dat laatste is mooi, want het is niet een bedrag dat je zomaar even kunt missen ...quote:Op maandag 28 januari 2013 19:42 schreef Selestha het volgende:
[..]
Jep en geen vergoeding want ik ga deze week uit dienst
Gelukkig heb ik er een oplossing voor gevonden
Ja en gelukkig kon de tc ook nog een leenfiets regelen.. De ironie, mijn laatste week als PBZ op een leenfiets. Maar goed, het is gelukkig allemaal letterlijk nog goed terecht gekomenquote:Op maandag 28 januari 2013 19:45 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
dat laatste is mooi, want het is niet een bedrag dat je zomaar even kunt missen ...
Dat zijn die nieuwe karretjes toch?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:50 schreef Peterselieman het volgende:
heb je nog mazzel ook.
hoorde vandaag dat ik zaterdag ook weer een wijkje weg moet brengen. Gelukkig kan ik dat lopend doen met zo'n kingsized rollator
neuh, ik heb het nog over die ouderwetse. Niet die nieuwe dingen die je achter de fiets kunt koppelenquote:Op maandag 28 januari 2013 21:18 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Dat zijn die nieuwe karretjes toch?
ik heb ook zo'n oud karretje, wanneer vervangen ze die?quote:Op maandag 28 januari 2013 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ik heb het nog over die ouderwetse. Niet die nieuwe dingen die je achter de fiets kunt koppelen
wat mij betreft niet. Die oude rode zijn stukken beter dan die oranjequote:Op maandag 28 januari 2013 21:38 schreef Miepiekiekuut het volgende:
[..]
ik heb ook zo'n oud karretje, wanneer vervangen ze die?
Die had er duidelijk geen zin in?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:59 schreef smileyface het volgende:
Nogal bizar nieuws las ik net op de Parool site:
PostNL is op zoek naar een bezorger die zaterdag spoorloos verdween in Rotterdam-Crooswijk. Daarover bericht RTV Rijnmond.
De fiets van de postbode werd met volle tassen aangetroffen op een braakliggend terrein in de wijk.
Het is PostNL niet gelukt om contact met de verdwenen medewerker te krijgen. Of het een man of een vrouw betreft, wilde PostNL niet bekendmaken.
De post in de gevonden tassen, is maandag gewoon bezorgd.
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je dan je fiets achterlaat. Meeste postbezorgers hebben niet het geld om hun fiets te laten verdwijnen en een nieuwe te kopen. Erg vreemd.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:55 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Die had er duidelijk geen zin in?![]()
Waarom zoekt PostNL en niet de politie?quote:Op maandag 28 januari 2013 19:59 schreef smileyface het volgende:
Nogal bizar nieuws las ik net op de Parool site:
PostNL is op zoek naar een bezorger die zaterdag spoorloos verdween in Rotterdam-Crooswijk. Daarover bericht RTV Rijnmond.
De fiets van de postbode werd met volle tassen aangetroffen op een braakliggend terrein in de wijk.
Het is PostNL niet gelukt om contact met de verdwenen medewerker te krijgen. Of het een man of een vrouw betreft, wilde PostNL niet bekendmaken.
De post in de gevonden tassen, is maandag gewoon bezorgd.
Toch zou zo'n ding voor mijn wijk wel handig zijn. Ik vind het te ver lopen vanaf het depot maar de wijk zelf is niet handig te lopen met alleen de fiets. Nu misbruik ik af en toe de hondentaxi voor het vervoer van de post maar ik gebruik liever niet mijn eigen spullen voor het werk.quote:Op maandag 28 januari 2013 21:24 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
neuh, ik heb het nog over die ouderwetse. Niet die nieuwe dingen die je achter de fiets kunt koppelen
Er staat niet dat ie officieel vermist is en postnl heeft ook geen aangifte tegen hem/haar gedaan.quote:Op maandag 28 januari 2013 22:21 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Waarom zoekt PostNL en niet de politie?
Misschien is de fiets gedumpt en de postbode ontvoert?quote:Op maandag 28 januari 2013 22:18 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik begrijp alleen niet zo goed waarom je dan je fiets achterlaat. Meeste postbezorgers hebben niet het geld om hun fiets te laten verdwijnen en een nieuwe te kopen. Erg vreemd.
Waarschijnlijk gaan we hier nooit meer iets van horen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 06:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Misschien is de fiets gedumpt en de postbode ontvoert?
2 % van een beetje gaat nog 50% af,ik zeg hou het lekkerquote:Op dinsdag 29 januari 2013 09:56 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Info van mijnpostnl.nl over de winstdeling:
Bericht voor Postbezorgers
Winstdelingsregeling
Vakorganisaties en PostNL hebben afspraken gemaakt over de
winstdelingsregeling 2011 en 2012. Deze afspraken zijn gemaakt tijdens het
overleg over de cao voor PostNL. Deze cao geldt niet voor Postbezorgers,
maar de afspraken die zijn gemaakt over de winstdelingsregeling gelden wel
voor Postbezorgers. Binnenkort start het overleg met de vakorganisaties over
de cao voor Postbezorgers.
Wat is er afgesproken over de winstuitkering over 2011 en 2012?
Over 2011 kent PostNL een winstuitkering toe van 2%. Deze betalen we uit in maart 2013.
Daarmee komt er geen uitkering meer over 2012.
Uitzondering hierop zijn de medewerkers die in de loop van 2011 of 2012 in dienst zijn gekomen.
Wanneer je in deze jaren tenminste 6 maanden hebt gewerkt, krijg je een winstuitkering van 1,5 %
over de maanden in 2011. Over de maanden in 2012 ontvang je 0,5%.
Herna Verhagen
Directeur PostNL
Waai niet weg vandaag, het waait behoorlijk!
valt mee. iets kleinere rondjes maken. ben je er ookquote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:36 schreef SSMOOTHY het volgende:
Maar dan wordt er zo weinig bezorgd..
Ja, doe ik ook. Dan doe ik de HAH boven en de poststukken onder. Vaak is er wel extra HAH, dus wat onbezorgbaar wordt door de regen kwak ik gewoon weg.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:31 schreef Herfstblad het volgende:
Als het echt heel hard regent, stop ik de post onder een opengeknipte plastic. Een tip van een vriendin van mij (en ex-postbezorger). En ik gooi vaak HAH bovenop met regen
daar ook al? Echt. Veel van die routes staan qua tijden al goed en naar elke brievenbus moet je al op piekdagen. Daar 7% afhalen is onzinnig. Jammer dat ik zulke diensten niet meer heb.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:12 schreef bikkie het volgende:
Sinds deze week wordt er weer flink bezuinigd op ABS-routes. 15% minder tijd op een daldag, 7% minder op een piekdag..is dit in het hele land zo?
Kleine beetjes per keer meenemen en het tegen je lichaam aandrukken.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 11:29 schreef SSMOOTHY het volgende:
Even een vraagje tussendoor:
Hoe houden jullie eigenlijk de post (redelijk) droog, als het met bakken uit de lucht komt de hele dag??
Ik vind de regen zelf niet zo erg, kun je je wel op kleden, maar ik heb geen idee hoe je dan verkomt dat je, ipv post, papier-maché aan het bezorgen bent..
Als het echt pijpestelen regent dan schuil ik wel hoor, 'verboden' of niet..quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:30 schreef Zelva het volgende:
Doe je best om het zo droog mogelijk te houden, maar als mensen dan toch gaan zeuren over papier-maché, verwijs ze dan zonder excuses te maken door naar de klantenservice. Schuilen voor de regen is immers zwaar verboden, tenzij je een filantroop bent.
Dat ook. Nog erger zijn mensen die zeiken om natte folders.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 14:54 schreef Hoplahopla het volgende:
Sowieso is het haast niet droog te houden met die nieuwe fietstassen. Bij mij regent het dwars door de flap heen.
Ik kan me er ook nooit druk om maken. Als ik HAH heb gaat dat inderdaad bovenop maar mensen moeten toch ook kunnen begrijpen dat dingen nou eenmaal nat worden al het regent.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:48 schreef Hoplahopla het volgende:
[..]
Kleine beetjes per keer meenemen en het tegen je lichaam aandrukken.
Sowieso maak ik mij niet al te druk meer om natte post. Het moet toch bezorgd worden en als ik te veel moeite ga doen om het droog te houden ben ik mijn eigen tijd aan het verspillen.
Ik krijg de mijne zaterdag... ben benieuwdquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb trouwens toch een nieuwe schoudertas gekregen. Hoefde 'm niet zelf op te halen
Maar wat een raar ding zeg! Is zo'n vakkentas.
Ik moet er wel even aan wennen.
Het voordeel is dat ie wat groter is en ook flexibeler. Is zeker handig als je in een keer je halve wijk in je schoudertas gooit zoals ikquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:42 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ik krijg de mijne zaterdag... ben benieuwd
Dit is een grap zeker?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 13:30 schreef Zelva het volgende:
Doe je best om het zo droog mogelijk te houden, maar als mensen dan toch gaan zeuren over papier-maché, verwijs ze dan zonder excuses te maken door naar de klantenservice. Schuilen voor de regen is immers zwaar verboden, tenzij je een filantroop bent.
Bij mij zijn er al 2 kapot gegaan, de draagriem/band zit aan beide kanten met maar een enkele pin vast aan de tas. Paar dikke en zware bundels + HAH = verbogen pin = draagband breekt af. Lekker als dat halverwege de wijk gebeurt.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:42 schreef Rafierafie het volgende:
Ik heb trouwens toch een nieuwe schoudertas gekregen. Hoefde 'm niet zelf op te halen
Maar wat een raar ding zeg! Is zo'n vakkentas.
Ik moet er wel even aan wennen.
Als buidel? Dan is er waarschijnlijk nog een nieuwere versiequote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:45 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Het voordeel is dat ie wat groter is en ook flexibeler. Is zeker handig als je in een keer je halve wijk in je schoudertas gooit zoals ik
Je kan 'm ook gebruiken als buidel... No way in hell dat ik op die manier ga rondlopen.
Ik heb juist altijd te weinig HAH, scheelt 1 of 2 adressen vaakquote:Op dinsdag 29 januari 2013 12:34 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Ja, doe ik ook. Dan doe ik de HAH boven en de poststukken onder. Vaak is er wel extra HAH, dus wat onbezorgbaar wordt door de regen kwak ik gewoon weg.
Foto's onderweg. Speciaal voor jou gemaaktquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:53 schreef GeintegreerdePool het volgende:
[..]
Als buidel? Dan is er waarschijnlijk nog een nieuwere versieFoto's?
Ik heb nu ook nog een TNT-tas inderdaad! Helemaal gaar is dat dat ding, incl flinke gaten enz.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nog gewoon de TNTtas.1 collega heeft zelfs nog TNTfietstassen.
[..]
Ik heb juist altijd te weinig HAH, scheelt 1 of 2 adressen vaakEn inderdaad als mensen zeuren om de natte post, verwijs ik ze gewoon door naar de klantenservice
Hier was het meer post dan folders voor de verandering. 2 HAH en 4 zakken posten
Ik heb 2 TNT schoudertassen sinds mijn PostNL schoudertassen stuk bleven gaanquote:Op dinsdag 29 januari 2013 15:56 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb nog gewoon de TNTtas.1 collega heeft zelfs nog TNTfietstassen.
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |