abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Admin donderdag 31 januari 2013 @ 09:45:59 #251
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_122288534
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:44 schreef Troel het volgende:

[..]

Nee, ik heb na een paar minuten de boel weggeklikt :)
ah ok. dan is het redelijk zinloos om te speculeren over wat hij fout gedaan zou hebben. Uit de video blijkt duidelijk dat de helpdesk van EA zelf zegt dat EA fout zit, maar dat ze er niets aan kunnen doen.
Zie wat ik kijk: trakt.tv
  donderdag 31 januari 2013 @ 09:46:15 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_122288542
Maar zelfs als het echt fout fout fout zou zijn, dan nog vind ik het niet netjes om het zo te doen :)
Als EA inderdaad aangeeft dat ze fout zitten, dan zou het daarmee opgelost moeten zijn en moet je niet alsnog een hetze beginnen tegen dat bedrijf.

Maar misschien ben ik wat raar :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  Admin donderdag 31 januari 2013 @ 09:47:05 #253
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_122288559
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:46 schreef Troel het volgende:
Maar zelfs als het echt fout fout fout zou zijn, dan nog vind ik het niet netjes om het zo te doen :)
Als EA inderdaad aangeeft dat ze fout zitten, dan zou het daarmee opgelost moeten zijn en moet je niet alsnog een hetze beginnen tegen dat bedrijf.

Maar misschien ben ik wat raar :P
Heeft weinig te maken met 'hetze'. Maar goed, je hebt de video niet gezien dus dan heeft deze discussie weinig nut :)
pi_122288674
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:45 schreef Danny het volgende:

[..]

ah :)
dan moet je dat thuis maar even doen. die gast van EA geeft toe dat het fout is, maar dat het wel een week kan duren voordat iemand die hem kan unbannen ernaar kan kijken. Lekker dan als je de game gekocht zou hebben.
Ja, dat is hetzelfde bij Blizzard. Ooit ook een mailtje gehad dat er vreemde zaken via mijn account gingen (echt geen idee). Dan maar even in de digitale pen geklommen richting de helpdesk, maar het duurde toch even voordat ik weer verder mocht. Vreselijk irritant.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Admin donderdag 31 januari 2013 @ 10:03:17 #255
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_122288926
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Ja, dat is hetzelfde bij Blizzard. Ooit ook een mailtje gehad dat er vreemde zaken via mijn account gingen (echt geen idee). Dan maar even in de digitale pen geklommen richting de helpdesk, maar het duurde toch even voordat ik weer verder mocht. Vreselijk irritant.
Mja, dat soort praktijken weerhoudt me ook van het aanschaffen van dergelijke drm software. Dat je van een server geband wordt als je valsspeelt in multiplayer ok, maar omdat je negatief bent? Ik noemde mijn stad in de beta 'fokville', maar dat werd op m'n scherm '********'. Nog zoiets. Waarom mag ik niet zelf bepalen hoe mijn stad heet? Juist, omdat het perse via hun servers moet en ze de term 'fok' niet willen tonen aan anderen. Krijg ik nou straks een waarschuwing in de final als ik 'fokville' gebruik? Of zelfs een ban?
Echt kolder.
pi_122289000
Klopt, Ik had ook iets met FOK!, maar die woordfilters van tegenwoordig vinden het wel erg veel op fuck lijken. Soepkippenzooi.
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
  Admin donderdag 31 januari 2013 @ 10:13:43 #257
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_122289156
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 10:06 schreef Pheno het volgende:
Klopt, Ik had ook iets met FOK!, maar die woordfilters van tegenwoordig vinden het wel erg veel op fuck lijken. Soepkippenzooi.
jah, maar het zou toch vrij kut zijn als je daarvoor een ban zou oplopen. Je zult 'fok' heten. Of dick. Of cock. Ik vrees echt dat ze dergelijke namen gaan bannen of blokkeren. Onzin, want niemand vraagt om multiplayer. Ik niet in ieder geval.
pi_122289236
Op die twitter van Dan Moskowitz staan nog wel meer interessante mededelingen:

quote:
@moskow23 | Someone told me MOD-support is technically impossible cause the game is completely online, is that true?

Dan Moskowitz @Raaskaller Not impossible, I'm sure people are already dissecting our package files from the beta and starting to figure it out.

Dan Moskowitz ‏@moskow23
#SimCity zoning feedback improvements, display depth based on road density, show red where nothing could build http://vine.co/v/bJPFHDJ5xUr

@moskow23 #SimCity I think it'd be even better if the color of the zone display changes based on what can "grow" there low/med/high...

Dan Moskowitz @grieger Yeah, maybe muted green/yellow/blue if lot depth would only fit density 1 buildings? Will think about that.

@moskow23 @grieger I like that idea. Maybe a dotted line always showing density 1 buildings as well as the solid line.

Dan Moskowitz @Zhatt @grieger I tried this out, it worked nicely, it's in the game :)

Dan Moskowitz ‏@MissSarahCurtis Yes, the mac version will be out a bit later than PC though.

@moskow23 How much later for the Mac version? I may just have to find a PC to play it on. :)
@moskow23 how late is a little later. If you're not able to say so now when will we be able to know a release date?

Dan Moskowitz @Sascha_Fr I think there will be an annoucement with more details soon re: Mac, be sure to follow @SimCity

@moskow23 sweet already following @simcity

Jeff Feuer ‏@moskow23 By the way, is there a data map for traffic? I couldn't find it.

Dan Moskowitz @feuermathdoc When you are in the roads palette and zoomed out, the streets will light up to show traffic density, real time though
En zo verder :P
pi_122291727
Damn dit is een awesome game. De beste graphics van Sim City. Ik moet dit spel kopen :D
pi_122293174
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 11:45 schreef Fokjee het volgende:
Damn dit is een awesome game. De beste graphics van Sim City. Ik moet dit spel kopen :D
graphics zijn niet alles, al is het wel strak.. de hele gui staat mij persoonlijk erg aan + de manier van het tonen van charts en het hebben van power enzo..
pi_122293959
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 12:37 schreef mschol het volgende:

[..]

graphics zijn niet alles, al is het wel strak.. de hele gui staat mij persoonlijk erg aan + de manier van het tonen van charts en het hebben van power enzo..
Oke klinkt goed man. Weet jij toevallig ook of je online kunt spelen? zou zo vet zijn als me buurvrouw of buurman een Fokker is! :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:20:45 #262
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_122294433
quote:
0s.gif
Op donderdag
31 januari 2013 13:06
schreef
Fokjee het
volgende:

[..]

Oke klinkt goed man. Weet jij toevallig ook of je online kunt spelen?
zou zo vet zijn als me buurvrouw of buurman een Fokker is! :')
het hele spel is online.
pi_122295083
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:20 schreef n00b13 het volgende:

[..]

het hele spel is online.
dit dus, let wel dat de gameplay echt omgegooid is...
ik omschrijf het maar als sims 3 meets simcity :+
  donderdag 31 januari 2013 @ 13:52:54 #264
35189 Troel
scherp en bot
pi_122295709
Ik heb net een potje SC4 gedaan en dat valt me dan weer vies tegen. Same problem as always :D
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_122296138
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:06 schreef Fokjee het volgende:

[..]

Oke klinkt goed man. Weet jij toevallig ook of je online kunt spelen? zou zo vet zijn als me buurvrouw of buurman een Fokker is! :')
OP niet gelezen he? ;)
No amount of money ever bought a second of time.
pi_122296179
Het is ook niet zo dat Simcity 4 een goed spel was. Het was eigenlijk aanvankelijk een klotespel, en EA had ongeveer dezelfde mentaliteit als nu met andere truukjes. Rush Hour was een uitbreiding met dingen die eigenlijk al in het spel hadden moeten zitten en zonder welke het onspeelbaar was, de standaard gebouwen waren lelijk, duidelijk gemaakt door een smakeloze californier, en er waren vrij weinig opties. In die zin verschilt het niet van dit nieuwe spel.

De reden dat het uiteindelijk toch een goed en heel mooi spel is geworden is vanwege de modbaarheid en flexibiliteit van de engine. Een hoop dingen bleken uiteindelijk aan te passen te zijn en de graphics konden radicaal worden verbeterd. De ingebouwde region view was gebrekkig maar in principe goed, en de steden waren groot.

Hoewel het beide typische EA games zijn die bij hun release slecht waren heeft 5 een duidelijke zwakheid die 4 niet had: de game lijkt technisch gezien niet flexibel. De kleine omvang van de steden lijkt me niet iets wat eenvoudig met mods te verhelpen is, en het online gebeuren beperkt de modbaarheid natuurlijk verder (vanwege het principe dat iedereen ongeveer hetzelfde moet kunnen en je niet mag "cheaten" met mods). Ook de region view zit op zo'n manier in elkaar dat je dat niet zomaar even kan aanpassen, en het is nog maar de vraag of EA meer dan cosmetische mods toe gaat staan. Jammer, want met glassbox had zeker wel meer gedaan kunnen worden dan we nu zien.
pi_122296220
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:38 schreef Danny het volgende:

[..]

Om mensen te waarschuwen? Nu was het een beta, maar EA bant mensen dus gewoon alleen maar omdat ze negatief posten over een game. Dat lijkt me nogal schokkend.
Goh, persoonlijk vind ik daar niets schokkends aan aangezien het vanuit EA komt :')
pi_122296896
Had trouwens aan Dan gevraagd hoeveel regio's er beschikbaar waren bij launch en of er misschien een Regio Builder in de planning stond.

moskow23 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 05:20:57 @RobinFranke We have a tool the designers use to create regions, but it is NO WAY ready to see the light of day. They struggle sometimes! reageer retweet
moskow23 twitterde op donderdag 31-01-2013 om 05:21:21 @RobinFranke BTW - a handful of regions, don't know exact # reageer retweet
  Admin donderdag 31 januari 2013 @ 15:27:39 #269
1 crew  Danny
always and nevermore
pi_122300307
Wat we hopelijk gaan zien is dat vanuit de modcommunity zelf de nodige tools worden ontwikkeld. Denk aan de vele tools die voor the sims 2 en 3 zijn uitgekomen, lang voordat EA dat zelf deed. Nog steeds zijn daar tools die EA niet zelf heeft uitgebracht. Nadeel is natuurlijk dat de exchange van EA zelf beperkt is en voor veel dingen betaald moet worden, daar waar de externe modsites veel meer aanbieden voor gratis. Juist dat laatste maakt dat The Sims 3 nog steeds speelbaar is. Door de onlinefunctionaliteit kan EA natuurlijk monitoren welke eventuele mods je draait en je op basis daarvan gewoon bannen. Dag geld en dag spel.
Ik ben daar oprecht huiverig over.

Verder zullen de eerste expansion packs niet lang op zich laten wachten.
- ondergrondse metro's
- grotere gebieden
- nieuwe steden en stijlen
- sim-vakantieresort waarbij je vakantieresorts moet maken
- sims/simcity crossover waarbij je in een huis in je simcity buurt kunt intrekken
enz enz

Dit gaat absoluut de nieuwe melkkoe voor EA worden; althans, dat zullen ze graag willen. De enige reden dat dat met The Sims blijft lukken is vanwege het gebrek aan beperkingen qua mods en user generated content. Die beperking heeft Simcity in potentie wel en juist dat zal ervoor zorgen dat de replayvalue een stuk lager ligt dan bij the Sims. Vrees ik.
pi_122301679
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:01 schreef Kiyoaki het volgende:
Het is ook niet zo dat Simcity 4 een goed spel was. Het was eigenlijk aanvankelijk een klotespel, en EA had ongeveer dezelfde mentaliteit als nu met andere truukjes. Rush Hour was een uitbreiding met dingen die eigenlijk al in het spel hadden moeten zitten en zonder welke het onspeelbaar was, de standaard gebouwen waren lelijk, duidelijk gemaakt door een smakeloze californier, en er waren vrij weinig opties. In die zin verschilt het niet van dit nieuwe spel.

De reden dat het uiteindelijk toch een goed en heel mooi spel is geworden is vanwege de modbaarheid en flexibiliteit van de engine. Een hoop dingen bleken uiteindelijk aan te passen te zijn en de graphics konden radicaal worden verbeterd. De ingebouwde region view was gebrekkig maar in principe goed, en de steden waren groot.

Hoewel het beide typische EA games zijn die bij hun release slecht waren heeft 5 een duidelijke zwakheid die 4 niet had: de game lijkt technisch gezien niet flexibel. De kleine omvang van de steden lijkt me niet iets wat eenvoudig met mods te verhelpen is, en het online gebeuren beperkt de modbaarheid natuurlijk verder (vanwege het principe dat iedereen ongeveer hetzelfde moet kunnen en je niet mag "cheaten" met mods). Ook de region view zit op zo'n manier in elkaar dat je dat niet zomaar even kan aanpassen, en het is nog maar de vraag of EA meer dan cosmetische mods toe gaat staan. Jammer, want met glassbox had zeker wel meer gedaan kunnen worden dan we nu zien.
de echte extra's van Rush hour blijven imho beperkt tot avenue's en one way roads, ground highways zijn niet echt je van het...
http://en.wikipedia.org/wiki/SimCity_4:_Rush_Hour

voor de rest niet echt dingen die bijzonder zijn dat ze het spel beter hebben gemaakt..
pi_122312610
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:55 schreef mschol het volgende:

[..]

de echte extra's van Rush hour blijven imho beperkt tot avenue's en one way roads, ground highways zijn niet echt je van het...

voor de rest niet echt dingen die bijzonder zijn dat ze het spel beter hebben gemaakt..
Het verbeterde ook de pathfinding en voegde dingen toe als t-splitsingen op highways en andere basis dingen. Ik heb hem destijds gekocht zonder rush hour, er zat wel een heel groot verschil tussen met en zonder vond ik.
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:27:29 #272
35189 Troel
scherp en bot
pi_122313496
Ik ken hem enkel met :)
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  † In Memoriam † donderdag 31 januari 2013 @ 20:58:08 #273
88815 The_Emotion
98.3
pi_122315290
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:55 schreef mschol het volgende:

[..]

Het was een uitbereiding die het infrastructuur gigantisch verbeterde en veel leuker speelbaar maakte, wel jammer dat het niet uitgebreid werd met extra diensten, bonusgebouwen e.d.
Rush Hour was wel een puike uitbereiding, het verbaasde me eigenlijk kijkend naar The Sims dat er maar 1 uitbereiding is geweest voor SC4.

Ik heb de beta niet gespeeld, maar ben wel benieuwd naar de nieuwe.
Zo lees ik wat topics door en lees veel positieve als negatieve reacties.

- Het is allemaal wat makkelijker dan SC4, wat klungelen met budget enzo betreft.
Leuk voor een leek, maar in SC4 heb ik metropolen gebouwd die dikke winst maakten, met alleen de NAM mod, en verder alleen maar leuke growable plots en kleinigheidjes gedownload. (grachtenpandjes, ns treinen, conexxion bussen, macdonalds en dat soort dingen)
- Kleinere maps om in te spelen, een stad bouwen gaat nog wel, maar een totale metropool bouwen zit er niet in.

Maar toch,

- Een multiplayer mode, contracten sluiten met andere buursteden, elkaar beinvloeden... geeft wel weer een nieuwe dimentie aan Simcity
- Gebouwen uit kunnen breiden, extra klaslokalen voor de school, meer brandweerwagens voor de kazerne, dat lijkt me leuk om dat uit te diepen.

Het is nog niet een instant buy, ik wacht eerst even op de eerste reacties af.
"Scientists are actually preoccupied with accomplishment. So they are focused on whether they can do something. They never stop to ask if they should do something."
- Ian Malcolm
pi_122321890
Helaas de bèta niet kunnen spelen..
Ik lees gematigd positieve reacties in dit topic, ik koop hem halverwege april wel.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  donderdag 31 januari 2013 @ 23:09:24 #275
35189 Troel
scherp en bot
pi_122323384
Nou, gefeliciteerd :P
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar: