Het wordt geheel aangeknepen zo straks moet je het zien als vrijwilligerswerkquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:20 schreef Keano het volgende:
[..]
Binnenkort moeten er een paar bezorgers met een GPS rond gaan lopen etc. Van alle wijken worden basistijden per dag bepaald en wordt er dus betaald wat er voor staat ipv dat je betaalt krijgt wat je op het bezorgrapport schrijft. Dit verandert alleen in geval van calamiteiten of andere 'verrassingen' zeg maar.
Ik ben benieuwd hoever ze de tijden nog kunnen bijstellen. Nee, dat is geen uitdagingquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het wordt geheel aangeknepen zo straks moet je het zien als vrijwilligerswerk
hier geef ik je geheel gelijk in,die bonden heb je ook geen ruk aanquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:51 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik ben benieuwd hoever ze de tijden nog kunnen bijstellen. Nee, dat is geen uitdaging
Als je kijkt naar je reële uurloon kom je nu al op een behoorlijk laag bedrag uit.
Ik betaal er sowieso niet voor ;-) huurwoning, dus de kosten zijn voor de woningbouwvereniging. Maar die hebben er ook gewoon voor betaald.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:45 schreef Rafierafie het volgende:
@Dud0r
Als het op papier staat moeten ze het herstellen lijkt me. Afspraak is afspraak.
Uit ervaring weet ik dat het niet eens zoveel werk is, maar je hebt niet betaald om het zelf te doen.
ik denk dat er in de toekomst alleen nog maar Tc s zijn die pbz s aansturen(en dan meer dan 150pbz's tegelijk)quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik betaal er sowieso niet voor ;-) huurwoning, dus de kosten zijn voor de woningbouwvereniging. Maar die hebben er ook gewoon voor betaald.
Ik hoor het morgen wel neem ik aan.
En nu weer een werk gerelateerde onderdeel.
Het slechte nieuws dat ik te horen kreeg is dat door de bezuinigingen er een stop gezet wordt op contracten 1e lijn management (TC's). Oftewel de kans is heel erg aanwezig dat mijn contract niet verlengd wordt in september.
Mooi klote dus.
dat is het nu al deels ...quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Het wordt geheel aangeknepen zo straks moet je het zien als vrijwilligerswerk
Wat voor VBG werk je dan? Weet je al wat daarmee gaat gebeuren?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik betaal er sowieso niet voor ;-) huurwoning, dus de kosten zijn voor de woningbouwvereniging. Maar die hebben er ook gewoon voor betaald.
Ik hoor het morgen wel neem ik aan.
En nu weer een werk gerelateerde onderdeel.
Het slechte nieuws dat ik te horen kreeg is dat door de bezuinigingen er een stop gezet wordt op contracten 1e lijn management (TC's). Oftewel de kans is heel erg aanwezig dat mijn contract niet verlengd wordt in september.
Mooi klote dus.
Nog een normaal vbg. Pand is wel verkocht maar wordt nog een jaar door gehuurd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:09 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wat voor VBG werk je dan? Weet je al wat daarmee gaat gebeuren?
Toen hier het VBG overging naar het grotere ging het management (TC en PB+) gewoon mee naar het andere pand.
Ik snap niet helemaal hoe ze dat daar nu doen aangezien de post nu ook wordt gezet door mensen van dat andere VBG, maar wij houden wel gewoon onze eigen leiding.
Ik wacht eerlijk gezegd op de dag dat ik zelf mijn post op kan gaan halen bij het lokale depot. Het huidige bezorgmodel is volgens mij op de lange termijn ook niet houdbaar vanwege de punten die jij noemt. Die eeuwige spagaat van een hard maar variabel produktiedoel (de post moet bezorgd) en de wens om de loonkosten vast te zetten gaan ze niet oplossen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:59 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ik denk dat er in de toekomst alleen nog maar Tc s zijn die pbz s aansturen(en dan meer dan 150pbz's tegelijk)
Ook zullen ze vast meer bww/ww ers te werk stellen bij de post(levert immers subsidie op,dus besparing op lange termijn)
De mensen uit de doelgroep(voorheen gesteld)zullen uit zichzelf echt niet meer toetreden bij het bedrijf(voor een slavenloon)
Ik vind het ook een logische stap alleen is het wel klote voor mij.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 06:24 schreef gelestipjes het volgende:
Op zich wel in de lijn der verwachting dat er ook wat tc's weg zullen moeten, want ik denk dat ze het op de meeste vbg's nu ook wel met 1 TC voorbereiden moeten kunnen redden. Is bij ons nu ook zo dat we nog maar 1 TC hebben en dat gaat prima, aangezien het werk toch echt een stuk minder is dan toen het nog gewoon tc was en geen tc voorbereiden. Enige nadeel is dat ie dus nu wel iedere zaterdag en iedere maandag moet werken, en dus nooit echt weekend heeft, maar als de maandag er volgend jaar (of 1 juli, wat ze eigenlijk hopen)af gaat is dat probleem ook verholpen.
Maar natuurlijk wel kut voor je als je contract inderdaad niet verlengd wordt
Dat is toch jarenlang een trend geweest. Steeds meer management functies verdelen over veel personen. Daarom zie je zoveel rare titels in het bedrijfsleven nu.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:02 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik vind het ook een logische stap alleen is het wel klote voor mij.
En wat mij vooral dwars zit is dat ze vorige jaar 12 nieuwe TC's aangenomen hebben en een stapel VM'ers te kort kwamen en dat die mensen er nu weer uit moeten.
En het blijft niet bij die 12, alle TC's met een contract voor bepaalde tijd zitten in hetzelfde schuitje.
Bij mij in het cluster gaat het om minstens 10 personen. Dus ga landelijk maar uit van een man of 100 die eruit moet.
Dat vind ik een boel leidinggevenden die eruit moeten.
Als je zoveel leidinggevende kan missen als bedrijf zijnde dan heb je in het verleden echt iets verkeerds gedaan naar mijn idee.
Dat is het grote probleem bij de meesten die ontslag nemen. Veel mensen vinden het werk an sich helemaal niet vervelend of zelfs leuk. Het is het gedoe eromheen wat de mensen wegjaagt.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:04 schreef Lurf het volgende:
[..]
Ik wacht eerlijk gezegd op de dag dat ik zelf mijn post op kan gaan halen bij het lokale depot. Het huidige bezorgmodel is volgens mij op de lange termijn ook niet houdbaar vanwege de punten die jij noemt. Die eeuwige spagaat van een hard maar variabel produktiedoel (de post moet bezorgd) en de wens om de loonkosten vast te zetten gaan ze niet oplossen.
Mijn eega heeft een klein jaartje als pbz gewerkt. Oorspronkelijk als leuk tijdverdrijf voor een paar uur per week (en de sportschool is duurder), maar ze is gestopt vanwege het gedoe rond het uitbetalen van overuren. Ik vind het eerlijk gezegd ook behoorlijk schofterig dat je juist de mensen met een minimumloonbaantje nog verder wil uitknijpen, c.q gratis wil laten werken.
Ik vind het vooral raar dat ze dan vorig jaar nog nieuwe TC's hebben aangenomen, want het was volgens mij allang duidelijk dat er aardig wat leidinggevenden weg zouden kunnen, een logisch gevolg van vestigingen samenvoegen en zo. Goed, en contracten voor bepaalde tijd worden sowieso nauwelijks meer verlengd tot een contract voor onbepaalde tijd bij postnl, vrijwel alleen postbezorgers krijgen nog contracten voor onbepaalde tijd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:02 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik vind het ook een logische stap alleen is het wel klote voor mij.
En wat mij vooral dwars zit is dat ze vorige jaar 12 nieuwe TC's aangenomen hebben en een stapel VM'ers te kort kwamen en dat die mensen er nu weer uit moeten.
En het blijft niet bij die 12, alle TC's met een contract voor bepaalde tijd zitten in hetzelfde schuitje.
Bij mij in het cluster gaat het om minstens 10 personen. Dus ga landelijk maar uit van een man of 100 die eruit moet.
Dat vind ik een boel leidinggevenden die eruit moeten.
Als je zoveel leidinggevende kan missen als bedrijf zijnde dan heb je in het verleden echt iets verkeerds gedaan naar mijn idee.
Het samenvoegen van de vestigingen zit/zat officieel nog in de proeffase. Dat zal wel de reden zijn geweest om het gat te vullen wat er ondertussen ontstaan was op de vbg'en.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik vind het vooral raar dat ze dan vorig jaar nog nieuwe TC's hebben aangenomen, want het was volgens mij allang duidelijk dat er aardig wat leidinggevenden weg zouden kunnen, een logisch gevolg van vestigingen samenvoegen en zo. Goed, en contracten voor bepaalde tijd worden sowieso nauwelijks meer verlengd tot een contract voor onbepaalde tijd bij postnl, vrijwel alleen postbezorgers krijgen nog contracten voor onbepaalde tijd.
Maar ga je nu op zoek naar wat anders dan? Of wacht je af tot er meer duidelijkheid is?
Hebben we hier al. Hoeven geen rapporten meer in te vullen, maar alleen onregelmatigheden te melden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:15 schreef Keano het volgende:
Bij die vergadering hadden ze het trouwens over digitale bezorgrapportjes die ingevoerd gaan worden hier, waar je dus alleen iets in hoeft te vullen als er iets speciaals aan de hand is.
Want: "Het scheelt nogal of we 65 rapportjes handmatig moeten verwerken, of er een stuk of 5 per dag binnen krijgen"
Ik heb morgen iemand in opleidingquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:17 schreef Yreal het volgende:
Gaat nog wat worden Zaterdag, met eerst dooi en dan weer vorst
Yep hier ook.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij jullie deze week ook extreem weinig post?
Bij ons wel, volgende week word het nog minder, en men vraagt mensen om verlof op te nemen. Geldt niet voor ons chauffeurs.
Ik vroeg het daarstraks aan een TC, hij wist het ook niet, behalve dat volgende week nog minder post is dan deze week, extreem rustig zelfs, ook op de didoza's.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yep hier ook.
Volgende week ook extreem weinig post.
Is niet ergquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yep hier ook.
Hier wordt gewoon extra tijd van je ingenomen,als je al heel lang boven contract werkt moet je maar accoord gaan.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:53 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij jullie deze week ook extreem weinig post?
Bij ons wel, volgende week word het nog minder, en men vraagt mensen om verlof op te nemen. Geldt niet voor ons chauffeurs.
di/do mega wo en vandaag stuk minderquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:03 schreef dud0r het volgende:
[..]
Yep hier ook.
Ja, dat dacht ik ook ja toen ik vorige week iemand mee had in opleiding. Nou, mooi niet dus, die liet iedere keer folders vallen en ik was een uur langer bezig dan normaal.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:49 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik heb morgen iemand in opleidingDie gaat dus lekker met de HaH achter me aan, zijn we snel klaar met dat rotweer
Ja maar deze werkt al in een andere wijk gelukkigquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, dat dacht ik ook ja toen ik vorige week iemand mee had in opleiding. Nou, mooi niet dus, die liet iedere keer folders vallen en ik was een uur langer bezig dan normaal.
Ah, dat scheelt. Heb er echt een hekel aan als ik een nieuw iemand moet opleiden. Bij van die wijken waar je rondjes kan lopen gaat het dan vaak nog wel, dan kun je nog een beetje zeggen van "doe jij dat rondje, dan doe ik deze" maar vooral fietswijken vind ik echt een drama, kost zoveel extra tijd.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja maar deze werkt al in een andere wijk gelukkig
Ja klopt de keren dat ik iemand mee had die echt helemaal nieuw was waren een drama, duurde vaak minimaal een uur langer inderdaad.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ah, dat scheelt. Heb er echt een hekel aan als ik een nieuw iemand moet opleiden. Bij van die wijken waar je rondjes kan lopen gaat het dan vaak nog wel, dan kun je nog een beetje zeggen van "doe jij dat rondje, dan doe ik deze" maar vooral fietswijken vind ik echt een drama, kost zoveel extra tijd.
wat ik altijd jammer van het "opleiden"vind is dat ze meestal na een poosje weer vertrekken,eigenlijk verspilde energiequote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja klopt de keren dat ik iemand mee had die echt helemaal nieuw was waren een drama, duurde vaak minimaal een uur langer inderdaad.
jaren geleden een meegekregen, die niet eens wist wat ie moest doen,op een gegeven moment was ik hem geheel kwijt,quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:02 schreef VixenFromHell het volgende:
Ik ben ook geen fan van iemand opleiden die nog helemaal nieuw is, nee. Moet je ook allerlei dingen gaan uitleggen etc en daar ben ik nooit zo goed inen vaak stoppen ze idd alweer snel. En het duurt langer, maar dat is soms natuurlijk wel fijn qua extra geld
dat betalen ze gewoon lekker uit.
Iemand die mee loopt voor de route gaat dan nog wel, die kunnen dan lekker met het HAH erachter lopen of zo jamaar toch vind ik het fijner om alleen te lopen, lekker met mijn muziekje op en geen pogingen doen om te socializen
. Heb wel eens met iemand gelopen waarmee gewoon echt niet even een gesprekje te voeren was...
Vind ik ook hoor, die kou maakt het wel vermoeiender. Warm blijven alleen al kost een hoop energie.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 16:54 schreef VixenFromHell het volgende:
Dat is wel erg jamaar sommigen vinden het idd te vermoeiend. Ik op dit moment ook haast
Ik was op een gegeven moment de aangewezen persoon om mensen op te leiden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:57 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
wat ik altijd jammer van het "opleiden"vind is dat ze meestal na een poosje weer vertrekken,eigenlijk verspilde energie
Dat zal er wel aan liggen waar je woont, hier hebben we morgen AH, c1000, jumbo en poiesz. Zal wel weer ellende worden, dat jumbokaartje valt er ongetwijfeld weer steeds tussenuit, dat was de vorige keer dat die erbij zat ook al zo.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 20:43 schreef Deezertje het volgende:
Alleen AH + C1000 HAH toch? En waarom schaffen ze dat C1000 blaadje op zaterdag gewoon niet af? Aanbiedingen zijn om te janken zo slecht, en het is echt een irritant dun ding om te bezorgen...
Hier morgen ook 4 stuks. AH, c1000, deen en nog iets.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:51 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat zal er wel aan liggen waar je woont, hier hebben we morgen AH, c1000, jumbo en poiesz. Zal wel weer ellende worden, dat jumbokaartje valt er ongetwijfeld weer steeds tussenuit, dat was de vorige keer dat die erbij zat ook al zo.
Hoe ver is ver dan precies?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:06 schreef Rafierafie het volgende:
Het verschil is dat het VBG eerst nog binnen bereik was voor iedereen.
Nu ligt het op een flinke afstand van alle depots hier. Voorheen vond ik het nooit een probleem om even iets op te halen. Sinds ons VBG is gesloten heb ik de TC ook nog maar een keer gezien, terwijl dat minstens eens keer per week zou moeten zijn.
Ben inderdaad benieuwd wat de staat van de wegen en straten is morgen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:22 schreef superkimmi het volgende:
het gaat hier morgenochtend nog sneeuwen en ijzelen, maar daarna keihard dooien. denk dat ik morgen dus voor het eerst gebruik maak van het feit dat ik later kan beginnen
er zit nog een kans in dat het weer terugkomt(niet de volgende week)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:22 schreef superkimmi het volgende:
het gaat hier morgenochtend nog sneeuwen en ijzelen, maar daarna keihard dooien. denk dat ik morgen dus voor het eerst gebruik maak van het feit dat ik later kan beginnen
Triest dat ze die tassen niet gewoon meegeven met de post. Zou zelf dus never nooit een schoudertas op gaan halen in mijn eigen tijd. Tevens zijn die nieuwe schoudertassen echt prutwerk. Hier op ons depot is de helft al bezweken.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:57 schreef Rafierafie het volgende:
Kreeg vandaag een sms'je dat er nieuwe schoudertassen zijn.
Blijkbaar is het teveel moeite om even langs de depots te gaan want we moeten ze zelf maar komen ophalen. Terwijl het VBG nu is verplaatst naar een heel ander deel van de stad.
Ze kunnen toch niet verwachten dat alle PBZ's dat hele pokke eind daarheen gaan fietsen alleen omdat zij het teveel moeite vinden om even wat tassen mee te geven aan de chauffeur?
Sowieso hebben ze een beperkt aantal en mogen we langskomen tot 14.00 uur.
Ik deel je lotquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:18 schreef Achtentachtig het volgende:
Arghhh, morgen weer een bak sneeuw. Precies tussen 11 en 14. Drie keer raden wie er dan aan't werk is
Nee hoor je krijgt ieder jaar een nieuw pakketquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:38 schreef Yreal het volgende:
Over nieuw bedrijfsmatriaal
Ik heb inmiddels 4 pollo's, 4 paar handschoenen, 2 mutsen, 2 sjaals en 2 jassen. Houden ze nog een keer op met zooi opsturen?
2 stuks van de nieuwe kleding?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 07:27 schreef Selestha het volgende:
[..]
Nee hoor je krijgt ieder jaar een nieuw pakketIk heb nu 6 polo's, 2 truien, 2 broeken (yes), 2 mutsen, 2 sjaals, 2 jassen, en 2 regenpakken
De 2 truien zijn nieuw, van de polo's 3 oude en 3 nieuwe, de broeken zijn oude TNT kleding, de rest allemaal nieuw.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:00 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
2 stuks van de nieuwe kleding?
Ik heb ook van alles 2 maar dat is dan wel een oude en een nieuwe set.
vind het maar een rommeltje daar, en ik ben 190 punten kwijt(bestelling in behandeling sedert mrt 2012)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:38 schreef Yreal het volgende:
Ik heb inmiddels 4 pollo's, 4 paar handschoenen, 2 mutsen, 2 sjaals en 2 jassen. Houden ze nog een keer op met zooi opsturen?
Haha! En? Ik ben ondanks een halve sneeuwstorm toch redelijk op tijd klaar.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 07:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik deel je lotIk hoop dat die nieuwe knul op sneeuw durft te fietsen
Ja ik heb één keer eerder een plat voorwiel gehad, maar toen knalde ik op een auto. Ik had kennelijk een flink tempo erin zittenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:22 schreef superkimmi het volgende:
ow jeetje! wat een baal! moet inderdaad een flinke klap geweest zijn als je voorwiel er van dbbel klapt
Ach, het kan dus ergerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 15:43 schreef superkimmi het volgende:
`pff, thuis.. was niet heel veel, maar de sneeuw hield veel langer aan dan beloofd.. en weer heel veel sorteerfoutjes.. zit er toch aan te denken om t maar eens te gaan melden..
en heb een zwaar aggressieve hond in mijn wijk, ook maar eens melden,
Ben vandaag dan maar klaagbaak Kimberly
oei, dat is balen zeg ...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:02 schreef Selestha het volgende:
Ik heb mijn nieuwe fiets in de prak gereden. Was net op weg naar huis van het opleiden en maak me toch een rotsmak op een stuk dat er niet glad uitzag. Mijn hele voorwiel zit dubbel, godzijdank heb ik alleen maar een schaafplek op mijn arm en een blauwe knie. Als mijn wiel de klap niet had opgevangen had ik een gebroken been gehad
Ik was ook nog op een punt dat 30 minuten van mijn huis en de dichtstbijzijnde fietsenmaker zit, maar ik had geluk en er kwam een aardige mevrouw nèt uit haar huis die mijn fiets tijdelijk gestalt heeft tot ik hem maandag kan ophalen..
Mijn nieuwe fietsje *snif* Dat was flink schrikken..
ik heb één PostNL-jas en de rest wat ik heb is allemaal nog TNT-spul wat ik jaren geleden heb gekregen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:38 schreef Yreal het volgende:
Ik dacht ook: lekker feestelijke verpakking als je een munt uitbrengt voor iemands verjaardag. Maar goedquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:17 schreef Herfstblad het volgende:
Ja, die HAH was ook heel irritant!
Daar had ik dan weer geen last van, die liep mijn vervanger in opleiding achter me aan rond te brengenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:17 schreef Herfstblad het volgende:
Ja, die HAH was ook heel irritant!
Bundels waren recorddikte hier.. 36 sets/bundel.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:21 schreef Selestha het volgende:
[..]
Daar had ik dan weer geen last van, die liep mijn vervanger in opleiding achter me aan rond te brengenWe waren een kwartier eerder klaar.
Ik heb ze hier wel eens met 16 sets per bundel gehad xD maar loopt niet lekker nee. Hier maar 56 per bundelquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:22 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Bundels waren recorddikte hier.. 36 sets/bundel.
Ik bedoel dan 36 x 5 folders, hèquote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:26 schreef Herfstblad het volgende:
Ik had helaas geen hulpje.
Ik had ze ook per 36 in een bundel ja. Ik heb er weleens 12 in een bundel gehad
Ja ik ben nu ook goed klaar met die zooiquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:17 schreef Yreal het volgende:
Wat een kut weer zeg, en mensen die hun perkje niet schoonhouden![]()
Nog 3 weken oude sneeuw overal, allemachtig
Mensen moeten gewoon hun padjes vegen. Sneeuw an sich is prachtigquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik ben nu ook goed klaar met die zooiGelukkig is het volgende week over..
Uhm... http://www.muntenhuis.nl/ ?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 17:11 schreef Achtentachtig het volgende:
Die zwart-witte handel van het Muntenhuis voor de 75e verjaardag van Koningin Beatrix was ook tamelijk irritant aanwezig vandaag, trouwens.
http://www.knm.nl/ denk dan deze.. geen idee hoe die handel exact heet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:34 schreef Deezertje het volgende:
[..]
Uhm... http://www.muntenhuis.nl/ ?
Hij durfde wel, en ik ook.. We waren een kwartier eerder klaar. Viel ook pas in mijn eigen tijd van mijn fiets, ''gelukkig'' hoefde ik me in ieder geval niet met hem in de buurt te schamenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 14:00 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Haha! En? Ik ben ondanks een halve sneeuwstorm toch redelijk op tijd klaar.
Ik heb 'm hier wel ergens liggen die folder, zal zo even kijken. Wel hilarisch als we met z'n allen hebben lopen goochelen om die dingen te bezorgen en ze falliet blijken te zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:39 schreef VixenFromHell het volgende:
Volgens de HAH planning hier heet het Muntkantoor. In de wijken waar ik moest bezorgen gelukkig niet gehad
Even een snelle scan gemaakt:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:41 schreef Deezertje het volgende:
Sowieso een hele foute club, hoe ze nu ook weer mogen heten..
nog gefeliciteerd met je nieuwe baanquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:26 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja ik ben nu ook goed klaar met die zooiGelukkig is het volgende week over..
Moest een keer iemand opleiden in de winter. Alle straten waar we moesten zijn waren in een ijsbaan veranderd en natuurlijk ga ik recht voor die kerel met de fiets onderuit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:39 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hij durfde wel, en ik ook.. We waren een kwartier eerder klaar. Viel ook pas in mijn eigen tijd van mijn fiets, ''gelukkig'' hoefde ik me in ieder geval niet met hem in de buurt te schamen
Ja. Hij staat nog steeds scheefquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:14 schreef superkimmi het volgende:
Heb je toen de hele wijk met gebroken stuitje gelopen?
Jij houdt wel van stevige kost hè?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Net snert gemaakt
Dit is hoe het er nu uitziet, moet nog ff indikken
[ afbeelding ]
Kloptquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Jij houdt wel van stevige kost hè?
Ziet er toch wel even anders uit dan dat spul uit blik.
Kijk maar uit dat die pan niet van het balkon verdwijntquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:53 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Klopt
Zit een halve kilo spek in, 5 aardappels, 1 knolselderij, 2 winterpenen, bijna een halve kilo spliterwten, 2 grote uien, 1 rookworst, en nog wat dingen in. Kostte me wel 3 uur om tot zover te komen, en vanavond laten afkoelen op het balkon, morgen verder nog wat door laten koken en indikken
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:55 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Kijk maar uit dat die pan niet van het balkon verdwijnt
wel iets voor de gemiddelde tc weten ze hoe het er uitziet,en het langs kunnen brengenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Net snert gemaakt
[ afbeelding ]
Phoe, dat is niet mis.. Ik denk dat ik dat wel had gezegd hoorquote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Moest een keer iemand opleiden in de winter. Alle straten waar we moesten zijn waren in een ijsbaan veranderd en natuurlijk ga ik recht voor die kerel met de fiets onderuit.
Was een lelijke val waarbij ik mijn stuitje toen heb gebroken. Dacht dat ik van mijn stokje zou gaan maar dat kon ik als stoere kerel zijnde natuurlijk niet laten merken
Het ergste was dat dat in de allereerste straat was. Toen moesten we nog beginnen met lopen.
Dankje, ik geloof dat ik er nu extra blij mee benquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:58 schreef Mirgeam het volgende:
[..]
nog gefeliciteerd met je nieuwe baan
quote:Op zondag 27 januari 2013 01:11 schreef Yreal het volgende:
ik kwam er net achter dat je in de fietstassen gewoon een 24fl kratje bier kwijt kan
Omnomnomquote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:47 schreef ErwinRommel het volgende:
Net snert gemaakt
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 27 januari 2013 10:29 schreef dud0r het volgende:
[..]
Omnomnom
Nu heb ik ook zin in snert. Heb nog een kilo in de vriezer liggen maar kan helaas nog niet koken ivm de keuken renovatie.
Ziet er goed uit Erwin. Van de week ook maar weer eens maken!quote:Op zondag 27 januari 2013 10:43 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
6 liter liggen, staat weer te pruttelen om in te dikken
Omdat de pan zo loeiheet was gisteren avond heb ik het maar niet in de koelkast gezetquote:Op zondag 27 januari 2013 10:52 schreef KatrienDuck het volgende:
[..]
Ziet er goed uit Erwin. Van de week ook maar weer eens maken!
Maar dat indikken gebeurt altijd sowieso wel als je het een of 2 nachten in de koelkast laat staan vind ik! Bij mij kun je het zo'n beetje snijden dan! "Iemand een punt erwtensoep?"
Op de zij?quote:Op zondag 27 januari 2013 01:11 schreef Yreal het volgende:
ik kwam er net achter dat je in de fietstassen gewoon een 24fl kratje bier kwijt kan
kun je niet even langs alle werkplekken komen met het eten ?quote:Op zondag 27 januari 2013 10:54 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Omdat de pan zo loeiheet was gisteren avond heb ik het maar niet in de koelkast gezet
Gewoon op het balkon, toen er nog sneeuw lag. Pan staat nu weer binnen.
Té lang buiten de kou kan de snert zuur maken.
Een kerstboom past ook primaquote:Op zondag 27 januari 2013 01:11 schreef Yreal het volgende:
Ik heb er een keer de mopshond van mijn zus in meegenomenquote:Op zondag 27 januari 2013 20:31 schreef superkimmi het volgende:
ik heb een keer 4 boompjes (nog wel jonkies) als vervanging van dood grut van de oude bewoner, met mijn fietsje gehaald.
er zijn wel dingen waar de post handig voor is ^^
Hie ris t ook her en der.. de wegen zijn iig schoon, op af en toe een bolletje blubber na.. maar daar kan omheen gefiets worden!quote:Op zondag 27 januari 2013 21:44 schreef Rafierafie het volgende:
Is overal de sneeuw al weg?
Hier ligt her en der nog een klein beetje. Met name op de grasvelden.
haha iddquote:Op zondag 27 januari 2013 21:53 schreef superkimmi het volgende:
nou, je hebt je vakantie dan wel mooi ingepland.. en t einde er van ook(qua weer)
't Zal dan wel aan mij liggen als ik de euforie in dit topic zie, maar ik heb duizend keer liever sneeuw op de grond dan de hele godganse week regen.quote:Op zondag 27 januari 2013 21:53 schreef superkimmi het volgende:
nou, je hebt je vakantie dan wel mooi ingepland.. en t einde er van ook(qua weer)
mja, als het hele dagen onder nul blijft, dan valt dat wel mee. Als het blijft vriezen dan is er minder kans op gladheidquote:Op zondag 27 januari 2013 23:59 schreef Hoplahopla het volgende:
Regen is erger dan sneeuw. Zij het niet dat heel Nederland tjokvol zit met asociale mensen die het vertikken om hun stoep schoon te houden. Gevolg is dat werken na sneeuw levensgevaarlijk is.
Als jij je fiets volledig in de prak gereden hebt vanwege de gladheid ben je er ook wel klaar mee hoor.. Dat gebeurt je niet met regen.quote:Op zondag 27 januari 2013 23:24 schreef Zelva het volgende:
[..]
't Zal dan wel aan mij liggen als ik de euforie in dit topic zie, maar ik heb duizend keer liever sneeuw op de grond dan de hele godganse week regen.
Onthou dat je binnenkort een heel stuk minder hoeft te fietsenquote:Op maandag 28 januari 2013 06:45 schreef Selestha het volgende:
[..]
Als jij je fiets volledig in de prak gereden hebt vanwege de gladheid ben je er ook wel klaar mee hoor.. Dat gebeurt je niet met regen.
Wel grappig dat ik deze hele winterse periode niet een keer onderuit ben gegaan en maar iets van 3 keer bijna. Maar daarnet over 10 meter op weg naar de tandarts 4 keer bijna gevallen.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:48 schreef gelestipjes het volgende:
Ik vind regen nooit zo'n probleem, dat kost me op zich niet veel meer tijd. Gladheid daarentegen, dat is één en al ellende. Veel meer tijd kwijt en maar hopen dat je niet onderuit gaat.
Ja, ik ken het, ik ben deze winter met werken ook niet onderuit gegaan, overal voorzichtig doen en zo, wilde ik na het werken nog snel even naar de supermarkt, ga ik daar binnen bijna onderuit, kon me nog net vasthoudenquote:Op maandag 28 januari 2013 11:50 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Wel grappig dat ik deze hele winterse periode niet een keer onderuit ben gegaan en maar iets van 3 keer bijna. Maar daarnet over 10 meter op weg naar de tandarts 4 keer bijna gevallen.
Ik ging vorige x met mijn vriend naar zo'n winkelcentrum, wij bij de ingang heel voorzichtig lopen, waren gladde tegels.quote:Op maandag 28 januari 2013 11:53 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, ik ken het, ik ben deze winter met werken ook niet onderuit gegaan, overal voorzichtig doen en zo, wilde ik na het werken nog snel even naar de supermarkt, ga ik daar binnen bijna onderuit, kon me nog net vasthouden
http://www.telegraaf.nl/b(...)ldenpostzegel__.html (via takkfyrir)quote:Guldenpostzegel tot november geldig
DEN HAAG - De guldenpostzegel is nog tot 1 november 2013 geldig. Ongeveer tien jaar na de invoering van de euro wordt de oude postzegel ongeldig als frankeermiddel.
Nederland is één van de weinige landen in de Euro-zone dat nog oude postzegels in de valuta van vóór de invoering van de euro in 2002 toestaat. Onder meer Duitsland, Spanje, Portugal en Ierland hebben dit direct bij de invoering van de euro afgeschaft.
Ook worden er steeds minder guldenzegels geplakt, terwijl de kosten voor het verwerken gelijk blijven. Dit zijn bijvoorbeeld kosten voor de techniek achter fraudepreventie in bijvoorbeeld sorteermachines of instructies voor het netwerk van PostNL postkantoren. Het beëindigen hiervan maakt de verwerking van post en pakketten eenvoudiger.
En dat terwijl er dit jaar massaal snowgrips zijn uitgedeeld... Ahem...quote:Op maandag 28 januari 2013 13:28 schreef Herfstblad het volgende:
Ik ben dit jaar 7 keer gevallen met de gladheid5 keer tijdens het werken, 2 keer in mijn eigen tijd.
Die dingen vind ik zo irritant dat ik ze niet draagquote:Op maandag 28 januari 2013 14:25 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
En dat terwijl er dit jaar massaal snowgrips zijn uitgedeeld... Ahem...
aiaiai.....quote:Op maandag 28 januari 2013 16:01 schreef ErwinRommel het volgende:
pffff, net een longfunctietest gehad, gaat er niet beter op worden met mijn COPD
Yep, zeer goedquote:Op maandag 28 januari 2013 16:02 schreef gridjuh het volgende:
[..]
aiaiai.....
Was de snert nog goed ingedikt?
bleggghhhh snert jekkie.....quote:
Geslaagd dusquote:Op maandag 28 januari 2013 16:04 schreef gridjuh het volgende:
[..]
bleggghhhh snert jekkie.....
Hoewel vorige week voor het eerst in mijn leven snert gemaakt, vriendlief vond hem lekker
quote:Op maandag 28 januari 2013 16:12 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Gelukkig wel,....anders had tie tomatensoep gekregen hoor
Prima, vertel maar wanneerquote:Op maandag 28 januari 2013 16:14 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Tja ik lust amper groente dus maar ik moet toch iets eten
Komen jullie nog x bij ons eten?
Heh, dan zitten we in Engeland, inkopen doen voor de shopquote:
ieder weekendquote:Op maandag 28 januari 2013 16:36 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Heh, dan zitten we in Engeland, inkopen doen voor de shop
Vraag idd maar ffquote:Op maandag 28 januari 2013 16:36 schreef gridjuh het volgende:
[..]
ieder weekendwant zal straks tim zn agenda ook vragen
Aaaah en wat denk je......van de troon af.....friso officieel overleden...quote:Op maandag 28 januari 2013 17:15 schreef ErwinRommel het volgende:
Hare Majesteit houdt vandaag om 19:00 een speech
Waar zit jij danquote:Op maandag 28 januari 2013 17:24 schreef superkimmi het volgende:
peter en cees? zo heten twee TC's bij ons ook xD
Een goede zelfgemaakte tomatensoep is niks mis mee.quote:
http://www.nu.nl/binnenla(...)stand-van-troon.htmlquote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Aaaah en wat denk je......van de troon af.....friso officieel overleden...
Het overlijden van Friso gaat ze nooit zelf bekend maken. Dit wordt abdicatie.quote:Op maandag 28 januari 2013 17:28 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Aaaah en wat denk je......van de troon af.....friso officieel overleden...
Een gazelle. Voorkant is compleet vernietigd, de reparatie kost 180 euro..quote:Op maandag 28 januari 2013 11:43 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Onthou dat je binnenkort een heel stuk minder hoeft te fietsen
Wat voor fiets was het nou eigenlijk?
Voor de regen heb ik een prachtig regenpak. Regen boeit me niet zoveel, behalve als het meer dan een week dag in dag uit regent.
oei ...quote:Op maandag 28 januari 2013 18:06 schreef Selestha het volgende:
[..]
Een gazelle. Voorkant is compleet vernietigd, de reparatie kost 180 euro..
Jep en geen vergoeding want ik ga deze week uit dienstquote:Op maandag 28 januari 2013 19:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
oei ...
een fikse kostenpost ...
dat laatste is mooi, want het is niet een bedrag dat je zomaar even kunt missen ...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jep en geen vergoeding want ik ga deze week uit dienst
Gelukkig heb ik er een oplossing voor gevonden
Ja en gelukkig kon de tc ook nog een leenfiets regelen.. De ironie, mijn laatste week als PBZ op een leenfiets. Maar goed, het is gelukkig allemaal letterlijk nog goed terecht gekomenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is mooi, want het is niet een bedrag dat je zomaar even kunt missen ...
Dat zijn die nieuwe karretjes toch?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
heb je nog mazzel ook.
hoorde vandaag dat ik zaterdag ook weer een wijkje weg moet brengen. Gelukkig kan ik dat lopend doen met zo'n kingsized rollator
neuh, ik heb het nog over die ouderwetse. Niet die nieuwe dingen die je achter de fiets kunt koppelenquote:Op maandag 28 januari 2013 21:18 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Dat zijn die nieuwe karretjes toch?
ik heb ook zo'n oud karretje, wanneer vervangen ze die?quote:Op maandag 28 januari 2013 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ik heb het nog over die ouderwetse. Niet die nieuwe dingen die je achter de fiets kunt koppelen
wat mij betreft niet. Die oude rode zijn stukken beter dan die oranjequote:Op maandag 28 januari 2013 21:38 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
ik heb ook zo'n oud karretje, wanneer vervangen ze die?
Die had er duidelijk geen zin in?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:59 schreef smileyface het volgende:
Nogal bizar nieuws las ik net op de Parool site:
PostNL is op zoek naar een bezorger die zaterdag spoorloos verdween in Rotterdam-Crooswijk. Daarover bericht RTV Rijnmond.
De fiets van de postbode werd met volle tassen aangetroffen op een braakliggend terrein in de wijk.
Het is PostNL niet gelukt om contact met de verdwenen medewerker te krijgen. Of het een man of een vrouw betreft, wilde PostNL niet bekendmaken.
De post in de gevonden tassen, is maandag gewoon bezorgd.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je dan je fiets achterlaat. Meeste postbezorgers hebben niet het geld om hun fiets te laten verdwijnen en een nieuwe te kopen. Erg vreemd.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:55 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Die had er duidelijk geen zin in?![]()
Waarom zoekt PostNL en niet de politie?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:59 schreef smileyface het volgende:
Nogal bizar nieuws las ik net op de Parool site:
PostNL is op zoek naar een bezorger die zaterdag spoorloos verdween in Rotterdam-Crooswijk. Daarover bericht RTV Rijnmond.
De fiets van de postbode werd met volle tassen aangetroffen op een braakliggend terrein in de wijk.
Het is PostNL niet gelukt om contact met de verdwenen medewerker te krijgen. Of het een man of een vrouw betreft, wilde PostNL niet bekendmaken.
De post in de gevonden tassen, is maandag gewoon bezorgd.
Toch zou zo'n ding voor mijn wijk wel handig zijn. Ik vind het te ver lopen vanaf het depot maar de wijk zelf is niet handig te lopen met alleen de fiets. Nu misbruik ik af en toe de hondentaxi voor het vervoer van de post maar ik gebruik liever niet mijn eigen spullen voor het werk.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ik heb het nog over die ouderwetse. Niet die nieuwe dingen die je achter de fiets kunt koppelen
Er staat niet dat ie officieel vermist is en postnl heeft ook geen aangifte tegen hem/haar gedaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:21 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Waarom zoekt PostNL en niet de politie?
Misschien is de fiets gedumpt en de postbode ontvoert?quote:Op maandag 28 januari 2013 22:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je dan je fiets achterlaat. Meeste postbezorgers hebben niet het geld om hun fiets te laten verdwijnen en een nieuwe te kopen. Erg vreemd.
Waarschijnlijk gaan we hier nooit meer iets van horen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 06:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Misschien is de fiets gedumpt en de postbode ontvoert?
2 % van een beetje gaat nog 50% af,ik zeg hou het lekkerquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:56 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Info van mijnpostnl.nl over de winstdeling:
Bericht voor Postbezorgers
Winstdelingsregeling
Vakorganisaties en PostNL hebben afspraken gemaakt over de
winstdelingsregeling 2011 en 2012. Deze afspraken zijn gemaakt tijdens het
overleg over de cao voor PostNL. Deze cao geldt niet voor Postbezorgers,
maar de afspraken die zijn gemaakt over de winstdelingsregeling gelden wel
voor Postbezorgers. Binnenkort start het overleg met de vakorganisaties over
de cao voor Postbezorgers.
Wat is er afgesproken over de winstuitkering over 2011 en 2012?
Over 2011 kent PostNL een winstuitkering toe van 2%. Deze betalen we uit in maart 2013.
Daarmee komt er geen uitkering meer over 2012.
Uitzondering hierop zijn de medewerkers die in de loop van 2011 of 2012 in dienst zijn gekomen.
Wanneer je in deze jaren tenminste 6 maanden hebt gewerkt, krijg je een winstuitkering van 1,5 %
over de maanden in 2011. Over de maanden in 2012 ontvang je 0,5%.
Herna Verhagen
Directeur PostNL
Waai niet weg vandaag, het waait behoorlijk!
valt mee. iets kleinere rondjes maken. ben je er ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:36 schreef SSMOOTHY het volgende:
Maar dan wordt er zo weinig bezorgd..
Ja, doe ik ook. Dan doe ik de HAH boven en de poststukken onder. Vaak is er wel extra HAH, dus wat onbezorgbaar wordt door de regen kwak ik gewoon weg.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:31 schreef Herfstblad het volgende:
Als het echt heel hard regent, stop ik de post onder een opengeknipte plastic. Een tip van een vriendin van mij (en ex-postbezorger). En ik gooi vaak HAH bovenop met regen
daar ook al? Echt. Veel van die routes staan qua tijden al goed en naar elke brievenbus moet je al op piekdagen. Daar 7% afhalen is onzinnig. Jammer dat ik zulke diensten niet meer heb.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:12 schreef bikkie het volgende:
Sinds deze week wordt er weer flink bezuinigd op ABS-routes. 15% minder tijd op een daldag, 7% minder op een piekdag..is dit in het hele land zo?
Kleine beetjes per keer meenemen en het tegen je lichaam aandrukken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:29 schreef SSMOOTHY het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Hoe houden jullie eigenlijk de post (redelijk) droog, als het met bakken uit de lucht komt de hele dag??
Ik vind de regen zelf niet zo erg, kun je je wel op kleden, maar ik heb geen idee hoe je dan verkomt dat je, ipv post, papier-maché aan het bezorgen bent..
Als het echt pijpestelen regent dan schuil ik wel hoor, 'verboden' of niet..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:30 schreef Zelva het volgende:
Doe je best om het zo droog mogelijk te houden, maar als mensen dan toch gaan zeuren over papier-maché, verwijs ze dan zonder excuses te maken door naar de klantenservice. Schuilen voor de regen is immers zwaar verboden, tenzij je een filantroop bent.
Dat ook. Nog erger zijn mensen die zeiken om natte folders.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:54 schreef Hoplahopla het volgende:
Sowieso is het haast niet droog te houden met die nieuwe fietstassen. Bij mij regent het dwars door de flap heen.
Ik kan me er ook nooit druk om maken. Als ik HAH heb gaat dat inderdaad bovenop maar mensen moeten toch ook kunnen begrijpen dat dingen nou eenmaal nat worden al het regent.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:48 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Kleine beetjes per keer meenemen en het tegen je lichaam aandrukken.
Sowieso maak ik mij niet al te druk meer om natte post. Het moet toch bezorgd worden en als ik te veel moeite ga doen om het droog te houden ben ik mijn eigen tijd aan het verspillen.
Ik krijg de mijne zaterdag... ben benieuwdquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb trouwens toch een nieuwe schoudertas gekregen. Hoefde 'm niet zelf op te halen
Maar wat een raar ding zeg! Is zo'n vakkentas.
Ik moet er wel even aan wennen.
Het voordeel is dat ie wat groter is en ook flexibeler. Is zeker handig als je in een keer je halve wijk in je schoudertas gooit zoals ikquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:42 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ik krijg de mijne zaterdag... ben benieuwd
Dit is een grap zeker?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:30 schreef Zelva het volgende:
Doe je best om het zo droog mogelijk te houden, maar als mensen dan toch gaan zeuren over papier-maché, verwijs ze dan zonder excuses te maken door naar de klantenservice. Schuilen voor de regen is immers zwaar verboden, tenzij je een filantroop bent.
Bij mij zijn er al 2 kapot gegaan, de draagriem/band zit aan beide kanten met maar een enkele pin vast aan de tas. Paar dikke en zware bundels + HAH = verbogen pin = draagband breekt af. Lekker als dat halverwege de wijk gebeurt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb trouwens toch een nieuwe schoudertas gekregen. Hoefde 'm niet zelf op te halen
Maar wat een raar ding zeg! Is zo'n vakkentas.
Ik moet er wel even aan wennen.
Als buidel? Dan is er waarschijnlijk nog een nieuwere versiequote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het voordeel is dat ie wat groter is en ook flexibeler. Is zeker handig als je in een keer je halve wijk in je schoudertas gooit zoals ik
Je kan 'm ook gebruiken als buidel... No way in hell dat ik op die manier ga rondlopen.
Ik heb juist altijd te weinig HAH, scheelt 1 of 2 adressen vaakquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:34 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook. Dan doe ik de HAH boven en de poststukken onder. Vaak is er wel extra HAH, dus wat onbezorgbaar wordt door de regen kwak ik gewoon weg.
Foto's onderweg. Speciaal voor jou gemaaktquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:53 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Als buidel? Dan is er waarschijnlijk nog een nieuwere versieFoto's?
Ik heb nu ook nog een TNT-tas inderdaad! Helemaal gaar is dat dat ding, incl flinke gaten enz.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nog gewoon de TNTtas.1 collega heeft zelfs nog TNTfietstassen.
[..]
Ik heb juist altijd te weinig HAH, scheelt 1 of 2 adressen vaakEn inderdaad als mensen zeuren om de natte post, verwijs ik ze gewoon door naar de klantenservice
Hier was het meer post dan folders voor de verandering. 2 HAH en 4 zakken posten
Ik heb 2 TNT schoudertassen sinds mijn PostNL schoudertassen stuk bleven gaanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Bij de daldagen is hier ook gesneden, ongeveer 5 tot 10 minuten per wijk. Dit omdat er nog meer post van de daldagen naar de piekdagen is gegaan. Het zou dan niet logisch zijn om ook op de piekdagen tijd er af te halen. Tijd erbij op de piekdagen krijg je niet, maar als je meer dan twee tassen op een piekdag hebt krijg je extra fietstijd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar ook al? Echt. Veel van die routes staan qua tijden al goed en naar elke brievenbus moet je al op piekdagen. Daar 7% afhalen is onzinnig. Jammer dat ik zulke diensten niet meer heb.
ikzelf ben benieuwd wat ze van de looproutes afhalen qua tijd. Een aantal staan te ruim, maar er zijn ook bij die te krap staan ...
Oeps, bereid je dan voor op het ergstequote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:06 schreef Rafierafie het volgende:
Dat riempje daaronder gebruik je dan om 'm stabiel te houden wanneer je 'm als buidel gebruikt. Die doe je achter je rug langs en die andere band zit dan in je nek.
Dat laatste zinnetje is hier dus ook per direct afgeschaft. Voorheen vulde we na een dienst een werkbriefje in. Nu krijg je gewoon de vaste uren voor een route en alles wat je meer wertkt is dus eigen tijd. Als je sneller klaar bent heb je geluk, maar dit zal niet snel gebeuren aangezien alles is ingekort.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij de daldagen is hier ook gesneden, ongeveer 5 tot 10 minuten per wijk. Dit omdat er nog meer post van de daldagen naar de piekdagen is gegaan. Het zou dan niet logisch zijn om ook op de piekdagen tijd er af te halen. Tijd erbij op de piekdagen krijg je niet, maar als je meer dan twee tassen op een piekdag hebt krijg je extra fietstijd.
Op een rustige piekdag kreijg je dus automatisch minder tijd, omdat je minder vaak terug hoeft naar het depot.
Maar de hoofdregel is nog steeds: GEWERKTE TIJD = BETAALDE TIJD!
Het tweede deel van de zin maakt echt integraal onderdeel uit van de eerste zin.quote:
Oh zulke tassen heb ik ook gehad, waren allemaal binnen 3 weken stukquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:06 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat riempje daaronder gebruik je dan om 'm stabiel te houden wanneer je 'm als buidel gebruikt. Die doe je achter je rug langs en die andere band zit dan in je nek.
Volgens mij gebruiken een aantal die hier als 'extra' fietstasquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh zulke tassen heb ik ook gehad, waren allemaal binnen 3 weken stuk
Lekker dan! Heb ik daarvoor mijn stevige TNT tas ingeleverd?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh zulke tassen heb ik ook gehad, waren allemaal binnen 3 weken stuk
Ik stouw die tas ook altijd zo vol dat 'ie zo ongeveer op knappen staat..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Lekker dan! Heb ik daarvoor mijn stevige TNT tas ingeleverd?
Ik heb altijd wat tie-wraps bij me voor het geval een tas het onderweg begeeft
Ik kan ook echt niet zonder minstens één schoudertas.
twitter:PostNL twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 16:38:27Postbezorger Crooswijk is terecht. Vanwege toevallige samenloop van omstandigheden was het moeilijk om contact te leggen. Post is bezorgd. reageer retweet
eerder zag ik ergens dat het stil zou zijn,dat was zeker niet het geval vandaag met 12 tassenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Ik heb juist altijd te weinig HAH, scheelt 1 of 2 adressen vaakEn inderdaad als mensen zeuren om de natte post, verwijs ik ze gewoon door naar de klantenservice
Hier was het meer post dan folders voor de verandering. 2 HAH en 4 zakken posten
aan je laatste zin hebben ze toch echt lak, zie fb zonet weer vele reacties erover.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij de daldagen is hier ook gesneden, ongeveer 5 tot 10 minuten per wijk. Dit omdat er nog meer post van de daldagen naar de piekdagen is gegaan. Het zou dan niet logisch zijn om ook op de piekdagen tijd er af te halen. Tijd erbij op de piekdagen krijg je niet, maar als je meer dan twee tassen op een piekdag hebt krijg je extra fietstijd.
Op een rustige piekdag kreijg je dus automatisch minder tijd, omdat je minder vaak terug hoeft naar het depot.
Maar de hoofdregel is nog steeds: GEWERKTE TIJD = BETAALDE TIJD!
er zullen zowel landelijke actie's komen,moet je niet teveel chappie's in dienst hebben,anders wordt het niks,maar op fb te zien zijn er veel ophalings.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:13 schreef bikkie het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetje is hier dus ook per direct afgeschaft. Voorheen vulde we na een dienst een werkbriefje in. Nu krijg je gewoon de vaste uren voor een route en alles wat je meer wertkt is dus eigen tijd. Als je sneller klaar bent heb je geluk, maar dit zal niet snel gebeuren aangezien alles is ingekort.
Hier ook niet heel stil hoor. Collega van mij had 6 tassen, ik 4.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
eerder zag ik ergens dat het stil zou zijn,dat was zeker niet het geval vandaag met 12 tassen
ja ik snap niet dat ze lopen te leuteren over tijdinkorting,pbz s kosten al een drolquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:06 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier ook niet heel stil hoor. Collega van mij had 6 tassen, ik 4.
Gewoon de vakbond erbij halen, en je niet laten inpakken. Als ik ook maar 5 minuten mis sta ik gelijk bij ze op de stoep.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
aan je laatste zin hebben ze toch echt lak, zie fb zonet weer vele reacties erover.
ik probeer het nu via een oranje kaart. ff kijken wat dat oplevertquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon de vakbond erbij halen, en je niet laten inpakken. Als ik ook maar 5 minuten mis sta ik gelijk bij ze op de stoep.
Is het dan niet een nadeel dat bij de nieuwe contractverlening er geen plek meer voor je is?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon de vakbond erbij halen, en je niet laten inpakken. Als ik ook maar 5 minuten mis sta ik gelijk bij ze op de stoep.
Ik denk wel dat als je moeilijk gaat doen, dat ze je contract dan niet zullen verlengen. Maar de meeste postbezorgers hebben volgens mij een vast contract dus dan speelt dat issue van contractsverlenging niet. Met een contract voor bepaalde tijd denk ik inderdaad niet dat je nog op verlenging hoeft te rekenen als je de bond erbij haalt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is het dan niet een nadeel dat bij de nieuwe contractverlening er geen plek meer voor je is?
Dat is ook weer zo'n idioot verzinsel, dan gaat een of andere jan doedel die totáál geen weet heeft van de omstandigheden beslissen of jij je uren wel of niet krijgt. En door het op die manier voor te leggen verzwak je nog je juridische positie ook omdat je daarmee eigenlijk impliciet aangeeft dat je je neerlegt bij het oordeel wat jan doedel velt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik probeer het nu via een oranje kaart. ff kijken wat dat oplevert
dan valt het onder pure chantage vanuit hun visiequote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als je moeilijk gaat doen, dat ze je contract dan niet zullen verlengen. Maar de meeste postbezorgers hebben volgens mij een vast contract dus dan speelt dat issue van contractsverlenging niet. Met een contract voor bepaalde tijd denk ik inderdaad niet dat je nog op verlenging hoeft te rekenen als je de bond erbij haalt.
Hangt ervan af, als de PBZ's in de rij staan om aangenomen te worden zal het je kansen niet verbeteren nee. Dat is echter lang niet overal het geval.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als je moeilijk gaat doen, dat ze je contract dan niet zullen verlengen. Maar de meeste postbezorgers hebben volgens mij een vast contract dus dan speelt dat issue van contractsverlenging niet. Met een contract voor bepaalde tijd denk ik inderdaad niet dat je nog op verlenging hoeft te rekenen als je de bond erbij haalt.
dat betekent niet dat je uitgebuit hoeft te worden,ook ondanks dat je er niet afhankelijk van bent.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:40 schreef superkimmi het volgende:
tot nu toe valt t bij mij nog steeds mee met uitbetaling v/d uren.. heb nu wel wéér een nieuwe teamcoach.. althans, moet aan een ander mijn tijden doorgeven..
als t echt zo'n ramp wordt bij mij, dan kap ik er mee.. ga niet uren ploeteren voor minder geld.. ik heb het privilege dat ik t meer doe voor t leuke extraatje
Daarom dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
daarom moet je ook niet de enige zijn die klaagt. Al je collega's moeten meedoenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo'n idioot verzinsel, dan gaat een of andere jan doedel die totáál geen weet heeft van de omstandigheden beslissen of jij je uren wel of niet krijgt. En door het op die manier voor te leggen verzwak je nog je juridische positie ook omdat je daarmee eigenlijk impliciet aangeeft dat je je neerlegt bij het oordeel wat jan doedel velt.
Ik ben er klaar mee iig, juridisch gezien moeten ze gewoon je gewerkte uren betalen, punt! Je werkt godverdomme (nog) niet voor fucking stukloon.... Als ze vinden dat je je werk zó slecht doet dat het niet te verantwoorden is om je te betalen dan mogen ze een ontslagprocedure starten, waarin ze dan vrij kansloos zijn omdat ze nooit hard gemaakt krijgen dat jij niet snel genoeg bent.
Volgende keer dat ze moeilijk gaan doen over het uitbetalen van uren wil ik nog best eventjes de VM erop aanspreken en als ik dan nog nul op rekest krijg ga ik ook naar de vakbond. Gesodemieter altijd...
daarom ga ik ook weg als t me niet emer bevalt.. supermarkt word ik niet meer aangenomen, ben 22quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat betekent niet dat je uitgebuit hoeft te worden,ook ondanks dat je er niet afhankelijk van bent.
zelfs in de supermarkt word je nog beter betaald
Ik ben gelukkig al jaren in vaste dienstquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is het dan niet een nadeel dat bij de nieuwe contractverlening er geen plek meer voor je is?
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig al jaren in vaste dienst
Ik heb vandaag eens aan m'n TC gevraagd of we als ZPB ook een winterpakket oid krijgen (werk inmiddels ook meer buiten zaterdag dan daadwerklijk op zaterdag), maar dat zat er niet in.. Alleen 'n jas, that's it..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:34 schreef superkimmi het volgende:
zag vandaag de pakketbezorger voor de deur staan, maar was net niet op tijd (kwam van t einde v/d straat).. dus net naar mijnpakket om bezorgtijd te wijzigen.. is t er NOG EEN van kwintet solutions.. oftewel NOG MEER bedrijfskleding.. heb ondertussen 3x een pakketje gehad.. wat krijg ik nu? postnl armbandjes? postnl haarelastiekjes? postnl oorwarmers?
Nee, dat kan helaas niet. Je kunt het kostenloos afleveren bij een servicepunt (vraag om een verzendbevestiging). Of (als het door de brievenbus past) in de brievenbus gooien.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:11 schreef pazara het volgende:
Ik wil een pakketje retour sturen, ze hebben me een antwoordnummer gegeven zodat het kosteloos verstuurd kan worden. Is er een optie dat het pakket bij mij thuis kan worden afgehaald?
Het is een redelijk grote doos, maar weegt maar 2 kg of zo. Kan ik ze geen mail sturen, dat ze het bij mij thuis ophalen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:37 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Nee, dat kan helaas niet. Je kunt het kostenloos afleveren bij een servicepunt (vraag om een verzendbevestiging). Of (als het door de brievenbus past) in de brievenbus gooien.
Nee, dat kan niet. Tenzij de dienst waarnaar jij je pakket verstuurt dit regelt. Bijvoorbeeld Phillips laat tv's thuis ophalen voor reparatie. Dit regelt Phillips en niet PostNL. Je kunt het pakketje afgeven op een servicepunt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:40 schreef pazara het volgende:
[..]
Het is een redelijk grote doos, maar weegt maar 2 kg of zo. Kan ik ze geen mail sturen, dat ze het bij mij thuis ophalen?
Ik moet zeggen dat ik me de eerste 5 jaar ook een beetje op de achtergrond heb gehouden en alleen iets gezegd als er echt iets goed mis was.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Dat bedoel ik dus, als je een tijdelijk contract hebt denk ik dat dat nadelig voor je werkt, maar dat is niet enkel bij PostNL het geval.
Ik heb nu ook 3 verschillende pakketten gehad.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:34 schreef superkimmi het volgende:
zag vandaag de pakketbezorger voor de deur staan, maar was net niet op tijd (kwam van t einde v/d straat).. dus net naar mijnpakket om bezorgtijd te wijzigen.. is t er NOG EEN van kwintet solutions.. oftewel NOG MEER bedrijfskleding.. heb ondertussen 3x een pakketje gehad.. wat krijg ik nu? postnl armbandjes? postnl haarelastiekjes? postnl oorwarmers?
in het tweede kwartaal kan er ook nog een poloshirt vanaf heb ik gehoordquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:35 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ik heb vandaag eens aan m'n TC gevraagd of we als ZPB ook een winterpakket oid krijgen (werk inmiddels ook meer buiten zaterdag dan daadwerklijk op zaterdag), maar dat zat er niet in.. Alleen 'n jas, that's it..
Dhr. Verhagen (PostNL)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:16 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.europa-nu.nl/i(...)x=vhaq9te3rop8&tab=1
Ja, die heb ik al 3 (veel te groot)..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het tweede kwartaal kan er ook nog een poloshirt vanaf heb ik gehoord
op de jas na is al mijn spul nog van TNT Post. Dus dat heb ik nog gewoon aan.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:59 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja, die heb ik al 3 (veel te groot)..
Ah! Ik heb dan nog wel overal PostNL op staan.. Die polo's maar even wat te warm wassen binnenkort.. hopelijk krimpen ze dan wat..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de jas na is al mijn spul nog van TNT Post. Dus dat heb ik nog gewoon aan.
tpg en de tnt spullen zijn het beste ik moet die nieuwe zooi nietquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de jas na is al mijn spul nog van TNT Post. Dus dat heb ik nog gewoon aan.
Volgens mij is niemand echt te spreken over die nieuwe spullen. Het is allemaal synthetisch spul en de kwaliteit over het algemeen laat ook behoorlijk te wensen over.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
tpg en de tnt spullen zijn het beste ik moet die nieuwe zooi niet
Van dat vieze flubberspul....koud in de wind en warm in de zonquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand echt te spreken over die nieuwe spullen. Het is allemaal synthetisch spul en de kwaliteit over het algemeen laat ook behoorlijk te wensen over.
De jas heb ik nog het minst op aan te merken. Het enig wat stoort is dat de ritsen van de zakken de verkeerde kant op sluiten naar mijn idee. Ik weet nooit of die zakken nou open of dicht zijn
je woont niet meer samen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Van dat vieze flubberspul....koud in de wind en warm in de zon
Zo en net alles geregeld voor de zorgtoeslag....wou dat de belastingdienst eens iets makkelijker kon zijn....
Al 3 jaar toeslagpartners, voor de zorgtoeslag....vanaf dit jaar niet meer....
6 weken bezig geweest te regelen, dat mijn vriend en ik zeg maar "gescheiden" werden van zorgtoeslag....
Nu voor mijn vriend opnieuw aan moeten vragen....maar we krijgen 51 euro meer per maand, dan normaal...duurt ff en ik moet er veel voor doen....maar dan hebben we ook wel wat
We wonen nog steeds samen.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |