Ik moet het nog zienquote:Op zondag 20 januari 2013 15:21 schreef Drassss het volgende:
Vooral de strook Arnhem Utrecht / Leeuwarden Groningen gaat nog veel sneeuw krijgen de komende uren + vannacht.
Lukt vast welquote:Op zondag 20 januari 2013 15:23 schreef SpeedyGJ het volgende:
Ik ga niet akkoord als er niet meer dan 25cm gaat vallen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als ik zo de laatste Hirlam bekijk gaat er gewoon nog een sneeuwgebied ontstaan in Duitsland/Belgie. Dus vannacht gaat het heel "gezellig" worden + de ochtendspits.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef INViCTuS het volgende:
Benieuwd wat er nog uit dat gebied gaat vallen wat onderweg is voor vanavond...
Hier op Tholen ook matige sneeuwval.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:24 schreef Ambrosius het volgende:
Al vanaf een uur of 10 non-stop (lichte) sneeuw in West-Brabant, ik denk een cm of 3-4 ondertussen.
Neen, jij hoort niet blij te zijn met sneeuw, Elfstedentocht enzulksquote:Op zondag 20 januari 2013 15:30 schreef SpeedyGJ het volgende:
Noorden morgen de hele dag in de sneeuw? Oef dat klinkt goed!!!
Toch tegenvallend hoor dat het ijs niet overal nog zo door zet...11steden....het mag wel wat harder gaan vriezen dan dit, en ach met een beetje slimheid kun je het ijs ook wel weer sneeuwvrij maken.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:32 schreef MaLo het volgende:
[..]
Neen, jij hoort niet blij te zijn met sneeuw, Elfstedentocht enzulks
In Twente valt het meeste precies tijdens de ochtendspits volgens bovenstaand plaatje
Ach, die elfstedentocht komt er vast niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:36 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Toch tegenvallend hoor dat het ijs niet overal nog zo door zet...11steden....het mag wel wat harder gaan vriezen dan dit, en ach met een beetje slimheid kun je het ijs ook wel weer sneeuwvrij maken.
1 voordeel:
Het gaat behoorlijk waaien dus het sneeuw zal niet snel op het ijs blijven liggen maar meer naar de kanten waaienmaar goed als er 25cm gaat vallen zal dit zeker niet gaan gebeuren.
Sorry maarquote:Op zondag 20 januari 2013 15:40 schreef tomaat52 het volgende:
Waar is Minthy?Toch niet met rolstoel en al door het ijs gezakt he...
Die komt er ook niet ivb met de sneeuw van morgen, of het moet zo hard waaien dat alles bij de kant blijft maar dat zal niet gebeuren ben ik bang.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:37 schreef Toto69 het volgende:
[..]
Ach, die elfstedentocht komt er vast niet.
Heb er verrassend genoeg geen enkele Fries over gehoord woensdag, had ik wel verwacht... blijkbaar zijn ze er zelf daadwerkelijk nuchterder onder dan de rest van NL.
Gelukkig hebben wij ook nog een gashaard, mocht zoiets gebeurenquote:Op zondag 20 januari 2013 15:38 schreef Greys het volgende:
Zitten er hier nog mensen zonder verwarming?
http://www.telegraaf.nl/b(...)adsverwarming__.html
Huiswerk makenquote:Op zondag 20 januari 2013 15:40 schreef tomaat52 het volgende:
Waar is Minthy?Toch niet met rolstoel en al door het ijs gezakt he...
Gelukkig woon ik in een goed huis die niet zoveel tocht. Kachel uit hier? Heb ik nog voor minstens 12 uur aan warmte voor het eens fris wordtquote:Op zondag 20 januari 2013 15:42 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
[..]
Gelukkig hebben wij ook nog een gashaard, mocht zoiets gebeuren
1997 was de laatste keer, wie weet 2017quote:Op zondag 20 januari 2013 15:42 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Die komt er ook niet ivb met de sneeuw van morgen, of het moet zo hard waaien dat alles bij de kant blijft maar dat zal niet gebeuren ben ik bang.
Gezien het hier nog wel een poosje blijft vriezen en soms ook streng zou alle mensen aan het werk zetten om de boel sneeuwvrij te houden en niet op het laatste moment moeten wachten.
Maar he wacht eens even....de cam van vorige topic of die daarop liet toch zien dat het nog niet bevroren was...lijkt me stuk maar het kan natuurlijk....amai nee 11steden wordt em niet hoewel de kansen elk jaar steeds groter wordenMisschien dat het binnen 5 jaar wel gebeurd?
Dan zit het op de schuttingquote:Op zondag 20 januari 2013 15:50 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als het volledige horizontaal zou sneeuwen dan zou de sneeuw nooit de grond raken!
nou door de kromming van de aarde zou de sneeuw in theorie toch ergens de aarde moeten rakenquote:Op zondag 20 januari 2013 15:50 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als het volledige horizontaal zou sneeuwen dan zou de sneeuw nooit de grond raken!
Dan zou er met de koude bovenluchten wel eens op de maan een sneeuwdekje kunnen ontstaan.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:51 schreef Asmodeus. het volgende:
[..]
Hier ook. In een hoekje sneeuwt het nu zelfs omhoog
Als het volledige horizontaal zou sneeuwen zou het juist van de aarde af moeten sneeuwen als je de kromming meerekent.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
nou door de kromming van de aarde zou de sneeuw in theorie toch ergens de aarde moeten raken
je hebt gelijkquote:Op zondag 20 januari 2013 15:53 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als het volledige horizontaal zou sneeuwen zou het juist van de aarde af moeten sneeuwen als je de kromming meerekent.
quote:Op zondag 20 januari 2013 15:52 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Dan zou er met de koude bovenluchten wel eens op de maan een sneeuwdekje kunnen ontstaan.
Wat bedoel je precies met activering van de sneeuwval in het oosten? Het sneeuwt toch al?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:57 schreef NaturalScience het volgende:
Alles loopt redelijk goed volgens verwachting. Sneeuwgebied trekt langzaam maar gestaag noordwaarts. Straks activering van de sneeuwval, vooral in het oosten en noorden. Is tegen die tijd vooral goed te zien tegen op de normale neerslagradar.
[ afbeelding ]
Daarom kan het nog wel activeren toch?quote:Op zondag 20 januari 2013 16:00 schreef Asmodeus. het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met activering van de sneeuwval in het oosten? Het sneeuwt toch al?
Ja, natuurlijkquote:Op zondag 20 januari 2013 15:38 schreef Greys het volgende:
Zitten er hier nog mensen zonder verwarming?
http://www.telegraaf.nl/b(...)adsverwarming__.html
Nee inderdaad, dat lijkt me echt strontvervelend met deze temperaturen, je kunt dus ook niet even opwarmen met warm water.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:02 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Ja, natuurlijk
Zolang er wel warm tapwater is, geen enkel probleem hoor. Maar dat hebben die mensen dus ook niet...
Dan heb je het wel koud buiten, ja.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:39 schreef Retronix het volgende:
Stuifsneeuw hier in NH, en veel koude wind..
Kachel staat op 22..
Harder sneeuwen.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:00 schreef Asmodeus. het volgende:
[..]
Wat bedoel je precies met activering van de sneeuwval in het oosten? Het sneeuwt toch al?
Hier nog steeds niet (omg Ommen/Hardenberg)quote:Op zondag 20 januari 2013 16:00 schreef Asmodeus. het volgende:
[..]
Hardlopen?quote:Op zondag 20 januari 2013 15:38 schreef Dven het volgende:
Zon weg, tien graden. Toch een lange broek mee moeten nemen
Ergens is dat plaatje freakyquote:
Wat een coureurs...quote:Op zondag 20 januari 2013 16:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een gefaal
Die kerel op 1:15
God straft meteenquote:Op zondag 20 januari 2013 16:06 schreef minthy het volgende:
[..]
Hier nog steeds niet (omg Ommen/Hardenberg)
Edit; ik druk op invoeren en ik zie vlokjes...![]()
Wie?!?quote:
Het zal de hele nacht nog sneeuwen op de veluwequote:Op zondag 20 januari 2013 16:27 schreef k0fferbak het volgende:
Hier op veluwe is de grote bui bijna voorbij en maar 1-2 cm gevallen, komt er nog een front aan voor de 5-10 cm?
dat is mooiquote:Op zondag 20 januari 2013 16:29 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Het zal de hele nacht nog sneeuwen op de veluwe
Niemand.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:40 schreef Xenorium het volgende:
Ik zie dat volgende week de temperatuur ver boven het vriespunt gaat uitkomen (weeronline). Kan iemand dit bevestigen?
Ik weet niet waar jij dit zietquote:Op zondag 20 januari 2013 16:40 schreef Xenorium het volgende:
Ik zie dat volgende week de temperatuur ver boven het vriespunt gaat uitkomen (weeronline). Kan iemand dit bevestigen?
Vanaf volgend weekend komt er meer onzekerheid of de vorst blijft aanhouden. Over een aantal dagen weten we meer.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:40 schreef Xenorium het volgende:
Vanaf zondag 27 januari? 4 graden overdag en later in die week 9 graden overdag?quote:Op zondag 20 januari 2013 16:41 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik weet niet waar jij dit zietMaar het is in ieder geval niet waar.
Of kijk je op die aftanze teletekst pagina van de NOS?
Zat erop te wachten, je mag er eigenlijk niet om lachen maar hahaquote:Op zondag 20 januari 2013 16:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een gefaal
http://www.buienradar.nl/pluimquote:Op zondag 20 januari 2013 16:43 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Vanaf zondag 27 januari? 4 graden overdag en later in die week 9 graden overdag?
Nou, er gaan wel héél veel leden voor positieve waardes na zaterdag.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:45 schreef Momo... het volgende:
[..]
http://www.buienradar.nl/pluim
hier kun je wel beter zien dat het nog allemaal heel onzeker is
Dat is nog >7 dagen weg, moeilijk te voorspellen. Sowieso trekken de voorspellingen altijd naar het langjarig gemiddelde (boven nul dus)quote:Op zondag 20 januari 2013 16:43 schreef Xenorium het volgende:
[..]
Vanaf zondag 27 januari? 4 graden overdag en later in die week 9 graden overdag?
Al moet wel gezegd worden dat de luchtdrukverdeling tijdens en na komend weekend wel minder gunstig lijkt te worden voor winterweer. Maar ja, 100% zeker is dat natuurlijk ook weer niet.quote:Op zondag 20 januari 2013 16:48 schreef kepler het volgende:
[..]
Dat is nog >7 dagen weg, moeilijk te voorspellen. Sowieso trekken de voorspellingen altijd naar het langjarig gemiddelde (boven nul dus)
Lijkt bijna uit een filmquote:Op zondag 20 januari 2013 16:41 schreef Momo... het volgende:
[ afbeelding ]
In Wageningen (niet mijn foto)
@ Xenorium : dat is allemaal nog heel onzeker
Nog steeds niets.quote:
Lijkt net of iedereen in Hier woont.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:03 schreef Bienelientjee het volgende:
Hier is het voorlopig alweer opgehouden...!
Yep! Prachtige gemeente! Lekker wit ook weer hier in Hier!quote:Op zondag 20 januari 2013 17:04 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Lijkt net of iedereen in Hier woont.
In Den Helder nog niets.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:04 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
ligt dat niet vlakbij Daar?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:04 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Hier geen oranje ijzel maar witte sneeuw hoor.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:07 schreef Pino112 het volgende:
Gelderland nu ook oranje ivm ijzel.
Edit: bijna heel NL nu
Amersfoort Noord ook :-)quote:Op zondag 20 januari 2013 17:09 schreef superworm het volgende:
Hier onder Amersfoort voorlopig de laatste sneeuw, gebied is net voorbijgetrokken.
deze zegt wat anders iddquote:Op zondag 20 januari 2013 17:13 schreef Qwea het volgende:
Dus buienradar zegt "Je hebt al vanaf 17u sneeuw hoor!" er valt niks
En hier boven Amersfoort sneeuwt het nog steedsquote:Op zondag 20 januari 2013 17:09 schreef superworm het volgende:
Hier onder Amersfoort voorlopig de laatste sneeuw, gebied is net voorbijgetrokken.
Waait de andere kant opquote:Op zondag 20 januari 2013 17:13 schreef Qwea het volgende:
Dus buienradar zegt "Je hebt al vanaf 17u sneeuw hoor!" er valt niks
Had ik hier ook, toen wat sneeuw in die kier gestopt en het tochten hield ook opquote:Op zondag 20 januari 2013 17:14 schreef Resistor het volgende:
[..]
En hier boven Amersfoort sneeuwt het nog steeds
(en ik ben er achter gekomen dat er een kier bij de voordeur zit, deurmat is ook wit aan het worden)
Yes, het slaat Groningen over zo te zienquote:Op zondag 20 januari 2013 17:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
deze zegt wat anders idd
[ afbeelding ]
Alleen als je de voorspelling van buienradar bekijkt, komt er een tweede staartje aan van een sneeuwbui.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:15 schreef Tommeke het volgende:
Ik denk dat Groningen de dans weer mooi ontspringt
Zeg dat maar niet te hardquote:Op zondag 20 januari 2013 17:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Yes, het slaat Groningen over zo te zien. Dan kan ik morgen rustig naar het werk
![]()
.
Mensen die denken dat wat nu boven Nederland hangt de echte sneeuwbui isquote:Op zondag 20 januari 2013 17:15 schreef QBay het volgende:
[..]
Yes, het slaat Groningen over zo te zien. Dan kan ik morgen rustig naar het werk
![]()
.
Maar waar blijft de "echte" sneeuwbui danquote:Op zondag 20 januari 2013 17:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Mensen die denken dat wat nu boven Nederland hangt de echte sneeuwbui is![]()
Kunnen we zoiets ook zien voor een paar uur verder?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:14 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
deze zegt wat anders idd
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 januari 2013 17:20 schreef Dagoduck het volgende:
Geef mij maar twee meter sneeuw hier...
Als je in het noorden woont tussen 11 uur vanavond en 11 uur morgen avondquote:Op zondag 20 januari 2013 17:23 schreef Digi_Djeff het volgende:
[..]
Maar waar blijft de "echte" sneeuwbui dan
Want De Nieuwe IJstijd volgt vannacht?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
quote:Op zondag 20 januari 2013 17:23 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als je in het noorden woont tussen 11 uur vanavond en 11 uur morgen avond
Gezelligquote:Op zondag 20 januari 2013 17:25 schreef Qwea het volgende:
Ik ga verhuizen van Den Helder naar Rotterdam. Heb ik tenminste ook sneeuw.
Er is hier in Noordwijk toch wel zo'n 2 cm gevallen. Vind ik meer dan genoeg.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:20 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Rotterdamquote:Op zondag 20 januari 2013 17:25 schreef Qwea het volgende:
Ik ga verhuizen van Den Helder naar Rotterdam. Heb ik tenminste ook sneeuw.
Ja. Dat zag ik ook al toen ik op Europa keekquote:Op zondag 20 januari 2013 17:16 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
Alleen als je de voorspelling van buienradar bekijkt, komt er een tweede staartje aan van een sneeuwbui.
En de hele setting lijkt ook weer een stuk beter. Minder sterke depressie op de oceaan en hernieuwde hogedruk boven Centraal Europa richting Scandinaviequote:Op zondag 20 januari 2013 17:23 schreef NaturalScience het volgende:
Volgens de nieuwste GFS run die nu loopt blijft het goed koud! Ook volgend weekend dus nog.
[ afbeelding ]
Volgens mij vannacht nog welquote:Op zondag 20 januari 2013 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is gestopt met sneeuwen in Den Haag
Volgens mij krijgen we nu niks meer
Hoeveel cm ligt er?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:33 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Het is gestopt met sneeuwen in Den Haag
Volgens mij krijgen we nu niks meer
Winterbanden? Allemaal onzin!quote:Op zondag 20 januari 2013 16:08 schreef DoorgestokenKaart het volgende:
Wat een gefaal
Er is helemaal geen weeralarm afgegeven.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:35 schreef henkde_j het volgende:
Weeralarm...het zal dus allemaal wel meevallen
Er lag nog aardig wat van afgelopen week dus kan lastig meten maar denk dat er 2/3 cm bij gekomen is nuquote:
Er is helemaal geen weeralarm afgegeven...quote:Op zondag 20 januari 2013 17:35 schreef henkde_j het volgende:
Weeralarm...het zal dus allemaal wel meevallen
Gewoon in de blote bast met een pilsje van de zon genieten of niet?quote:Op zondag 20 januari 2013 17:37 schreef sonnyspek het volgende:
Ik zit hier in Katwijk op de boulevard, alles waait alle kanten op.
Ja natuurlijkquote:Op zondag 20 januari 2013 17:38 schreef vandermar het volgende:
[..]
Gewoon in de blote bast met een pilsje van de zon genieten of niet? [ afbeelding ]
schijt op met je ijsaangroei.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:39 schreef Dagoduck het volgende:
Hier is dit jaar nog geen sneeuw gevallen, wel goed voor de ijsaangroei!
Nice!quote:Op zondag 20 januari 2013 17:40 schreef NaturalScience het volgende:
Zojuist de nieuwste run van Hirlam binnen.
Tussen de 10 en 15cm voor het noorden van het land!![]()
[ afbeelding ]
Omdat het Noorden sowieso een nogo area is, krijgt default oranje.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:29 schreef Infection het volgende:
Waarom krijgt het Noorden code oranje en waarom kreeg de rest van Nederland dit niet? Zou de sneeuw ondertussen ook al niet afgezwakt moeten zijn?
Noord-West ( Haarlem ), dus denk dat het meeste nu wel is gevallenquote:Op zondag 20 januari 2013 17:23 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Als je in het noorden woont tussen 11 uur vanavond en 11 uur morgen avond
optyfen met die zooi het is hier net zo mooi schoon.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:40 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 januari 2013 17:40 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Ik zal er heel kort en snel over zijn. Maar waar zal die 10 tot 15cm nu vandaan moeten komen die boven het noorden van NL zal gaan vallen?quote:
quote:Op zondag 20 januari 2013 17:51 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zal er heel kort en snel over zijn. Maar waar zal die 10 tot 15cm nu vandaan moeten komen die boven het noorden van NL zal gaan vallen?
We zien momenteel drie grote occlusies met neerslag boven ons deel van Europa. Momenteel sneeuwt het in een groot deel van het land als gevolg van een depressie die boven Engeland zit en tegen de klok in draait.
Het andere zit boven Duitsland en lijkt met de klok mee te draaien richting het oosten.
Uiteindelijk zal het de grote neerslagzone boven het oosten van Frankrijk worden die zal gaan kantelen en stagneren boven NL in de loop van de nacht/morgen.
Wanneer men de radar bekijkt uit onderstaande link dan ziet men hoe de neerslagzone in oost frankrijk is verbonden aan zowel de zones boven de UK als boven Duitsland. Omdat de engelse linksom draait en de duitse rechtsom trekken ze de neerslagzone boven frankrijk erg snel omhoog. Hierdoor zal de neerslagzone gaan kantelen en zich uitstrekken boven Nederland.
Zoals de zien is zijn de neerslagzones boven Engeland en Duitsland ook tamelijk gestopt met stijgen en blijven ze op ongeveer dezelfde hoogtegraad hangen. Dit zal er voor zorgen dat de zone boven oost-frankrijk tot stilstand komt boven noord nederland en daar in de loop van morgen zowel naar rechts als naar links langzaam uit elkaar getrokken zal worden.
Laten we daarom nog maar even afwachten![]()
http://www.weer.nl/neerslagradar/europa.html
Laten we het hopenquote:Op zondag 20 januari 2013 17:51 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Ik zal er heel kort en snel over zijn. Maar waar zal die 10 tot 15cm nu vandaan moeten komen die boven het noorden van NL zal gaan vallen?
We zien momenteel drie grote occlusies met neerslag boven ons deel van Europa. Momenteel sneeuwt het in een groot deel van het land als gevolg van een depressie die boven Engeland zit en tegen de klok in draait.
Het andere zit boven Duitsland en lijkt met de klok mee te draaien richting het oosten.
Uiteindelijk zal het de grote neerslagzone boven het oosten van Frankrijk worden die zal gaan kantelen en stagneren boven NL in de loop van de nacht/morgen.
Wanneer men de radar bekijkt uit onderstaande link dan ziet men hoe de neerslagzone in oost frankrijk is verbonden aan zowel de zones boven de UK als boven Duitsland. Omdat de engelse linksom draait en de duitse rechtsom trekken ze de neerslagzone boven frankrijk erg snel omhoog. Hierdoor zal de neerslagzone gaan kantelen en zich uitstrekken boven Nederland.
Zoals de zien is zijn de neerslagzones boven Engeland en Duitsland ook tamelijk gestopt met stijgen en blijven ze op ongeveer dezelfde hoogtegraad hangen. Dit zal er voor zorgen dat de zone boven oost-frankrijk tot stilstand komt boven noord nederland en daar in de loop van morgen zowel naar rechts als naar links langzaam uit elkaar getrokken zal worden.
Laten we daarom nog maar even afwachten![]()
http://www.weer.nl/neerslagradar/europa.html
Wanneer gaat dat vallen? Kut voor het ijs, maar sneeuwbiken is ook leuk!quote:Op zondag 20 januari 2013 17:40 schreef NaturalScience het volgende:
[ afbeelding ]
Tussen nu en maandag 23u. Zie de datum in het plaatje.quote:Op zondag 20 januari 2013 17:56 schreef Tommeke het volgende:
[..]
Wanneer gaat dat vallen? Kut voor het ijs, maar sneeuwbiken is ook leuk!
9 / 10 cm hier. Vind ik meer dan genoeg. Waarom kon dat afgelopen nacht niet vallen, waarom nu net op maandag, als ik weer 40 km enkele reis in de auto moetquote:
Sneeuwduinen als het net 5 minuten sneeuwt?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:16 schreef Dagoduck het volgende:
JAJAJAJA! Eindelijk sneeuw in Den Helder, er ontstaan meteen al sneeuwduinen met windkracht 7
Den Helder is een soort windplaneet, daar gelden andere wetten.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Sneeuwduinen als het net 5 minuten sneeuwt?
Jaquote:Op zondag 20 januari 2013 18:17 schreef Greys het volgende:
[..]
Sneeuwduinen als het net 5 minuten sneeuwt?
Maar ik ben blij voor je
Oranje is al lang afgegeven.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:18 schreef Psy-freak het volgende:
10tje op een oranje of rood van het KNMI morgen
Oke. Ik zal wel een n00b zijn (soberso) maar dat kaartje zegt dat in mijn geval (Den Helder) soberso tot 02u vannacht in de sneeuw zit. Buienradar zegt dat ik om 19u de vinkentering kan krijgenquote:
Nee, voor morgen.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:21 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Oranje is al lang afgegeven.
Ik heb geen sneeuwduinen gezien hoorquote:Op zondag 20 januari 2013 18:16 schreef Dagoduck het volgende:
JAJAJAJA! Eindelijk sneeuw in Den Helder, er ontstaan meteen al sneeuwduinen met windkracht 7
Moet je hier even komenquote:Op zondag 20 januari 2013 18:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Ik heb geen sneeuwduinen gezien hoorHet zoeft wel tof de straat door.
Doe even normaal. mijn moeder is daaraan overleden.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:21 schreef Qwea het volgende:
[..]
Oke. Ik zal wel een n00b zijn (soberso) maar dat kaartje zegt dat in mijn geval (Den Helder) soberso tot 02u vannacht in de sneeuw zit. Buienradar zegt dat ik om 19u de vinkentering kan krijgen
Aan de soberso? ernstig idd.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:22 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Doe even normaal. mijn moeder is daaraan overleden.
Rip aan de nabestaanden.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:22 schreef Psy-freak het volgende:
[..]
Doe even normaal. mijn moeder is daaraan overleden.
Zuid-Oost ja.quote:
Dat zegt niets.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:22 schreef NaturalScience het volgende:
[..]
Oranje is ook al afgegeven voor morgen
Je ziet er alleen niet zoveel doorquote:Op zondag 20 januari 2013 18:24 schreef Remqo het volgende:
Ik heb net een wandelingetje gemaakt tijdens de sneeuwbuien, en een paar fotos gemaakt.
Dat dwarrelende sneeuw voor de flits geeft toch wel een mooi effect.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Jij hebt me een keer afgewezen.quote:
Dat is waar, door de sneeuw de sneeuw niet kunnen zienquote:Op zondag 20 januari 2013 18:24 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Je ziet er alleen niet zoveel door
Sneeuwception?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:26 schreef Remqo het volgende:
[..]
Dat is waar, door de sneeuw de sneeuw niet kunnen zien
Wat wil je nu zeggen? Code oranje/rood morgen.. dat is al afgegeven.. maar dat zegt niks? Heh?quote:
Het is net dweilen met de sneeuw openquote:Op zondag 20 januari 2013 18:27 schreef Melleyn het volgende:
Wtf, heb ik net een mooi pad naar m'n deur en het stoepje schoon staan schuiven en vegen, kijk ik even later naar buiten, heeft iemand het pad bij mij in de tuin 2x zo breed gemaakt![]()
Als ie dan ook gelijk even had geveegdNu ligt er nog zo'n dun laagje, dat wordt gladder dan die laag sneeuw zelf. Kan ik zo nog een keer gaan vegen
Ja.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:27 schreef Drassss het volgende:
[..]
Wat wil je nu zeggen? Code oranje/rood morgen.. dat is al afgegeven.. maar dat zegt niks? Heh?
Dan zul je wel lelijk geweest zijnquote:
quote:
goed spacendquote:Op zondag 20 januari 2013 18:24 schreef Remqo het volgende:
Ik heb net een wandelingetje gemaakt tijdens de sneeuwbuien, en een paar fotos gemaakt.
Dat dwarrelende sneeuw voor de flits geeft toch wel een mooi effect.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Ben bloedmooiquote:
Zelfde voor Utrecht.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:46 schreef MaLo het volgende:
Trouwens wel typisch, alle omringende provincies hebben code oranje, maar wij in Overijssel weer niet. Deze keer ben ik er blij van hoor
maar normaalgesproken hou ik wel van "extreem" weer
Wij hier hebben ook code geel maar dit slaat echt helemaal nergens op.... net als afgelopen dinsdag overigens maar goed de gemeente den haag spoort gewoon echt niet want er gebeurd gewoon geen ene fuck hier qua sneeuwschuiven etc... heb net zelf naar huis gereden met de auto door de sneeuw en het slipte aardig dicht hier op de weg...quote:Op zondag 20 januari 2013 18:46 schreef MaLo het volgende:
Trouwens wel typisch, alle omringende provincies hebben code oranje, maar wij in Overijssel weer niet. Deze keer ben ik er blij van hoor
maar normaalgesproken hou ik wel van "extreem" weer
Regio den haag gaat pas wat doen na 24u lijkt het welquote:Op zondag 20 januari 2013 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij hier hebben ook code geel maar dit slaat echt helemaal nergens op.... net als afgelopen dinsdag overigens maar goed de gemeente den haag spoort gewoon echt niet want er gebeurd gewoon geen ene fuck hier qua sneeuwschuiven etc... heb net zelf naar huis gereden met de auto door de sneeuw en het slipte aardig dicht hier op de weg...
Moet de Gemeente Den Haag ook nog jouw reet af komen vegen soms?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Wij hier hebben ook code geel maar dit slaat echt helemaal nergens op.... net als afgelopen dinsdag overigens maar goed de gemeente den haag spoort gewoon echt niet want er gebeurd gewoon geen ene fuck hier qua sneeuwschuiven etc... heb net zelf naar huis gereden met de auto door de sneeuw en het slipte aardig dicht hier op de weg...
Volgens de 24 uurs radar rond middernacht tot 11 uur de volgende dag sneeuwquote:Op zondag 20 januari 2013 18:54 schreef superworm het volgende:
Hier onder Amersfoort nauwelijks 2, eerder 1,5 cm bij gevallen, net genoeg voor een dekkend laagje.
Sinds vorige week heb ik ze nog niet 1 keer zien strooien in de wijk.Ik veeg me eigen pad en stoep aan.De gemeente mag ook wel wat doenquote:Op zondag 20 januari 2013 18:55 schreef kibo het volgende:
[..]
Moet de Gemeente Den Haag ook nog jouw reet af komen vegen soms?
Het is winter , dit soort dingen gebeuren, pas je eigen aan.
Dat is het hem juist... zelfs die worden niet geveegd hier...quote:Op zondag 20 januari 2013 19:04 schreef kibo het volgende:
Doorgaande wegen ja, en fietspaden.
Rest is eigen verantwoordelijkheid.
quote:Op zondag 20 januari 2013 19:14 schreef VacaLoca het volgende:
Wanneer komt die terrorsneeuw nou? Dat van vanmiddag stelde niets voor...
Waar dan? Hier in Assendorp wordt helemaal niet gestrooid. Fietsen is gewoon levensgevaarlijk.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:14 schreef Asmodeus. het volgende:
In Zwolle wordt er zoveel gestrooid dat je het zout hoort kraken onder je schoenen.
Er is nooit 'terrorsneeuw' afgegeven. In eerste instantie ging het over 5 à 7 cm sneeuw, wat later is bijgesteld naar enkele centimeters. Daarnaast is het lastig om de hoeveelheid sneeuw te voorspellen.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:14 schreef VacaLoca het volgende:
Wanneer komt die terrorsneeuw nou? Dat van vanmiddag stelde niets voor...
Hèhè, toen ik nog in Assendorp woonde gingen we altijd voor ons huis staan met een kopje koffie erbij, kijkend naar de scholieren die op hun bek gingen als ze de bocht om moesten met hun fiets.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:21 schreef beantherio het volgende:
[..]
Waar dan? Hier in Assendorp wordt helemaal niet gestrooid. Fietsen is gewoon levensgevaarlijk.
De Assendorperstraat en de Van Karnebeekstraat strooien ze en dat is het wel zo'n beetje. Met andere woorden: 99% van de wijk veranderd met weer als dit in een ijsbaan.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:34 schreef Asmodeus. het volgende:
[..]
Hèhè, toen ik nog in Assendorp woonde gingen we altijd voor ons huis staan met een kopje koffie erbij, kijkend naar de scholieren die op hun bek gingen als ze de bocht om moesten met hun fiets.
Daar strooien ze dus nog steeds niet
Niets te zienquote:Op zondag 20 januari 2013 19:38 schreef TLC het volgende:
In Roermond schijnt een aardbeving te zijn geweest, is hulplijn 555 al open ?
Sneeuwduinen van 1.5 meter hoorde ik.... dus waar blijft het?quote:Op zondag 20 januari 2013 19:24 schreef zoem het volgende:
[..]
Er is nooit 'terrorsneeuw' afgegeven. In eerste instantie ging het over 5 à 7 cm sneeuw, wat later is bijgesteld naar enkele centimeters. Daarnaast is het lastig om de hoeveelheid sneeuw te voorspellen.
Deze sitequote:Op zondag 20 januari 2013 19:45 schreef Dagoduck het volgende:
Wel een sneeuwstorm in Londen:
http://hisz.rsoe.hu/alertmap/index2.php?lang=eng
echt hequote:Op zondag 20 januari 2013 19:49 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
[..]
Deze siteIk wil een groot scherm in huis ophangen met alleen deze pagina erop
Behoorlijk uitgebreid als als je deze lijst ziet: http://hisz.rsoe.hu/alertmap/icons.phpquote:
Auto-ongeluk ergens in Pakistan met 40 gewondenquote:Op zondag 20 januari 2013 19:54 schreef Dagoduck het volgende:
Een lawine in schotland, 4 doden en 2 gewonden staat er dan als je erop klikt.
Dat topic bestaat al, daarvan had ik deze site ooitquote:Op zondag 20 januari 2013 19:57 schreef MaLo het volgende:
Open er een topic over
Dit gaat over het weer
Ahaquote:Op zondag 20 januari 2013 19:59 schreef Dagoduck het volgende:
[..]
Dat topic bestaat al, daarvan had ik deze site ooit
edit:
WKN / Site over alle actuele rampen.
Dat vroeg ik me dus ook al af...quote:Op zondag 20 januari 2013 20:05 schreef Fredo55 het volgende:
Over welk 2e sneeuwfront hebben ze het nu?
Ik zie niets op de europese radar.
Snap ik ook niet, de enige waarop ik wat zie is de 24-uursradar van buienradar.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:05 schreef Fredo55 het volgende:
Waarschijnlijk diegene die nu nog boven Frankrijk hangt, alhoewel het bij die lijkt alsof hij afzwakt en ons land net voorbij gaat.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:05 schreef Fredo55 het volgende:
weer meneer van de NOS had het er ook niet over op het nm nieuws. Noemde alleen het noorden nog als kandidaat voor sneeuw en het zuiden zo zou goed als droog blijven.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:07 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Snap ik ook niet, de enige waarop ik wat zie is de 24-uursradar van buienradar.
Als ik nu naar buiten kijk, sneeuwt het weer (zuidwesten).quote:Op zondag 20 januari 2013 20:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
weer meneer van de NOS had het er ook niet over op het nm nieuws. Noemde alleen het noorden nog als kandidaat voor sneeuw en het zuiden zo zou goed als droog blijven.
quote:Modellenbeoordeling.
SYNOPTISCHE SITUATIE:
Een hogedrukgebied boven Scandinavië verandert nauwelijks van plaats en zorgt samen met een laag boven Frankrijk voor een oostelijke stroming, waarmee continentale polaire lucht wordt aangevoerd. Dit laag trekt over Frankrijk naar het noorden, om vervolgens later vanmiddag via België naar het Kanaal te trekken. Bijbehorend frontaal systeem, met daar vooruit nog een oude occlusie ligt boven ons land. Het zuidoosten van het land ligt op hoogte in de warme sector van het occluderend frontaal systeem. Het neerslaggebied trekt langzaam noordwaarts en intensiveert in de nacht naar maandag weer vanuit Duitsland dankzij een 500 hPa hoogtetrog. Het noorden heeft tot maandagmiddag te maken met dit systeem. Een volgend laagje komt op maandag 00 UTC bij Bretagne aan land en loopt opvullend noordoost. Op maandag eind van de middag bereikt het bijbehorende frontale systeem het zuiden van het land.
MODELBEOORDELING:
Op synoptische schaal zijn de HiRLAM en Harmonie consistent. Wel ontstaan er verschillen in de beschrijving van het laag op maandag. Wel kleine verschillen in de beschrijving van de neerslag.
Aandachtspunten.
WIND:
Oost tot noordoosten wind 4 Bft en soms 5 Bft, aan de kust 6 Bft. Boven het waddengebied 7 tot 8 Bft. Aandachtspunt is de windsnelheid in het noorden van Nederland in combinatie met de sneeuwval vanaf de namiddag en maandagnacht (driftsneeuw) en de gevoelstemperaturen.
BEWOLKING:
SC velden met hieronder St.
NEERSLAG:
In een groot deel van het land sneeuwt het. In het zuidoosten valt van tijd tot tijd IJZEL. De dit komt door warmte op enige hoogte. Verder neemt komende nacht de intensiteit in het noorden van het land toe. De activatie is het gevolg van een 500 hPa trog. De neerslag loopt op maandag langzaam verder naar het noorden en verlaat pas in de avond het noordoosten. Neerslagsoort 3-5 cm. Komende nacht naar maandag in een strook over het midden van het land 5-10 cm. Totale accumulatie zondag en maandag 5-10 cm, in de strook met de intensiefste neerslag vannacht lokaal 10-15 cm totaal.
Harmonie berekend iets minder. Terwijl ECMWF het minst berekend. Voorlopig op de lijn van HiRLAM blijven zitten. Een ander aandachtspunt is de combinatie van sneeuw en wind. Boven het noorden van het land windkracht 5 a 6 Bft, waddengebied 7 en af en toe meer buitengaats 8 Bft
Heel lichtjes dan...quote:Op zondag 20 januari 2013 20:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als ik nu naar buiten kijk, sneeuwt het weer (zuidwesten).
Hier ook weer.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:13 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Als ik nu naar buiten kijk, sneeuwt het weer (zuidwesten).
Ik wacht nog..quote:Op zondag 20 januari 2013 15:09 schreef NaturalScience het volgende:
Een tweet van Marc:
WP schaalt op: #sneeuwjacht --> #sneeuwstorm vanavond, sneeuwduinen tot 1,5 meter hoog regionaal tot morgenochtend. #Recordochtendspits!
Je woont aan zee?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:16 schreef minthy het volgende:
Er ligt hier al een schattig duintje voor de voordeur
Hier ook. En de rest van de stoep is praktisch schoonquote:Op zondag 20 januari 2013 20:16 schreef minthy het volgende:
Er ligt hier al een schattig duintje voor de voordeur
I wish...quote:
Hier niet, de straten zijn al mooi wit! Veel gehobbel op de stoepen door de windquote:Op zondag 20 januari 2013 20:29 schreef tomaat52 het volgende:
[..]
Hier ook. En de rest van de stoep is praktisch schoon
Flinke windstoten inderdaad. Met veel sneeuw kan dat nog leuk uitpakkenquote:Op zondag 20 januari 2013 20:30 schreef gebrokenglas het volgende:
Alleen harde wind hier (echte stevige windvlagen (Groningen)).
windkracht 6 bijnaquote:Op zondag 20 januari 2013 20:31 schreef henkde_j het volgende:
[..]
Flinke windstoten inderdaad. Met veel sneeuw kan dat nog leuk uitpakken
6bft = 40km/h gem hequote:Op zondag 20 januari 2013 20:32 schreef GekkePoes het volgende:
[..]
windkracht 6 bijna
http://www.weerstationuit(...)-Uithuizermeeden.htm
En wat dacht je van onze vrienden van de Htm?quote:Op zondag 20 januari 2013 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Lawine!quote:Op zondag 20 januari 2013 20:35 schreef Infection het volgende:
Ze hadden die code oranje voor Limburg wel ietsje langer mogen houden:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ving-in-limburg.html
Dat krijg je ervan he zoveel ijzel op 1 plekquote:Op zondag 20 januari 2013 20:35 schreef Infection het volgende:
Ze hadden die code oranje voor Limburg wel ietsje langer mogen houden:
http://www.nu.nl/binnenla(...)ving-in-limburg.html
HTM is hopeloos. Afgelopen dinsdag reed er meer niet dan wel, ik verwacht voor morgen eigenlijk hetzelfde.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:37 schreef Zelus het volgende:
[..]
En wat dacht je van onze vrienden van de Htm?
Een aantal "buitentramlijnen" al bijna 1 week buiten gebruik wegens de sneeuw
Dus geen tram lijn 16, is er een pendebus, kan je tig keer overstappen, gelukkig heb ik nog mijn auto
Alvast sterkte voor morgen danquote:Op zondag 20 januari 2013 20:44 schreef PaarsBeestje het volgende:
[..]
HTM is hopeloos. Afgelopen dinsdag reed er meer niet dan wel, ik verwacht voor morgen eigenlijk hetzelfde.
Daar heb ik een keer een hele laag op de oprit gehad, Het spul gedraagt zich als piepschuimbollejtes met deze wind, en bijna niet weg te vegen .quote:Op zondag 20 januari 2013 20:43 schreef Klonk het volgende:
In Belfeld iets het, hele fijne harde witte sneeuw, soort van mini hagel dingetjes.
Dank! Het wordt vast weer een hele ervaringquote:Op zondag 20 januari 2013 20:45 schreef Zelus het volgende:
[..]
Alvast sterkte voor morgen dan
(als je met de Htm reist)
Welke ramp vraag ik me af?quote:Op zondag 20 januari 2013 20:40 schreef SpeedyGJ het volgende:
[..]
Dat krijg je ervan he zoveel ijzel op 1 plek
Grond kan het niet aan dus begint te verzakkenvoor de mensen daar, heel veel sterkte met het overleven van de aankomende ramp die binnen aantal uur zal plaats vinden
Ik heb de afgelopen uren al minstens vier keer een sneeuwschuiver voorbij zien komen (Loosduinsekade), zelfs op het fietspad (was precies voordat het hardr ging sneeuwenquote:Op zondag 20 januari 2013 18:49 schreef haags_kwartiertje het volgende:
[..]
Waar haal je dat allemaal vandaan?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:01 schreef Pino112 het volgende:
Activering op de grens België/Frankrijk!
quote:++ 19/01 18Z : ER IS EEN LEVEL3 WAARSCHUWING VAN KRACHT VOOR SNEEUW DEZE NACHT EN MAANDAG OVER HET NOORDELIJKE DEEL VAN NEDERLAND ++
De occlusie welke vandaag over BE trok en thans over NL ligt, activeert de komende uren (deels door nadering van een scherpe negatief gekantelde hoogtetrof met bijhorende lifting) en stagneert tevens over de noordelijke helft van NL door tegenwerking van hogedruk over N-EUR. Hierdoor kan er daar cumulatief een sneeuwlaag ontstaan van 10 tot plaatselijk 15 cm. Elders sneeuwt het licht, zonder noemenswaardige problemen. Door de afgekoelde bovenluchten is de kans op ijzel verdwenen.
Bron: http://severeweatheroutlook.blogspot.nl/
Meteo-service.nlquote:Op zondag 20 januari 2013 21:01 schreef vandermar het volgende:
[..]
Waar haal je dat allemaal vandaan?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.100.000 katjes
Fuck the EBU!
IJsregen dus.quote:Op zondag 20 januari 2013 20:43 schreef Klonk het volgende:
In Belfeld iets het, hele fijne harde witte sneeuw, soort van mini hagel dingetjes.
Geloof er weinig meer van. Dit zijn voorspellingen van wat hobbyisten?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:06 schreef INViCTuS het volgende:
Noord, en deels ook midden een oost Nederland.
[ afbeelding ]
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Geloof er weinig meer van. Dit zijn voorspellingen van wat hobbyisten?
Inderdaad. Geduld begint op te rakenquote:Op zondag 20 januari 2013 21:15 schreef Cassius het volgende:
Hier ten zuidwesten van Groningen is het nog steeds droog
komt aardig overeen met wat ze bij het weer van het nos journaal verteldenquote:Op zondag 20 januari 2013 21:09 schreef VacaLoca het volgende:
[..]
Geloof er weinig meer van. Dit zijn voorspellingen van wat hobbyisten?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |