abonnement Unibet Coolblue
pi_121962169
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 00:50 schreef Moody het volgende:

[..]

Ik hoor de uitlaat, niet de motor :)

Je kan een afgetrapt Golfje het geluid van een Lambourghini laten imiteren, maar het blijft een afgetrapt Golfje.

Nogmaals, ik ben niet zo van pimpen en mezelf (lees: mijn auto) beter voordoen dan hij eigenlijk is. Ik vroeg me af of hier ervaringsdeskundigen rondlopen die ervaring hebben met de F30 en het verschil in "plezier" tussen de 320i en 328i kunnen aanwijzen. Heb helaas alleen de 320i kunnen proefrijden. Prima motor trouwens.
Ik zou voor de 320i gaan. Ik heb in beide auto's gereden. De 328i is een pittig auto die lekkere tussensprints trekt op de snelweg. In 6.6 naar de 100 voor een 4 cilinder is niet slecht denk ik zo. Echter de 320i met zn 184pk komt ook wel lekker vooruit. Je budget in overweging nemende zou ik voor de 320i gaan met lekker veel opties. De 6 cilinder zou ik echter wel missen, maar ja dit probleem is makkelijk opgelost. Ik kan erover meepraten, want ik ruil mijn 318i e90 lci voor een f30 320i. Kijk anders eens op het bmwe90forum.nl. Daar zijn veel leden met f30's.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 07:40:25 #27
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121972190
quote:
0s.gif Op woensdag 23 januari 2013 21:25 schreef mitchelll0181 het volgende:
Nee..

Miscommunicatie ten top hahahaha

Beiden over hetzelfse hebben en allebei denken dat de ander iets anders bedoeld
haha, nice :D
pi_121972288
quote:
Die foto is wel al oud hè.
Maar het schijnt op dat maar liefst 80% van de vrouwelijke 1-rijders niet weet dat ze RWD heeft.

Zo'n F30 is wel een erg lekkere kar hoor. Een F11 is nog mooi, maar een F31 zou zeker een kanshebber zijn bij mij. Klein probleempje: ik zit nu nog niet in een beroep waar leasen normaal is. En als ik dat wel kom, zit ik waarschijnlijk niet in die categorie qua budget :+

[ Bericht 10% gewijzigd door Piet__Piraat op 24-01-2013 07:59:41 ]
Schip ahoy!
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 08:01:11 #29
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 08:55:36 #30
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121989218
Ik heb zelf sinds een week een nieuwe 1 serie. Ik moet zeggen dat het in dat segment imo de mooiste is en rijdt heerlijk.

De Audi A3, Volvo V40 of de nieuwe A klasse. :N
pi_121991672
quote:
7s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:17 schreef Craptacular het volgende:
Ik heb zelf sinds een week een nieuwe 1 serie. Ik moet zeggen dat het in dat segment imo de mooiste is en rijdt heerlijk.

De Audi A3, Volvo V40 of de nieuwe A klasse. :N
De mooiste? Je hebt tot nu toe alleen het interieur gezien?
Schip ahoy!
pi_121992786
Smaken verschillen.

En kan niet zeggen dat er meiden zijn die het een lelijk ding vinden. B-) Player4life jwz
pi_121992849
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:34 schreef Craptacular het volgende:
Smaken verschillen.

En kan niet zeggen dat er meiden zijn die het een lelijk ding vinden. B-) Player4life jwz
:D dus alle dames vinden hem mooi denk je? :')
pi_121992904
Ik zie voornamelijk mannen die het een lelijk ding vinden. Heus er zal een type vrouw zijn dat het niks vindt, maar dat zijn waarschijnlijk geen hot chicks he.
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 17:49:40 #37
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121993226
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:37 schreef FkTwkGs2012 het volgende:

[..]

:D dus alle dames vinden hem mooi denk je? :')
misschien, maar ik wist helemaal niet dat een 1 serie in een zolderkamer paste :@
pi_121993245
quote:
1s.gif Op donderdag 24 januari 2013 17:49 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

misschien, maar ik wist helemaal niet dat een 1 serie in een zolderkamer paste :@
1:8 moet zelfs nog wel lukken :P
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 18:00:49 #39
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 18:01:11 #40
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121994277
Ben er voorzichtig mee.
Ze kunnen enorm vastgeroet zitten. Dan loop je het risico op afbreken bij het uitdraaien. Onderkant valt dan je blok in en vervolgens moet je hele blok open.

Ik heb 't een keer zelf gedaan, toen brak de boel ook af. Met uitboren net gered, maar vervolgens wel een nieuw schroefdraad moeten zetten (kon niet op dat moment, dus de gok genomen, week later lag de hele gloeibougie eruit). Voor die vijf tientjes winst heb ik een dag staan klungelen en een week ongemak gehad (geen auto + rekening 120 euro voor nieuw schroefdraad :P).

Volgende keer zou ik er voor die paar tientjes mooi mee naar een garage gaan en die het risico laten nemen. Bij m'n vaste garage nog eens nagevraagd, die zeiden al dat dat geen knutselklusje is. Moet je voorzichtig laten lostrillen alvorens eraan te werken. Never nooit meer. Potentiële winst in verhouding tot de risico's is te groot. Het is geen foolproof klusje zoals een filtertje vervangen ofzo.
Schip ahoy!
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 18:26:17 #42
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121994414
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:22 schreef Piet__Piraat het volgende:
Ben er voorzichtig mee.
Ze kunnen enorm vastgeroet zitten. Dan loop je het risico op afbreken bij het uitdraaien. Onderkant valt dan je blok in en vervolgens moet je hele blok open.

Ik heb 't een keer zelf gedaan, toen brak de boel ook af. Met uitboren net gered, maar vervolgens wel een nieuw schroefdraad moeten zetten. Niet handig dus.

Volgende keer zou ik er voor die paar tientjes mooi mee naar een garage gaan en die het risico laten nemen. Bij m'n vaste garage nog eens nagevraagd, die zeiden al dat dat geen knutselklusje is. Moet je voorzichtig laten lostrillen alvorens eraan te knutselen...
Dat zij mijn garagist ook al, dat ze gauw afbreken. Zie net dat ze onder het inlaatspruitstuk zitten, dat is echt een kutklus om eraf te halen.

Als je er niets aan doet hé, is dat heel erg? :@
pi_121994887


kan niet lelijker!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121994888
hier een stukje over Müller-Werkzeug, een speciaal gereedschap voor afgebroken gloeibougies:
http://www.amt.nl/Technie(...)ibougies-AMT022427W/
Roses are red, violets are blue. Invalid character '}' at line 32
pi_121995442
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:26 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Dat zij mijn garagist ook al, dat ze gauw afbreken. Zie net dat ze onder het inlaatspruitstuk zitten, dat is echt een kutklus om eraf te halen.

Als je er niets aan doet hé, is dat heel erg? :@
Na verloop van tijd worden ze allemaal minder van kwaliteit. Gevolg is dat je auto minder goed zal starten. Bij diesels blijven ze meestal ook nog een tijdje 'meegloeien' zodat het blok wat sneller opwarmt. Hoe slechter je gloeibougies, hoe minder verwarming, hoe langer het opwarmen duurt, dus hogere slijtage (en een wat hoger brandstofverbruik). Of de normale gebruiker daar ooit iets van merkt in de praktijk, weet geen mens. Er zijn zoveel extra factoren van invloed dat echt niet alleen versleten gloeibougies kunnen leiden tot vele km's minder levensduur.

Maar voor de kosten (totale vervanging aan onderdelen en werkloon misschien 150 euro) zou ik het eens per ton wel een keer (laten) doen. Gewoon, zodat je weet dat het goed zit.
Schip ahoy!
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 18:58:43 #46
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_121995667
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:54 schreef Piet__Piraat het volgende:

[..]

Na verloop van tijd worden ze allemaal minder van kwaliteit. Gevolg is dat je auto minder goed zal starten. Bij diesels blijven ze meestal ook nog een tijdje 'meegloeien' zodat het blok wat sneller opwarmt. Hoe slechter je gloeibougies, hoe minder verwarming, hoe langer het opwarmen duurt, dus hogere slijtage (en een wat hoger brandstofverbruik). Of de normale gebruiker daar ooit iets van merkt in de praktijk, weet geen mens. Er zijn zoveel extra factoren van invloed dat echt niet alleen versleten gloeibougies kunnen leiden tot vele km's minder levensduur.

Maar voor de kosten (totale vervanging aan onderdelen en werkloon misschien 150 euro) zou ik het eens per ton wel een keer (laten) doen. Gewoon, zodat je weet dat het goed zit.
Het is alleen nu merkbaar bij het starten, loopt soms de eerste seconden wat te weinig toeren. Maar corrigeert dat zelf binnen 10 sec. Ook produceert hij een beetje wit/blauwe rook, wat de onverbrande diesel is.
Het is niet storend op dit moment en hij warmt ook niet merkbaar langzamer op. Zit vrij snel op de snelweg en dan gaat het altijd wel rap met opwarmen.

Heb alleen geen trek om het zelf te doen, want het inlaatspruitstuk eraf halen is echt een peopklus. Heb het wel eens gedaan en vond het ronduit kut. Maar als ze afbreken dan ben je echt kakkend zuur, zie hem er dan maar eens uit te halen.
Zou beetje kruipolie niet helpen?
pi_121996094
liever een BMW 1 serie 2012 dan zou'n jaren 90 bak BMW
  donderdag 24 januari 2013 @ 19:17:52 #48
15746 daNpy
Marathon Coupé
pi_121996615
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het is alleen nu merkbaar bij het starten, loopt soms de eerste seconden wat te weinig toeren. Maar corrigeert dat zelf binnen 10 sec. Ook produceert hij een beetje wit/blauwe rook, wat de onverbrande diesel is.
Witte rook = vocht (KVS)
Blauwe rook = olie
Zwarte rook = brandstof.

Wit/blauwe rook is dus eerder wat vocht en olie van je kleppen ;)
You can sleep in a racecar, but you can't race a house!
Op zaterdag 12 november 2022 13:41 schreef knoopie het volgende:
Daar kan je wel om lachen, maar de motorolie vervangen is een stuk handiger in de badkuip dan op je vloerkleed in de woonkamer.
pi_121996711
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:58 schreef jitzzzze het volgende:

[..]

Het is alleen nu merkbaar bij het starten, loopt soms de eerste seconden wat te weinig toeren. Maar corrigeert dat zelf binnen 10 sec. Ook produceert hij een beetje wit/blauwe rook, wat de onverbrande diesel is.
Het is niet storend op dit moment en hij warmt ook niet merkbaar langzamer op. Zit vrij snel op de snelweg en dan gaat het altijd wel rap met opwarmen.

Heb alleen geen trek om het zelf te doen, want het inlaatspruitstuk eraf halen is echt een peopklus. Heb het wel eens gedaan en vond het ronduit kut. Maar als ze afbreken dan ben je echt kakkend zuur, zie hem er dan maar eens uit te halen.
Zou beetje kruipolie niet helpen?
Dat inlaatspruitstuk vond ik juist niet zo erg. Was bij mij puur sleutelwerk, niks ingewikkelds. Heb ik zelfs nog een keer in het donker met alleen een zaklamp gemonteerd :').

Mijn les die ik heb geleerd: niet meer zelf klungelen, gewoon láten doen. Kruipolie helpt niet tegen de roet. Ik begreep van m'n garage dat zij eerste met speciale apparatuur de koolaanslag laten trillen, waardoor de bougie een beetje speling krijgt. Dán kan je veilig demonteren. Kruipolie zal er simpelweg niet doorheen komen.
Schip ahoy!
  Moderator donderdag 24 januari 2013 @ 19:32:47 #50
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')