Je moet ook goede wetten bedenken zodat banken een land niet meer leeg kunnen stelen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:25 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Redelijk opportunistisch electoraal gewauwel natuurlijk - uiteindelijk is belastinggeld betaald door iedereen, dus ook die bedrijven. Het gaat erom wat je er mee doet en dan met name wat je er aan doet dat zulks niet nog eens gebeurt. Dat ingrijpen is tot daar aan toe - maar vervolgens halfbakken klappertjespistoolwetjes bedenken is helemaal toppunt van incompetentie.
Dat bereik je niet door bonussen terug te vorderen.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:37 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Er iets niets twijfelachtigs aan maatschappelijk verantwoord ondernemen.
Als die bonussen onterecht verkregen zijn, wel. Je mag mensen niet belonen voor het kapot maken van de economie.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dat bereik je niet door bonussen terug te vorderen.
De bonussen zijn keurig volgens de regels verstrekt hoor.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:43 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Als die bonussen onterecht verkregen zijn, wel. Je mag mensen niet belonen voor het kapot maken van de economie.
quote:Op zondag 3 februari 2013 14:38 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je moet ook goede wetten bedenken zodat banken een land niet meer leeg kunnen stelen.
Bovendien kan iemand zijn werk gewoon prima hebben gedaan, ondanks dat de boel later klapte.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De bonussen zijn keurig volgens de regels verstrekt hoor.
Ik zeg dan ook dat de regels niet goed zijn of niet worden nageleefd.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:47 schreef Kowloon het volgende:
[..]
De bonussen zijn keurig volgens de regels verstrekt hoor.
Nou, schaf alle wetten dan af. Dan kunnen de burgers hun eigen geld legaal terug stelen, met fakkels en hooivorken.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:48 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]ja precies, vooral mensen niet zelf na laten denken, daar zijn ze veul te dom voor. Blijkt. Maar weer.
Ik ben niet zo'n fan van het met terugwerkende kracht aanpassen van regels.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat de regels niet goed zijn of niet worden nageleefd.
Maar regels zijn niet met terugwerkende kracht te wijzigen, dus voor dit geval heb je daar niks aan. Precies wat de minister ook aangeeft.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:50 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Ik zeg dan ook dat de regels niet goed zijn of niet worden nageleefd.
Nee, vooral niet leren van je fouten. Vooral niet terugkijken. Vooral geen verantwoordelijkheid nemen. Vooral die Vestia-klootzak op z'n tropische eiland laten zitten.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:51 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik ben niet zo'n fan van het met terugwerkende kracht aanpassen van regels.
Maar wel als het om een lang-studeer boete gaat?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:53 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Maar regels zijn niet met terugwerkende kracht te wijzigen,
Je kunt niet nu een wet aannemen en verklaren dat die van toepassing op een geval dat een aantal jaar oud is.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:53 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, vooral niet leren van je fouten. Vooral niet terugkijken. Vooral geen verantwoordelijkheid nemen. Vooral die Vestia-klootzak op z'n tropische eiland laten zitten.
Dat was geen terugwerkende kracht hoor.quote:Op zondag 3 februari 2013 14:54 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Maar wel als het om een lang-studeer boete gaat?of de Vut?
Maar wel als je er AOW-ers mee pakt?quote:Op zondag 3 februari 2013 14:55 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Je kunt niet nu een wet aannemen en verklaren dat die van toepassing op een geval dat een aantal jaar oud is.
De langstudeer boete was wel met terugwerkende kracht. Hij ging niet alleen op voor nieuwe studenten.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:03 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Dat was geen terugwerkende kracht hoor.
Dat is geen terugwerkende kracht. Terugwerkende kracht is het pas als het op gevallen in het verleden zou zijn toegepast. De langstudeerboete gold alleen voor studenten die op dat moment te lang over hun studie deden, niet voor studenten die in het verleden te lang over hun studie deden. Wel was het zo dat er naar het studieverleden van de bestaande studenten werd gekeken maar dat maakt het nog geen terugwerkende kracht omdat dat ook alleen om bestaande studenten ging.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
De langstudeer boete was wel met terugwerkende kracht. Hij ging niet alleen op voor nieuwe studenten.
En we zien hetzelfde met de AOW die naar 67 gaat. Mensen die al niet meer werken moeten nu een tijd de bijstand in.
Not true.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:14 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Ik kan me trouwens herinneren dat banken tussentijds de voorwaarden voor hypotheken hadden aangepast.
quote:Op zondag 3 februari 2013 19:25 schreef icloud het volgende:
Ik zeg regiobank en asn splitsen van sns, bankvergunning geven en beide apart naar de beurs brengen levert het nog wat op ook.
quote:Op zondag 3 februari 2013 14:18 schreef AlexanderDeGrote het volgende:
Zijn ze te vervolgen voor deze wanprestaties? (KPMG bedoel ik)
jij denkt serieus dat wb zich er persoonlijk mee bemoeit heeft?quote:Op zondag 3 februari 2013 20:15 schreef ikweethetookniet het volgende:
[..]Maar daar hebben ze nu Wouter Bos
voor en die ziet het ff anders
![]()
En voelt zich niet verantwoordelijk![]()
Ik zeg allemaal naar het schavot
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |