Rammel rammelquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:53 schreef Kleurdoos het volgende:
en echt de allerlaatste
[ afbeelding ]
en Belle, kan je mij in de OP op 16 September zetten? dan hou ik die voorlopig wel aan
Makkelijker? Het is dat je er al drie hebt. HOE doe je dat in hemelsnaam? Ik vind het een heel georganiseer, en ik heb er 'maar' twee.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:08 schreef MeNicole2 het volgende:
Mijn vriend is van 04:00 tot 17:30 van huis. Dus ik mag hoogzwanger alleen 3 kinderen verzorgen. Maar maakt niet uit. We zijn er bijna en dan word het als de dame geboren is weer makkelijker.
went snel zatquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:25 schreef Estrys het volgende:
[..]
Makkelijker? Het is dat je er al drie hebt. HOE doe je dat in hemelsnaam? Ik vind het een heel georganiseer, en ik heb er 'maar' twee.
Misschien heeft het ook te maken met een oudste die drie dagen na de geboorte naar de basisschool ging en weggebracht en opgehaald moet.quote:
Daar moet ik zelfs aan wennen, niet zozeer omdat je met nummer 2 rondleurt, maar wel omdat je nu op vaste tijden moet halen en brengen. Elin gaat tot half 3, kuttijd. om 2 uur moet ik r gaan halen en lex slaapt van 10 tot 12, heb ik 2 uur om nog even te stadten ofzoquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien heeft het ook te maken met een oudste die drie dagen na de geboorte naar de basisschool ging en weggebracht en opgehaald moet.En ik door sneeuw en kou met een baby van een week of twee moet. Timing is everything.
ik wilde net zeggen voor je edit dat je een zwangerschap niet altijd makkelijk kunt plannenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
Misschien heeft het ook te maken met een oudste die drie dagen na de geboorte naar de basisschool ging en weggebracht en opgehaald moet.En ik door sneeuw en kou met een baby van een week of twee moet. Timing is everything.
dus voortaan hebben wij uit voorzorg nooit meer seks in de maand april.
Hier idem, lex de miskraam en deze baby, allemaal UD's in September/oktober. en Elin dan in Jan, maar die had er in dec. moeten zijn, ik ben een winterfokkerquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef Estrys het volgende:
[..]
dus voortaan hebben wij uit voorzorg nooit meer seks in de maand april.
Hier wordt t ook krapjes, UD 16 sept. ik 23 sept. Lex 28 sept.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef Estrys het volgende:
Nou ik moet zeggen het schoot wel door mijn hoofd in april dat we dan in januari uit zouden komen. En dat dat niet handig zou zijn. Met naar school gaan en zo. Maar onder het motto ' ach zo'n vaart zal het niet lopen'
Dat er twee dagen tussen zou zitten dat had ik dan weer niet voorzien...
Jouw eitje lag lekker nog te chillen in de stok toen er ineens zo'n opdringerige zaadcel voor de deur stond?quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:48 schreef Suikertante het volgende:
Bij de eerste zwangerschap misschien wat voorbarig, maar ik geloof dat mijn vriend op zijn verjaardag reuze vruchtbaar is
Jij en je man waren er op tijd bij, jullie skittle is gewoon een luie donder. "Al die celdelingen... *gaap*quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:53 schreef Kleurdoos het volgende:
heheh, nouja die van mij heeft traag zaad, als ik nu zomaar een week word teruggezet en toch zeker weet dat we alleen op die ene dag seks hebben gehad... of een trage innesteling, of beide.
we zijn waarschijnlijk gewoon lui
en vruchtbaar
ja of de winnaar deed nog even een overwinningsronde iddquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:54 schreef Suikertante het volgende:
Ik ben onschuldig!
En misschien heeft zijn zaad even een extra rondje gezwommen, dan vallen de mannen gauw af!
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Bekend probleem! Wij zijn ook hard aan het nadenken over wat we kunnen/willen qua werken na de bevalling. Lijkt me heerlijk om een paar weken samen te hebben na de bevalling, maar om heel eerlijk te zijn lijken een paar dagen per week alleen met de kleine ook wel heel erg lekkerquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef L0t.. het volgende:
Ohh belle, wat heerlijk, dat is wel ideaal zeg!Mijn vriend is nog aan het uitzoeken hoe het zit met bevallingsverlof en ouderschapsverlof op zijn werk.. Aan de ene kant lijkt het me heel fijn als hij gewoon de eerste week lekker thuis kan zijn, genieten van ons kindje en wennen met z'n drietjes. Aan de andere kant is het ook fijn als hij vrij heeft zodra de kraamzorg weg is..
Dat vinden wij ookquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:22 schreef L0t.. het volgende:
Ohh belle, wat heerlijk, dat is wel ideaal zeg!Mijn vriend is nog aan het uitzoeken hoe het zit met bevallingsverlof en ouderschapsverlof op zijn werk.. Aan de ene kant lijkt het me heel fijn als hij gewoon de eerste week lekker thuis kan zijn, genieten van ons kindje en wennen met z'n drietjes. Aan de andere kant is het ook fijn als hij vrij heeft zodra de kraamzorg weg is..
Sterkte!quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:40 schreef Cwen het volgende:
Ik ben echt te moe en te misselijk om uitgebreid te reageren, maar: wat een mooie spullen, en pakjes, en baby's!
Yay voor alle mijlpalen, ook.
En nu weer horizontaal op de bank... Blegh.
Haha, het lijkt mij ook heerlijk hoorquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:35 schreef bellelena het volgende:
[..]
Dat vinden wij ookMaar ik ken ook veel mensen die het, denk ik, niet altijd zouden trekken om zo'n beetje 24/7 op elkaars lip te zitten. (M'n schoonouders bijv, die hebben het er best moeilijk mee dat ze allebei gestopt zijn met werken inmiddels en zo vaak bij elkaar zitten, ze trekken het voor geen meter eigenlijk..) Maar wij gedijen er zeer wel bij! Ik vind het ook fijn dat we straks samen evenveel meekrijgen van het opgroeien van ons kindje enzo
We zijn gewoon een klef stel whehehe
En als een van ons soms even alleen wil zijn, dan gaat ie gewoon weg of stuurt de ander even de hort op. Maar meestal gaan we nog met elkaar mee als we ergens heen moeten ook
Mag ik naar 17 augustus?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:46 schreef bellelena het volgende:
Hier weer verder over kinderwagens en verse babietjes met wollen pakjes
Nog aanpassingen voor de OP?
Ga es werpen, kan ik daarnaquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:42 schreef As1981 het volgende:
Wat naar Cwen dat je er zo last van hebt.
Pessieeindelijk!!!! Ben heel benieuwd.
We gingen toch voor eind volgende week. Ik heb 1 dag in feb nodig om de maand te borduren dus het mag vanaf volgende week zaterdag.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Ga es werpen, kan ik daarnaupload ik dan een foto van beeb in het pakje
![]()
Hilz. Ud aangepast dus bij termijnecho?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:48 schreef As1981 het volgende:
[..]
We gingen toch voor eind volgende week. Ik heb 1 dag in feb nodig om de maand te borduren dus het mag vanaf volgende week zaterdag.
Of je stuurt me een foto natuurlijk misschien ga ik van je pakje wel baren
Dat spreekt voor zich, maar je hebt dan wel extra morele steun van je partner, en iemand om op terug te vallen als er iets is. En tijdens de werkpauzes ook 'lijfelijke steun'.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:34 schreef Sharpdressedman het volgende:
Thuis werken is wel nog steeds werken he. Daar vergissen velen zich nog wel eens in. Wij hebben er ook goede afspraken over gemaakt.
Ik moet mijn uren en werkzaamheden wel maken natuurlijk. Nu is onze kleine er nog niet, ik kan 1 en soms 2 dagen thuiswerken maar de basis blijft werken
Dat is idd de reden dat mijn vriend liever niet thuiswerkt als ik er ben.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:34 schreef Sharpdressedman het volgende:
Thuis werken is wel nog steeds werken he. Daar vergissen velen zich nog wel eens in. Wij hebben er ook goede afspraken over gemaakt.
Ik moet mijn uren en werkzaamheden wel maken natuurlijk. Nu is onze kleine er nog niet, ik kan 1 en soms 2 dagen thuiswerken maar de basis blijft werken
Ja, stom hè.... Die was 10 januari en ik zag het net pasquote:Op donderdag 24 januari 2013 21:45 schreef pessie het volgende:
[..]
Ga es werpen, kan ik daarnaupload ik dan een foto van beeb in het pakje
![]()
Hilz. Ud aangepast dus bij termijnecho?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 22% gewijzigd door _wolk82_ op 25-01-2013 01:16:31 ]
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:11 schreef _wolk82_ het volgende:
Suiker dat is een hele mooie mijlpaal!!
Gulara dat lijkt me best lastig om een eerste kindje te krijgen ver weg van familie en dan geen kraamzorg ik hoop datthuis kan zijn voor jou en de kleine, lijkt me verschrikkelijk om er op dat moment alleen voor te staan.
Zijn daar helemaal geen regels voor?
Even in de spoiler ivm ego zeur post:Vreemd genoeg schijnen Australiërs wel recht te hebben op home care oid. Vind het zelf ook vreemd dat je nationaliteit dus blijkbaar aangeeft of je wel of geen hulp na je zwangerschap kunt gebruiken.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Overigens blijf je hier wel langer in het ziekenhuis. In principe mag ik 72 uur blijven. Daar worden dan ook de eerste onderzoeken gedaan en word je bijgestaan wanneer je borstvoeding wilt geven.
Maar eerlijk gezegd voel ik er weinig voor om zo lang in het ziekenhuis te blijven. Je hebt meestal een gedeelde tweepersoonskamer en je partner blijft niet slapen. Dus ik vind dat eigenlijk maar ongezellig.
Maar ik ben er verder niet heel bang voor hoor. Ik weet datalles laat vallen als dat nodig is. Als ie überhaupt al bij de baby is weg te krijgen. Daarnaast komt er ook familie rond die tijd over, dus die kunnen ook eea uit handen nemen. Voor praktische zaken hebben we hier wel een dusdanig fijn netwerk van mensen om ons heen.
Vervelend van dat slechte slapen. Ik heb er ook last van. Gelukkig heb ik het voordeel dat ik lange nachten kan maken. Wanneer ik 10 uur in bed lig, heb ik ook met wakkere tussenposes nog wel een acceptabel aantal uur slaap te pakken.
Soms voel ik me er een beetje schuldig over, maar aan de andere kant, ik word moeder God knows wanneer ik weer een beetje fatsoenlijk kan slapen straks. Dus ik geniet er nog maar van.![]()
voor alle nachtbrakers.
Kyara wat spannend allemaal! Ik ga even je verhaal teruglezen, want dat heb ik even gemist!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 01:58 schreef Kyara het volgende:
wolk
Suiker, mooie mijlpaal
Ik krijg zo weer een spuit in mij been. En sowieso wennen met slapen.
Heb er nog wel een in de categorie
Jezelf maar blijven afdrogen na een douche totdat je beseft dat die druppels aan je benen geen water zijn en dat je dus kan blijven afdrogen...
Haha ga er maar niet vanuit. Rond middaguur komt vlos weer strippen, kindjes gaan naar opa en oma. Dus als ik iets kon showen zal het laat op de avond zijn.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 00:27 schreef Suikertante het volgende:
Slaap lekker allemaal, Kyara jij zeker en ik hoop dat Nicole morgen een baby komt showen
Respect. Ik ben net twee dagen als bezoeker geweest en je kunt me opvegen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:42 schreef XcUZ_Me het volgende:
Goedemorgen!
Suiker, feli met je mooie mijlpaal
Nog 2 dagen beurs. *aftelt
Wat ellendig logi!quote:[b]Op vrijdag 25 januari 2013 08:07 schreef Logician het volgende:
Hier vannacht 2 koliekaanvallen gehad waarvan 1 zo erg dat ik niet eens uit bed kon komen voor de medicatie.
En ik kreeg spen gewoon niet wakker
Vandaag 36wk voor Fieder en mij, I made it!![]()
Voor alle andere nachtbrakers en dames die het kunnen gebruiken
Ja al begin ik nu wel te twijfelen aan het termijn dat ik zwanger ben. Volgens eerste echo is de dame van 14 april terwijl ik 30 april nog ongesteld was en paar weken later een positieve test had. En de hele zwangerschap is ze al achter op de groei. Misschien ben ik wel gewoon nog niet eens zover :squote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:22 schreef Gulara het volgende:
L-E spannend! Maar ook leuk spannend toch?
MeNicole, ze heeft het naar d'r zin of niet? Fijn dat je even wat tijd voor jezelf hebt.
Ja dat moet ik eigenlijk wel eens doen hè, zal eens kijken of ik het een beetje leuk op de foto krijg straksquote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:25 schreef LadyBlack het volgende:
Leuk L0t! Zet je ook foto's in het kamertjestopic?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:29 schreef L0t.. het volgende:
[..]
Ja dat moet ik eigenlijk wel eens doen hè, zal eens kijken of ik het een beetje leuk op de foto krijg straks
Lekker dat je nog even thuis blijft, weekend ook vrij?
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:31 schreef LadyBlack het volgende:
[..]![]()
Helemaal geen plannenheerlijk!
Fijn LE!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:06 schreef L-E het volgende:
Even snel: SEO was supergoed, kindje is mooi op termijn, buikje loopt zelfs een week voor dus vermoedelijk wordt deze wat dikker dan de eerste, erg fijn. Gyn kan niets maken van de krampen, vindt het in ieder geval niets om ons zorgen over te maken. Dus, dat is zoals het is
Nu even spelletjes doen met Kleuter, die is vrij vandaag. Later wat minder ego hoor!
Jaaaa dat! Ik trek wel heel vaak de lades van de commode open om naar al die lieve spulletjes te kijkenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:15 schreef Suikertante het volgende:
L-E balen van de krampen maar hé, je hebt een gezond kindeke!![]()
BellelenaIk stel het maar uit, omdat ik me erop verheug (OMG die hormonen!)..
Spirit! Levensvatbaarheidsgrens, half jaar zwanger enzo, jeeeeee!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:29 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Jaaaa dat! Ik trek wel heel vaak de lades van de commode open om naar al die lieve spulletjes te kijken
Sja, je hebt die doekjes straks toch nodig...?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:45 schreef Spirit82 het volgende:
Ik ben wel een fool voor aanbiedingen. Zag zwitsal billendoekjes in de aanbieding bij kruidvat en moet mezelf echt tegenhouden
Heel goed, met een tijdschriftje op de bank jij!!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:46 schreef MeNicole2 het volgende:
Zo kindjes zijn weg. Ik ben gedouched maar in mijn hoofd zo druk. Nu de kids weg zijn kan ik wel ff snel dit of dat doen. Maar doe het niet!!
Oooh dat is zo moeilijk. Inderdaad, op de een of andere manier moet je denken dat het niet mogelijk is dat je dingen doet, dan is het makkelijker..quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:46 schreef MeNicole2 het volgende:
Zo kindjes zijn weg. Ik ben gedouched maar in mijn hoofd zo druk. Nu de kids weg zijn kan ik wel ff snel dit of dat doen. Maar doe het niet!!
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je er gewoon nog niet "klaar" voor bent en je daarom nog druk bent? ik merkte juist heel erg dat gevoel van onder een struik willen kruipen en geen gedoe.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:56 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik heb ondertussen al de was gedaan. Nu eten en dan in bed tv kijken.
Baby's komen als ze klaar zijn. Soms eerder, soms later. Maar blijkbaar als je nog niet klaar bent, dan helpen ook tig strippogingen niet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:01 schreef debuurvrouw het volgende:
[..]
Zou het misschien zo kunnen zijn dat je er gewoon nog niet "klaar" voor bent en je daarom nog druk bent? ik merkte juist heel erg dat gevoel van onder een struik willen kruipen en geen gedoe.geen idee hoor, maar dat dacht ik zomaar ineens.
Dat die rust om te gaan liggen vanzelf komt als je lichaam klaar is om te bevallen bedoel ik...
Tico! Is Bram weer thuis?? Heb het niet helemaal meegekregen, sorryquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:03 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Baby's komen als ze klaar zijn. Soms eerder, soms later. Maar blijkbaar als je nog niet klaar bent, dan helpen ook tig strippogingen niet.
Nope.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:05 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Tico! Is Bram weer thuis?? Heb het niet helemaal meegekregen, sorry
Ik update z'n Facebook.quote:
kon je nog dubbelvouwen ?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:12 schreef Logician het volgende:
ik ben gewoon net inelkaar gezakt onder de douchetrok de hitte ineens niet meer denk ik .. terug naar bed.
je checkt nu telkens als je eruit gaat of je rosbief bruin is geworden ?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:13 schreef Suikertante het volgende:
Jemig Logi, doe nou es rustig aan! Niet te heet douchen, zoals Tico eens wijs heeft uitgelegd, je rosbiefje mag niet verkleuren (of was het anders?).![]()
Ik moet er nog steeds elke keer aan denken als ik in bad ga
Nee als ik erin ga denk ik even aan mijn rosbiefjequote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:13 schreef Joene het volgende:
[..]
je checkt nu telkens als je eruit gaat of je rosbief bruin is geworden ?
Dan wordt het ook tijd om even langs de dokter te gaan denk ik.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:22 schreef Suikertante het volgende:
[..]
Nee als ik erin ga denk ik even aan mijn rosbiefje
En dan aan het idee dat hij bruin wordt en dat vind ik vies.
Dokter ik denk dat ik m'n rosbief heb laten verbranden.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:23 schreef Spirit82 het volgende:
[..]
Dan wordt het ook tijd om even langs de dokter te gaan denk ik.
eet dan ook geen kipfilets en maak nooit je tosti open om er ketchup op te doenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 11:53 schreef L-E het volgende:
Ik zal nooit meer rosbief eten. Bedankt jullie.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:41 schreef MeNicole2 het volgende:
Zo weer gestript. Nu last van slijmerig bloedverlies. Lekker in bed dus.
je zegt net dat je emotioneel wordt van de gedachte je meisje misschien vandaag vast te kunnen houden en zulksquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:14 schreef MeNicole2 het volgende:
Ik ga nog nergens van uit. Voel verder ook helemaal niks.
Ja net als de afgelopen week. En het zal elke dag wel iets erger worden;)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:16 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
je zegt net dat je emotioneel wordt van de gedachte je meisje misschien vandaag vast te kunnen houden en zulks
Ja boh, strijkenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:37 schreef Suikertante het volgende:
Rosbiefje kan ik nog wel hebben, maar je "babywasje" bellelena?
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 25-01-2013 15:16:08 ]
Oh wauw Kyaraquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Kyara het volgende:
haai, totaal niet bijgelezen want na een heftige ochtend zijn vanmorgen J o l i j n en D a p h n e geboren dmv een spoedks. J had een moeilijke start maar doet het nu prima, D had meteen al een apgar van 9. nu nog veel pijn van ks.
Van harte !!! Wat een prachtige namen ! Hopelijk is de pijn snel voorbij en doen je meiden het goed !quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Kyara het volgende:
haai, totaal niet bijgelezen want na een heftige ochtend zijn vanmorgen J o l i j n en D a p h n e geboren dmv een spoedks. J had een moeilijke start maar doet het nu prima, D had meteen al een apgar van 9. nu nog veel pijn van ks.
Dat heb je alsnog snel gedaan zeg. Van harte gefeliciteerd, nu met z'n 3tjes aansterken en dan hopelijk mogen jullie dan samen gauw naar huisquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Kyara het volgende:
Kyara! Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Kyara het volgende:
Ik vind het lullig dat je niet ff bij gelezen hebt:Dquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Kyara het volgende:
Gefeliciteerd!!! Wat hebben Destiny en Cherony mooie namen gekregen!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:13 schreef Kyara het volgende:
15quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:28 schreef bellelena het volgende:
Wow, nu sta ik opeens al 15e in de OP! Maar dat betekend dus dat er eerst nog een stuk of 15 verse babytjes geboren gaan worden voordat de mijne zich aandient, heb ik nog even om me verder voor te bereiden
Ja, jij gaat helemaal als een speer!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:31 schreef Logician het volgende:
Raar he hoe snel dat gaat?
5e plek hier, maag draait een beetje van de zenuwen
Ja, dat is ook zo, maar toch, alvast een eerste datum om naar uit te kijken zo! En gezien je vorige bevallingen en het gerommel deze zwangerschap, heb ik stiekem al een beetje hoop dat je lichaam er misschien al wel een beetje klaar voor isquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:37 schreef Logician het volgende:
Belle ja als ik woensdag inleidbaar ben wel idd.
Maar anders kan het dus ook nog een weekje langer duren, daar ga ik voor de zekerheid gewoon vanuit.
Als dat gebeurt ben ik trouwens verder dan ooit qua termijn en dat zou voor mini natuurlijk heel gunstig zijn ook al is het voor mij k**
Bij de eerste braken mijn vliezen en duurde het 18u voor ik echte weeen kreeg en ging het toen heel erg snel.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:37 schreef L0t.. het volgende:
Logi, hoe zijn jouw vorige bevallingen verlopen eigenlijk?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |