5?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:25 schreef Yreal het volgende:
Pax, het waren 5 kratten bier en heb je het filmpje ook gezien?
Boks ouwe ik ookquote:Op maandag 21 januari 2013 14:35 schreef Valid het volgende:
Ok, het is definitief. Ik schuif strafrecht 2 door naar volgend jaar en richt me vanaf nu op rechtsgeschiedenis 2 voor volgende week. Wil vakken liever goed afsluiten en dat zie ik er niet bij beide van komen helaas. Nadeel is wel dat ik m'n planning voor m'n laatste jaar wel behoorlijk op scherp zet qua te behalen EC, maar ach, living on the edge.![]()
Al die flesjes zoquote:Op maandag 21 januari 2013 14:39 schreef Paxcon het volgende:
[..]
HahaNog behoorlijk hard over die drempels gaan ook
en die kerel die mij filmt, rijdt dus op mijn schakelbrommerquote:
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:41 schreef Sideshowbobbie het volgende:
Zo, even een pizza naar binnen gewerkt en nu de boeken weer in.
De pizza is dan ook het hoogtepunt van mijn dag.quote:
Welke pizza had je?quote:Op maandag 21 januari 2013 14:42 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
De pizza is dan ook het hoogtepunt van mijn dag.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:44 schreef Valid het volgende:
[..]
Welke pizza had je?Big American BBQ ChickenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wil hebben. Als je echt je Frans op wil krikken zijn de uitspraken van het ICJ handig, want die worden in zowel het Frans als het Engels uitgegeven.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:44 schreef Giku het volgende:
Iemand enig idee waar ik buitenlandse jurisprudentie kan vinden, en het liefst in het Nederlands uitgelegd oid?
Moet mijn Frans maar eens opkrikken denk ik
quote:
Groot gelijk heb je hoorquote:Op maandag 21 januari 2013 14:47 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]![]()
Ik gunde me het wel na een tentamen
Moet bepaalde arresten weten voor een vak (Burgerlijk 3), maar heb al een franse site gevonden die met google translate goed werktquote:Op maandag 21 januari 2013 14:47 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat ligt er natuurlijk helemaal aan wat je wil hebben. Als je echt je Frans op wil krikken zijn de uitspraken van het ICJ handig, want die worden in zowel het Frans als het Engels uitgegeven.
quote:Op maandag 21 januari 2013 14:49 schreef Yreal het volgende:
Komen er net 2 gastjes voor de deur over de inbraken in de buurt,
komt mijn ma ineens naar beneden al schelden dat ze moeten oprotten
Het leven in Zoetje.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:49 schreef Yreal het volgende:
Komen er net 2 gastjes voor de deur over de inbraken in de buurt,
komt mijn ma ineens naar beneden al schelden dat ze moeten oprotten
De ekte ghetto.quote:
Hahahahaha damn.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
De ekte ghetto.
Wel lachen, mijn hbo zit in de bijlmer. Kwa er een kerel van daar mee naar mij om wat op te halen. Eerste wat ie zegt als we uit de tram stappen. "ik voel me onveilig hier, alsof ik zo meteen word neergeschoten"
Ghehe, wel een sfeerloze stad, maar heb er nog nooit problemen gehad.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
De ekte ghetto.
Wel lachen, mijn hbo zit in de bijlmer. Kwa er een kerel van daar mee naar mij om wat op te halen. Eerste wat ie zegt als we uit de tram stappen. "ik voel me onveilig hier, alsof ik zo meteen word neergeschoten"
Trouwens alles is relatief. Ik heb in Gouda gewoond, in die wijk waar Connexxion toen niet meer wilde rijden. Ik heb er eigenlijk altijd wel prettig gewoond.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:54 schreef Yreal het volgende:
[..]
De ekte ghetto.
Ook nooit zoveel van begrepen daar in gouda. Mogelijk nog saaier dan zoetermeer. Ookal vind ik zoetermeer echt zo saai nog niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Trouwens alles is relatief. Ik heb in Gouda gewoond, in die wijk waar Connexxion toen niet meer wilde rijden. Ik heb er eigenlijk altijd wel prettig gewoond.
Zoetermeer mist elk gevoel van cohesie omdat het zo'n geforceerde stad is.quote:Op maandag 21 januari 2013 14:57 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ook nooit zoveel van begrepen daar in gouda. Mogelijk nog saaier dan zoetermeer. Ookal vind ik zoetermeer echt zo saai nog niet.
Gebeurd nou niet echt minder dan in Den haag of Leidenquote:Op maandag 21 januari 2013 14:59 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zoetermeer mist elk gevoel van cohesie omdat het zo'n geforceerde stad is.
Geen stad waar je naar toe gaat voor de gezelligheid wat mij betreft.
Leiden is nog vreemder, maar Den Haag heeft veel meer sfeer en geschiedenis.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
Gebeurdt nou niet echt minder dan in Den haag of Leiden
Buschauffeurs slaan is ook gewoon triest.. dat soort mensen gelijk in zo'n goelag stoppen in ruslandquote:Op maandag 21 januari 2013 14:56 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Trouwens alles is relatief. Ik heb in Gouda gewoond, in die wijk waar Connexxion toen niet meer wilde rijden. Ik heb er eigenlijk altijd wel prettig gewoond.
Als er iets geen sfeer heeft is het den haag centrum wel. Daar gebeurd helemaaaaaaal niks.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:04 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Leiden is nog vreemder, maar Den Haag heeft veel meer sfeer en geschiedenis.
Vind ik niet. Het centrum is overdag en 's avonds hartstikke gezellig. Nachtleven is wel redelijk dood, of ik weet niet waar ik moet zoeken.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als er iets geen sfeer heeft is het den haag centrum wel. Daar gebeurd helemaaaaaaal niks.
Precies.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het centrum is overdag en 's avonds hartstikke gezellig. Nachtleven is wel redelijk dood, of ik weet niet waar ik moet zoeken.
Zo kan je elke stad wel wegredeneren.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:11 schreef Keyos het volgende:
Volgens mij had Den Haag ook niets te bieden gehad als het niet de politieke hoofdstad was geweest van Nederland en de juridische hoofdstad van de wereld.
Utrecht is niet veel anders en dat is óók een leuke stad.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:11 schreef Keyos het volgende:
Volgens mij had Den Haag ook niets te bieden gehad als het niet de politieke hoofdstad was geweest van Nederland en de juridische hoofdstad van de wereld.
En dit. Rome is zonder die Romeinen en Italianen eigenlijk ook maar gewoon Hoogeveen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Zo kan je elke stad wel wegredeneren.
Rotterdam was niets zonder haven, Amsterdam niets zonder de vrijhaven voor alles wat verboden was.
Amsterdam was alleen wel een van de belangrijkste havens in Noord-West Europa voordat het dat was. Gouden eeuw enzoquote:Op maandag 21 januari 2013 15:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Rotterdam was niets zonder haven, Amsterdam niets zonder de vrijhaven voor alles wat verboden was.
Amsterdam heeft verder wel sfeer en geschiedenishoor.. niet alleen vanwege hoeren en wiet dat het een toffe stad is?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:12 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ah dat. Nou ik zag dat we bijna vol zaten dus ik denk ik maak hem even vol. Ik had alleen niet meer dan een uitspraak van de CRvB uit 2007 bij de hand.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef Maharbal het volgende:
[..]
Je wilde hiervoor de LaPo, of niet? ;D
'Deze'
Je bedoelt die ene waardeloos smalle straat waar winkels zitten die elke andere plaats ook heeft?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Vind ik niet. Het centrum is overdag en 's avonds hartstikke gezellig. Nachtleven is wel redelijk dood, of ik weet niet waar ik moet zoeken.
Inderdaad. Het altijd schuimende Hengelo.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:09 schreef Boterbartje het volgende:
Maar we kunnen in elk geval stellen dat ook al zijn leiden, den haag en gouda sfeerloos... dat er in twente altijd sfeer is
want twente
Wel de enige reden dat het internationaal bekend is.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:13 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Amsterdam heeft verder wel sfeer en geschiedenishoor.. niet alleen vanwege hoeren en wiet dat het een toffe stad is?
Haha, Hengelo is wel tof met kerstmiddag en tropical night enzo (al was ik de vorige tropical night helemaal van het padje geraakt hehe).quote:Op maandag 21 januari 2013 15:14 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Inderdaad. Het altijd schuimende Hengelo.
Nee, ik bedoel het hele centrum plus de Markt, het Binnenhof en de buurt rond het Paleis.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:14 schreef Yreal het volgende:
[..]
Je bedoelt die ene waardeloos smalle straat waar winkels zitten die elke andere plaats ook heeft?
Je hebt geen geschiedenis gehad?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wel de enige reden dat het internationale bekend is.
Hangt ervan af wat je met gebeurt bedoelt natuurlijkquote:Op maandag 21 januari 2013 15:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als er iets geen sfeer heeft is het den haag centrum wel. Daar gebeurd helemaaaaaaal niks.
Ik ben geen buitenlander, maar reken maar dat ze in het buitenland vrij weinig weten van onze gouden eeuw.quote:
Onzin.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:16 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Wel de enige reden dat het internationale bekend is.
Enschede is zeker wel gezelligquote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Keyos het volgende:
Utrecht moet het niet van functies hebben maar van oud-hollandsche bouw , net als Leiden, Maastricht en Amsterdam. Den Haag heeft ook meer dan zit historie, maar niet op dezelfde manier als de bovengenoemde steden.
Dit is dus ook de reden waarom steden als Rotterdam, Eindhoven, Tilburg en Enschede geen gezelligheid uitstralen.
Voor toeristen is de overdaad aan cultuur per m2 (hoogste culturele dichtheid ter wereld) de belangrijkste reden om Amsterdam te bezoeken. De meest beeldbepalende toeristen zijn de Engelsen en de drugstoeristen, maar Amsterdam kan die in beginsel missen. In vergelijking met de Chinezen, Cruiseschepen en cultuur toeristen (over het algemeen 40+) zijn die niet zo belangrijk voor de lokale economie/.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Onzin.
Beetje dingen als
- rijksmuseum (rembrandt)
- van gogh
- tulpen (iedereen denk dat dat amsterdam is)
- grachtjes en grachtenpanden
- molens
- ajax
- heineken
vast nog wel meer.. vooral geschiedenis (gouden eeuw) etc.
Amsterdam alleen maar hoeren en wiet noemen is gewoon beperkt.
Totale onzin. Amsterdam heeft met het Rijks- en Van Goghmuseum internationaal bekende attracties, de iconische grachtengordel, een van de bekendste Europese voetbalclubs, het wereldberoemde Anne Frankhuis, ga zo maar door. Amersterdam is echt niet zomaar weg te cijferen zonder hoeren en wiet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Ik ben geen buitenlander, maar reken maar dat ze in het buitenland vrij weinig weten van onze gouden eeuw.
Nee, wat dan hangt er iets voor je?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:20 schreef Paxcon het volgende:
Zijn er toevallig mensen in het Harmoniegebouw?
oude markt is enschede, voor de rest heb je niets.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:19 schreef Ties02 het volgende:
Boterbartje doe eens niet zo calimero
Ga op elke willekeurige avond/nacht eens kijken in de stad, geen kut te doen, oude markt is leuk maar voor de rest ziet het er nergens gezellig uit
EIP hangt er 'vanmiddag'quote:Op maandag 21 januari 2013 15:20 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Nee, wat dan hangt er iets voor je?
Dat jij in opstand zou komen had ik wel verwacht , gezelligheid hebben is wat anders dan uitstralen. Qua bouw hebben Twente en de hele provincie Brabant niets te bieden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:18 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Enschede is zeker wel gezellig
Twentse steden niet nee (behalve dan die oude textiel gebouwen etc). maar de gezellig kerkdorpjes overal zijn zeker wel gezelligquote:Op maandag 21 januari 2013 15:21 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat jij in opstand zou komen had ik wel verwacht , gezelligheid hebben is wat anders dan uitstralen. Qua bouw hebben Twente en de hele provincie Brabant niets te bieden.
Het Gatquote:Op maandag 21 januari 2013 15:21 schreef Ryon het volgende:
Ik ben wel eens in Enschede uit geweest. Dat voelde inderdaad redelijk provinciaals aan. Bij de lokale studententoko wezen buurten (die zaten in een gat in de grond, god weet waarom) en daarna na een soort van bandjesfestival geweest.
Voor het bruisende nacht- en studentenleven zo ik Enschede in ieder geval niet aanraden.
Den Bosch en Breda zijn vrij gezellige steden, Eindhoven en Tilburg ben ik met je eenschquote:Op maandag 21 januari 2013 15:21 schreef Keyos het volgende:
[..]
Dat jij in opstand zou komen had ik wel verwacht , gezelligheid hebben is wat anders dan uitstralen. Qua bouw hebben Twente en de hele provincie Brabant niets te bieden.
dit.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:21 schreef Ryon het volgende:
Ik ben wel eens in Enschede uit geweest. Dat voelde inderdaad redelijk provinciaals aan. Bij de lokale studententoko wezen buurten (die zaten in een gat in de grond, god weet waarom) en daarna na een soort van bandjesfestival geweest.
Voor het bruisende nacht- en studentenleven zo ik Enschede in ieder geval niet aanraden.
Ik was al bezig om die twee uitzonderingen toe te voegenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:22 schreef Giku het volgende:
[..]
Den Bosch en Breda zijn vrij gezellige steden, Eindhoven en Tilburg ben ik met je eensch
Klopt, moet zeggen dat de kleinere dorpjes in Brabant me ook veel meer aantrekken (zelf brabo zijnde).quote:Op maandag 21 januari 2013 15:25 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik was al bezig om die twee uitzonderingen toe te voegen, maar je was mij al voor. Voor grote steden zijn Tilburg en Eindhoven toch wel de meest verschrikkelijke dieptepunten. Daar ga je alleen naartoe om ordinair te zuipen, buiten dat zijn die steden verschrikkelijk.
Zeker, Zoetermeer is voor Den haag wat Almere is voor Amsterdam. Alleen een stuk minder ellendig dan Almere en tenminste nog iets van historie.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je met gebeurt bedoelt natuurlijk
Zoetermeer heeft als stad zowel vanuit een planologisch als stadssociologisch perspectief altijd mijn interesse gehad. Een van de redenen waarom ik (toen ik nog een ov kaart had althans) in mijn vrije tijd er wel eens doorheen wandelde. Het een sociaal experiment noemen gaat wat te ver, maar het is in veel opzichten een erg belangrijke stad geweest qua stedenbouwkundige ontwikkeling in Nederland. Tot op zekere hoogte vergelijkbaar met Almere.
Den Haag heeft echt een onwijs mooi, fijn en sfeervol centrum man.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Aktaion is er altijd om mijn punt te steunenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Den Haag heeft echt een onwijs mooi, fijn en sfeervol centrum man.
Altijd als ik er ben kan je een kanon afschieten zonder iets te rakenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mensen zijn er ook beleefder dan in Rotterdam heb ik het idee.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, gezelligheid beoordelen is puur persoonlijk, zolang de discussie echter gaat over architectuur zie ik er geen probleem in. Ik vind Rotterdam bijvoorbeeld een prettige stad maar ik kan niet beweren dat het op een paar architecture hoogstandjes na een mooie stad is.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:26 schreef Tchock het volgende:
Ik vind deze discussie altijd wat onzinnig omdat het iedere keer weer uitdraait op gejank en de verliezer altijd het gebied is dat toevallig de minste fans in het topic heeft
Ben benieuwd wanneer dat was, want ik ben er elke week en dood is het zelden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Altijd als ik er ben kan je een kanon afschieten zonder iets te raken
en amsterdam mooiquote:Op maandag 21 januari 2013 15:32 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, gezelligheid beoordelen is puur persoonlijk, zolang de discussie echter gaat over architectuur zie ik er geen probleem in. Ik vind Rotterdam bijvoorbeeld een prettige stad maar ik kan niet beweren dat het op een paar architecture hoogstandjes na een lelijke stad is.
De buurt rondom het Statenkwartier, binnenhof en archipelbuurt is inderdaad schitterend. Mocht ik een zak geld hebben dan zou ik daar eerder een pand willen betrekken dan in Amsterdam Zuid of centrum.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geen ervaring met Rotterdam, maar Hagenezen in het algemeen zijn leuke mensen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Mensen zijn er ook beleefder dan in Rotterdam heb ik het idee.
Die laatste zin klopt niet helemaal, of lees ik 'm nou verkeerdquote:Op maandag 21 januari 2013 15:32 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, gezelligheid beoordelen is puur persoonlijk, zolang de discussie echter gaat over architectuur zie ik er geen probleem in. Ik vind Rotterdam bijvoorbeeld een prettige stad maar ik kan niet beweren dat het op een paar architecture hoogstandjes na een lelijke stad is.
Ook in Rotterdam heb ik geen slechte ervaringen, maar je ziet er veel meer groepjes hangen, en wat vaker ongeregeldheden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen ervaring met Rotterdam, maar Hagenezen in het algemeen zijn leuke mensen.
[..]
Die laatste zin klopt niet helemaal, of lees ik 'm nou verkeerd
Dat gevoel heb ik ook weleens. Van de grote steden in het westen vind ik sowieso Den Haag het fijnst. Veel fijner dan Amsterdam en Rotterdam.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Mensen zijn er ook beleefder dan in Rotterdam heb ik het idee.
Heel erg mooi altijd daar. Maar om het nou levendig te noemen...quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
De buurt rondom het Statenkwartier, binnenhof en archipelbuurt is inderdaad schitterend. Mocht ik een zak geld hebben dan zou ik daar eerder een pand willen betrekken dan in Amsterdam Zuid of centrum.
Zou ik wel fijn vindenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heel erg mooi altijd daar. Maar om het nou levendig te noemen...
Spui - buitenhof voornamelijk. Alleen de grote markt heeft nog wel iets van leven.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer dat was, want ik ben er elke week en dood is het zelden.
En afgeladen met mensen zijn is bepalend voor de sfeer en uitstraling?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Altijd als ik er ben kan je een kanon afschieten zonder iets te raken
nee. Maar als er niks te doen is, is er ook niemand.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En afgeladen met mensen zijn is bepalend voor de sfeer en uitstraling?
Klopt inderdaad. Toch altijd weer die menselijke neiging naar nostalgie en de zichtbare continuïteit van het bestaan of zoiets dergelijks.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:34 schreef Tchock het volgende:
Eigenlijk is iedere stad met een historische kern wel fijn. En de meeste steden zonder is weinig aan.
Dat vind ik juist de grootste tokkies van heel Nederland. Met Hagenaars heb ik weer totaal geen problemen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, was al bezig met aanpassen op de mobiel maar heb in een metrotunnel geen internet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Die laatste zin klopt niet helemaal, of lees ik 'm nou verkeerd
Maar wat wil je dan met levendig? Er is genoeg bedrijvigheid in Den Haag centrum? Maar niet zo overcrowded zoals in sommige grote steden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee. Maar als er niks te doen is, is er ook niemand.
Essentieel verschil inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat vind ik juist de grootste tokkies van heel Nederland. Met Hagenaars heb ik weer totaal geen problemen.
Als je ooit in Rotterdam gaat wonen, doe dat dan alleen in een rijke buurt of in het centrum, vrijwel alle buurten zijn achterbuurten namelijk (zeker zuid en west).quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat vind ik juist de grootste tokkies van heel Nederland. Met Hagenaars heb ik weer totaal geen problemen.
Altijd weer diepzinnigquote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Toch altijd weer die menselijke neiging naar nostalgie en de zichtbare continuïteit van het bestaan of zoiets dergelijks.
Dat is inderdaad wel een groot probleem. Echt heel weinig fatsoenlijke buurten die te betalen zijn, misschien wel geen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als je ooit in Rotterdam gaat wonen, doe dat dan alleen in een rijke buurt of in het centrum, vrijwel alle buurten zijn achterbuurten namelijk (zeker zuid en west).
Wat is dat?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:37 schreef Maharbal het volgende:
Tevens: 'Het Gat' in Enschede. Dat vond ik zo'n trieste bende.
Je bedoelt Kralingen ofzo?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als je ooit in Rotterdam gaat wonen, doe dat dan alleen in een rijke buurt of in het centrum, vrijwel alle buurten zijn achterbuurten namelijk (zeker zuid en west).
Nou ja, de cafés waar ik kom is het vaak wel druk. Maar dat zijn meer plekken waar veel politici en ambtenaren komen en veel borrels gehouden worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heel erg mooi altijd daar. Maar om het nou levendig te noemen...
Jammer. Helaas is er toch een verband tussen het aantal allochtonen en de kwaliteit qua buurt. Je ziet het aan het aantal mensen dat vanwege die reden de stad verlaat.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het is meer dat voor gezelligheid brede lanen en wegen een dooddoener zijn, en juist die zijn sinds het begin van de twintigste eeuw super hip bij stadsplanners.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Toch altijd weer die menselijke neiging naar nostalgie en de zichtbare continuïteit van het bestaan of zoiets dergelijks.
Ik denk dat het ook wel klopt voor veel mensen. Veel mensen vinden oude gebouwen sfeervol en warm qua uitstraling.quote:
Studentenkroeg in een kelder midden op het plein waar je voor weinig geld bier kan halen. Wordt, is door de barman daar mij toen verteld, uitgebaat door de lokale studentenclub waar ik even de naam van kwijt ben.quote:
Gat in de markt ofzo. Letterlijk een soort beerput met brallende hbo'ers/wo'ers. Ik had er ongeveer binnen 5 minuten ruzie omdat ik niet met een roze trui om m'n middel geknoopt naar binnen liep.quote:
En dat inderdaad. Ik denk een combinatie van allerlei factoren waardoor mensen zich meer geborgen voelen in historische stadskern.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is meer dat voor gezelligheid brede lanen en wegen een dooddoener zijn, en juist die zijn sinds het begin van de twintigste eeuw super hip bij stadsplanners.
Klopt, het is onbetaalbaar of ghetto. Beste oplossing voor een starter is dan ook een appartement in het centrum, daar is het nog goed boteren. Zit zelf ook in dubio, ik studeer zelf in Rotterdam voor de komende 4 jaar en wil toch uiterlijk binnen 2-2,5 jaar op mijzelf wonen, mijn ouders willen wel de eerste hypotheek op zich nemen maar tegelijkertijd kan ik niet beloven jarenlang in Rotterdam te blijven wonen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een groot probleem. Echt heel weinig fatsoenlijke buurten die te betalen zijn, misschien wel geen.
Ons idee van romantiek en gezelligheid hangt gewoon samen met een middeleeuwse tot laat-renaissancistische bouwstijl. Waarom, geen ideequote:Op maandag 21 januari 2013 15:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En dat inderdaad. Ik denk een combinatie van allerlei factoren waardoor mensen zich meer geborgen voelen in historische stadskern.
Why?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, het is onbetaalbaar of ghetto. Beste oplossing voor een starter is dan ook een appartement in het centrum, daar is het nog goed boteren. Zit zelf ook in dubio, ik studeer zelf in Rotterdam voor de komende 4 jaar en wil toch uiterlijk binnen 2-2,5 jaar op mijzelf wonen, mijn ouders willen wel de eerste hypotheek op zich nemen maar tegelijkertijd kan ik niet beloven jarenlang in Rotterdam te blijven wonen.
Het is en blijft 'mijn stad', maar op de lange termijn wil ik gewoon naar Amsterdam.
Toch ben ik liever in het 'sfeerloze' Drenthe (wat de fuck dat ook mag betekenen) dan in de losgeslagen dierentuin die de randstad heet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Tchock het volgende:
Om trouwens even een onderbelicht stukje rampnederland te nomineren: heel Drenthe. Meppel, Hoogeveen, Emmen, als je dat eenmaal hebt mogen aanschouwen kun je nooit meer met droge ogen beweren dat een stad in de Randstad sfeerloos is
Wat een onzin.. in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord) zijn achterstandsbuurten te vinden, maar desalniettemin zijn er ook in elk gedeelte van de stad aangename buurten te vinden die gewoon prima bewoonbaar zijn. In het oosten is dit bijvoorbeeld Kralingen, in het Noorden het gedeelte bij het centrum of Blijdorp, in Zuid bijvoorbeeld het Kop van Zuid en dan heb je uiteraard ook nog Schiebroek. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik denk dat wat ik eerder zei daar iets mee te maken heeft. Mensen vinden het denk ik ook fijn om zichtbaar deel uit te maken van een 'lijn' een geheel dat al al honderden jaren doorgaat met bestaan. Mensen vinden het dan fijn dat ze deel uit maken van een geschiedenis en die geschiedenis is zichtbaar in bijvoorbeeld oude gebouwen. Het vult je met warme gevoelens.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ons idee van romantiek en gezelligheid hangt gewoon samen met een middeleeuwse tot laat-renaissancistische bouwstijl. Waarom, geen idee
Wat dat mag betekenen? Nou, in het geval van Emmen en Hoogeveen betekent het enorme vergrijzing, leegloop, veel leegstand, veel slecht tot niet-onderhouden gebouwen zelfs midden in het centrum. Als jij dat liever hebt dan de 'dierentuin die de Randstad heet' (wat natuurlijk onzin is, niet de hele Randstad is zo arm als de Bijlmer of zo druk als de Dam, er zijn ook hele normale stedelijke gebieden) dan is dat een smaak die ik niet benijd.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Toch ben ik liever in het 'sfeerloze' Drenthe (wat de fuck dat ook mag betekenen) dan in de losgeslagen dierentuin die de randstad heet.
Dat weet ik. Ik ben (redelijk) goed bekend in Rotterdam dankzij 'de liefde'. Maar hoe schitterend de stad ik ook vind, ik zou daar nooit kunnen wonen. Ook het uitgaansleven is door en door verrot. Voor studenten is er relatief weinig te doen, de urbanscene, die daar populair is, wordt gedomineerd door nogal opdringerige allochtonen welke het gebrek aan vrouwen bijster slecht trekken en de proleterigheid (het hoge werkeloosheidcijfer en overaanbod aan mensen werkzaam in de haven zie je direct terug) viert hoogtij. Veel gepats met dure luxeproducten in goedkope tenten.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nouja wanneer iets voor iemand 'prima bewoonbaar' is is natuurlijk ook uiterst subjectief.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef N0rah het volgende:
[..]
Wat een onzin.. in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord) zijn achterstandsbuurten te vinden, maar desalniettemin zijn er ook in elk gedeelte van de stad aangename buurten te vinden die gewoon prima bewoonbaar zijn. In het oosten is dit bijvoorbeeld Kralingen, in het Noorden het gedeelte bij het centrum of Blijdorp, in Zuid bijvoorbeeld het Kop van Zuid en dan heb je uiteraard ook nog Schiebroek. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef N0rah het volgende:
[..]
in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry![]()
Uiteraard, vandaar dat ik enkele voorbeeldplekken aanhaalde die vermoed ik geen punt van discussie zijn wat betreft de "bewoonbaarheid" daarvan.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja wanneer iets voor iemand 'prima bewoonbaar' is is natuurlijk ook uiterst subjectief.
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
[..]Hoezo? Ik noemde dat slechts omdat er wellicht miscommunicatie zou ontstaan over wat ik nou precies bedoel met een 'gedeelte' van een stad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry
Eensquote:Op maandag 21 januari 2013 15:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel klopt voor veel mensen. Veel mensen vinden oude gebouwen sfeervol en warm qua uitstraling.
Ja, centrum heb ik altijd erg mooi gevonden. Ik vind Amersfoort sowieso een leuke stad. Meest gemiddelde/representatieve stad van Nederland qua populatie trouwens.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:53 schreef Tchock het volgende:
Ik ga binnenkort eens een dagje naar Amersfoort toe, volgens mij is dat een hartstikke leuke stad
Natuurlijk heb je goede buurten zoals de Kop van Zuid maar ook daar zijn de huizen niet bepaald goedkoop te noemen. Kop van Zuid zou ik graag willen wonen, probleem is dat er een paar honderd meter verderop weer een achterstandsbuurt is met Feijenoord en Katendrecht. Dit probleem heeft vrijwel elke Rotterdamse buurt jammer genoeg.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef N0rah het volgende:
[..]
Wat een onzin.. in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord) zijn achterstandsbuurten te vinden, maar desalniettemin zijn er ook in elk gedeelte van de stad aangename buurten te vinden die gewoon prima bewoonbaar zijn. In het oosten is dit bijvoorbeeld Kralingen, in het Noorden het gedeelte bij het centrum of Blijdorp, in Zuid bijvoorbeeld het Kop van Zuid en dan heb je uiteraard ook nog Schiebroek. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja of manderveen!quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
Amsterdam is sowieso muziekstad van Nederland, dat alleen zou voor mij al genoeg zijn om er te willen wonen
Tss, vergeet Volendam niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
Amsterdam is sowieso muziekstad van Nederland, dat alleen zou voor mij al genoeg zijn om er te willen wonen
Klopt, Paradiso, Melkweg, HMH, Ziggo Dome en dan nog eens de stadionconcerten in de Arena, te bizar. Voor vrijwel elk concert moet ik naar Amsterdam en als uitzondering soms naar Tilburg. Ahoy is ook nog eens dood sinds de komst van de Ziggo Dome.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
Precies. Utrecht heeft met Vredenburg en Tivoli ook nog wel veel, maar haalt het bij lange na niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:00 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, Paradiso, Melkweg, HMH, Ziggo Dome en dan nog eens de stadionconcerten in de Arena, te bizar. Voor vrijwel elk concert moet ik naar Amsterdam en als uitzondering soms naar Tilburg. Ahoy is ook nog eens dood sinds de komst van de Ziggo Dome.
Ik zou liever in Den Haag wonen dan. Vind de architectuur daar ook zeer aansprekend en de sfeer is vind ik persoonlijk beter. En het is wat kalmer.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je goede buurten zoals de Kop van Zuid maar ook daar zijn de huizen niet bepaald goedkoop te noemen. Kop van Zuid zou ik graag willen wonen, probleem is dat er een paar honderd meter verderop weer een achterstandsbuurt is met Feijenoord en Katendrecht. Dit probleem heeft vrijwel elke Rotterdamse buurt jammer genoeg.
Waarom ik trouwens naar Amsterdam wil gaan is puur door de gigantisch mooie huizen , voorzieningen dat geen andere stad in Nederland heeft en het grote aanbod van juridische kantoren.
Bimhuis en Muziekgebouw aan 't IJ!quote:Op maandag 21 januari 2013 16:00 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, Paradiso, Melkweg, HMH, Ziggo Dome en dan nog eens de stadionconcerten in de Arena, te bizar. Voor vrijwel elk concert moet ik naar Amsterdam en als uitzondering soms naar Tilburg. Ahoy is ook nog eens dood sinds de komst van de Ziggo Dome.
Balen manquote:Op maandag 21 januari 2013 16:14 schreef Tchock het volgende:
KUT. Goederenrecht niet gehaald. Vaarwel nominaal studeren.
Helemaal niet. Een vier, net als in de eerste kans. En twee keer keihard voor geleerdquote:Op maandag 21 januari 2013 16:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Balen mannet niet gehaald of helemaal niet?
quote:Op maandag 21 januari 2013 16:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een vier, net als in de eerste kans. En twee keer keihard voor geleerd
Als je hem volgend jaar haalt studeer je nog steeds nominaal af. Voor zover je dat moet willenquote:Op maandag 21 januari 2013 16:14 schreef Tchock het volgende:
Inderdaad. Of je nou 65 of 60 punten per jaar haalt maakt niet gek veel uit.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je hem volgend jaar haalt studeer je nog steeds nominaal af. Voor zover je dat moet willen
Had je dat nog niet gelezen destijds?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:28 schreef eriksd het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)isch-verkracht.dhtml
Die vent begint ook steeds senielere taal uit te slaan.
quote:Door: OPINIE - Leon de Winter − 25/09/12, 07:06
Nee, verrek. Ik was altijd wel fan van die man maar hij begint echt trieste trekken aan te nemen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:28 schreef Tchock het volgende:
[..]
Had je dat nog niet gelezen destijds?
[..]
Moszkowicz of De Winter?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:30 schreef eriksd het volgende:
[..]
Nee, verrek. Ik was altijd wel fan van die man maar hij begint echt trieste trekken aan te nemen.
De algemene tendens is: ik heb vriendjes die vét succesvol zijn en jullie zijn allemaal jaloers en ze doen nooit iets fout en toch worden mijn vriendjes kapotgemaaktquote:Op maandag 21 januari 2013 16:31 schreef Bruce_Cutler het volgende:
http://www.volkskrant.nl/(...)de-samenleving.dhtml
Leon de Winterx oneindig.
Kut manquote:
Volgend semester voor een extra vak inschrijven een optie? Zodat je de verloren punten kunt 'compenseren' voor dit jaar.quote:
Youtubequote:Op maandag 21 januari 2013 17:07 schreef Boterbartje het volgende:
HAHAHAH IK HEB 16 LIKES OP EEN COMMENT OP YOUTUBE
ik ben van waarde in deze wereld, woeheo
Filmpje van een Microsoft-product ?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:07 schreef Boterbartje het volgende:
HAHAHAH IK HEB 16 LIKES OP EEN COMMENT OP YOUTUBE
ik ben van waarde in deze wereld, woeheo
quote:Op maandag 21 januari 2013 17:09 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Filmpje van een Microsoft-product ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 21 januari 2013 17:17 schreef Tchock het volgende:
Friesland hoopt op strenge vorstik moest lachenSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op maandag 21 januari 2013 16:14 schreef Tchock het volgende:
Succes!quote:Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Boterbartje het volgende:
over een uur tentamen en ik heb het gevoel dat ik helemaal niets weet.. maar toch ook het gevoel dat ik wel wat weet. Raar.
Welk vak?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:19 schreef Boterbartje het volgende:
over een uur tentamen en ik heb het gevoel dat ik helemaal niets weet.. maar toch ook het gevoel dat ik wel wat weet. Raar.
Inleiding bedrijfskundequote:
inleiding is al gaar... verwacht je dat het beter word?quote:Op maandag 21 januari 2013 17:51 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Inleiding bedrijfskunde
Maar is echt een gaar vak
Kut voor je man, and I know that feel broquote:Op maandag 21 januari 2013 16:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een vier, net als in de eerste kans. En twee keer keihard voor geleerd
Nee maar die docenten zijn kapot dom, de stof is niet duidelijk en het is meer gevalletje van een wetenschappelijk artikel waar staat: managers coordinate people en dan moet jij weten dat de vloerbedekking van het bedrijf paars is en op welke manier dat besloten is. Gewoon een groot lul verhaalquote:Op maandag 21 januari 2013 17:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
inleiding is al gaar... verwacht je dat het beter word?
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee maar die docenten zijn kapot dom, de stof is niet duidelijk en het is meer gevalletje van een wetenschappelijk artikel waar staat: managers coordinate people en dan moet jij weten dat de vloerbedekking van het bedrijf paars is en op welke manier dat besloten is. Gewoon een groot lul verhaal
maar ik ga, tot sinas mensen.. fijne avond
Ik had hetzelfde bij Elementaire Bestuurskunde, ook zoiets gaarsquote:Op maandag 21 januari 2013 18:00 schreef Boterbartje het volgende:
[..]
Nee maar die docenten zijn kapot dom, de stof is niet duidelijk en het is meer gevalletje van een wetenschappelijk artikel waar staat: managers coordinate people en dan moet jij weten dat de vloerbedekking van het bedrijf paars is en op welke manier dat besloten is. Gewoon een groot lul verhaal
maar ik ga, tot sinas mensen.. fijne avond
Van Damme, is het niet?quote:
ik zag wat je zeiquote:Op maandag 21 januari 2013 18:05 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Van Damme, is het niet?
Maar wel raar...
Haha ja, ik ging twijfelen, maar ik heb het wel goed. Dat is Van Damme, want Curtin is een vrouwquote:Op maandag 21 januari 2013 18:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik zag wat je zeiCurtis
Vreemd trouwens dat de 2 schermpjes van de spreker niet synchroon gaan
Die ja. Geeft tegenwoordig Europees recht.quote:
Goh kan raar lopen zo'n carrière, hij was ook nog een tijdje cokeverslaafd, kleine stap naar de wereld van het rechtquote:Op maandag 21 januari 2013 18:09 schreef Ryon het volgende:
[..]
Die ja. Geeft tegenwoordig Europees recht.
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Goh kan raar lopen zo'n carrière, hij was ook nog een tijdje cokeverslaafd, kleine stap naar de wereld van het recht
En op grond van welk artikel kan een lidstaat uit de EU stappen? En zonder opzoeken graag.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:10 schreef Yreal het volgende:
nu ik zo weer in het eu recht zit, heeft cameron zijn speech nou al eens gehouden?
Acht.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En op grond van welk artikel kan een lidstaat uit de EU stappen? En zonder opzoeken graag.
zonder opzoeken,quote:Op maandag 21 januari 2013 18:12 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
En op grond van welk artikel kan een lidstaat uit de EU stappen? En zonder opzoeken graag.
Dat klopt, tweemaal een 4 voor Goederenrecht maakt een 8.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op woensdag 21 maart 2012 19:42 schreef Drassss het volgende:
Ben ik de enige die steeds Sideboobie leest ipv van Sideshowbobbie
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:14 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dat klopt, tweemaal een 4 voor Goederenrecht maakt een 8.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Woensdag: http://www.telegraph.co.u(...)ech-on-Wednesday.htmquote:Op maandag 21 januari 2013 18:10 schreef Yreal het volgende:
nu ik zo weer in het eu recht zit, heeft cameron zijn speech nou al eens gehouden?
[..]
Dat klopt, tweemaal een 4 voor Goederenrecht maakt een 8.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
![]()
Om even op terug te komen, klopt!quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
Dit, de afstand alleen is zo ver, gelukkig woonde ik vroeger dicht bij de 013 en komen daar ook geregeld goede artiesten heen, maar vanuit Groningen is dat niet te doen.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:00 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd wat hier uit komt, hoewel ik het echt niet verwacht, worden de problemen in de EU op zijn zachts gezegd niet kleiner als een van de grote landen eruit gaat. Ik ben dan bang voor een uittocht van in ieder geval non-euro landen. Maar misschien wat te negatief?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:15 schreef Ryon het volgende:
[..]
Woensdag: http://www.telegraph.co.u(...)ech-on-Wednesday.htm
Interessant VK artikel: http://www.volkskrant.nl/(...)rlandse-vriend.dhtml
[..]
Dat klopt, tweemaal een 4 voor Goederenrecht maakt een 8.Maar dan moeten we wel uitgaan van een gemiddeld cijferSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Artikel 50 lid 1 VEU. Geheid een MC-vraag namelijkquote:Op maandag 21 januari 2013 18:13 schreef Yreal het volgende:
[..]
zonder opzoeken,
het staat nergens dat het niet kan.... ?
Volgens mij mag er niet eens een wetboek mee naar het tentamenquote:Op maandag 21 januari 2013 18:20 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Artikel 50 lid 1 VEU. Geheid een MC-vraag namelijk
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Volgens mij mag er niet eens een wetboek mee naar het tentamen
Nou ja, zowel The Telegraph als die vent van de VK wijzen eigenlijk op hetzelfde probleem. Cameron zit momenteel vast in zijn positie in een interne machtsstrijd. Al sinds de jaren 80 wil een deel van de conservatieven uit de EU (denk aan Thatcher) maar een ander deel wil juist meer zeggenschap hebben.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:18 schreef Giku het volgende:
[..]
Ben toch benieuwd wat hier uit komt, hoewel ik het echt niet verwacht, worden de problemen in de EU op zijn zachts gezegd niet kleiner als een van de grote landen eruit gaat. Ik ben dan bang voor een uittocht van in ieder geval non-euro landen. Maar misschien wat te negatief?
Mooi dat je het zo makkelijk vindt. Opdrachten voor week drie al gemaakt?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:23 schreef Yreal het volgende:
Mmm, mijn werkgroep voor europees recht heeft een man:vrouw ratio van 1:5. Dat had nog best lollig geweest, want het vak stelt niks voor.
Hoe komt het dat als geen enkel vak wat voorstelt, jij consequent lager dan een 8 haalt?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:23 schreef Yreal het volgende:
Mmm, mijn werkgroep voor europees recht heeft een man:vrouw ratio van 1:5. Dat had nog best lollig geweest, want het vak stelt niks voor.
Klopt. De artikelen die achterin je reader staan, zijn de enige die je nodig hebt.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:21 schreef Yreal het volgende:
[..]
Volgens mij mag er niet eens een wetboek mee naar het tentamen
quote:Op maandag 21 januari 2013 18:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe komt het dat als geen enkel vak wat voorstelt, jij consequent lager dan een 8 haalt?
Nu ga ik het toch eens vragen, wat moet ik me in hemelsnaam bij zo een klapper voorstellen?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:55 schreef Ties02 het volgende:
250 euro aan boeken voor het volgende semester
en dan moet ik er nog 1 voor Personen en Familierecht en nog klappers
Eerste wat ik dacht toen ik dat gedrocht zagquote:Op maandag 21 januari 2013 19:07 schreef Paxcon het volgende:
Kunnen ze niet een ict-er inhuren voor die klapperwinkel? Wat een vage site is dat...
De clapper is een soa iigquote:Op maandag 21 januari 2013 18:57 schreef NotGuilty het volgende:
[..]
Nu ga ik het toch eens vragen, wat moet ik me in hemelsnaam bij zo een klapper voorstellen?
Moeten jullie daar voor betalen?quote:Op maandag 21 januari 2013 18:57 schreef Ties02 het volgende:
klapper is hetzelfde als een reader alleen klinkt klapper leuker
Staan opgaven in voor de werkgroepen, arresten, casussen en dergelijke
quote:Spotted: UB Groningen
"Ik trotseerde de sneeuw, ik trotseerde de kou,
Maar ik ben weer binnen, dus nu studeren, gauw.
Dat spotten is leuk, maar voor het leren niet echt efficiënt,
Erg spannend iemand te beschrijven die je absoluut niet kent.
Maar genoeg geluld, genoeg gepraat,
Deze mooie man wil actie, voor hij de UB verlaat.
Ik schrijf niet voor een date, ik schrijf niet om te trouwen,
Wie gaat er zo mee naar buiten om een sneeuwpop te gaan bouwen?
Liefs, man met baard en beanie."
Nog nietquote:Op maandag 21 januari 2013 18:44 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Mooi dat je het zo makkelijk vindt. Opdrachten voor week drie al gemaakt?
Had ik ooit gezegd dat iets makkelijk wasquote:Op maandag 21 januari 2013 18:46 schreef eriksd het volgende:
[..]
Hoe komt het dat als geen enkel vak wat voorstelt, jij consequent lager dan een 8 haalt?
Als het vak niets voorstelt impliceert dat wel dat het relatief eenvoudig is.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:39 schreef Yreal het volgende:
[..]
Had ik ooit gezegd dat iets makkelijk was?
Oh, en gebrekkige inzet
ohja dit vak inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2013 19:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als het vak niets voorstelt impliceert dat wel dat het relatief eenvoudig is.
Ongelooflijk.quote:
Bontkraagjes weer zeker?quote:
Dat werd ook al in het topic verteld sherlockquote:Op maandag 21 januari 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:
Lees net dat de reader mee mag naar het tentamen. Blij dat ik er nog niet in heb zitten kalken
Belachelijk man. Jezusquote:
Dan was het vast niet koud die avond.quote:
dat staat er nietquote:Op maandag 21 januari 2013 19:57 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat werd ook al in het topic verteld sherlock
Helaas weer.....wat bezielt die lui toch.quote:Op maandag 21 januari 2013 19:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Sowieso wel mocro's, opgeschoren koppies, stoer loopje
Nouwja, je mag niet drinken en geen sex hebben voor het huwelijk...quote:Op maandag 21 januari 2013 20:00 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Helaas weer.....wat bezielt die lui toch.
Hoe ging je tentamen ?quote:Op maandag 21 januari 2013 19:51 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Als het vak niets voorstelt impliceert dat wel dat het relatief eenvoudig is.
Het zijn lang niet allemaal mocro's. Meest links en volgens mij ook meest rechts zijn blank, en eentje is veel te donker om Marokkaans te zijn. Niet dat dat er verder toe doet, maar dat bevooroordeelde geroep altijd maar als er beelden zijn die het tegendeel bewijzenquote:Op maandag 21 januari 2013 19:58 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Sowieso wel mocro's, opgeschoren koppies, stoer loopje
Nederlanders zijn ook niet altijd even netjes uiteraard. Zo, heb ik dat ook weer gezegd.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zijn lang niet allemaal mocro's. Meest links en volgens mij ook meest rechts zijn blank, en eentje is veel te donker om Marokkaans te zijn. Niet dat dat er verder toe doet, maar dat bevooroordeelde geroep altijd maar als er beelden zijn die het tegendeel bewijzen
mwaaa... die lui zijn volgens mij wel marokanen hoorquote:Op maandag 21 januari 2013 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het zijn lang niet allemaal mocro's. Meest links en volgens mij ook meest rechts zijn blank, en eentje is veel te donker om Marokkaans te zijn. Niet dat dat er verder toe doet, maar dat bevooroordeelde geroep altijd maar als er beelden zijn die het tegendeel bewijzen
Europees recht samen 50 euroquote:Op maandag 21 januari 2013 19:20 schreef Ties02 het volgende:
Ja 15 euro voor zo'n dom boekje echt belachelijk
en die bestelprocedure slaat al helemaal nergens op
Dat vraag ik me ook echt afquote:Op maandag 21 januari 2013 20:00 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Helaas weer.....wat bezielt die lui toch.
Degene die zo blijft doortrappen op het einde is absoluut een mocro. En die blanke trapt hem geen enkele keer. Vind het raar dat deze minderheid zo ontzettend vaak betrokken is bij dit soort gevallen. De feiten en de praktijk liegen er niet om.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:03 schreef Tchock het volgende:
[..]
Tja. Ik ken de zaak verder niet. Maar hij kan verkeerd naar hem hebben gekeken of hij kan zijn zusje hebben verkracht.. wie zal het zeggen.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:06 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat vraag ik me ook echt afWat moet er in godsnaam mis met je zijn dat je iemand zoiets aan kunt doen
Ik zal geen enkel moment ontkennen dat deze bevolkingsgroep relatief buitensporig vaak betrokken is bij misdaden hoorquote:Op maandag 21 januari 2013 20:07 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Degene die zo blijft doortrappen op het einde is absoluut een mocro. En die blanke trapt hem geen enkele keer. Vind het raar dat deze minderheid zo ontzettend vaak betrokken is bij dit soort gevallen. De feiten en de praktijk liegen er niet om.
Ja, dat is natuurlijk ook zoquote:Op maandag 21 januari 2013 20:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Tja. Ik ken de zaak verder niet. Maar hij kan verkeerd naar hem hebben gekeken of hij kan zijn zusje hebben verkracht.. wie zal het zeggen.
slechte economische omstandigheden heeft iedereen last van, die laatste 2 heb je zeker gelijk inquote:Op maandag 21 januari 2013 20:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zal geen enkel moment ontkennen dat deze bevolkingsgroep relatief buitensporig vaak betrokken is bij misdaden hoorEn het is ook raar. Samenloop van slechte economische omstandigheden, slechte opvoeding in culturele verschillen denk ik.
Staat wel op ocasys in elk geval. Belachelijke prijs voor wat wetsartikelen en arresten.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:07 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Welke moeten we daarvan hebben? Jurisprudentie en verdragsteksten?
ik ga eerder voor gebrek aan opvoeding en geen vaderfiguurquote:Op maandag 21 januari 2013 20:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
slechte economische omstandigheden heeft iedereen last van, die laatste 2 heb je zeker gelijk in
Dat is niet waar. Of in elk geval, het is aangetoond dat de armste laag van de bevolking vaker betrokken is bij misdrijven - autochtoon of allochtoon.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
slechte economische omstandigheden heeft iedereen last van, die laatste 2 heb je zeker gelijk in
Ik denk niet dat Tchock het over de crisis heeft.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:10 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Vind je dat heel gek dan?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:11 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Staat wel op ocasys in elk geval. Belachelijke prijs voor wat wetsartikelen en arresten.
Het is ook zo'n doorzichtige scam in veel gevallen. Bij 90% van de vakken is de docent van het vak ook de auteur van het (onnodig) voorgeschreven boek.
Lekker cashen.
Haha inderdaadquote:Op maandag 21 januari 2013 20:11 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Staat wel op ocasys in elk geval. Belachelijke prijs voor wat wetsartikelen en arresten.
Het is ook zo'n doorzichtige scam in veel gevallen. Bij 90% van de vakken is de docent van het vak ook de auteur van het (onnodig) voorgeschreven boek.
Lekker cashen.
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit soort dingen van mij af laten glijden. Het ziet er niet uit alsof het een willekeurige voorbijganger is. Dat is de enige situatie waarin dit mij nog raakt.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:10 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ja, dat is natuurlijk ook zoHoewel vind dat geen enkele reden deze reactie rechtvaardigt weten we weinig over de zaak. Maar ik neem aan dat het niet zo op tv gebracht was als het slachtoffer had verteld dat hij de dader kende en al jaren ruzie had ofzo
mijn ma doet dat ook jaquote:Op maandag 21 januari 2013 20:11 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Lekker cashen.
Zag je die gasten van te voren niet tegen die fietsen aan trappen? Zijn gewoon totaal gestoord en aggressief, iedereen die daar op dat moment liep had het kunnen krijgenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:12 schreef Yreal het volgende:
[..]
Ik moet heel eerlijk zeggen dat ik dit soort dingen van mij af laten glijden. Het ziet er niet uit alsof het een willekeurige voorbijganger is. Dat is de enige situatie waarin dit mij nog raakt.
Dat heb ik gemist. ben doorgescrolt naar het geweld.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:13 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Zag je die gasten van te voren niet tegen die fietsen aan trappen? Zijn gewoon totaal gestoord en aggressief, iedereen die daar op dat moment liep had het kunnen krijgen
Dit soort opmerkingen begrijp ik dus niet he. Je studeert toch om jezelf te ontwikkelen e.d. Je hebt die stof tot je genomen en er, als het goed is, iets van geleerd. Care of je er wel of geen vraag over hebt gehad. Je studeertquote:Op maandag 21 januari 2013 20:13 schreef Paxcon het volgende:
15 euro betaald voor zo'n kutboek waar 1 mc-vraag over was
Slechte opvoeding is vaak een feit. Culturele verschillen zijn er zeer zeker. Wat wél opvalt is dat deze gruweldaden vaak tegen niet-moco's zijn. Dat is ook cultuur gebonden. Blijf van mening dat onze westerse tolerantie naïef is geweest en tevens is ingehaald door de werkelijkheid.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:09 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ik zal geen enkel moment ontkennen dat deze bevolkingsgroep relatief buitensporig vaak betrokken is bij misdaden hoorEn het is ook raar. Samenloop van slechte economische omstandigheden, slechte opvoeding in culturele verschillen denk ik.
Dit had ik ook ongeveer getypet, maar ik dacht laat ik voor de verandering eens gewoon m'n mond houdenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen begrijp ik dus niet he. Je studeert toch om jezelf te ontwikkelen e.d. Je hebt die stof tot je genomen en er, als het goed is, iets van geleerd. Care of je er wel of geen vraag over hebt gehad. Je studeert
Goed om te zien dat we dezelfde mening delenquote:Op maandag 21 januari 2013 20:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dit had ik ook ongeveer getypet, maar ik dacht laat ik voor de verandering eens gewoon m'n mond houden![]()
Dat het vaak geweld tegen autochtonen is ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn de afgelopen jaren erg veel zaken geweest van geweld tussen allochtonen, eerwraak en familieruzies.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:15 schreef SaulGoodman het volgende:
[..]
Slechte opvoeding is vaak een feit. Culturele verschillen zijn er zeer zeker. Wat wél opvalt is dat deze gruweldaden vaak tegen niet-moco's zijn. Dat is ook cultuur gebonden. Blijf van mening dat onze westerse tolerantie naïef is geweest en tevens is ingehaald door de werkelijkheid.
Dus als ze jou een boek over de flora en fauna in het Limburgse krijt-lösslandschap voorschrijven ga jij zonder klagen aan de slag?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dit soort opmerkingen begrijp ik dus niet he. Je studeert toch om jezelf te ontwikkelen e.d. Je hebt die stof tot je genomen en er, als het goed is, iets van geleerd. Care of je er wel of geen vraag over hebt gehad. Je studeert
20 euro betaald voor een boek dat daarna is gepubliceerd op blackboardquote:Op maandag 21 januari 2013 20:13 schreef Paxcon het volgende:
15 euro betaald voor zo'n kutboek waar 1 mc-vraag over was
Er valt niks aan te leren, was een internationale wettenbundel. Een vraag ging over het zeerechtenverdrag en verder had je geen fuck aan die troep.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:15 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Goed voorbeeld. Kom terug als je een boek moet kopen over de flora en fauna in het Limburgse krijg-lösserlandschapquote:Op maandag 21 januari 2013 20:17 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dus als ze jou een boek over de flora en fauna in het Limburgse krijt-lösslandschap voorschrijven ga jij zonder klagen aan de slag?
Je bent immers aan het studeren?
Je maakt een grap, toch?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:17 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Dus als ze jou een boek over de flora en fauna in het Limburgse krijt-lösslandschap voorschrijven ga jij zonder klagen aan de slag?
Je bent immers aan het studeren?
Doorverkopen, of bewaren voor internationaal publiekrecht. Die shit veranderd amperquote:Op maandag 21 januari 2013 20:17 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Er valt niks aan te leren, was een internationale wettenbundel. Een vraag ging over het zeerechtenverdrag en verder had je geen fuck aan die troep.
Dan nog, mooi naslagwerk en wat is nou 15 euro? Hell, ik moet voor komend blok 70 euro besteden aan een boek, dat is dan één boek voor 7 weken. Tja, vervelend maar in een studie investeer je.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:17 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Er valt niks aan te leren, was een internationale wettenbundel. Een vraag ging over het zeerechtenverdrag en verder had je geen fuck aan die troep.
Grammaticaregels ookquote:Op maandag 21 januari 2013 20:17 schreef Yreal het volgende:
[..]
Doorverkopen, of bewaren voor internationaal publiekrecht. Die shit veranderd amper
Kun jij je overigens nog herinneren dat ik je verteld had over de TV-serie van The Firm?quote:
Als naslagwerk heb je er niet zoveel aan want dit heb ik waarschijnlijk nooit meer nodig.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:19 schreef Sideshowbobbie het volgende:
[..]
Dan nog, mooi naslagwerk en wat is nou 15 euro? Hell, ik moet voor komend blok 70 euro besteden aan een boek, dat is dan één boek voor 7 weken. Tja, vervelend maar in een studie investeer je.
Toch leuk voor je boekenkastopvullingquote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als naslagwerk heb je er niet zoveel aan want dit heb ik waarschijnlijk nooit meer nodig.
Nee ik kijk kritisch naar de docent en de vakgroep en hun motieven om bepaalde literatuur voor te schrijven. Als je het verband niet ziet vind ik dat behoorlijk naïef.quote:
Dat is spelling.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
jawel toch? Dat hele gedoe of het nou pannekoek of pannenkoek is
je krijgt geen internationaal publiekrecht?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Als naslagwerk heb je er niet zoveel aan want dit heb ik waarschijnlijk nooit meer nodig.
We hebben het nu over die gele he?quote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Grappige is dat zowel pannekoek als pannenkoek juist isquote:Op maandag 21 januari 2013 20:22 schreef Yreal het volgende:
[..]
jawel toch? Dat hele gedoe of het nou pannekoek of pannenkoek is
Eerwraak en familieruzies kunnen ook vrij moeilijk tegen autochtonen. Het is echter een feit dat openbare geweldpleging en overvallen vaak tegen autochtonen zijn gericht. Het gebeurd ook overal waar deze mensen zitten, met alle respect. Voorbeelden uit andere Europese landen te over.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:17 schreef Tchock het volgende:
[..]
Dat het vaak geweld tegen autochtonen is ben ik niet helemaal met je eens. Er zijn de afgelopen jaren erg veel zaken geweest van geweld tussen allochtonen, eerwraak en familieruzies.
Was voor het vak elementair internationaal publiekrecht, dus ik denk het wel ja. Maarja, dan zal de druk wel weer verouderd zijn en moet ik weer een nieuwe aanschaffen ofzo.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
je krijgt geen internationaal publiekrecht?
jaquote:Op maandag 21 januari 2013 20:23 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
We hebben het nu over die gele he?
Ja, het is wat dat betreft wel een fraai boekquote:Op maandag 21 januari 2013 20:23 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Toch leuk voor je boekenkastopvulling
Die verdragen zijn volgend jaar bijna zeker nog hetzelfde.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Was voor het vak elementair internationaal publiekrecht, dus ik denk het wel ja. Maarja, dan zal de druk wel weer verouderd zijn en moet ik weer een nieuwe aanschaffen ofzo.
[..]
ja
Zelfde hier; ook niet open gehad. Ik sluit me bij de strekking van de woorden van Bruce aan. De OU had zelfs graag gezien dat ik de bundel van ruim 50 euro had gekocht. Beetje zuur als die bundel dan nooit opengaat.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:24 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Was voor het vak elementair internationaal publiekrecht, dus ik denk het wel ja. Maarja, dan zal de druk wel weer verouderd zijn en moet ik weer een nieuwe aanschaffen ofzo.
[..]
ja
Volgend jaar bestaat de EU niet meerquote:Op maandag 21 januari 2013 20:25 schreef Yreal het volgende:
[..]
Die verdragen zijn volgend jaar bijna zeker nog hetzelfde.
Daar moet je mee oppassen. Ik heb inmiddels maar stapels onder mijn bureau gemaakt omdat het niet meer pastequote:Op maandag 21 januari 2013 20:25 schreef Paxcon het volgende:
[..]
Ja, het is wat dat betreft wel een fraai boek
Inderdaad. Is gewoon puur geld binnenharken, gaat allerminst om de kennis van de student.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:25 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Zelfde hier; ook niet open gehad. Ik sluit me bij de strekking van de woorden van Bruce aan. De OU had zelfs graag gezien dat ik de bundel van ruim 50 euro had gekocht. Beetje zuur als die bundel dan nooit opengaat.
Dat lijkt me een feest; een gratis Kluwer of zo.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:28 schreef Yreal het volgende:
Gratis wetbundels zijn ook zoiets geweldigs
Of je sarcasme-detector was kapotquote:Op maandag 21 januari 2013 20:29 schreef Yreal het volgende:
En dan de docent van loonheffing die dacht dat ik een E&Y bundel had...
Er staat groot op K-P-M-G
loyens en loef heeft gratis bw's, kpmg gratis fiscale bundels.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:29 schreef SpotlessMind00 het volgende:
[..]
Dat lijkt me een feest; een gratis Kluwer of zo.
Zelfde hier, nooit echt problemen mee gehad.quote:Op maandag 21 januari 2013 20:29 schreef Tchock het volgende:
Volgens mij heb ik dit fenomeen nog geen enkele keer gezien op de UvA. Wel een of twee keer dat de vakdocent het boek geschreven heeft, maar dan werd het altijd intensief gebruikt.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |