Installatie software al eens weggegooid en volledig opnieuw geinstalleerd? Welke versie windows draai je? Wordt je Neato wel automatisch herkend op je pc?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:54 schreef Yemanja het volgende:
Update uitgevoerd. Eerst de bevindengen op het Amerikaanse forum gevogd, dus op de desktop met vaste internet verbinding, fire wall uitgeschakeld.
Maar toch mislukt, kan niet opnieuw, invalid sw versie maar ze doet ook niets meer!!
Hoe krijg ik dit weer goed!!
Ik heb de installatie op mijn desktop met W7 professional uitgevoerd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:52 schreef Coelho het volgende:
Laatste post uit het vorige topic:
[..]
Installatie software al eens weggegooid en volledig opnieuw geinstalleerd? Welke versie windows draai je? Wordt je Neato wel automatisch herkend op je pc?
GELUKT!!!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:32 schreef crowone het volgende:
Ik heb ergens een trucje gelezen maar weet niet of het gaat werken.
Houd de terugknop ingedrukt en druk op de groene knop. Normaal gesproken wordt dan de originele software opnieuw geïnstalleerd. Lukt het niet probeer dan eerst de batterij af te koppelen voor een 10 minuten.
Weer de oorspronkelijke 3.0....quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:48 schreef crowone het volgende:
Welke software staat er nu op en ga je het weer proberen?
Waarom? Je hebt nu toch een escape?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:00 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Weer de oorspronkelijke 3.0....
Ik dacht dat ik haar dan ook weer opnieuw zou moeten programmeren, maar alle instellingen zijn bewaard gebleven.
Denk dat ik nog even wacht met nogmaals proberen.
Op de Neato site staat expliciet dat je hem niet aan de adapter mag aansluiten, maar goed opgeladen moet hebben.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:06 schreef crowone het volgende:
Zorg dat je altijd een volle batterij hebt tijdens het updaten of sluit hem rechtstreeks aan op de adapter.
Virusscanners en firewalls kunnen ook ellende veroorzaken. zet de virusscanner eerst even uit.
Tja, dat bent duutsers hè...quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:32 schreef crowone het volgende:
Dat is dan net even anders dan bij de Vorwerk.
Las op een ander forum dat er bij Neato wordt gezegd dat je met een XV21 met standaard 3.0 niet naar 3.1 kan. Vreemd verhaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:54 schreef Yemanja het volgende:
Update nu gelukt. Dit keer de firewall en de virusscanner uitgeschakeld.
Rijdt nu haar eerste proefrondje.
Nee hoor gewoon de standaard update.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:12 schreef crowone het volgende:
[..]
Las op een ander forum dat er bij Neato wordt gezegd dat je met een XV21 met standaard 3.0 niet naar 3.1 kan. Vreemd verhaal.
Heb je gecheckt of de nieuwe versie er op staat? en hoe bevalt het?
Hoe kom je daar bij? Je kunt een bericht, dus ook de OP nog 48 uur wijzigen met bepaalde abonnementen zelfs nog veel langerquote:Op zondag 27 januari 2013 20:15 schreef crowone het volgende:
Nadeel is dat je de OP alleen kan aanpassen op het moment dat hij wordt gestart, eenmaal geplaatst is het niet meer te wijzigen.
Hup hup hup dan nu nog maar 680quote:Op zondag 27 januari 2013 20:15 schreef crowone het volgende:
Nadeel is dat je de OP alleen kan aanpassen op het moment dat hij wordt gestart, eenmaal geplaatst is het niet meer te wijzigen.
Het is in ieder geval langer dan 48 uur geleden......quote:Op zondag 27 januari 2013 20:22 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Je kunt een bericht, dus ook de OP nog 48 uur wijzigen met bepaalde abonnementen zelfs nog veel langer
Heb ik bij de vorige serie geprobeerd maar dat ging niet lukken, Heb zeker niet het juiste abo.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:22 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hoe kom je daar bij? Je kunt een bericht, dus ook de OP nog 48 uur wijzigen met bepaalde abonnementen zelfs nog veel langer
De Neato's die geleverd worden met sw 3.0 en 3.1 bevatten een ander moederbord. Ik heb ook begrepen dat bij deze Neato's de lucht uitlaat iets naar boven loopt. Ik heb dat gecontroleerd en idd blaast Netty de lucht van achteren iets omhoog. Ook het batterij beheer van dit moederbord is anders/beter zodat ze langer mee moeten gaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 13:29 schreef VacaLoca het volgende:
Zijn er trouwens nog indicaties dat er misschien een nieuwe Neato komt dit jaar? Dus met betere hardware enzo ook?
29-01-2013 Uw product is vervangen voor een nieuw exemplaarquote:Op maandag 28 januari 2013 15:59 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb vanmiddag de Neato ingepakt in de originele verpakking. Vervolgens heb ik er een vuilniszak omheen gedaan waarna ik het heb gemmumificeerd met bruine tape.
Fuck Coolblue.Ze durven niet eens antwoord te geven op mijn vragen.
Ik word boos als ik een Neato krijg met weer brakke battery packs, dan deponeer ik de shit gewoon bij hun op de toonbank.
Ik heb 'm gisteren ontvangen. Bij de vorige Neato hoefde ik de batterij niet aan te sluiten, er zat niet eens een leaflet bij waarop dat stond; bij deze Neato wel.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
29-01-2013 Uw product is vervangen voor een nieuw exemplaar
29-01-2013 Wij hebben uw product in behandeling genomen
29-01-2013 Wij hebben uw product retour ontvangen
Compleet product vervangen vanwege brakke batterijen...![]()
Welke software versie en board revisie heeft ze?quote:Op donderdag 31 januari 2013 13:02 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
Ik heb 'm gisteren ontvangen. Bij de vorige Neato hoefde ik de batterij niet aan te sluiten, er zat niet eens een leaflet bij waarop dat stond; bij deze Neato wel.
Ik heb 'm zonet voor het eerst laten stofzuigen (sinds gisteren aan de lader): na nog geen 5 minuten ging ie alweer terug naar het laadstation.
jezuskut, ga even zeiken man. Je krijgt binnen 2 dagen een nieuwe en nog lopen zeuren...quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
29-01-2013 Uw product is vervangen voor een nieuw exemplaar
29-01-2013 Wij hebben uw product in behandeling genomen
29-01-2013 Wij hebben uw product retour ontvangen
Compleet product vervangen vanwege brakke batterijen...![]()
Laat hem lekker gaan, begint vanzelf weer. De software bepaalt het leeg en vol niveau van de batterijquote:Op donderdag 31 januari 2013 13:02 schreef sylvesterrr het volgende:
Ik heb 'm zonet voor het eerst laten stofzuigen (sinds gisteren aan de lader): na nog geen 5 minuten ging ie alweer terug naar het laadstation.
Tuurlijk ga ik zeiken. Bekend probleem met batterijen en dan van de klant verwachten dat ie het complete product terugstuurt.quote:Op donderdag 31 januari 2013 16:32 schreef Catch22- het volgende:
[..]
jezuskut, ga even zeiken man. Je krijgt binnen 2 dagen een nieuwe en nog lopen zeuren...
SW 3.0.17235quote:Op donderdag 31 januari 2013 15:39 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Welke software versie en board revisie heeft ze?
Ik ken ze niet. Maar wij hebben ook een Roomba en lang haar. Na elke ronde haal ik de borstels helemaal los en onthaar ik de Roomba helemaal. Na een paar keer kreeg ik er een handigheidje in. En als je dat doet, is het niet zoveel werk meer, vind ik.quote:Op donderdag 31 januari 2013 21:31 schreef NiGeLaToR het volgende:
In een vorig topic kreeg ik de tip om op mijn Roomba speciale borstels voor lange haren te kopen, maar deze kan ik nergens vinden. Iemand een tip waar die te krijgen zijn? Zijn ze van Roomba zelf?
Wat betekenen die gegevens overigens precies... Ik kan wel iets raden maar helemaal weten wat het precies betekent weet ik niet.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
SW 3.0.17235
LDS V2.6.15295
Board Rev 64
Board SW 17242
Dus het nieuwste model, behalve de laatste update.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:33 schreef sylvesterrr het volgende:
[..]
SW 3.0.17235
LDS V2.6.15295
Board Rev 64
Board SW 17242
Njah, dat schoonmaken kost in totaal te veel tijd. Mijn vorige 100,- merkloze stofzuiger kon gewoon een week of 3-4 rondjes rijden zonder problemen. 1 keer legen, eens per 2-3 maanden schoonmaken, niets aan de hand. Sinds ik de veel duurdere Roomba heb ben ik steeds dat ding aan het schoonmaken. Niet zo best product als je het zo bekijkt.quote:Op vrijdag 1 februari 2013 21:36 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ik ken ze niet. Maar wij hebben ook een Roomba en lang haar. Na elke ronde haal ik de borstels helemaal los en onthaar ik de Roomba helemaal. Na een paar keer kreeg ik er een handigheidje in. En als je dat doet, is het niet zoveel werk meer, vind ik.
Ik heb pas één keer een echt grote schoonmaak gehouden, waarbij ik ook de hele gearbox uit elkaar heb gehaald. Maar dat heb ik dus pas één keer gedaan in de drie jaar dat ik de Roomba nu heb. En ik heb één keer de borstels vervangen, het voorwiel een keertje en één keer de batterij.
Ben er nog steeds zo blij mee
Even naar de website van Neato, dan naar support, even lezen. Plugin downloaden en installeren. Kabel in de Neato, aanzetten en de aanwijzingen op het scherm volgen.quote:Op zondag 3 februari 2013 20:06 schreef tattyteddymel het volgende:
Waar kan je die gegevens vinden? Misschien dat ik morgen ook wel eens die update doe, ik blijf erbij dat dit exemplaar dommer is dan de eerste ... Hij botst meer en rijd vaker over mijn voeten en doet niet alles wat hij moet doen ...
Ga naar deze site: http://www.neatorobotics.com/eur_en/support/software-updates/quote:Op zondag 3 februari 2013 20:06 schreef tattyteddymel het volgende:
Waar kan je die gegevens vinden? Misschien dat ik morgen ook wel eens die update doe, ik blijf erbij dat dit exemplaar dommer is dan de eerste ... Hij botst meer en rijd vaker over mijn voeten en doet niet alles wat hij moet doen ...
quote:Op maandag 4 februari 2013 12:47 schreef tattyteddymel het volgende:
(had de neato op m'n schoot gezet, duwde ik per ongeluk op de aan knop,
je eerste stofzuiger liet waarschijnlijk veel meer liggen dan je roombaquote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Njah, dat schoonmaken kost in totaal te veel tijd. Mijn vorige 100,- merkloze stofzuiger kon gewoon een week of 3-4 rondjes rijden zonder problemen. 1 keer legen, eens per 2-3 maanden schoonmaken, niets aan de hand. Sinds ik de veel duurdere Roomba heb ben ik steeds dat ding aan het schoonmaken. Niet zo best product als je het zo bekijkt.
Die indruk heb ik niet, maar de Roomba heeft wel een groter bereik / langere reistijd. Hij moet alsnog 2-3 keer volledig laden en leegrijden voor de hele woonkamer is gedaanquote:Op maandag 4 februari 2013 17:44 schreef tombolafan het volgende:
[..]
je eerste stofzuiger liet waarschijnlijk veel meer liggen dan je roomba
De neato.quote:Op zondag 10 februari 2013 13:55 schreef Bierie het volgende:
Zit nu zelf ook te overwegen om een Roomba en een scooba te nemen.
Ben het spuug beu om iedere dag opnieuw te moeten stofzuigen. We hebben 2 honden in huis en 3 kids en hoe vaak ik ook bezig ben. Voor mijn gevoel blijft het altijd stoffig in huis.
Mijn eerste keus was de roomba 780 ( http://www.bestekeus.nl/p(...)-ref-kieskeurig.html) , maar nu hoor ik van iedereen dat deze eigenlijk identiek is aan de goedkopere 650 maar dan zonder afstandsbediening (waar ik de toegevoegde waarde toch niet zo van zie). Zijn er nog andere noemenswaardige verschillen?
Ook overwegen we de scooba (http://www.bestekeus.nl/p(...)-ref-kieskeurig.html), maar zijn hier andere (betere) alternatieven voor?
En nu lees ik dit topic en kom ik de Neato (http://www.bestekeus.nl/p(...)-ref-kieskeurig.html) tegen. Maar maakt die net zo goed of beter schoon als de roomba 780, respectievelijk 650?
Ervaringen / tips zijn welkom![]()
Ah kijk dat zijn de nuttige adviezen waar ik op hoopte. Ik heb inderdaad een laminaat vloer. Wel typisch dat het product dan eigenlijk niet geschikt is voor een groot of eigenlijk grootste deel van de vloeren.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:10 schreef Guppyfriend het volgende:
Wat voor vloer heb je? De Scooba gebruikt aardig wat water, en is daardoor ongeschikt voor laminaatvloeren en houten vloeren.
Ook hier weer, goed advies!quote:Op zondag 10 februari 2013 14:12 schreef klipper het volgende:
[..]
Overigens raad ik je de standaard versie aan ofwel de XV-15 en niet de XV-25.
Waarom, de XV-15 heeft een rubberen borstel waar geen haren aan blijven kleven en zodoende heb je hier geen omkijken naar, de XV-25 heeft een borstel met rubber en haren waar dus ook haren in kunnen blijven kleven, wat dus voor extra schoonmaakwerk zorgt, en we benne lui anders hadden we ook geen stofzuigrobot nodig gehad.
Het is inderdaad typisch, maar helaas is de Scooba door de hoeveelheid water niet geschikt voor een laminaatvloer. Je krijgt geheid opbolling van je vloer en dat wil je niet.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:16 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ah kijk dat zijn de nuttige adviezen waar ik op hoopte. Ik heb inderdaad een laminaat vloer. Wel typisch dat het product dan eigenlijk niet geschikt is voor een groot of eigenlijk grootste deel van de vloeren.
Dit kan voor allebei de versies. Bij de XV-25 wordt trouwens ook gewoon een rubberen borstel geleverd, die normaal in de XV-15 zit.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:16 schreef Bierie het volgende:
[..]
Ook hier weer, goed advies!
Verder zijn ze identiek qua zuigkracht? En je kan voor de XV-15 ook de timer instellen dat hij 7 dagen per week om bv 02:00 zijn rondje doet?
Na een paar laadbeurten, en de software update doet de Neato mijn huiskamer, gang en keuken (75m2 ofzo), en is dan nog niet eens voor de helft leegt. Kamer is dan perfect schoon.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Guppyfriend het volgende:
Aan de andere kant doet een Roomba langer met een accu, want hij hoeft al die ingewikkelde software niet aan te sturen.
Voor sommige mensen is de intelligentie een reden om voor de Neato te kiezen, maar zelf heb ik nog geen moment spijt gehad van m'n Roomba.
Als ze beiden net zo duur zijn dan moet je natuurlijk de XV-25 nemen, alleen zijn dit soort aanbiedingen sporadisch, en dan scheelt het toch ¤100quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dit kan voor allebei de versies. Bij de XV-25 wordt trouwens ook gewoon een rubberen borstel geleverd, die normaal in de XV-15 zit.
Heb zelf de 25, want die was toen net zo duur als de 15, en ben er zeer tevreden mee. Heb er de rubberen borstel in gedaan. Maakt wel wat meer herrie, maar maakt beter schoon.
[..]
Na een paar laadbeurten, en de software update doet de Neato mijn huiskamer, gang en keuken (75m2 ofzo), en is dan nog niet eens voor de helft leegt. Kamer is dan perfect schoon.
Weet niet hoeveel m2 de Roomba op 1 laadbeurt kan doen, maar volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel meer.
Bij de neato kun je per dag instellen, dus gewoon verschillende tijden.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:34 schreef Bierie het volgende:
Okee ik neig nu toch wel naar de Neato als ik dat zo hoor allemaal.
Zijn er alternatieven voor de scooba?
Ik kwam bijvoorbeeld de dirt devil evo tegen: http://www.robocleaners.n(...)Devil%20EVO%20M-678/
Maar ik vind het een beetje belabberd dat ik die met de hand op pad moet sturen dmv een knopje. Ik wil gewoon eenmalig het programma instellen zodat die dagelijks zijn ding doet.
quote:Op zondag 10 februari 2013 14:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Bij de neato kun je per dag instellen, dus gewoon verschillende tijden.
Ook zoiets, ik denk dat ze elkaar dan niet zoveel ontlopen. Maar ik lees hier toch veel batterij-problemen voor de Neato, hopelijk is dat inmiddels een beetje opgelost dan.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:29 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Dit kan voor allebei de versies. Bij de XV-25 wordt trouwens ook gewoon een rubberen borstel geleverd, die normaal in de XV-15 zit.
Heb zelf de 25, want die was toen net zo duur als de 15, en ben er zeer tevreden mee. Heb er de rubberen borstel in gedaan. Maakt wel wat meer herrie, maar maakt beter schoon.
[..]
Na een paar laadbeurten, en de software update doet de Neato mijn huiskamer, gang en keuken (75m2 ofzo), en is dan nog niet eens voor de helft leegt. Kamer is dan perfect schoon.
Weet niet hoeveel m2 de Roomba op 1 laadbeurt kan doen, maar volgens mij ontlopen ze elkaar niet veel meer.
Kan voor de Roomba ookquote:Op zondag 10 februari 2013 14:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Is geloof ik 1 keer een slechte batch batterijen geweest. Die kan je kosteloos laten vervangen (en als je winkel een beetje meewerkt hoef je je neato niet eens op te sturen), en daarna zijn al die problemen verholpen.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:40 schreef Guppyfriend het volgende:
[..]
Ook zoiets, ik denk dat ze elkaar dan niet zoveel ontlopen. Maar ik lees hier toch veel batterij-problemen voor de Neato, hopelijk is dat inmiddels een beetje opgelost dan.
Kan bij de Roomba ook.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:36 schreef klipper het volgende:
[..]
Nergens last van, rijdt eigenlijk een stuk beter na de update.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:41 schreef tattyteddymel het volgende:
Heeft er nog iemand problemen met zijn neato na de update? de mijne piept regelmatig en dan staat er clear my path terwijl er niks in de weg staat, dan druk ik op okay dan draait hij een rondje en dan komt het er terug op ... Volgens mij ziet hij spoken.
Dat heeft de onze ook een paar keer gehad sinds de update.quote:Op maandag 11 februari 2013 17:41 schreef tattyteddymel het volgende:
Heeft er nog iemand problemen met zijn neato na de update? de mijne piept regelmatig en dan staat er clear my path terwijl er niks in de weg staat, dan druk ik op okay dan draait hij een rondje en dan komt het er terug op ... Volgens mij ziet hij spoken.
Vanochtend vroeg heb ik hem even "begeleid" tijdens zijn ronde, maar hij blijft onder het bankstel proberen te komen.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 08:45 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
We hebben ook nog eens een nieuw bankstel en 2 fauteuils waar hij gewoon net niet onderdoor kan op een centimeter na, maar hij blijft het proberen totdat hij de moed opgeeft en zegt Clear my path...![]()
Zet ik hem dan de andere kant op, draait ie zo om en begint weer te lopen stoten tegen de bank en geeft het na een paar minuten weer op.
Je kan ook de magneetstrip onder de bank leggen, dan gaat hij er ook niet onderquote:Op woensdag 13 februari 2013 16:25 schreef ueberduitser het volgende:
[..]
Vanochtend vroeg heb ik hem even "begeleid" tijdens zijn ronde, maar hij blijft onder het bankstel proberen te komen.![]()
Hij blijft er met z'n blauwe "koepel" haken, dus dit is niks. Ik heb maar andere/hogere poten besteld voor onder de bank en fauteuils die net 1,5cm hoger zijn, net zo hoog als het oude meubilair.
Gadverdamme!quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:05 schreef Gieliovd het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)er_aanschaffen_.html
Heb geen strip genoeg en daarbij komt dat hij er gewoon onder door moet kunnen en ik geen strippen wil. Dat is geen gezicht.quote:Op woensdag 13 februari 2013 19:41 schreef Asschen_sukar het volgende:
[..]
Je kan ook de magneetstrip onder de bank leggen, dan gaat hij er ook niet onder
Deze bedoel je?quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:11 schreef tattyteddymel het volgende:
Dat risico loop ik hier ook soms, zoontje is bezig met zindelijkheidstraining, alé, hij is droog maar de kaka lukt nog niet altijd om die in het potje te mikken. Dus vaak wel eens in de broek maar meneer doet dan zelf zijn broek uit met als gevolg dat dat dan op de grond valt, ik heb het niet altijd direct in de mot en als dan de neato rondtoert ... kan ik wel eens pech hebben. Gelukkig nog niet voorgevallen, ben er altijd op tijd bij.
Zo had ik eens een review gelezen van de één of de andere robot stofzuiger, ze waren er heel content van tot hij ontsnapt is toen de voordeur openstond. Had al eens zoiets gezien van een robot die met de uitwerpselen van de hond aan de haal ging, was dat niet hier in het vorige dat dat stond?
quote:Op donderdag 14 februari 2013 13:11 schreef tattyteddymel het volgende:
Dat risico loop ik hier ook soms, zoontje is bezig met zindelijkheidstraining, alé, hij is droog maar de kaka lukt nog niet altijd om die in het potje te mikken. Dus vaak wel eens in de broek maar meneer doet dan zelf zijn broek uit met als gevolg dat dat dan op de grond valt, ik heb het niet altijd direct in de mot en als dan de neato rondtoert ... kan ik wel eens pech hebben. Gelukkig nog niet voorgevallen, ben er altijd op tijd bij.
Zo had ik eens een review gelezen van de één of de andere robot stofzuiger, ze waren er heel content van tot hij ontsnapt is toen de voordeur openstond. Had al eens zoiets gezien van een robot die met de uitwerpselen van de hond aan de haal ging, was dat niet hier in het vorige dat dat stond?
Yep, diequote:
Geen idee, of die stofzuiger is er gewoon afgedonderd ... Gelukkig moet hij hier eerst van een trap voor aan de voordeur te raken dus ontsnappingen zullen hier niet voorvallenquote:
Lijkt mij een hele goede deal... Half jaar geleden was ik 399 kwijt met een aanbieding van Coolblue. Toen was de winkel prijs 499. Nu ligt ie gemiddeld voor 399 in de winkels.quote:Op dinsdag 19 februari 2013 07:05 schreef Idioteque het volgende:
Op iBOOD heb je vandaag de Neato XV-15 voor 299,95. Is dat een goede deal?
Wat andere hardware, en een ander filter ook dacht ik. Maar het maakt qua prestaties vrij weinig uit.quote:Op woensdag 20 februari 2013 12:56 schreef THeeF het volgende:
Zo! Ik heb hem gekocht. Was altijd in de race voor de XV-25. Geen idee waarom, maar die heeft `enkel` een extra borstel voor haren toch? Ik heb geen huisdier, dus dat is kapitaalvernietiging.
Ik kan niet wachten!
Daarom! Dat is me die 100+ euro verschil ook niet waard. Ik houd jullie op de hoogte of mijn sceptische ouders het een waardige vervanger vinden. Die kunnen het zich namelijk totaal niet voorstellen. Je kent het waarschijnlijk...quote:Op woensdag 20 februari 2013 19:41 schreef Asschen_sukar het volgende:
Wat andere hardware, en een ander filter ook dacht ik. Maar het maakt qua prestaties vrij weinig uit.
Je kan trouwens voor een paar tientjes die andere borstel en filter kopen, en hem in je Xv-15 zetten.
Mijn schoonouders verklaarden me voor gek toen ik hem kocht. Nu gaan ze er zelf ook 1 kopenquote:Op woensdag 20 februari 2013 20:21 schreef THeeF het volgende:
[..]
Daarom! Dat is me die 100+ euro verschil ook niet waard. Ik houd jullie op de hoogte of mijn sceptische ouders het een waardige vervanger vinden. Die kunnen het zich namelijk totaal niet voorstellen. Je kent het waarschijnlijk...
Als zij ook nog op de knieën aan het kanaal de was doen wordt het inderdaad een zware dobber.quote:Op woensdag 20 februari 2013 20:21 schreef THeeF het volgende:
Ik houd jullie op de hoogte of mijn sceptische ouders het een waardige vervanger vinden. Die kunnen het zich namelijk totaal niet voorstellen. Je kent het waarschijnlijk...
Jammer dat ze dit niet meer real life gemaakt hebben: Na een keer ronddraaien zoekt Neato nl altijd de kant op om van daar de buitenlijnen van een vertrek af te rijden. In deze animatie is het net alsof er eerst een map van de hele kamer gemaakt wordt.quote:Op donderdag 21 februari 2013 22:28 schreef crowone het volgende:
Zo bouwt Neato de mapping op tijdens het stofzuigen.
Vervelend, krijg je een leuk speeltje moet je eerst wachten tot hij is op geladen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:53 schreef THeeF het volgende:
en hangt nu aan de oplader, dus ben benieuwd!!
http://www.kieskeurig.nl/(...)ecificaties/1048842/quote:Op zondag 3 maart 2013 17:48 schreef static het volgende:
Zijn er robots die onder mijn bed kunnen (10 cm)?
Hahaha, hier ook, als hij het niet goed genoeg naar mijn zin heeft gedaan mag hij nog een extra rondje doen.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:40 schreef Tamara123123 het volgende:
Hier heeft hij ook wel eens "geen zin" en doet die maar de helft. Komt heel sporadisch voor. Maar dan mag die alles nog een keer helemaal over doen
Geeen ervaring met dit type. wel met de vorige versie, drama, de service van Samsung is om te huilen.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:00 schreef moi80 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Samsung Navibot SR8895? Hoe verhoud hij zich tot bijvoorbeeld de Neato 15?
Omdat ik groter ben gaan wonen en merk dat de roomba niet altijd overal komt. Wat ik heb begrepen gaat de neato na opladen weer verder waar hij was gebleven.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:39 schreef crowone het volgende:
@Rockfire Waarom zou je een Roomba inruilen. Ik kan mij niet voorstellen dat het beter schoon wordt met de Neato. Je kan natuurlijk voor de techniek gaan omdat je geen bots auto meer wilt.
Ja, ik wil hem misschien verkopen. Ik heb een Roomba 555 van zo'n 2 jaar oud.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:06 schreef Mvr.Poes het volgende:
Is er hier nog iemand die zijn of haar Roomba verkoopt? Ik ga binnenkort fulltime werken en heb dus wel interesse in een roomba.
Heb er ooit al eens eerder een gehad, oud model en die ging na 2 dagen al stuk
Ja de Neato laadt tot 3 maal op tussen door, kan dus een flinke oppervlakt aan. Kan jammer genoeg geen trappen lopen, dus voor boven of een tweede lader of haar heen en weer brengen. Ook dan gaat ze verder waar ze gebleven was.quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:13 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Omdat ik groter ben gaan wonen en merk dat de roomba niet altijd overal komt. Wat ik heb begrepen gaat de neato na opladen weer verder waar hij was gebleven.
Ja inderdaad dat vertelde die vriend van mij ook. Dat spreekt mij wel aan!quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:14 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Ja de Neato laadt tot 3 maal op tussen door, kan dus een flinke oppervlakt aan. Kan jammer genoeg geen trappen lopen, dus voor boven of een tweede lader of haar heen en weer brengen. Ook dan gaat ze verder waar ze gebleven was.
Wat vraag je ervoor?quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:14 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ja, ik wil hem misschien verkopen. Ik heb een Roomba 555 van zo'n 2 jaar oud.
Haha. Ik bied 150, heb dat nl ook op een samsung ding geboden en vind dat een mooie prijs. Is ook grotendeels het budgetquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:38 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Goede vraag, nog niet over nagedacht
Wat bied je?
Hmm, ik had inmiddels al wat verder gekeken en zag op marktplaats een 555 staan waar 200 op geboden is. Dat is toch nog wel een aardig verschil met jouw bodquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:21 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Haha. Ik bied 150, heb dat nl ook op een samsung ding geboden en vind dat een mooie prijs. Is ook grotendeels het budget
Daar heb je wel gelijk in. Ik moet alleen wel kijken naar mijn budget en het bod op dat samsungding is geaccepteerd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:26 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hmm, ik had inmiddels al wat verder gekeken en zag op marktplaats een 555 staan waar 200 op geboden is. Dat is toch nog wel een aardig verschil met jouw bod
Als je niet hoger dan 150 wilt gaan zou ik voor die Samsung gaan.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:30 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Ik moet alleen wel kijken naar mijn budget en het bod op dat samsungding is geaccepteerd.
Zal ik dan maar voor de samsung gaan?
Hahaha, ik heb de indruk dat de mijne elke keer dommer wordtquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:55 schreef Tamara123123 het volgende:
Daarbij vind ik het een oluspunt dat hij dit zonder losse hulpmiddelen kan. De roomba kan ook ruimtes "aan" welke gescheiden zijn met een deur maar daar heb je losse kastjes nodig voor in de deuropening....
Hier ging het lang mis met de neato, elke keer zijn station niet goed terug kunnen vinden (20cm ervoor stranden) maar nu gaat het al week in week uit goed. Ze zeggen dat hij met de tijd slimmer wordt, vond ik eerst onzin maar ik denk dat ik mijn mening moet bijstellen (omdat het station gewoon op dezelfde plak staat)
Met de Neato en de Vorwerk kan je het gemakkelijkst gebieden afzetten door middel van magneetband. Dit zijn ook echte stofzuigers en maken dus ook meer lawaai. (69dB). Deze 2 komen ook met software updates om steeds te verbeteren want de ontwikkeling staat niet stil.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:32 schreef static het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, iemand advies?
Hier ook een Roomba. Ben er best tevreden over, ik ben alleenstaand, vrij netjes en heb geen huisdieren, dus een duur superapparaat heb ik niet zo nodig.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:37 schreef Nick1983 het volgende:
Wij hadden de iRobot Roomba en over het algemeen ben ik er wel tevreden over, enige nadelen:
- Bleef soms hangen half op het laminaat en half op de deur mat.
- Duurde erg lang voordat hij de dock een keer had gevonden.
Oh dear. Dat moet niet echt een prettige thuiskomst geweest zijn...quote:Uiteindelijk hebben we hem maar weg gedaan... Niet omdat hij het niet goed deed, maar ik had hem op een dag ingesteld om te gaan stofzuigen om 12:00 op het moment dat ik aan het werk was. Toen ik thuis kwam was het 1 ravage, want de hond had diarree gehad en de Roomba was lekker aan het stofzuigen gegaan....
Nee daar werd de baas niet vrolijk vanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hier ook een Roomba. Ben er best tevreden over, ik ben alleenstaand, vrij netjes en heb geen huisdieren, dus een duur superapparaat heb ik niet zo nodig.
Ze had in het begin een beetje moeite om de dock te vinden maar dat gaat tegenwoordig prima. Het enige wat nog af en toe niet lekker loopt is dat ze zich verstrikt in de losse tapijtjes. Snoeren is ze ook niet zo dol op.
[..]
Oh dear. Dat moet niet echt een prettige thuiskomst geweest zijn...![]()
![]()
Dank je voor de uitleg.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:13 schreef crowone het volgende:
Met de Neato en de Vorwerk kan je het gemakkelijkst gebieden afzetten door middel van magneetband. Dit zijn ook echte stofzuigers en maken dus ook meer lawaai. (69dB). Deze 2 komen ook met software updates om steeds te verbeteren want de ontwikkeling staat niet stil.
Volgens mij is op dit moment de XV15 het beste geprijsd en met geringe kosten te updaten naar de XV25. De Voorwerk is beter en komt niet met nieuwe types maar iedere keer is er iets hardware matig verbeterd. Echter is deze aanzienlijk duurder en betaal je dus veel voor dat beetje extra. Uiteindelijk misschien niet omdat de batterijen langer mee moeten gaan maar dat is nog niet bewezen.
Succes met kiezen en uiteraard moet je jou keuze niet van één forum laten afhangen.
De Neato XV15 of de Vorwerk VR100 als je iets meer te besteden hebt.
Hoe oud is hij?quote:Op zondag 24 maart 2013 13:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Nou de batterij problemen bij Neato hebben hier ook toegeslagen. Vroeger deed hij zijn hele rondje nog in 1 keer, nu moet hij al laden als hij amper op de helft is. Is het vervangen van de batterij hier een oplossing voor of moet ik echt dat hele ding weer opsturen en een nieuwe krijgen?
Nog geen jaar oud, dus denk niet dat het daar aan ligt. Ik heb wel gelezen dat je de batterijen kan onderhouden en een beetje hun juice kan teruggeven door ze leeg te laten lopen en dan weer volledig op te laden. En dan een paar keer doen, schijnt te helpen dus ik ga dat eens proberen.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoe oud is hij?
De batterijen gaan op een gegeven moment gewoon achteruit in kwaliteit.
Roomba rijdt inderdaad rond als een kip-zonder-kop.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:58 schreef _VoiD_ het volgende:
je hebt toch zo'n Roomba nu gehaald? Die rijdt ook vrij onlogisch. Als hij lang genoeg bezig kan zijn dan wordt alles gepakt.
Welke heb jij? Ik zie dat de xv-25 vooral geschikt is met huisdieren. Is de xv-15 echter ook voldoende?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:11 schreef Tamara123123 het volgende:
Dustbot? Nog nooit van gehoord. De irobot is van Roomba. De Roomba en de Neato zijn de betere robotstofzuigers. De Neato zelfs slimmer dan de Irobot en deze heeft meer zuigkracht te opzichte van de roomba, de roomba borstelt meer.
Opzich prima maar met een hond zou ik ivm de haren kiezen voor zuigkracht.
Dan is er ook nog de vorwerk, een duits model. De koploper op de Neato maar voor een stofzuiger bijna niet te betalen. In vergelijking met de neato heeft hij een extra zijborsteltje en betere batterijen.
Greetz van een tevreden neato bezitter en 2 verharende rottweilers! Van 5x per week zelf stofzuigen naar maximaal 1 keer per week....
Naar mijn ervaring wel. Ik heb hier 3 katten en al het losse haar waar hij bij kan pakt de Neato gewoon mee. Sinds ik hier woon heb de echte stofzuiger er eigenlijk nog maar 3 keer bijgepakt omdat de Neato z'n werk zo goed doet. De hoekjes en kiertjes moet je om de zoveel tijd gewoon zelf even doen.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:22 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Welke heb jij? Ik zie dat de xv-25 vooral geschikt is met huisdieren. Is de xv-15 echter ook voldoende?
Probeer het volgende eens:quote:Op maandag 25 maart 2013 19:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring wel. Ik heb hier 3 katten en al het losse haar waar hij bij kan pakt de Neato gewoon mee. Sinds ik hier woon heb de echte stofzuiger er eigenlijk nog maar 3 keer bijgepakt omdat de Neato z'n werk zo goed doet. De hoekjes en kiertjes moet je om de zoveel tijd gewoon zelf even doen.
Over de Neato gesproken, nu al de derde keer dat Neato zichzelf uitzet omdat hij denkt dat z'n batterij leeg is. Zet ik hem weer aan, heeft ie nog genoeg over. Duidelijk probleem met een memory effect in de batterijen van dit ding ofzo. Maarja, is niet onoverkoombaar.
Ja hij loopt wel echt stroever dan het andere wieltje, maar er is niks te zien waardoor dat kan komen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:31 schreef Tamara123123 het volgende:
Batterijen loskoppelen, even wachten en weer in elkaar zetten. Soms heeft die ewoon een klaagdagje meestal wel op deze manier opgelost (mit het wiel echt niet stroever loop dan normaal).
Net gedaan, hij staat nu weer te laden dus ik ben benieuwd straks. Kan het trouwens zo zijn dat de rubber borstel meer energie vreet omdat hij omwikkeld zit met haar en troep en dus moeilijker kan bewegen? Ik haal net een halve pruik uit de borstel namelijkquote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Probeer het volgende eens:
Koppel beide batterijen los, wacht even en plaats ze weer.
Druk in het menu support op "nieuwe batterij".
Als hij nog steeds met paard en wagen naar het werk gaat heeft hij recht van spreken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef Tamara123123 het volgende:
Zo je hoeft jr man dus niet meer te overtuigen?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:42 schreef crowone het volgende:
[..]
Hier was het lastiger, ik heb mij vrouw moeten overtuigen dat ze zo wat meer tijd voor haar hobby's kreeg. "Geniet van het leven want het duurt maar even. "
2 keer per weekquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:48 schreef PriemGirl het volgende:
Ik ben echt overtuigd. We gaan hem nu 2x per week instellen en in het weekend zelf stofzuigen. Voor ons is het zéker een goeie toevoeging
Ja dat verwacht ik eigenlijk ookquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
2 keer per weekZelf stofzuigen
In het weekend!
!
Over een week rijd dat ding gewoon elke dag en staat de stofzuiger stof te verzamelen
Hondenhaar draait er niet omheen, opzich geldt dat alleen voor lang haar (vrouwen) en dan wordt het pas lastig als het veel is en je deze een week lang niet schoonmaakt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:40 schreef quirina het volgende:
Hondenhaar draait toch vast in de wieltjes en in de borsteltjes? Dan lijkt me die robot meer voor mensen die geen huisdieren hebben. Want je robot gaat er van kapot begrijp ik.
En uren lang laden voor een uurtje zuigen ( of meer wapperen) vind ik echt niet handig.
Toch is mijn Roomba een van de beste aankopen van de afgelopen jaren. Ik heb hem nu 3 jaar en de keren dat ik met de hand gestofzuigd heb, is echt heel weinig. Ik heb er geen spijt van, het scheelt me heel veel werk en ik vind het zeker niet zonde van het geldquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
Oh kritische vragen worden hier niet op prijs gesteld?
En als ik geen interesse zou hebben had ik dit topic niet eens gelezen. Of is inlezen ook verboden?
Ik snap alleen niet waarom mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat die maar half werkt.
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.
In dat geval ben ik het met je eens. De Neato is ook wel redelijk te vergelijken met een normale stofzuiger, de roomba niet. Desalniettemin zijn er genoeg mensen blij met hun Roomba.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:01 schreef PriemGirl het volgende:
Mijn man werd alleen een beetje gek van mijn vele "KIEK EM GAAN.. WAT EEN BAZENDING.. WALL-EEEE" geschreeuw![]()
Hoezo werkt een Roomba maar half?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
Ik snap alleen niet waarom mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat die maar half werkt.
zou wel zo logisch zijn als je erover nadenkt, je verplaatst meubels nog wel eensquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef Tamara123123 het volgende:
Hij schijnt telkens opnieuw te scannen (heb ik me laten vertellen).
Duh.... het is een man en anders werd het tijd voor een nieuwe.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:38 schreef PriemGirl het volgende:
Overigens is m'n man nu helemaal overtuigd van de meerwaarde
Mijn irobot kan ik elke 2 rondjes helemaal schoonmaken. Blijkt dat ie totaal niet tegen de haren van mijn vrouw kan. 2-4 haren en het ding loopt vast. Ze draaien uiteindelijk in het glijlagertje van de rollen en dan blokkeert de boel. Best triest voor zo'n duur ding, zou hem niet aanraden.quote:Op zondag 7 april 2013 20:26 schreef Tamara123123 het volgende:
De irobot is meer een rolborstel, opzich prima. Het is net wat je van het apparaat verwacht...
De Neato zal ook het kleed tevens stofzuiger, een kleine hobbel/drempel is geen obstakel.
Helemaal omdat ik geen vrouw met pittig-kort-kapsel wens, dus de haren blijven, desnoods de irobot er uit.quote:Op zondag 7 april 2013 20:37 schreef Erasmo het volgende:
Ja maar voor je een nieuwe vrouw hebt gevonden ben je ook weer een tijdje bezig.
Welke winkel?quote:Op dinsdag 9 april 2013 22:05 schreef miertje1729 het volgende:
Deze al na 4 dagen terug moeten doen naar de winkel want had net als de vorige ook batterij problemen :-(
Maar ondanks alles mis ik mijn neoke toch en hopelijk kan ik in de nabije toekomst een nieuwe aanschaffen want het is een aanrader!!!!
Half? Jij bent niet goed. Roomba zuigt meer op dan zo n neato hoor.quote:Op woensdag 27 maart 2013 18:04 schreef quirina het volgende:
Mmm ik ben hier wel kritisch over hoor wat is er handig aan een robot die alleen maar stof in de hoekjes/randjes laat en blind als Stevie Wonder door je huis heen gaat?
Plinten zuigen kan ie ook niet? Je moet het ding uren laden voor 1 uurtje stofzuigen?
Je moet de robotstofzuiger schoonmaken? Echt?
En dan nog ff een paar honderd euro ervoor betalen voor iets dat half werk levert.
het is meer stof en vuil verplaatsen dan echt schoonzuigen.
quote:Op maandag 8 april 2013 00:35 schreef Tamara123123 het volgende:
De neato heeft daar veel minder last van. Oke de haren draaien dan om de borstel maar ik haal deze 1x per week eruit. Knip de haren door met een schaar en maak hem in enkele seconden schoon...
Ik zou zelf ook nooit een roomba kopen gewoonweg omdat de neato vele malen "beter" is. Voor sommige mensen is een rolborstel systeem voldoende, prima maar als je een robot STOFZUIGER zoekt dan is momenteel de neato (en de nog duurdere dan stervensdure Vorwerk) de enige juiste robot momenteel op de markt.
quote:Op zondag 7 april 2013 20:26 schreef Tamara123123 het volgende:
De irobot is meer een rolborstel, opzich prima. Het is net wat je van het apparaat verwacht...
De Neato zal ook het kleed tevens stofzuiger, een kleine hobbel/drempel is geen obstakel.
Wat zegt u? (zie mijn post hierboven? ) Geen lulkoek aubquote:Op donderdag 28 maart 2013 12:56 schreef Catch22- het volgende:
De Neato raakt niet in de war ofzo, als je hem zelf in een andere ruimte zet? Want ik denk dat ik hem zelf in de studeerkamer moet zetten omdat hij niet over die drempel komt. Ook de bovenverdieping moet ik hem naartoe helpen.
Of "onthoudt" hij de ruimtes niet, maar scant hij ze telkens opnieuw?
Hiervoor heb jij een Aerovac bak nodig hebt (speciaal voor huisdieren) . die kun je los kopen voor 2 tientjes. Hierdoor gaan de haren niet om jouw borstels heen zitten.quote:Op zaterdag 2 februari 2013 09:39 schreef NiGeLaToR het volgende:
[..]
Njah, dat schoonmaken kost in totaal te veel tijd. Mijn vorige 100,- merkloze stofzuiger kon gewoon een week of 3-4 rondjes rijden zonder problemen. 1 keer legen, eens per 2-3 maanden schoonmaken, niets aan de hand. Sinds ik de veel duurdere Roomba heb ben ik steeds dat ding aan het schoonmaken. Niet zo best product als je het zo bekijkt.
Uhhh. Wrong answer. De mensen wel goed inlichten hey.quote:Op zondag 10 februari 2013 14:12 schreef klipper het volgende:
[..]
De neato.
Waarom vraag je je af....
Gewoon omdat een neato stofzuigt en een roomba of welk ander merk dan ook alleen stoft en een beetje borstelt.
Zelf heb ik 1 hond en sinds een paar maanden een aanlopertje (poes) welke op het moment enorm verhaart omdat die nu zijn ondervacht aan het verliezen is.
Het bakje van de neato zit iedere dag vol, sinds ik deze heb, heb ik nog maar een paar keer zelf de stofzuiger ter hand genomen, en dat vanwege de "grote" schoonmaak of omdat ik de vloer in de olie moest zetten.
Overigens raad ik je de standaard versie aan ofwel de XV-15 en niet de XV-25.
Waarom, de XV-15 heeft een rubberen borstel waar geen haren aan blijven kleven en zodoende heb je hier geen omkijken naar, de XV-25 heeft een borstel met rubber en haren waar dus ook haren in kunnen blijven kleven, wat dus voor extra schoonmaakwerk zorgt, en we benne lui anders hadden we ook geen stofzuigrobot nodig gehad.
Ik stel een vraag. Wat is je probleem trouwens? Je reageert hier als een PMS'ende Borderlinerquote:Op vrijdag 12 april 2013 12:59 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
[..]
[..]
Wat zegt u? (zie mijn post hierboven? ) Geen lulkoek aub
quote:Op vrijdag 12 april 2013 13:23 schreef Catch22- het volgende:
Je reageert hier als een PMS'ende Borderliner
Dit is testzand, waar fabrikanten stofzuigers mee testen. In dezelfde tijd doet hij je kamer 2x? Zoals je ziet gaat ie vanzelf naar het basistation, die hij tot overmast van ramp niet kan vinden in een hok van 5 bij 5. En de kamer is nog niet eens schoon. Tis maar wat je 'intelligent sysyeem' noemt. Anders zou ie em wel 2x doen. Dat ie er 2x zolang over doet is mij een zorg. En de meeste werkenden hier. Je doet em toch niet aan als je thuis bent? Daar heb je de timer voor.quote:Op vrijdag 12 april 2013 15:12 schreef crowone het volgende:
[..]figuranten met een kort lontje.
@Reeleezee Als jij inderdaad in zo'n zandbak woont ben je beter af met een normale stofzuiger.
Gezien de Roomba 2x zo vaak op dezelfde plaats is geweest en er veel langer over doet vertel je er niet bij. In de zelfde tijd doet de Neato bijna 2x je kamer.
Ik vind het fijn dat mijn Vorwerk nog even snel structureel de kamer doet voor de visite komt. De Roomba loopt overal en nergens terwijl de Vorwerk/Neato deel voor deel afwerkt.
Zo bepaald ieder wat voor hem belangrijk is. Ze zijn geen van allen perfect maar dat is mijn gewone stofzuiger ook niet.
Als je de filmpjes vergelijkt dan zie je ook heel goed dat de neato 1 plaats niet heeft gedaan, blijkbaar omdat hij daar de ingang niet van heeft gevonden.quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:21 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
Dit is testzand, waar fabrikanten stofzuigers mee testen. In dezelfde tijd doet hij je kamer 2x? Zoals je ziet gaat ie vanzelf naar het basistation, die hij tot overmast van ramp niet kan vinden in een hok van 5 bij 5. En de kamer is nog niet eens schoon. Tis maar wat je 'intelligent sysyeem' noemt. Anders zou ie em wel 2x doen. Dat ie er 2x zolang over doet is mij een zorg. En de meeste werkenden hier. Je doet em toch niet aan als je thuis bent? Daar heb je de timer voor.
Daarnaast, een robotstofzuiger (geen enkele) heeft de zuigkracht van een gewone stofzuiger, en daarom werkt zo n 'intelligent' systeem nooit. Je hebt gewoon minimaal 2 rondes nodig om een kamer schoon te krijgen. En dat mijn lieve Neato fans is de kracht van Roomba.
De samsung navibot werkt ook op deze manier, en de resultaten zijn nog bedroevender.
Dus eigenlijk moet ik het cijfer van de roomba halveren en wordt 94% dus maar 47% per ronde......quote:Op vrijdag 12 april 2013 19:21 schreef Reeleezee het volgende:
Daarnaast, een robotstofzuiger (geen enkele) heeft de zuigkracht van een gewone stofzuiger, en daarom werkt zo n 'intelligent' systeem nooit. Je hebt gewoon minimaal 2 rondes nodig om een kamer schoon te krijgen. En dat mijn lieve Neato fans is de kracht van Roomba.
Liever burgerlijk dan een viespeuk!quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:39 schreef Erasmo het volgende:
Hoe burgerlijk, iedere dag de plinten zuigen
Zo doen wij het. Maargoed, wij zijn dan ook ontzettend ranzige mensen, met onze stoffige plintenquote:Op zaterdag 13 april 2013 17:28 schreef VacaLoca het volgende:
Maar hoezo geen Neato en dan 1x per maand de plinten en plafond e.d.?
Het voordeel van een robot die iedere dag loopt is dat je minder stof op de plinten en de kasten krijgt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:34 schreef quirina het volgende:
Als je geen vuilgrijze stofplinten wil moet dat wel ja.
Wel leuk die robots..
Heb je een schone vloer met van die ranzige plinten erop.![]()
Hier al ruim 2 jaar een robotstofzuiger en de stofzuiger wordt niet meer gebruikt.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:14 schreef quirina het volgende:
Van een neato vind ik het wel mooi dat hij amper botst en van die mooie banen achterlaat op de vloerbedekking ( net een versgemaaid voetbalveld)
Ook de snelheid van schoonmaken lijkt me een pre. Plus dat de neato gestructureerd zuigt. ( en niet wappert!)
Een roomba.. Hmm nee. Ik denk dat ik me daar binnen de kortste keren aan ga ergeren.
Maar voorlopig blijf ik nog even met de ouderwetse stofzuiger zuigen want geen enkele robot kan plinten zuigen!![]()
Helaas, kun je de neato niet 2x op een dag instellen op een timer. Dus die vlieger gaat niet op.quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:09 schreef klipper het volgende:
[..]
Dus eigenlijk moet ik het cijfer van de roomba halveren en wordt 94% dus maar 47% per ronde......
Of bij de test zouden ze de neato een tweede ronde moeten laten doen en dan pas vergelijken toch?
Al met al kun je de test dus als niet betrouwbaar achten als je niet de basis parameters in ieder geval niet gelijk stelt.
Overigens gaat het niet om de strijd tussen welk merk dan ook, maar of je er tevreden mee bent, en of dit nu en apparaat van ¤70 of van ¤700 is, je verwachtingspatroon moet erbij passen, en die zal bij een apparaat van ¤70 lager zijn dan bij 1 van ¤700.
Overigens:
De roomba 581 kost ongeveer ¤400
De neatoxv-15 kost ongeveer ¤300
Beide bij de goedkoopste aanbieder.
De LG homebot superieur? Nou deze doet het zelfs slechter dan een Aldi stofzuiger. Laten liggen die troep. (Doet hij overigens ook.quote:Op zaterdag 13 april 2013 10:30 schreef AnkeV het volgende:
Check maar even wie achter het filmpje zit.
Kijk beter naar Amazon US ervaringen van gebruikers.
LG Hombot, Neato's en Kobolds zijn superieur op roomba's qua:
* zuigkracht: vergelijk gewoon de batterij. In de Neato en de zeker de Vorwerk zitten batterijen in die veel krachtiger zijn. Er zitten per stuk dus veel zwaardere batterijen in en zelfs 2.
* de fan (zuigmotor) van de Neato is veel krachtiger dan een roomba
* een random patroon -met tijdsgebaseerde "vuurtorens"- zoals een roomba kan nooit een huis kunnen reinigen. (Vuurtorens kennen geen oppervlakte, dus rijden ze evenlang over een toilet als woonkamer. Er zit ook geen geheugenfunctie in om te weten of de kamer gereinigd is of niet).
De Hombot is qua intelligentie (cameramapping) ook superieur tov. de Samsung Navibot en zelfs de zuigkracht valt gigantisch mee.
Wat zijn de nadelen van de Neato's, LG's....
* ze zijn veel fragieler, ze gaan sneller stuk
* ze zijn niet zo mooi
* ze maken meer lawaai dan een rondrijdende veger
Reden is simpel: iets zonder intelligentie kan ook minder snel stuk gaan. Afgeschreven technologie is robust (zoals een AS400) en dus zeer betrouwbaar.
Nieuwe zaken durven wel eens te "crashen".
De Hombot van LG is "bloedmooi": vierkantig en zuigkracht. Alleen ontbreekt die een deftige herkenning van multi-room zoals een VR100 of Neato wel heeft. LG is super bezig. Als ze dit snel invoeren, is dit het beste wat er momenteel te kopen is. Maw, die LG's worden de max.
Voor de rest:
* roomba's zijn al in 10 jaar technisch niks veranderd, maar hebben een mega marketing machine. Het is zoals Iphone believers die ook nooit gelijkwaardige Androids gehad hebben.
Samsung in mindere mate, maar zeker LG, leveren prachtige robotstofzuigers
* je koopt beter een 500 reeks van iRobot, want dat is idem als een 700 reeks op de batterij na.
Maar, de consument kiest. En als we blij zijn met onze aankoop, is dat perfect.
(Psychologisch zal iedereen een beetje verdedigen wat die aangekocht heeft).
Random vs ''intelligence''quote:Op zaterdag 13 april 2013 13:01 schreef klipper het volgende:
[..]
Als je de filmpjes vergelijkt dan zie je ook heel goed dat de neato 1 plaats niet heeft gedaan, blijkbaar omdat hij daar de ingang niet van heeft gevonden.
Op basis van de filmpjes zou je dus kunnen concluderen dat de roomba meer plaatsen weet te bereiken dan de neato.
Dit komt mede doordat de roomba random gaat en de neato tijdens het scannen en controleren niet de ingang van dat deel gevonden heeft.
Dit zegt echter niets over hoe goed het stofzuigend vermogen is
Waar ik meer benieuwd naar ben is hoeveel gram er in het gedeelte ligt dat de neato overgeslagen heeft.
Is dit 20 gram dan moet je concluderen dat de roomba beter is, is dit echter 28 gram of meer dan is de neato beter wat opzuigend vermogen betreft.
Overigens hadden ze beter 100 gram zand kunnen nemen en daarna de losse complete vuilcontainer moeten meten, deze getallen bij elkaar opgeteld geeft aan hoe zwaar het geheel na het zuigen moet zijn.
Het legen van de vuilcontainer is leuk om de inhoud te laten zien, maar dit geeft niet aan hoeveel er achter blijft in de container en of filter van de container.
Al met al een gemanipuleerde test.
Weet je wat ik me nu afvraagt.quote:
haha alleen op mensen met ''verjaardagen'' theorieën. En op mensen die geen knowhow hebben, en een Roomba afkraken op wat ze ''denken''. Die breng ik graag met filmpjes onderuit.quote:Op zondag 14 april 2013 13:39 schreef klipper het volgende:
[..]
Weet je wat ik me nu afvraagt.
Ben je ontslagen bij reeleezee en tegenwoordig werkzaam bij Roomba?
In 1068 dagen reageer je in totaal 123 keer, dat is een gemiddelde van 0,09 en een beetje.
De laatste paar dagen is dat opeens met een factor 100 omhoog gegaan naar 9 keer alleen al in dit topic.
Voor de rest reageer je eigenlijk niet......
Ah, dus toch wel stevig dus. Waar zijn die sensoren dan goed voor als ie toch overal tegenaan botst?quote:Op zondag 14 april 2013 13:46 schreef klipper het volgende:
En daarna de muren opnieuw opbouwen.
http://m.youtube.com/#/wa(...)ch%3Fv%3DV7PIjwfw30U
Even de desktop link:quote:Op zondag 14 april 2013 13:46 schreef klipper het volgende:
En daarna de muren opnieuw opbouwen.
http://m.youtube.com/#/wa(...)ch%3Fv%3DV7PIjwfw30U
Ik heb hier ooit een vraag gesteld over het botsen tegen de plinten en voorwerpen en zie nu in dit filmpje heel duidelijk het verschil tussen twee robots. De een botst amper, de ander kan zo op de kermis. In elk geval een overweging bij de aanschaf.quote:Op zondag 14 april 2013 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Even de desktop link:
Misschien iets voor in de OP. Neato lijkt me toch verreweg betere keus dan de Roomba.
Wat ik me nog afvroeg: ik wil mss een Neato voor nieuwe appartement, maar ik kom wel boven iemand te wonen. Nieuwbouw dus niet heel gehorig, maar maakt een Neato zoveel lawaai dat gezien de tijd die het nodig heeft het irritant kan zijn voor onderburen?
Ik lig te slapen boven de kamer die ik nachts laat stofzuigen door mijn Vorwerk.quote:Op zondag 14 april 2013 14:14 schreef VacaLoca het volgende:
Wat ik me nog afvroeg: ik wil mss een Neato voor nieuwe appartement, maar ik kom wel boven iemand te wonen. Nieuwbouw dus niet heel gehorig, maar maakt een Neato zoveel lawaai dat gezien de tijd die het nodig heeft het irritant kan zijn voor onderburen?
Niks "verjaardagen" theorieënquote:Op zondag 14 april 2013 13:49 schreef Reeleezee het volgende:
[..]
haha alleen op mensen met ''verjaardagen'' theorieën. En op mensen die geen knowhow hebben, en een Roomba afkraken op wat ze ''denken''. Die breng ik graag met filmpjes onderuit.![]()
ik heb beide gehad en heb dus recht van spreken itt jou. I
De roomba heeft gewoon een sensor. Zodra er een obstakel in de buurt komt mindert hij snelheid. Hij botst harder misschien, maar dat heeft een reden, namelijk dat hij onder en bed komt als je dekbed net over het bed hangt. De roomba rijdt er doorheen, terwijl de neto en de samsung omdraaien omdat hij denkt dat het en obstakel heeft.quote:Op zondag 14 april 2013 19:07 schreef JaapB het volgende:
[..]
Ik heb hier ooit een vraag gesteld over het botsen tegen de plinten en voorwerpen en zie nu in dit filmpje heel duidelijk het verschil tussen twee robots. De een botst amper, de ander kan zo op de kermis. In elk geval een overweging bij de aanschaf.