Moet jij eens opletten als er vanuit de politiek druk onstaat op KPMG wat Woutertjequote:Op zondag 3 februari 2013 20:26 schreef icloud het volgende:
jij denkt serieus dat wb zich er persoonlijk mee bemoeit heeft?
Dat denk ik ook. Goede investering van KPMG, politici zijn niet duur en leveren een hoop op.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:29 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Moet jij eens opletten als er vanuit de politiek druk onstaat op KPMG wat Woutertjedan gaat doen
Daar is die lul voor aangenomen nl iets anders kan hij niet
Blijkbaar is 9% dus niet genoeg.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:47 schreef ikweethetookniet het volgende:
Stresstest: 4 NL banken geslaagd
27 banken zijn erin geslaagd hun buffers te verhogen
De vier grote Nederlandse banken, ING, ABN Amro, Rabobank en SNS Reaalzijn geslaagd voor de Europese stresstest. Alle vier de banken hebben voldoende kapitaalbuffers.
De Europese Banken Autoriteit onderwierp 71 Europese banken aan de test. De Europese banken hebben hun kapitaalbuffers in totaal met 200 miljard euro versterkt.
Klappen opvangen
Bij de vorige stresstest, in december, bleken 37 banken nog onvoldoende buffers te hebben om een nieuwe bankencrisis op te vangen. Volgens de EBA zijn 24 van die banken deze keer wel geslaagd voor de test. Er was wel een Sloveense bank die vorige keer nog slaagde, maar deze keer zakte.
De waakhond voor het Europese bankwezen eist dat banken minimaal 9 procent van alle uitstaande leningen als eigen kapitaal in huis hebben, om de klappen te kunnen opvangen als veel klanten hun leningen niet meer terug kunnen betalen.
http://nos.nl/artikel/425401-stresstest-4-nl-banken-geslaagd.html
Slechts 4 maanden geleden![]()
Waarom biedt Van Keulen niet even zijn excuses aan op televisie of radio? Waarom staan er geen journalisten voor zijn villa?quote:Op zondag 3 februari 2013 20:27 schreef ikweethetookniet het volgende:
Sjoerd van Keulen laat het volgende weten in een verklaring: 'Ik heb met ontsteltenis kennis genomen van de ontwikkelingen bij SNS REAAL, uitmondend in een nationalisatie. Dat heeft mij bijzonder geraakt. Ik heb besloten per direct af te treden als voorzitter van het Holland Financial Centre, lid van de Raad van Commissarissen van APG, boegbeeld van het Topsectorenbeleid en vicevoorzitter van het regieorgaan internationale acquisitie & vestigingsklimaat'
Niet echt, maar alleen een verklaring van 2 zinnen vind ik wel wat karig. Hij kan toch zelf uitleg geven ipv Dijsselbloem en Rutte?quote:Op zondag 3 februari 2013 22:54 schreef Kowloon het volgende:
Wat willen jullie toch altijd met excuses en sorry? Troost dat jullie in je verdriet om SNS? Ga je er minder belasting door afdragen?
quote:Kleine belegger SNS kookt van woede
AMSTERDAM - Onbegrip, boosheid, teleurstelling. Kleine beleggers die geld hadden gestoken in SNS en nu alles kwijt zijn, voelen zich ronduit bestolen. Dit blijkt uit een karrenvracht aan e-mails die gedupeerde beleggers naar deze krant stuurden. Eerder uitte Jan Maarten Slager, voorzitter van de VEB, al zijn onvrede over het offer dat kleine beleggers moeten brengen.
Dat Slagter juridische stappen overweegt, geeft beleggers hoop dat ze nog iets van hun geld terugzien. Zij voelen zich bedonderd voor het vertrouwen dat ze in SNS hebben gehad én gehouden. Met nationalisatie zijn de aandelen echter onteigend. „De laatste maanden begreep ik dat SNS het moeilijk had, maar ik hield vertrouwen en verkocht mijn aandelen niet. Het bedrag vertegenwoordigde ons totale spaargeld om over 10 jaar een deel van onze hypotheek te kunnen aflossen”, zegt een belegger.
„Ons leven staat op zijn kop”, zegt een man uit Breda, een vluchteling uit Afghanistan. „Sinds we hier kwamen, hebben we keihard gewerkt. Geld dat onze kinderen verdienden met vakantiewerk is, op advies van SNS, in SNS-aandelen gestopt. Ik heb dat aangevuld. We gebruikten het als spaarpot, voor als de kinderen een huis zouden kopen en zouden gaan trouwen. De laatste dagen praten we nauwelijks meer met elkaar.”
Al je spaargeld in SNS stoppenquote:„De laatste maanden begreep ik dat SNS het moeilijk had, maar ik hield vertrouwen en verkocht mijn aandelen niet. Het bedrag vertegenwoordigde ons totale spaargeld om over 10 jaar een deel van onze hypotheek te kunnen aflossen”, zegt een belegger.
Nou ja je spaargeld onder de 100k erin stoppen is niet zo`n probleem. Je spaargeld omzetten in aandelen van SNS, dat was het probleem.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Al je spaargeld in SNS stoppen![]()
Iets met Darwin enzo...
Ja lieve schat, daarom zeg ik toch ook dat aandelen SNS kopen niet zo slim was, terwijl ze het als spaargeld hadden kunnen wegzetten op een rekening en er nu weinig tot niks aan de hand was geweest voor ze.quote:Op maandag 4 februari 2013 09:18 schreef SeLang het volgende:
[..]
Ehm... misgokken met aandelen wordt niet gedekt door het Depositogarantiestelsel.
quote:Op maandag 4 februari 2013 09:18 schreef SeLang het volgende:
Edit: lezen SeLang.
Of werd die post soms ge ninja edit?
Het is zoiezo schandalig dat banken zomaar hun geld keer 11 mogen doen en dan ook nog rente mogen vragen over geld dat ze eigenlijk niet hebben. De hele bankensector moet op de schop.quote:
Als je een bankster bent sta je boven Darwin want je word ongeacht je slechte beslissingen gewoon gered. Was er maar wat meer Darwinisme binnen het bancaire stelselquote:Op maandag 4 februari 2013 09:12 schreef SeLang het volgende:
[..]
Al je spaargeld in SNS stoppen![]()
Iets met Darwin enzo...
En dan?quote:Op maandag 4 februari 2013 22:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
SP wil parlementair onderzoek naar SNS
De SP wil een parlementair onderzoek naar de ontwikkelingen de afgelopen 7 jaar bij SNS die ertoe hebben geleid dat de bank vrijdag door de Staat werd genationaliseerd. SP-Kamerlid Arnold Merkies heeft dat maandag gezegd. De ChristenUnie wil zelfs een parlementaire enquête om zo betrokkenen onder ede te kunnen horen.
Merkies houdt er rekening mee dat er voor een enquête niet meteen een Kamermeerderheid te vinden is en zet daarom in eerste instantie in op de lichtere variant, die van een parlementair onderzoek. Hij wijst er op dat in het verleden een parlementair onderzoek nog al eens gevolgd werd door een enquête over hetzelfde onderwerp.
Merkies wil alles weten over het 'mismanagement' bij SNS waarvan premier Mark Rutte vrijdag sprak. Ook wil hij weten waarom De Nederlandsche Bank (DNB) niet heeft ingegrepen toen SNS in 2006 voor veel geld een risicovolle vastgoedportefeuille van ABN Amro overkocht.
Merkies: 'Bij SNS is toch wel heel veel misgegaan, veel meer nog dan bij banken tijdens de kredietcrisis. Ze waren niet alleen het slachtoffer van problemen in de vastgoedsector, er was ook mismanagement en er duiken steeds weer verhalen op over fraude. Bij DNB hadden ook alle alarmbellen moeten gaan rinkelen toen SNS Bouwfonds overnam van ABN. Hoe kon DNB dit laten gebeuren?'
Carola Schouten (ChristenUnie) wil in een enquête doen aan waarheidsvinding, kijken naar de verantwoordelijkheden van alle betrokkenen bij het debacle rond SNS Reaal. Ze wil ook onderzoeken of mensen aansprakelijk zijn of kunnen worden gesteld en lessen trekken voor de toekomst.
Voor de voorstellen van SP en ChristenUnie is vooralsnog geen meerderheid in de Kamer. In elk geval de PvdA en D66 willen eerst een debat met minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën voeren en een hoorzitting houden met De Nederlandsche Bank. Het debat met Dijsselbloem is mogelijk woensdag
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rzoek-naar-SNS.dhtml
Ik zeg doen
Dan kunnen we allemaal even collectief verontwaardigd doen en gaan we verder waar we waren gebleven.quote:
Aan een stok prikken en fonduenquote:
Ik stel voor dat we in Nederland alleen nog maar hypotheken gaan verstrekken via de ABN-AMRO en de SNS bank. Dan krijgt de overheid tenminste de centjes van de HRA alsnog binnen en kan ze de lucht in de zeepbel houden. Mensen die niet aan hun rente en aflossingsverplichtingen kunnen voldoen verliezen hun burgerrechten en kunnen als slaaf verhandelt worden om in Chinese sweat shops ter werk gesteld te worden. Is indirect goed voor ons want dan kunnen we lekker goedkope goederen uit China blijven importeren voor weinigquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik las op Tweakers een interessante stelling: hoe wil de overheid SNS ooit weer verkopen?
-Nederlandse banken zullen SNS niet mogen overnemen omdat ze veel te groot worden
-Buitenlandse investeerders zullen dat nooit doen, omdat de overheid elk moment alle aandelen weer kan onteigenen.
Beursgang en de kans op onteigenen is kleinquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik las op Tweakers een interessante stelling: hoe wil de overheid SNS ooit weer verkopen?
-Nederlandse banken zullen SNS niet mogen overnemen omdat ze veel te groot worden
-Buitenlandse investeerders zullen dat nooit doen, omdat de overheid elk moment alle aandelen weer kan onteigenen.
Wat voor strafbaars hebben ze precies gedaan volgens jou?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
SNS-toplieden leven in luxe
AMSTERDAM - De twee mannen die de met 3,7 miljard euro belastinggeld genationaliseerde bank-verzekeraar SNS Reaal de afgelopen tien jaar hebben geleid, Sjoerd van Keulen en Ronald Latenstein, hebben uitstekend voor zichzelf gezorgd.
[ afbeelding ]
De twee, die beiden in 2002 toetraden tot het bestuur, ontvingen voor hun diensten samen ruim 13 miljoen euro, zo blijkt uit de jaarverslagen van 2002 tot en met 2011.
Van Keulen ontving van oktober 2002 tot en met april 2009 bijna 7 miljoen euro. In 2006 en 2007 zag de topman respectievelijk 1,4 en 1,8 miljoen euro bijgeschreven op zijn rekening.
Latenstein beleefde zijn topjaar in 2007 toen hij 1,2 miljoen euro incasseerde.
http://www.telegraaf.nl/d(...)leven_in_luxe__.htmlIk zeg onteigenen en snel een beetje
Wanbeleid schept bestuurdersaansprakelijkheidquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
Wat voor strafbaars hebben ze precies gedaan volgens jou?
Fair enough, als dat enigszins aantoonbaar is dan laat ze de bestuurders maar aansprakelijk stellen. Graag zelfs. Ik wil er alleen een beetje voor waken dat we met fakkels en hooivorken allerlei bankiers gaan bestoken omdat we nu vinden dat iets niet kan, terwijl dat op dat moment volledig gerechtvaardigd was. Dat heeft iets met rechtszekerheid te maken, en die geldt ook voor bestuurders.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wanbeleid schept bestuurdersaansprakelijkheid
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:06 schreef arjan1212 het volgende:
De overheid zou een hypotheekbank kunnen beginnen; voordeel daarvan is dat ze dan geen tegenwaarde in de boeken hoeven te hebben, zoals bij een bank
zie fanny may , freddy mac.. daarom staan de amerikaanse banken er ook veel beter voor omdat vrijwel elke hypotheek uitstaat bij fannie/freddie
Gerechtvaardigd? Meisje ben je wel goed bij je hoofdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fair enough, als dat enigszins aantoonbaar is dan laat ze de bestuurders maar aansprakelijk stellen. Graag zelfs. Ik wil er alleen een beetje voor waken dat we met fakkels en hooivorken allerlei bankiers gaan bestoken omdat we nu vinden dat iets niet kan, terwijl dat op dat moment volledig gerechtvaardigd was. Dat heeft iets met rechtszekerheid te maken, en die geldt ook voor bestuurders.
Volgens mij ben jíj degene die niet goed bij zijn hoofd is. Diefstal en fraude, ja als dat bewezen wordt kun je gaan vervolgen. Maar mensen tot opgejaagd wild verkondigen omdat ze iets hebben gedaan wat nú laakbaar blijkt maar tóen geaccepteerd en normaal, is niet de manier om dit op te lossen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:14 schreef xenobinol het volgende:
Gerechtvaardigd? Meisje ben je wel goed bij je hoofd![]()
Ik denk dat je in de war bent met 'gelegaliseerd', tja... als je diefstal en fraude legaliseert wil dat nog niet zeggen dat het rechtvaardig is hè
Het lost dit probleem niet op maar mogelijk kan het wel toekomstige problemen helpen voorkomenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Volgens mij ben jíj degene die niet goed bij zijn hoofd is. Diefstal en fraude, ja als dat bewezen wordt kun je gaan vervolgen. Maar mensen tot opgejaagd wild verkondigen omdat ze iets hebben gedaan wat nú laakbaar blijkt maar tóen geaccepteerd en normaal, is niet de manier om dit op te lossen.
Je probeert niet-strafbare feiten te vergelden door buitenrechtelijke manhunt?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:17 schreef xenobinol het volgende:
Het lost dit probleem niet op maar mogelijk kan het wel toekomstige problemen helpen voorkomen
Stel je niet zo aan, als we diefstal en fraude kunnen legaliseren dan kunnen we die manhunt ook legaliseren en door de politie laten uitvoeren. Gewoon de verantwoordelijke daders op het schavot vierendelen ter lering en vermaak van het volkquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je probeert niet-strafbare feiten te vergelden door buitenrechtelijke manhunt?
Flierp![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |