Vervelend, krijg je een leuk speeltje moet je eerst wachten tot hij is op geladen.quote:Op vrijdag 1 maart 2013 19:53 schreef THeeF het volgende:
en hangt nu aan de oplader, dus ben benieuwd!!
http://www.kieskeurig.nl/(...)ecificaties/1048842/quote:Op zondag 3 maart 2013 17:48 schreef static het volgende:
Zijn er robots die onder mijn bed kunnen (10 cm)?
Hahaha, hier ook, als hij het niet goed genoeg naar mijn zin heeft gedaan mag hij nog een extra rondje doen.quote:Op zondag 3 maart 2013 17:40 schreef Tamara123123 het volgende:
Hier heeft hij ook wel eens "geen zin" en doet die maar de helft. Komt heel sporadisch voor. Maar dan mag die alles nog een keer helemaal over doen
Geeen ervaring met dit type. wel met de vorige versie, drama, de service van Samsung is om te huilen.quote:Op maandag 4 maart 2013 11:00 schreef moi80 het volgende:
Heeft iemand ervaring met de Samsung Navibot SR8895? Hoe verhoud hij zich tot bijvoorbeeld de Neato 15?
Omdat ik groter ben gaan wonen en merk dat de roomba niet altijd overal komt. Wat ik heb begrepen gaat de neato na opladen weer verder waar hij was gebleven.quote:Op maandag 4 maart 2013 21:39 schreef crowone het volgende:
@Rockfire Waarom zou je een Roomba inruilen. Ik kan mij niet voorstellen dat het beter schoon wordt met de Neato. Je kan natuurlijk voor de techniek gaan omdat je geen bots auto meer wilt.
Ja, ik wil hem misschien verkopen. Ik heb een Roomba 555 van zo'n 2 jaar oud.quote:Op woensdag 6 maart 2013 17:06 schreef Mvr.Poes het volgende:
Is er hier nog iemand die zijn of haar Roomba verkoopt? Ik ga binnenkort fulltime werken en heb dus wel interesse in een roomba.
Heb er ooit al eens eerder een gehad, oud model en die ging na 2 dagen al stuk
Ja de Neato laadt tot 3 maal op tussen door, kan dus een flinke oppervlakt aan. Kan jammer genoeg geen trappen lopen, dus voor boven of een tweede lader of haar heen en weer brengen. Ook dan gaat ze verder waar ze gebleven was.quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:13 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Omdat ik groter ben gaan wonen en merk dat de roomba niet altijd overal komt. Wat ik heb begrepen gaat de neato na opladen weer verder waar hij was gebleven.
Ja inderdaad dat vertelde die vriend van mij ook. Dat spreekt mij wel aan!quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:14 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Ja de Neato laadt tot 3 maal op tussen door, kan dus een flinke oppervlakt aan. Kan jammer genoeg geen trappen lopen, dus voor boven of een tweede lader of haar heen en weer brengen. Ook dan gaat ze verder waar ze gebleven was.
Wat vraag je ervoor?quote:Op donderdag 7 maart 2013 08:14 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Ja, ik wil hem misschien verkopen. Ik heb een Roomba 555 van zo'n 2 jaar oud.
Haha. Ik bied 150, heb dat nl ook op een samsung ding geboden en vind dat een mooie prijs. Is ook grotendeels het budgetquote:Op donderdag 7 maart 2013 10:38 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Goede vraag, nog niet over nagedacht
Wat bied je?
Hmm, ik had inmiddels al wat verder gekeken en zag op marktplaats een 555 staan waar 200 op geboden is. Dat is toch nog wel een aardig verschil met jouw bodquote:Op donderdag 7 maart 2013 11:21 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Haha. Ik bied 150, heb dat nl ook op een samsung ding geboden en vind dat een mooie prijs. Is ook grotendeels het budget
Daar heb je wel gelijk in. Ik moet alleen wel kijken naar mijn budget en het bod op dat samsungding is geaccepteerd.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:26 schreef Rockfire het volgende:
[..]
Hmm, ik had inmiddels al wat verder gekeken en zag op marktplaats een 555 staan waar 200 op geboden is. Dat is toch nog wel een aardig verschil met jouw bod
Als je niet hoger dan 150 wilt gaan zou ik voor die Samsung gaan.quote:Op donderdag 7 maart 2013 11:30 schreef Mvr.Poes het volgende:
[..]
Daar heb je wel gelijk in. Ik moet alleen wel kijken naar mijn budget en het bod op dat samsungding is geaccepteerd.
Zal ik dan maar voor de samsung gaan?
Hahaha, ik heb de indruk dat de mijne elke keer dommer wordtquote:Op donderdag 7 maart 2013 09:55 schreef Tamara123123 het volgende:
Daarbij vind ik het een oluspunt dat hij dit zonder losse hulpmiddelen kan. De roomba kan ook ruimtes "aan" welke gescheiden zijn met een deur maar daar heb je losse kastjes nodig voor in de deuropening....
Hier ging het lang mis met de neato, elke keer zijn station niet goed terug kunnen vinden (20cm ervoor stranden) maar nu gaat het al week in week uit goed. Ze zeggen dat hij met de tijd slimmer wordt, vond ik eerst onzin maar ik denk dat ik mijn mening moet bijstellen (omdat het station gewoon op dezelfde plak staat)
Met de Neato en de Vorwerk kan je het gemakkelijkst gebieden afzetten door middel van magneetband. Dit zijn ook echte stofzuigers en maken dus ook meer lawaai. (69dB). Deze 2 komen ook met software updates om steeds te verbeteren want de ontwikkeling staat niet stil.quote:Op vrijdag 8 maart 2013 17:32 schreef static het volgende:
Ik zie door de bomen het bos niet meer, iemand advies?
Hier ook een Roomba. Ben er best tevreden over, ik ben alleenstaand, vrij netjes en heb geen huisdieren, dus een duur superapparaat heb ik niet zo nodig.quote:Op dinsdag 12 maart 2013 10:37 schreef Nick1983 het volgende:
Wij hadden de iRobot Roomba en over het algemeen ben ik er wel tevreden over, enige nadelen:
- Bleef soms hangen half op het laminaat en half op de deur mat.
- Duurde erg lang voordat hij de dock een keer had gevonden.
Oh dear. Dat moet niet echt een prettige thuiskomst geweest zijn...quote:Uiteindelijk hebben we hem maar weg gedaan... Niet omdat hij het niet goed deed, maar ik had hem op een dag ingesteld om te gaan stofzuigen om 12:00 op het moment dat ik aan het werk was. Toen ik thuis kwam was het 1 ravage, want de hond had diarree gehad en de Roomba was lekker aan het stofzuigen gegaan....
Nee daar werd de baas niet vrolijk vanquote:Op vrijdag 15 maart 2013 16:35 schreef HetKlusKonijn het volgende:
[..]
Hier ook een Roomba. Ben er best tevreden over, ik ben alleenstaand, vrij netjes en heb geen huisdieren, dus een duur superapparaat heb ik niet zo nodig.
Ze had in het begin een beetje moeite om de dock te vinden maar dat gaat tegenwoordig prima. Het enige wat nog af en toe niet lekker loopt is dat ze zich verstrikt in de losse tapijtjes. Snoeren is ze ook niet zo dol op.
[..]
Oh dear. Dat moet niet echt een prettige thuiskomst geweest zijn...![]()
![]()
Dank je voor de uitleg.quote:Op zaterdag 9 maart 2013 17:13 schreef crowone het volgende:
Met de Neato en de Vorwerk kan je het gemakkelijkst gebieden afzetten door middel van magneetband. Dit zijn ook echte stofzuigers en maken dus ook meer lawaai. (69dB). Deze 2 komen ook met software updates om steeds te verbeteren want de ontwikkeling staat niet stil.
Volgens mij is op dit moment de XV15 het beste geprijsd en met geringe kosten te updaten naar de XV25. De Voorwerk is beter en komt niet met nieuwe types maar iedere keer is er iets hardware matig verbeterd. Echter is deze aanzienlijk duurder en betaal je dus veel voor dat beetje extra. Uiteindelijk misschien niet omdat de batterijen langer mee moeten gaan maar dat is nog niet bewezen.
Succes met kiezen en uiteraard moet je jou keuze niet van één forum laten afhangen.
De Neato XV15 of de Vorwerk VR100 als je iets meer te besteden hebt.
Hoe oud is hij?quote:Op zondag 24 maart 2013 13:09 schreef TigerXtrm het volgende:
Nou de batterij problemen bij Neato hebben hier ook toegeslagen. Vroeger deed hij zijn hele rondje nog in 1 keer, nu moet hij al laden als hij amper op de helft is. Is het vervangen van de batterij hier een oplossing voor of moet ik echt dat hele ding weer opsturen en een nieuwe krijgen?
Nog geen jaar oud, dus denk niet dat het daar aan ligt. Ik heb wel gelezen dat je de batterijen kan onderhouden en een beetje hun juice kan teruggeven door ze leeg te laten lopen en dan weer volledig op te laden. En dan een paar keer doen, schijnt te helpen dus ik ga dat eens proberen.quote:Op zondag 24 maart 2013 14:13 schreef klipper het volgende:
[..]
Hoe oud is hij?
De batterijen gaan op een gegeven moment gewoon achteruit in kwaliteit.
Roomba rijdt inderdaad rond als een kip-zonder-kop.quote:Op zaterdag 23 maart 2013 21:58 schreef _VoiD_ het volgende:
je hebt toch zo'n Roomba nu gehaald? Die rijdt ook vrij onlogisch. Als hij lang genoeg bezig kan zijn dan wordt alles gepakt.
Welke heb jij? Ik zie dat de xv-25 vooral geschikt is met huisdieren. Is de xv-15 echter ook voldoende?quote:Op maandag 25 maart 2013 17:11 schreef Tamara123123 het volgende:
Dustbot? Nog nooit van gehoord. De irobot is van Roomba. De Roomba en de Neato zijn de betere robotstofzuigers. De Neato zelfs slimmer dan de Irobot en deze heeft meer zuigkracht te opzichte van de roomba, de roomba borstelt meer.
Opzich prima maar met een hond zou ik ivm de haren kiezen voor zuigkracht.
Dan is er ook nog de vorwerk, een duits model. De koploper op de Neato maar voor een stofzuiger bijna niet te betalen. In vergelijking met de neato heeft hij een extra zijborsteltje en betere batterijen.
Greetz van een tevreden neato bezitter en 2 verharende rottweilers! Van 5x per week zelf stofzuigen naar maximaal 1 keer per week....
Naar mijn ervaring wel. Ik heb hier 3 katten en al het losse haar waar hij bij kan pakt de Neato gewoon mee. Sinds ik hier woon heb de echte stofzuiger er eigenlijk nog maar 3 keer bijgepakt omdat de Neato z'n werk zo goed doet. De hoekjes en kiertjes moet je om de zoveel tijd gewoon zelf even doen.quote:Op maandag 25 maart 2013 18:22 schreef PriemGirl het volgende:
[..]
Welke heb jij? Ik zie dat de xv-25 vooral geschikt is met huisdieren. Is de xv-15 echter ook voldoende?
Probeer het volgende eens:quote:Op maandag 25 maart 2013 19:14 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
Naar mijn ervaring wel. Ik heb hier 3 katten en al het losse haar waar hij bij kan pakt de Neato gewoon mee. Sinds ik hier woon heb de echte stofzuiger er eigenlijk nog maar 3 keer bijgepakt omdat de Neato z'n werk zo goed doet. De hoekjes en kiertjes moet je om de zoveel tijd gewoon zelf even doen.
Over de Neato gesproken, nu al de derde keer dat Neato zichzelf uitzet omdat hij denkt dat z'n batterij leeg is. Zet ik hem weer aan, heeft ie nog genoeg over. Duidelijk probleem met een memory effect in de batterijen van dit ding ofzo. Maarja, is niet onoverkoombaar.
Ja hij loopt wel echt stroever dan het andere wieltje, maar er is niks te zien waardoor dat kan komen.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 10:31 schreef Tamara123123 het volgende:
Batterijen loskoppelen, even wachten en weer in elkaar zetten. Soms heeft die ewoon een klaagdagje meestal wel op deze manier opgelost (mit het wiel echt niet stroever loop dan normaal).
Net gedaan, hij staat nu weer te laden dus ik ben benieuwd straks. Kan het trouwens zo zijn dat de rubber borstel meer energie vreet omdat hij omwikkeld zit met haar en troep en dus moeilijker kan bewegen? Ik haal net een halve pruik uit de borstel namelijkquote:Op maandag 25 maart 2013 20:10 schreef Yemanja het volgende:
[..]
Probeer het volgende eens:
Koppel beide batterijen los, wacht even en plaats ze weer.
Druk in het menu support op "nieuwe batterij".
Als hij nog steeds met paard en wagen naar het werk gaat heeft hij recht van spreken.quote:Op dinsdag 26 maart 2013 18:31 schreef Tamara123123 het volgende:
Zo je hoeft jr man dus niet meer te overtuigen?
quote:Op woensdag 27 maart 2013 15:42 schreef crowone het volgende:
[..]
Hier was het lastiger, ik heb mij vrouw moeten overtuigen dat ze zo wat meer tijd voor haar hobby's kreeg. "Geniet van het leven want het duurt maar even. "
2 keer per weekquote:Op woensdag 27 maart 2013 19:48 schreef PriemGirl het volgende:
Ik ben echt overtuigd. We gaan hem nu 2x per week instellen en in het weekend zelf stofzuigen. Voor ons is het zéker een goeie toevoeging
Ja dat verwacht ik eigenlijk ookquote:Op woensdag 27 maart 2013 20:19 schreef TigerXtrm het volgende:
[..]
2 keer per weekZelf stofzuigen
In het weekend!
!
Over een week rijd dat ding gewoon elke dag en staat de stofzuiger stof te verzamelen
Hondenhaar draait er niet omheen, opzich geldt dat alleen voor lang haar (vrouwen) en dan wordt het pas lastig als het veel is en je deze een week lang niet schoonmaakt.quote:Op woensdag 27 maart 2013 19:40 schreef quirina het volgende:
Hondenhaar draait toch vast in de wieltjes en in de borsteltjes? Dan lijkt me die robot meer voor mensen die geen huisdieren hebben. Want je robot gaat er van kapot begrijp ik.
En uren lang laden voor een uurtje zuigen ( of meer wapperen) vind ik echt niet handig.
Toch is mijn Roomba een van de beste aankopen van de afgelopen jaren. Ik heb hem nu 3 jaar en de keren dat ik met de hand gestofzuigd heb, is echt heel weinig. Ik heb er geen spijt van, het scheelt me heel veel werk en ik vind het zeker niet zonde van het geldquote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
Oh kritische vragen worden hier niet op prijs gesteld?
En als ik geen interesse zou hebben had ik dit topic niet eens gelezen. Of is inlezen ook verboden?
Ik snap alleen niet waarom mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat die maar half werkt.
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.
In dat geval ben ik het met je eens. De Neato is ook wel redelijk te vergelijken met een normale stofzuiger, de roomba niet. Desalniettemin zijn er genoeg mensen blij met hun Roomba.quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
De neato lijkt me nog de enigste die een beetje deugdelijk werk kan verzetten maar de roomba lijkt me echt zonde van t geld.
quote:Op donderdag 28 maart 2013 12:01 schreef PriemGirl het volgende:
Mijn man werd alleen een beetje gek van mijn vele "KIEK EM GAAN.. WAT EEN BAZENDING.. WALL-EEEE" geschreeuw![]()
Hoezo werkt een Roomba maar half?quote:Op woensdag 27 maart 2013 23:24 schreef quirina het volgende:
Ik snap alleen niet waarom mensen honderden euro's uitgeven aan een apparaat die maar half werkt.
zou wel zo logisch zijn als je erover nadenkt, je verplaatst meubels nog wel eensquote:Op donderdag 28 maart 2013 23:57 schreef Tamara123123 het volgende:
Hij schijnt telkens opnieuw te scannen (heb ik me laten vertellen).
Duh.... het is een man en anders werd het tijd voor een nieuwe.quote:Op zondag 31 maart 2013 14:38 schreef PriemGirl het volgende:
Overigens is m'n man nu helemaal overtuigd van de meerwaarde
Mijn irobot kan ik elke 2 rondjes helemaal schoonmaken. Blijkt dat ie totaal niet tegen de haren van mijn vrouw kan. 2-4 haren en het ding loopt vast. Ze draaien uiteindelijk in het glijlagertje van de rollen en dan blokkeert de boel. Best triest voor zo'n duur ding, zou hem niet aanraden.quote:Op zondag 7 april 2013 20:26 schreef Tamara123123 het volgende:
De irobot is meer een rolborstel, opzich prima. Het is net wat je van het apparaat verwacht...
De Neato zal ook het kleed tevens stofzuiger, een kleine hobbel/drempel is geen obstakel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |