En dan?quote:Op maandag 4 februari 2013 22:56 schreef ikweethetookniet het volgende:
SP wil parlementair onderzoek naar SNS
De SP wil een parlementair onderzoek naar de ontwikkelingen de afgelopen 7 jaar bij SNS die ertoe hebben geleid dat de bank vrijdag door de Staat werd genationaliseerd. SP-Kamerlid Arnold Merkies heeft dat maandag gezegd. De ChristenUnie wil zelfs een parlementaire enquête om zo betrokkenen onder ede te kunnen horen.
Merkies houdt er rekening mee dat er voor een enquête niet meteen een Kamermeerderheid te vinden is en zet daarom in eerste instantie in op de lichtere variant, die van een parlementair onderzoek. Hij wijst er op dat in het verleden een parlementair onderzoek nog al eens gevolgd werd door een enquête over hetzelfde onderwerp.
Merkies wil alles weten over het 'mismanagement' bij SNS waarvan premier Mark Rutte vrijdag sprak. Ook wil hij weten waarom De Nederlandsche Bank (DNB) niet heeft ingegrepen toen SNS in 2006 voor veel geld een risicovolle vastgoedportefeuille van ABN Amro overkocht.
Merkies: 'Bij SNS is toch wel heel veel misgegaan, veel meer nog dan bij banken tijdens de kredietcrisis. Ze waren niet alleen het slachtoffer van problemen in de vastgoedsector, er was ook mismanagement en er duiken steeds weer verhalen op over fraude. Bij DNB hadden ook alle alarmbellen moeten gaan rinkelen toen SNS Bouwfonds overnam van ABN. Hoe kon DNB dit laten gebeuren?'
Carola Schouten (ChristenUnie) wil in een enquête doen aan waarheidsvinding, kijken naar de verantwoordelijkheden van alle betrokkenen bij het debacle rond SNS Reaal. Ze wil ook onderzoeken of mensen aansprakelijk zijn of kunnen worden gesteld en lessen trekken voor de toekomst.
Voor de voorstellen van SP en ChristenUnie is vooralsnog geen meerderheid in de Kamer. In elk geval de PvdA en D66 willen eerst een debat met minister Jeroen Dijsselbloem van Financiën voeren en een hoorzitting houden met De Nederlandsche Bank. Het debat met Dijsselbloem is mogelijk woensdag
http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)rzoek-naar-SNS.dhtml
Ik zeg doen
Dan kunnen we allemaal even collectief verontwaardigd doen en gaan we verder waar we waren gebleven.quote:
Aan een stok prikken en fonduenquote:
Ik stel voor dat we in Nederland alleen nog maar hypotheken gaan verstrekken via de ABN-AMRO en de SNS bank. Dan krijgt de overheid tenminste de centjes van de HRA alsnog binnen en kan ze de lucht in de zeepbel houden. Mensen die niet aan hun rente en aflossingsverplichtingen kunnen voldoen verliezen hun burgerrechten en kunnen als slaaf verhandelt worden om in Chinese sweat shops ter werk gesteld te worden. Is indirect goed voor ons want dan kunnen we lekker goedkope goederen uit China blijven importeren voor weinigquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik las op Tweakers een interessante stelling: hoe wil de overheid SNS ooit weer verkopen?
-Nederlandse banken zullen SNS niet mogen overnemen omdat ze veel te groot worden
-Buitenlandse investeerders zullen dat nooit doen, omdat de overheid elk moment alle aandelen weer kan onteigenen.
Beursgang en de kans op onteigenen is kleinquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:26 schreef RemcoDelft het volgende:
Ik las op Tweakers een interessante stelling: hoe wil de overheid SNS ooit weer verkopen?
-Nederlandse banken zullen SNS niet mogen overnemen omdat ze veel te groot worden
-Buitenlandse investeerders zullen dat nooit doen, omdat de overheid elk moment alle aandelen weer kan onteigenen.
Wat voor strafbaars hebben ze precies gedaan volgens jou?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:57 schreef ikweethetookniet het volgende:
SNS-toplieden leven in luxe
AMSTERDAM - De twee mannen die de met 3,7 miljard euro belastinggeld genationaliseerde bank-verzekeraar SNS Reaal de afgelopen tien jaar hebben geleid, Sjoerd van Keulen en Ronald Latenstein, hebben uitstekend voor zichzelf gezorgd.
[ afbeelding ]
De twee, die beiden in 2002 toetraden tot het bestuur, ontvingen voor hun diensten samen ruim 13 miljoen euro, zo blijkt uit de jaarverslagen van 2002 tot en met 2011.
Van Keulen ontving van oktober 2002 tot en met april 2009 bijna 7 miljoen euro. In 2006 en 2007 zag de topman respectievelijk 1,4 en 1,8 miljoen euro bijgeschreven op zijn rekening.
Latenstein beleefde zijn topjaar in 2007 toen hij 1,2 miljoen euro incasseerde.
http://www.telegraaf.nl/d(...)leven_in_luxe__.htmlIk zeg onteigenen en snel een beetje
Wanbeleid schept bestuurdersaansprakelijkheidquote:Op dinsdag 5 februari 2013 14:59 schreef Janneke141 het volgende:
Wat voor strafbaars hebben ze precies gedaan volgens jou?
Fair enough, als dat enigszins aantoonbaar is dan laat ze de bestuurders maar aansprakelijk stellen. Graag zelfs. Ik wil er alleen een beetje voor waken dat we met fakkels en hooivorken allerlei bankiers gaan bestoken omdat we nu vinden dat iets niet kan, terwijl dat op dat moment volledig gerechtvaardigd was. Dat heeft iets met rechtszekerheid te maken, en die geldt ook voor bestuurders.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:02 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]
Wanbeleid schept bestuurdersaansprakelijkheid
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:06 schreef arjan1212 het volgende:
De overheid zou een hypotheekbank kunnen beginnen; voordeel daarvan is dat ze dan geen tegenwaarde in de boeken hoeven te hebben, zoals bij een bank
zie fanny may , freddy mac.. daarom staan de amerikaanse banken er ook veel beter voor omdat vrijwel elke hypotheek uitstaat bij fannie/freddie
Gerechtvaardigd? Meisje ben je wel goed bij je hoofdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:08 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Fair enough, als dat enigszins aantoonbaar is dan laat ze de bestuurders maar aansprakelijk stellen. Graag zelfs. Ik wil er alleen een beetje voor waken dat we met fakkels en hooivorken allerlei bankiers gaan bestoken omdat we nu vinden dat iets niet kan, terwijl dat op dat moment volledig gerechtvaardigd was. Dat heeft iets met rechtszekerheid te maken, en die geldt ook voor bestuurders.
Volgens mij ben jíj degene die niet goed bij zijn hoofd is. Diefstal en fraude, ja als dat bewezen wordt kun je gaan vervolgen. Maar mensen tot opgejaagd wild verkondigen omdat ze iets hebben gedaan wat nú laakbaar blijkt maar tóen geaccepteerd en normaal, is niet de manier om dit op te lossen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:14 schreef xenobinol het volgende:
Gerechtvaardigd? Meisje ben je wel goed bij je hoofd![]()
Ik denk dat je in de war bent met 'gelegaliseerd', tja... als je diefstal en fraude legaliseert wil dat nog niet zeggen dat het rechtvaardig is hè
Het lost dit probleem niet op maar mogelijk kan het wel toekomstige problemen helpen voorkomenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 15:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Volgens mij ben jíj degene die niet goed bij zijn hoofd is. Diefstal en fraude, ja als dat bewezen wordt kun je gaan vervolgen. Maar mensen tot opgejaagd wild verkondigen omdat ze iets hebben gedaan wat nú laakbaar blijkt maar tóen geaccepteerd en normaal, is niet de manier om dit op te lossen.
Je probeert niet-strafbare feiten te vergelden door buitenrechtelijke manhunt?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:17 schreef xenobinol het volgende:
Het lost dit probleem niet op maar mogelijk kan het wel toekomstige problemen helpen voorkomen
Stel je niet zo aan, als we diefstal en fraude kunnen legaliseren dan kunnen we die manhunt ook legaliseren en door de politie laten uitvoeren. Gewoon de verantwoordelijke daders op het schavot vierendelen ter lering en vermaak van het volkquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:20 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
Je probeert niet-strafbare feiten te vergelden door buitenrechtelijke manhunt?
Flierp![]()
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Lambiekje vermenigvuldigd met Maanvis.
Tja, als banken ten koste van de belastingbetaler kunnen speculeren en rommelen, kan je op een gegeven moment een reactie verwachten. Daar is niets kierewiets aan.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:23 schreef Worteltjestaart het volgende:
Whut? Ík moet me niet aanstellen?
Jezus, als je niet snapt wat je aan het impliceren bent ben je nog kierewieter (is dat een juist woord?) dan Lambiekje vermenigvuldigd met Maanvis.
Dan moet je dat strafbaar stellen en in de toekomst voorkomen dat het nog gebeurt. Achteraf vinden dat het niet kan en met een posse een hoge boom gaan zoeken is geen optie.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, als banken ten koste van de belastingbetaler kunnen speculeren en rommelen, kan je op een gegeven moment een reactie verwachten. Daar is niets kierewiets aan.
Wat denk jij zelfquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:34 schreef arjan1212 het volgende:
zal die certificaat houder boeien wat de koers is, als ze hun rente maar krijgen en hun inleg terug op de einddatum
fd.... dat is die vuige krant die 'Auxen' op je dak stuurt als je hun broddelwerkjes her publiceerdquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:35 schreef arjan1212 het volgende:
werk jij bij het fd ofzo 'ik weet het ook niet'
De woede van de bevolking negeren en blijven hameren op de wet is geen oplossing.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:29 schreef Janneke141 het volgende:
[..]
Dan moet je dat strafbaar stellen en in de toekomst voorkomen dat het nog gebeurt. Achteraf vinden dat het niet kan en met een posse een hoge boom gaan zoeken is geen optie.
Vind wortel heel normaal, want banksters doen Gods werkquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Tja, als banken ten koste van de belastingbetaler kunnen speculeren en rommelen, kan je op een gegeven moment een reactie verwachten. Daar is niets kierewiets aan.
People should not be afraid of their governments, governments should be afraid of the people.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
De woede van de bevolking negeren en blijven hameren op de wet is geen oplossing.
Whehehequote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:46 schreef xenobinol het volgende:
[..]
People should not be afraid of their governments, governments should be afraid of the people.
[ afbeelding ]
Het is dat er geen verborgen metrostation onder het binnenhof ligtquote:
en levensverzekeringen van 85+ mensen opkopen voor de helft van de prijs, die dan lekker op vakantie gingen enz.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:51 schreef xenobinol het volgende:
Teak en schepen werden toch ook zo aangeprezen tijdens de show van meneer Mens
quote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:51 schreef xenobinol het volgende:
Teak en schepen werden toch ook zo aangeprezen tijdens de show van meneer Mens
F#ck die kinderen maar, ik ga lekker zelf mijn centjes opmakenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:54 schreef arjan1212 het volgende:
en levensverzekeringen van 85+ mensen opkopen voor de helft van de prijs, die dan lekker op vakantie gingen enz.
Hoe strakker het pak, hoe meer wantrouwen je aan de dag moet leggenquote:
Ik ben atheïst hoorquote:Op dinsdag 5 februari 2013 16:44 schreef xenobinol het volgende:
Vind wortel heel normaal, want banksters doen Gods werk
Bankiers geloven ook niet in God maar wanen zichzelf als Goden. Kan ik ook niets aan doenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:06 schreef Worteltjestaart het volgende:
Ik ben atheïst hoor![]()
En verder, nee, dat vind ik niet normaal.
Maar dat jij me dat in de mond legt had ik van jou wel verwacht hoor. In alle redelijkheid op inhoud met jou een discussie aangaan is bij voorbaat kansloos. Bewijslast en argumentatie en dergelijke zijn voor jou onbestaande begrippen...
Even een vraagje, ik ben het op zich met je eens, maar hoeveel van de verantwoordelijke bankdirecteuren, managers of traders zijn er precies sinds de banken crisis in 2008 veroordeeld? Hoeveel zijn er überhaupt aangeklaagd?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 19:41 schreef Worteltjestaart het volgende:
Er is helemaal geen sprake van vrijspreken van misdrijven.
Er is sprake van een persoon (in casu, xenobinol), die mensen in een volkgericht wil laten hangen op basis van buitenrechtelijke onderbuikgevoelens.
Als die kerel onwettig gehandeld heeft, moet hij vervolgd worden en zijn straf door een rechter opgelegd krijgen. Zo werkt dat in een rechtsstaat.
Dat is geen drogreden. Dat is beargumenteerd, beredeneerd en bediscussieerbaar, maar niet droggeredeneerd.
Dat maakt niet uit. Als te veel belastingbetalers zich bestolen voelen is er stront aan de knikker. Dan maakt het niet uit hoe legaal en netjes er gestolen is, dan komen ze hun geld halen met fakkels en hooivorken, pek en veren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Geen idee. Ik kan er i.i.g. niet 1 noemen.
Waarom is dat? Diplomatieke immuniteit genieten ze niet, dat is duidelijk. Zou het misschien zo zijn dat er geen overduidelijk strafbare feiten zijn gepleegd?
Dat klopt, dat is een bekende beleggingsstrategie.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 17:03 schreef arjan1212 het volgende:
eigenlijk moet je naar harry kijken om te weten welke bedrijven je moet vermijden...
En geef eens een voorbeeld van minder dan 100 jaar geleden dat dit gebeurde, en dan ook dat de lynchers niet vervolgd werden?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:11 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat maakt niet uit. Als te veel belastingbetalers zich bestolen voelen is er stront aan de knikker. Dan maakt het niet uit hoe legaal en netjes er gestolen is, dan komen ze hun geld halen met fakkels en hooivorken, pek en veren.
Dan sta je mooi in je hemd met je wetten, argumenten en redenaties.
Ik heb meer het idee dat er nog nooit echt onderzoek naar is gedaan. Althans verder dan een Bernie Madoff, die toch wel heel zichtbaar strafbare feiten heeft gepleegd is men nooit gegaan en dat is nog in de USA. In Nederland is nog nooit echt goed onderzoek geweest naar geen enkele bank/bankier. Als je niet onderzoekt, dan zal er inderdaad ook niks te vinden zijn.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Waarom is dat? Diplomatieke immuniteit genieten ze niet, dat is duidelijk. Zou het misschien zo zijn dat er geen overduidelijk strafbare feiten zijn gepleegd?
quote:Verwacht verweer: jaaaa, maar het OM is natuurlijk ook maar een marionet van de NWO, waar "de banksters" ook toe behoren.........
We hebben het over akties van die SNS-topman in de jaren dat de bankencrisis nog moest toeslaan, bijv. 2006. Hoe kun je vandaag leren van fouten die je volgend jaar gaat maken?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:32 schreef Semisane het volgende:
Overal conspiracies inzien is inderdaad suf, maar niet willen leren van de fouten in het verleden ook.
Valt me alleszins nog mee, hoewel 101 nog geen grandioze score is, maar het is serieus meer dan ik dacht.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:36 schreef arjan1212 het volgende:
http://lucas2012infos.wor(...)w-list-28-july-2012/ de lijst is lang... heel lang.
Vanaf tot aan? Want zover ik begreep ging het na 2008 nog door?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:40 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
We hebben het over akties van die SNS-topman in de jaren dat de bankencrisis nog moest toeslaan, bijv. 2006. Hoe kun je vandaag leren van fouten die je volgend jaar gaat maken?
Nu ja! Nu wilt men er daadwerkelijk onderzoek naar doen, maar dat is dan wel na de SNS debacle, een bank die nog geen jaar geleden doodleuk een "clean-bill-of-health" kreeg.quote:En hoeozo, geen onderzoek... volgens mij wordt er wel degelijk gekeken naar de rol van bijvoorbeeld DNB.
quote:Bericht uit FD
Wie wordt er eigenlijk beroofd in het SNS-verhaal? De belastingbetaler of de belegger?
Dijsselbloem onteigent SNS met unieke actie
De krantenkoppen variëren van ‘Extra bezuinigen’ tot ronduit ‘Bent u boos?’. De teneur is duidelijk: de operatie om SNS Reaal in veiliger vaarwater te krijgen, gaat de belastingbetaler schandalig veel geld kosten. Het gaat om ¤?3,7 mrd. Dat heeft de minister zelf gezegd. Toch?
De rekensom van Dijsselbloem
Dat zei minister Jeroen Dijsselbloem inderdaad toen hij de nationalisatie van SNS vrijdag wereldkundig maakte. Pas na enig doorvragen bleek dat de ¤?1 mrd die de andere banken volgend jaar moeten betalen, van het totaalbedrag af gaat. Dan slinkt de staatssteun dus al naar ¤?2,7 mrd.
Maar ¤?2,7 mrd is nog steeds een hoger bedrag dan in werkelijkheid uit de schatkist stroomt. In de rekensom van Dijsselbloem is ook de staatssteun begrepen die al in december 2008 is overgeboekt. Zelfs het rendement van ¤?282 mln op die steun — geen belastinggeld dus, maar een gehoopte winst — is opgeteld bij de staatssteun.
Gevolgen voor het begrotingstekort
Worden beide posten niet meegeteld, dan is het steunbedrag al teruggebracht tot ¤?1,9 mrd. Daar moet eigenlijk nog ¤?0,2 mrd vanaf omdat een deel van het geld dat de overheid in de aparte vastgoedpoot stopt, geen injectie is maar een papieren overheveling. Zo bezien bedraagt de kapitaalinjectie van staatswege ¤?1,7 mrd, minder dan de helft van de alom gecommuniceerde ¤?3,7 mrd.
Waarom legt Dijsselbloem dan toch de nadruk op het hoge cijfer? Ten dele omdat hij puur kijkt naar de gevolgen voor het begrotingstekort. Dan moet hij zich houden aan de Europese definities en die leiden tot het hogere bedrag.
Een nog maagdelijke Interventiewet zonder jurisprudentie
Bovendien lijkt de commotie hem niet slecht uit te komen. Dijsselbloem had ook kunnen zeggen: eigenlijk kost SNS ons minder dan ¤?2 mrd, en dat is geen geld voor een bank-verzekeraar die zonder vastgoedportefeuille zeker ¤?300 mln winst per jaar boekt. Alleen al de verzekeringspoot kan bij verkoop ¤?1,5 mrd opleveren, zo bleek de afgelopen weken.
Maar straks moet Dijsselbloem bij de rechter uitleggen waarom hij gekozen heeft voor onteigening van alle aandelen en alle achtergestelde schulden. Dat is een novum, zelfs in Ierland en Griekenland zijn beleggers in banken niet zo hard aangepakt. Dat alles op basis van een nog maagdelijke Interventiewet, zonder jurisprudentie. Dan helpt het als iedereen denkt dat niet de belegger, maar de belastingbetaler is beroofd.
'Bij het vastgoed van SNS weet je het nooit'
Er is nog een reden voor de minister om niet te juichen. Hij verstrekt namelijk ook voor ruim ¤?5 mrd aan garanties voor de vastgoedpoot. Weliswaar nadat die fors is afgeboekt, zodat de kans op schade gering is. Maar bij het vastgoed van SNS weet je het nooit.
Bankster hebben nog veel betere immuniteit, banksters zijn the masters of the universe. Politici buigen diep voor ze, banksters maken achter de schermen het beleid en de gekozen pipo's zijn slechts verkozen trekpopen van het bank kartel.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:08 schreef Worteltjestaart het volgende:
Verwacht verweer: jaaaa, maar het OM is natuurlijk ook maar een marionet van de NWO, waar "de banksters" ook toe behoren.........
Stel je niet zo aan joh... oproepen tot een misdrijfquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
N.B. Ook het aanzetten tot een misdrijf is strafbaar. Dus het zou voor de zolderkamerFOKkers verstandig zijn om niet te scheutig op te roepen tot een volksgericht.
Heb je wel eens van de Arabische Lente gehoord?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:25 schreef Worteltjestaart het volgende:
[..]
En geef eens een voorbeeld van minder dan 100 jaar geleden dat dit gebeurde, en dan ook dat de lynchers niet vervolgd werden?
Just sayingquote:N.B. Ook het aanzetten tot een misdrijf is strafbaar. Dus het zou voor de zolderkamerFOKkers verstandig zijn om niet te scheutig op te roepen tot een volksgericht.
Tja... hij kan moeilijk roepen dat het apen zouden zijn want dat is racismequote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:16 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Heb je wel eens van de Arabische Lente gehoord?
“If you make peaceful revolution impossible you make violent revolution inevitable”. ― John F. Kennedy.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:15 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Stel je niet zo aan joh... oproepen tot een misdrijf![]()
Ik zeg alleen dat als wij als volk de banksters ter verantwoording roepen dat wel eens een bloedige bedoening kan worden![]()
Sla de geschiedenisboeken er maar eens op na, revoluties voltrekken zich vrijwel altijd in een orgie van geweld.
Dus een 'Slimme Z' ? Of is het down playing?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:03 schreef LXIV het volgende:
Dijsselbloem heeft SNS gewoon handig voor de neus van de beleggers weggekaapt. Lees dit stuk maar.
[..]
Of gestamp van beleggers.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:20 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus een 'Slimme Z' ? Of is het down playing?
Mooie quote en waar en waarachtigquote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
“If you make peaceful revolution impossible you make violent revolution inevitable”. ― John F. Kennedy.
De belegger genaamd de belastingbetaler heeft volgens mij wel reden om te stampen, die krijgt zomaar een hele mik aandelen SNS door zijn strot gedrukt.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Of gestamp van beleggers.
Gratis, wel te verstaan!quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:24 schreef xenobinol het volgende:
[..]
De belegger genaamd de belastingbetaler heeft volgens mij wel reden om te stampen, die krijgt zomaar een hele mik aandelen SNS door zijn strot gedrukt.
het vastgoed is nog wel een stevig risico. Bij andere opties hadden ze dat risico ook gehad en eigenlijk geen kans om er op een of andere manier nog positief uit te springen.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 21:30 schreef LXIV het volgende:
[..]
Gratis, wel te verstaan!
Lees nu wat er staat. De staat betaalt er bijna niks voor. En de rente op het bedrag wat ze moeten lenen is 1/10 van de winst van de bank.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |