Bij de daldagen is hier ook gesneden, ongeveer 5 tot 10 minuten per wijk. Dit omdat er nog meer post van de daldagen naar de piekdagen is gegaan. Het zou dan niet logisch zijn om ook op de piekdagen tijd er af te halen. Tijd erbij op de piekdagen krijg je niet, maar als je meer dan twee tassen op een piekdag hebt krijg je extra fietstijd.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:34 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
daar ook al? Echt. Veel van die routes staan qua tijden al goed en naar elke brievenbus moet je al op piekdagen. Daar 7% afhalen is onzinnig. Jammer dat ik zulke diensten niet meer heb.
ikzelf ben benieuwd wat ze van de looproutes afhalen qua tijd. Een aantal staan te ruim, maar er zijn ook bij die te krap staan ...
Oeps, bereid je dan voor op het ergstequote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:06 schreef Rafierafie het volgende:
Dat riempje daaronder gebruik je dan om 'm stabiel te houden wanneer je 'm als buidel gebruikt. Die doe je achter je rug langs en die andere band zit dan in je nek.
Dat laatste zinnetje is hier dus ook per direct afgeschaft. Voorheen vulde we na een dienst een werkbriefje in. Nu krijg je gewoon de vaste uren voor een route en alles wat je meer wertkt is dus eigen tijd. Als je sneller klaar bent heb je geluk, maar dit zal niet snel gebeuren aangezien alles is ingekort.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij de daldagen is hier ook gesneden, ongeveer 5 tot 10 minuten per wijk. Dit omdat er nog meer post van de daldagen naar de piekdagen is gegaan. Het zou dan niet logisch zijn om ook op de piekdagen tijd er af te halen. Tijd erbij op de piekdagen krijg je niet, maar als je meer dan twee tassen op een piekdag hebt krijg je extra fietstijd.
Op een rustige piekdag kreijg je dus automatisch minder tijd, omdat je minder vaak terug hoeft naar het depot.
Maar de hoofdregel is nog steeds: GEWERKTE TIJD = BETAALDE TIJD!
Het tweede deel van de zin maakt echt integraal onderdeel uit van de eerste zin.quote:
Oh zulke tassen heb ik ook gehad, waren allemaal binnen 3 weken stukquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:06 schreef Rafierafie het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Dat riempje daaronder gebruik je dan om 'm stabiel te houden wanneer je 'm als buidel gebruikt. Die doe je achter je rug langs en die andere band zit dan in je nek.
Volgens mij gebruiken een aantal die hier als 'extra' fietstasquote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh zulke tassen heb ik ook gehad, waren allemaal binnen 3 weken stuk
Lekker dan! Heb ik daarvoor mijn stevige TNT tas ingeleverd?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:17 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh zulke tassen heb ik ook gehad, waren allemaal binnen 3 weken stuk
Ik stouw die tas ook altijd zo vol dat 'ie zo ongeveer op knappen staat..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:22 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Lekker dan! Heb ik daarvoor mijn stevige TNT tas ingeleverd?
Ik heb altijd wat tie-wraps bij me voor het geval een tas het onderweg begeeft
Ik kan ook echt niet zonder minstens één schoudertas.
twitter:PostNL twitterde op dinsdag 29-01-2013 om 16:38:27Postbezorger Crooswijk is terecht. Vanwege toevallige samenloop van omstandigheden was het moeilijk om contact te leggen. Post is bezorgd. reageer retweet
eerder zag ik ergens dat het stil zou zijn,dat was zeker niet het geval vandaag met 12 tassenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nog gewoon de TNTtas.1 collega heeft zelfs nog TNTfietstassen.
[..]
Ik heb juist altijd te weinig HAH, scheelt 1 of 2 adressen vaakEn inderdaad als mensen zeuren om de natte post, verwijs ik ze gewoon door naar de klantenservice
Hier was het meer post dan folders voor de verandering. 2 HAH en 4 zakken posten
aan je laatste zin hebben ze toch echt lak, zie fb zonet weer vele reacties erover.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Bij de daldagen is hier ook gesneden, ongeveer 5 tot 10 minuten per wijk. Dit omdat er nog meer post van de daldagen naar de piekdagen is gegaan. Het zou dan niet logisch zijn om ook op de piekdagen tijd er af te halen. Tijd erbij op de piekdagen krijg je niet, maar als je meer dan twee tassen op een piekdag hebt krijg je extra fietstijd.
Op een rustige piekdag kreijg je dus automatisch minder tijd, omdat je minder vaak terug hoeft naar het depot.
Maar de hoofdregel is nog steeds: GEWERKTE TIJD = BETAALDE TIJD!
er zullen zowel landelijke actie's komen,moet je niet teveel chappie's in dienst hebben,anders wordt het niks,maar op fb te zien zijn er veel ophalings.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:13 schreef bikkie het volgende:
[..]
Dat laatste zinnetje is hier dus ook per direct afgeschaft. Voorheen vulde we na een dienst een werkbriefje in. Nu krijg je gewoon de vaste uren voor een route en alles wat je meer wertkt is dus eigen tijd. Als je sneller klaar bent heb je geluk, maar dit zal niet snel gebeuren aangezien alles is ingekort.
Hier ook niet heel stil hoor. Collega van mij had 6 tassen, ik 4.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:56 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
eerder zag ik ergens dat het stil zou zijn,dat was zeker niet het geval vandaag met 12 tassen
ja ik snap niet dat ze lopen te leuteren over tijdinkorting,pbz s kosten al een drolquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:06 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier ook niet heel stil hoor. Collega van mij had 6 tassen, ik 4.
Gewoon de vakbond erbij halen, en je niet laten inpakken. Als ik ook maar 5 minuten mis sta ik gelijk bij ze op de stoep.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 16:58 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
aan je laatste zin hebben ze toch echt lak, zie fb zonet weer vele reacties erover.
ik probeer het nu via een oranje kaart. ff kijken wat dat oplevertquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon de vakbond erbij halen, en je niet laten inpakken. Als ik ook maar 5 minuten mis sta ik gelijk bij ze op de stoep.
Is het dan niet een nadeel dat bij de nieuwe contractverlening er geen plek meer voor je is?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:24 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Gewoon de vakbond erbij halen, en je niet laten inpakken. Als ik ook maar 5 minuten mis sta ik gelijk bij ze op de stoep.
Ik denk wel dat als je moeilijk gaat doen, dat ze je contract dan niet zullen verlengen. Maar de meeste postbezorgers hebben volgens mij een vast contract dus dan speelt dat issue van contractsverlenging niet. Met een contract voor bepaalde tijd denk ik inderdaad niet dat je nog op verlenging hoeft te rekenen als je de bond erbij haalt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is het dan niet een nadeel dat bij de nieuwe contractverlening er geen plek meer voor je is?
Dat is ook weer zo'n idioot verzinsel, dan gaat een of andere jan doedel die totáál geen weet heeft van de omstandigheden beslissen of jij je uren wel of niet krijgt. En door het op die manier voor te leggen verzwak je nog je juridische positie ook omdat je daarmee eigenlijk impliciet aangeeft dat je je neerlegt bij het oordeel wat jan doedel velt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
ik probeer het nu via een oranje kaart. ff kijken wat dat oplevert
dan valt het onder pure chantage vanuit hun visiequote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als je moeilijk gaat doen, dat ze je contract dan niet zullen verlengen. Maar de meeste postbezorgers hebben volgens mij een vast contract dus dan speelt dat issue van contractsverlenging niet. Met een contract voor bepaalde tijd denk ik inderdaad niet dat je nog op verlenging hoeft te rekenen als je de bond erbij haalt.
Hangt ervan af, als de PBZ's in de rij staan om aangenomen te worden zal het je kansen niet verbeteren nee. Dat is echter lang niet overal het geval.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ik denk wel dat als je moeilijk gaat doen, dat ze je contract dan niet zullen verlengen. Maar de meeste postbezorgers hebben volgens mij een vast contract dus dan speelt dat issue van contractsverlenging niet. Met een contract voor bepaalde tijd denk ik inderdaad niet dat je nog op verlenging hoeft te rekenen als je de bond erbij haalt.
dat betekent niet dat je uitgebuit hoeft te worden,ook ondanks dat je er niet afhankelijk van bent.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:40 schreef superkimmi het volgende:
tot nu toe valt t bij mij nog steeds mee met uitbetaling v/d uren.. heb nu wel wéér een nieuwe teamcoach.. althans, moet aan een ander mijn tijden doorgeven..
als t echt zo'n ramp wordt bij mij, dan kap ik er mee.. ga niet uren ploeteren voor minder geld.. ik heb het privilege dat ik t meer doe voor t leuke extraatje
Daarom dus.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:42 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
daarom moet je ook niet de enige zijn die klaagt. Al je collega's moeten meedoenquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:47 schreef lololo het volgende:
[..]
Dat is ook weer zo'n idioot verzinsel, dan gaat een of andere jan doedel die totáál geen weet heeft van de omstandigheden beslissen of jij je uren wel of niet krijgt. En door het op die manier voor te leggen verzwak je nog je juridische positie ook omdat je daarmee eigenlijk impliciet aangeeft dat je je neerlegt bij het oordeel wat jan doedel velt.
Ik ben er klaar mee iig, juridisch gezien moeten ze gewoon je gewerkte uren betalen, punt! Je werkt godverdomme (nog) niet voor fucking stukloon.... Als ze vinden dat je je werk zó slecht doet dat het niet te verantwoorden is om je te betalen dan mogen ze een ontslagprocedure starten, waarin ze dan vrij kansloos zijn omdat ze nooit hard gemaakt krijgen dat jij niet snel genoeg bent.
Volgende keer dat ze moeilijk gaan doen over het uitbetalen van uren wil ik nog best eventjes de VM erop aanspreken en als ik dan nog nul op rekest krijg ga ik ook naar de vakbond. Gesodemieter altijd...
daarom ga ik ook weg als t me niet emer bevalt.. supermarkt word ik niet meer aangenomen, ben 22quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:49 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dat betekent niet dat je uitgebuit hoeft te worden,ook ondanks dat je er niet afhankelijk van bent.
zelfs in de supermarkt word je nog beter betaald
Ik ben gelukkig al jaren in vaste dienstquote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:25 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Is het dan niet een nadeel dat bij de nieuwe contractverlening er geen plek meer voor je is?
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:16 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ik ben gelukkig al jaren in vaste dienst
Ik heb vandaag eens aan m'n TC gevraagd of we als ZPB ook een winterpakket oid krijgen (werk inmiddels ook meer buiten zaterdag dan daadwerklijk op zaterdag), maar dat zat er niet in.. Alleen 'n jas, that's it..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:34 schreef superkimmi het volgende:
zag vandaag de pakketbezorger voor de deur staan, maar was net niet op tijd (kwam van t einde v/d straat).. dus net naar mijnpakket om bezorgtijd te wijzigen.. is t er NOG EEN van kwintet solutions.. oftewel NOG MEER bedrijfskleding.. heb ondertussen 3x een pakketje gehad.. wat krijg ik nu? postnl armbandjes? postnl haarelastiekjes? postnl oorwarmers?
Nee, dat kan helaas niet. Je kunt het kostenloos afleveren bij een servicepunt (vraag om een verzendbevestiging). Of (als het door de brievenbus past) in de brievenbus gooien.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:11 schreef pazara het volgende:
Ik wil een pakketje retour sturen, ze hebben me een antwoordnummer gegeven zodat het kosteloos verstuurd kan worden. Is er een optie dat het pakket bij mij thuis kan worden afgehaald?
Het is een redelijk grote doos, maar weegt maar 2 kg of zo. Kan ik ze geen mail sturen, dat ze het bij mij thuis ophalen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:37 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Nee, dat kan helaas niet. Je kunt het kostenloos afleveren bij een servicepunt (vraag om een verzendbevestiging). Of (als het door de brievenbus past) in de brievenbus gooien.
Nee, dat kan niet. Tenzij de dienst waarnaar jij je pakket verstuurt dit regelt. Bijvoorbeeld Phillips laat tv's thuis ophalen voor reparatie. Dit regelt Phillips en niet PostNL. Je kunt het pakketje afgeven op een servicepunt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:40 schreef pazara het volgende:
[..]
Het is een redelijk grote doos, maar weegt maar 2 kg of zo. Kan ik ze geen mail sturen, dat ze het bij mij thuis ophalen?
Ik moet zeggen dat ik me de eerste 5 jaar ook een beetje op de achtergrond heb gehouden en alleen iets gezegd als er echt iets goed mis was.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 18:28 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]![]()
Dat bedoel ik dus, als je een tijdelijk contract hebt denk ik dat dat nadelig voor je werkt, maar dat is niet enkel bij PostNL het geval.
Ik heb nu ook 3 verschillende pakketten gehad.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:34 schreef superkimmi het volgende:
zag vandaag de pakketbezorger voor de deur staan, maar was net niet op tijd (kwam van t einde v/d straat).. dus net naar mijnpakket om bezorgtijd te wijzigen.. is t er NOG EEN van kwintet solutions.. oftewel NOG MEER bedrijfskleding.. heb ondertussen 3x een pakketje gehad.. wat krijg ik nu? postnl armbandjes? postnl haarelastiekjes? postnl oorwarmers?
in het tweede kwartaal kan er ook nog een poloshirt vanaf heb ik gehoordquote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:35 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ik heb vandaag eens aan m'n TC gevraagd of we als ZPB ook een winterpakket oid krijgen (werk inmiddels ook meer buiten zaterdag dan daadwerklijk op zaterdag), maar dat zat er niet in.. Alleen 'n jas, that's it..
Dhr. Verhagen (PostNL)quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:16 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.europa-nu.nl/i(...)x=vhaq9te3rop8&tab=1
Ja, die heb ik al 3 (veel te groot)..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:55 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
in het tweede kwartaal kan er ook nog een poloshirt vanaf heb ik gehoord
op de jas na is al mijn spul nog van TNT Post. Dus dat heb ik nog gewoon aan.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:59 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja, die heb ik al 3 (veel te groot)..
Ah! Ik heb dan nog wel overal PostNL op staan.. Die polo's maar even wat te warm wassen binnenkort.. hopelijk krimpen ze dan wat..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de jas na is al mijn spul nog van TNT Post. Dus dat heb ik nog gewoon aan.
tpg en de tnt spullen zijn het beste ik moet die nieuwe zooi nietquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:01 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
op de jas na is al mijn spul nog van TNT Post. Dus dat heb ik nog gewoon aan.
Volgens mij is niemand echt te spreken over die nieuwe spullen. Het is allemaal synthetisch spul en de kwaliteit over het algemeen laat ook behoorlijk te wensen over.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:17 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
tpg en de tnt spullen zijn het beste ik moet die nieuwe zooi niet
Van dat vieze flubberspul....koud in de wind en warm in de zonquote:Op dinsdag 29 januari 2013 21:27 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Volgens mij is niemand echt te spreken over die nieuwe spullen. Het is allemaal synthetisch spul en de kwaliteit over het algemeen laat ook behoorlijk te wensen over.
De jas heb ik nog het minst op aan te merken. Het enig wat stoort is dat de ritsen van de zakken de verkeerde kant op sluiten naar mijn idee. Ik weet nooit of die zakken nou open of dicht zijn
je woont niet meer samen?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:08 schreef gridjuh het volgende:
[..]
Van dat vieze flubberspul....koud in de wind en warm in de zon
Zo en net alles geregeld voor de zorgtoeslag....wou dat de belastingdienst eens iets makkelijker kon zijn....
Al 3 jaar toeslagpartners, voor de zorgtoeslag....vanaf dit jaar niet meer....
6 weken bezig geweest te regelen, dat mijn vriend en ik zeg maar "gescheiden" werden van zorgtoeslag....
Nu voor mijn vriend opnieuw aan moeten vragen....maar we krijgen 51 euro meer per maand, dan normaal...duurt ff en ik moet er veel voor doen....maar dan hebben we ook wel wat
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |