Iets weglaten terwijl je weet dat 90% van de lezers niet op de bron klikt is bijna hetzelfde.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:04 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Nee, concreet nu. Waar lieg ik?
En als je echt zo stoor bent probeer jouw eigen leugens dan ook maar gelijk te ontkrachten.
Zoals het er nu voor staat lieg jij meerdere malen in je eerste reactie op mij terwijl jij mij onterecht van leugens beticht.
Ik word een beetje moe van hypocriete users zoals jij.
Slachtoffers worden niet verplicht om mee te werken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:06 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Of slachtoffers die helemaal geen zin hebben om met de daders te praten. Slachtoffers hebben ook rechten weet je wel? Al zou je dat soms niet denken.
Nee, er staat niet dat dat de énige voorwaarde is. Je bent alweer woorden aan het verdraaien.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:01 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Het persbericht waarin staat dat de enige voorwaarde is dat een jongere bewust moet kiezen voor dat traject. Geen onderzoek waaraan ze moeten voldoen dus.
Als een jongere zich niet aan de afspraken houdt die gemaakt zijn of niet meewerkt wordt de zaak weer teruggegeven aan het OM. Zeker bij een opgelegde maatregel of opgelegd toezicht. Hoe kom je erbij dat dat allemaal vrijwillig zou zijn?quote:Het enige wat een rechter kan doen is extra voorwaarden met een extra sanctie wanneer daar niet aan voldaan wordt opleggen. Legt hij alleen dat traject op, dan kan de jeugdreclassering hoogstens toezicht houden waaraan een veroordeelde niet eens hoeft mee te werken.
Ik ben erg benieuwd.quote:Dit is algemeen bekende informatie. Omdat het jouw verhaal niet ondersteund zal je wel niet bekend zijn hiermee. Daarom wil ik je best links geven naar verschillende bronnen hierover.
Zelf heb ik al genoeg actualiteitenprogramma's en documentaires gezien met dit verhaal.
Dat de recidive omlaag gaat? Altijd.quote:En dat zou jij nog graag zien ook, ben ik bang.
mooi !quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Slachtoffers worden niet verplicht om mee te werken.
Volslagen onzin. Ik heb nergens gelogen en jij hebt geen enkel bewijs daarvoor. Ik heb mijn mening gegeven net zoals iedereen hier doet. Nog daargelaten of 90% inderdaad niet op de link van een OPquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:08 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Iets weglaten terwijl je weet dat 90% van de lezers niet op de bron klikt is bijna hetzelfde.
Nee, dat zou helemaal van de pot gerukt zijn als die verplichting er wel zou zijn. Al sta ik nergens meer van te kijken hoor.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef Brum_brum het volgende:
[..]
Slachtoffers worden niet verplicht om mee te werken.
Mja, het klinkt natuurlijk leuk: "jongeren die intrinsiek gemotiveerd zijn om te veranderen kunnen d.m.v. dit project dat ook daadwerkelijk doen". Maar dat lijkt me nogal lastig om te meten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:02 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Twee weken in een besloten omgeving vind ik heel erg kort om daarmee recidive te voorkomen.
En dat ze mogen kiezen vind ik echt bespottelijk. Mocht dit project doorgaan verplicht het dan gewoon standaard.
je moet eigenlijk het hele artikel lezen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:12 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, dat zou helemaal van de pot gerukt zijn als die verplichting er wel zou zijn. Al sta ik nergens meer van te kijken hoor.
Twee weken taarten bakken als ze daarvoor kiezenen hup, de recidive daalt. Wie verzint zoiets?
Dat lijkt mij ook heel lastig te meten. Alleen op termijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, het klinkt natuurlijk leuk: "jongeren die intrinsiek gemotiveerd zijn om te veranderen kunnen d.m.v. dit project dat ook daadwerkelijk doen". Maar dat lijkt me nogal lastig om te meten.
Ik denk dat ze dat pas na die 2 weken kunnen meten.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:14 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Mja, het klinkt natuurlijk leuk: "jongeren die intrinsiek gemotiveerd zijn om te veranderen kunnen d.m.v. dit project dat ook daadwerkelijk doen". Maar dat lijkt me nogal lastig om te meten.
Wat ze dan moeten doen als het niets heeft geholpen, dat weet ik ook niet, maar dat zullen zijquote:Na twee weken stopt het programma. De deelnemer mag dan weer naar huis, waar verdere begeleiding op hem wacht.
Ja, heb het hele artikel gelezen, maar ik kan er echt geen chocola(detaart) van maken.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:15 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
je moet eigenlijk het hele artikel lezen.
Minderjarige criminelen krijgen vanaf 1 februari de kans om een dreigende celstraf te voorkomen. In plaats daarvan kunnen ze een intensief behandeltraject doorlopen. Ze krijgen dan 2 weken lang in de jeugdinrichting in Veenhuizen een individueel programma, 'Pas op de plaats' genoemd, zonder dat ze contact hebben met andere gedetineerden.
Dat meldde het Openbaar Ministerie (OM) Noord-Nederland dinsdag. Jongeren die dreigen af te glijden in het criminele circuit, krijgen op deze manier de mogelijkheid om met hulp hun leven weer op de rit te krijgen, licht Petra Hoekstra, jeugdofficier bij het OM Noord-Nederland, toe. 'Het gaat om minderjarigen die op een soort keerpunt zijn beland en waarbij je de vraag kunt stellen of gewone detentie wel goed voor ze is.'
Voorwaarde is wel dat de jongere bewust kiest voor de behandeling, die direct moet starten na zijn rechtszaak. 'Het is een tik op de vingers en dat werkt alleen als je het snel uitvoert', aldus Hoekstra. Jeugdige criminelen die voor 'Pas op de plaats' kiezen, worden van 's ochtends vroeg tot 's avonds laat begeleid in een gesloten omgeving in de jeugdgevangenis van Veenhuizen. 'Ze krijgen trainingen op het gebied van sociale vaardigheden, moeten gesprekken voeren met hun slachtoffer, praten met hun familie of gaan een taart bakken.'
Belangrijk is dat ze geen enkel contact hebben met andere gedetineerden. Hoekstra: 'Je ziet vaak dat ze dan toch weer stoer gaan doen en gaan bluffen.' Na twee weken stopt het programma. De deelnemer mag dan weer naar huis, waar verdere begeleiding op hem wacht.
Nee, dat zul je over een periode van zeg 5 jaar moeten meten. Voor hetzelfde geld houdt men zich een half jaartje koest en zodra de jeugdreclassering uit beeld is.. whoppa.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:18 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
Ik denk dat ze dat pas na die 2 weken kunnen meten.
Nee, maar jeugdreclassering blijft sowieso op lange termijn nog in beeld. Dat is afhankelijk van wat ze precies hebben gedaan, maar per 2 weken een mailtje sturen dat alles oké is is niet voldoende. Zeker bij zwaardere misdrijven is die begeleiding nog best pittig. Je moet verantwoorden wat je in huis hebt, als ze het gevoel hebben dat het niet goed gaat mogen ze thuis een interventie doen, je moet op het uur af doorgeven waar je uit hangt, et cetera.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:17 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat lijkt mij ook heel lastig te meten. Alleen op termijn.
Ik hik zo tegen die twee weken aan. Dat is toch niks?
Dat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat zul je over een periode van zeg 5 jaar moeten meten. Voor hetzelfde geld houdt men zich een half jaartje koest en zodra de jeugdreclassering uit beeld is.. whoppa.
Jij moet nog bewijzen waar ik eerder woorden heb verdraait. En kom niet met die onzin uit mijn OP aan. Daarin staat mijn mening over dit traject, waarin ik geen enkel onwaar woord bij heb gezet met een directe link naar het persberichtquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, er staat niet dat dat de énige voorwaarde is. Je bent alweer woorden aan het verdraaien.
[..]
Dat geld alleen voor de voorwaarden tijdens het traject. Daaronder valt niet hoe zo iemand zich hoort te gedragen tijdens zo'n slachtoffergesprek. Zo'n gesprek wordt wanneer het onplezierig wordt gewoon afgekapt waarna men tot de orde van de dag overgaat.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Als een jongere zich niet aan de afspraken houdt die gemaakt zijn of niet meewerkt wordt de zaak weer teruggegeven aan het OM. Zeker bij een opgelegde maatregel of opgelegd toezicht. Hoe kom je erbij dat dat allemaal vrijwillig zou zijn?
[..]
Komt eraan en dat gaat dus niet lukken dankzij zo'n traject.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:09 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Ik ben erg benieuwd.
[..]
Dat de recidive omlaag gaat? Altijd.
tja het zal wel een proefballonnetje zijn denk ik?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:21 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Nee, dat zul je over een periode van zeg 5 jaar moeten meten. Voor hetzelfde geld houdt men zich een half jaartje koest en zodra de jeugdreclassering uit beeld is.. whoppa.
ja, zoiets dacht ik ook dus.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Na die twee weken in afzondering gaan ze waarschijnlijk het traject verder uitwerken en zorgen dat het goed blijft gaan. Stuk nazorg en perspectieven uitwerken.
Afzondering kun je het ook niet noemen. Ze zijn de hele dag in gezelschap en hebben een heel druk programma.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:20 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Na die twee weken in afzondering gaan ze waarschijnlijk het traject verder uitwerken en zorgen dat het goed blijft gaan. Stuk nazorg en perspectieven uitwerken.
Vast plan. Vanaf 1 februari zullen de eerste veroordeelde jongeren kunnen kiezen uit celstraf of dit 2 weken durende project.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:22 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
tja het zal wel een proefballonnetje zijn denk ik?
Of is dit al een vast plan?
Het gaat over minderjarige kinderen, dus ik denk dat de ouders er ook bij betrokken moeten worden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:25 schreef Gertje-Plongers het volgende:
Ik hoop niet dat het al teveel bemoeizorg gaat worden waarbij je twee partijen gaat krijgen, waarin jeugdzorg de dominante rol gaat aannemen, dan gaat het de mist in, zeker weten.
Ah... oké dat nieuws had ik gemist.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:26 schreef voetbalmanager2 het volgende:
[..]
Vast plan. Vanaf 1 februari zullen de eerste veroordeelde jongeren kunnen kiezen uit celstraf of dit 2 weken durende project.
Dat is dus zonder enige verplichting voor die veroordeelde jongeren. Ze kunnen gewoon stoppen als ze het niet bevalt. Bovendien is er nu al veel geen behandeling mogelijk voor veroordeelde jongeren dus ik betwijfel of hier wel adequate vervolgbehandeling aangeboden gaat worden. En dan nog is het alleen aangeboden en niet verplicht.quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:23 schreef FANNvanhetlaatsteuur het volgende:
[..]
ja, zoiets dacht ik ook dus.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |