abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121989874
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is dus zonder enige verplichting voor die veroordeelde jongeren. Ze kunnen gewoon stoppen als ze het niet bevalt. Bovendien is er nu al veel geen behandeling mogelijk voor veroordeelde jongeren dus ik betwijfel of hier wel adequate vervolgbehandeling aangeboden gaat worden. En dan nog is het alleen aangeboden en niet verplicht.
Ja ik snap het, gewaagd plan wel, hopen dat het werkt dan maar.
pi_121989916
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:25 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Afzondering kun je het ook niet noemen. Ze zijn de hele dag in gezelschap en hebben een heel druk programma.
Ze komen zo niet aan zelfreflectie toe. Iets wat misschien wel zou lukken als ze een poosje alleen op cel zouden zitten.
Ik denk dat je niet altijd die zelfreflectie nodig hebt ( in afzondering ). Wat ze bijvoorbeeld wel nodig hebben is rolmodellen en perspectieven, zowel in de zin van scholing, werk, zingevingen, en een stukje reflectie over jezelf en hierin zelfwaardering ontdekken of herontdekken. Leren dat het niet nodig is om zulk gedrag te hebben.

En hopelijk krijgen die mensen daar dan ook een stuk waardering voor terug, vanuit de omgeving en wat helemaal mooi zou zijn, vanuit de maatschappij.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_121990191
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:21 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Jij moet nog bewijzen waar ik eerder woorden heb verdraait. En kom niet met die onzin uit mijn OP aan. Daarin staat mijn mening over dit traject, waarin ik geen enkel onwaar woord bij heb gezet met een directe link naar het persbericht
Je suggereert in dit topic aan de lopende band dat het zou gaan om taarten bakken. Je licht er één woord, één onderdeel van het programma uit en doet vervolgens alsof dat zo'n beetje de hoofdactiviteit zou zijn. Bullshit.

quote:
Het gaat in alle gevallen om criminele jongeren die veroordeeld zijn door een rechter tot celstraf en als mogelijk een keuze krijgen om 2 weken taarten te bakken intern
quote:
Serieus geloven dat tot celstraf veroordeelde criminelen beter worden van taarten bakken
quote:
Goh, wat zouden ze liever kiezen, hun celstraf of 2 weekjes taarten bakken?
quote:
Dat geld alleen voor de voorwaarden tijdens het traject.
Hoe bedoel je? Als een jongere begeleiding krijgt opgelegd van de rechter heeft hij zich aan de afspraken die worden gemaakt te houden. Daar is weinig vrijwilligs aan.

quote:
Daaronder valt niet hoe zo iemand zich hoort te gedragen tijdens zo'n slachtoffergesprek. Zo'n gesprek wordt wanneer het onplezierig wordt gewoon afgekapt waarna men tot de orde van de dag overgaat.
Echt, hoe kom je daarbij?
pi_121990369
Leesvoer Xa1pt!

https://zoek.officielebekendmakingen.nl/kv-tk-2013Z00763.odt
http://www.zorgwelzijn.nl(...)arreveld-ZWZ018530W/
http://www.bredavandaag.n(...)ngenis-den-hey-acker

Zowat misstanden zijn er in de meeste jeugdinrichtingen waar geen of zeer slechte behandeling wordt gegeven. Zulke misstanden zijn er al meer dan 10 jaar en komen jaarlijks wel voor in programma's als nieuwsuur. Maar ja, als ik een bron van meer dan een jaar of 2 zou geven zou je al gaan miepen.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_121990372
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:28 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat is dus zonder enige verplichting voor die veroordeelde jongeren.
Onzin. Als ze niet meewerken tijdens dit project of na deelgenomen te hebben aan het project zich niet houden aan de afspraken die gemaakt zijn wordt de zaak gewoon weer teruggegeven aan de OvJ en kunnen ze opnieuw voorkomen. Dat dit allemaal zonder consequenties zou zijn is volledig uit de lucht gegrepen.

quote:
Ze kunnen gewoon stoppen als ze het niet bevalt.
Dat kan, maar dan mogen ze opnieuw voorkomen en krijgen ze wèl een vrijheidsstraf.
pi_121990497
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:30 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Ik denk dat je niet altijd die zelfreflectie nodig hebt ( in afzondering ). Wat ze bijvoorbeeld wel nodig hebben is rolmodellen en perspectieven, zowel in de zin van scholing, werk, zingevingen, en een stukje reflectie over jezelf en hierin zelfwaardering ontdekken of herontdekken. Leren dat het niet nodig is om zulk gedrag te hebben.

En hopelijk krijgen die mensen daar dan ook een stuk waardering voor terug, vanuit de omgeving en wat helemaal mooi zou zijn, vanuit de maatschappij.
Wie bedoel je met die mensen ?
pi_121990560
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:40 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Wie bedoel je met die mensen ?
De mensen die het traject doorlopen hebben.
  donderdag 24 januari 2013 @ 16:42:14 #208
387467 Cuppiecake
Keep calm and have a Cupcake!
pi_121990571
Toch zou het misschien wel kunnen helpen. In zo'n jeugdgevangenks zitten allemaal van die opgefokte types bij elkaar. Daar worden ze allen maar agressiever van..
pi_121990574
het is mij nooit geleerd om een taart te bakken. ik denk er nu sterk over na om een Steelpan te jatten bij de blokker in de stille hoop dat ik de kans krijg om een goede appeltaart te mogen bakken. Dat is daarbij gesprekken mag voeren met familie, is een kans om nieuwe vrienden te maken.

[/sarcasme]

ik walg werkelijk van dit plan.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_121990730
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:42 schreef spectrumanalyser het volgende:
het is mij nooit geleerd om een taart te bakken. ik denk er nu sterk over na om een Steelpan te jatten bij de blokker in de stille hoop dat ik de kans krijg om een goede appeltaart te mogen bakken. Dat is daarbij gesprekken mag voeren met familie, is een kans om nieuwe vrienden te maken.

[/sarcasme]

ik walg werkelijk van dit plan.
Waarom ? omdat je iemand geen tweede kans wil geven, of omdat straf iets is wat op enkele vierkante meters moet plaatsvinden voor een aanzienlijke tijd.

Is het doel niet voldoende, namelijk minder criminaliteit en minder terugvallers, die veelplegers kunnen worden.
pi_121990782
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je suggereert in dit topic aan de lopende band dat het zou gaan om taarten bakken. Je licht er één woord, één onderdeel van het programma uit en doet vervolgens alsof dat zo'n beetje de hoofdactiviteit zou zijn. Bullshit.

[..]
Ik heb meerdere malen gezegd dat het 1 van de 4, en dat is dan nog als je de gesprekken met ouders en met slachtoffer apart telt, onderdelen is. Het enige andere onderdeel is sociale vaardigheidstraining.
En ik noem dat taartenbakken steeds, omdat ik dat zou enorm achterlijk vind. Helemaal omdat het zo'n belangrijk onderdeel is.[quote]0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:35 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Hoe bedoel je? Als een jongere begeleiding krijgt opgelegd van de rechter heeft hij zich aan de afspraken die worden gemaakt te houden. Daar is weinig vrijwilligs aan.

[..]

Hij krijgt na afloop van het traject begeleiding aangeboden. Nergens lees ik dat dat een verplicht onderdeel is, laat staan dat daar verplichtingen aan verbonden worden of dat de strafuitvoering ongeldig is op het moment dat hij zich daar niet aan houdt.
Als jij zo overtuigd van je gelijk bent, geef dan maar aan waar dat verplicht wordt gesteld. Of nog makkelijker, geef mij maar 1 voorwaarde aan waaraan zo'n veroordeelde moet voldoen en wat het gevolg is wanneer hij dat niet doet.

Tot die tijd is het gewoon een vrijwillige keuze.

[/quote]
pi_121990786
quote:
Heb je ook een versie met antwoorden?

quote:
De directeur van de betreffende inrichting is 6 jaar geleden opgestapt en de inspectie heeft onderzoek gedaan. Is die situatie nu nog steeds zo?

quote:
Er is een jongen ontsnapt. Oké?
pi_121990876
het doel is absoluut prima hoor. ik zie het alleen niet matchen met de voorstelling die ze schetsen.

stel jezelf nou eens voor. je steelt, valt mensen lastig, doet dit telkens opnieuw. en je bent opgefokt.
dan mag je een taart gaan bakken.... of met familie praten. hoe zie je dat voor je.
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_121990944
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:46 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Hij krijgt na afloop van het traject begeleiding aangeboden.
Nee, dat wordt opgelegd.

quote:
Nergens lees ik dat dat een verplicht onderdeel is, laat staan dat daar verplichtingen aan verbonden worden of dat de strafuitvoering ongeldig is op het moment dat hij zich daar niet aan houdt.
Als jij zo overtuigd van je gelijk bent, geef dan maar aan waar dat verplicht wordt gesteld. Of nog makkelijker, geef mij maar 1 voorwaarde aan waaraan zo'n veroordeelde moet voldoen en wat het gevolg is wanneer hij dat niet doet.
Dragen van een enkelband bijvoorbeeld. Bij het niet volgen van de afspraken gaat de zaak weer terug naar de OvJ en krijg je een nieuwe straf. Bij de eerste uitspraak kreeg je bijvoorbeeld een voorwaardelijke gevangenisstraf van 4 maanden en nu je je niet aan de afspraken hebt gehouden mag je dus 4 maanden gaan zitten.
pi_121990956
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:46 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Heb je ook een versie met antwoorden?

[..]

De directeur van de betreffende inrichting is 6 jaar geleden opgestapt en de inspectie heeft onderzoek gedaan. Is die situatie nu nog steeds zo?

[..]

Er is een jongen ontsnapt. Oké?
Lees het eerst maar eens. En als je uitgelezen bent google dan maar eens iets als jeugdinrichtingen + misstanden of jeugdinrichtingen + slechte behandelingen of tv- programma's+ jeugdinrichtingen
pi_121991071
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:48 schreef spectrumanalyser het volgende:
het doel is absoluut prima hoor. ik zie het alleen niet matchen met de voorstelling die ze schetsen.

stel jezelf nou eens voor. je steelt, valt mensen lastig, doet dit telkens opnieuw. en je bent opgefokt.
dan mag je een taart gaan bakken.... of met familie praten. hoe zie je dat voor je.
Zo zal het niet zijn. Het is niet even vrijblijvend een taartje bakken en dan weer gaan. Zo iets zal wel iets verder uitgedacht zijn mag ik aannemen.

Eerst wordt je dus geïsoleerd en op dat moment zie je pas wie diegene echt is, dus zonder zijn omgeving, daar kun je in ruste met iemand aan de gang. Die jongens en meiden zijn vaak niet zo rot als je denkt, sommige misschien wel, maar die zullen daar niet zijn.

Daarna keert zo iemand weer terg in zijn normale staat, net als jij en ik. Op dat moment staat iemand weer open voor suggesties en kun je er iets mee aanvangen. Daarna komt de nabegeleiding om iemand op het goede pad te houden.
pi_121991107
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Lees het eerst maar eens. En als je uitgelezen bent google dan maar eens iets als jeugdinrichtingen + misstanden of jeugdinrichtingen + slechte behandelingen of tv- programma's+ jeugdinrichtingen
Just did. Het eerste item zijn een viertal kamervragen zonder antwoorden, het tweede item gaat over misstanden in een inrichting in 2006 en het laatste item gaat over een AT die een ontsnapte jongere in moesten rekenen. Dat er vanwege geldgebrek wel eens iets mis gaat in een inrichting zal ongetwijfeld, maar dat het er één grote puinhoop is en jongeren zelf uit mogen zoeken wat ze doen blijkt nergens uit.
pi_121991122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nee, dat wordt opgelegd.

[..]

Dat staat nergens, geef maar aan anders waar dat staat. En nogmaals:
pi_121991156
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:52 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

Zo zal het niet zijn. Het is niet even vrijblijvend een taartje bakken en dan weer gaan. Zo iets zal wel iets verder uitgedacht zijn mag ik aannemen.

Eerst wordt je dus geïsoleerd en op dat moment zie je pas wie diegene echt is, dus zonder zijn omgeving, daar kun je in ruste met iemand aan de gang. Die jongens en meiden zijn vaak niet zo rot als je denkt, sommige misschien wel, maar die zullen daar niet zijn.

Daarna keert zo iemand weer terg in zijn normale staat, net als jij en ik. Op dat moment staat iemand weer open voor suggesties en kun je er iets mee aanvangen. Daarna komt de nabegeleiding om iemand op het goede pad te houden.

Oh, dat is vreemd. Laat ik nu denken dat die daar juist wél zijn .
pi_121991174
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:53 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat staat nergens, geef maar aan anders waar dat staat. En nogmaals:
http://www.bjzhaaglanden.(...)en/jeugdreclassering

En zoals ik net al zei: een enkelband dragen bijvoorbeeld.
pi_121991177
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dat is vreemd. Laat ik nu denken dat die daar juist wél zijn .
En waar baseer jij dat op ?

Jij hebt trouwens wel heel vaak de neiging om op hele kleine stukjes in te gaan die je nog zou kunnen uitleggen als tegenargument, ben je het ook wel eens ergens mee eens?? Dat is ook wel eens leuk voor de verandering :)
pi_121991274
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:50 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dragen van een enkelband bijvoorbeeld. Bij het niet volgen van de afspraken gaat de zaak weer terug naar de OvJ en krijg je een nieuwe straf. Bij de eerste uitspraak kreeg je bijvoorbeeld een voorwaardelijke gevangenisstraf van 4 maanden en nu je je niet aan de afspraken hebt gehouden mag je dus 4 maanden gaan zitten.
Ja en? Leuk verhaaltje, maar we hebben het hier niet over enkelbanden.
We hebben het hier over een taartenbakproject en een vrijblijvende behandeling daarna.
pi_121991371
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:56 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ja en? Leuk verhaaltje, maar we hebben het hier niet over enkelbanden.
Je wilde een voorbeeld van een afspraak die gemaakt wordt en de consequentie die het kan hebben als je je daar niet aan houdt.

quote:
We hebben het hier over een taartenbakproject en een vrijblijvende behandeling daarna.
Nope. De begeleiding van de jeugdreclassering is verplicht, dat is namelijk een maatregel die de rechter oplegt.
pi_121991565
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Je wilde een voorbeeld van een afspraak die gemaakt wordt en de consequentie die het kan hebben als je je daar niet aan houdt.

[..]

Dit heeft helemaal niets met het topic te maken. Ik wilde van jou zien waar dat het staat dat het gevolgen heeft om niet mee te werken met de behandeling na het traject. En welke voorwaarden zo'n veroordeelde aan moet voldoen. Dat het gevolgen heeft om niet aan de voorwaarden van een enkelband te voldoen wist ik ook prima. Heeft alleen helemaal niets met dit topic of mijn vraag te maken.
pi_121991617
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:58 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Nope. De begeleiding van de jeugdreclassering is verplicht, dat is namelijk een maatregel die de rechter oplegt.
Geloof ik niets van en dat staat nergens. Tenzij een rechter apart voorwaarden en consequenties aan deze behandeling verbind is het geheel vrijwillig.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')