Zeker, Zoetermeer is voor Den haag wat Almere is voor Amsterdam. Alleen een stuk minder ellendig dan Almere en tenminste nog iets van historie.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Hangt ervan af wat je met gebeurt bedoelt natuurlijk
Zoetermeer heeft als stad zowel vanuit een planologisch als stadssociologisch perspectief altijd mijn interesse gehad. Een van de redenen waarom ik (toen ik nog een ov kaart had althans) in mijn vrije tijd er wel eens doorheen wandelde. Het een sociaal experiment noemen gaat wat te ver, maar het is in veel opzichten een erg belangrijke stad geweest qua stedenbouwkundige ontwikkeling in Nederland. Tot op zekere hoogte vergelijkbaar met Almere.
Den Haag heeft echt een onwijs mooi, fijn en sfeervol centrum man.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:07 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als er iets geen sfeer heeft is het den haag centrum wel. Daar gebeurd helemaaaaaaal niks.
Aktaion is er altijd om mijn punt te steunenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Den Haag heeft echt een onwijs mooi, fijn en sfeervol centrum man.
Altijd als ik er ben kan je een kanon afschieten zonder iets te rakenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Mensen zijn er ook beleefder dan in Rotterdam heb ik het idee.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, gezelligheid beoordelen is puur persoonlijk, zolang de discussie echter gaat over architectuur zie ik er geen probleem in. Ik vind Rotterdam bijvoorbeeld een prettige stad maar ik kan niet beweren dat het op een paar architecture hoogstandjes na een mooie stad is.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:26 schreef Tchock het volgende:
Ik vind deze discussie altijd wat onzinnig omdat het iedere keer weer uitdraait op gejank en de verliezer altijd het gebied is dat toevallig de minste fans in het topic heeft
Ben benieuwd wanneer dat was, want ik ben er elke week en dood is het zelden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Altijd als ik er ben kan je een kanon afschieten zonder iets te raken
en amsterdam mooiquote:Op maandag 21 januari 2013 15:32 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, gezelligheid beoordelen is puur persoonlijk, zolang de discussie echter gaat over architectuur zie ik er geen probleem in. Ik vind Rotterdam bijvoorbeeld een prettige stad maar ik kan niet beweren dat het op een paar architecture hoogstandjes na een lelijke stad is.
De buurt rondom het Statenkwartier, binnenhof en archipelbuurt is inderdaad schitterend. Mocht ik een zak geld hebben dan zou ik daar eerder een pand willen betrekken dan in Amsterdam Zuid of centrum.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:30 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Geen ervaring met Rotterdam, maar Hagenezen in het algemeen zijn leuke mensen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Mensen zijn er ook beleefder dan in Rotterdam heb ik het idee.
Die laatste zin klopt niet helemaal, of lees ik 'm nou verkeerdquote:Op maandag 21 januari 2013 15:32 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt gedeeltelijk, gezelligheid beoordelen is puur persoonlijk, zolang de discussie echter gaat over architectuur zie ik er geen probleem in. Ik vind Rotterdam bijvoorbeeld een prettige stad maar ik kan niet beweren dat het op een paar architecture hoogstandjes na een lelijke stad is.
Ook in Rotterdam heb ik geen slechte ervaringen, maar je ziet er veel meer groepjes hangen, en wat vaker ongeregeldheden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Geen ervaring met Rotterdam, maar Hagenezen in het algemeen zijn leuke mensen.
[..]
Die laatste zin klopt niet helemaal, of lees ik 'm nou verkeerd
Dat gevoel heb ik ook weleens. Van de grote steden in het westen vind ik sowieso Den Haag het fijnst. Veel fijner dan Amsterdam en Rotterdam.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Mensen zijn er ook beleefder dan in Rotterdam heb ik het idee.
Heel erg mooi altijd daar. Maar om het nou levendig te noemen...quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Ryon het volgende:
[..]
De buurt rondom het Statenkwartier, binnenhof en archipelbuurt is inderdaad schitterend. Mocht ik een zak geld hebben dan zou ik daar eerder een pand willen betrekken dan in Amsterdam Zuid of centrum.
Zou ik wel fijn vindenquote:Op maandag 21 januari 2013 15:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heel erg mooi altijd daar. Maar om het nou levendig te noemen...
Spui - buitenhof voornamelijk. Alleen de grote markt heeft nog wel iets van leven.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:32 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ben benieuwd wanneer dat was, want ik ben er elke week en dood is het zelden.
En afgeladen met mensen zijn is bepalend voor de sfeer en uitstraling?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:31 schreef Yreal het volgende:
[..]
Altijd als ik er ben kan je een kanon afschieten zonder iets te raken
nee. Maar als er niks te doen is, is er ook niemand.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:35 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En afgeladen met mensen zijn is bepalend voor de sfeer en uitstraling?
Klopt inderdaad. Toch altijd weer die menselijke neiging naar nostalgie en de zichtbare continuïteit van het bestaan of zoiets dergelijks.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:34 schreef Tchock het volgende:
Eigenlijk is iedere stad met een historische kern wel fijn. En de meeste steden zonder is weinig aan.
Dat vind ik juist de grootste tokkies van heel Nederland. Met Hagenaars heb ik weer totaal geen problemen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
Klopt, was al bezig met aanpassen op de mobiel maar heb in een metrotunnel geen internet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:33 schreef Tchock het volgende:
[..]
[..]
Die laatste zin klopt niet helemaal, of lees ik 'm nou verkeerd
Maar wat wil je dan met levendig? Er is genoeg bedrijvigheid in Den Haag centrum? Maar niet zo overcrowded zoals in sommige grote steden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:35 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee. Maar als er niks te doen is, is er ook niemand.
Essentieel verschil inderdaad.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat vind ik juist de grootste tokkies van heel Nederland. Met Hagenaars heb ik weer totaal geen problemen.
Als je ooit in Rotterdam gaat wonen, doe dat dan alleen in een rijke buurt of in het centrum, vrijwel alle buurten zijn achterbuurten namelijk (zeker zuid en west).quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Ryon het volgende:
[..]
Dat vind ik juist de grootste tokkies van heel Nederland. Met Hagenaars heb ik weer totaal geen problemen.
Altijd weer diepzinnigquote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Toch altijd weer die menselijke neiging naar nostalgie en de zichtbare continuïteit van het bestaan of zoiets dergelijks.
Dat is inderdaad wel een groot probleem. Echt heel weinig fatsoenlijke buurten die te betalen zijn, misschien wel geen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als je ooit in Rotterdam gaat wonen, doe dat dan alleen in een rijke buurt of in het centrum, vrijwel alle buurten zijn achterbuurten namelijk (zeker zuid en west).
Wat is dat?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:37 schreef Maharbal het volgende:
Tevens: 'Het Gat' in Enschede. Dat vond ik zo'n trieste bende.
Je bedoelt Kralingen ofzo?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Als je ooit in Rotterdam gaat wonen, doe dat dan alleen in een rijke buurt of in het centrum, vrijwel alle buurten zijn achterbuurten namelijk (zeker zuid en west).
Nou ja, de cafés waar ik kom is het vaak wel druk. Maar dat zijn meer plekken waar veel politici en ambtenaren komen en veel borrels gehouden worden.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:34 schreef Yreal het volgende:
[..]
Heel erg mooi altijd daar. Maar om het nou levendig te noemen...
Jammer. Helaas is er toch een verband tussen het aantal allochtonen en de kwaliteit qua buurt. Je ziet het aan het aantal mensen dat vanwege die reden de stad verlaat.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Het is meer dat voor gezelligheid brede lanen en wegen een dooddoener zijn, en juist die zijn sinds het begin van de twintigste eeuw super hip bij stadsplanners.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Klopt inderdaad. Toch altijd weer die menselijke neiging naar nostalgie en de zichtbare continuïteit van het bestaan of zoiets dergelijks.
Ik denk dat het ook wel klopt voor veel mensen. Veel mensen vinden oude gebouwen sfeervol en warm qua uitstraling.quote:
Studentenkroeg in een kelder midden op het plein waar je voor weinig geld bier kan halen. Wordt, is door de barman daar mij toen verteld, uitgebaat door de lokale studentenclub waar ik even de naam van kwijt ben.quote:
Gat in de markt ofzo. Letterlijk een soort beerput met brallende hbo'ers/wo'ers. Ik had er ongeveer binnen 5 minuten ruzie omdat ik niet met een roze trui om m'n middel geknoopt naar binnen liep.quote:
En dat inderdaad. Ik denk een combinatie van allerlei factoren waardoor mensen zich meer geborgen voelen in historische stadskern.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:40 schreef Tchock het volgende:
[..]
Het is meer dat voor gezelligheid brede lanen en wegen een dooddoener zijn, en juist die zijn sinds het begin van de twintigste eeuw super hip bij stadsplanners.
Klopt, het is onbetaalbaar of ghetto. Beste oplossing voor een starter is dan ook een appartement in het centrum, daar is het nog goed boteren. Zit zelf ook in dubio, ik studeer zelf in Rotterdam voor de komende 4 jaar en wil toch uiterlijk binnen 2-2,5 jaar op mijzelf wonen, mijn ouders willen wel de eerste hypotheek op zich nemen maar tegelijkertijd kan ik niet beloven jarenlang in Rotterdam te blijven wonen.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Phaelanx_NL het volgende:
[..]
Dat is inderdaad wel een groot probleem. Echt heel weinig fatsoenlijke buurten die te betalen zijn, misschien wel geen.
Ons idee van romantiek en gezelligheid hangt gewoon samen met een middeleeuwse tot laat-renaissancistische bouwstijl. Waarom, geen ideequote:Op maandag 21 januari 2013 15:42 schreef Actaeon het volgende:
[..]
En dat inderdaad. Ik denk een combinatie van allerlei factoren waardoor mensen zich meer geborgen voelen in historische stadskern.
Why?quote:Op maandag 21 januari 2013 15:43 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, het is onbetaalbaar of ghetto. Beste oplossing voor een starter is dan ook een appartement in het centrum, daar is het nog goed boteren. Zit zelf ook in dubio, ik studeer zelf in Rotterdam voor de komende 4 jaar en wil toch uiterlijk binnen 2-2,5 jaar op mijzelf wonen, mijn ouders willen wel de eerste hypotheek op zich nemen maar tegelijkertijd kan ik niet beloven jarenlang in Rotterdam te blijven wonen.
Het is en blijft 'mijn stad', maar op de lange termijn wil ik gewoon naar Amsterdam.
Toch ben ik liever in het 'sfeerloze' Drenthe (wat de fuck dat ook mag betekenen) dan in de losgeslagen dierentuin die de randstad heet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:36 schreef Tchock het volgende:
Om trouwens even een onderbelicht stukje rampnederland te nomineren: heel Drenthe. Meppel, Hoogeveen, Emmen, als je dat eenmaal hebt mogen aanschouwen kun je nooit meer met droge ogen beweren dat een stad in de Randstad sfeerloos is
Wat een onzin.. in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord) zijn achterstandsbuurten te vinden, maar desalniettemin zijn er ook in elk gedeelte van de stad aangename buurten te vinden die gewoon prima bewoonbaar zijn. In het oosten is dit bijvoorbeeld Kralingen, in het Noorden het gedeelte bij het centrum of Blijdorp, in Zuid bijvoorbeeld het Kop van Zuid en dan heb je uiteraard ook nog Schiebroek. En zo kan ik nog wel even doorgaan.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Ik denk dat wat ik eerder zei daar iets mee te maken heeft. Mensen vinden het denk ik ook fijn om zichtbaar deel uit te maken van een 'lijn' een geheel dat al al honderden jaren doorgaat met bestaan. Mensen vinden het dan fijn dat ze deel uit maken van een geschiedenis en die geschiedenis is zichtbaar in bijvoorbeeld oude gebouwen. Het vult je met warme gevoelens.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:44 schreef Tchock het volgende:
[..]
Ons idee van romantiek en gezelligheid hangt gewoon samen met een middeleeuwse tot laat-renaissancistische bouwstijl. Waarom, geen idee
Wat dat mag betekenen? Nou, in het geval van Emmen en Hoogeveen betekent het enorme vergrijzing, leegloop, veel leegstand, veel slecht tot niet-onderhouden gebouwen zelfs midden in het centrum. Als jij dat liever hebt dan de 'dierentuin die de Randstad heet' (wat natuurlijk onzin is, niet de hele Randstad is zo arm als de Bijlmer of zo druk als de Dam, er zijn ook hele normale stedelijke gebieden) dan is dat een smaak die ik niet benijd.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef Bruce_Cutler het volgende:
[..]
Toch ben ik liever in het 'sfeerloze' Drenthe (wat de fuck dat ook mag betekenen) dan in de losgeslagen dierentuin die de randstad heet.
Dat weet ik. Ik ben (redelijk) goed bekend in Rotterdam dankzij 'de liefde'. Maar hoe schitterend de stad ik ook vind, ik zou daar nooit kunnen wonen. Ook het uitgaansleven is door en door verrot. Voor studenten is er relatief weinig te doen, de urbanscene, die daar populair is, wordt gedomineerd door nogal opdringerige allochtonen welke het gebrek aan vrouwen bijster slecht trekken en de proleterigheid (het hoge werkeloosheidcijfer en overaanbod aan mensen werkzaam in de haven zie je direct terug) viert hoogtij. Veel gepats met dure luxeproducten in goedkope tenten.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:38 schreef Keyos het volgende:
[..]
Nouja wanneer iets voor iemand 'prima bewoonbaar' is is natuurlijk ook uiterst subjectief.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef N0rah het volgende:
[..]
Wat een onzin.. in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord) zijn achterstandsbuurten te vinden, maar desalniettemin zijn er ook in elk gedeelte van de stad aangename buurten te vinden die gewoon prima bewoonbaar zijn. In het oosten is dit bijvoorbeeld Kralingen, in het Noorden het gedeelte bij het centrum of Blijdorp, in Zuid bijvoorbeeld het Kop van Zuid en dan heb je uiteraard ook nog Schiebroek. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef N0rah het volgende:
[..]
in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord)
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry![]()
Uiteraard, vandaar dat ik enkele voorbeeldplekken aanhaalde die vermoed ik geen punt van discussie zijn wat betreft de "bewoonbaarheid" daarvan.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:49 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Nouja wanneer iets voor iemand 'prima bewoonbaar' is is natuurlijk ook uiterst subjectief.
quote:Op maandag 21 januari 2013 15:49 schreef Tchock het volgende:
[..]Hoezo? Ik noemde dat slechts omdat er wellicht miscommunicatie zou ontstaan over wat ik nou precies bedoel met een 'gedeelte' van een stad.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry
Eensquote:Op maandag 21 januari 2013 15:41 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Ik denk dat het ook wel klopt voor veel mensen. Veel mensen vinden oude gebouwen sfeervol en warm qua uitstraling.
Ja, centrum heb ik altijd erg mooi gevonden. Ik vind Amersfoort sowieso een leuke stad. Meest gemiddelde/representatieve stad van Nederland qua populatie trouwens.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:53 schreef Tchock het volgende:
Ik ga binnenkort eens een dagje naar Amersfoort toe, volgens mij is dat een hartstikke leuke stad
Natuurlijk heb je goede buurten zoals de Kop van Zuid maar ook daar zijn de huizen niet bepaald goedkoop te noemen. Kop van Zuid zou ik graag willen wonen, probleem is dat er een paar honderd meter verderop weer een achterstandsbuurt is met Feijenoord en Katendrecht. Dit probleem heeft vrijwel elke Rotterdamse buurt jammer genoeg.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:46 schreef N0rah het volgende:
[..]
Wat een onzin.. in elk gedeelte van de stad (Zuid, West, Oost en Noord) zijn achterstandsbuurten te vinden, maar desalniettemin zijn er ook in elk gedeelte van de stad aangename buurten te vinden die gewoon prima bewoonbaar zijn. In het oosten is dit bijvoorbeeld Kralingen, in het Noorden het gedeelte bij het centrum of Blijdorp, in Zuid bijvoorbeeld het Kop van Zuid en dan heb je uiteraard ook nog Schiebroek. En zo kan ik nog wel even doorgaan.
Ja of manderveen!quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
Amsterdam is sowieso muziekstad van Nederland, dat alleen zou voor mij al genoeg zijn om er te willen wonen
Tss, vergeet Volendam niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
Amsterdam is sowieso muziekstad van Nederland, dat alleen zou voor mij al genoeg zijn om er te willen wonen
Klopt, Paradiso, Melkweg, HMH, Ziggo Dome en dan nog eens de stadionconcerten in de Arena, te bizar. Voor vrijwel elk concert moet ik naar Amsterdam en als uitzondering soms naar Tilburg. Ahoy is ook nog eens dood sinds de komst van de Ziggo Dome.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:57 schreef Tchock het volgende:
Precies. Utrecht heeft met Vredenburg en Tivoli ook nog wel veel, maar haalt het bij lange na niet.quote:Op maandag 21 januari 2013 16:00 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, Paradiso, Melkweg, HMH, Ziggo Dome en dan nog eens de stadionconcerten in de Arena, te bizar. Voor vrijwel elk concert moet ik naar Amsterdam en als uitzondering soms naar Tilburg. Ahoy is ook nog eens dood sinds de komst van de Ziggo Dome.
Ik zou liever in Den Haag wonen dan. Vind de architectuur daar ook zeer aansprekend en de sfeer is vind ik persoonlijk beter. En het is wat kalmer.quote:Op maandag 21 januari 2013 15:56 schreef Keyos het volgende:
[..]
Natuurlijk heb je goede buurten zoals de Kop van Zuid maar ook daar zijn de huizen niet bepaald goedkoop te noemen. Kop van Zuid zou ik graag willen wonen, probleem is dat er een paar honderd meter verderop weer een achterstandsbuurt is met Feijenoord en Katendrecht. Dit probleem heeft vrijwel elke Rotterdamse buurt jammer genoeg.
Waarom ik trouwens naar Amsterdam wil gaan is puur door de gigantisch mooie huizen , voorzieningen dat geen andere stad in Nederland heeft en het grote aanbod van juridische kantoren.
Bimhuis en Muziekgebouw aan 't IJ!quote:Op maandag 21 januari 2013 16:00 schreef Keyos het volgende:
[..]
Klopt, Paradiso, Melkweg, HMH, Ziggo Dome en dan nog eens de stadionconcerten in de Arena, te bizar. Voor vrijwel elk concert moet ik naar Amsterdam en als uitzondering soms naar Tilburg. Ahoy is ook nog eens dood sinds de komst van de Ziggo Dome.
Balen manquote:Op maandag 21 januari 2013 16:14 schreef Tchock het volgende:
KUT. Goederenrecht niet gehaald. Vaarwel nominaal studeren.
Helemaal niet. Een vier, net als in de eerste kans. En twee keer keihard voor geleerdquote:Op maandag 21 januari 2013 16:16 schreef Actaeon het volgende:
[..]
Balen mannet niet gehaald of helemaal niet?
quote:Op maandag 21 januari 2013 16:16 schreef Tchock het volgende:
[..]
Helemaal niet. Een vier, net als in de eerste kans. En twee keer keihard voor geleerd
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |