abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121988985
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef Brum_brum het volgende:

[..]

Slachtoffers worden niet verplicht om mee te werken.
Nee, dat zou helemaal van de pot gerukt zijn als die verplichting er wel zou zijn. Al sta ik nergens meer van te kijken hoor.

Twee weken taarten bakken als ze daarvoor kiezen 8)7 en hup, de recidive daalt. Wie verzint zoiets?
pi_121989083
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Twee weken in een besloten omgeving vind ik heel erg kort om daarmee recidive te voorkomen.
En dat ze mogen kiezen vind ik echt bespottelijk. Mocht dit project doorgaan verplicht het dan gewoon standaard.
Mja, het klinkt natuurlijk leuk: "jongeren die intrinsiek gemotiveerd zijn om te veranderen kunnen d.m.v. dit project dat ook daadwerkelijk doen". Maar dat lijkt me nogal lastig om te meten.
pi_121989159
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, dat zou helemaal van de pot gerukt zijn als die verplichting er wel zou zijn. Al sta ik nergens meer van te kijken hoor.

Twee weken taarten bakken als ze daarvoor kiezen 8)7 en hup, de recidive daalt. Wie verzint zoiets?
je moet eigenlijk het hele artikel lezen.

Minderjarige criminelen krijgen vanaf 1 februari de kans om een dreigende celstraf te voorkomen. In plaats daarvan kunnen ze een intensief behandeltraject doorlopen. Ze krijgen dan 2 weken lang in de jeugdinrichting in Veenhuizen een individueel programma, 'Pas op de plaats' genoemd, zonder dat ze contact hebben met andere gedetineerden.
Dat meldde het Openbaar Ministerie (OM) Noord-Nederland dinsdag. Jongeren die dreigen af te glijden in het criminele circuit, krijgen op deze manier de mogelijkheid om met hulp hun leven weer op de rit te krijgen, licht Petra Hoekstra, jeugdofficier bij het OM Noord-Nederland, toe. 'Het gaat om minderjarigen die op een soort keerpunt zijn beland en waarbij je de vraag kunt stellen of gewone detentie wel goed voor ze is.'

Voorwaarde is wel dat de jongere bewust kiest voor de behandeling, die direct moet starten na zijn rechtszaak. 'Het is een tik op de vingers en dat werkt alleen als je het snel uitvoert', aldus Hoekstra. Jeugdige criminelen die voor 'Pas op de plaats' kiezen, worden van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat begeleid in een gesloten omgeving in de jeugdgevangenis van Veenhuizen. 'Ze krijgen trainingen op het gebied van sociale vaardigheden, moeten gesprekken voeren met hun slachtoffer, praten met hun familie of gaan een taart bakken.'

Belangrijk is dat ze geen enkel contact hebben met andere gedetineerden. Hoekstra: 'Je ziet vaak dat ze dan toch weer stoer gaan doen en gaan bluffen.' Na twee weken stopt het programma. De deelnemer mag dan weer naar huis, waar verdere begeleiding op hem wacht.
pi_121989244
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Mja, het klinkt natuurlijk leuk: "jongeren die intrinsiek gemotiveerd zijn om te veranderen kunnen d.m.v. dit project dat ook daadwerkelijk doen". Maar dat lijkt me nogal lastig om te meten.
Dat lijkt mij ook heel lastig te meten. Alleen op termijn.
Ik hik zo tegen die twee weken aan. Dat is toch niks?
pi_121989305
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:14 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat pas na die 2 weken kunnen meten.

quote:
Na twee weken stopt het programma. De deelnemer mag dan weer naar huis, waar verdere begeleiding op hem wacht.
Wat ze dan moeten doen als het niets heeft geholpen, dat weet ik ook niet, maar dat zullen zij
misschien ook niet weten, die begeleiders dan.
pi_121989360
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

je moet eigenlijk het hele artikel lezen.

Minderjarige criminelen krijgen vanaf 1 februari de kans om een dreigende celstraf te voorkomen. In plaats daarvan kunnen ze een intensief behandeltraject doorlopen. Ze krijgen dan 2 weken lang in de jeugdinrichting in Veenhuizen een individueel programma, 'Pas op de plaats' genoemd, zonder dat ze contact hebben met andere gedetineerden.
Dat meldde het Openbaar Ministerie (OM) Noord-Nederland dinsdag. Jongeren die dreigen af te glijden in het criminele circuit, krijgen op deze manier de mogelijkheid om met hulp hun leven weer op de rit te krijgen, licht Petra Hoekstra, jeugdofficier bij het OM Noord-Nederland, toe. 'Het gaat om minderjarigen die op een soort keerpunt zijn beland en waarbij je de vraag kunt stellen of gewone detentie wel goed voor ze is.'

Voorwaarde is wel dat de jongere bewust kiest voor de behandeling, die direct moet starten na zijn rechtszaak. 'Het is een tik op de vingers en dat werkt alleen als je het snel uitvoert', aldus Hoekstra. Jeugdige criminelen die voor 'Pas op de plaats' kiezen, worden van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat begeleid in een gesloten omgeving in de jeugdgevangenis van Veenhuizen. 'Ze krijgen trainingen op het gebied van sociale vaardigheden, moeten gesprekken voeren met hun slachtoffer, praten met hun familie of gaan een taart bakken.'

Belangrijk is dat ze geen enkel contact hebben met andere gedetineerden. Hoekstra: 'Je ziet vaak dat ze dan toch weer stoer gaan doen en gaan bluffen.' Na twee weken stopt het programma. De deelnemer mag dan weer naar huis, waar verdere begeleiding op hem wacht.

Ja, heb het hele artikel gelezen, maar ik kan er echt geen chocola(detaart) van maken.
Twee weken bakken en verplicht praten met slachtoffers,slachtoffers die dat misschien helemaal niet willen en na die twee weken ipv terug naar de inrichting gewoon naar huis. Weliswaar met begeleiding maar toch. Beetje erg kort vind ik het.
pi_121989384
Na die twee weken in afzondering gaan ze waarschijnlijk het traject verder uitwerken en zorgen dat het goed blijft gaan. Stuk nazorg en perspectieven uitwerken.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_121989406
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

Ik denk dat ze dat pas na die 2 weken kunnen meten.
Nee, dat zul je over een periode van zeg 5 jaar moeten meten. Voor hetzelfde geld houdt men zich een half jaartje koest en zodra de jeugdreclassering uit beeld is.. whoppa.
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat lijkt mij ook heel lastig te meten. Alleen op termijn.
Ik hik zo tegen die twee weken aan. Dat is toch niks?
Nee, maar jeugdreclassering blijft sowieso op lange termijn nog in beeld. Dat is afhankelijk van wat ze precies hebben gedaan, maar per 2 weken een mailtje sturen dat alles oké is is niet voldoende. Zeker bij zwaardere misdrijven is die begeleiding nog best pittig. Je moet verantwoorden wat je in huis hebt, als ze het gevoel hebben dat het niet goed gaat mogen ze thuis een interventie doen, je moet op het uur af doorgeven waar je uit hangt, et cetera.
pi_121989427
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat zul je over een periode van zeg 5 jaar moeten meten. Voor hetzelfde geld houdt men zich een half jaartje koest en zodra de jeugdreclassering uit beeld is.. whoppa.
Dat.
pi_121989432
quote:
14s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, er staat niet dat dat de énige voorwaarde is. Je bent alweer woorden aan het verdraaien.

[..]

Jij moet nog bewijzen waar ik eerder woorden heb verdraait. En kom niet met die onzin uit mijn OP aan. Daarin staat mijn mening over dit traject, waarin ik geen enkel onwaar woord bij heb gezet met een directe link naar het persbericht
quote:

[..]

Als een jongere zich niet aan de afspraken houdt die gemaakt zijn of niet meewerkt wordt de zaak weer teruggegeven aan het OM. Zeker bij een opgelegde maatregel of opgelegd toezicht. Hoe kom je erbij dat dat allemaal vrijwillig zou zijn?

[..]

Dat geld alleen voor de voorwaarden tijdens het traject. Daaronder valt niet hoe zo iemand zich hoort te gedragen tijdens zo'n slachtoffergesprek. Zo'n gesprek wordt wanneer het onplezierig wordt gewoon afgekapt waarna men tot de orde van de dag overgaat.
Wat er daarna nog gebeurd met eventuele begeleiding van jeugdzorg valt daaronder niet.
Jeugdzorg kan alleen maatregelen uitvoeren wanneer een rechter daarover uitspraak heeft gedaan.
In alle andere gevallen is het een vrijwillige begeleiding zonder juridische gevolgen wanneer er niet meegewerkt wordt.
quote:

[..]

Ik ben erg benieuwd.

[..]

Dat de recidive omlaag gaat? Altijd.
Komt eraan en dat gaat dus niet lukken dankzij zo'n traject.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_121989466
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:21 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

tja het zal wel een proefballonnetje zijn denk ik?

Of is dit al een vast plan?
pi_121989511
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Na die twee weken in afzondering gaan ze waarschijnlijk het traject verder uitwerken en zorgen dat het goed blijft gaan. Stuk nazorg en perspectieven uitwerken.
ja, zoiets dacht ik ook dus.
pi_121989523
gaan ze daarna dan gooien met die taart?
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_121989547
kunnen de gedetineerden dan later op hun CV zetten dat ze een tijdje .... taarten hebben gebakken.
pi_121989600
Ik hoop niet dat het al teveel bemoeizorg gaat worden waarbij je twee partijen gaat krijgen, waarin jeugdzorg de dominante rol gaat aannemen, dan gaat het de mist in, zeker weten.
pi_121989636
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Afzondering kun je het ook niet noemen. Ze zijn de hele dag in gezelschap en hebben een heel druk programma.
Ze komen zo niet aan zelfreflectie toe. Iets wat misschien wel zou lukken als ze een poosje alleen op cel zouden zitten.
pi_121989667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

tja het zal wel een proefballonnetje zijn denk ik?

Of is dit al een vast plan?
Vast plan. Vanaf 1 februari zullen de eerste veroordeelde jongeren kunnen kiezen uit celstraf of dit 2 weken durende project.
pi_121989685
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik hoop niet dat het al teveel bemoeizorg gaat worden waarbij je twee partijen gaat krijgen, waarin jeugdzorg de dominante rol gaat aannemen, dan gaat het de mist in, zeker weten.
Het gaat over minderjarige kinderen, dus ik denk dat de ouders er ook bij betrokken moeten worden.

anders helpt het geen zak :N
pi_121989720
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Vast plan. Vanaf 1 februari zullen de eerste veroordeelde jongeren kunnen kiezen uit celstraf of dit 2 weken durende project.
Ah... oké dat nieuws had ik gemist.
pi_121989784
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:

[..]

ja, zoiets dacht ik ook dus.
Dat is dus zonder enige verplichting voor die veroordeelde jongeren. Ze kunnen gewoon stoppen als ze het niet bevalt. Bovendien is er nu al veel geen behandeling mogelijk voor veroordeelde jongeren dus ik betwijfel of hier wel adequate vervolgbehandeling aangeboden gaat worden. En dan nog is het alleen aangeboden en niet verplicht.
pi_121989874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is dus zonder enige verplichting voor die veroordeelde jongeren. Ze kunnen gewoon stoppen als ze het niet bevalt. Bovendien is er nu al veel geen behandeling mogelijk voor veroordeelde jongeren dus ik betwijfel of hier wel adequate vervolgbehandeling aangeboden gaat worden. En dan nog is het alleen aangeboden en niet verplicht.
Ja ik snap het, gewaagd plan wel, hopen dat het werkt dan maar.
pi_121989916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Afzondering kun je het ook niet noemen. Ze zijn de hele dag in gezelschap en hebben een heel druk programma.
Ze komen zo niet aan zelfreflectie toe. Iets wat misschien wel zou lukken als ze een poosje alleen op cel zouden zitten.
Ik denk dat je niet altijd die zelfreflectie nodig hebt ( in afzondering ). Wat ze bijvoorbeeld wel nodig hebben is rolmodellen en perspectieven, zowel in de zin van scholing, werk, zingevingen, en een stukje reflectie over jezelf en hierin zelfwaardering ontdekken of herontdekken. Leren dat het niet nodig is om zulk gedrag te hebben.

En hopelijk krijgen die mensen daar dan ook een stuk waardering voor terug, vanuit de omgeving en wat helemaal mooi zou zijn, vanuit de maatschappij.
pi_121990191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij moet nog bewijzen waar ik eerder woorden heb verdraait. En kom niet met die onzin uit mijn OP aan. Daarin staat mijn mening over dit traject, waarin ik geen enkel onwaar woord bij heb gezet met een directe link naar het persbericht
Je suggereert in dit topic aan de lopende band dat het zou gaan om taarten bakken. Je licht er één woord, één onderdeel van het programma uit en doet vervolgens alsof dat zo'n beetje de hoofdactiviteit zou zijn. Bullshit.

quote:
Het gaat in alle gevallen om criminele jongeren die veroordeeld zijn door een rechter tot celstraf en als mogelijk een keuze krijgen om 2 weken taarten te bakken intern
quote:
Serieus geloven dat tot celstraf veroordeelde criminelen beter worden van taarten bakken
quote:
Goh, wat zouden ze liever kiezen, hun celstraf of 2 weekjes taarten bakken?
quote:
Dat geld alleen voor de voorwaarden tijdens het traject.
Hoe bedoel je? Als een jongere begeleiding krijgt opgelegd van de rechter heeft hij zich aan de afspraken die worden gemaakt te houden. Daar is weinig vrijwilligs aan.

quote:
Daaronder valt niet hoe zo iemand zich hoort te gedragen tijdens zo'n slachtoffergesprek. Zo'n gesprek wordt wanneer het onplezierig wordt gewoon afgekapt waarna men tot de orde van de dag overgaat.
Echt, hoe kom je daarbij?
pi_121990369
Leesvoer Xa1pt!

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2013Z00763.odt
http://www.zorgwelzijn.nl(...)arreveld-ZWZ018530W/
http://www.bredavandaag.n(...)ngenis-den-hey-acker

Zowat misstanden zijn er in de meeste jeugdinrichtingen waar geen of zeer slechte behandeling wordt gegeven. Zulke misstanden zijn er al meer dan 10 jaar en komen jaarlijks wel voor in programma's als nieuwsuur. Maar ja, als ik een bron van meer dan een jaar of 2 zou geven zou je al gaan miepen.
pi_121990372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is dus zonder enige verplichting voor die veroordeelde jongeren.
Onzin. Als ze niet meewerken tijdens dit project of na deelgenomen te hebben aan het project zich niet houden aan de afspraken die gemaakt zijn wordt de zaak gewoon weer teruggegeven aan de OvJ en kunnen ze opnieuw voorkomen. Dat dit allemaal zonder consequenties zou zijn is volledig uit de lucht gegrepen.

quote:
Ze kunnen gewoon stoppen als ze het niet bevalt.
Dat kan, maar dan mogen ze opnieuw voorkomen en krijgen ze wèl een vrijheidsstraf.
pi_121990497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet altijd die zelfreflectie nodig hebt ( in afzondering ). Wat ze bijvoorbeeld wel nodig hebben is rolmodellen en perspectieven, zowel in de zin van scholing, werk, zingevingen, en een stukje reflectie over jezelf en hierin zelfwaardering ontdekken of herontdekken. Leren dat het niet nodig is om zulk gedrag te hebben.

En hopelijk krijgen die mensen daar dan ook een stuk waardering voor terug, vanuit de omgeving en wat helemaal mooi zou zijn, vanuit de maatschappij.
Wie bedoel je met die mensen ?
pi_121990560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie bedoel je met die mensen ?
De mensen die het traject doorlopen hebben.
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:42:14 #208
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_121990571
Toch zou het misschien wel kunnen helpen. In zo'n jeugdgevangenks zitten allemaal van die opgefokte types bij elkaar. Daar worden ze allen maar agressiever van..
pi_121990574
het is mij nooit geleerd om een taart te bakken. ik denk er nu sterk over na om een Steelpan te jatten bij de blokker in de stille hoop dat ik de kans krijg om een goede appeltaart te mogen bakken. Dat is daarbij gesprekken mag voeren met familie, is een kans om nieuwe vrienden te maken.

[/sarcasme]

ik walg werkelijk van dit plan.
pi_121990730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is mij nooit geleerd om een taart te bakken. ik denk er nu sterk over na om een Steelpan te jatten bij de blokker in de stille hoop dat ik de kans krijg om een goede appeltaart te mogen bakken. Dat is daarbij gesprekken mag voeren met familie, is een kans om nieuwe vrienden te maken.

[/sarcasme]

ik walg werkelijk van dit plan.
Waarom ? omdat je iemand geen tweede kans wil geven, of omdat straf iets is wat op enkele vierkante meters moet plaatsvinden voor een aanzienlijke tijd.

Is het doel niet voldoende, namelijk minder criminaliteit en minder terugvallers, die veelplegers kunnen worden.
pi_121990782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je suggereert in dit topic aan de lopende band dat het zou gaan om taarten bakken. Je licht er één woord, één onderdeel van het programma uit en doet vervolgens alsof dat zo'n beetje de hoofdactiviteit zou zijn. Bullshit.

[..]
Ik heb meerdere malen gezegd dat het 1 van de 4, en dat is dan nog als je de gesprekken met ouders en met slachtoffer apart telt, onderdelen is. Het enige andere onderdeel is sociale vaardigheidstraining.
En ik noem dat taartenbakken steeds, omdat ik dat zou enorm achterlijk vind. Helemaal omdat het zo'n belangrijk onderdeel is.[quote]0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Als een jongere begeleiding krijgt opgelegd van de rechter heeft hij zich aan de afspraken die worden gemaakt te houden. Daar is weinig vrijwilligs aan.

[..]

Hij krijgt na afloop van het traject begeleiding aangeboden. Nergens lees ik dat dat een verplicht onderdeel is, laat staan dat daar verplichtingen aan verbonden worden of dat de strafuitvoering ongeldig is op het moment dat hij zich daar niet aan houdt.
Als jij zo overtuigd van je gelijk bent, geef dan maar aan waar dat verplicht wordt gesteld. Of nog makkelijker, geef mij maar 1 voorwaarde aan waaraan zo'n veroordeelde moet voldoen en wat het gevolg is wanneer hij dat niet doet.

Tot die tijd is het gewoon een vrijwillige keuze.

[/quote]
pi_121990786
quote:
Heb je ook een versie met antwoorden?

quote:
De directeur van de betreffende inrichting is 6 jaar geleden opgestapt en de inspectie heeft onderzoek gedaan. Is die situatie nu nog steeds zo?

quote:
Er is een jongen ontsnapt. Oké?
pi_121990876
het doel is absoluut prima hoor. ik zie het alleen niet matchen met de voorstelling die ze schetsen.

stel jezelf nou eens voor. je steelt, valt mensen lastig, doet dit telkens opnieuw. en je bent opgefokt.
dan mag je een taart gaan bakken.... of met familie praten. hoe zie je dat voor je.
pi_121990944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij krijgt na afloop van het traject begeleiding aangeboden.
Nee, dat wordt opgelegd.

quote:
Nergens lees ik dat dat een verplicht onderdeel is, laat staan dat daar verplichtingen aan verbonden worden of dat de strafuitvoering ongeldig is op het moment dat hij zich daar niet aan houdt.
Als jij zo overtuigd van je gelijk bent, geef dan maar aan waar dat verplicht wordt gesteld. Of nog makkelijker, geef mij maar 1 voorwaarde aan waaraan zo'n veroordeelde moet voldoen en wat het gevolg is wanneer hij dat niet doet.
Dragen van een enkelband bijvoorbeeld. Bij het niet volgen van de afspraken gaat de zaak weer terug naar de OvJ en krijg je een nieuwe straf. Bij de eerste uitspraak kreeg je bijvoorbeeld een voorwaardelijke gevangenisstraf van 4 maanden en nu je je niet aan de afspraken hebt gehouden mag je dus 4 maanden gaan zitten.
pi_121990956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je ook een versie met antwoorden?

[..]

De directeur van de betreffende inrichting is 6 jaar geleden opgestapt en de inspectie heeft onderzoek gedaan. Is die situatie nu nog steeds zo?

[..]

Er is een jongen ontsnapt. Oké?
Lees het eerst maar eens. En als je uitgelezen bent google dan maar eens iets als jeugdinrichtingen + misstanden of jeugdinrichtingen + slechte behandelingen of tv- programma's+ jeugdinrichtingen
pi_121991071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
het doel is absoluut prima hoor. ik zie het alleen niet matchen met de voorstelling die ze schetsen.

stel jezelf nou eens voor. je steelt, valt mensen lastig, doet dit telkens opnieuw. en je bent opgefokt.
dan mag je een taart gaan bakken.... of met familie praten. hoe zie je dat voor je.
Zo zal het niet zijn. Het is niet even vrijblijvend een taartje bakken en dan weer gaan. Zo iets zal wel iets verder uitgedacht zijn mag ik aannemen.

Eerst wordt je dus geïsoleerd en op dat moment zie je pas wie diegene echt is, dus zonder zijn omgeving, daar kun je in ruste met iemand aan de gang. Die jongens en meiden zijn vaak niet zo rot als je denkt, sommige misschien wel, maar die zullen daar niet zijn.

Daarna keert zo iemand weer terg in zijn normale staat, net als jij en ik. Op dat moment staat iemand weer open voor suggesties en kun je er iets mee aanvangen. Daarna komt de nabegeleiding om iemand op het goede pad te houden.
pi_121991107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lees het eerst maar eens. En als je uitgelezen bent google dan maar eens iets als jeugdinrichtingen + misstanden of jeugdinrichtingen + slechte behandelingen of tv- programma's+ jeugdinrichtingen
Just did. Het eerste item zijn een viertal kamervragen zonder antwoorden, het tweede item gaat over misstanden in een inrichting in 2006 en het laatste item gaat over een AT die een ontsnapte jongere in moesten rekenen. Dat er vanwege geldgebrek wel eens iets mis gaat in een inrichting zal ongetwijfeld, maar dat het er één grote puinhoop is en jongeren zelf uit mogen zoeken wat ze doen blijkt nergens uit.
pi_121991122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat wordt opgelegd.

[..]

Dat staat nergens, geef maar aan anders waar dat staat. En nogmaals:
pi_121991156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zo zal het niet zijn. Het is niet even vrijblijvend een taartje bakken en dan weer gaan. Zo iets zal wel iets verder uitgedacht zijn mag ik aannemen.

Eerst wordt je dus geïsoleerd en op dat moment zie je pas wie diegene echt is, dus zonder zijn omgeving, daar kun je in ruste met iemand aan de gang. Die jongens en meiden zijn vaak niet zo rot als je denkt, sommige misschien wel, maar die zullen daar niet zijn.

Daarna keert zo iemand weer terg in zijn normale staat, net als jij en ik. Op dat moment staat iemand weer open voor suggesties en kun je er iets mee aanvangen. Daarna komt de nabegeleiding om iemand op het goede pad te houden.

Oh, dat is vreemd. Laat ik nu denken dat die daar juist wél zijn .
pi_121991174
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat staat nergens, geef maar aan anders waar dat staat. En nogmaals:
http://www.bjzhaaglanden.(...)en/jeugdreclassering

En zoals ik net al zei: een enkelband dragen bijvoorbeeld.
pi_121991177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dat is vreemd. Laat ik nu denken dat die daar juist wél zijn .
En waar baseer jij dat op ?

Jij hebt trouwens wel heel vaak de neiging om op hele kleine stukjes in te gaan die je nog zou kunnen uitleggen als tegenargument, ben je het ook wel eens ergens mee eens?? Dat is ook wel eens leuk voor de verandering :)
pi_121991274
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dragen van een enkelband bijvoorbeeld. Bij het niet volgen van de afspraken gaat de zaak weer terug naar de OvJ en krijg je een nieuwe straf. Bij de eerste uitspraak kreeg je bijvoorbeeld een voorwaardelijke gevangenisstraf van 4 maanden en nu je je niet aan de afspraken hebt gehouden mag je dus 4 maanden gaan zitten.
Ja en? Leuk verhaaltje, maar we hebben het hier niet over enkelbanden.
We hebben het hier over een taartenbakproject en een vrijblijvende behandeling daarna.
pi_121991371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja en? Leuk verhaaltje, maar we hebben het hier niet over enkelbanden.
Je wilde een voorbeeld van een afspraak die gemaakt wordt en de consequentie die het kan hebben als je je daar niet aan houdt.

quote:
We hebben het hier over een taartenbakproject en een vrijblijvende behandeling daarna.
Nope. De begeleiding van de jeugdreclassering is verplicht, dat is namelijk een maatregel die de rechter oplegt.
pi_121991565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wilde een voorbeeld van een afspraak die gemaakt wordt en de consequentie die het kan hebben als je je daar niet aan houdt.

[..]

Dit heeft helemaal niets met het topic te maken. Ik wilde van jou zien waar dat het staat dat het gevolgen heeft om niet mee te werken met de behandeling na het traject. En welke voorwaarden zo'n veroordeelde aan moet voldoen. Dat het gevolgen heeft om niet aan de voorwaarden van een enkelband te voldoen wist ik ook prima. Heeft alleen helemaal niets met dit topic of mijn vraag te maken.
pi_121991617
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nope. De begeleiding van de jeugdreclassering is verplicht, dat is namelijk een maatregel die de rechter oplegt.
Geloof ik niets van en dat staat nergens. Tenzij een rechter apart voorwaarden en consequenties aan deze behandeling verbind is het geheel vrijwillig.
pi_121991709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit heeft helemaal niets met het topic te maken. Ik wilde van jou zien waar dat het staat dat het gevolgen heeft om niet mee te werken met de behandeling na het traject.
Nou hier dus.

quote:
En welke voorwaarden zo'n veroordeelde aan moet voldoen.
Dat zal per behandelplan verschillen.

quote:
Dat het gevolgen heeft om niet aan de voorwaarden van een enkelband te voldoen wist ik ook prima. Heeft alleen helemaal niets met dit topic of mijn vraag te maken.
Oh, ik dacht dat je net iets vroeg.
quote:
Nergens lees ik dat dat een verplicht onderdeel is, laat staan dat daar verplichtingen aan verbonden worden of dat de strafuitvoering ongeldig is op het moment dat hij zich daar niet aan houdt.
pi_121991852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Geloof ik niets van en dat staat nergens.
Zie de link hierboven en hier.

quote:
Tenzij een rechter apart voorwaarden en consequenties aan deze behandeling verbind is het geheel vrijwillig.
Een behandeling is vrijwel nooit vrijwillig als de rechter er aan te pas komt. Zie de 2 links hierboven.
pi_121991986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

En waar baseer jij dat op ?

Jij hebt trouwens wel heel vaak de neiging om op hele kleine stukjes in te gaan die je nog zou kunnen uitleggen als tegenargument, ben je het ook wel eens ergens mee eens?? Dat is ook wel eens leuk voor de verandering :)
Het feit dat ze een veroordeling hebben misschien?
En nee, ik vind dit een plan wat nergens op slaat. Twee weken taarttherapie en men verwacht minder recidive?
pi_121992034
Leuke verhalen over de jeugdreclassering weer. Heeft alleen wederom niets met dit onderwerp te maken.
Nergens staat dat de begeleiding via de jeugdreclassering gaat. Kans is groter dat een medewerker van het project voor begeleiding zorgt achteraf.
pi_121992122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leuke verhalen over de jeugdreclassering weer. Heeft alleen wederom niets met dit onderwerp te maken.
Nergens staat dat de begeleiding via de jeugdreclassering gaat. Kans is groter dat een medewerker van het project voor begeleiding zorgt achteraf.
Er staat ook nergens dat de buurvrouw dat gaat doen, dan is het natuurlijk wel het meest logische dat de begeleiding nog steeds via jeugdreclassering gaat, maar aangezien die logica niet in je eenzijdige mening straatje past kan dat natuurlijk niet.
pi_121992149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
:D :') _O_

Vullen we hier zo ongeveer een heel topic met gelul over de Jeugdreclassering, krijg je links waarin duidelijk te lezen valt dat het níet om een vrijwillige behandeling / begeleiding gaat, heeft het vervolgens geen fuck met het topic te maken. :D

quote:
Nergens staat dat de begeleiding via de jeugdreclassering gaat.
Jawel, lezen. Jeugdreclassering is onderdeel van Jeugdzorg. Zo, cirkeltje weer rond.

quote:
Kans is groter dat een medewerker van het project voor begeleiding zorgt achteraf.
Die werken allebei voor dezelfde instantie dus dat zou best kunnen als ze parttime 2 functies doet. :+
pi_121992285
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het feit dat ze een veroordeling hebben misschien?
En nee, ik vind dit een plan wat nergens op slaat. Twee weken taarttherapie en men verwacht minder recidive?
Dan moeten ze het plan beter uit de doeken doen wellicht, maar er zit meer achter dan je wellicht in eerste instantie denkt, de media heeft dat dus niet erg goed in beeld gebracht.
pi_121992376
edit: misclick
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:24:47 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121992476
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:30 schreef YuckFou het volgende:
Omdat de meeste kortzichtige schreeuwers hier verder niet lezen dan "taarten bakken" is het misschien beter een compleet artikel te quoten, uit het ref.dagblad in dit geval:

[..]

Van 's ochtends tot 's avonds een intensief programma voor minderjarige crimineeltjes waarbij het wellicht nog kan helpen zonder ze stoer te laten doen bij andere criminelen klinkt bij als iets wat wellicht beter kan helpen dan 4 maanden tussen de andere kutkinderen en er nog slechter uitkomen....
Flikker op met je nuance, dit moet wel een onderbuiktopic blijven ja!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121992482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D :') _O_

Vullen we hier zo ongeveer een heel topic met gelul over de Jeugdreclassering, krijg je links waarin duidelijk te lezen valt dat het níet om een vrijwillige behandeling / begeleiding gaat, heeft het vervolgens geen fuck met het topic te maken. :D

[..]

Jawel, lezen. Jeugdreclassering is onderdeel van Jeugdzorg. Zo, cirkeltje weer rond.

[..]

Die werken allebei voor dezelfde instantie dus dat zou best kunnen als ze parttime 2 functies doet. :+
Ik heb het gelezen en nergens lees ik dat dit traject onder 1 van de 5 voorwaarden valt.

'' Wanneer komt een jongere bij de Jeugdreclassering terecht?

Via de Raad voor Kinderbescherming, omdat de jongere in aanraking is geweest met de politie.
Als de strafzaak van de jongere voorwaardelijk is geseponeerd. Als de jongere zich aan de voorwaarden houdt en de taakstraf goed uitvoert, hoeft het niet voor de kinderrechter te verschijnen en krijgt dus geen strafblad.
Wanneer de jongere een tijd in voorarrest heeft gezeten en wordt geschorst (vrijgelaten) op voorwaarde dat de jongere naar de aanwijzingen van de jeugdreclassering luistert.
Door de kinderrechter wordt uitgesproken dat de jongere tijdens zijn proeftijd zich aan de adviezen van de jeugdreclassering moet houden.
Wanneer de jongere in een jeugdgevangenis zit en binnenkort vrijkomt.''
pi_121992821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vanaf volgende week kunnen veroordeelden criminele jongeren hun celstraf afkopen door 2 weekjes taarten te bakken. Ook mogen ze in plaats van celstraffen een goed gesprek gaan voeren met hun moeder of slachtoffer. Dit project krijgt de stoere naam: 'Pas op de plaats', want zo klinkt het in ieder geval nog als iets wat op een straf lijkt.

De enige voorwaarden: De criminele jongeren moetenmogen zelf kiezen voor de behandeling, die direct moet starten na zijn rechtszaak. 'Het is een tik op de vingers en dat werkt alleen als je het snel uitvoert'.

Goh, wat zouden ze liever kiezen, hun celstraf of 2 weekjes taarten bakken?

dium=RSS

Ik wil graag nog een derde optie toevoegen.

en ik gok dat men massaal de derde optie kiest. >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2013 17:36:28 ]
pi_121992968
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:36 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik wil graag nog een derde optie toevoegen.

[ afbeelding ]

en ik gok dat men massaal de derde optie kiest. >:)
Mits er zelfgebakken taart erbij zit natuurlijk :Y)
pi_121992991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Flikker op met je nuance, dit moet wel een onderbuiktopic blijven ja!
Waarom staat het dan nog in nws en niet in onzin? :D
pi_121993430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat waren de meeste punten, maar niet mijn belangrijkste.
-Vind jij dit een passende straf dan? En dan bedoel ik straf, dus niet of jij denkt dat de recidive hiermee minder wordt. Denk dan bijvoorbeeld aan datgene wat jezelf is overkomen. Als die 16-jarige jongen die een geladen pistool op jou richtte en je beroofde zo'n straf zou krijgen zou je dat dan rechtvaardig vinden? En denk je soms dat zo iemand (jij kent zijn achtergrond en geeft aan dat hij volgens jou niet te behandelen is) af zal schrikken om in herhaling te vallen als hij zo'n 'straf' krijgt?
Ja, ik ben namelijk nog niet uit het oog verloren dat we het hebben over jongeren die op een keerpunt staan .. en in het geval van dat gezin en hun bekenden weet ik dat dat keerpunt al bereikt is voor ze de leeftijd van 12 jaar hebben bereikt. Maar anders, natuurlijk, zowel ik alsook de maatschappij hebben er meer aan dat zo'n jong asap weer op het goede pad raakt, ik help liever mee aan een poging daartoe dan dat ik toekijk terwijl dat jong in de gevangenis een volleerde opleiding tot crimineel krijgt van zijn matties.

quote:
Het gaat dus om misdaden van dit kaliber. Zaken waarbij een rechter een taakstraf op legt komen hiervoor niet in aanmerking, alleen zwaardere misdrijven. Het is ook waar dat sommige criminelen niet te behandelen zijn. Voor hun geld dan alleen nog maar een gepaste straf.
Waar haal je dat vandaan? Dat staat nergens, evenmin als dat er ergens staat dat ze een cursus taarten bakken krijgen ..

Even kijken, wat staat er ook alweer
quote:
'Ze krijgen trainingen op het gebied van sociale vaardigheden, moeten gesprekken voeren met hun slachtoffer, praten met hun familie of gaan een taart bakken.'
'Of' en 'een', het komt dus in plaats van iets anders, en het gaat om een enkele taart .. een totaal ander verhaal dan hetgeen jij ervan probeert te maken.
pleased to meet you
pi_121993786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen en nergens lees ik dat dit traject onder 1 van de 5 voorwaarden valt.

'' Wanneer komt een jongere bij de Jeugdreclassering terecht?

Via de Raad voor Kinderbescherming, omdat de jongere in aanraking is geweest met de politie.
Als de strafzaak van de jongere voorwaardelijk is geseponeerd. Als de jongere zich aan de voorwaarden houdt en de taakstraf goed uitvoert, hoeft het niet voor de kinderrechter te verschijnen en krijgt dus geen strafblad.
Wanneer de jongere een tijd in voorarrest heeft gezeten en wordt geschorst (vrijgelaten) op voorwaarde dat de jongere naar de aanwijzingen van de jeugdreclassering luistert.
Door de kinderrechter wordt uitgesproken dat de jongere tijdens zijn proeftijd zich aan de adviezen van de jeugdreclassering moet houden.
Wanneer de jongere in een jeugdgevangenis zit en binnenkort vrijkomt.''

Nee, dit is ook een traject wat nog moet starten, hè. Staat bovendien nog eens in de laatste zin van het nieuwsbericht.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')