http://www.nu.nl/binnenland/3015293/koningin-beatrix-doet-afstand-van-troon.htmlquote:'Koningin Beatrix doet afstand van troon'
DEN HAAG - Koningin Beatrix maakt om 19.00 uur bekend dat zij afstand doet van de troon ten gunste van haar zoon kroonprins Willem-Alexander. Dat hebben kringen rondom het hof aan het ANP bevestigd.
De Rijksvoorlichtingsdienst (RVD) meldde maandag aan het einde van de dag alleen dat maandagavond een reeds opgenomen boodschap van de koningin wordt uitgezonden op radio en televisie. Het onderwerp van de speech is niet formeel bekendgemaakt.
Beatrix werd op 30 april 1980 gekroond tot koningin.
twitter:geertwilderspvv twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:10:12De PVV dankt Hare Majesteit http://t.co/XJkxIFix reageer retweet
Op de Vlaamse Radio 1 is net de hoofdredacteur van NRC Handelsblad langs gekomen maar die moet nu naar DWDDquote:Op maandag 28 januari 2013 19:16 schreef Ajacied422 het volgende:
Belgiëbrengt het veel beter in beeld dan dat saaie gewauwel
twitter:WilfredGene twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:03:04Beatrix vergeet om Louis van Gaal te bedanken. reageer retweet
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:18 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
twitter:WilfredGene twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:03:04Beatrix vergeet om Louis van Gaal te bedanken. reageer retweet
oh bah, razende kutlul is dat.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:18 schreef zuiderbuur het volgende:
[..]
Op de Vlaamse Radio 1 is net de hoofdredacteur van NRC Handelsblad langs gekomen maar die moet nu naar DWDD, straks komt Jan Van Den Berghe, die doorgaans over de capriolen van het Belgische koningshuis bericht
http://internetradio.vrt.(...)d/qt.html?qsbrand=11
Och, het nieuws had anders ook pas op woensdag Limburg bereikt. Best een end, dat Maastricht.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:16 schreef Klonk het volgende:
de redacties van de twee limburgse dagbladen zullen goed de smoor in hebben, uitgerekend morgen kunnen ze geen papieren krant uitbrengen door een staking![]()
http://www.l1.nl/nieuws/2(...)staking#.UQbAdb-7WU4
twitter:psvnetwerk twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:17:24Jong PSV staat bij rust op 0-0 tegen Jong Ajax #ajapsv reageer retweet
Kan het wel hebben.quote:
Meezingen hoeft niet, staan wel.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef n00b13 het volgende:
ben ik de enige die het volkslied meezong?
Wat is dat voor Nederlands?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Stickertje het volgende:
fucking hypocrieten hier... klagen over de koningin dat ze geen een reet uitvoert en te duur kost... en nu ineens positief over haar
Dit is eigenlijk veel belangrijker.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef mrstylo het volgende:
twitter:psvnetwerk twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:17:24Jong PSV staat bij rust op 0-0 tegen Jong Ajax #ajapsv reageer retweet
"Bijna net zo indrukwekkend als toen IK MIJN Emmy binnenhaalde en IK koning van de tv was"quote:Op maandag 28 januari 2013 19:16 schreef TLC het volgende: Wij willen de mening weten van Peter R de Vries
![]()
Omdat koning > koningin.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Tinos85 het volgende:
Waarom wordt Maxima wel koningin en was Claus prins?
koninklijkhuis123@gmail.comquote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Sloggi het volgende:
Waar kan ik solliciteren om haar op te volgen?
Ja anders moeten we hier even zeggen dat het koningshuis kut is.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Stickertje het volgende:
fucking hypocrieten hier... klagen over de koningin dat ze geen een reet uitvoert en te duur kost... en nu ineens positief over haar
doe maarquote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Evertjan het volgende:
hebben we nu ook allemaal vrij op 30 april??
Ja dit. Wat kansloos om de BN'ers een reactie te laten geven. Dat is vragen naar de bekende weg.quote:
twitter:vaingl0ry twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:15:38beatrix jy was er altyd vorr my dankj voor all diee' jaren dat ik altydd' by je teregtt kon,, sal je nooid vergete.. mr nu bn ik de queen(L) reageer retweet
Wie is beter?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef mrstylo het volgende:
Is dat een nieuw nummer van 'm?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:20 schreef iBenny het volgende:
Lee: "Ik heb You'll Never Walk Alone voor haar gezongen"
Held! Dat wordt vast een van de koppen van de Telegraaf
Want íedereen klaagde over het Koninghuis?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Stickertje het volgende:
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:20 schreef LeTourdeFrance het volgende:
twitter:vaingl0ry twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:15:38beatrix jy was er altyd vorr my dankj voor all diee' jaren dat ik altydd' by je teregtt kon,, sal je nooid vergete.. mr nu bn ik de queen(L) reageer retweet
Het schijntquote:Op maandag 28 januari 2013 19:20 schreef johannes_vermeer het volgende:
[..]
Is dat een nieuw nummer van 'm?
Arie is een soort Schelveccio, onderschat en briljant. Al mag Arie niet in zijn schaduw staan natuurlijk.quote:
Hoe durf je zo iets te vragen?quote:
maar het is niet een middeleeuws gebeuren...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:20 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Want íedereen klaagde over het Koninghuis?
Een Republiek is ook ontzettend duur.
Ik wilde horen dat PSV beter is.quote:
Je kijkt liever RTL4 met Kwalbert?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:20 schreef Strani het volgende:
Wie kijkt er nou SBS voor een gelegenheid als dit? Dan is er ook iets mis met je hoor.
Dat lijkt me sterk. Met het lettertype dat De Telegraaf gebruikt wordt die krant dan 3 meter breed.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:20 schreef iBenny het volgende:
Lee: "Ik heb You'll Never Walk Alone voor haar gezongen"
Held! Dat wordt vast een van de koppen van de Telegraaf
Jep.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Dus de dochter van Máxima wordt weer koningin met een prins?
Jaquote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
Die wordt toch geen koningin ?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Tinos85 het volgende:
Koning is hoger dan Koningin. Staat in een van de vorige delen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Tinos85 het volgende:
Of een prinses.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
ja. behalve als WimLex nooit sterft.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Tinos85 het volgende:
[..]
PSV is beter.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ik wilde horen dat PSV beter is.
Omdat Nederland grondwettelijk maar één Koning mag hebben, en die functie nu nog officieel door Bea wordt vervuld.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:19 schreef Tinos85 het volgende:
fapfapquote:
Of als ons land een republiek wordt.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
ja. behalve als WimLex nooit sterft.
Kans op rellen minimaliseren denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef Nielsch het volgende:
Kansloos om op 30 april af te treden. Gunde ze ons geen extra vrije dag?
Nee fout koningin bestaat in de wet niet, het is ook koning beatrixquote:Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Koning is hoger dan Koningin. Staat in een van de vorige delen.
NOS is er ook nog.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:21 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Je kijkt liever RTL4 met Kwalbert?
Heeft Mark natuurlijk verboden. Crisis hequote:Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef Nielsch het volgende:
twitter:HumbertoTan twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:04:09Ooh zie ik daar een vleugje emotie bij de bijna ex koningin? Speech is #kortmaarkrachtig reageer retweet
Zelfde toen met 02-02-02quote:Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef Nielsch het volgende:
Wat was in de OP?quote:[ Bericht 5% gewijzigd door timmmmm op 28-01-2013 19:19:00 ]
twitter:HumbertoTan twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:10:01Wat zal die prins Charles balen zeg Mommie why do the Dutchies do what I've wanted for about 30 something years? Hey WA how did you do this? reageer retweet
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:24 schreef Gramulanion het volgende:
twitter:HumbertoTan twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:04:09Ooh zie ik daar een vleugje emotie bij de bijna ex koningin? Speech is #kortmaarkrachtig reageer retweet
De vrouwen van de vorige koningen waren ook koningin.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:24 schreef icloud het volgende:
Ik hoorde rutte toch duidelijk zeggen koning maxima, dat zou dus betekenen dat ze beide het ambt aangaan en delen.
Koning is man, vrouw wordt koningin..quote:Op maandag 28 januari 2013 19:22 schreef Madame_Paon het volgende:
[..]
Koning is hoger dan Koningin. Staat in een van de vorige delen.
Aldus Tannetjequote:Op maandag 28 januari 2013 19:24 schreef Gramulanion het volgende:
Ben jij wel helemaal goed bij je eikel.quote:
In belgie bleef de oud koningin toch ook haar titel koningin houden (paola, fabiola???)quote:Op maandag 28 januari 2013 19:25 schreef Maron het volgende:
[..]
Koning is man, vrouw wordt koningin..
(wordt wel wennen straks..Prinses Beatrix..net als vroeger..;)
Precies daarom is het vreemd, normaal word de vrouw van koningin(wat een niet bestaande titel is zonder ambt, het enige ambt is ondersteunen van de koning) maar maxima word volgens rutte koning(net zo als beaxtrix) wat het ambt is.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:25 schreef MrBadGuy het volgende:
[..]
De vrouwen van de vorige koningen waren ook koningin.
Humbertogod.quote:
Nee, beatrix is geen koningin(dat bestaat niet in de wet) ze is koning beatrix.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:25 schreef Maron het volgende:
[..]
Koning is man, vrouw wordt koningin..
(wordt wel wennen straks..Prinses Beatrix..net als vroeger..;)
Siebert?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:27 schreef mrstylo het volgende:
En die student is ook altijd bij DWDD hé. Wie moest hij pijpen om daar te komen?
Klöpping?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:27 schreef mrstylo het volgende:
En die student is ook altijd bij DWDD hé. Wie moest hij pijpen om daar te komen?
twitter:Queen_UK twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:22:07Text from Prince Willem-Alexander of the Netherlands: "You owe me fifty quid Charlie-boy!" Presumably meant for Prince Charles #abdication reageer retweet
Dat programma kan ik dus weer skippen vandaag.quote:
Dat is geen echt account.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:28 schreef DaMook het volgende:
twitter:Queen_UK twitterde op maandag 28-01-2013 om 19:22:07Text from Prince Willem-Alexander of the Netherlands: "You owe me fifty quid Charlie-boy!" Presumably meant for Prince Charles #abdication reageer retweet
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:28 schreef DaMook het volgende:
Nee, dan heb je Rutte volledig verkeerd begrepen. Máxima wordt koningin, net zoals de echtgenotes van Willem I t/m III dat waren. Het wordt geen duobaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:26 schreef icloud het volgende:
[..]
Precies daarom is het vreemd, normaal word de vrouw van koningin(wat een niet bestaande titel is zonder ambt, het enige ambt is ondersteunen van de koning) maar maxima word volgens rutte koning(net zo als beaxtrix) wat het ambt is.
Matthijs?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:27 schreef mrstylo het volgende:
Johquote:
Dat is het meest logische, maar dat zei hij niet, hij zei duidelijk koning en geen koningin.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:29 schreef freako het volgende:
[..]
Nee, dan heb je Rutte volledig verkeerd begrepen. Máxima wordt koningin, net zoals de echtgenotes van Willem I t/m III dat ware. Het wordt geen duobaan.
Serieus, wat is mis met die ventquote:
Nee, dat zei hij niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:29 schreef icloud het volgende:
[..]
Dat is het meest logische, maar dat zei hij niet, hij zei duidelijk koning en geen koningin.
Snap echt niet waarom hij altijd opnieuw uitgenodigd wordt.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:29 schreef LosBuenosMuchachos het volgende:
[..]
Serieus, wat is mis met die vent
Jawel luister maar terug, ik hoorde het stukje net weer op de radio, en hij zegt duidelijk koning willem-alexander en koning maxima.quote:
Als hij ergens inzit kijk ik dat sowieso niet, behalve VI dan.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:30 schreef mrstylo het volgende:
[..]
Snap echt niet waarom hij altijd opnieuw uitgenodigd wordt.
Hij zegt ongeveer "koningen Maxima".quote:Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel luister maar terug, ik hoorde het stukje net weer op de radio, en hij zegt duidelijk koning willem-alexander en koning maxima.
Wordt iig wel een moderne koningin danquote:Update 19.26 uur:
Na het aftreden van Beatrix zal Máxima Zorreguieta Koninging der Nederlanden worden. Dit in tegenstelling tot eerdere berichten. De familie van Máxima zal niet bij de inhuldiging aanwezig zijn.
Dat noemen ze een aardappel in de keel. Hij slikt 't wat in, maar hij zei echt Koningin Máxima.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef icloud het volgende:
[..]
Jawel luister maar terug, ik hoorde het stukje net weer op de radio, en hij zegt duidelijk koning willem-alexander en koning maxima.
Die komen niet.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:32 schreef icloud het volgende:
Hoe zit het eigenlijk met die pipo van een Jorge Zorreguieta?
Komt niet..quote:Op maandag 28 januari 2013 19:32 schreef icloud het volgende:
Die wordt officiëel Prins Jorge nu hè, natuurlijk.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:32 schreef icloud het volgende:
mag niet komen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:32 schreef icloud het volgende:
Dan twijfel ik wel soms.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:31 schreef AFCNiels het volgende:
[..]
Als hij ergens inzit kijk ik dat sowieso niet, behalve VI dan.
Goed dat je het zegt, ik ga snel naar kaartenhuis.nlquote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef iBenny het volgende:
De vader van Maxima is jarig vandaag?!
Jaquote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef iBenny het volgende:
De vader van Maxima is jarig vandaag?!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Goed dat je het zegt, ik ga snel naar kaartenhuis.nl
Bewijs?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:33 schreef Evertjan het volgende:
die massamoordenaar moet lekker thuis blijven achter slot en grendel
Nee, Rutte had alleen een beetje haast met zijn uitspraak..(wellicht is hij een greep naar de staat aan het voorbereiden;)quote:
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:34 schreef picodealion het volgende:
De grote vraag is natuurlijk: hoeveel gaat er nu effectief veranderen?Echt wel, beatrix haalde miljarden binnen met haar reisjes en goede contacten, het bedrijfsleven is haar zeer dankbaar, dat gaat wim-lex niet doen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
alcoholvrij bier denk ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Evertjan het volgende:
sober een feestje vieren hoe ziet Rutte dat voor zich?
In een hoekje zitten en zuipenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Evertjan het volgende:
Zegt hij dat dan?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Evertjan het volgende:
Bea nieuwe lijsttrekker van de VVD?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Evertjan het volgende:
De grote vraag is natuurlijk: hoeveel gaat er nu effectief veranderen?Ja, in Groot Brittannie zou het volkslied tenminste nog worden aangepast.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
De grote vraag is natuurlijk: hoeveel gaat er nu effectief veranderen?We krijgen extra grote euromunten.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Prins Pils gaat dat nooit toestaan, sober feestvieren.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:35 schreef Evertjan het volgende:
Welke sobere tijd? Wat een jankerd.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:37 schreef Evertjan het volgende:
[..]
ja we gaan een feest vieren zoals dat past in deze sobere tijden
Ja hij zei dat we het in deze tijd maar sober moeten vieren. Iedereen een oranjebitter, daarna aan de waterige ranja zonder rietje, plastic bekertje bewaren aub.quote:
Daarna lekker spijkerpoepen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:38 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ja hij zei dat we het in deze tijd maar sober moeten vieren. Iedereen een oranjebitter, daarna aan de waterige ranja zonder rietje, plastic bekertje bewaren aub.
De grote vraag is natuurlijk: hoeveel gaat er nu effectief veranderen?We raken ons enige IOC lid kwijt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.PWBF
Laat feesten maar aan Maxima overquote:Op maandag 28 januari 2013 19:37 schreef MaLo het volgende:
[..]
Prins Pils gaat dat nooit toestaan, sober feestvieren.
Laat Mark maar fijn met zijn pak wijn van de aldi en sloffe borrelnootjes bij zijn mama op de bank gaan zitten.
Ik denk dat WA die keuze zelf nog moet aankondigen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:39 schreef freako het volgende:
Goed punt van de NOS: Rutte had het over Koning Willem-Alexander, niet Koning Willem IV.
Kan hij zich ook gewoon Koning Bert noemen?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:39 schreef freako het volgende:
Goed punt van de NOS: Rutte had het over Koning Willem-Alexander, niet Koning Willem IV.
Dat heeft Rutte al aangekondigd, dus ik denk dat daar goed over na is gedacht.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:40 schreef Strani het volgende:
[..]
Ik denk dat WA die keuze zelf nog moet aankondigen.
Ligt eraan welke naam op Twitter nog beschikbaar isquote:Op maandag 28 januari 2013 19:39 schreef freako het volgende:
Nee, Bernard was haar vader...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:41 schreef icloud het volgende:
Ik vind het een historische fout om Jorge Zorreguieta niet uit te nodigen, het blijft haar vader.
Die vliegtuigwerper?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:41 schreef icloud het volgende:
Ik vind het een historische fout om Jorge Zorreguieta niet uit te nodigen, het blijft haar vader.
voor een huwelijk of visites prima, maar op een staatsaangelegenheid als een inhuldiging moet er geen plaats voor hem zijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:41 schreef icloud het volgende:
quote:Op maandag 28 januari 2013 19:41 schreef icloud het volgende:
Wel triest dat het met zoiets irrelevants als het Koningshuis moetquote:Op maandag 28 januari 2013 19:42 schreef Strani het volgende:
Voorpagina CNN en BBC, tevens op Spaanse krant El País en ik hoor net dat het ook al op het Slowaakse nieuws is geweest. Ook leuk om eens over iets positiefs (of neutraals, hoe je wilt) in de belangstelling te staan als land.
Cambodja? Luxemburg? Nederland is eigenlijk de enige monarchie met een traditie van troonsafstand.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:37 schreef Strani het volgende:
Wel goed voor de bekendheid van de Nederlandse monarchie in het buitenland. We zijn straks de eerste in lange tijd met een abdicatie. Daar zullen veel mensen toch wel benieuwd naar zijn.
En nee, Monaco telt niet.
Het gaat uiteindelijk om de koning op die dag hè, Maxima zal zich dan denk ik dienstbaar opstellen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:41 schreef icloud het volgende:
Ik weet nog dat we op de (toendertijd) lagere school, beschuit met muisjes kregen toen hij geboren was..quote:Op maandag 28 januari 2013 19:39 schreef freako het volgende:
Vind ik ook, maar we moeten wel afsluiten met een Koning, dus na Willem Alexander mag het van mij verdwijnen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:42 schreef Syntix het volgende:
Ik vind een historische fout dat we niet afstappen van de monarchie. Mensen die het voorrecht krijgen door een geboorte is gewoon fout. Daarnaast is er geen enkel negatief geluid te horen bij de NOSobjectief my ass.
En een minuut later is iedereen het weer vergeten. Zou jou het ook maar iets schelen als bijv. de Deense Koning of koningin (geen idee wat ze hebben) zou aftreden?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:42 schreef Strani het volgende:
Voorpagina CNN en BBC, tevens op Spaanse krant El País en ik hoor net dat het ook al op het Slowaakse nieuws is geweest. Ook leuk om eens over iets positiefs (of neutraals, hoe je wilt) in de belangstelling te staan als land.
De Wallen zijn immers om de hoek...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:43 schreef Strani het volgende:
[..]
Het gaat uiteindelijk om de koning op die dag hè, Maxima zal zich dan denk ik dienstbaar opstellen.
Juist omdat hij ook niet op huwelijk was, zouden ze hem moeten uitnodigen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:42 schreef SeanFerdi het volgende:
[..]
voor een huwelijk of visites prima, maar op een staatsaangelegenheid als een inhuldiging moet er geen plaats voor hem zijn.
Ik denk dat Willem Alexander wel een relaxe Koning gaat worden, meer een staatshoofd zoals Juliana en minder kil en zakelijk als Beatrix.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:43 schreef Samson het volgende:
Het zou tijd worden, maar ja, krijg je die saaie vetpens van een Wimlex. Of je daar nu blij mee moet zijn.... Mag blij zijn dat Maxima naast hem staat.
Correctie, Europese monarchie. Luxemburg is ook weer een beetje anders als Groothertogdom, en zal niet echt tot de verbeelding spreken.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:43 schreef freako het volgende:
[..]
Cambodja? Luxemburg? Nederland is eigenlijk de enige monarchie met een traditie van troonsafstand.
Is dat officieel?quote:
Ja, en ik zou ook kijken als het op TV was.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:43 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
En een minuut later is iedereen het weer vergeten. Zou jou het ook maar iets schelen als bijv. de Deense Koning of koningin (geen idee wat ze hebben) zou aftreden?
Dan ben je zeker homo. Maar normale mensen kan het waarschijnlijk niets schelen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:44 schreef Strani het volgende:
[..]
Ja, en ik zou ook kijken als het op TV was.
Niks daarvan, Karel Kraaienpoot gaat weer orgelen van Adios Nonino en dan komt die traan weer waar heel NL op zit te wachten...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:44 schreef icloud het volgende:
[..]
Juist omdat hij ook niet op huwelijk was, zouden ze hem moeten uitnodigen.
Mmm, de tijd zal het leren, met de media omgaan is niet zijn sterkste kant en dat is vandaag de dag wel belangrijk. Hij heeft voor mij gewoon geen charisma. Maar we gaan het zien.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:44 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Ik denk dat Willem Alexander wel een relaxe Koning gaat worden, meer een staatshoofd zoals Juliana en minder kil en zakelijk als Beatrix.
Dat vind ik jammer. Het had een mooi eerbetoon geweest als ze Koninginnedag op 30 april hadden laten bestaan.quote:
Nee, maar je homofobie spreekt boekdelen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:45 schreef LeTourdeFrance het volgende:
[..]
Dan ben je zeker homo. Maar normale mensen kan het waarschijnlijk niets schelen.
Aan wie? Eerbetoon aan Juliana die de huidige generatie niet eens meer kent?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:45 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dat vind ik jammer. Het had een mooi eerbetoon geweest als ze Koninginnedag op 30 april hadden laten bestaan.
Hij zegt net van nietquote:Op maandag 28 januari 2013 19:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welnee, dat blijft op 30 april...
Teletekst spreekt je tegen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:46 schreef MadMaster het volgende:
[..]
Welnee, dat blijft op 30 april...
31 januari is te koud...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Aan wie? Eerbetoon aan Juliana die de huidige generatie niet eens meer kent?
Het is even wennen, idd.quote:
Zag het ook net ja, toch weer een werkdag extra op deze manier.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:46 schreef tralalala het volgende:
Verbaast mij niets, is op een zondag in 2014.
Precies, maar een verschuiving van 30 april naar 27 april is wel te doen. En het gaat lekker toch Koningsdag heten, dus alle feministische trutjes hier hebben het nakijkenquote:
Het was handig geweest. Amalia is in de winter geboren dus dan moet zij het straks weer terugzetten op 30 april? Of ook op de 27ste? Men had beter gewoon vastgehouden aan de 30e.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:46 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Aan wie? Eerbetoon aan Juliana die de huidige generatie niet eens meer kent?
Bekt toch niet zo lekker dat koningsdag...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Precies, maar een verschuiving van 30 april naar 27 april is wel te doen. En het gaat lekker toch Koningsdag heten, dus alle feministische trutjes hier hebben het nakijken
Straksquote:Op maandag 28 januari 2013 19:47 schreef Strani het volgende:
[..]
Het was handig geweest. Amalia is in de winter geboren dus dan moet zij het straks weer terugzetten op 30 april? Of ook op de 27ste? Men had beter gewoon vastgehouden aan de 30e.
Alles is even wennen hè, meer dan 100 jaar is het koninginnedag geweest.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:48 schreef Samson het volgende:
[..]
Bekt toch niet zo lekker dat koningsdag...
dat we volgend jaar geen vrije dag hebben op 30 april!!!quote:Op maandag 28 januari 2013 19:48 schreef Shreyas het volgende:
Straks
Je bedoelt over 30 jaar? Nogmaals dan boeit het geen reet of het 27 april of 30 april is, wat maken die drie dagen nou uit man?
Daar ging het niet om, het ging erom dat het voor de toekomst handiger was geweest om het op één dag te houden en het niet bij elke monarch te veranderen. Lees 'december'.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:48 schreef Shreyas het volgende:
[..]
Straks![]()
![]()
![]()
Je bedoelt over 30 jaar? Nogmaals dan boeit het geen reet of het 27 april of 30 april is, wat maken die drie dagen nou uit man?
Maar wel op de 27equote:Op maandag 28 januari 2013 19:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dat we volgend jaar geen vrije dag hebben op 30 april!!!
Wellicht begint de meivakantie straks gewoon 3 dagen eerder pikquote:Op maandag 28 januari 2013 19:49 schreef Evertjan het volgende:
[..]
dat we volgend jaar geen vrije dag hebben op 30 april!!!
Man, ga ergens anders citroenen kauwen.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef Syntix het volgende:
Wanneer krijgen we trouwens negatieve mensen te horen? Of mensen die het geen flikker interesseert. Wees eens objectief kut NOS
Negatief over wat? Of je voor of tegen het Koningshuis bent, Willem Alexander (en vooral Maxima) zijn een verademing na 33 jaar Beatrix. Ik ben niet voor het Koningshuis, maar de vlag gaat toch uit bij mij.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef Syntix het volgende:
Wanneer krijgen we trouwens negatieve mensen te horen? Of mensen die het geen flikker interesseert. Wees eens objectief kut NOS
30 april was gewoon mooier, zo'n datum altijd op het einde van de maand. Dit gaat nergens over. Ze hadden het gewoon vast moeten houden vind ik.quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef n00b13 het volgende:
Koningsdag? koninginnedag? Hoe dan ook, nu op 27 april.
Dat was ook mijn eerste gedachtequote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Die kut van Rutte heeft dat op zijn geweten hoor!
Mensen die boos zijn omdat Beatrix ermee stopt, bedoel je?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef Syntix het volgende:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |