abonnement bol.com Unibet Coolblue
pi_123268053
Leuk! Gefeliciteerd met je aankoop! Hij schijnt er niet minder door te stofzuiger maar wel meer fijnstof vast te houden. Als ik het filtertje leegklop zie ik wat ze bedoelen. Maar inderdaad, los kopen is net zo makkelijk, bij de xv25 krijg je er 1 bij aanschaf bij maar voor 100,-- kan je er wel meerdere los kopen...
pi_123371263
Misschien een stomme vraag maar hoe weet je wanneer je die filter moet vervangen?

Ik heb mijn neato daarstraks betrapt toen hij op een ballon van de kinderen aan het rijden was, de viezerik :). Hij was er achterwaarts opgereden en raakte (wou) er niet meer terug af en bleef maar op en neer gaan ondanks dat hij er makkelijk afkon door gewoon naar voor te rijden. Ik heb gewoon een perverse stofzuiger in huis ... :).

Het clear my path probleem was ineens over, al geeft hij het nog wel af en toe weer. Ik heb gewoon de indruk dat hij het snel opgeeft. Als hij moet gaan herladen en hij komt 1 obstakel tegen waar hij anders zonder problemen om heen kan piept hij en komt er op clear my path. Dan trek ik hem een beetje naar achter of duw hem wat naar voor en zet hem terug in gang maar hij rijdt effe, draait effe en dan geeft hij het alweer op.

Daarom laat ik hem altijd rondgaan als ik thuis ben, moet hem meerdere malen wel ergens gaan redden. Mijn vorige had daar allemaal geen probleem mee. Die reed zich 1 keer ergens vast en dan deed die dat niet meer.
pi_123389856
Je vervangt het filter; zodra deze stuk is. Ik neem aan dat hij vanzelf een keer kapot scheurt oid? Ik ben nog bezig met het eerste filter dus een ervaringsdeskundige kan ik mezelf niet noemen :p
pi_123416971
Ah ok, ik ben ook nog bezig met de eerste, hij ziet er niet meer uit maar voor de rest doet hij alles nog wat hij moet doen.

Vandaag thuis gekomen en de stofzuiger kunnen redden vanonder een tafeltje, al denk ik wel dat hij al een groot deel had gedaan voor hij klem zat :-).

Ach ja, zolang ik het niet meer elke dag zelf hoef te doen wil ik hem zoveel redden als nodig ;).
pi_123436890
Stofzuig je het filter wel eens uit? Even met het borsteltje ertussen en hij is weer als nieuw. Altans hier stofzuigt hij elke dag, inmiddels 2,5 maand met dit filter en hij ziet er nog prima uit (als ik hem uitgestofzuigt heb, doe ik 1x per week).
pi_123512319
Vandaag de Neato XV-15 van iBood binnengekomen, en hangt nu aan de oplader, dus ben benieuwd!!

[ Bericht 30% gewijzigd door THeeF op 01-03-2013 21:14:27 ]
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_123528663
Batterij werkt dus wel? ;) gelukkig maar...
pi_123529047
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 maart 2013 19:53 schreef THeeF het volgende:
en hangt nu aan de oplader, dus ben benieuwd!!
Vervelend, krijg je een leuk speeltje moet je eerst wachten tot hij is op geladen. >:)

Als hij vol is starten en lekker zijn gang laten gaan. iedere dag weer en na een weekje kijken hoelang hij kan stofzuigen. Als alles naar behoren werkt kan je eens gaan kijken of er een update is als je dat nodig vindt, updaten hoeft niet als je tevreden bent. ^O^
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_123547794
Had in het begin idd wat gezeik met de batterij maar dat is opgelost. Hij heeft zijn eerste rondes al gedaan. Helaas doet hij het huis maar voor de helft. Dus misschien moet hij dit nog leren? Bakje zat al voor 3/4 vol. Logisch, want onder de bank komt nooit iemand, en hij wel.
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
pi_123580378
Hier heeft hij ook wel eens "geen zin" en doet die maar de helft. Komt heel sporadisch voor. Maar dan mag die alles nog een keer helemaal over doen })
  zondag 3 maart 2013 @ 17:48:02 #131
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123580741
Zijn er robots die onder mijn bed kunnen (10 cm)?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_123592421
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:48 schreef static het volgende:
Zijn er robots die onder mijn bed kunnen (10 cm)?
http://www.kieskeurig.nl/(...)ecificaties/1048842/
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_123609161
Heeft iemand ervaring met de Samsung Navibot SR8895? Hoe verhoud hij zich tot bijvoorbeeld de Neato 15?
pi_123612313
Geen ervaring mee, echter is het -vind ik- appels met peren vergelijken.

De Neato is een vacuum zuig machine en een samsung een rolborstel systeem. Dus als je ze wilt vergelijken dan is de Neato al snel beter omdat die gewoonweg daadwerkelijke zuigkracht heeft.
pi_123612591
Dit weekend bij vrienden de Neato XV-15 gezien, ondanks de verhalen hier was ik nog niet overtuigd (het zijn hier teveel twee verschillende partijen Roomba vs Neato), maar nu ben ik toch wel aan het twijfelen gebracht. Ik overweeg mijn Roomba 555 in te wisselen voor een Neato. Dat is alleen nog wel afhankelijk van de prijs. Wie weet waar ik op dit moment de Neato het goedkoopste kan bestellen?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_123616127
quote:
0s.gif Op zondag 3 maart 2013 17:40 schreef Tamara123123 het volgende:
Hier heeft hij ook wel eens "geen zin" en doet die maar de helft. Komt heel sporadisch voor. Maar dan mag die alles nog een keer helemaal over doen })
Hahaha, hier ook, als hij het niet goed genoeg naar mijn zin heeft gedaan mag hij nog een extra rondje doen. :D
pi_123636788
@Rockfire Waarom zou je een Roomba inruilen. Ik kan mij niet voorstellen dat het beter schoon wordt met de Neato. Je kan natuurlijk voor de techniek gaan omdat je geen bots auto meer wilt.
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_123707767
Is er hier nog iemand die zijn of haar Roomba verkoopt? Ik ga binnenkort fulltime werken en heb dus wel interesse in een roomba.

Heb er ooit al eens eerder een gehad, oud model en die ging na 2 dagen al stuk :'(
  donderdag 7 maart 2013 @ 08:10:14 #139
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_123734065
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 11:00 schreef moi80 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Samsung Navibot SR8895? Hoe verhoud hij zich tot bijvoorbeeld de Neato 15?
Geeen ervaring met dit type. wel met de vorige versie, drama, de service van Samsung is om te huilen.
Verder borstelt de Samsung alleen maar, terwijl de Neato echt zuigt. Ook het programmeren is simpeler en je kan per dag programmeren. Een dag wel of niet en ook iedere dag een andere dag. Dit kan bij de Samsung niet.

Na anderhalf jaar en driemaal defect heb ik nu de Neato waar ik zeer tevreden mee ben. Het resultaal is beslist schoner
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_123734088
quote:
0s.gif Op maandag 4 maart 2013 21:39 schreef crowone het volgende:
@Rockfire Waarom zou je een Roomba inruilen. Ik kan mij niet voorstellen dat het beter schoon wordt met de Neato. Je kan natuurlijk voor de techniek gaan omdat je geen bots auto meer wilt.
Omdat ik groter ben gaan wonen en merk dat de roomba niet altijd overal komt. Wat ik heb begrepen gaat de neato na opladen weer verder waar hij was gebleven.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_123734108
quote:
0s.gif Op woensdag 6 maart 2013 17:06 schreef Mvr.Poes het volgende:
Is er hier nog iemand die zijn of haar Roomba verkoopt? Ik ga binnenkort fulltime werken en heb dus wel interesse in een roomba.

Heb er ooit al eens eerder een gehad, oud model en die ging na 2 dagen al stuk :'(
Ja, ik wil hem misschien verkopen. Ik heb een Roomba 555 van zo'n 2 jaar oud.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  donderdag 7 maart 2013 @ 08:14:53 #142
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_123734114
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 08:13 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Omdat ik groter ben gaan wonen en merk dat de roomba niet altijd overal komt. Wat ik heb begrepen gaat de neato na opladen weer verder waar hij was gebleven.
Ja de Neato laadt tot 3 maal op tussen door, kan dus een flinke oppervlakt aan. Kan jammer genoeg geen trappen lopen, dus voor boven of een tweede lader of haar heen en weer brengen. Ook dan gaat ze verder waar ze gebleven was.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_123734146
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 08:14 schreef Yemanja het volgende:

[..]

Ja de Neato laadt tot 3 maal op tussen door, kan dus een flinke oppervlakt aan. Kan jammer genoeg geen trappen lopen, dus voor boven of een tweede lader of haar heen en weer brengen. Ook dan gaat ze verder waar ze gebleven was.
Ja inderdaad dat vertelde die vriend van mij ook. Dat spreekt mij wel aan!
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_123736172
Daarbij vind ik het een oluspunt dat hij dit zonder losse hulpmiddelen kan. De roomba kan ook ruimtes "aan" welke gescheiden zijn met een deur maar daar heb je losse kastjes nodig voor in de deuropening....

Hier ging het lang mis met de neato, elke keer zijn station niet goed terug kunnen vinden (20cm ervoor stranden) maar nu gaat het al week in week uit goed. Ze zeggen dat hij met de tijd slimmer wordt, vond ik eerst onzin maar ik denk dat ik mijn mening moet bijstellen (omdat het station gewoon op dezelfde plak staat)
pi_123736312
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 08:14 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Ja, ik wil hem misschien verkopen. Ik heb een Roomba 555 van zo'n 2 jaar oud.
Wat vraag je ervoor?
pi_123737534
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:00 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Wat vraag je ervoor?
Goede vraag, nog niet over nagedacht :T

Wat bied je?
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_123738878
quote:
10s.gif Op donderdag 7 maart 2013 10:38 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Goede vraag, nog niet over nagedacht :T

Wat bied je?
Haha. Ik bied 150, heb dat nl ook op een samsung ding geboden en vind dat een mooie prijs. Is ook grotendeels het budget :P
pi_123739074
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:21 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Haha. Ik bied 150, heb dat nl ook op een samsung ding geboden en vind dat een mooie prijs. Is ook grotendeels het budget :P
Hmm, ik had inmiddels al wat verder gekeken en zag op marktplaats een 555 staan waar 200 op geboden is. Dat is toch nog wel een aardig verschil met jouw bod
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_123739193
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:26 schreef Rockfire het volgende:

[..]

Hmm, ik had inmiddels al wat verder gekeken en zag op marktplaats een 555 staan waar 200 op geboden is. Dat is toch nog wel een aardig verschil met jouw bod
Daar heb je wel gelijk in. Ik moet alleen wel kijken naar mijn budget en het bod op dat samsungding is geaccepteerd.

Zal ik dan maar voor de samsung gaan?
pi_123739379
quote:
1s.gif Op donderdag 7 maart 2013 11:30 schreef Mvr.Poes het volgende:

[..]

Daar heb je wel gelijk in. Ik moet alleen wel kijken naar mijn budget en het bod op dat samsungding is geaccepteerd.

Zal ik dan maar voor de samsung gaan?
Als je niet hoger dan 150 wilt gaan zou ik voor die Samsung gaan.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_123739490
Ok. Duidelijk. Ik heb de verkoper gemaild en hoop dat hij hem op wilt sturen, hij had t nl over afhalen.

Mocht het niks worden dan kom ik bij jou terug.

Verder ben ik zo blij, eindelijk komt er dan een robotstofzuiger! :s) Zeker nu ik (incl. reistijd) meer dan fulltime ga werken is dat toch wel fijn.
Mijn vriend wilde ook wel stofzuigen maar met de robot gebeurd dat gewoon lekker elke dag en dat is toch fijner.

Naamsuggesties anyone?
pi_123745159
quote:
0s.gif Op donderdag 7 maart 2013 09:55 schreef Tamara123123 het volgende:
Daarbij vind ik het een oluspunt dat hij dit zonder losse hulpmiddelen kan. De roomba kan ook ruimtes "aan" welke gescheiden zijn met een deur maar daar heb je losse kastjes nodig voor in de deuropening....

Hier ging het lang mis met de neato, elke keer zijn station niet goed terug kunnen vinden (20cm ervoor stranden) maar nu gaat het al week in week uit goed. Ze zeggen dat hij met de tijd slimmer wordt, vond ik eerst onzin maar ik denk dat ik mijn mening moet bijstellen (omdat het station gewoon op dezelfde plak staat)
Hahaha, ik heb de indruk dat de mijne elke keer dommer wordt :). Hier blijft hij ook altijd 20 cm voor zijn laadstation staan en dan piept hij omdat er iets in zijne weg staat ... Terwijl de vorige er zonder problemen raakte ...
pi_123753951
Geduld is een schone zaak, de mijne eeft dit ook weken gedaan en nu inene niet meer(!)
Wie weet... ;)
pi_123762522
Is de firmware update van Neato inmiddels al uit?
pi_123765198
En vandaag heeft hij zijn docking station wel zelf gevonden ... Probeer nooit een stofzuigerrobot te begrijpen, hopeloze zaak :).
pi_123774676
Kijk eens aan! Misschien heeft die van jou ook inmiddels het licht gezien!

Banaliteit, ligt eraan welke je bedoeld. De laatste is beschikbaar sinds januari...
pi_123780163
Kogel is door de kerk, de samsung vcr8855 komt vanaf maandag in dienst! *O*

We gaan haar Sammie noemen en ik hoop dat we er veel plezier en gemak van gaan hebben!
  vrijdag 8 maart 2013 @ 17:32:20 #158
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_123798102
Ik zie door de bomen het bos niet meer, iemand advies?

Ben op zoek naar een goede zuiger ( :+ ), die onder het bed kan (ca. 11 cm) en ik heb twee tot drie zones waar hij niet mag komen vanwege kabels e.d. Welke kan ik het beste nemen?
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_123802477
Neato!!
Liefde is... samen zeehondjes doodknuppelen..
  vrijdag 8 maart 2013 @ 19:46:24 #160
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_123802864
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:38 schreef THeeF het volgende:
Neato!!
pi_123805626
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 19:38 schreef THeeF het volgende:
Neato!!
pi_123807008
Ik sluit me aan: Neato!
pi_123831611
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 maart 2013 17:32 schreef static het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, iemand advies?
Met de Neato en de Vorwerk kan je het gemakkelijkst gebieden afzetten door middel van magneetband. Dit zijn ook echte stofzuigers en maken dus ook meer lawaai. (69dB). Deze 2 komen ook met software updates om steeds te verbeteren want de ontwikkeling staat niet stil.

Volgens mij is op dit moment de XV15 het beste geprijsd en met geringe kosten te updaten naar de XV25. De Voorwerk is beter en komt niet met nieuwe types maar iedere keer is er iets hardware matig verbeterd. Echter is deze aanzienlijk duurder en betaal je dus veel voor dat beetje extra. Uiteindelijk misschien niet omdat de batterijen langer mee moeten gaan maar dat is nog niet bewezen. :)

Succes met kiezen en uiteraard moet je jou keuze niet van één forum laten afhangen. :)

De Neato XV15 of de Vorwerk VR100 als je iets meer te besteden hebt. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_123868674
Wat is trouwens beter? Je Neato altijd aan het oplaadstation laten of 1 dag vantevoren aan het oplaadstation? Hier gaat ie namelijk maar 1 keer per week aan maar hij ligt wel altijd aan het oplaadstation. Wat is nou beter voor de batterij?
pi_123870225
Gezien de batterij vanzelf leeg loopt lijkt het mij beter om hem aan de lader te laten. Een batterij die te ver ontlaad gaat stuk. Waarom rijd hij maar één maal per week?
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_123879411
Dat is zat, meer hoeft van mij niet :)
pi_123901273
Wat een mooi leven zal die van jou dan krijgen zeg! :o

Ik heb van mijn verkoper de tip gehad dat indien we met vakantie oid gaan dat je de neato niet uit mag zitten en dan zonder lader weg te zetten. Schijn érg slecht voor de batterijen te zijn.

Ik zou hem ook als je hem maar 1x per week wilt laten stofzuiger hem aan de lader laten staan. Wedden dat je hem dan ook meteen vaker gebruikt... Het is zo makkelijk :p
  maandag 11 maart 2013 @ 12:03:48 #169
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_123905029
Mijn Neato is geprogrammeerd om dagelijks 's nachts te rijden, en ze gaat minimaal 3 maal per week naar de slaapverdieping. We zijn maar met zijn tweeen maar dat is echt wel nodig/
De "gewone" stofzuiger gebruik ik overigens nooit (in het seizoen af en toe om spinnen en webben te verwijderen aan het plafond)
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_123949150
Wij hadden de iRobot Roomba en over het algemeen ben ik er wel tevreden over, enige nadelen:

- Bleef soms hangen half op het laminaat en half op de deur mat.
- Duurde erg lang voordat hij de dock een keer had gevonden.

Uiteindelijk hebben we hem maar weg gedaan... Niet omdat hij het niet goed deed, maar ik had hem op een dag ingesteld om te gaan stofzuigen om 12:00 op het moment dat ik aan het werk was. Toen ik thuis kwam was het 1 ravage, want de hond had diarree gehad en de Roomba was lekker aan het stofzuigen gegaan....
pi_123959986
:'(

Daarom het ik een robotstofzuiger en geen hond. :P
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_124062257
Heeft iemand hier ervaring met de samsung navibot? Ik heb hem vandaag binnen gekregen en gelijk een rondje laten rijden.
Ik ben erg tevreden over het ding maar er is natuurlijk een maar.
Hij heeft de woonkamer en de aanliggende woonkeuken gedaan maar hij heeft aardig wat plekjes overgeslagen. Hij begon in de woonkamer, aan het begin waar we ook de oplader neergezet hebben.
Toen ging hij naar het kleed, wat vol lag met kattenharen van onze sterkverharende kat. Hij nam niet alle haren mee. Laagpolig vloerkleed.
Toen ging hij aan de andere kant wat stofzuigen maar hij is niet om de salontafel heen gegaan om bij de bank te stofzuigen. Ook is hij niet naast de bank gekomen en ook niet eronder.
De rest van de woonkamer heeft hij aardig gedaan maar hij stootte een bakje met voer om en dat stuk waar dat is beland is heel de tijd niet meegenomen.
Keuken is wel netjes gedaan en het overige deel van de woonkamer ook :Y

Nu vraag ik mijzelf af, zou het helpen als ik een vuurtoren bij de opening van onze keuken zou neerzetten dat hij er niet eerder doorkan als de woonkamer netjes gedaan is. Persoonlijk denk (en hoop) ik dat dat gaat helpen zodat hij niet kriskras rond gaat rijden. Want dat doet hij nu een beetje.

Heeft iemand daar ervaring mee? Voor de beeldvorming, onze woonkamer is 9x4 en de aangrenzende woonkeuken 3-4x4.
pi_124077587
Geen idee of dat zou helpen. Wel weet ik dat deze robotstofzuigers niet zo slim zijn (in vergelijking met een Neato). Deze onthoudt waar die gebleven is en werkt banen af in een patroon.

Roomba en ik denk oom die can jou gaan willekeurig de ruimte door, rijden lang genoeg door zodat ze een groot deel gehad hebben maar als hij echt hele stukken gemist heeft zou ik inderdaad wat gaan schuiven met de torentjes. Wellicht dat het het probleem grotendeels verhelpt...
  vrijdag 15 maart 2013 @ 09:58:39 #174
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_124082314
@mevr Poes:

Heb je de 8855? Deze heb ik ook gehad. Zij heeft inderdaad moeite met grote oppervlaktes.
Het is dan inderdaad zaak om de oppervlakte op te delen met behulp van de vuurtorens. Gebruik wel oplaadbare batterijen want ze gaan ongeveer 3 weken mee.
Het kan misschien ook helpen om het apperaat te resetten. Weet niet meer zo uit het hoofd hoe dat te doen, staat wel in de gebruiksaanwijzing.
In principe werkt de Samsung in banen, niet zo methodisch als de Neato, maar niet random zoals de Roomba. Er wordt een beeld van het plafond gemaakt dus ze moet weten waar ze wel en niet geweest is. Ook ik heb beneden een groot oppervlak (meer dan 70 m2. Daar was ze regelmatig de weg kwijt en sloeg stukken over. Met de torentjes was dat minder.
Veel succes.
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_124090663
Oud en nieuw bij elkaar *O*:
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
  vrijdag 15 maart 2013 @ 16:35:41 #176
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124096908
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 maart 2013 10:37 schreef Nick1983 het volgende:
Wij hadden de iRobot Roomba en over het algemeen ben ik er wel tevreden over, enige nadelen:

- Bleef soms hangen half op het laminaat en half op de deur mat.
- Duurde erg lang voordat hij de dock een keer had gevonden.
Hier ook een Roomba. Ben er best tevreden over, ik ben alleenstaand, vrij netjes en heb geen huisdieren, dus een duur superapparaat heb ik niet zo nodig.

Ze had in het begin een beetje moeite om de dock te vinden maar dat gaat tegenwoordig prima. Het enige wat nog af en toe niet lekker loopt is dat ze zich verstrikt in de losse tapijtjes. Snoeren is ze ook niet zo dol op.

quote:
Uiteindelijk hebben we hem maar weg gedaan... Niet omdat hij het niet goed deed, maar ik had hem op een dag ingesteld om te gaan stofzuigen om 12:00 op het moment dat ik aan het werk was. Toen ik thuis kwam was het 1 ravage, want de hond had diarree gehad en de Roomba was lekker aan het stofzuigen gegaan....
Oh dear. Dat moet niet echt een prettige thuiskomst geweest zijn... :X :') _O-
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
pi_124102500
Het resultaat van de eerste keer rijden van de Neato:

Dat lijkt misschien niet veel, totdat je bedenkt dat de Roomba gistermiddag nog heeft gereden :o

Mijn ervaringen tot nu toe: de Neato rijd inderdaad een stuk slimmer, verder botst hij veel minder hard tegen objecten aan. Wel maakt hij flink wat meer herrie dan de Roomba.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_124122328
Uiteindelijk toch de knoop doorgehakt.

Mijn neato gisteren besteld bij dealbird en vandaag volgens track and trace tussen 12:00 en 14:00 afgeleverd.

Ik ben benieuwd! :D

Edit: Het is net alsof ik in verwachting ben! :P Kan niet wachten totdat de TNT er is hehehe
Heb zelfs al een plekje voor hem en zijn laadstation vrijgemaakt in de kamer :D

En nu in mijn achterhoofd al bezig met project 2. Het vinden van een goede dweilrobot.

[ Bericht 45% gewijzigd door Bierie op 16-03-2013 10:38:57 ]
Profiel opgeheven.
pi_124203677
quote:
0s.gif Op vrijdag 15 maart 2013 16:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:

[..]

Hier ook een Roomba. Ben er best tevreden over, ik ben alleenstaand, vrij netjes en heb geen huisdieren, dus een duur superapparaat heb ik niet zo nodig.

Ze had in het begin een beetje moeite om de dock te vinden maar dat gaat tegenwoordig prima. Het enige wat nog af en toe niet lekker loopt is dat ze zich verstrikt in de losse tapijtjes. Snoeren is ze ook niet zo dol op.

[..]

Oh dear. Dat moet niet echt een prettige thuiskomst geweest zijn... :X :') _O-
Nee daar werd de baas niet vrolijk van :)
  dinsdag 19 maart 2013 @ 19:19:36 #180
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124261247
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 maart 2013 17:13 schreef crowone het volgende:
Met de Neato en de Vorwerk kan je het gemakkelijkst gebieden afzetten door middel van magneetband. Dit zijn ook echte stofzuigers en maken dus ook meer lawaai. (69dB). Deze 2 komen ook met software updates om steeds te verbeteren want de ontwikkeling staat niet stil.

Volgens mij is op dit moment de XV15 het beste geprijsd en met geringe kosten te updaten naar de XV25. De Voorwerk is beter en komt niet met nieuwe types maar iedere keer is er iets hardware matig verbeterd. Echter is deze aanzienlijk duurder en betaal je dus veel voor dat beetje extra. Uiteindelijk misschien niet omdat de batterijen langer mee moeten gaan maar dat is nog niet bewezen. :)

Succes met kiezen en uiteraard moet je jou keuze niet van één forum laten afhangen. :)

De Neato XV15 of de Vorwerk VR100 als je iets meer te besteden hebt. :)
Dank je voor de uitleg. :)

Heb via mail contact gehad met zowel Neato als Roomba; bij Roomba mag ik hem 30 dagen uitproberen, bij Neato niet (geen idee of dat wettelijk wel klopt).

/Edit: mailtje weggehaald.

[ Bericht 22% gewijzigd door static op 19-03-2013 21:21:36 ]
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
  zaterdag 23 maart 2013 @ 17:18:38 #182
15080 static
03.09.2006 - 11:35
pi_124412172
Het is compleet onduidelijk (lijkt mij, zal vast wel een logica inzitten) hoe hij de omgeving verkent. Vanaf de woonkamer naar de gang naar de slaapkamer prima, maar hij slaat de keuken over (allemaal gelijkvloers). Hij is nu zo'n 20 minuten bezig met zijn eerste rondje.
Yvonne riep ergens: [b]Static is gewoon Static, je leeft met hem of niet.
Geen verborgen agenda's, trouw, grote muil, lief hartje, bang voor bloed, scheld FA's graag uit voor lul.[/b]
pi_124422496
je hebt toch zo'n Roomba nu gehaald? Die rijdt ook vrij onlogisch. Als hij lang genoeg bezig kan zijn dan wordt alles gepakt.
pi_124438740
Nou de batterij problemen bij Neato hebben hier ook toegeslagen. Vroeger deed hij zijn hele rondje nog in 1 keer, nu moet hij al laden als hij amper op de helft is. Is het vervangen van de batterij hier een oplossing voor of moet ik echt dat hele ding weer opsturen en een nieuwe krijgen?
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124441019
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 13:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Nou de batterij problemen bij Neato hebben hier ook toegeslagen. Vroeger deed hij zijn hele rondje nog in 1 keer, nu moet hij al laden als hij amper op de helft is. Is het vervangen van de batterij hier een oplossing voor of moet ik echt dat hele ding weer opsturen en een nieuwe krijgen?
Hoe oud is hij?
De batterijen gaan op een gegeven moment gewoon achteruit in kwaliteit.
pi_124441073
quote:
0s.gif Op zondag 24 maart 2013 14:13 schreef klipper het volgende:

[..]

Hoe oud is hij?
De batterijen gaan op een gegeven moment gewoon achteruit in kwaliteit.
Nog geen jaar oud, dus denk niet dat het daar aan ligt. Ik heb wel gelezen dat je de batterijen kan onderhouden en een beetje hun juice kan teruggeven door ze leeg te laten lopen en dan weer volledig op te laden. En dan een paar keer doen, schijnt te helpen dus ik ga dat eens proberen.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124445477
Ik wil de 581 gaan kopen, maar kan hij echt meerdere ruimtes vegen?


Ik wil de woonkamer, studeerkamer, gang en de goede kamer laten schoonmaken.

En dan de scooba voor de keuken.
  zondag 24 maart 2013 @ 17:43:33 #188
323439 HetKlusKonijn
Hoard, collect, file, index
pi_124450031
quote:
0s.gif Op zaterdag 23 maart 2013 21:58 schreef _VoiD_ het volgende:
je hebt toch zo'n Roomba nu gehaald? Die rijdt ook vrij onlogisch. Als hij lang genoeg bezig kan zijn dan wordt alles gepakt.
Roomba rijdt inderdaad rond als een kip-zonder-kop. :P
Geeft niks, als je d'r maar de tijd geeft inderdaad. Tot dusverre nog geen problemen gehad met leeggelopen batterijen, en soms is ze wel een uurtje aan een stuk aan het rondhobbelen.
VDGG - Steven Wilson - Jacco Gardner - Pussy Riot - Malala Yousafzai - René Goscinny (RIP)
"The Least We Can Do, Is Wave To Each Other!"
  zondag 24 maart 2013 @ 18:14:44 #189
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124450995
Ik zal wel onder een steen gelegen hebben, ik wist niet dat dit al te verkrijgen was voor consumenten. In september komt er weer een verjaardag aan.
Resistance is futile.
pi_124466599
Heb net iets leuks ontdekt wat betreft het batterij probleem van de Neato. Ik laat hem nu langzaam leeglopen en op gegeven moment was zijn batterij op en viel hij uit zoals gewoonlijk. Toen probeerde ik nog een paar keer op de knop te drukken en even later sprong hij weer aan. Klik was gereset net als bij een echte lege batterij, maar het batterij icoontje was ineens weer half vol :o. En zo staat hij nu al dik anderhalf uur. Lijkt er op dat de batterij van slag was ofzo. Ben benieuwd of hij het weer lekker doet na een goede laad beurt.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124488783
Vanochtend een "nieuwe" foutmelding ontdekt. "My vision is blocked"

Dit terwijl alle lensen schoon waren er geen stof oid voor het laseroog zat en aan en uit werkte ook niet.

Batterij losgekoppeld en na 2 minuten weer in elkaar gezet. Problem solved!
Geen idee waarom hij deze melding gaf, op internet en youtube is deze melding wel degelijk bekend...
pi_124489597
Goed. Ik ben me nu dus ook aan het verdiepen in een robot. We hebben zelf een hond in huis en die verliest ontzettend veel haar. Ik zou eigenlijk 3x per week moeten stofzuigen; maar daar heb ik - uiteraard - nooit zin in... Dus voor er bij; zou ik zo'n ding willen.
Nu las ik al redelijk wat over de irobot; dat die toch wel hét merk is (in ieder geval lees ik hier de meeste positieve dingen over).
Nu kwam ik vandaag ook 'Dustbot' tegen. Heeft iemand van jullie hier ervaring mee? Hier kan ik een stuk minder over vinden qua werking en reviews namelijk (of ik ben zeer slecht aan het zoeken :') :@ ).

*gaat vanavond even alle topics doorlopen*
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124489788
Dustbot? Nog nooit van gehoord. De irobot is van Roomba. De Roomba en de Neato zijn de betere robotstofzuigers. De Neato zelfs slimmer dan de Irobot en deze heeft meer zuigkracht te opzichte van de roomba, de roomba borstelt meer.
Opzich prima maar met een hond zou ik ivm de haren kiezen voor zuigkracht.

Dan is er ook nog de vorwerk, een duits model. De koploper op de Neato maar voor een stofzuiger bijna niet te betalen. In vergelijking met de neato heeft hij een extra zijborsteltje en betere batterijen.

Greetz van een tevreden neato bezitter en 2 verharende rottweilers! Van 5x per week zelf stofzuigen naar maximaal 1 keer per week....
pi_124492069
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 17:11 schreef Tamara123123 het volgende:
Dustbot? Nog nooit van gehoord. De irobot is van Roomba. De Roomba en de Neato zijn de betere robotstofzuigers. De Neato zelfs slimmer dan de Irobot en deze heeft meer zuigkracht te opzichte van de roomba, de roomba borstelt meer.
Opzich prima maar met een hond zou ik ivm de haren kiezen voor zuigkracht.

Dan is er ook nog de vorwerk, een duits model. De koploper op de Neato maar voor een stofzuiger bijna niet te betalen. In vergelijking met de neato heeft hij een extra zijborsteltje en betere batterijen.

Greetz van een tevreden neato bezitter en 2 verharende rottweilers! Van 5x per week zelf stofzuigen naar maximaal 1 keer per week....
Welke heb jij? Ik zie dat de xv-25 vooral geschikt is met huisdieren. Is de xv-15 echter ook voldoende?
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124494183
quote:
1s.gif Op maandag 25 maart 2013 18:22 schreef PriemGirl het volgende:

[..]

Welke heb jij? Ik zie dat de xv-25 vooral geschikt is met huisdieren. Is de xv-15 echter ook voldoende?
Naar mijn ervaring wel. Ik heb hier 3 katten en al het losse haar waar hij bij kan pakt de Neato gewoon mee. Sinds ik hier woon heb de echte stofzuiger er eigenlijk nog maar 3 keer bijgepakt omdat de Neato z'n werk zo goed doet. De hoekjes en kiertjes moet je om de zoveel tijd gewoon zelf even doen.

Over de Neato gesproken, nu al de derde keer dat Neato zichzelf uitzet omdat hij denkt dat z'n batterij leeg is. Zet ik hem weer aan, heeft ie nog genoeg over. Duidelijk probleem met een memory effect in de batterijen van dit ding ofzo. Maarja, is niet onoverkoombaar.
No amount of money ever bought a second of time.
  maandag 25 maart 2013 @ 20:10:46 #196
341438 Yemanja
Neato XV 25
pi_124497378
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 19:14 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Naar mijn ervaring wel. Ik heb hier 3 katten en al het losse haar waar hij bij kan pakt de Neato gewoon mee. Sinds ik hier woon heb de echte stofzuiger er eigenlijk nog maar 3 keer bijgepakt omdat de Neato z'n werk zo goed doet. De hoekjes en kiertjes moet je om de zoveel tijd gewoon zelf even doen.

Over de Neato gesproken, nu al de derde keer dat Neato zichzelf uitzet omdat hij denkt dat z'n batterij leeg is. Zet ik hem weer aan, heeft ie nog genoeg over. Duidelijk probleem met een memory effect in de batterijen van dit ding ofzo. Maarja, is niet onoverkoombaar.
Probeer het volgende eens:

Koppel beide batterijen los, wacht even en plaats ze weer.
Druk in het menu support op "nieuwe batterij".
Voorheen: Samantha: Samsung Navibot 8855
pi_124497691
Hoe zit het met de filters en borstels? Moeten die vaak vervangen worden of gaan ze lang mee? Ik las dat er 2 jaar garantie op zit maar is dat puur apparaat of ook docking enzo?

(Veel vragen sorry :@ O-) )
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124512321
Ik heb zelf de xv25. De werking is hetzelfde, zuigkracht ook. Alleen zit er bij de xv25 een "fijnstoffilter" (of dat erg boeiend is weet ik niet mijn gewone stofzuiger heeft die namelijk ook niet) en een andere borstel. Ik vind deze borstel wel fijn, naast de rubberen flapjes die de xv15 ook heeft, heeft deze ook haren (welke dan wel weer meer onderhoud met zich meebrengen).

Door het fijnstoffilter is deze ook iets stiller dan de xv 15. De xv15 is overigens te "upgaden" naar de xv25 als je de accessoires los koop, schijnt ook goedkoper te zijn(?). De XV15 is dus ook prima voor huisdieren, het is net wat je fijner vind.

Garantie: op het apparaat sowieso. Ik neem aan als je dockingstation niet meer werkt in deze periode dat deze er ook onder valt. Service doet neato altijd zelf, en deze is zeer goed. Stuk apparaat is daadwerkelijk een nieuwe.

Filter vervangen zodra die stuk is, voor fijnstoffilter(xv25) heb ik me laten vertellen dat dit eens per 6 maanden is (ik heb hem nu 4 maanden in gebruik, nog niet aan vervanging toe. Stofzuigt 7 dagen per week). Die andere slijten misschien iets sneller? Maar deze zijn ook stukken goedkoper dus dat scheelt maar die doen het vast ook wel een maand of 4 hoor als het al geen half jaar is...

Borstel, ik lees wel eens dat die van de xv15 (alleen rubberen flappen) snel stuk kunnen gaan. Wel gaat dit vaak in combi met losliggend speelgoed van kinderen waarop hij zich dan continue stuk slaat (denk aan lego, die borstel die draait erg snel rond dus dat is een kwestie van een paar blokjes en kapot!)
Mijn borstel(Xv25) ik ga ervanuit dat ik die het eerste jaar niet hoef te vervangen...

Dus eigenlijk kan je wel stellen dat de vervangbare delen redelijk lang meegaan....
pi_124513267
Ik heb de neato nu een paar weken maar gisteren gaf hij een melding dat zijn wiel stuck zat, maar er is niks mis met het wiel, er zit niks tussen ofzo. Maar hij loopt nu niet meer goed, heel zwaar en stroef. En hij doet het dus niet meer want hij geeft de foutmelding. Iemand bekend mee?
pi_124516513
Batterijen loskoppelen, even wachten en weer in elkaar zetten. Soms heeft die ewoon een klaagdagje meestal wel op deze manier opgelost (mit het wiel echt niet stroever loop dan normaal).
pi_124517005
Thx Tamara O+ Ik neig toch naar de xv-15. Mocht ik em uiteindelijk onvoldoende vinden; kan ik alsnog de kit kopen.
Nu nog even m'n man overtuigen O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124517268
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 10:31 schreef Tamara123123 het volgende:
Batterijen loskoppelen, even wachten en weer in elkaar zetten. Soms heeft die ewoon een klaagdagje meestal wel op deze manier opgelost (mit het wiel echt niet stroever loop dan normaal).
Ja hij loopt wel echt stroever dan het andere wieltje, maar er is niks te zien waardoor dat kan komen.
pi_124523411
Ik kon nog dagen wachten; maar ik wou em toch. Bij deze heb ik hem meteen besteld bij coolblue. Morgen mag ik 'em ophalen :) Ik ben benieuwd :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124526224
quote:
0s.gif Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Yemanja het volgende:

[..]

Probeer het volgende eens:

Koppel beide batterijen los, wacht even en plaats ze weer.
Druk in het menu support op "nieuwe batterij".
Net gedaan, hij staat nu weer te laden dus ik ben benieuwd straks. Kan het trouwens zo zijn dat de rubber borstel meer energie vreet omdat hij omwikkeld zit met haar en troep en dus moeilijker kan bewegen? Ik haal net een halve pruik uit de borstel namelijk :+
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124533833
Zo je hoeft jr man dus niet meer te overtuigen? Hier was mijn vriend ook niet heel enthousiast over het idee van een robotstuifzuiger, totdat hij hem in actie zag en nu -als die stuk zou gaan- zou hij het eerste naar de winkel rennen ;)

Jula123, als hij daadwerkelijk stroever loopt dan zou ik een mail sturen naar de dealer waar je hem gekocht hebt. Ik heb dit wel eens eerder gelezen, valt onder garantie...
pi_124547543
Batterijen eruit halen en New Battery selecteren lijkt te hebben gewerkt. Hij deed net een heel rondje in 1 keer! Top! :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124550955
Nouja ik zeur toch zolang door en dan koop ik em ook, dus nu bespaar ik hem maar het gezeur en heb hem meteen een bericht getuurd dat ik em gekocht heb :@ :')
Morgenavond laat ik em alvast een testrondje doen in de slaapkamer :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124568831
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef Tamara123123 het volgende:
Zo je hoeft jr man dus niet meer te overtuigen?
Als hij nog steeds met paard en wagen naar het werk gaat heeft hij recht van spreken. :)

Zo niet, waarom zou jij dan nog achter de stofzuiger aan lopen. :)

Hier was het lastiger, ik heb mij vrouw moeten overtuigen dat ze zo wat meer tijd voor haar hobby's kreeg. "Geniet van het leven want het duurt maar even. "
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  woensdag 27 maart 2013 @ 16:00:03 #209
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124569545
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 15:42 schreef crowone het volgende:

[..]

Hier was het lastiger, ik heb mij vrouw moeten overtuigen dat ze zo wat meer tijd voor haar hobby's kreeg. "Geniet van het leven want het duurt maar even. "
_O-
Hier was het een joined decision met een win-win-win-win situatie.
-Moeders geen zere rug en is niet meer kapot van het stofzuigen.
-Ik geen zeurende moeders meer aan m'n kop dat er altijd zoveel rotzooi ligt ook al had ze net gezogen(en geen zere rug-geklaag meer aanhoren natuurlijk)
-moeders meer tijd over voor de kinderen
-ikke een leuk speeltje erbij.

Wij zagen alleen maar voordelen :P
pi_124574088
Mmm ik ben hier wel kritisch over hoor wat is er handig aan een robot die alleen maar stof in de hoekjes/randjes laat en blind als Stevie Wonder door je huis heen gaat?
Plinten zuigen kan ie ook niet? Je moet het ding uren laden voor 1 uurtje stofzuigen?
Je moet de robotstofzuiger schoonmaken? Echt?
En dan nog ff een paar honderd euro ervoor betalen voor iets dat half werk levert.
het is meer stof en vuil verplaatsen dan echt schoonzuigen.
pi_124576478
Als je de robotstofzuiger elke dag laat zuigen ligt er al weinig rotzooi. Ik stofzoog (...) vroeger echt niet elke dag. Het is dus niet zo erg dat een robot niet alles pakt, dat pakt hij een dag later wel.

Met betrekking tot randjes/plinten. Doordat er over het algemeen veel minder stof is duurt het ook langer voordat je stof op je plinten ed krijgt. Stof in de randjes en op plinten komt grotendeels door het opstuiven van stof (door lopen). Als er al geen stof is om op te stuiven, dan zal het ook veel minder neerslaan.

Schoonmaken? De Neato is 1 keer per week even het bakje legen. Karweitje van 2 minuten.
pi_124576563
Aangezien dat bij de meeste mensen geen bloem/meel/poedersuiker -of whatever het ook mag wezen- tot de dagelijkse vloerbevuilling behoort werkt de stofzuiger een stuk beter dan hierop te zien is.

Zand, (honden)haren enz ligt "los". En wordt wel meegenomen. Serieus, bij dit soort poeder moet je bij een gewonen stofzuiger zelfs een apart mondje erop zetten om het goed weg te krijgen.
pi_124577946
Hondenhaar draait toch vast in de wieltjes en in de borsteltjes? Dan lijkt me die robot meer voor mensen die geen huisdieren hebben. Want je robot gaat er van kapot begrijp ik.
En uren lang laden voor een uurtje zuigen ( of meer wapperen) vind ik echt niet handig.
pi_124578320
OMG WAT EEN BAZENDING :D :D :D

Naja ik ben echt meer dan tevreden O+ Ik heb de kabels eerst even weg gewerkt en toen laten opladen. Qua geluid valt het me 100% mee. Ik had het veel erger verwacht. Wellicht ook omdat ik nog een oude bauknecht stofzuiger bezit en die echt mega veel lawaai maakt. Hij ziet alle hoekjes en gaat zelf onder het doolhof van tafelpoten door; onder de eetkamertafel. Iets wat ik nog wel eens wil overslaan omdat we er zelden zitten :@
Mijn oude stofzuiger zoog ook duidelijk niet zo goed als deze. Als je nu over de (stenen) vloer gaat met je hand is het gewoon schoon... O+

Ok wij waren niet de 'netste' mensen (1x per week... soms zelfs per 2 weken) stofzuigen en met een langharige hond; zag je vaak de haren liggen :@ :@

De haren hangen níet vast aan de borstels; het is ook eerder een rubberen rol...ding... iets... maar hij zuigt erg goed. Ik had wel vaker gelezen van die borstels dat die meer het vuil 'verschuiven' ipv echt opzuigen.

Overigens is dat filmpje van babypoeder (ik had het ook al eerder gezien toen ik reviews zocht namelijk). Zelfs mijn huidige stofzuiger zou daar niet overweg mee kunnen.

Ik ben echt overtuigd. We gaan hem nu 2x per week instellen en in het weekend zelf stofzuigen. Voor ons is het zéker een goeie toevoeging O+

Hij heeft 35min gedaan over onze woonkamer en had maar 20 min. nodig met opladen. Ik ben erg blij dat ik voor de (slimme) neato heb gekozen en niet de (domme) irobot. Zo hoef ik ook mijn plantenpot op de grond niet weg te zetten :D

En ja zelfs mijn man vindt hem wel tof O-)

I am happehhh *O*

[ Bericht 0% gewijzigd door PriemGirl op 28-03-2013 11:57:33 ]
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124578343
Overigens is ie hier omgedoopt naar Wall-E O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124579895
quote:
2s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:48 schreef PriemGirl het volgende:
Ik ben echt overtuigd. We gaan hem nu 2x per week instellen en in het weekend zelf stofzuigen. Voor ons is het zéker een goeie toevoeging O+
2 keer per week _O- Zelf stofzuigen _O- In het weekend! _O- !

Over een week rijd dat ding gewoon elke dag en staat de stofzuiger stof te verzamelen :D
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124579966
mijne rijdt elke dag, behalve in het weekend. Ideaal!
pi_124580494
quote:
0s.gif Op woensdag 27 maart 2013 20:19 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

2 keer per week _O- Zelf stofzuigen _O- In het weekend! _O- !

Over een week rijd dat ding gewoon elke dag en staat de stofzuiger stof te verzamelen :D
Ja dat verwacht ik eigenlijk ook _O- Naja behalve dat we de bank dan nog even moeten stofzuigen want daar komt de hond ook op ;) Maar verder vrees ik wel dat je gelijk hebt _O-
Alhoewel 2 (of 3) keer per week wel genoeg zal zijn voor ons. We werken beide fulltime en de hond zit overdag óf in de bench (in de hal) óf hij is bij de oppas :D Dus zoveel stof komt er verder dan ook niet binnen (en geen kids; dat scheelt natuurlijk ook al een hoop :D )

Mooiste was dat mijn man meteen zei: "Oh dan kunnen we die ook mooi boven gebruiken" *)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124587074
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 19:40 schreef quirina het volgende:
Hondenhaar draait toch vast in de wieltjes en in de borsteltjes? Dan lijkt me die robot meer voor mensen die geen huisdieren hebben. Want je robot gaat er van kapot begrijp ik.
En uren lang laden voor een uurtje zuigen ( of meer wapperen) vind ik echt niet handig.
Hondenhaar draait er niet omheen, opzich geldt dat alleen voor lang haar (vrouwen) en dan wordt het pas lastig als het veel is en je deze een week lang niet schoonmaakt.
Verder kan je hem instellen, hier doet hij zijn ding vanaf 05.00uur. Is die klaar als we beneden komen, maak mij niet uit hoelang die erover laad. Hij red het prima in de tijd dat hij klaar moet zijn en zo gebruiken veel mensen hem.
De neato is overigens een vacuumzuiger, stofzuigt dus en borstelt niet alleen.

Vind het altijd bijzonder dat mensen die geen interesse hebben in een product wel altijd veel commetaar hebben op de werking... Maarja ieder zijn ding.
pi_124591083
Oh kritische vragen worden hier niet op prijs gesteld?
En als ik geen interesse zou hebben had ik dit topic niet eens gelezen. Of is inlezen ook verboden?
Ik snap alleen niet waarom mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat die maar half werkt.
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.
  Moderator donderdag 28 maart 2013 @ 06:42:35 #221
155227 crew  Guppy
dus
pi_124595989
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
Oh kritische vragen worden hier niet op prijs gesteld?
En als ik geen interesse zou hebben had ik dit topic niet eens gelezen. Of is inlezen ook verboden?
Ik snap alleen niet waarom mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat die maar half werkt.
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.

Toch is mijn Roomba een van de beste aankopen van de afgelopen jaren. Ik heb hem nu 3 jaar en de keren dat ik met de hand gestofzuigd heb, is echt heel weinig. Ik heb er geen spijt van, het scheelt me heel veel werk en ik vind het zeker niet zonde van het geld :)
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_124597348
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.

In dat geval ben ik het met je eens. De Neato is ook wel redelijk te vergelijken met een normale stofzuiger, de roomba niet. Desalniettemin zijn er genoeg mensen blij met hun Roomba.
Of het zijn geld waar is, tsja dat kan niemand voor een ander bepalen. De een vind het duur een ander een uitkomst.
Ik ga voor het laatste in combinatie met: beter duur dan niet te koop...
pi_124602283
Nouja ik heb een boel reviews gelezen en gekeken (youtube) en daar kwam telkens uit dat de roomba en neato de beste zijn in hun soort. Roomba werkt gewoon wat anders en ik vond dat de neato (voor mij dan) beter werkte ivm hond (en het gestructureerde werken van de neato en in kaart brengen van kamer met laser vond ikzelf ook belangrijk)
Kan me voorstellen dat - als je geen dieren/kinderen hebt - het eigenlijk weinig uitmaakt want beide werken ze wel goed.
De enige die ook redelijk is; is die van samsung (navibot dacht ik?) en de rest scoort veel minder... Leuk voor er bij; maar dan moet je nog steeds alles zelf een keer goed stofzuigen. Maar dat zie je dan ook meteen terug in de prijs.
Ik zie me nu enkel de paar hoekjes doen waar ie niet bij kan en de bank en that's it.

Vanavond zet ik em boven neer en kijk ik of ie over de boorden kan bij de deur om naar de andere kamers te gaan.

Mijn man werd alleen een beetje gek van mijn vele "KIEK EM GAAN.. WAT EEN BAZENDING.. WALL-EEEE" geschreeuw :@ :')
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:27:30 #224
245087 ueberduitser
grootgrondbezitter
pi_124603124
quote:
2s.gif Op donderdag 28 maart 2013 12:01 schreef PriemGirl het volgende:
Mijn man werd alleen een beetje gek van mijn vele "KIEK EM GAAN.. WAT EEN BAZENDING.. WALL-EEEE" geschreeuw :@ :')
_O- _O- _O-
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:30:07 #225
277627 Seven.
We are Borg.
pi_124603216
Ik kan niet wachten tot ik jarig ben!
Resistance is futile.
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:56:02 #226
12221 Tijn
Powered by MS Paint
pi_124603984
quote:
1s.gif Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:

Ik snap alleen niet waarom mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat die maar half werkt.
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.
Hoezo werkt een Roomba maar half?

Ik heb al meer dan een jaar nauwelijks een stofzuiger aangeraakt en toch heb ik elke dag een schone vloer. Beter kan toch niet?
  donderdag 28 maart 2013 @ 12:56:15 #227
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124603988
De Neato raakt niet in de war ofzo, als je hem zelf in een andere ruimte zet? Want ik denk dat ik hem zelf in de studeerkamer moet zetten omdat hij niet over die drempel komt. Ook de bovenverdieping moet ik hem naartoe helpen.

Of "onthoudt" hij de ruimtes niet, maar scant hij ze telkens opnieuw?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124631489
Hij schijnt telkens opnieuw te scannen (heb ik me laten vertellen).
  vrijdag 29 maart 2013 @ 00:31:50 #229
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_124632448
quote:
0s.gif Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef Tamara123123 het volgende:
Hij schijnt telkens opnieuw te scannen (heb ik me laten vertellen).
zou wel zo logisch zijn als je erover nadenkt, je verplaatst meubels nog wel eens
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_124632866
Ja maar tevens beweren ze dat de neato na een tiental rondes steeds "slimmer" wordt. En dit kan aardig kloppen aangezien hij hier ca 3 weken achter elkaar telkens verdwaalde en nu -zonder ook maar iets veranderd te hebben- gaat het áltijd goed. Staat altijd weer netjes aan zijn dockingstation, ook voor het tussenladen...
pi_124635593
Nou ik heb gisteren m'n meubels verschoven (banken en tafelstoelen en aangezien hij om de x aantal seconden de kamer opnieuw scant; zag ie dat dus ook meteen. No problems hier ;)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124635851
Ik zie niet waarom het niet allebei zou kunnen? Dus dat hij telkens slimmer wordt (omdat hij de kamer herkent) én dat hij elke keer opnieuw scant. De kamer waar hij normaal rijdt kan hij best leren kennen. Scannen zal hij echter steeds blijven doen, juist vanwege verschoven meubels enzo, maar in grote lijnen kent hij de kamer dan al wel.

Overigens heb ik geen idee of dit ook echt zo is, maar het zou mij wel logisch lijken.
------___------ 53
----.(___).---- 42
---(o\_!_/o)---
pi_124640927
Tot op een zekere hoogte moet hij in ieder geval onthouden tijdens 1 rit waar hij al geweest is, anders doet ie dingen dubbel.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_124685282
De Neato onthoud maar heel weinig en sowieso niet van de keren daarvoor. De Neato start en scant de kamer, deelt hem evt. op in kleinere ruimtes.

Door continu te scannen bekijkt hij vanuit alle richtingen en bouwt zo een map. Nadat het eerste deel klaar is bepaalt hij een nieuwe positie om te scannen, zo wordt de map steeds completer.

Bij grotere kamers zie je dan ook dat hij via de scan positie terug naar de basis gaat.

Nadat hij gereed is en terug in het dock zal hij alles weer vergeten. De volgende keer begint hij zo weer opnieuw.

Door de robot iedere dag te laten rijden voorkom je dat het stof op je meubels gaat liggen, 7x per week zijn ronde laten doen is goedkoper dan 1 uur per week normaal stofzuigen.

De Roomba is een wat minder slimme stofzuiger dan de Neato maar doordat hij vaker op dezelfde plaats komt is het resultaat ongeveer gelijk.

Op dit moment zijn de Roomba, Neato en de Vorwerk de betere robots. Volgend jaar kan het zo weer anders zijn. :)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
pi_124685851
Ik had vandaag mijn meubels verschoven en hij kon zijn weg prima vinden.... tot ie opnieuw moest opladen en in de war raakte. Hij zat onder de andere kast te zoeken naar zijn docking _O- :')
Overigens heb ik nu net de meubels weer terug gezet; benieuwd wat ie zo gaat doen want ik breng hem wel heel erg in de war zo :@
Hij zou normaal moeten doorgaan maar waar ie gebleven was; maar ik weet niet in hoeverre hij dat nu zal weten nu de bank weer op zijn plek staat :') Ow well; kan ie maar opnieuw beginnen O-)
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124718461
Doordat ie zijn docking niet had terug gevonden had ie ook niet onthouden waar ie gebleven was, dus toen ie klaar was met opladen heb ik em gewoon opnieuw gestart ;)

Overigens is m'n man nu helemaal overtuigd van de meerwaarde :D
No buy? Meh... Who are we kidding!
Op donderdag 15 augustus 2013 14:48 schreef Mss het volgende:
Priem heeft tettorexia! Als ze tetten ziet vergeet ze alles waar ze mee bezig is :7
pi_124755958
quote:
0s.gif Op zondag 31 maart 2013 14:38 schreef PriemGirl het volgende:

Overigens is m'n man nu helemaal overtuigd van de meerwaarde :D
Duh.... het is een man en anders werd het tijd voor een nieuwe. ;)
Vorwerk Kobold VR100
http://youtu.be/HEMHDG75aQA?t=10s
  zondag 7 april 2013 @ 09:03:49 #238
308208 Bisamrat
komt wel goed schatje
pi_124979297
Is de iRobot Roomba 521 een goede stofzuiger robot?

Hoe gaat de Neato met een kleed om? In mijn woonkamer met laminaat ligt namelijk een kleed met lange haren. Gaat die er omheen of kan het de hobbel aan en word het kleed ook meegenomen?

[ Bericht 65% gewijzigd door Bisamrat op 07-04-2013 20:07:00 ]
pi_125002575
De irobot is meer een rolborstel, opzich prima. Het is net wat je van het apparaat verwacht...

De Neato zal ook het kleed tevens stofzuiger, een kleine hobbel/drempel is geen obstakel.
  FOK!fotograaf zondag 7 april 2013 @ 20:30:41 #240
13368 NiGeLaToR
pi_125002832
quote:
0s.gif Op zondag 7 april 2013 20:26 schreef Tamara123123 het volgende:
De irobot is meer een rolborstel, opzich prima. Het is net wat je van het apparaat verwacht...

De Neato zal ook het kleed tevens stofzuiger, een kleine hobbel/drempel is geen obstakel.
Mijn irobot kan ik elke 2 rondjes helemaal schoonmaken. Blijkt dat ie totaal niet tegen de haren van mijn vrouw kan. 2-4 haren en het ding loopt vast. Ze draaien uiteindelijk in het glijlagertje van de rollen en dan blokkeert de boel. Best triest voor zo'n duur ding, zou hem niet aanraden.
abonnement bol.com Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')