abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121991709
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:02 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dit heeft helemaal niets met het topic te maken. Ik wilde van jou zien waar dat het staat dat het gevolgen heeft om niet mee te werken met de behandeling na het traject.
Nou hier dus.

quote:
En welke voorwaarden zo'n veroordeelde aan moet voldoen.
Dat zal per behandelplan verschillen.

quote:
Dat het gevolgen heeft om niet aan de voorwaarden van een enkelband te voldoen wist ik ook prima. Heeft alleen helemaal niets met dit topic of mijn vraag te maken.
Oh, ik dacht dat je net iets vroeg.
quote:
Nergens lees ik dat dat een verplicht onderdeel is, laat staan dat daar verplichtingen aan verbonden worden of dat de strafuitvoering ongeldig is op het moment dat hij zich daar niet aan houdt.
Als jij zo overtuigd van je gelijk bent, geef dan maar aan waar dat verplicht wordt gesteld. Of nog makkelijker, geef mij maar 1 voorwaarde aan waaraan zo'n veroordeelde moet voldoen en wat het gevolg is wanneer hij dat niet doet.
pi_121991852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:03 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Geloof ik niets van en dat staat nergens.
Zie de link hierboven en hier.

quote:
Tenzij een rechter apart voorwaarden en consequenties aan deze behandeling verbind is het geheel vrijwillig.
Een behandeling is vrijwel nooit vrijwillig als de rechter er aan te pas komt. Zie de 2 links hierboven.
pi_121991986
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef Gertje-Plongers het volgende:

[..]

En waar baseer jij dat op ?

Jij hebt trouwens wel heel vaak de neiging om op hele kleine stukjes in te gaan die je nog zou kunnen uitleggen als tegenargument, ben je het ook wel eens ergens mee eens?? Dat is ook wel eens leuk voor de verandering :)
Het feit dat ze een veroordeling hebben misschien?
En nee, ik vind dit een plan wat nergens op slaat. Twee weken taarttherapie en men verwacht minder recidive?
pi_121992034
Leuke verhalen over de jeugdreclassering weer. Heeft alleen wederom niets met dit onderwerp te maken.
Nergens staat dat de begeleiding via de jeugdreclassering gaat. Kans is groter dat een medewerker van het project voor begeleiding zorgt achteraf.
Steun het Kiva Fok! team!
http://www.kiva.org/team/fok
pi_121992122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Leuke verhalen over de jeugdreclassering weer. Heeft alleen wederom niets met dit onderwerp te maken.
Nergens staat dat de begeleiding via de jeugdreclassering gaat. Kans is groter dat een medewerker van het project voor begeleiding zorgt achteraf.
Er staat ook nergens dat de buurvrouw dat gaat doen, dan is het natuurlijk wel het meest logische dat de begeleiding nog steeds via jeugdreclassering gaat, maar aangezien die logica niet in je eenzijdige mening straatje past kan dat natuurlijk niet.
pi_121992149
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:13 schreef voetbalmanager2 het volgende:
:D :') _O_

Vullen we hier zo ongeveer een heel topic met gelul over de Jeugdreclassering, krijg je links waarin duidelijk te lezen valt dat het níet om een vrijwillige behandeling / begeleiding gaat, heeft het vervolgens geen fuck met het topic te maken. :D

quote:
Nergens staat dat de begeleiding via de jeugdreclassering gaat.
Jawel, lezen. Jeugdreclassering is onderdeel van Jeugdzorg. Zo, cirkeltje weer rond.

quote:
Kans is groter dat een medewerker van het project voor begeleiding zorgt achteraf.
Die werken allebei voor dezelfde instantie dus dat zou best kunnen als ze parttime 2 functies doet. :+
pi_121992285
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:12 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het feit dat ze een veroordeling hebben misschien?
En nee, ik vind dit een plan wat nergens op slaat. Twee weken taarttherapie en men verwacht minder recidive?
Dan moeten ze het plan beter uit de doeken doen wellicht, maar er zit meer achter dan je wellicht in eerste instantie denkt, de media heeft dat dus niet erg goed in beeld gebracht.
Kreeg ooit sprookjes te horen. Zit nu in therapie.
pi_121992376
edit: misclick
  donderdag 24 januari 2013 @ 17:24:47 #234
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121992476
quote:
14s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:30 schreef YuckFou het volgende:
Omdat de meeste kortzichtige schreeuwers hier verder niet lezen dan "taarten bakken" is het misschien beter een compleet artikel te quoten, uit het ref.dagblad in dit geval:

[..]

Van 's ochtends tot 's avonds een intensief programma voor minderjarige crimineeltjes waarbij het wellicht nog kan helpen zonder ze stoer te laten doen bij andere criminelen klinkt bij als iets wat wellicht beter kan helpen dan 4 maanden tussen de andere kutkinderen en er nog slechter uitkomen....
Flikker op met je nuance, dit moet wel een onderbuiktopic blijven ja!
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121992482
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:16 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

:D :') _O_

Vullen we hier zo ongeveer een heel topic met gelul over de Jeugdreclassering, krijg je links waarin duidelijk te lezen valt dat het níet om een vrijwillige behandeling / begeleiding gaat, heeft het vervolgens geen fuck met het topic te maken. :D

[..]

Jawel, lezen. Jeugdreclassering is onderdeel van Jeugdzorg. Zo, cirkeltje weer rond.

[..]

Die werken allebei voor dezelfde instantie dus dat zou best kunnen als ze parttime 2 functies doet. :+
Ik heb het gelezen en nergens lees ik dat dit traject onder 1 van de 5 voorwaarden valt.

'' Wanneer komt een jongere bij de Jeugdreclassering terecht?

Via de Raad voor Kinderbescherming, omdat de jongere in aanraking is geweest met de politie.
Als de strafzaak van de jongere voorwaardelijk is geseponeerd. Als de jongere zich aan de voorwaarden houdt en de taakstraf goed uitvoert, hoeft het niet voor de kinderrechter te verschijnen en krijgt dus geen strafblad.
Wanneer de jongere een tijd in voorarrest heeft gezeten en wordt geschorst (vrijgelaten) op voorwaarde dat de jongere naar de aanwijzingen van de jeugdreclassering luistert.
Door de kinderrechter wordt uitgesproken dat de jongere tijdens zijn proeftijd zich aan de adviezen van de jeugdreclassering moet houden.
Wanneer de jongere in een jeugdgevangenis zit en binnenkort vrijkomt.''
pi_121992821
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 10:40 schreef voetbalmanager2 het volgende:
Vanaf volgende week kunnen veroordeelden criminele jongeren hun celstraf afkopen door 2 weekjes taarten te bakken. Ook mogen ze in plaats van celstraffen een goed gesprek gaan voeren met hun moeder of slachtoffer. Dit project krijgt de stoere naam: 'Pas op de plaats', want zo klinkt het in ieder geval nog als iets wat op een straf lijkt.

De enige voorwaarden: De criminele jongeren moetenmogen zelf kiezen voor de behandeling, die direct moet starten na zijn rechtszaak. 'Het is een tik op de vingers en dat werkt alleen als je het snel uitvoert'.

Goh, wat zouden ze liever kiezen, hun celstraf of 2 weekjes taarten bakken?

dium=RSS

Ik wil graag nog een derde optie toevoegen.

en ik gok dat men massaal de derde optie kiest. >:)

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-01-2013 17:36:28 ]
pi_121992968
quote:
10s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:36 schreef Iwanius het volgende:

[..]

Ik wil graag nog een derde optie toevoegen.

[ afbeelding ]

en ik gok dat men massaal de derde optie kiest. >:)
Mits er zelfgebakken taart erbij zit natuurlijk :Y)
pi_121992991
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:24 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Flikker op met je nuance, dit moet wel een onderbuiktopic blijven ja!
Waarom staat het dan nog in nws en niet in onzin? :D
pi_121993430
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 15:42 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Dat waren de meeste punten, maar niet mijn belangrijkste.
-Vind jij dit een passende straf dan? En dan bedoel ik straf, dus niet of jij denkt dat de recidive hiermee minder wordt. Denk dan bijvoorbeeld aan datgene wat jezelf is overkomen. Als die 16-jarige jongen die een geladen pistool op jou richtte en je beroofde zo'n straf zou krijgen zou je dat dan rechtvaardig vinden? En denk je soms dat zo iemand (jij kent zijn achtergrond en geeft aan dat hij volgens jou niet te behandelen is) af zal schrikken om in herhaling te vallen als hij zo'n 'straf' krijgt?
Ja, ik ben namelijk nog niet uit het oog verloren dat we het hebben over jongeren die op een keerpunt staan .. en in het geval van dat gezin en hun bekenden weet ik dat dat keerpunt al bereikt is voor ze de leeftijd van 12 jaar hebben bereikt. Maar anders, natuurlijk, zowel ik alsook de maatschappij hebben er meer aan dat zo'n jong asap weer op het goede pad raakt, ik help liever mee aan een poging daartoe dan dat ik toekijk terwijl dat jong in de gevangenis een volleerde opleiding tot crimineel krijgt van zijn matties.

quote:
Het gaat dus om misdaden van dit kaliber. Zaken waarbij een rechter een taakstraf op legt komen hiervoor niet in aanmerking, alleen zwaardere misdrijven. Het is ook waar dat sommige criminelen niet te behandelen zijn. Voor hun geld dan alleen nog maar een gepaste straf.
Waar haal je dat vandaan? Dat staat nergens, evenmin als dat er ergens staat dat ze een cursus taarten bakken krijgen ..

Even kijken, wat staat er ook alweer
quote:
'Ze krijgen trainingen op het gebied van sociale vaardigheden, moeten gesprekken voeren met hun slachtoffer, praten met hun familie of gaan een taart bakken.'
'Of' en 'een', het komt dus in plaats van iets anders, en het gaat om een enkele taart .. een totaal ander verhaal dan hetgeen jij ervan probeert te maken.
pleased to meet you
pi_121993786
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:25 schreef voetbalmanager2 het volgende:

[..]

Ik heb het gelezen en nergens lees ik dat dit traject onder 1 van de 5 voorwaarden valt.

'' Wanneer komt een jongere bij de Jeugdreclassering terecht?

Via de Raad voor Kinderbescherming, omdat de jongere in aanraking is geweest met de politie.
Als de strafzaak van de jongere voorwaardelijk is geseponeerd. Als de jongere zich aan de voorwaarden houdt en de taakstraf goed uitvoert, hoeft het niet voor de kinderrechter te verschijnen en krijgt dus geen strafblad.
Wanneer de jongere een tijd in voorarrest heeft gezeten en wordt geschorst (vrijgelaten) op voorwaarde dat de jongere naar de aanwijzingen van de jeugdreclassering luistert.
Door de kinderrechter wordt uitgesproken dat de jongere tijdens zijn proeftijd zich aan de adviezen van de jeugdreclassering moet houden.
Wanneer de jongere in een jeugdgevangenis zit en binnenkort vrijkomt.''

Nee, dit is ook een traject wat nog moet starten, hè. Staat bovendien nog eens in de laatste zin van het nieuwsbericht.
pi_121994138
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:02 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Twee weken in een besloten omgeving vind ik heel erg kort om daarmee recidive te voorkomen.
Hoe kom je aan het idee dat langer straffen recidive voorkomt? De meeste recidive vindt juist plaats bij straffen van een half jaar of langer.

Ik vermoed dat voor deze termijn is gekozen omdat het enerzijds lang genoeg is om je dagelijkse sleur goed te doorbreken en anderzijds niet lang genoeg om het gewone dagelijkse leven totaal te ontregelen .. 14 dagen school kan je wel missen, maar langer ..

quote:
En dat ze mogen kiezen vind ik echt bespottelijk. Mocht dit project doorgaan verplicht het dan gewoon standaard.
Je kan iemand alleen maar helpen als die geholpen wil worden
pleased to meet you
pi_121994456
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 11:03 schreef 3-voud het volgende:
Denken die geitewollensokken nu echt dat na zon behandeling die knapen terugkeren naar hun buurt en gang en dan zeggen er niet meer aan mee te willen doen?
Ja.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')