Ik hoop niet windstil, dan is er geen stroom meerquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:15 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Zou de windrichting ook kunnen veranderen? In de beta stond hij bij mij altijd maar naar het oosten.
Die schelen anders enorm veel geld in het begin!quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:22 schreef Troel het volgende:
Bij het gebruik van windmolens niet nee![]()
Zo ver ben ik nog niet eens gegaan, ik ben gewoon lekker gaan bouwen. Pas het tweede uurtje zag ik dat het daadwerkelijk uitmaakte waar ik mijn watertoren bouwde enzoquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:27 schreef davedavy het volgende:
[..]
Die schelen anders enorm veel geld in het begin!
Ja laten we het hopenquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:17 schreef Troel het volgende:
[..]
Dat lijkt me toch welHet moest toch realistisch
Ooh, dus het gaat allemaal een klein beetje lastiger worden.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoop dingen zaten vast in de Beta. Je had ook vrijwel onbeperkt water in de grond zitten bijvoorbeeld, de hele water map was donker blauw.
Dat zou niet goed zijnquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:19 schreef davedavy het volgende:
[..]
Ik hoop niet windstil, dan is er geen stroom meer
Ik wil er nog wel bijquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:05 schreef Thrilled het volgende:
is er al genoeg animo voor een 2e fok-groep of gaan we die niet vol krijgen?
Zal nog wel ff duren voordatie vol is, denk ik. Maar goed, tijd zat.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:05 schreef Thrilled het volgende:
Verdorie, uit ongeduld toch maar simcity 4 installeren
is er al genoeg animo voor een 2e fok-groep of gaan we die niet vol krijgen?
Op jouw computer wel.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:19 schreef Qunix het volgende:
Naast water elektriciteit en zo.. Is er ook internet?
niet bij mij hoor.. genoeg plekken waar minder water was..quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:18 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Hoop dingen zaten vast in de Beta. Je had ook vrijwel onbeperkt water in de grond zitten bijvoorbeeld, de hele water map was donker blauw.
Sorry hoor maar er is al meer dan genoeg bekend. Er zitten geen standaard steden in het spel, zo werkt het dit keer niet. Het transport is geregeld via snelwegen en treinspoor. Ik heb hier records van 80.000 inwoners voorbij zien komen en dat is met medium density. Als je stad vol staat met hoogbouw zal dat wil in de miljoen lopen per stad.quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:33 schreef TheAdventurer het volgende:
Release date: March 2013
Volgens mij wordt het tijd dat EA eens stopt met trollen en gewoon bekend gaat maken maken hoe de game eruit gaat zien en welke features er in de game te vinden zijn. Deze grap incl. screenshots en zelfs een beta heeft lang genoeg geduurd...
Hoe groot kunnen de miljoenensteden worden in SC5? Is er bekend welke steden er standaard in de game zitten? New York? Los Angeles? Tokyo? Is het transport van het ene deel van de stad naar het andere deel goed geregeld? Wat is jullie records qua inwoners?
Zoekt en gij zult vinden..quote:Op woensdag 30 januari 2013 21:33 schreef TheAdventurer het volgende:
Release date: March 2013
Volgens mij wordt het tijd dat EA eens stopt met trollen en gewoon bekend gaat maken maken hoe de game eruit gaat zien en welke features er in de game te vinden zijn. Deze grap incl. screenshots en zelfs een beta heeft lang genoeg geduurd...
Hoe groot kunnen de miljoenensteden worden in SC5? Is er bekend welke steden er standaard in de game zitten? New York? Los Angeles? Tokyo? Is het transport van het ene deel van de stad naar het andere deel goed geregeld? Wat is jullie records qua inwoners?
En waar twijfel je dan aan?quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:18 schreef mschol het volgende:
ik twijfel nog steeds tussen de deluxe en de collectors edition
1) ik wil een -volledige- game hebben (zeker gezien ik EA ken als: we maken exclusieve content voor versie A en die brengen we nooit los uit)quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:33 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
En waar twijfel je dan aan?
nopequote:Op woensdag 30 januari 2013 22:46 schreef RoW_0 het volgende:
Is er een manier om toch de beta te kunnen spelen? Ik had helaas geen tijd, heb wel alles op mijn pc staan.
EA kennede zal er nog wel meer contant uitkomen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:45 schreef mschol het volgende:
[..]
1) ik wil een -volledige- game hebben (zeker gezien ik EA ken als: we maken exclusieve content voor versie A en die brengen we nooit los uit)
2) ik vind 80 wel erg veel geld...
vast, maar die kan je altijd nog wel kopen... ik heb het hier over content die specifiek voor een bepaalde (preorder) versie is..quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:03 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
EA kennede zal er nog wel meer contant uitkomen.
Ik weet niet wat de digital deluxe versie heeft wat niet los verkrijgbaar is.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:06 schreef mschol het volgende:
[..]
vast, maar die kan je altijd nog wel kopen... ik heb het hier over content die specifiek voor een bepaalde (preorder) versie is..
als voorbeeld neem ik sims 3 , toevalligerwijs ook maxis en EA:
sims 3 pets limited bevat spullen voor een dierenwinkel..
de normale editie bevat deze niet en ook zijn deze onderdelen niet los te koop (hetzij een aparte dlc of via de exchange waar je met simpoints spul kan kopen)
dat hoop je maar.. de LE kan je via origin inderdaad aanschaffen, en dan upgraden naar DD als preorder..; er is geen woord gerept of dit kan na release.. ik reken er niet op...quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:09 schreef Luctor.et.Emergo het volgende:
[..]
Ik weet niet wat de digital deluxe versie heeft wat niet los verkrijgbaar is.
Je kan namelijk de LE-verise kopen en vervolgens nog de DD als dlc
quote:Op donderdag 31 januari 2013 03:19 schreef mschol het volgende:
ditwat een verbetering
http://vine.co/v/bJPFHDJ5xUr
Is idd een verbeteringquote:Op donderdag 31 januari 2013 03:19 schreef mschol het volgende:
ditwat een verbetering
http://vine.co/v/bJPFHDJ5xUr
ook is onduidelijk of dit mogelijk is als je de LE via een andere weg dan origin zelf aanschaft. Bij origin is de LE 60 euro terwijl de key voor rond de 40 euro beschikbaar is bij andere aanbieders. Dat scheelt 20 euro, maar of je dan de DD nog kunt aanschaffen is me onduidelijk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:54 schreef mschol het volgende:
[..]
dat hoop je maar.. de LE kan je via origin inderdaad aanschaffen, en dan upgraden naar DD als preorder..; er is geen woord gerept of dit kan na release.. ik reken er niet op...
Om mensen te waarschuwen? Nu was het een beta, maar EA bant mensen dus gewoon alleen maar omdat ze negatief posten over een game. Dat lijkt me nogal schokkend.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:37 schreef Troel het volgende:
Ongeacht of het waar is of niet (het is heel makkelijk om een verhaal iets te verdraaien zodat je er zelf wat positiever uitkomt, of wat negatieve dingen over jezelf weglaten), om er dan een youtube video van te maken, sorry, maar waarom? Volgens mij ben je dan ook gewoon triest bezig.
En ik vraag me dus af wat het hele verhaal isquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Om mensen te waarschuwen? Nu was het een beta, maar EA bant mensen dus gewoon alleen maar omdat ze negatief posten over een game. Dat lijkt me nogal schokkend.
Ja. Het hele telefoongesprek met EA staat gewoon in de video en die gast van EA geeft ook gewoon toe dat het niet klopt. Het gaat om oude screenshots van maanden geleden die EA gratis heeft vrijgegeven.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:40 schreef Troel het volgende:
[..]
En ik vraag me dus af wat het hele verhaal isIs dit diezelfde gast die vanwege een post op het forum daar ineens geband was? Waar het ook alleen om die post zou gaan?
Je hebt de video niet gezien begrijp ik.quote:Als ik op Fok! een ban krijg, speelt er toch ook veel meer mee dan alleen die ene post waarop ik uiteindelijk een ban zou krijgen, alles wat je tot dan toe gedaan hebt speelt mee. Als hij al tijden op het randje van de regels balanceert, dan val je op een gegeven moment.
misschien omdat ie een NDA negeerde? de zelfgemaakte screenshots in mijn review moesten ook langs ea international. Misschien dat die gast dat soort zaken negeerde.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:38 schreef Danny het volgende:
[..]
Om mensen te waarschuwen? Nu was het een beta, maar EA bant mensen dus gewoon alleen maar omdat ze negatief posten over een game. Dat lijkt me nogal schokkend.
het zijn screens die MAXIS zélf heeft vrijgegeven en ging om een topic uit september 2012. Heeft geen drol met NDA's te maken. Kijk de video.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:42 schreef Pheno het volgende:
[..]
misschien omdat ie een NDA negeerde? de zelfgemaakte screenshots in mijn review moesten ook langs ea international. Misschien dat die gast dat soort zaken negeerde.
Nee, ik heb na een paar minuten de boel weggekliktquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:42 schreef Danny het volgende:
[..]
Ja. Het hele telefoongesprek met EA staat gewoon in de video en die gast van EA geeft ook gewoon toe dat het niet klopt. Het gaat om oude screenshots van maanden geleden die EA gratis heeft vrijgegeven.
[..]
Je hebt de video niet gezien begrijp ik.
ahquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:44 schreef Pheno het volgende:
Overigens kan ik de video niet zien. Firewalls
ah ok. dan is het redelijk zinloos om te speculeren over wat hij fout gedaan zou hebben. Uit de video blijkt duidelijk dat de helpdesk van EA zelf zegt dat EA fout zit, maar dat ze er niets aan kunnen doen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:44 schreef Troel het volgende:
[..]
Nee, ik heb na een paar minuten de boel weggeklikt
Heeft weinig te maken met 'hetze'. Maar goed, je hebt de video niet gezien dus dan heeft deze discussie weinig nutquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:46 schreef Troel het volgende:
Maar zelfs als het echt fout fout fout zou zijn, dan nog vind ik het niet netjes om het zo te doen
Als EA inderdaad aangeeft dat ze fout zitten, dan zou het daarmee opgelost moeten zijn en moet je niet alsnog een hetze beginnen tegen dat bedrijf.
Maar misschien ben ik wat raar
Ja, dat is hetzelfde bij Blizzard. Ooit ook een mailtje gehad dat er vreemde zaken via mijn account gingen (echt geen idee). Dan maar even in de digitale pen geklommen richting de helpdesk, maar het duurde toch even voordat ik weer verder mocht. Vreselijk irritant.quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:45 schreef Danny het volgende:
[..]
ah
dan moet je dat thuis maar even doen. die gast van EA geeft toe dat het fout is, maar dat het wel een week kan duren voordat iemand die hem kan unbannen ernaar kan kijken. Lekker dan als je de game gekocht zou hebben.
Mja, dat soort praktijken weerhoudt me ook van het aanschaffen van dergelijke drm software. Dat je van een server geband wordt als je valsspeelt in multiplayer ok, maar omdat je negatief bent? Ik noemde mijn stad in de beta 'fokville', maar dat werd op m'n scherm '********'. Nog zoiets. Waarom mag ik niet zelf bepalen hoe mijn stad heet? Juist, omdat het perse via hun servers moet en ze de term 'fok' niet willen tonen aan anderen. Krijg ik nou straks een waarschuwing in de final als ik 'fokville' gebruik? Of zelfs een ban?quote:Op donderdag 31 januari 2013 09:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, dat is hetzelfde bij Blizzard. Ooit ook een mailtje gehad dat er vreemde zaken via mijn account gingen (echt geen idee). Dan maar even in de digitale pen geklommen richting de helpdesk, maar het duurde toch even voordat ik weer verder mocht. Vreselijk irritant.
jah, maar het zou toch vrij kut zijn als je daarvoor een ban zou oplopen. Je zult 'fok' heten. Of dick. Of cock. Ik vrees echt dat ze dergelijke namen gaan bannen of blokkeren. Onzin, want niemand vraagt om multiplayer. Ik niet in ieder geval.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:06 schreef Pheno het volgende:
Klopt, Ik had ook iets met FOK!, maar die woordfilters van tegenwoordig vinden het wel erg veel op fuck lijken. Soepkippenzooi.
En zo verderquote:@moskow23 | Someone told me MOD-support is technically impossible cause the game is completely online, is that true?
Dan Moskowitz @Raaskaller Not impossible, I'm sure people are already dissecting our package files from the beta and starting to figure it out.
Dan Moskowitz @grieger Yeah, maybe muted green/yellow/blue if lot depth would only fit density 1 buildings? Will think about that.
@moskow23 @grieger I like that idea. Maybe a dotted line always showing density 1 buildings as well as the solid line.
Dan Moskowitz @Zhatt @grieger I tried this out, it worked nicely, it's in the game
Dan Moskowitz @Sascha_Fr I think there will be an annoucement with more details soon re: Mac, be sure to follow @SimCity
@moskow23 sweet already following @simcity
graphics zijn niet alles, al is het wel strak.. de hele gui staat mij persoonlijk erg aan + de manier van het tonen van charts en het hebben van power enzo..quote:Op donderdag 31 januari 2013 11:45 schreef Fokjee het volgende:
Damn dit is een awesome game. De beste graphics van Sim City. Ik moet dit spel kopen
Oke klinkt goed man. Weet jij toevallig ook of je online kunt spelen? zou zo vet zijn als me buurvrouw of buurman een Fokker is!quote:Op donderdag 31 januari 2013 12:37 schreef mschol het volgende:
[..]
graphics zijn niet alles, al is het wel strak.. de hele gui staat mij persoonlijk erg aan + de manier van het tonen van charts en het hebben van power enzo..
het hele spel is online.quote:
Op donderdag
31 januari 2013 13:06 schreef
Fokjee het
volgende:
[..]
Oke klinkt goed man. Weet jij toevallig ook of je online kunt spelen?
zou zo vet zijn als me buurvrouw of buurman een Fokker is!
dit dus, let wel dat de gameplay echt omgegooid is...quote:
OP niet gelezen he?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:06 schreef Fokjee het volgende:
[..]
Oke klinkt goed man. Weet jij toevallig ook of je online kunt spelen? zou zo vet zijn als me buurvrouw of buurman een Fokker is!
Goh, persoonlijk vind ik daar niets schokkends aan aangezien het vanuit EA komtquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:38 schreef Danny het volgende:
[..]
twitter:moskow23 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 05:20:57@RobinFranke We have a tool the designers use to create regions, but it is NO WAY ready to see the light of day. They struggle sometimes! reageer retweet
twitter:moskow23 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 05:21:21@RobinFranke BTW - a handful of regions, don't know exact # reageer retweet
de echte extra's van Rush hour blijven imho beperkt tot avenue's en one way roads, ground highways zijn niet echt je van het...quote:Op donderdag 31 januari 2013 14:01 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is ook niet zo dat Simcity 4 een goed spel was. Het was eigenlijk aanvankelijk een klotespel, en EA had ongeveer dezelfde mentaliteit als nu met andere truukjes. Rush Hour was een uitbreiding met dingen die eigenlijk al in het spel hadden moeten zitten en zonder welke het onspeelbaar was, de standaard gebouwen waren lelijk, duidelijk gemaakt door een smakeloze californier, en er waren vrij weinig opties. In die zin verschilt het niet van dit nieuwe spel.
De reden dat het uiteindelijk toch een goed en heel mooi spel is geworden is vanwege de modbaarheid en flexibiliteit van de engine. Een hoop dingen bleken uiteindelijk aan te passen te zijn en de graphics konden radicaal worden verbeterd. De ingebouwde region view was gebrekkig maar in principe goed, en de steden waren groot.
Hoewel het beide typische EA games zijn die bij hun release slecht waren heeft 5 een duidelijke zwakheid die 4 niet had: de game lijkt technisch gezien niet flexibel. De kleine omvang van de steden lijkt me niet iets wat eenvoudig met mods te verhelpen is, en het online gebeuren beperkt de modbaarheid natuurlijk verder (vanwege het principe dat iedereen ongeveer hetzelfde moet kunnen en je niet mag "cheaten" met mods). Ook de region view zit op zo'n manier in elkaar dat je dat niet zomaar even kan aanpassen, en het is nog maar de vraag of EA meer dan cosmetische mods toe gaat staan. Jammer, want met glassbox had zeker wel meer gedaan kunnen worden dan we nu zien.
Het verbeterde ook de pathfinding en voegde dingen toe als t-splitsingen op highways en andere basis dingen. Ik heb hem destijds gekocht zonder rush hour, er zat wel een heel groot verschil tussen met en zonder vond ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:55 schreef mschol het volgende:
[..]
de echte extra's van Rush hour blijven imho beperkt tot avenue's en one way roads, ground highways zijn niet echt je van het...
http://en.wikipedia.org/wiki/SimCity_4:_Rush_Hour
voor de rest niet echt dingen die bijzonder zijn dat ze het spel beter hebben gemaakt..
Het was een uitbereiding die het infrastructuur gigantisch verbeterde en veel leuker speelbaar maakte, wel jammer dat het niet uitgebreid werd met extra diensten, bonusgebouwen e.d.quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:55 schreef mschol het volgende:
[..]
de echte extra's van Rush hour blijven imho beperkt tot avenue's en one way roads, ground highways zijn niet echt je van het...
http://en.wikipedia.org/wiki/SimCity_4:_Rush_Hour
voor de rest niet echt dingen die bijzonder zijn dat ze het spel beter hebben gemaakt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Had Anno 2070 niet datzelfde idee? Heb het gevoel dat er erg veel Anno 2070 in dit spel zit.quote:
Wou ik ook doen maar die kon ik nergens vindenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:07 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Ik ga die normale halen, goed genoeg voor mij
de limited edition is in de winkels even duur...quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:07 schreef WIJZIJNAJAX het volgende:
Ik ga die normale halen, goed genoeg voor mij
Origin is goed met z'n hoge prijzen inderdaad, net zo als bij bolquote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:09 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Wou ik ook doen maar die kon ik nergens vinden. En de normale editie is duurder op Origin dan de limited edition op webwinkels
Is dat zo? Ook met hoesje of alleen key?quote:Op vrijdag 1 februari 2013 13:18 schreef mschol het volgende:
[..]
de limited edition is in de winkels even duur...
ik neig op het moment naar de collectors edition... voor 57,45 (incl doosje e.d. dus; niet alleen code)
Heb hem ook nog nooit gespeeld maar van de verhalen die ik hoorde werd ik niet zo heel blij van, wou hem eigenlijk spelen tot simcity uit kwam. Ik wacht nu liever op simcityquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:19 schreef abruzzese het volgende:
Ik heb nog nooit Cities XL gespeeld is dit vergelijkbaar met SimCity 4 ?
Er is meer bij SimCity dan een map volbouwen. In SC4 kan ik ook binnen 5 minuten een map vol hebben, dat wil niet zeggen dat je dan klaar bent.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:01 schreef Photomorti het volgende:
Jammer dat de maps zo klein zijn , je ziet vooral bij de beta al dat mensen in 1 uur tijd al vrijwel vol zitten , dus ik blijf lekker simcity4 met mods spelen
Daar tegenover staat wel dat er nu veel meer micromanagement is.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:36 schreef Photomorti het volgende:
Dat is waar maar in simcity4 was je soms gewoon weken bezig met een stad volbouwen dat was juist het mooie eraanvind het jammer dat de maps nu een stuk kleiner zijn
Uit luiheid heb ik hetzelfde gedaanquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:36 schreef lipjes het volgende:
Ik heb gewoon bij origin de digital deluxe besteld
Het minst leuke aspect in mijn ogenquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:40 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Daar tegenover staat wel dat er nu veel meer micromanagement is.
Enige wat ik de komende tijd van Origin zal kopen is de Endgame DLC voor Battlefield 3. Maar weet niet of die voor April uit komtquote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:58 schreef WillieW het volgende:
[..]
Uit luiheid heb ik hetzelfde gedaan![]()
Ik heb dus ook onderstaande ontvangen
5 x 10¤ Korting op je volgende aankopen
Mocht iemand hierin interesse hebben, dan zie ik het wel.
Ja dat had ik dus ook.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 14:58 schreef WillieW het volgende:
[..]
Uit luiheid heb ik hetzelfde gedaan![]()
Ik heb dus ook onderstaande ontvangen
5 x 10¤ Korting op je volgende aankopen
Mocht iemand hierin interesse hebben, dan zie ik het wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |