Ja hoorquote:
Whehe, voor als ik de postcodestraatsuperkanjer gewonnen hebquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:04 schreef mitchelll0181 het volgende:
[..]
Ja hoor
Enkel een kleine pc kopen, special car pc voeding, een 7 inch touchscreen, een inbouwframe en een hoop geduld/tijd
Die opmerking slaat natuurlijk nergens op. Iedereen met gezond verstand heeft een maximaal budget.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:48 schreef mitchelll0181 het volgende:
Geld zat zo te lezen, full option 328
F30 330i bestaat nietquote:Uhhh 330 bedoel k
Waarom? 184pk is in Nederland meer dan voldoendequote:Op woensdag 23 januari 2013 00:17 schreef Andyy het volgende:
Die 320i nemen en met een deel van wat je bespaart een chiptune laten uitvoeren?
Ik hoor de uitlaat, niet de motorquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:43 schreef Andyy het volgende:
Je kan het gemis een beetje compenseren door er een chip in te gooien? De 320i en 328i hebben beiden toch het N20 blok, kan met gemak wat bij voor de 20i.
En tuurlijk, zo'n 6 in lijn klinkt natuurlijk beter, maar onze X1 20i geeft harde scheten bij het opschakelen, hoor je ook bij de 328i, maar heb tot nu toe geen video's gezien/gehoord waar de 320i het ook doet Eigenlijk alleen lelijke uitlaatclips gehoord daarvan
Wat je daar kan horen als die opschakelt, voegt echt wel wat toe aan de belevenis in en buiten de auto
Ik wel, jij over de kentekenplaat volgens mijquote:Op woensdag 23 januari 2013 21:12 schreef mitchelll0181 het volgende:
Wacht .. Wat .. Je had et over die sneeuwketting toch ..
Ik zou voor de 320i gaan. Ik heb in beide auto's gereden. De 328i is een pittig auto die lekkere tussensprints trekt op de snelweg. In 6.6 naar de 100 voor een 4 cilinder is niet slecht denk ik zo. Echter de 320i met zn 184pk komt ook wel lekker vooruit. Je budget in overweging nemende zou ik voor de 320i gaan met lekker veel opties. De 6 cilinder zou ik echter wel missen, maar ja dit probleem is makkelijk opgelost. Ik kan erover meepraten, want ik ruil mijn 318i e90 lci voor een f30 320i. Kijk anders eens op het bmwe90forum.nl. Daar zijn veel leden met f30's.quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:50 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik hoor de uitlaat, niet de motor
Je kan een afgetrapt Golfje het geluid van een Lambourghini laten imiteren, maar het blijft een afgetrapt Golfje.
Nogmaals, ik ben niet zo van pimpen en mezelf (lees: mijn auto) beter voordoen dan hij eigenlijk is. Ik vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen rondlopen die ervaring hebben met de F30 en het verschil in "plezier" tussen de 320i en 328i kunnen aanwijzen. Heb helaas alleen de 320i kunnen proefrijden. Prima motor trouwens.
haha, nicequote:Op woensdag 23 januari 2013 21:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee..
Miscommunicatie ten top hahahaha
Beiden over hetzelfse hebben en allebei denken dat de ander iets anders bedoeld
Die foto is wel al oud hè.quote:
De mooiste? Je hebt tot nu toe alleen het interieur gezien?quote:Op donderdag 24 januari 2013 16:17 schreef Craptacular het volgende:
Ik heb zelf sinds een week een nieuwe 1 serie. Ik moet zeggen dat het in dat segment imo de mooiste is en rijdt heerlijk.
De Audi A3, Volvo V40 of de nieuwe A klasse.
dus alle dames vinden hem mooi denk je?quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:34 schreef Craptacular het volgende:
Smaken verschillen.
En kan niet zeggen dat er meiden zijn die het een lelijk ding vinden. Player4life jwz
misschien, maar ik wist helemaal niet dat een 1 serie in een zolderkamer pastequote:Op donderdag 24 januari 2013 17:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
dus alle dames vinden hem mooi denk je?
1:8 moet zelfs nog wel lukkenquote:Op donderdag 24 januari 2013 17:49 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
misschien, maar ik wist helemaal niet dat een 1 serie in een zolderkamer paste
quote:Op donderdag 24 januari 2013 17:50 schreef FkTwkGs2012 het volgende:
[..]
1:8 moet zelfs nog wel lukken
Dat zij mijn garagist ook al, dat ze gauw afbreken. Zie net dat ze onder het inlaatspruitstuk zitten, dat is echt een kutklus om eraf te halen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben er voorzichtig mee.
Ze kunnen enorm vastgeroet zitten. Dan loop je het risico op afbreken bij het uitdraaien. Onderkant valt dan je blok in en vervolgens moet je hele blok open.
Ik heb 't een keer zelf gedaan, toen brak de boel ook af. Met uitboren net gered, maar vervolgens wel een nieuw schroefdraad moeten zetten. Niet handig dus.
Volgende keer zou ik er voor die paar tientjes mooi mee naar een garage gaan en die het risico laten nemen. Bij m'n vaste garage nog eens nagevraagd, die zeiden al dat dat geen knutselklusje is. Moet je voorzichtig laten lostrillen alvorens eraan te knutselen...
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Na verloop van tijd worden ze allemaal minder van kwaliteit. Gevolg is dat je auto minder goed zal starten. Bij diesels blijven ze meestal ook nog een tijdje 'meegloeien' zodat het blok wat sneller opwarmt. Hoe slechter je gloeibougies, hoe minder verwarming, hoe langer het opwarmen duurt, dus hogere slijtage (en een wat hoger brandstofverbruik). Of de normale gebruiker daar ooit iets van merkt in de praktijk, weet geen mens. Er zijn zoveel extra factoren van invloed dat echt niet alleen versleten gloeibougies kunnen leiden tot vele km's minder levensduur.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:26 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat zij mijn garagist ook al, dat ze gauw afbreken. Zie net dat ze onder het inlaatspruitstuk zitten, dat is echt een kutklus om eraf te halen.
Als je er niets aan doet hé, is dat heel erg?
Het is alleen nu merkbaar bij het starten, loopt soms de eerste seconden wat te weinig toeren. Maar corrigeert dat zelf binnen 10 sec. Ook produceert hij een beetje wit/blauwe rook, wat de onverbrande diesel is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Na verloop van tijd worden ze allemaal minder van kwaliteit. Gevolg is dat je auto minder goed zal starten. Bij diesels blijven ze meestal ook nog een tijdje 'meegloeien' zodat het blok wat sneller opwarmt. Hoe slechter je gloeibougies, hoe minder verwarming, hoe langer het opwarmen duurt, dus hogere slijtage (en een wat hoger brandstofverbruik). Of de normale gebruiker daar ooit iets van merkt in de praktijk, weet geen mens. Er zijn zoveel extra factoren van invloed dat echt niet alleen versleten gloeibougies kunnen leiden tot vele km's minder levensduur.
Maar voor de kosten (totale vervanging aan onderdelen en werkloon misschien 150 euro) zou ik het eens per ton wel een keer (laten) doen. Gewoon, zodat je weet dat het goed zit.
Witte rook = vocht (KVS)quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is alleen nu merkbaar bij het starten, loopt soms de eerste seconden wat te weinig toeren. Maar corrigeert dat zelf binnen 10 sec. Ook produceert hij een beetje wit/blauwe rook, wat de onverbrande diesel is.
Dat inlaatspruitstuk vond ik juist niet zo erg. Was bij mij puur sleutelwerk, niks ingewikkelds. Heb ik zelfs nog een keer in het donker met alleen een zaklamp gemonteerd .quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het is alleen nu merkbaar bij het starten, loopt soms de eerste seconden wat te weinig toeren. Maar corrigeert dat zelf binnen 10 sec. Ook produceert hij een beetje wit/blauwe rook, wat de onverbrande diesel is.
Het is niet storend op dit moment en hij warmt ook niet merkbaar langzamer op. Zit vrij snel op de snelweg en dan gaat het altijd wel rap met opwarmen.
Heb alleen geen trek om het zelf te doen, want het inlaatspruitstuk eraf halen is echt een peopklus. Heb het wel eens gedaan en vond het ronduit kut. Maar als ze afbreken dan ben je echt kakkend zuur, zie hem er dan maar eens uit te halen.
Zou beetje kruipolie niet helpen?
Haal eerst maar je rijbewijsquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:07 schreef LethalNinja het volgende:
liever een BMW 1 serie 2012 dan zou'n jaren 90 bak BMW
Ik heb het aan een garagehouder gevraagd wat het was. Die zei direct dat het de gloeispiralen zijn.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:17 schreef daNpy het volgende:
[..]
Witte rook = vocht (KVS)
Blauwe rook = olie
Zwarte rook = brandstof.
Wit/blauwe rook is dus eerder wat vocht en olie van je kleppen
Ik zal je raad ter harte nemen. Ik kijk nog even aan hoe het zich volgende week houdt, als het weer wat warmer is.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:19 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Dat inlaatspruitstuk vond ik juist niet zo erg. Was bij mij puur sleutelwerk, niks ingewikkelds. Heb ik zelfs nog een keer in het donker met alleen een zaklamp gemonteerd .
Mijn les die ik heb geleerd: niet meer zelf klungelen, gewoon láten doen. Kruipolie helpt niet tegen de roet. Ik begreep van m'n garage dat zij eerste met speciale apparatuur de koolaanslag laten trillen, waardoor de bougie een beetje speling krijgt. Dán kan je veilig demonteren. Kruipolie zal er simpelweg niet doorheen komen.
Zoals ik al zei; geen direct nadeel. Hij start altijd direct, maar loopt soms maar 500 toeren. Binnen 10 seconden loopt ie 1200, wat vrij normaal is als het beetje kouder is. En zakt dan terug naar de 700 ongeveer.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
Precies. Als je er geen echt nadeel van hebt: niet direct doen. Ik had met m'n OBD-scanner gezien dat er iets niet goed zat en merkte dat ie moeilijker startte. Dan is 1 + 1 al gauw 2. Anders had ik 't ook niet gedaan.
En het vervangen gaat bij heel veel mensen prima hoor, bij mij gingen de eerste drie ook probleemloos los. Maar die vierde nekte me. En de stress die ik daarvan heb gehad (hele dag klungelen ipv een paar uurtjes) en een tijdje later alsnog een auto die faalde en naar de garage moest, maakt dat ik de volgende keer een andere keuze zou maken. Puur om het risico te verminderen en bij een ander te laten, niet omdat het nou echt zo onmogelijk is. Maar het er kan net wat meer misgaan dan wanneer je een wiel of een remblok vervangt, zeg maar.
Dat ligt aan de staat van de 320d . Ze gaan ook voor minder weg.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:35 schreef Oksel het volgende:
Staat in DLD een 320d uit 2008 te koop voor 12.500.
Die dief van een dealer geeft me slechts 4000 voor mijn 118d uit 2005 (230k).
Vinden jullie dat ook niet heel weinig? Heb het idee dat hij dubbel wil verdienen.
If it ain't broken, don't fix it . Ik merkte het verschil achteraf wel, maar bij mij waren ze ook wel allemaal gaar. Verbruik werd ook iets beter heb ik 't idee (voor zover ik 't me nog kan herinneren). Maar voor je die investering eruit hebt, ben je weer een hele tijd verder, dus daar hoef je het niet voor te doenquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:41 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Zoals ik al zei; geen direct nadeel. Hij start altijd direct, maar loopt soms maar 500 toeren. Binnen 10 seconden loopt ie 1200, wat vrij normaal is als het beetje kouder is. En zakt dan terug naar de 700 ongeveer.
En die rook, ik hoef me er geen zorgen om te maken. De kop is goed, er lekt niets; ik vind het wel best zo. De KVS vanmiddag nog gecontroleerd en daar zat nog net zoveel in als een half jaar geleden. En mijn garagist zei direct dat het de gloeispiralen waren toen ik hem uitlegde wat hij doet.
En als ie volgende week weer normaal start dan vind ik het allemaal wel prima, zo'n oude diesel kan best wat hebben.
Nou inderdaad, heb al genoeg om te fixen Verbruik is van zoveel factoren afhankelijk, van alleen de gloeiers zal het nooit spectaculair dalen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
If it ain't broken, don't fix it . Ik merkte het verschil achteraf wel, maar bij mij waren ze ook wel allemaal gaar. Verbruik werd ook iets beter heb ik 't idee (voor zover ik 't me nog kan herinneren). Maar voor je die investering eruit hebt, ben je weer een hele tijd verder, dus daar hoef je het niet voor te doen
Die zijn ook geen drol waard aan inruil. De grootste waardedaling heb je inderdaad al gehad. Mensen die duizenden euro's stukslaan op een tweedehands BMW, willen meestal iets meer aankleding. Omdat ze voor een paar honderd euro extra, vaak veel meer uitrusting krijgen. Je hebt op geen enkel vlak een pré: niet qua uitrusting, niet qua bouwjaar, niet qua km-stand. Dat heb je toen in je aankoopprijs als 't goed is gemerkt, maar merk je nu ook.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Oksel het volgende:
Nope, basisding inderdaad.
En wil een 320d met max. 125k op de teller. En stoelverwarming.
Maargoed, goed te weten. Betekent dat ik net zo goed nog 100k ermee door kan jakkeren, minder waard kan hij niet meer worden.
Beat the system is niet zo makkelijk als het lijkt.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:46 schreef Oksel het volgende:
...
Maargoed, goed te weten. Betekent dat ik net zo goed nog 100k ermee door kan jakkeren, minder waard kan hij niet meer worden.
Heb er in 2008 13.800 EUR voor betaald, met 58k op de teller. Da's inderdaad niet veul.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:49 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Die zijn ook geen drol waard aan inruil. De grootste waardedaling heb je inderdaad al gehad. Mensen die duizenden euro's stukslaan op een tweedehands BMW, willen meestal iets meer aankleding. Omdat ze voor een paar honderd euro extra, vaak veel meer uitrusting krijgen. Je hebt op geen enkel vlak een pré: niet qua uitrusting, niet qua bouwjaar, niet qua km-stand. Dat heb je toen in je aankoopprijs als 't goed is gemerkt, maar merk je nu ook.
Als je nog tevreden bent, kun je misschien net zo goed nog twee of drie jaar doorrijden. Leg wel wat geld opzij voor onderhoud, want dat ga je gegarandeerd krijgen. Maar misschien kun je in de tussentijd dan doorsparen voor een F30, wellicht zijn die tzt goed betaalbaar .
6000 voor een 230K 318d?quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:03 schreef Oksel het volgende:
...
Of toch proberen m'n 118d particulier te verkopen voor 6000?
Ik niet Tenzij hij heel bijzonder is voor de rest, maar dan echt mega moeilijk super speciaal.quote:Op donderdag 24 januari 2013 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
6000 voor een 230K 318d?
Wie wil dat betalen
Ja dat soort opmerkingen schijnt normaal te zijn als je een afwijkende mening hebt dan meneer. Het uiterlijk heeft ie niet super mee, maar een bochtje wil ie lekker om.quote:
Het was nogal een onzinnige opmerking van je. Die kant nog wal raakte.quote:
Dus je moet alles maar accepteren wat er gezegd word?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:42 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ja dat soort opmerkingen schijnt normaal te zijn als je een afwijkende mening hebt dan meneer.
Pardon, ik had t niet over jou, maar het blijft een behoorlijk nutteloze opmerking.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het was nogal een onzinnige opmerking van je. Die kant nog wal raakte.
[..]
Dus je moet alles maar accepteren wat er gezegd word?
Ah vandaar, het is dus zo'n internet nerdje kneusjequote:Op donderdag 24 januari 2013 21:42 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Ja dat soort opmerkingen schijnt normaal te zijn als je een afwijkende mening hebt dan meneer. Het uiterlijk heeft ie niet super mee, maar een bochtje wil ie lekker om.
Lul niet zo slap man, het is gewoon mijn mening..quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:44 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Het was nogal een onzinnige opmerking van je. Die kant nog wal raakte.
[..]
Dus je moet alles maar accepteren wat er gezegd word?
Dat mag je vinden.quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:57 schreef dester_martijn het volgende:
[..]
Pardon, ik had t niet over jou, maar het blijft een behoorlijk nutteloze opmerking.
En daar moet ik het dan maar mee eens zijn?quote:Op donderdag 24 januari 2013 21:58 schreef LethalNinja het volgende:
[..]
Ah vandaar, het is dus zo'n internet nerdje kneusje
[..]
Lul niet zo slap man, het is gewoon mijn mening..
Dus als een mening niet in je straatje past ga je poep verkopen?quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
[..]
En daar moet ik het dan maar mee eens zijn?
Jammer dat je niet normaal kan reageren op een mening.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:01 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat mag je vinden.
[..]
En daar moet ik het dan maar mee eens zijn?
quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:24 schreef dester_martijn het volgende:
Dat gehaat op de 1serie en een x1 komt er wel mee weg. Ik vind die er blikkerig uitzien en heeft wel wat van de dacia duster.
Die tokkiebakken zijn geen porem idd.quote:Op donderdag 24 januari 2013 19:07 schreef LethalNinja het volgende:
liever een BMW 1 serie 2012 dan zou'n jaren 90 bak BMW
Het is een 118d, tikfoutje neem ik aanquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:13 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
6000 voor een 230K 318d?
Wie wil dat betalen
Het is een BMW omdat er BMW op staat maar qua design kan de 1 serie wel wat beter, Golf ziet er beter uit en die nieuwe A klasse van Mercedes eigenlijk ook, dan sla je toch de plank mis als merk.quote:Op donderdag 24 januari 2013 22:24 schreef dester_martijn het volgende:
Dat gehaat op de 1serie en een x1 komt er wel mee weg. Ik vind die er blikkerig uitzien en heeft wel wat van de dacia duster.
Pics?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:36 schreef Moody het volgende:
Hoppa F30 in the pocket Over een weekje haal ik 'm op.
Wel een mooie koop zeg , welke uitvoering?quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Stond nog niet te koop, dus geen pics. Heb ook geen foto's met mijn telefoon genomen, kom ik nu achter
Pics post ik vrijdag of zaterdag
Een zwarte 320i HE automaat met wat leuke opties (sportine, dakota grey, nav pro, bluetooth etc.)quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:42 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Wel een mooie koop zeg , welke uitvoering?
Nice nice Ben benieuwd naar de picsquote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Een zwarte 320i HE automaat met wat leuke opties (sportine, dakota grey, nav pro, bluetooth etc.)
Ben er content mee En dan te bedenken dat ik op zoek was naar een F20 116i/118i als vervanger van mijn E92. Ze lullen je zo een 3-serie in
quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:52 schreef Moody het volgende:
[..]
Kumpgoe. Alles voor een mede Sesamstraatbewoner
Leuk man, zet het op Facebookquote:Op vrijdag 25 januari 2013 07:30 schreef jitzzzze het volgende:
Vanmorgen zonder problemen direct starten. Dat is mooi
Nice! En dan ook nog een motorvariantje groter. Wel voldoende hoor, ruim 180pk in dat ding . Zou zelf niet gauw een automaat nemen, maar da's ook een kostenverhaal (revisie, meerverbruik e.d.).quote:Op vrijdag 25 januari 2013 18:45 schreef Moody het volgende:
[..]
Een zwarte 320i HE automaat met wat leuke opties (sportine, dakota grey, nav pro, bluetooth etc.)
Ben er content mee En dan te bedenken dat ik op zoek was naar een F20 116i/118i als vervanger van mijn E92. Ze lullen je zo een 3-serie in
Volgens fabrieksopgave verbruikt hij minder.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nice! En dan ook nog een motorvariantje groter. Wel voldoende hoor, ruim 180pk in dat ding . Zou zelf niet gauw een automaat nemen, maar da's ook een kostenverhaal (revisie, meerverbruik e.d.).
Dat is wel een goed verkoopargumentquote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:45 schreef Andyy het volgende:
En met sommige motoren laat die lekkere scheten tijdens het opschakelen
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:50 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is wel een goed verkoopargument
quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:56 schreef Andyy het volgende:
[..]
1:45
Daar hoor je het een paar keer zachtjes
1:32
Daar een paar keer vrij hard
Is alleen heeeeel slecht voor het verbruik, omdat het zo tof is om te doenquote:
het verbruik bedoel je?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:05 schreef Andyy het volgende:
[..]
Is alleen heeeeel slecht voor het gebruik, omdat het zo tof is om te doen
Zal als het droog is zelf een keertje opnemen
Dat bedoel je toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 19:12 schreef Andyy het volgende:
Het benzine dat je verbruikt omdat je elke keer trapt voor die plofjes?
Acht versnellingen scheelt inderdaad wel. Wist niet dat ie volgens de fabrieksopgave minder verbruikt. Zit nog met de 'oude' automaten in gedachten, die verbruiken makkelijk 20% of 25% meer dan de handbakken.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:45 schreef Andyy het volgende:
[..]
Volgens fabrieksopgave verbruikt hij minder.
Maar die 8 traps automaat is best lekker, heeft vrij korte versnellingen dus tussenacceleraties zijn vrij vlot (alleen de 0-100 tijd lijdt er soms onder, in zijn 3 ga je pas over de 100). En met sommige motoren laat die lekkere scheten tijdens het opschakelen
Die in de 320i kan 450NM koppel aan, dat blok levert 270NM.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 21:36 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Acht versnellingen scheelt inderdaad wel. Wist niet dat ie volgens de fabrieksopgave minder verbruikt. Zit nog met de 'oude' automaten in gedachten, die verbruiken makkelijk 20% of 25% meer dan de handbakken.
Nadeel is wel het onderhoud: ze kunnen niet altijd hoog koppel aan, koppelomvormers die kapot gaan enzo. En automaatrevisie is geen grap .
180pk is meer dan genoeg. Ben 300 gewend, maar die pk's zie je alleen terug in acceleraties bij 140 km p/u+ (Duitsland dus). Stoplichtracen heb ik nooit gedaan. Petjes laat ik altijd netjes hun zelfvertrouwen bijtanken Op vrijwel elk ander vlak, gebruik je maar de helft (of minder) van het vermogen. Ik wilde geen ¤8000,- extra uitgeven voor de 328i. Of het zou een hele kale 328i worden. Neuh bedankt.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 16:39 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Nice! En dan ook nog een motorvariantje groter. Wel voldoende hoor, ruim 180pk in dat ding . Zou zelf niet gauw een automaat nemen, maar da's ook een kostenverhaal (revisie, meerverbruik e.d.).
Ik bedoelde vooral dat je van een 116/118 naar een x20 was gegaan, qua motor . Zo'n 328 is inderdaad leuk, maar heb je niet per se nodig. 180pk is al zat inderdaad. Ik zit daar zelf iets onder en kom in dagelijks verkeer niets tekort.quote:Op zondag 27 januari 2013 13:56 schreef Moody het volgende:
[..]
180pk is meer dan genoeg. Ben 300 gewend, maar die pk's zie je alleen terug in acceleraties bij 140 km p/u+ (Duitsland dus). Stoplichtracen heb ik nooit gedaan. Petjes laat ik altijd netjes hun zelfvertrouwen bijtanken Op vrijwel elk ander vlak, gebruik je maar de helft (of minder) van het vermogen. Ik wilde geen ¤8000,- extra uitgeven voor de 328i. Of het zou een hele kale 328i worden. Neuh bedankt.
Automaat vind ik een must bij het aantal kms dat ik maak. Met de automaat rijd je ongetwijfeld zuiniger dan zonder. Je gaat niet zo snel 1000/1200 toeren rijden in de stad, met automaat gebeurt dat wel. Scheelt aanzienlijk
Daarbij kun je niet zo snel opschakelen en relaxt blijven rijden, zoals dat bij een automaat wel kan. Mocht je een keer "sportief" willen doen, dan kun je altijd flipperen. Alleen gebruikt bij de proefrit in mijn E92 dik 2,5 jaar geleden, daarna nooit meer.
Verschilt per jaar. In 2011 zat ik op dik 40.000. In 2012 zo'n 25.000. Een Z4 met automaat zou ik nooit kopen, maar een sedan met handbak ook niet meerquote:Op zondag 27 januari 2013 14:32 schreef Piet__Piraat het volgende:
Qua automaat: met die nieuwe geloof ik dat wel ja. Hoeveel rij je per jaar?
mijn achterruit lijkt als antenne te fungeren bij m'n e46. als ik de achterruitverwarming inschakel, valt zo de helft van de ontvangst wegquote:Op zondag 27 januari 2013 16:10 schreef jitzzzze het volgende:
Na maanden tegen een afgebroken antenne te hebben aangekeken, heb ik eindelijk een nieuwe gekocht
vreemd, misschien is je antenne versterker stuk.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
mijn achterruit lijkt als antenne te fungeren bij m'n e46. als ik de achterruitverwarming inschakel, valt zo de helft van de ontvangst weg
Ja bij de E46 zit de antenne in je achterruit (bij de E36 trouwens ook), maar de achterruitverwarming zou niet moeten storen ermee. Werkte bij mij altijd prima en ik vroeg me dan ook altijd af waarom niet alle auto's dat hebben (antennes zijn lelijk).quote:Op maandag 28 januari 2013 10:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
mijn achterruit lijkt als antenne te fungeren bij m'n e46. als ik de achterruitverwarming inschakel, valt zo de helft van de ontvangst weg
Aan de bestuurderskant, achter de bekleding in de kofferbak.quote:Op maandag 28 januari 2013 18:58 schreef Piet__Piraat het volgende:
Verrek, nooit geweten bij de E46. Wel gehoord van een antenneversterker, maar waar ie verder zat wist ik niet. Weer wat geleerd
Touring?quote:Op maandag 28 januari 2013 10:22 schreef spectrumanalyser het volgende:
[..]
mijn achterruit lijkt als antenne te fungeren bij m'n e46. als ik de achterruitverwarming inschakel, valt zo de helft van de ontvangst weg
Niet gelezen. Plaatje is van RHD zie ik, en niet van LHD versie. In welk raampie welke antenne zit weet ik niet/geen zin om uit te zoeken. .quote:Er staat juist ...
Ik ben anders toch heel blij met de automaat in de Z4 Maar ik rij er dan ook 40k per jaar mee. Ik vraag me dan toch af waarom wel in een sedan en niet in een Z4.quote:Op zondag 27 januari 2013 19:39 schreef Moody het volgende:
[..]
Verschilt per jaar. In 2011 zat ik op dik 40.000. In 2012 zo'n 25.000. Een Z4 met automaat zou ik nooit kopen, maar een sedan met handbak ook niet meer
het staat nogal cryptisch in de beschrijving van de verschillende onderdelen.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Niet gelezen. Plaatje is van RHD zie ik, en niet van LHD versie. In welk raampie welke antenne zit weet ik niet/geen zin om uit te zoeken. .
Bij mij zijn trouwens beide zijraampies voorzien van een antenne; anders dan plaatje dus.
Logisch toch?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:43 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Ik ben anders toch heel blij met de automaat in de Z4 Maar ik rij er dan ook 40k per jaar mee. Ik vraag me dan toch af waarom wel in een sedan en niet in een Z4.
Bekend probleem. Waarschijnlijk ABS sensor en het deed zich voornamelijk voor bij vochtig weer.quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb sinds het weer boven nul is af en toe last dat mn handrem en abs lampje aan gaan...
Ook moest ik stoppen bij een stoplicht, en remde heel zacht. En toch ging de abs erin...
Iemand enig id ?
Tegenwoordig hebben veel sportieve auto's ook de flippers aan het stuur. Ook op het circuit is het leuk rijden met de flippers. Daarnaast gebruik ik hem ook als dagelijks vervoer, voor de zondags ritjes gebruik ik een andere auto (ook met automaat )quote:Op dinsdag 29 januari 2013 20:09 schreef Moody het volgende:
[..]
Logisch toch?
Een Z4 rijd je vooral alleen en sportief. Ik heb een gezinnetje (sinds kort) en met een volle auto kan en wil je minder sportief rijden. In zo'n auto vind ik een automaat wel een meerwaarde.
Zou een dealer je daarover voorliegen?quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:36 schreef Craptacular het volgende:
Ik vernam van de dealer dat nieuwe BMW's de eerste kilometers niet het volle vermogen geven, maar dat het geleidelijk oploopt. Is dit waar?
dat moet je aan je dealer vragen.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:55 schreef Craptacular het volgende:
Ik was meer benieuwd na hoeveel km's het dan wel op vol vermogen is.
Is tot de eerste servicebeurt, maar die is inderdaad al bij 2k of 2,5k km.quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:07 schreef boegschroef het volgende:
In het boekje staat dat je de eerste 2000 km niet het volle vermogen mag gebruiken.
Misschien heb je de dealer verkeerd begrepen, of hij snapt het zelf niet
Eerste service beurt bij 2k? De mijne is vorige week voor het eerst voor service weggeweest dit was met 28k!quote:Op woensdag 30 januari 2013 12:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is tot de eerste servicebeurt, maar die is inderdaad al bij 2k of 2,5k km.
Klinkt logisch hoor, eerste paar duizend km komt alle zooi binnen in het blok los en dus moet je inderdaad na 2K olie verversen e.d.quote:Op woensdag 30 januari 2013 13:42 schreef boegschroef het volgende:
[..]
Eerste service beurt bij 2k? De mijne is vorige week voor het eerst voor service weggeweest dit was met 28k!
Vanaf 0 km.quote:Op woensdag 30 januari 2013 11:36 schreef Craptacular het volgende:
Ik vernam van de dealer dat nieuwe BMW's de eerste kilometers niet het volle vermogen geven, maar dat het geleidelijk oploopt. Is dit waar?
20k er nu opstaan, nog geen service gehadquote:Op woensdag 30 januari 2013 12:21 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Is tot de eerste servicebeurt, maar die is inderdaad al bij 2k of 2,5k km.
Van de boordcomputer?quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:53 schreef jitzzzze het volgende:
Ik mocht me toch echt binnen 2,5k weer melden.
Is meer een service dan een must gok ik.quote:Op woensdag 30 januari 2013 14:48 schreef boegschroef het volgende:
Ik vind het toch appart, ik heb al veel nieuwe auto's gehad en nog nooit binnen 10k terug naar de dealer gemoeten. Alle bmw's (3 verschillende dealers) bij +- 30k Volkswagen bij 15K
quote:Op dinsdag 29 januari 2013 17:34 schreef mitchelll0181 het volgende:
Ik heb sinds het weer boven nul is af en toe last dat mn handrem en abs lampje aan gaan...
Ook moest ik stoppen bij een stoplicht, en remde heel zacht. En toch ging de abs erin...
Iemand enig id ?
lastig, lastig. Ik ga er nog even over nadenken.quote:
ABS sensor, hij had hem uit elkaar gevist en wat contactspray gedaan en toen deed ie het weer 4 weken, uiteindelijk vervangen.quote:Op donderdag 31 januari 2013 10:38 schreef mitchelll0181 het volgende:
Graaag, erg benieuwd kan je me een pm sturen als je wat meer weet
Mja, gewoon een prutauto. Kaler dan deze ga je niet vinden. Gare pookknop, stuur kapot, geen MF-stuur, mistlampen verschillen (motorkap lijkt bij linkerkoplamp ook wat scheef te zitten: schade?), sleepoogkapje is weg (ivm technisch mankement al eens afgesleept?), geen airco, geen armsteun... dit was echt de budgetversie.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een e46 voor 1445 euro, waarbij de ketting 'iets geluid' maakt. blijkbaar weten ze al dat het een dure ingreep zal zijn, en/of is er meer loos.
http://link.marktplaats.nl/630859437
En de koplampen verschillen ook van kleur, en hij produceert wel erg veel en donkere rook voor en stationair lopende auto vind ikquote:Op zondag 3 februari 2013 12:37 schreef Hyperdude het volgende:
Ik zou 'm al niet kopen omdat de stralers in de voorbumper zo van kleur. verschillen.
Iedereen die op zo'n manier dingen fixt, poetst zijn tanden slecht en wast zijn handen niet na WC bezoek
Daarnaast zo'n jaren 90 tokkie bak moet je niet willen rijden.quote:Op zondag 3 februari 2013 12:19 schreef spectrumanalyser het volgende:
Een e46 voor 1445 euro, waarbij de ketting 'iets geluid' maakt. blijkbaar weten ze al dat het een dure ingreep zal zijn, en/of is er meer loos.
http://link.marktplaats.nl/630859437
Jij komt hier ook alleen maar om een beetje stennis te schoppen hè? Als je niets toe te voegen hebt, blijft dan gewoon weg.quote:Op zondag 3 februari 2013 15:37 schreef Craptacular het volgende:
[..]
Daarnaast zo'n jaren 90 tokkie bak moet je niet willen rijden.
Wat zijn kamperpinkers, en wat zijn normale pinkersquote:Op zondag 3 februari 2013 17:15 schreef spectrumanalyser het volgende:
tja ik moet toegeven dat mijn e46 bij aanschaf ook kamperlichtjes had. meteen op markplaats gedumpt en zowaar kreeg ik er meer voor dan ik uitgaf aan originele pinkers...
Die samen met een witte uit de middenconsole komt, op de tunnel achterin? Zal wel een versterker aan hangen.quote:Op zondag 3 februari 2013 18:41 schreef spectrumanalyser het volgende:
hoe langer je kijkt, deste meer dingen ga je vinden. dat lichtblauwe draadje wat zichtbaar over de vloer loopt, is dat soms van de 'electrische' installatie
geen foto's.... maar zie dat het een sedan is....quote:Op maandag 4 februari 2013 13:43 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Gelukkig hebben de Google cache nog:
http://webcache.googleuse(...)&hl=nl&ct=clnk&gl=nl
Wat gek, hier lijkt het net de originele site.quote:Op maandag 4 februari 2013 13:51 schreef rival het volgende:
[..]
geen foto's.... maar zie dat het een sedan is....
voor dat geld had ik een mooie circuit/driftwagenquote:Op maandag 4 februari 2013 13:53 schreef jitzzzze het volgende:
Nog een foto van 6 lampen en 6 verschillende kleuren
[ afbeelding ]
die foto die je hier neerzet is tocxh gewoon condensrook?quote:Op maandag 4 februari 2013 13:56 schreef jitzzzze het volgende:
Vind vooral die donkere rook bij stationair lopen bijzonder
Vind het wel donker voor condensrook, maar wellicht heb je gelijk.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:00 schreef rival het volgende:
[..]
die foto die je hier neerzet is tocxh gewoon condensrook?
maarja de motor zou er toch meteen uit gaanquote:Op maandag 4 februari 2013 14:00 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Vind het wel donker voor condensrook, maar wellicht heb je gelijk.
Deze koop je inderdaad niet om er nog een ton bij de rijden.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:05 schreef rival het volgende:
[..]
maarja de motor zou er toch meteen uit gaan
zat meteen ff te kijken..... die coupés blijven aardig wat waard... sedans heb je wel al voor een prikkiequote:Op maandag 4 februari 2013 14:05 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Deze koop je inderdaad niet om er nog een ton bij de rijden.
Daar zijn er ook meer van. Iedereen heeft een sedan. Tourings en coupe's zie je veel minder rijden.quote:Op maandag 4 februari 2013 14:06 schreef rival het volgende:
[..]
zat meteen ff te kijken..... die coupés blijven aardig wat waard... sedans heb je wel al voor een prikkie
Bedankt, valt nog alles meequote:Op maandag 4 februari 2013 21:54 schreef Hyperdude het volgende:
Vraag de dealert.
Of kijk bv. hiero
http://www.ebay.de/sch/i.(...)erieurleisten&_frs=1
Nee, wat dat betreft ben ik OEM fanaatquote:Op maandag 4 februari 2013 23:07 schreef dester_martijn het volgende:
Wrappen geen optie? Is wel leuk om mee te spelen.
hele auto beplakt met traanplaatquote:Op dinsdag 5 februari 2013 10:47 schreef maart78 het volgende:
http://www.marktplaats.nl(...)2a&previousPage=home
hang je dan onderstebovenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:10 schreef jitzzzze het volgende:
Ook die brandblusser achterin; dat je er vanuit je stoel net niet bij kan
Van waar moet die warme lucht komen dan?quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:04 schreef rival het volgende:
[..]
en dan die sportluchtfilter direct op de lhm, lekker warme lucht opsnuiven
de lucht daar is warmer dan een halve meter verder naar voren.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 11:16 schreef daNpy het volgende:
[..]
Van waar moet die warme lucht komen dan?
Of heb jij geen airflow onder je motorkap?
als je een brandblusser nodig hebt zou ik er direct bij willen kunnen vanuit mijn stoel. Dan heb ik nog een kans om eruit te komen. Want die hele wagen ga je niet uit pissen met dat babyblussertje.quote:
quote:motorisch is deze auto fantastisch en hij rijdt echt goed, zoals we van BMW gewend zijn.
auto heeft wat schoonheids foutjes en er zit nog 1 week apk op.
Dat is goed om te horenquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:02 schreef Moody het volgende:
De F30 bevalt super. Stuurt nog directer dan de E92. Voelt ook een stuk lichter aan.
De 2 liter is merkbaar minder snel, maar niet frustrerend trager. Hard rijden is geen must met al die weelde in de cabine (al voelen de materialen iets "lichter" en minder dik aan dan in de E9X. Zal ook met gewichtbesparing te maken hebben.
Automaat schakelt erg snel. In de comfort mode rijdt je bij 50 km p/u amper 1100 toeren. Motor trekt mooi door. Sportstand rijdt in de stad wat onrustig. Eco-Pro is no go. Dan heb je het gevoel dat je in een Prius rijdt. Start-Stop zet ik ook standaard uit bij het starten
Verbruik na zo'n 800 km. (70% comfort, 30% sportstand....lekker doortrekken, nieuwe auto testen he ) is zo'n 1:13. Ik verwacht dat ik normaal wel op 1:14/1:15 kan uitkomen.
Samengevat: Mooie vooruitgang op vrijwel alle vlakken. Ben tevreden
Nice man! Die eco-pro heb ik vaker gehoord als zijnde een lachertje ja.quote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:02 schreef Moody het volgende:
De F30 bevalt super. Stuurt nog directer dan de E92. Voelt ook een stuk lichter aan.
De 2 liter is merkbaar minder snel, maar niet frustrerend trager. Hard rijden is geen must met al die weelde in de cabine (al voelen de materialen iets "lichter" en minder dik aan dan in de E9X. Zal ook met gewichtbesparing te maken hebben.
Automaat schakelt erg snel. In de comfort mode rijdt je bij 50 km p/u amper 1100 toeren. Motor trekt mooi door. Sportstand rijdt in de stad wat onrustig. Eco-Pro is no go. Dan heb je het gevoel dat je in een Prius rijdt. Start-Stop zet ik ook standaard uit bij het starten
Motor klinkt wel een stuk minder fraai dan de 6-cyl (niet verrassend natuurlijk). Geluid stationair en uitlaat is een tikkie te braaf voor BMW-standaard. Aan de andere kant is het een hele stille motor op de snelweg en kun je meer genieten van je audio-installatie
Verbruik na zo'n 800 km. (70% comfort, 30% sportstand....lekker doortrekken, nieuwe auto testen he ) is zo'n 1:13. Ik verwacht dat ik normaal wel op 1:14/1:15 kan uitkomen.
Samengevat: Mooie vooruitgang op vrijwel alle vlakken. Ben tevreden
twitter:TomCoronel twitterde op woensdag 06-02-2013 om 14:42:11 For the Love of ‘M’: BMW maakt met M dromen waar op Valentijnsdag http://t.co/omrTt6gaBMW M5, M6, X5 M50d, welke BMW is jouw droom? reageer retweet
Dat lijkt op je versnellingsbakquote:Als de auto in de P of in de N staat hoor je het bijna niet of nauwelijks, maar eenmaal in de D of R begint het geratel.
Het geluid komt onder de auto vandaan, niet bij de motor. Die loopt gewoon perfect.
Lijkt mij sterk, want de bak schakelt boterzacht. De olie is afgelopen december nog ververst, ik heb ook niet op de olie bespaard. (Eurol ATF 1100)quote:
Nee, want die zou niet moeten bewegen als je stil staat.quote:Op woensdag 6 februari 2013 23:45 schreef Prullenbak6 het volgende:
Net heb ik een stuk gereden, onderweg de auto stil gezet. Deur open gedaan en het klonk alsof iemand op een metalen pijp stond te tikken.
Kan het niet het hitteschild zijn dat op de uitlaat tikt?
wel als de motor loopt. trilling.quote:Op donderdag 7 februari 2013 15:06 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Nee, want die zou niet moeten bewegen als je stil staat.
je hebt gelijk dat het niet zou moetenquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:32 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Das waar, wellicht vergis ik mij.
Dat dan weer welquote:Op donderdag 7 februari 2013 16:34 schreef rival het volgende:
[..]
je hebt gelijk dat het niet zou moeten
Comfort is ook mijn standaard standquote:Op dinsdag 5 februari 2013 20:02 schreef Moody het volgende:
De F30 bevalt super. Stuurt nog directer dan de E92. Voelt ook een stuk lichter aan.
De 2 liter is merkbaar minder snel, maar niet frustrerend trager. Hard rijden is geen must met al die weelde in de cabine (al voelen de materialen iets "lichter" en minder dik aan dan in de E9X. Zal ook met gewichtbesparing te maken hebben.
Automaat schakelt erg snel. In de comfort mode rijdt je bij 50 km p/u amper 1100 toeren. Motor trekt mooi door. Sportstand rijdt in de stad wat onrustig. Eco-Pro is no go. Dan heb je het gevoel dat je in een Prius rijdt. Start-Stop zet ik ook standaard uit bij het starten
Motor klinkt wel een stuk minder fraai dan de 6-cyl (niet verrassend natuurlijk). Geluid stationair en uitlaat is een tikkie te braaf voor BMW-standaard. Aan de andere kant is het een hele stille motor op de snelweg en kun je meer genieten van je audio-installatie
Verbruik na zo'n 800 km. (70% comfort, 30% sportstand....lekker doortrekken, nieuwe auto testen he ) is zo'n 1:13. Ik verwacht dat ik normaal wel op 1:14/1:15 kan uitkomen.
Samengevat: Mooie vooruitgang op vrijwel alle vlakken. Ben tevreden
Nette score. Als ik ga knallen scoor ik meestal rond de 1:14.quote:Op vrijdag 8 februari 2013 09:13 schreef Den_Haag het volgende:
[..]
Comfort is ook mijn standaard stand
Nu op 1:16, met 2000 snelle km's op de autobahn erbij. Wel diesel
Zo lang gaat dat belasting "besparen" niet meer duren.quote:... Uiteraard op gas want belastingontduiker.
Omdat ik een oude 6-cylinder wil.quote:
Daarom zoek ik nu wat meer een liefhebbersauto, die behouden hun waarde wat meer.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:38 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Zo lang gaat dat belasting "besparen" niet meer duren.
Vrees ik.
LPi schijnt inderdaad vrij goed te doen te zijn.quote:Op zondag 10 februari 2013 15:45 schreef Hyperdude het volgende:
Dacht altijd dat die (oude) zespitters problemen hadden met gas.
Te heet enzo Maar als je vloeibaar gas in gaat spuiten is dat natuurlijk een kleiner probleem als bij de aloude verdamper.
In het begin van internet zat ik op een Amerikaans Alfa Romeo forum.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:35 schreef Moody het volgende:
Ik dacht ik meld me aan op F30post forum. Die Amerikanen hebben volgens mij een hekel aan Europeanen. Misschien dankzij een verkeerd zelfbeeld. Echt lachen die reacties
Het is een groot forum met veel know-how. Het leek me wel handig om me te registreren voor het geval ik een keer wat wilde vragen.quote:
Ja daar snap ik ook weinig van.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:46 schreef Hyperdude het volgende:
Maar waarom kan je daar geen Tourings krijgen?
Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik kan een touring altijd wel waarderen.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:05 schreef Moody het volgende:
[..]
Een touring heeft toch een suffere uitstraling dan een sedan.
Ik ook, al zou ik er pas 1 kopen als ik die extra ruimte echt nodig heb. Een sedan oogt wel wat meer in balans.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:10 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Dat is natuurlijk erg persoonlijk. Ik kan een touring altijd wel waarderen.
Hangt er vanaf, als het echt alleen de poulie is dan hoeft het niet al te duur te worden. Maar wel mooi klote.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:12 schreef Flycoo het volgende:
Klote.... Krukaspoelie kaput.. Vandaag maar naar de gatage gesleept. Zal wel weer duur grapje worden.
Nou heb ik er dus 1, mijn eerste. En ik weet nu al dat ik er niet snel meer vanaf zal stappen. Als je eenmaal die ruimte hebt dan wen je eraan. En ik heb BMW tourings altijd al mooi gevonden, dat helpt natuurlijk ook wel.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:12 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ook, al zou ik er pas 1 kopen als ik die extra ruimte echt nodig heb. Een sedan oogt wel wat meer in balans.
Ik vind de 5 niet zoveel ruimer als de nieuwe 3. De buitenkant ziet er imposanter uit en hij weegt 2 volwassenen meer, maar binnenin mwah. Voor ruimte is een A6 avant beter. Of anders een Vito o.i.dquote:Op zondag 10 februari 2013 20:16 schreef Flycoo het volgende:
3er touring met kinderen is wel fijn. Toch hierna een 5er. Van de drie komen ze nu met een 3gt. Weet niet wat ik daar van moet vinden.
Hoe krijg je dat nou voor elkaar?quote:Op zondag 10 februari 2013 20:23 schreef Flycoo het volgende:
Krukaspoelie is naar voren gekomen, tegen de radiator fan aan. Klonk allemaal niet zo fijn... Nouja zien het wel even.
Je zou voor de grap eens de verkoopcijfers erbij moeten kunnen pakken om te zien hoe groot het Europese aandeel is van BMW's totale afzetmarkt. Of van bijv. 320i vs 328i.quote:Op zondag 10 februari 2013 19:43 schreef Moody het volgende:
[..]
Het is een groot forum met veel know-how. Het leek me wel handig om me te registreren voor het geval ik een keer wat wilde vragen.
Ik heb me gemengd in een discussie over de vraag of de 320i wel bestaansrecht heeft. Mijn argument voor de 320i is dat leaserijders er vooral baat bij hebben (energieklasse A, dus 20% bijtelling). Daarbij is-ie snel genoeg voor de Nederlandse weg en spaar je zodoende ¤8k uit. Had ik beter niet kunnen zeggen, want nu ben ik (ik citeer) "an apparently brainwashed self righteous European 6-year old" en "a well trained sheep". Ze denken blijkbaar dat BMW alleen auto's maakt voor de Amerikaanse markt
Precies. Klep open, alles erin gooien en klep dicht. Het past toch welquote:Op zondag 10 februari 2013 20:28 schreef Hyperdude het volgende:
Mij boeit vnl. de grote achterklep.
Handig voor de stort en sportmeuk.
Heb van de garage wel eens een Fiat Doblo meegekregen.Soort Berlingoquote:Op zondag 10 februari 2013 20:29 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Precies. Klep open, alles erin gooien en klep dicht. Het past toch wel
Maar het is wel een Fiat Ondanks dat ze tegenwoordig best oké zijn zou ik er nooit 1 willen hebbenquote:Op zondag 10 februari 2013 20:33 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Heb van de garage wel eens een Fiat Doblo meegekregen.Soort Berlingo
Daar past pas echt veel in. Zou je zo 10 kids in kunnen stapelen ;-)
Ik ken de cijfers niet precies. Ik weet wel dat China de grootste afzetmarkt is, gevolgd door Amerika. Daardoor zullen er ook wel meer 328i's verkocht worden wereldwijd.quote:Op zondag 10 februari 2013 20:27 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Je zou voor de grap eens de verkoopcijfers erbij moeten kunnen pakken om te zien hoe groot het Europese aandeel is van BMW's totale afzetmarkt. Of van bijv. 320i vs 328i.
ik hoop dat er alleen iets los zit en het niet is gescheurd zoals ik weleens gezien hebquote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:03 schreef jitzzzze het volgende:
Godver, doe ik net een raam open; gaat ie niet meer dicht
Nu heb ik een los raam in de deur zitten en een los werkend mechanisme Heb het raam maar handmatig ophoog gedaan zodat het lijkt alsof ie dicht zit, maar echt dicht is het niet. Kan ik zo in de kou mijn deur gaan open schroeven
Het mechanisme beweegt nog vrij, en het raam ook. Dus ik denk dat het raam uit een geleider geschoten is wat in de deur zit. Want het mechanisme gaat wel omhoog en omloog, maar het raam ondervind teveel weerstand waardoor de auto denkt dat je vinger er tussen zit.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 11:52 schreef rival het volgende:
[..]
ik hoop dat er alleen iets los zit en het niet is gescheurd zoals ik weleens gezien heb
Als je de cijfers niet kent, hoe weet je dat dan?quote:Op zondag 10 februari 2013 20:38 schreef Moody het volgende:
[..]
Ik ken de cijfers niet precies. Ik weet wel dat China de grootste afzetmarkt is, gevolgd door Amerika. Daardoor zullen er ook wel meer 328i's verkocht worden wereldwijd.
quote:Despite the challenges in Europe, the BMW Group increased sales of its vehicles in its largest sales region to 864,812 last year (+0.8%; prev. yr. 857,792)
quote:Mainland China accounted for 326,444 deliveries of BMW and MINI vehicles
Uhuh, "meer"quote:In the Americas, the BMW Group also achieved double-digit gains in 2012 with 424,379 vehicles delivered
Ik wacht op beter weer om een koplampglas te wisselenquote:Op dinsdag 12 februari 2013 18:57 schreef Piet__Piraat het volgende:
Daarom zeg ik... 'eigenlijk'. Maar goed om 't nog eens van iemand te horen, dan stel ik het nog even uit. Eerst maar eens hopen op wat beter weer zodat ik binnenkort weer een oliewisseltje kan doen.
Zoveel werk is dat toch niet? Bij een E36 is dat toch iets van een clipjes/kliksysteem? Dat lijkt me vijf minuten werk.quote:Op dinsdag 12 februari 2013 19:22 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Ik wacht op beter weer om een koplampglas te wisselen
Klopt, is het ookquote:Op dinsdag 12 februari 2013 20:28 schreef Piet__Piraat het volgende:
[..]
Zoveel werk is dat toch niet? Bij een E36 is dat toch iets van een clipjes/kliksysteem? Dat lijkt me vijf minuten werk.
579 euro armer maar de auto rijd weer heerlijk. Gelukking niet teveel andere schade. Rubber van de poelie was op zeg maar..quote:Op zondag 10 februari 2013 20:14 schreef jitzzzze het volgende:
[..]
Hangt er vanaf, als het echt alleen de poulie is dan hoeft het niet al te duur te worden. Maar wel mooi klote.
Dat is aan de prijs, maar het kan dan ook best op een vervelende plaats zitten. Goed dat ie het nu weer goed doetquote:Op woensdag 13 februari 2013 20:22 schreef Flycoo het volgende:
[..]
579 euro armer maar de auto rijd weer heerlijk. Gelukking niet teveel andere schade. Rubber van de poelie was op zeg maar..
Jouw plaatjes zijn renders door derde partijen, niet BMW zelf.quote:Op woensdag 13 februari 2013 18:42 schreef Hyperdude het volgende:
[ afbeelding ]
Mot ik hier nou weer van denken?
http://www.bmw.nl/nl/modellen/3-serie/gran-turismo/showroom/intro-nba.html
3 serie GT dus
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |