quote:Op donderdag 24 januari 2013 01:53 schreef andreas612 het volgende:
[..]
'K denk dat vanaf morgen wel wat banen open gaan hoor.. en anders donderdag sowieso.. dan heb je dus nog donderdag, vrijdag, zaterdag en zondag.. 4 dagen.
Hoe graag ik het ook wil, 'k ga niet met al die anita's het ijs opgelijk monsterlijk druk.. blèrende kutkinderen
Na zondag komt er een dooi periode aanquote:Op donderdag 24 januari 2013 03:17 schreef liesje1979 het volgende:
Oh hoi weermensen.
Ik ben zo, enorm, helemaal, gigantisch klaar met de winter.
Zien jullie het voor mij de komene tijd zonnig in, of kan ik rekenen op nog veel meer kou en sneeuw?
Den Haag.
En plaatjes van runs enzo snap ik niet.
met veel regenquote:Op donderdag 24 januari 2013 05:12 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Na zondag komt er een dooi periode aan
Blijft afwachten hoe sterk die dooi wordt...quote:Op donderdag 24 januari 2013 05:12 schreef Crazy-M het volgende:
[..]
Na zondag komt er een dooi periode aan
Als het meezit heb je vandaag en morgen wel wat zon, ben je daar tevreden meequote:Op donderdag 24 januari 2013 03:17 schreef liesje1979 het volgende:
Oh hoi weermensen.
Ik ben zo, enorm, helemaal, gigantisch klaar met de winter.
Zien jullie het voor mij de komene tijd zonnig in, of kan ik rekenen op nog veel meer kou en sneeuw?
Den Haag.
En plaatjes van runs enzo snap ik niet.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 10:28 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Mjah, voortaan even opslaan en opnieuw uploaden. Nu hebben we er niet zoveel meer aan.
quote:Op donderdag 24 januari 2013 12:52 schreef INViCTuS het volgende:
Dat wil ik ook wel hier.....onderstaande is ook wel leuk
Nou en? Ik teken er voor.quote:
Ik ook hoor, heb er meestal toch nooit last vanquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:30 schreef Prutzenberg het volgende:
[..]
Nou en? Ik teken er voor.
Lijkt me geweldig om eens mee te maken.
Beetje egoistisch, is het niet.quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:32 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik ook hoor, heb er meestal toch nooit last van.
Kloptquote:Op donderdag 24 januari 2013 13:55 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Beetje egoistisch, is het niet.
2 maart idd, en dan de nacht van 3 -> 4 maart -20.4quote:Op donderdag 24 januari 2013 13:59 schreef Blik het volgende:
Die 50 cm in maart 2005 was echt heerlijk
Haha, geweldig.quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eeuwd_vijvertje.html
Vorig jaar was 't kouderquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
2 maart idd, en dan de nacht van 3 -> 4 maart -20.4
Heerlijk warm zonnetje hier, ramen openquote:Op donderdag 24 januari 2013 14:17 schreef Nattekat het volgende:
Vanmiddag: Koude lucht uit noordoosten ontmoet warmere lucht van zee. Kans op dooi in het westen dus
quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:17 schreef Nattekat het volgende:
Vanmiddag: Koude lucht uit noordoosten ontmoet warmere lucht van zee. Kans op dooi in het westen dus
"IK ZEI HET NOG HE!"quote:Op donderdag 24 januari 2013 15:01 schreef INViCTuS het volgende:
http://www.dumpert.nl/med(...)eeuwd_vijvertje.html
Toen heb ik 's nachts nog een wandeling gemaakt, geen idee waarom eigenlijk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 14:03 schreef Pino112 het volgende:
[..]
2 maart idd, en dan de nacht van 3 -> 4 maart -20.4
Mooizo, en flink pompen graag want het is hier nog zeiknat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:36 schreef Pino112 het volgende:
De gemalen gaan zondag weer aan..
http://nos.nl/artikel/465802-gemalen-vanaf-zondag-weer-aan.html
Nogal logisch..quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:36 schreef Pino112 het volgende:
De gemalen gaan zondag weer aan..
http://nos.nl/artikel/465802-gemalen-vanaf-zondag-weer-aan.html
quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:38 schreef alors het volgende:
[..]
Mooizo, en flink pompen graag want het is hier nog zeiknat.
Ik zeg ook niet dat jij zegt dat het onlogisch is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:40 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat het onlogisch is.
Verdommequote:Op donderdag 24 januari 2013 16:42 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ik zeg ook niet dat jij zegt dat het onlogisch is.
[ afbeelding ]
Valt wel mee hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:05 schreef Lemans24 het volgende:
Het ijs blijkt bar slech te zijn tijdens die toertocht in het noorden.
Zo eindigt deze winterprik dus.
Maar wel lekker warm. 10-15 graden warmer dan vandaag, kan het raam weer vaker open, heerlijk!quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:08 schreef INViCTuS het volgende:
Ja KAK, en de rest van de week wordt het dus nat en winderig. Jottem die dooi...
Hoe kom je daarbij? Er is minimaal(echt minimaal)regen terug te bekennen op de pluim, qua wind is het misschien een zuchtje harderquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:08 schreef INViCTuS het volgende:
Ja KAK, en de rest van de week wordt het dus nat en winderig. Jottem die dooi...
Herfstweer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:08 schreef INViCTuS het volgende:
Dat ook, zag gisteren de fijnstofkaart en het smogbericht. Die ''gezonde'' koude lucht uit het oosten is sterk vervuild door al die oostblokfabrieken..quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:12 schreef Lemans24 het volgende:
Die smog neemt dan ook eens af. De lucht is echt niet schoon, momenteel.
Precies.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:13 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Dat ook, zag gisteren de fijnstofkaart en het smogbericht. Die ''gezonde'' koude lucht uit het oosten is sterk vervuild door al die oostblokfabrieken..
quote:
quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar wel lekker warm. 10-15 graden warmer dan vandaag, kan het raam weer vaker open, heerlijk!
Maandag en dinsdag 12 graden
Als je hier ziek van word, word je ook ziek van een niet goed afgewassen stuk bestek.. dan heb je écht een lage weerstand.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:07 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Geweldig he dat Nederland... Volgende week weer iedereen beroerd en doodziek
Heejoh ik heb op facebook gezegd dat het 12 gaat worden maandag. Nu lacht iedereen me uit. DUS IK HOU JE HIER AAN JAquote:Op donderdag 24 januari 2013 18:11 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Maar wel lekker warm. 10-15 graden warmer dan vandaag, kan het raam weer vaker open, heerlijk!
Maandag en dinsdag 12 graden
Een week sneeuw is een heerlijke winter in het westenquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:10 schreef kepler het volgende:
Iets van -8 in Den Haag met >10 cm sneeuw (wat er al meer dans een week ligt!)
Heerlijke winter!
Zo vaak maken we dat niet mee hierquote:Op donderdag 24 januari 2013 23:22 schreef Karelnoord het volgende:
[..]
Een week sneeuw is een heerlijke winter in het westen![]()
.
De winter is nog niet klaar. Bovendien zijn, (als ik me niet vergis) de meeste Elfstedentochten in februari gereden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:27 schreef Againzender het volgende:
OK, ff de ouwe lul hier.....
Begin 1985 kregen we opeens flink vriesweer. En niet zo'n beetje ook. Met een laag sneeuw er bij dook de tempreatuur omlaag naar de -20 op veel plaatsen. Wel klote-ijs door die sneeuw, en uiteindelijk geen Elfstedentocht. Was maar goed ook, op de eventuele dag dat het kon stond er een paar cm water op het ijs in Leeuwarden.
Daarna: dooi. De flinke ijsvloer (veel dikker dan nu, dat wel) dooide langzaam weg, maar in februari knalde opeens de droge vorst vanuit het oosten er in. Het water was nog koud, met ijsresten, en ik stond volgens mij met drie dagen weer op het ijs, en later kwam die Tocht er ook
Het is nog januari mensen, februari kan echt verdomd koud zijn!
Dit vind ik echt onbegrijpelijk. Regen kun je het hele jaar nog krijgen. Sterker nog: het grootste deel van het jaar krijgen we ook regen. Mag het dan tenminste een paar weken lekker winteren?quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:21 schreef bloodymary1 het volgende:
Heerlijk, ik hoop het echt. Ik begrijp echt niet wat mensen aan die kou vinden. Dan nog liever regen.
Het regent in Nederland echt niet zo vaak als jij denkt, hooguit 1/8 van de tijd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:38 schreef beantherio het volgende:
[..]
Dit vind ik echt onbegrijpelijk. Regen kun je het hele jaar nog krijgen. Sterker nog: het grootste deel van het jaar krijgen we ook regen. Mag het dan tenminste een paar weken lekker winteren?
Tegenwoordig betekent oostenwind smog, dus hoop er maar niet op. Gewoon lente, met een hoofdletter L,quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:27 schreef Againzender het volgende:
Begin 1985 kregen we opeens flink vriesweer. En niet zo'n beetje ook. Met een laag sneeuw er bij dook de tempreatuur omlaag naar de -20 op veel plaatsen. Wel klote-ijs door die sneeuw, en uiteindelijk geen Elfstedentocht. Was maar goed ook, op de eventuele dag dat het kon stond er een paar cm water op het ijs in Leeuwarden.
Daarna: dooi. De flinke ijsvloer (veel dikker dan nu, dat wel) dooide langzaam weg, maar in februari knalde opeens de droge vorst vanuit het oosten er in. Het water was nog koud, met ijsresten, en ik stond volgens mij met drie dagen weer op het ijs, en later kwam die Tocht er ook
*dansje doet*quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Gewoon lente, met een hoofdletter L
Die grijze kleur in sneeuw en op de auto, is dat pure luchtvervuiling die we normaal niet zien, of is dat iets anders? Stof/zand kan het mijns inziens niet zijn als het volledige oppervlak met sneeuw bedekt is. Wat dan wel?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 08:24 schreef BradleyQ het volgende:
Dinsdag elf graden! Eindelijk van die grijze drek en vieze schoenen af.
(niet dat ik iets tegen sneeuw heb)
Ik hoop het.... maar mijn hoop wordt met de dag minder...quote:Op donderdag 24 januari 2013 23:27 schreef Againzender het volgende:
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 09:26 schreef Coelho het volgende:
[..]
Die grijze kleur in sneeuw en op de auto, is dat pure luchtvervuiling die we normaal niet zien, of is dat iets anders? Stof/zand kan het mijns inziens niet zijn als het volledige oppervlak met sneeuw bedekt is. Wat dan wel?
Bron.quote:Het ontstaan van een ijskristal begint met een stofdeeltje. Zo'n stofdeeltje wordt een ent genoemd. Het kan zout, zand, een kleideeltje, vulkanische as of industrieel stof zijn. Hieraan hechten de watermoleculen zich als kristalletjes.
Mooi zo!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 10:13 schreef Frutsel het volgende:
[..]
Ik hoop het.... maar mijn hoop wordt met de dag minder...
Nee! Altijd zomer graagquote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:41 schreef ondeugend het volgende:
seizoenen moeten toch doen waar ze voor staan?
Mijn advies is emigreren naar Afrika... altijd zomer.quote:
Graag hoor!quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:58 schreef ondeugend het volgende:
[..]
Mijn advies is emigreren naar Afrika... altijd zomer.
Februari en april waren de laatste jaren een aantal keer recordwarm, het begint als normaal te voelen. Bovendien weten we ook dat juni t/m augustus vaak in het water vallen, dus wordt de hoop gevestigd op zomer in het voorjaar.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 12:41 schreef ondeugend het volgende:
In januari lente willen... in april zomer willen
Jullie tijdklok staat niet goed ingesteld.
seizoenen moeten toch doen waar ze voor staan?
Als je nu lente zou krijgen zit er in de zomer geen blad meer aan de boom.
De regen gaat wel meevallen, hooguit een paar dagen. En zo zonnig is het niet geweest tijdens de vorstperiode, dus bewolking en 11 graden vind ik prima.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:23 schreef Nwana-Zeist het volgende:
Van mij mag het inderdaad nog wel even koud blijven, met sneeuw en ijspret. De winter duurt officieel namelijk nog een flink aantal weken en van dat natte kwakkelweer hebben we al vaak genoeg. Plus ik durf te wedden dat veel mensen die nu het hardst roepen van 'joepie, dooi, 11 graden volgende week', ook diegene zijn die als eersten weer gaan zeuren over de regen.
Jij hebt het gewoon koud binnen.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:27 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De regen gaat wel meevallen, hooguit een paar dagen. En zo zonnig is het niet geweest tijdens de vorstperiode, dus bewolking en 11 graden vind ik prima.
Denk je? Het is 14 graden warmer dan buitenquote:
Godver dat ga je niet menenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:18 schreef GekkePoes het volgende:
Zaterdag ochtend weer sneeuw?
[ afbeelding ]
het is in a'dam hartstikke zonnigquote:Op vrijdag 25 januari 2013 13:27 schreef Lemans24 het volgende:
En zo zonnig is het niet geweest tijdens de vorstperiode, dus bewolking en 11 graden vind ik prima.
Drie vlokjesquote:Op vrijdag 25 januari 2013 14:52 schreef minthy het volgende:
Het sneeuwt hier weer... (omg Ommen/Hardenberg)
Sneeuwquote:Op vrijdag 25 januari 2013 15:15 schreef minthy het volgende:
[..]
Het is alweer gestopt ja. En doe eens lief
3 tot 5 cmquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:41 schreef admiraal_anaal het volgende:
HTM heeft aangekondigd morgen sneeuw net te rijden
ben benieuwd of Den Haag sneeuw krijgt
Overgaand in regen.. aiquote:
Reken er maar op.. hier in het oosten is het al erg glad op ongestrooide stukken. Echt van die aangevroren hompen ijs op de wegquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:15 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Dat kan nog wel eens een puinzooi worden..
Hier ook het oosten ja. 0529 representquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:17 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Reken er maar op.. hier in het oosten is het al erg glad op ongestrooide stukken. Echt van die aangevroren hompen ijs op de weg
Kom maar gauw door met die dooi, daarna kan het weer alle kanten op. Dit is ook maar niks
026 shab mattiequote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:18 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Hier ook het oosten ja. 0529 represent
M'n ma moet nog weg, maar beter wordt die wedstrijd ff afgelast.
026 present.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
026 shab mattie
Waar spelen ze nu nog dan? Voetbal zal het niet zijn want de velden(hier in ieder geval) zijn niks meer waard door de vorst en de sneeuw
Zwemmen, maar het feit blijft dat er allerlei kinderen over de weg moeten enzulks.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:19 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
026 shab mattie
Waar spelen ze nu nog dan? Voetbal zal het niet zijn want de velden(hier in ieder geval) zijn niks meer waard door de vorst en de sneeuw
Ah zo, ja inderdaad. Hordes huismoeders met koters in de Opel Zafira. The horrorquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:29 schreef Pino112 het volgende:
[..]
Zwemmen, maar het feit blijft dat er allerlei kinderen over de weg moeten enzulks.
Die core. Arnhem jeweet. Jij komt uit w'voort toch?quote:
Mjah, mijndes niet, official enzoquote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah zo, ja inderdaad. Hordes huismoeders met koters in de Opel Zafira. The horror
Ja.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 19:31 schreef Straatcommando. het volgende:
[..]
Ah zo, ja inderdaad. Hordes huismoeders met koters in de Opel Zafira. The horror
[..]
Die core. Arnhem jeweet. Jij komt uit w'voort toch?
Begint het NSF weer of zit er een poes achter een schot op zolder?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:03 schreef Greys het volgende:
Opbokken met die sneeuw![]()
Morgen gaan er ca. 50 FOK!kers door het hele/halve land rijden voor een meet.
En ik moet morgen vliegen. Dus oprotten met sneeuwquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:03 schreef Greys het volgende:
Opbokken met die sneeuw![]()
Morgen gaan er ca. 50 FOK!kers door het hele/halve land rijden voor een meet.
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:07 schreef Adelante het volgende:
[..]
Begint het NSF weer of zit er een poes achter een schot op zolder?
Erg fijn om te weten.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:26 schreef Lemans24 het volgende:
Het wilde niet opwarmen in huis vandaag. De hele middag koud en winderig buiten, daar helpt dat kleine beetje zon helaas niet tegen.
Inmiddels is de wind wel gedraaid naar het zuiden, zo te zien, wat iets gunstiger is voor mij dan oostenwind, dus vanaf morgen verwacht ik De Grote Stijging van de temperatuur!
*doet een sneeuwdans*quote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:36 schreef Jor_Dii het volgende:
De sneeuw is in aantocht!
[ afbeelding ]
Muuuuhhhquote:Op vrijdag 25 januari 2013 21:36 schreef Jor_Dii het volgende:
De sneeuw is in aantocht!
[ afbeelding ]
Ja hè. Ik heb gemerkt dat er mensen zijn die denken dat ik aan het doodvriezen ben, dus af en toe een update met zinloze informatie leek me wel leukquote:
Ze probeerden 2 weken terug al door te breken, maar de sneeuw heeft het wat opgehoudenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:01 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga heel hard op zoek naar de eerste sneeuwklokjes en krokussen, volgende week
Hier komen ze al boven, de groene sprietjes komen al door de sneeuw heenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:01 schreef Lemans24 het volgende:
Ik ga heel hard op zoek naar de eerste sneeuwklokjes en krokussen, volgende week
Hier ookquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:09 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier komen ze al boven, de groene sprietjes komen al door de sneeuw heen
Omdat ik niet echt het idee heb dat de lente er aan zit te komen met die bak sneeuw voor de deur.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Waarom?
Dat is normaal voor deze tijd van het jaar.
Midden volgende week +10 waarschijnlijk, maar daarna waarschijnlijk toch weer frisser. Ach, de winter is nog lang.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:47 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Omdat ik niet echt het idee heb dat de lente er aan zit te komen met die bak sneeuw voor de deur.
5 weken op de kalender, zo voorbijquote:Op vrijdag 25 januari 2013 22:57 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Midden volgende week +10 waarschijnlijk, maar daarna waarschijnlijk toch weer frisser. Ach, de winter is nog lang.
destijdswas oostenwind ook smog, werd alleen niet zo gemeten, en we hadden geen internet.quote:Op vrijdag 25 januari 2013 02:45 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Tegenwoordig betekent oostenwind smog, dus hoop er maar niet op. Gewoon lente, met een hoofdletter L,
Elfstedentocht komt er sowieso niet meer.
Ja 1984-85 was er ook smog, in de jaren '70 nog meer, maar daarmee is het nu niet goed. Oostenwind in de winter willen we gewoon niet, om meerdere redenenquote:Op vrijdag 25 januari 2013 23:51 schreef Againzender het volgende:
[..]
destijdswas oostenwind ook smog, werd alleen niet zo gemeten, en we hadden geen internet.
Echt, winter 84-85 had ook zoiets als nu. We hebben heel februari nog
Hopen dat de sneeuw nu een keer weg blijft. De laatste jaren blijft het tobben met die witte rotzooi.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:09 schreef Slobeend het volgende:
In de nieuwe 15-daagse pluim gaat de control op het laatst weer richting matige vorst. Voor wat het waard is.
De control is een lachertje, waarom staat die er überhaupt tussen als aparte lijn?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:09 schreef Slobeend het volgende:
In de nieuwe 15-daagse pluim gaat de control op het laatst weer richting matige vorst. Voor wat het waard is.
Zoek jij eens even snel een wak op.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:37 schreef Lemans24 het volgende:
Hij is weer voorbij die mooie winter!
You'd make KNMI lose its self control?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:38 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De control is een lachertje, waarom staat die er überhaupt tussen als aparte lijn?
Ik ben nog WAKker, maar geen zin om nog naar buiten te gaan...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:38 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zoek jij eens even snel een wak op.
Ooit een eigen filmpje over gemaaktquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:37 schreef Lemans24 het volgende:
Hij is weer voorbij die mooie winter!
quote:Stond in februari '76 in de Top 40. Toen was er al 13 jaar geen koude winter of Elfstedentocht meer geweest. Foto's en filmpjes van winters 2009-2010 en 2010-2011 (tot 4 december).
Als de zomer weer voorbij is en de zon steeds lager staat
Wacht ik op een echte winter, hopend dat ie nog bestaat
Een pop van sneeuw met zwarte ogen, en een bezem in z'n hand
Rijen van gebogen schaatsers, in een Hollands polderland
Waar blijft die ouwerwetse winter die zo vaak op foto's staat
Met een ijslaag in de sloten en een dik pak sneeuw op straat
'k Mis de warme chocolade uit het kraampje op de baan
Is het met zo'n ouwerwetse winter nu voorgoed gedaan
In de schuur daar staat vergeten, een verroeste arreslee
En mijn ouwe friese schaatsen haal ik nooit meer naar benee
In de kast ligt nog een ijsmuts, 1 uit grootvaders z'n tijd
Want de echte goede ijspret, zijn we nu al jaren kwijt
Na een sneeuwbui in december, kwam er weken lang vertier
En de kou in hartje winter, deed ons werkelijk geen sier
Wanneer gaan we weer eens schaatsen, wanneer vriest het dat het kraakt
Zijn die echte fijne winters ook al uit de tijd geraakt
Oeh, das een mooi oudjequote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:39 schreef superworm het volgende:
[..]
You'd make KNMI lose its self control?
Als ik zou moeten raden, zou ik zeggen dat dat nummer 'Creauture of the Night' heet. Maar nee dus, weer wat geleerd!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:39 schreef superworm het volgende:
[..]
You'd make KNMI lose its self control?
Ja, op een gegeven moment denk je dan, "I haven't got the will to try and fight against a new song title, so I guess I'll just believe it or tomorrow never comes".quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:42 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Als ik zou moeten raden, zou ik zeggen dat dat nummer 'Creauture of the Night' heet. Maar nee dus, weer wat geleerd!
Mijn generatie kent hem nog vanuit de Top40quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:42 schreef superworm het volgende:
[..]
En bekend bij mijn generatie dankzij Grand Theft Auto Vice City
En de mijne van de 80's feestjesquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Mijn generatie kent hem nog vanuit de Top40![]()
Nou ja, wij ook hoor, maar dan van Flash FM met de idioot domme DJ Toni. Ik zou zeggen, klik hierrr voor een instant flashback naar de allerleukste mid-80's-nummersquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:44 schreef minthy het volgende:
[..]
Mijn generatie kent hem nog vanuit de Top40![]()
Ja, da's een mooi liedje. Maar dan weer omgekeerd, inderdaad. Al die baggerzomers sinds de parel van 2003 (om weer ontopic te gaan/blijvenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:46 schreef Lemans24 het volgende:
Ik dacht trouwens meer aan dit, toen ik de winter voorbij typte:
't is weer voorbij, die mooie winter
Die winter die begon zowat in december
Ach, je dacht dat er geen einde aan zal komen
Maar voor je ´t weet is heel die winter alweer lang voorbij!
Zomer 2006 mag er ook wezen hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:47 schreef superworm het volgende:
[..]
Ja, da's een mooi liedje. Maar dan weer omgekeerd, inderdaad. Al die baggerzomers sinds de parel van 2003 (om weer ontopic te gaan/blijven)
Die herinner ik me minder omdat ik tijdens die hitte in 't buut'nland zat.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:49 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Zomer 2006 mag er ook wezen hoor.
Dat klopt! Maar dat was schizofreen in april, met vervolgens druilerige, normale zomers. Ik herinner dat in minstens één van die jaren de herfst ook nog voortreffelijk weer bracht. Maar omdat ik nu eenmaal niet goed weet hoe en waar je dat soort dingen opzoekt, lurk ik meestal maar zo'n beetje in dit topicquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:49 schreef Lemans24 het volgende:
En april 2007 en 2011, beiden gemist, maar volgens iedereen fantastische zomermaanden geweest.
de beste herfst was in 2006.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:50 schreef superworm het volgende:
[..]
Dat klopt! Maar dat was schizofreen in april, met vervolgens druilerige, normale zomers. Ik herinner dat in minstens één van die jaren de herfst ook nog voortreffelijk weer bracht.
Bij winter heb je Hellmann - zijn er ook zulke puntenverdelingen voor deviatie van de 30-jaarsnorm van herfst, zomer en lente?quote:
Alstublieft:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:50 schreef superworm het volgende:
Maar omdat ik nu eenmaal niet goed weet hoe en waar je dat soort dingen opzoekt, lurk ik meestal maar zo'n beetje in dit topic
Dat bedenk ik me elke keer als er weer geruchten zijn over extreem lagedrukgebied zus of tropisch restant zo. Een springvloed-'53'er heb ik nooit meegemaakt, in elk geval.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:52 schreef Kowloon het volgende:
Wat we echter al het langst niet meer hebben gehad is een goede storm. Windkracht 9 is aardig, maar naar mijn mening wordt het pas vanaf windkracht 10 echt interessant. 18 januari 2007 was de laatste echt goede storm.
Ik voel me altijd zo dom om dat soort dingen te vragen, zeker als het zo overzichtelijk for all to see op de site staatquote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:54 schreef Kowloon het volgende:
[..]
Alstublieft:
http://www.knmi.nl/klimat(...)erzichten/index.html
De site is inderdaad erg onoverzichtelijk.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:55 schreef superworm het volgende:
[..]
Ik voel me altijd zo dom om dat soort dingen te vragen, zeker als het zo overzichtelijk for all to see op de site staatAl vind ik de KNMI-site idioot onwerkbaar, kan nooit vinden wat ik zoek.
Hier ook weer. Lees ik dat die zomer van '03 dus maar één lange hittegolf was, tegen bijvoorbeeld een '47 met 4 stuks. Dat vind ik bij Nader Verklaard - Begrippen. Vervolgens is er geen enkele link, geen verwijzing naar het bestaan van de Lijst Van Hittegolven Sinds 1901, die gerangeerd staat onder Klimatologie - Lijsten. Om gek van te worden!quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:57 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
De site is inderdaad erg onoverzichtelijk.
Het heeft lang geduurd voordat ik de opgetreden extremen van de afgelopen dag had gevonden. Staat dus bij actuele temperatuur, hoe onlogisch...
Kijk, dáár mag de overheid van mij best een miljoen of tig tegenaan flikkeren. De beste weerwebsite ter wereld bouwen, gratis voor iedereen toegankelijk. Aan de data ligt het inderdaad niet.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:02 schreef Kowloon het volgende:
Ja, ik klik me ook altijd helemaal gek op de KNMI site. Zonde, er staat echt zoveel info op.
Als je die hele reeks in de boekenkast hebt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 01:10 schreef superworm het volgende:
Gevonden wat ik heimelijk mijn hele leven al zocht. Kon je er nog maar op geabonneerd zijn! Maar helaas, sinds 2010 alleen nog digitaal. Kekke KNMI-maand- en jaaroverzichten inclusief de gewenste kaartjes en grafiekjes en ditjes en datjes. Er gaat een wereld voor me open (in elk geval de laatste 3 jaar):
http://www.knmi.nl/klimatologie/mow/
Nee, helemaal geen verwarming. Raampje open nu, voeten zijn ijsklompjes maar verder prima.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 02:17 schreef bloodymary1 het volgende:
Lekker he, ik kijk er ook echt naar uit.
Stook je ook geen hout eigenlijk? Of mag dat ook niet van jezelf. En niet iedereen heeft een open haard natuurlijk....
En dat gaat men ook niet goed vinden. Altijd gezeik, bij elke weersomstandigheidquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:17 schreef aloa het volgende:
Gelukkig de temperatuur komt boven nul.
Nu kunnen we genieten van wind en regen.![]()
[ afbeelding ]
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die regen leuk vinden. Storm is niet verkeerd, maar laat het dan meteen een goeie zijn.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:20 schreef Pino112 het volgende:
[..]
En dat gaat men ook niet goed vinden. Altijd gezeik, bij elke weersomstandigheid_
Sneeuwquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:29 schreef minthy het volgende:
Weer deze zeiken-over-het -weer-discussie?! Godsamme, we wonen in Nederland, zeikland bij uitstek. Boeiend!
Ik ben van de weg en weersomstandigheden afhankelijk vandaag, laat me er lekker over zanikenquote:
Dat zou wel even wennen zijn zeg als morgen alles weg zou zijn, maar dat betwijfel ik hoor hier ligt genoeg om 1 dag met 15 te overlevenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:39 schreef Drassss het volgende:
Vannacht komt er een regengebied aan en zal de temperatuur ook stijgen. Dus met een beetje geluk worden we zondag wakker en is alle sneeuw zo goed als weg
Tja, maar als er een mm of 5 aan regen valt gaat het ook best rapquote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:41 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat zou wel even wennen zijn zeg als morgen alles weg zou zijn, maar dat betwijfel ik hoor hier ligt genoeg om 1 dag met 15 te overleven
Yep maar dat is een probleem voor het zuiden niet voor mij hehequote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:42 schreef Drassss het volgende:
[..]
Tja, maar als er een mm of 5 aan regen valt gaat het ook best rapVooral het zuiden/midden moet dat toch wel lukken lijkt me.
Dit.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:33 schreef SpeedyGJ het volgende:
Nederlanders zijn nooit tevreden over het weer.
De ene keer ligt of valt er sneeuw....oooh wat mooi! Maar owee als ze er door heen moeten...
De andere keer regent het, ach ja klote weer!
De ene keer is het koud, wow kijk -25!! Dat is koud zeg! Met een big smile kijkend of die nog verder gaat dalen....en het zal ook niet of ze gaan zeuren als ze er door heen moeten...
De andere keer is het 30 graden, lekker naar het strand met een big smile, maar owee als ze aan het werk moeten....je raad het natuurlijk al.
Ik heb mensen zien schaatsen op natuurijs rond de Delftse Hout (slootjes etc).. Niks voor een grote toertocht ofzo, maar 't was wel echt schaatsen op natuurijsquote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:15 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand een idee of er in het westen (ZH) ergens op natuurijs (geen ijsbaan) geschaatst kan worden? Wordt tijd dat het eens goed op internet te vinden is, moet toch kunnen met social media.
Net heeft het even gesneeuwd, had gehoopt nog wel even te kunnen schaatsen, maar weet niet waar.
Thanks, ik ga daar eerst langs rijden en als het niets is, ga ik maar even in het westland kijken. In middels sneeuwt het wel weer aardig door.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:18 schreef Perrin het volgende:
[..]
Ik heb mensen zien schaatsen op natuurijs rond de Delftse Hout (slootjes etc).. Niks voor een grote toertocht ofzo, maar 't was wel echt schaatsen op natuurijs
Het mag toch wel weer eens, regen? Dat is alweer weken geleden in een groot deel van het land.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 09:27 schreef aloa het volgende:
[..]
Ik kan me niet voorstellen dat er mensen zijn die regen leuk vinden. Storm is niet verkeerd, maar laat het dan meteen een goeie zijn.
Ik zal de besten eens opnoemen qua (voor)zomers weer sinds 2003 (uit mijn hoofd dan).quote:Op zaterdag 26 januari 2013 00:49 schreef Lemans24 het volgende:
En april 2007 en 2011, beiden gemist, maar volgens iedereen fantastische zomermaanden geweest.
![]()
2006 was wel heel extreem volgens mij.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:16 schreef Gitank2 het volgende:
[..]
Ik zal de besten eens opnoemen qua (voor)zomers weer sinds 2003 (uit mijn hoofd dan).
Hittegolf eind juli - eerste weken augustus 2004
Juni 2005 (met hittegolf)
Najaar 2005
Juni/juli 2006 (vooral juli erg heet)
september 2006
april 2007 (onnederlands met niet of nauwelijks regen)
mei 2008
april 2009
augustus/september 2009
juni/juli 2010
april/mei 2011
augustus 2012
Verwonderlijker is dat ze Twitter nog niet beu zijnquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:20 schreef ZaZoe het volgende:
Het regent sneeuwberichten op Twitter..
En veel mensen zijn het echt beu nu
Ondertussen toch alweer 9 miljard waard. Maar dat terzijdequote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:35 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Verwonderlijker is dat ze Twitter nog niet beu zijn
twitter:telegraaf twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:30:10Twitter meer dan $9 miljard waard http://t.co/nDcT45BF reageer retweet
Apart jaar jaquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:34 schreef aloa het volgende:
[..]
2006 was wel heel extreem volgens mij.
Vanwege zakelijke toepassingen. Voor particulieren is het totaal niet interessant meer. Maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:38 schreef ZaZoe het volgende:
[..]
Ondertussen toch alweer 9 miljard waard. Maar dat terzijde
twitter:telegraaf twitterde op zaterdag 26-01-2013 om 11:30:10Twitter meer dan $9 miljard waard http://t.co/nDcT45BF reageer retweet
Dat geklaag over herfstweer altijd... Wat is herfstachtig weer überhaupt? Omdat het regent, is het herfst? Wat een onzin.quote:
Combinatie van neerslag, wind en de temperatuur (graad of 6-10)quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat geklaag over herfstweer altijd... Wat is herfstachtig weer überhaupt? Omdat het regent, is het herfst? Wat een onzin.
Dat is net zo goed vroege lente.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:53 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Combinatie van neerslag, wind en de temperatuur (graad of 6-10)
Het is nu ook grijs, ipv regen valt er sneeuw(wat nog veel vervelender is) en er staat windkracht 4 hier.. ergo, het word alleen zachter.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:55 schreef INViCTuS het volgende:
Ja, duidelijk! 4-12 graden met relatief veel wind, grijze luchten en vaak regen is gewoon herfst! Elk jaargetijde heeft zo zijn charmes maar het is winter en de bomen zijn al kaal....
Kan mooi al die rotzooi van de weg gespoeld wordenquote:
Bergse plas in Rotterdam, Prima te bereiken met OV. Afgelopen zondag al geschaatst Daar, bij Dock 99quote:Op zaterdag 26 januari 2013 10:15 schreef Schuifpui het volgende:
Iemand een idee of er in het westen (ZH) ergens op natuurijs (geen ijsbaan) geschaatst kan worden? Wordt tijd dat het eens goed op internet te vinden is, moet toch kunnen met social media.
Net heeft het even gesneeuwd, had gehoopt nog wel even te kunnen schaatsen, maar weet niet waar.
5 op rij? Ik vond het niet veel voorstellen eigenlijk. Vorig jaar is het 2 weken koud geweest en de winter is 3 maanden lang dus dat viel best tegen vond ik. Dit jaar nog net zo, we hebben nog een maand te gaan maar vooralsnog vind ik het geen uitspringende winter ofzo...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:12 schreef Lemans24 het volgende:
Precies! 85-86-87 en 96-97, meer goede winters waren er niet in de periode 1980-2007. En nu hebben we er vijf op rij gehad met nog meer sneeuw en is het nog niet goed.
Zoals ik zei, toen ik jonger was gingen er jaren voorbij met sneeuwloze(en kouloze!)winters. De afgelopen jaren is het áltijd wel een leuke periode flink koud geweest(lees, overdag koud, snachts flinke vorst) met een aardige schep sneeuw die nog een tijdje bleef liggen ook. Je bent gewoon verwendquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:19 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
5 op rij? Ik vond het niet veel voorstellen eigenlijk. Vorig jaar is het 2 weken koud geweest en de winter is 3 maanden lang dus dat viel best tegen vond ik. Dit jaar nog net zo, we hebben nog een maand te gaan maar vooralsnog vind ik het geen uitspringende winter ofzo...
Ja, als soort van ijkpuntquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:34 schreef computergirl het volgende:
[..]
ja maar dat is alleen in De Bilt![]()
Nee dat gezeik over winterweer danquote:Op zaterdag 26 januari 2013 11:52 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat geklaag over herfstweer altijd...
tuurlijkquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:43 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Ja, als soort van ijkpuntzo groot is Nederland niet dus denk niet dat het hier heel ander weer is dan in De Bilt of denk jij dat je het droog gaat houden?
Sweetquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
Godverdomme wat een faal, zie dat gat ontstaan boven NO Brabant![]()
[ afbeelding ]
Waar, da wil ik ookquote:
Zeeklimaat mein freund.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:47 schreef INViCTuS het volgende:
[..]
Waar, da wil ik ook? Ik wil of een dikke sneeuwdump en kou nog een maand lang of droog weer met zon en lente temperaturen
Ik zie mezelf nog wel is verhuizen naar de Alpen. Daar doet vrijwel elk jaargetijde tenminste waar het voor staat
Arnhem heeft de sneeuwafkaatserquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Dat onweerschild doet blijkbaar ook dienst als sneeuwschild. Toch een pluspuntje.quote:
Het lowlands weekend was nogal extreem warm.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Waarom staat bij die goede zomers augustus 2012. Heb ik iets gemist?
het is 3 dagen boven de 30 graden geweest, na maaaaaaaanden regenachtig kut weerquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
Haha, 3 dagen boven de 30 graden in 3 maanden zomer en dan de zomer goed noemenquote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:57 schreef computergirl het volgende:
[..]
het is 3 dagen boven de 30 graden geweest, na maaaaaaaanden regenachtig kut weer
Dat is de schuld van NO Brabant...quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:43 schreef Jor_Dii het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zeik er nauwelijks over, als het er éénmaal is.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:43 schreef beantherio het volgende:
[..]
Nee dat gezeik over winterweer dan
Hierom:quote:Op zaterdag 26 januari 2013 12:53 schreef bloodymary1 het volgende:
quote:Augustus 2012: Warm, zonnig en de normale hoeveelheid neerslag Bijna alle dagen maxima boven de 20 °C
Pas op hèquote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:04 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Dat is de schuld van NO Brabant...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |