abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 27 januari 2013 @ 09:59:04 #201
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122103280
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 08:47 schreef Digi2 het volgende:

[..]

Ik heb niets vernomen van SNS dat ze gaan defaulten op gewone bonds. Als ze dat al van plan zijn is het wel zo netjes dat tijdig aan te geven.
Het zal wel ergens tussen de bank en de broker zweven. Ik maak mij niet echt ongerust hoor!
The End Times are wild
pi_122104379
Komt er vandaag nog een persconferentie van Jeroentje , Mark en Klaas dat sns-reaal is genationaliseerd of moeten we tot 14 feb wachten?
pi_122109197
quote:
1s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:06 schreef 99.999 het volgende:

[..]

inderdaad. Bangmakerij weer.
Wat was dan die toestand dat ze maximaal maar 250 euro per dag konden pinnen? En ook niet meer bij de elektronische betaalrekening konden?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
pi_122109650
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef xenobinol het volgende:
Nou.... hoe lang hebben die DSB mensen wel niet moeten wachten om volledige toegang tot kun rekening te krijgen? Minstens enkele weken/maanden?
Bij DSB ging het om een faillissement. Dat zal met SNS niet gebeuren.
pi_122115562
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 13:30 schreef nikk het volgende:

[..]

Bij DSB ging het om een faillissement. Dat zal met SNS niet gebeuren.
Waarom niet? Bankster bailout?
I'll sing you a lullaby.
pi_122117023
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:23 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Waarom niet? Bankster bailout?
systeembank. Dan zorgt men wel dat het betalingsverkeer door kan gaan.
pi_122129170
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 15:53 schreef 99.999 het volgende:

[..]

systeembank. Dan zorgt men wel dat het betalingsverkeer door kan gaan.
Dus je kan dan gewoon geld blijven opnemen terwijl de bank failliet is? Nou... mooi toch... kunnen ze dus gewoon failliet gaan zonder vervelende consequenties.
I'll sing you a lullaby.
pi_122150761
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Dus je kan dan gewoon geld blijven opnemen terwijl de bank failliet is? Nou... mooi toch... kunnen ze dus gewoon failliet gaan zonder vervelende consequenties.
Vervelende consequenties voor die 'banksters' bedoel je? Ja, daar zullen inderdaad geen consequenties voor zijn :)
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_122151142
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 20:01 schreef xenobinol het volgende:

[..]

Nee, ze laten SNS niet failliet gaan omdat het een systeembank is. In tegenstelling tot DSB en Van der Hoop.
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2013 @ 08:50:48 #210
862 Arcee
Look closer
pi_122151674
quote:
SNS Reaal: mogelijk aandelenemissie

` SNS Reaal probeert mede met hulp van
private partijen uit de financiële
problemen te komen.Als er investeerders
zijn gevonden,zal de bank-verzekeraar
veel nieuwe aandelen moeten uitgeven.
Of dit scenario haalbaar is,is nog niet
duidelijk,staat in een persbericht.

In het persbericht zegt SNS Reaal niets
expliciet over een mogelijke overname
van (delen van) het bedrijf door de
Staat.Ook wordt er niet gesproken over
een andere rol van de overheid.

SNS Reaal kwam in grote problemen door
slechte leningen bij de vastgoedtak.Het
bedrijf onderzoekt of deze activiteiten
kunnen worden afgesplitst.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 januari 2013 @ 09:15:16 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122152063
quote:
SNS Reaal: mogelijk aandelenemissie
Zoals het hoort dus. Dat er überhaupt naar andere oplossingen wordt gekeken terwijl aandelenmarkten op een f*cking alltime high staan is belachelijk. DIT is het moment om banken te herkapitaliseren met dmv emissies. En dan bedoel ik niet alleen SNS maar gewoon iedereen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 09:27:59 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122152321
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals het hoort dus. Dat er überhaupt naar andere oplossingen wordt gekeken terwijl aandelenmarkten op een f*cking alltime high staan is belachelijk. DIT is het moment om banken te herkapitaliseren met dmv emissies. En dan bedoel ik niet alleen SNS maar gewoon iedereen.
Hoe kun je een emissie doen als je marketcqap nog maar 250 miljoen is en je 2 miljard nodig hebt?
The End Times are wild
pi_122152350
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

dan moeten mensen wel hun aandelen willen hebben.
  maandag 28 januari 2013 @ 09:40:35 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122152532
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kun je een emissie doen als je marketcqap nog maar 250 miljoen is en je 2 miljard nodig hebt?
De huidige marketcap boeit niet want de tent is feitelijk failliet. Waar het een toekomstige nieuwe aandeelhouder om gaat is de winst na herkapitalisatie. Als bijvoorbeeld na 2 miljard herkapitalisatie de slechte assets kunnen worden afgeschreven en ze daarna in staat zijn om bijvoorbeeld 400 miljoen winst te draaien dan krijgen de nieuwe aandeelhouders dus aandelen van een winstgevend bedrijf tegen een k/w van 5. Dat is aantrekkelijk. Daar vind je echt wel investeerders voor, zeker in het huidige low-returns klimaat.

En als die winstpotentie na herkapitalisatie er niet is dan moet je SNS gewoon failliet laten gaan want dan heeft het geen bestaansrecht.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 10:02:18 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122152966
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft. Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2013 @ 10:28:40 #216
862 Arcee
Look closer
pi_122153546
quote:
"Obligatiehouders SNS betalen mee"

` Houders van achtergestelde leningen
van SNS Reaal moeten verlies nemen bij
de oplossing waar het bedrijf nu naar
zoekt.Volgens hoogleraar Jaap Koelewijn
bedoelt SNS Reaal dat met de passage
over "transacties met betrekking tot
uitstaande achtergestelde instrumenten"
in het persbericht van vanochtend.

Het gaat om obligaties met een hogere
rente en een hoger risico.Particulieren
hebben voor 57 miljoen euro van zulke
obligaties;institutionele beleggers
voor 1,6 miljard euro.

Volgens Koelewijn is de situatie "nog
erger dan gedacht",omdat SNS spreekt
over "oplopende toekomstige verliezen".
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 januari 2013 @ 10:34:31 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122153687
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef LXIV het volgende:
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft.
Nee, want de huidige notering is natuurlijk inclusief de enorme verwatering die optreedt bij een emissie. Daarom zegt de marketcap nu weinig (zou zelfs bijna nul kunnen zijn bij extreme verwatering)

quote:
Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
Uiteindelijk is dat niet anders dan een gewone emissie. Als de marketcap nu inderdaad 250 miljoen is op basis van de koers van 0,77 euro en ze moeten 2 miljard ophalen dan moet er dus geen 4 euro bij van de huidige aandeelhouders maar ¤6,16.

Ik zie zelf het voordeel van zo'n claimemissie boven een gewone emissie niet zo. Volgens mij is het vooral psychologisch. Het staat iedereen vrij (ook de huidige aandeelhouders) om in te schrijven op de emissie.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 10:45:05 #218
322645 Voorschrift
See if I care
pi_122153957
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef LXIV het volgende:
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft. Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
Ik kan geen 4 euro per SNS aandeel wat ik heb bijleggen hoor, geef mij dan maar een tijdelijke verwatering. Ik zou me best in willen schrijven bij een emissie, maar volgens mij valt het allemaal wel mee, op korte termijn klapjes krijgen maar 0.77 cent is voor een SNS gewoon veel te weinig, dus wat je ook inlegt ik zie 't toch wel stijgen op langere termijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:18:33 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122157250
‘VASTGOEDMANNEN CHANTEREN SNS-TOP MET GELUIDSOPNAMES’

Vastgoedgate

Het klinkt als een misdaadfilm: vastgoedhandelaren nemen in het geheim gesprekken met hun bankiers op en monteren die zo dat de bank in kwaad daglicht staat. Vervolgens sturen de stenenschuivers transcripties van de ‘nieuwe’ opnames naar het bestuur van de bank. De filmscène is werkelijkheid geworden voor enkele topmensen van SNS Reaal.

En dat is niet alles. Het Financieele Dagblad schrijft dat steeds dezelfde auto’s demonstratief voor de huizen van de bankmedewerkers langsreden. Zij kregen bedreigingen op hun privé-mailadressen en huistelefoon. Bovendien kregen gezinsleden van de bankiers ook ongewenste bellers.

Anonieme ingewijden melden in de krant dat de top van SNS afgelopen jaren extra beveiligd is na de doodsbedreigingen. Boze vastgoedklanten zouden achter de dreigementen zitten. Tot hun grote frustratie leende de bank vanaf 2009 steeds minder aan de vastgoedmarkt.

Voormalig directeur Buck Groenhof wilde geen commentaar geven. Opvallend, want in december zei de puinruimer nog tegen de zalmroze krant dat hij ‘voortdurend tegengewerkt, fysiek bedreigd en gechanteerd werd door zakenpartners en (ex-)medewerkers van de noodlijdende vastgoeddivisie’. Zeer direct betrokkenen kwalificeerden die beweringen tegenover Quote als ‘onzin’.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)geluidsopnames-51849

SNS wie wil daar nou niet gezien worden :D :+
pi_122157857
Aah... dus de vastgoedmaffia blijkt er ook echt maffia praktijken op na te houden?

Goh... wat een nieuws :')
I'll sing you a lullaby.
  maandag 28 januari 2013 @ 13:14:44 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122159280
Op het risico om populistisch over te komen, maar ik zie grote parallellen tussen hoe de maffia werkte in de jaren '60 en '70 en hoe nu de financiële sector werkt.

De maffia kocht politici en rechters om en hielp bijvoorbeeld JFK aan de macht (en vermoordde hem toen ze hem niet meer in de hand hadden). De mafia controleerde o.a. de vakbonden (Jimmy Hoffa etc) en kon op die manier bedrijven platleggen en gebruikte dat als chantagemiddel. De maffia was ook diep geïnfiltreerd in politiekorpsen en kochten rechters om.

Vandaag de dag zie je dat politieke campagnes van senatoren en presidenten worden betaald door grote bedrijven en in hoge mate door de financiële sector. Als ze hun zin niet krijgen gebruiken ze als chantage middel het stoppen van bepaalde kredieten en dreigen met een financieel armageddon. Verder zitten (ex-)bank mensen op sleutelposities binnen de economie. denk aan ministeries, centrale banken, etc. Waar vroeger de vakbonden de Achilleshiel van de economie waren is dat nu de kredietverlening. Het spel is precies hetzelfde.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 13:56:14 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122160872
quote:
Redding SNS gaat Staat geld kosten

` Als het SNS Reaal lukt om een akkoord
te bereiken met private partijen,zal de
Staat zijn steun aan SNS uit 2008 deels
kwijt zijn.De lening,waarvan een bedrag
van 848 miljoen euro resteert,geldt als
een "achtergesteld instrument" en wordt
waarschijnlijk omgezet in aandelen.

Uit het persbericht dat SNS vanochtend
verspreidde,blijkt dat beleggers met
achtergestelde leningen verlies moeten
nemen.Institutionele beleggers hebben
voor bijna 1,7 miljard euro aan zulke
obligaties in hun bezit.

Particulieren hebben voor 57 miljoen
euro aan achtergestelde obligaties,maar
zij krijgen mogelijk wel alles terug.
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat de staat een failliete bank een lening/bailout heeft verstrekt die niet preferent is!? De belastingdienst staat toch ook altijd helemaal vooraan in de rij als er een faillissement is? Hoe kan de staat nu achtergesteld zijn ten opzichte van de gewone obligatiehouders!

Kunnen we deze schade op een of andere manier gaan verhalen op Wouter Bos?
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 14:44:44 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122162982
quote:
13s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:56 schreef SeLang het volgende:
Kunnen we deze schade op een of andere manier gaan verhalen op Wouter Bos?
Nou dat lijkt me zo zielug voor die kanjer :r
Gaat hij ineens van 400.000 euri per jaar naar bijstandsnorm _O_
Wouter Bos beter genaaid worden kan niet :(
pi_122163204
ja.. zo ken ik er nog wel een paar

de verkoop van bouwfonds onderdelen aan sns is illegaal, terugverkopen aan abn amro, die het vervolgens weer terug verkoopt aan de nederlandse gemeenten
  maandag 28 januari 2013 @ 18:11:32 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122173472
quote:
Klant: Dhr. LXIV
Alex Zelf Beleggen rekening:
Bericht:

Beste helpdesk,

Ik ben in bezit van 4.996% SNS Bank 05-35, deze zouden 29-1 hun dividend
hebben moeten betalen. Ik zie dit niet terug in de portefeuille of op
rekening. Gezien de toestand bij SNS, is dit wel al opgeboekt?

Mvg LXIV

quote:
Geachte heer lxiv,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben de coupon nog niet ontvangen. Zodra het bedrag binnen is dan zullen wij deze direct op uw rekening boeken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nog vragen of opmerkingen heeft, zijn wij u uiteraard graag van dienst. De medewerkers van de Servicedesk zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 020 - 521 81 80 of per e-mail op info@alex.nl.

Met vriendelijke groet,

ALEX

}:|
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 18:43:11 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122175430
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:01 schreef arjan1212 het volgende:
Komt er vandaag nog een persconferentie van Jeroentje , Mark en Klaas dat sns-reaal is genationaliseerd of moeten we tot 14 feb wachten?
Vanavond om 19:00uur
Bea herself beat that :7

Nu maar hopen dat ze al haar ministers van financien van vroeger tot en met nu tot in de hel gaat vervolgen en kaalplukken w/
pi_122176628
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Vanavond om 19:00uur
Bea herself beat that :7

Nu maar hopen dat ze al haar ministers van financien van vroeger tot en met nu tot in de hel gaat vervolgen en kaalplukken w/
Zou wel een verrassing zijn als ze aankondigd zo zat van het gedoe rondom de banken te zijn dat ze ingrijpt.
  maandag 28 januari 2013 @ 19:05:30 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122177155
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:00 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Zou wel een verrassing zijn als ze aankondigd zo zat van het gedoe rondom de banken te zijn dat ze ingrijpt.
Huis den Bosch wordt een nood opvangcentrum voor achtergestelde obligatieshouders van SNS!
Mijn reisverslagen
pi_122180078
quote:
13s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat de staat een failliete bank een lening/bailout heeft verstrekt die niet preferent is!?
zou een slecht signaal geven aan andere schuldeisers van de bank met als gevolg negatieve impact op SNS (dit is wat ik denk hoor)
  maandag 28 januari 2013 @ 19:39:03 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122180284
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

zou een slecht signaal geven aan andere schuldeisers van de bank met als gevolg negatieve impact op SNS (dit is wat ik denk hoor)
A
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

Dat moest het tier-1 vermogen opkrikken. Dat doet het alleen maar als het helemaal achtergesteld is. Anders is het een gewone lening, zonder enig effect op het EV van de bank.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 19:53:15 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122181444
Ja daarom is het een grof schandaal. Om dat te bereiken had je ook de oorspronkelijke financiers een haircut kunnen geven of een debt to equity conversie kunnen doen en dan als dat nog nodig is zou de staat geld aan de bank kunnen uitlenen, waarbij die lening dan preferent is. Maar dat was dan nieteens nodig geweest want als die tent eenmaal fatsoenlijk is geherkapitaliseerd dan hebben ze geen enkele moeite om geld aan te trekken hoor. Wat er nu gebeurt is natuurlijk de wereld op z'n kop!
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 19:55:10 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122181589
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef SeLang het volgende:
Ja daarom is het een grof schandaal. Om dat te bereiken had je ook de oorspronkelijke financiers een haircut kunnen geven of een debt to equity conversie kunnen doen en dan als dat nog nodig is zou de staat geld aan de bank kunnen uitlenen, waarbij die lening dan preferent is. Maar dat was dan nieteens nodig geweest want als die tent eenmaal fatsoenlijk is geherkapitaliseerd dan hebben ze geen enkele moeite om geld aan te trekken hoor. Wat er nu gebeurt is natuurlijk de wereld op z'n kop!
Dat is toen zo overwogen om paniek te voorkomen.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 20:03:06 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122182188
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toen zo overwogen om paniek te voorkomen.
Maar dat is onzin imo. Geef de obligatiehouders 100% equity in ruil voor een 30% haircut of wat er ook nodig is om die bank te herkapitaliseren en de rust is hersteld. Daarna is immers het faillisementsrisico geweken.
Mijn reisverslagen
pi_122182721
Als ze besluiten geen geld te geven krijg je vanavond nog een pinrun.
  maandag 28 januari 2013 @ 20:13:54 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122182962
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat is onzin imo. Geef de obligatiehouders 100% equity in ruil voor een 30% haircut of wat er ook nodig is om die bank te herkapitaliseren en de rust is hersteld. Daarna is immers het faillisementsrisico geweken.
Op dat moment was een 30% haircut boven de marktwaarde geweest.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 20:23:37 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122183708
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op dat moment was een 30% haircut boven de marktwaarde geweest.
Welke marktwaarde? Dat hele extend and pretend is natuurlijk ook een fout geweest. Het beste is gewoon een faillissement. Dat zie je vanzelf wel wat de assets nog opleveren. Maar in zo'n firesale op dat moment was dat wellicht niet veel dus obligatiehouders hadden een flink incentive om een haircut te accepteren in ruil voor equity. Het vreemd vermogen van SNS is/was tientallen miljarden dus met een 30% haircut daarop kun je al gauw een gat van 10 miljard in het eigen vermogen dichten.

Obligatiehouders zijn dan aandeelhouders geworden en als later was gebleken dat die 10 miljard teveel was en bijv 5 miljard al genoeg was dan kunnen ze met de overgebleven 5 miljard aandelen terugkopen waardoor die weer in waarde stijgen. Of het als superdividend laten uitkeren. Dat geld is dan niet weg he.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 20:28:21 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122184052
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Welke marktwaarde? Dat hele extend and pretend is natuurlijk ook een fout geweest. Het beste is gewoon een faillissement. Dat zie je vanzelf wel wat de assets nog opleveren. Maar in zo'n firesale op dat moment was dat wellicht niet veel dus obligatiehouders hadden een flink incentive om een haircut te accepteren in ruil voor equity. Het vreemd vermogen van SNS is/was tientallen miljarden dus met een 30% haircut daarop kun je al gauw een gat van 10 miljard in het eigen vermogen dichten.

Obligatiehouders zijn dan aandeelhouders geworden en als later was gebleken dat die 10 miljard teveel was en bijv 5 miljard al genoeg was dan kunnen ze met de overgebleven 5 miljard aandelen terugkopen waardoor die weer in waarde stijgen. Of het als superdividend laten uitkeren. Dat geld is dan niet weg he.
Dat had zo gekund ja. De marktwaarde was gewoon de koers van die obligaties op de markt. Dat was 50% ofzo. Ruimte genoeg.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 20:38:56 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122184822
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat had zo gekund ja. De marktwaarde was gewoon de koers van die obligaties op de markt. Dat was 50% ofzo. Ruimte genoeg.
Ja, met een 50% haircut dan was de SNS nu rijker geweest dan de Rabobank.

Maar zoals ik al schreef was een gedeeltelijke debt to equity conversie een elegante oplossing geweest voor niet alleen SNS maar ook de andere banken. En ook als je daarin door was geschoten (een wat te rigoreuze haircut dus) dan was dat geld niet verloren gegaan want de obligatiehouders zijn dan immers de nieuwe aandeelhouders geworden en daarmee zijn ze ook de eigenaar van eventuele overtollige cash die op de balans komt te staan. En na de crisis kan dat dan gewoon worden uitgekeerd als superdividend of gebruikt om eigen aandelen in te kopen.
Mijn reisverslagen
pi_122193879
quote:
'Obligatieplan SNS zorgt voor onrust bij ABP'
AMSTERDAM - De suggestie dat obligatiehouders mogelijk moeten meebetalen aan het redden van SNS Reaal heeft onrust veroorzaakt bij het ABP en zijn pensioenuitvoerder APG.

Foto: ANP
Dat bevestigde een woordvoerder van het APG in reactie op berichtgeving op de website van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).

Onlangs bleek dat de Nederlandse overheid van plan is om bij een redding van het noodlijdende SNS de obligatiehouders te laten meebetalen. Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem liet toen doorschemeren dat obligatiehouders wat hem betreft niet hoeven te worden ontzien.
Nationalisatie
De APG-woordvoerder gaf aan dat ''als er gesproken wordt over nationalisatie er lampen beginnen te knipperen. Dat gebeurt ook als wordt gesproken over het mee laten betalen van obligatiehouders''.

Als tijdens het spel de regels worden aangepast dan veroorzaakt dat onrust, zo vatte hij het samen. Ook andere ingewijden in de financiële sector bevestigen het ontstane sentiment.
ABP
Het ABP had, op basis van het beleggingsoverzicht van 2011, voor een totaal van 405 miljoen euro aan vastrentende obligaties van SNS in bezit. ''Dat hebben we inmiddels zeer significant afgebouwd'', aldus de zegsman die geen concrete cijfers wilde noemen. Hij sprak van een versnelling in de laatste maanden.

bron: http://www.nu.nl/economie(...)-onrust-bij-abp.html

Als obligatiehouder loop je toch het risico :') Snap niet dat dit soort gasten altijd uit de wind gehouden worden wanneer het slecht gaat. Zij zijn degene die het risico nemen om in dit soort organisaties te ''investeren''.

Jammere is wel dat het over de pensioenen van heel veel mensen gaat die hier niets aan kunnen doen en hierdoor gestraft worden. Dan kan ik maar een conclusie trekken, er staan verkeerde mannen aan het bewind bij zulke clubs!
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
  maandag 28 januari 2013 @ 23:14:45 #240
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122194795
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:00 schreef erniee het volgende:

[..]

Als obligatiehouder loop je toch het risico :') Snap niet dat dit soort gasten altijd uit de wind gehouden worden wanneer het slecht gaat. Zij zijn degene die het risico nemen om in dit soort organisaties te ''investeren''.

Jammere is wel dat het over de pensioenen van heel veel mensen gaat die hier niets aan kunnen doen en hierdoor gestraft worden. Dan kan ik maar een conclusie trekken, er staan verkeerde mannen aan het bewind bij zulke clubs!
Je snapt er echt geen kut van hè?
pi_122195627
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

in dat geval ik ook niet want ben het met hem eens, dus vertel, wat snappen wij niet.
SNS gaat maar als een idioot defaulten met uitzondering van de particuliere rekening houder tot 100k.
pi_122197179
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:14 schreef TweeGrolsch het volgende:

[..]

Geef dan in ieder geval aan waarom ik het niet zou snappen en wat jij er van vindt!
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
pi_122202198
Mogelijk ook een strop voor de FNV

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-SNS-Reaal.dhtml
  dinsdag 29 januari 2013 @ 09:47:45 #244
379943 Paper_Tiger
Neem verantwoordelijkheid
pi_122202626
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:29 schreef 99.999 het volgende:
Mogelijk ook een strop voor de FNV

http://www.volkskrant.nl/(...)-van-SNS-Reaal.dhtml
Dat zal we loslopen. De enige die met een strop blijven zitten zijn obligatiehouders.
a man convinced against his will is of the same opinion still
  dinsdag 29 januari 2013 @ 10:37:41 #245
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122203996
quote:
6s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 09:47 schreef Paper_Tiger het volgende:

[..]

Dat zal we loslopen. De enige die met een strop blijven zitten zijn obligatiehouders.
Dat zal wel loslopen. Die obligaties noteren op dit moment zo'n 30% hoger dan 3 maanden geleden. De markt gelooft er dus niet in.
The End Times are wild
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:17:11 #246
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122205059
Hoe is de volgorde van schuldeisers bij SNS eigenlijk?

1) Aandeelhouders
2) De staat
3) Achtergestelde obligaties
4) gewone obligaties
5) spaarders?

Of moeten 2 en 3 gewisseld worden? Of is dat per achtergestelde obligatie anders?
The End Times are wild
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:18:13 #247
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_122205094
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:17 schreef LXIV het volgende:
Hoe is de volgorde van schuldeisers bij SNS eigenlijk?

1) Aandeelhouders
2) De staat
3) Achtergestelde obligaties
4) gewone obligaties
5) spaarders?

Of moeten 2 en 3 gewisseld worden? Of is dat per achtergestelde obligatie anders?
De Belastingdienst gaat toch altijd voor?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:19:32 #248
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122205139
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:18 schreef freako het volgende:

[..]

quote:

[..]

Het gaat niet om de belastingdienst, maar om de staatssteun die de overheid verstrekt heeft. Is die meer of minder preferent dan de achtergestelde obligaties? Dat is een interessante vraag, want als dat achtergesteld is, dan kan de overheid het eigenlijk niet maken om de achtergestelde obligatiehouders te laten bloeden. Dan stelde die staatssteun niks voor achteraf.
The End Times are wild
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:19:35 #249
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122205140
quote:

[..]

De belastingdienst wel. Maar dat is iets anders dan de achtergestelde leningen die de staat aan SNS heeft verstrekt.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:20:52 #250
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122205174
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:19 schreef LXIV het volgende:

Het gaat niet om de belastingdienst, maar om de staatssteun die de overheid verstrekt heeft. Is die meer of minder preferent dan de achtergestelde obligaties? Dat is een interessante vraag, want als dat achtergesteld is, dan kan de overheid het eigenlijk niet maken om de achtergestelde obligatiehouders te laten bloeden. Dan stelde die staatssteun niks voor achteraf.
Het lijkt me dat die in hetzelfde schuitje zitten. Maar dit is een mooie vraag voor Dino....
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:24:26 #251
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122205273
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:20 schreef SeLang het volgende:

[..]

Het lijkt me dat die in hetzelfde schuitje zitten. Maar dit is een mooie vraag voor Dino....
Is er geen enkele mate van preferentie aangegeven? Ik heb Dino al gePMd
The End Times are wild
  dinsdag 29 januari 2013 @ 11:31:21 #252
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122205477
Volgens Dino is de staatssteun gelijkgesteld aan aandelen, dus nog achter de perps. Dat zou betekenen dat het eigendomsrecht en alle afspraken mbt de staatssteun geschonden worden als de overheid obligatiehouders zou laten meebetalen.

Dat wil niet zeggen dat de overheid dit niet zal doen, maar ik durf een klein gokje wel aan. 15000 SNS 11,25 FTW.
The End Times are wild
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:21:36 #253
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122207031
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 11:31 schreef LXIV het volgende:
Volgens Dino is de staatssteun gelijkgesteld aan aandelen, dus nog achter de perps. Dat zou betekenen dat het eigendomsrecht en alle afspraken mbt de staatssteun geschonden worden als de overheid obligatiehouders zou laten meebetalen.

Dat wil niet zeggen dat de overheid dit niet zal doen, maar ik durf een klein gokje wel aan. 15000 SNS 11,25 FTW.
Als dat zo is dan moeten die obligatiehouders gewoon hun poot stijf houden en het op een faillissement laten aankomen.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:22:09 #254
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122207050
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als dat zo is dan moeten die obligatiehouders gewoon hun poot stijf houden en het op een faillissement laten aankomen.
En dat gebeurt toch niet. Maar een haircut van 40% is natuurlijk ook gewoon prima.
The End Times are wild
pi_122207059
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:21 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hebben ze die mogelijkheid uberhaubt wel. de overheid laat dat niet gebeuren en negeert desnoods hun belangen.
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:27:24 #256
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122207202
quote:
2s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:22 schreef 99.999 het volgende:

[..]

Hebben ze die mogelijkheid uberhaubt wel. de overheid laat dat niet gebeuren en negeert desnoods hun belangen.
De staat moet zich aan de wet houden. Het zal niet de eerste keer zijn dat de staat zoiets flikt en dat obligatiehouders later bij de rechtbank alsnog hun gelijk halen en worden gecompenseerd. Er is een hele hedgefund industrie die daar van leeft.
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:30:42 #257
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122207314
Het punt is dat wat Dijsselbloem zij gewoon niet klopte. Hij wilde belastingbetalers niet mee laten betalen. Maar het gaat niet om een nieuwe lening, het gaat om het afbetalen van de oude staatssteun.
Die is toen gegeven met als voorwaarde dat deze steun helemaal achteraan zou staan mocht SNS failliet gaan. Dit om de overige schuldeisers van SNS gerust te stellen (en de financiële markten).
Dan kun je 5 jaar later niet opeens roepen dat deze schuld niet achteraan staat. Dan is het achteraf helemaal geen steun geweest. Dan kunnen ING en AEGON ook gaan roepen dat ze nooit staatssteun ontvangen hebben, aangezien deze met terugwerkende kracht helemaal niet achtergesteld blijkt.
The End Times are wild
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:44:48 #258
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122207744
‘Blijf van die bankobligaties af’

De Nederlandse Bank is tegen de plannen om obligatiehouders van banken te laten meebetalen aan een redding. Die plannen gaan te ver en raken de financierbaarheid van de sector. Directielid Elderson van DNB stelde in een toespraak dat de Interventiewet niet over het juridische instrumentarium beschikt om obligatiehouders aan te pakken, terwijl minister Dijsselbloem onlangs het tegenovergestelde beweerde. (FD, p.1)

En we zijn weer eens besodemieterd door onze min van financien ;)

Zijn ze nou echt zo dom of kunnen ze niets anders dan liegen :?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:46:06 #259
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122207789
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:30 schreef LXIV het volgende:
Het punt is dat wat Dijsselbloem zij gewoon niet klopte. Hij wilde belastingbetalers niet mee laten betalen. Maar het gaat niet om een nieuwe lening, het gaat om het afbetalen van de oude staatssteun.
Die is toen gegeven met als voorwaarde dat deze steun helemaal achteraan zou staan mocht SNS failliet gaan. Dit om de overige schuldeisers van SNS gerust te stellen (en de financiële markten).
Dan kun je 5 jaar later niet opeens roepen dat deze schuld niet achteraan staat. Dan is het achteraf helemaal geen steun geweest. Dan kunnen ING en AEGON ook gaan roepen dat ze nooit staatssteun ontvangen hebben, aangezien deze met terugwerkende kracht helemaal niet achtergesteld blijkt.
Als dat waar is dan staat de minister inderdaad mooi voor lul. Maar ik weet niet of hij op een andere nog leverage heeft om een vrijwillige haircut af te dwingen....
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:47:08 #260
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122207821
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:46 schreef SeLang het volgende:

[..]

Als dat waar is dan staat de minister inderdaad mooi voor lul. Maar ik weet niet of hij op een andere nog leverage heeft om een vrijwillige haircut af te dwingen....
Volgens de regelgeving waar aan hij refereert mag hij ingrijpen als de 'stabiliteit van de financiële sector ernstig in gevaar komt'. Vraag is natuurlijk of dat het geval is als de SNS in de problemen komt. Zo niet, dan mag hij niks.
The End Times are wild
  dinsdag 29 januari 2013 @ 12:50:31 #261
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122207965
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 12:47 schreef LXIV het volgende:

[..]

Volgens de regelgeving waar aan hij refereert mag hij ingrijpen als de 'stabiliteit van de financiële sector ernstig in gevaar komt'. Vraag is natuurlijk of dat het geval is als de SNS in de problemen komt. Zo niet, dan mag hij niks.
Gelukkig heeft hij al een nieuwe baan als voorzitter van de Eurogroep. Minister van Financiën was toch maar een bijbaantje _O-
Mijn reisverslagen
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:01:11 #262
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122208382
En we hebben een koper voor SNS w/

Student (26) wil graag SNS kopen :D

Eén bereidwillige koper heeft SNS in elk geval, en dat is de 26-jarige Amsterdamse economiestudent Sibbe Jan Noppert. Vorig jaar voerde hij tot voor de rechter strijd met de Rabobank over het gebruiksrecht van de naam Boerenleen, nu wil hij SNS redden. 'Een schitterende bank, die voor een prikje te koop is', maar die - zo moet hij zelf erkennen - natuurlijk zijn middelen wel ver te boven gaat. 'Helemaal overnemen hoeft ook niet, een kritische massa van de aandelen is genoeg,' klinkt het al wat bescheidener.

Noppert vindt dat SNS slecht wordt geleid en bepleit stevige investeringen in bijvoorbeeld de bouw en hypotheekmarkt om zowel de bank als de Nederlandse economie weer op een hoger plan te brengen. 'Want je kunt beter 5 procent aan hypotheekrente krijgen dan een kwart procent door je geld bij de ECB te stallen.'

Aan rekensommen geen gebrek: als alle 460.000 bouwvakkers ieder 100 euro opzij leggen om hun baan te redden, als 100.000 miljonairs elk een ton storten, als alle boeren hun spaargeld erin stoppen...

Noppert is al langsgegaan bij een aantal superrijken in Nederland van wie hij de naam niet wil noemen. Er zijn er bij die de bank zouden kunnen kopen, maar de oogst is tot nu toe mager. 'Wie zijn schaapjes op het droge heeft, gaat liever geen avonturen aan. Dat is nu precies de houding die maakt dat Nederland niet bij de 180 landen in de wereld zit waar het economisch wél loopt.'

http://www.ad.nl/ad/nl/10(...)raag-SNS-kopen.dhtml

Welke fokker is dit :?
  dinsdag 29 januari 2013 @ 13:03:27 #263
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122208491
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

Eén bereidwillige koper heeft SNS in elk geval, en dat is de 26-jarige Amsterdamse economiestudent Sibbe Jan Noppert. Vorig jaar voerde hij tot voor de rechter strijd met de Rabobank over het gebruiksrecht van de naam Boerenleen, nu wil hij SNS redden. 'Een schitterende bank, die voor een prikje te koop is', maar die - zo moet hij zelf erkennen - natuurlijk zijn middelen wel ver te boven gaat. 'Helemaal overnemen hoeft ook niet, een kritische massa van de aandelen is genoeg,' klinkt het al wat bescheidener.

Noppert vindt dat SNS slecht wordt geleid en bepleit stevige investeringen in bijvoorbeeld de bouw en hypotheekmarkt om zowel de bank als de Nederlandse economie weer op een hoger plan te brengen. 'Want je kunt beter 5 procent aan hypotheekrente krijgen dan een kwart procent door je geld bij de ECB te stallen.'

Aan rekensommen geen gebrek: als alle 460.000 bouwvakkers ieder 100 euro opzij leggen om hun baan te redden, als 100.000 miljonairs elk een ton storten, als alle boeren hun spaargeld erin stoppen...

Noppert is al langsgegaan bij een aantal superrijken in Nederland van wie hij de naam niet wil noemen. Er zijn er bij die de bank zouden kunnen kopen, maar de oogst is tot nu toe mager. 'Wie zijn schaapjes op het droge heeft, gaat liever geen avonturen aan. Dat is nu precies de houding die maakt dat Nederland niet bij de 180 landen in de wereld zit waar het economisch wél loopt.'

Wel geniaal, het geld voor 5% uitlenen voor een hypotheek ipv bij de ECB stallen voor een kwartje. Scheelt een factor 20 aan inkomsten. Dat ze bij SNS daar zelf niet opgekomen zijn. Duidelijk bewijs van mismanagement.
The End Times are wild
  woensdag 30 januari 2013 @ 13:15:32 #264
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122251641
SNS had geen grip op slechte kredieten :D

De afdeling die probleemkredieten bij Property Finance moest beheren was door SNS Reaal zwaar onderbezet, toen het overgenomen werd van ABN Amro. Blijkbaar lag er meer nadruk op commercie, dan op managen van slechte kredieten. Slechts drie mensen hielden de miljardenportefeuille bij in de afdeling bijzonder beheer. Grote verliezen op de vastgoedportefeuille hebben SNS Reaal aan de rand van de afgrond gebracht. SNS Reaal is nog in charge van de eigen toekomst, de vraag is alleen: hoe lang nog? (FD, p.1 - Tel, p.31)

:') |:(

Topman toch wel bonus gehad :r

[ Bericht 0% gewijzigd door ikweethetookniet op 30-01-2013 15:29:15 ]
pi_122251713
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 13:15 schreef ikweethetookniet het volgende:

Topman toch wel bonus gehad :r
Grote bonussen bij banken met staatssteun zijn volledig wegbelast volgens mij.
pi_122252443
quote:
1s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 13:01 schreef ikweethetookniet het volgende:

Wat een kneus.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_122252634
Het AD gaat ook rap achteruit zeg.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
  woensdag 30 januari 2013 @ 15:25:56 #268
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122256471
Onderzoek waardering vastgoed van start :O

DNB onderzoekt hoe banken omgaan met de waardedalingen van het commercieel vastgoed.

Projectleider Martijn Schrijvers in de rubriek Kijkje in de keuken van het toezicht.

Wat is de insteek van het onderzoek?
‘De commerciële vastgoedmarkt staat onder druk: steeds meer kantoren en winkels staan leeg. Hierdoor daalt op meerdere locaties de waarde van commercieel vastgoed. Nu is het de vraag hoe banken omgaan met deze omstandigheden. In het onderzoeksproject Asset Quality Review Commercieel Vastgoed staan een paar vragen voorop. Hoe en hoe vaak waarderen banken het commercieel vastgoed dat is ingebracht als onderpand voor leningen? Hebben de banken de risico’s goed in kaart en houden ze voldoende kapitaal aan om eventuele risico’s op te vangen? _O-

Op basis van het onderzoek stelt DNB een aantal ‘good practices’ op voor het kredietrisicobeheerbeleid en het beleid voor de waarderingen van commercieel vastgoed. Vervolgens zal DNB beoordelen of een bank adequaat gekapitaliseerd is voor vastgoedrisico. Indien dit niet het geval is zal DNB een pijler 2 kapitaalopslag opleggen voor vastgoedrisico binnen de kapitaal- en liquiditeitsbeoordeling (SREP).’

Hoeveel banken doen mee aan het onderzoek?
‘Veertien banken: alle grote banken een tiental middelgrote en kleinere banken. Deze banken doen een self-assessment om vast te stellen hoe ze hun portefeuille vastgoed waarderen en de risico’s beheersen. Zij zullen de self-assessments eind januari inleveren bij ons. Vervolgens gaan wij die analyses onder de loep nemen. Daarnaast gaan we onderzoek doen naar het beleid rond commercieel vastgoed. Ook gaan we langs bij banken om een aantal concrete cases van vastgoedleningen te bekijken. Zo kunnen we vaststellen of het beleid ook in de praktijk goed wordt ingevuld.’

Wanneer zijn de algemene resultaten bekend?
‘Eerst krijgen de deelnemende individuele banken de resultaten voor hun eigen bank. Die resultaten gaan niet naar buiten. Eind mei gaan we de algemene resultaten van ons onderzoek communiceren aan de hele sector.’

En jij trekt de kar bij dit project?
‘Ja. Ik coördineer dit onderzoeksproject en stuur de specialisten aan. We hebben een onderzoeksteam van DNB-experts, en huren ook consultants in. Het managen van grote projecten vind ik erg leuk. Daarnaast werk ik, voor 50% van de tijd, als toezichthouder. Vorig jaar ben ik overgestapt naar het toezicht. Mijn specialiteit is marktrisico: ik onderzoek de handelsactiviteiten van banken. Hiervoor werkte ik bij de afdeling Financiële markten van DNB. De vakkennis en ervaring van toen kan ik nu in het toezicht op een andere manier inzetten.

http://www.dnb.nl/publica(...)i-2013/dnb284378.jsp

Zo die zijn er mooi op tijd bij zeg :|W _O-
Ze hebben echt wat geleerd uit het verleden :X
DNB= De Nationale Beerput :7
  FOK!-Schrikkelbaas woensdag 30 januari 2013 @ 16:39:03 #269
862 Arcee
Look closer
pi_122259334
quote:
'Banken gaan toch SNS helpen'

De drie grootbanken ABN Amro, ING en Rabobank, gaan toch geld steken in SNS Reaal. Dat meldt RTLZ op basis van bronnen. De drie banken zouden 400 miljoen euro willen bijdragen door niet rechtstreeks maar via een consortium in de bank te investeren. Voor de redding van de bank en verzekeraar is een kapitaalinjectie van circa 1,5 tot 2 miljard euro nodig.

Spaargeld
Volgens bronnen van de NOS wordt er nog over allerlei scenario's gesproken. Het is voor de hand liggend dat de drie grote banken door de minister van Financiën wel gedwongen worden een bijdrage te leveren. Zij zijn per slot van rekening in het geval van een faillissement van SNS ook veel geld kwijt. De banken draaien namelijk op voor de vergoeding van maximaal 100.000 euro aan spaargeld per SNS-rekeninghouder zoals dat geregeld is in het depositogarantiestelsel. Bij SNS staat ruim 32 miljard euro aan spaargeld uit.

Staatssteun
Twee weken geleden werd duidelijk dat Brussel niet instemt met rechtstreekse investeringen door ABN Amro en ING in SNS Reaal. De beide banken krijgen namelijk zelf staatssteun en mogen hun marktaandeel niet vergroten via overnames of investeringen, zolang ze de steun niet hebben terugbetaald. Voor de Rabobank geldt die belemmering niet, maar de bank zou geen trek hebben om als enige bank op te draaien voor de problemen.

De koers van SNS ging vanmiddag met meer dan 20 procent omhoog naar zo'n 88 cent.
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:56:57 #270
94080 VeX-
HAHA..JIJ hebt HEUL veel POSTS
pi_122265640
+19% vandaag op de beurs.
Life is just a series of peaks and troughs, yeah. And you don't know whether you're in a trough until you're climbing out, or on a peak, 'till you're coming down. And that's it. - David Brent
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:01:31 #271
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122279815
Toekomst van ASN Bank onzeker

Na 2008 ging het kampioen duurzaamheid ASN voor de wind. Nu wordt de dochter van SNS Reaal meegesleept in de problemen. 'SNS Reaal is onze enige aandeelhouder. Wie onze aandeelhouder is, daar hebben wij geen zeggenschap over', zegt een woordvoerder van de ASN Bank in Den Haag.

Als kampioen van de duurzaamheid en als uitzondering op de graaicultuur kreeg deze kleine bank de wind in de zeilen na de crisis van 2008. In vier jaar tijd verdubbelde de inleg van spaargelden

http://www.nd.nl/artikele(...)van-asn-bank-onzeker

En volgens nieuwsuur is de helft van dat spaargeld uitgeleend aan SNS met als onderpand hypotheken :|W
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:06:08 #272
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122280073
Duurzaam, maar wel met mate :')

ASN Bank heeft het afgelopen jaar 11,3 procent nieuwe klanten aangetrokken

De idealistische ASN Bank is een volle dochter van SNS Reaal. Anders dan het moederbedrijf is de bank gezond en brengen veel klanten er hun spaargeld naar toe. Maar meer dan de helft daarvan wordt doorgesluisd naar het noodlijdende SNS, dat er hypotheken mee financieert. Hoe duurzaam is dat? :D :P

Bankwijzer
De ASN Bank staat te boek als een van de duurzaamste banken van Nederland. In de Eerlijke Bankwijzer, die banken test op hun duurzaamheid, scoort de ASN Bank goed. In de Eerlijke Bankwijzer monitoren onder meer OxfamNovib, FNV en Milieudefensie samen het beleid en de praktijk van banken op het gebied van maatschappelijke en duurzame onderwerpen zoals arbeidsrechten, klimaatverandering, dierenwelzijn en bonusbeleid.

Hypotheken
Bert Scholtens, hoogleraar economie en commissaris bij de Rabobank in Groningen, beargumenteerde gisteren in Trouw dat de Bankwijzer ASN ten onrechte als uiterst duurzaam aanmerkt, omdat veel geld wordt doorgesluisd naar het moederbedrijf. Feit is dat miljarden van ASN in hypotheken van SNS worden geïnvesteerd.

De ASN Bank gaat inhoudelijk niet in op het verwijt van Scholtens, maar zegt wel dat de bank in ieder geval niet in (kern)wapenfabrikanten investeert. Bovendien zijn investeringen in hypotheken duurzamer dan bijvoorbeeld investeringen in bedrijven die naar olie boren op de Noordpool of het milieu vervuilen in Nigeria, is het verweer van ASN.

Moeilijk
De ASN Bank heeft meer geld te besteden dan dat er in duurzame projecten belegd kan worden. Het is in Nederland moeilijk om meer dan 200 miljoen te investeren in goede duurzame projecten, blijkt uit de antwoorden die Nieuwsuur kreeg op een aantal vragen aan de bank.

Zelfstandig
De Eerlijke Bankwijzer beoordeelt ASN Bank apart van SNS Reaal omdat de bank niet alleen een aparte bankvergunning heeft, maar ook formeel een eigen beleid voert en daarnaast zelfstandig tot de grootste tien banken op de Nederlandse spaarmarkt behoort. De bank groeide het afgelopen jaar sterk.

Scherper
Het is wel van belang dat ASN, SNS en andere banken scherpere eisen gaan stellen ten aanzien van isolatie en duurzame materialen in de woningbouw, vindt de Bankwijzer. Die heeft dan ook aangekondigd in april de sector woningbouw/vastgoed toe te voegen en alle banken daarop te gaan vergelijken.

http://nieuwsuur.nl/onder(...)ar-wel-met-mate.html

Gaat lekker weer :D
pi_122280074
de enige echte duurzame bank is triodos
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:08:50 #274
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122280182
Alle vragen van nieuwsuur aan ASN vind je hier :7

http://nieuwsuur.nl/documenten/vragennieuwsuuraanasn_1.pdf

En wie zit er tegenwoordig in de raad van advies :?

Femke Halsema :X
En die gaat het allemaal even uitzoeken en komt er op terug :|W _O-
pi_122280563
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:06 schreef arjan1212 het volgende:
de enige echte duurzame bank is triodos
ook bewust voor gekozen voor een spaarrekening boven asn.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 30-01-2013 23:16:19 ]
  donderdag 31 januari 2013 @ 08:55:04 #276
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122287581
Redden CVC en grootbanken SNS?

SNS Reaal is druk in gesprek met een consortium over een broodnodige kapitaalinjectie. Investeringsmaatschappij CVC voert dit consortium aan, PGGM maakt er ook deel vanuit. De groep zou bereid zijn om 1,8 mrd euro te steken in de op omvallen staande bank-verzekeraar. Daarnaast zijn ook de grootbanken Rabobank, ING en ABN Amro bereid om de helpende hand toe te steken met een achtergestelde lening van 400 mln euro. Met deze constructie hoopt SNS Reaal nationalisatie te voorkomen. Er ligt nog geen akkoord, onderhandelingen zijn nog gaande. (FD, p.1 - Tel, p.27 – VK, p.21)

Spannend *O*
pi_122289293
Als SNS valt moeten de banksters sowieso flink gaan meebetalen via het deposito garantiestelsel en zijn ze die doekoes kwijt. Misschien dat een reddingsactie dan net even wat voordeliger is?
I'll sing you a lullaby.
pi_122292974
SNS Reaal praat met een consortium onder leiding van investeringsmaatschappij CVC over versterking van het kapitaal.

Deze groep, waartoe ook pensioenbeheerder PGGM behoort, is bereid tot ¤1,8 mrd op tafel te leggen en zou daarmee de nieuwe eigenaar van de bank-verzekeraar worden.

Reactie SNS Reaal

SNS Reaal zegt donderdag in een verklaring dat 'de inspanning van SNS Reaal gericht is op een scenario waarin ook wordt deelgenomen door private investeerders'. 'Over dit scenario is de afgelopen dagen intensief gesproken', bevestigt SNS, 'maar er is geen enkele zekerheid dat deze gesprekken resultaat zullen hebben.'

De koers van het aandeel SNS Reaal staat donderdag op een winst die varieert tussen de 2,5% en 3%.

Te nemen hobbels

Bovendien zijn ABN Amro, ING en Rabobank bij een akkoord bereid hun concurrent te helpen met ¤400 mln in de vorm van een achtergestelde lening, die ‘Brussel-proof’ is. Dat extra kapitaal is nodig om de problemen bij vastgoeddochter Property Finance op te lossen.

Dat bevestigen meerdere bronnen tegenover deze krant op voorwaarde van anonimiteit. Met deze constructie hoopt SNS een nationalisatie te voorkomen. Betrokkenen waarschuwen dat er geen akkoord ligt omdat er nog enkele hobbels moeten worden genomen.

Duurzame oplossing

Zo willen de beoogde nieuwe ­eigenaren meer zekerheid over enkele dossiers die in toekomst voor problemen kunnen zorgen zoals de woekerpolisaffaire. Toezichthouder de Nederlandsche Bank (DNB) moet bovendien nog akkoord gaan. Die wil een duurzame oplossing en de zekerheid dat een nieuwe eigenaar ook bijspringt bij een nieuwe recessie.

CVC presenteerde in december een plan waarbij ¤1,8 mrd werd gestoken in SNS Reaal. Die zou de opbrengst gebruiken om de problematische vastgoed­leningen fors af te boeken en vervolgens over te hevelen naar een ‘bad bank’. De drie Nederlandse banken en de Staat zouden dat vehikel vervolgens moeten financieren.

Risico's

De Tweede Kamer liet tijdens een vertrouwelijk overleg met ­minister Jeroen Dijsselbloem ­weten daar niets voor te voelen, wegens de mogelijke risico’s. En de banken vonden de afboeking van ¤ 1,8 mrd te weinig. Daardoor ging dit hele plan, waarbij CVC ook nog verzekeraar ASR van de Staat had willen overnemen en laten fuseren met de verzekeringspoot van SNS Reaal, niet door.

In het nieuwe plan kan er extra worden afgeboekt door de bijdrage van de grootbanken. Die mogen geen kapitaal in de ‘bad bank’ storten. Dat was wel de voorkeursoplossing van het ministerie van Financiën, maar de Europese Commissie stak er een stokje voor. Zij beoordeelt dat als een soort acquisitie, en ING en ABN Amro mogen als straf voor eerdere staatssteun geen overnames doen.

In het nieuwe voorstel leveren de banken geen kapitaal, maar wel een vorm van vreemd vermogen die mag meetellen bij de kapitaalbuffer. Hoe Brussel daarover oordeelt, is onbekend.

Tegenzin

Evenmin is bekend of Financiën de nieuwe opzet accepteert. Er is immers toch een risico, weliswaar kleiner dan voorheen, op de vastgoedportefeuille. Bovendien krijgt de Staat in alle scenario’s de bij SNS nog openstaande staatssteun van ¤565 mln niet of niet op tijd terugbetaald. Het alternatief van een nationalisatie is echter nog veel duurder.

De banken leveren hun bijdrage met tegenzin. Ze zijn onder druk gezet door Financiën. Dat heeft gedreigd de ¤400 mln op te halen door de bankenbelasting te verhogen. De banken hebben de minister gewaarschuwd dat de ­ratingbureaus dat uitleggen als een overheid die niet instaat voor zogeheten systeembanken. Overigens lopen de drie banken bij nationalisatie vanwege het depositogarantiestelsel ook het risico te moeten bijdragen aan een oplossing.

Tijd dringt

Begin deze week bevestigde SNS Reaal al te werken aan ‘een scenario waarin wordt gesproken met private investeerders’. Namen werden toen niet genoemd.

De tijd dringt. SNS Reaal heeft altijd aangegeven voor de publicatie van de jaarcijfers op 14 februari een oplossing te willen hebben. Door de aanhoudende publiciteit rond de bank groeit het risico dat spaarders hun geld opnemen, al vallen de opnames tot nu toe erg mee.

Daarom willen DNB en het ministerie dat er al eerder duidelijkheid komt over de private route. Anders volgt alsnog een over­name door de Staat.

SNS Reaal geeft geen commentaar en verwijst naar het pers­bericht van begin deze week.
pi_122293182
wat is dit nou weer voor bericht ? rabobank..

"A possible deal between SNS Reaal (SR.AE) and a consortium led by CVC Capital Partners, as reported by Dutch media, seems as an unlikely and hard-to-execute scenario, according to Rabobank. CVC will attach strict conditions to such a deal, which would be unacceptable for the Dutch government and SNS Reaal's majority shareholder, analyst Cor Kluis says."

"We consider this as just one of the many scenarios which are being discussed. Probably more of these scenarios will come out in the press." Other scenarios, he adds, are the sale of SNS Reaal's insurance business and a nationalization. Meanwhile, SNS Reaal says it remains in talks with private investors on a capital boost, but that there is "no certainty" a deal will be struck"

"Rabobank has a reduce recommendation on SNS Reaal, and a EUR0.60 target."
pi_122294579
quote:
6s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:08 schreef ikweethetookniet het volgende:
Alle vragen van nieuwsuur aan ASN vind je hier :7

http://nieuwsuur.nl/documenten/vragennieuwsuuraanasn_1.pdf

En wie zit er tegenwoordig in de raad van advies :?

Femke Halsema :X
En die gaat het allemaal even uitzoeken en komt er op terug :|W _O-
Natuurlijk zitten alle uitgerangeerde politici bij de banksters vanwege bewezen diensten... is heel normaal. Corrupt as hell natuurlijk maar zo werkt het tegenwoordig in de lage landen.
I'll sing you a lullaby.
pi_122294580
AMSTERDAM (Dow Jones)--Het scenario waarin SNS Reaal (SR.AE) wordt overgenomen door een consortium onder leiding van investeringsmaatschappij CVC, dat het Financieele Dagblad donderdag presenteert, heeft nog veel haken en ogen en is niet goed voor de gewone aandeelhouders, stelt analist Cor Kluis van Rabobank. Naar zijn inschatting zullen de investeerders voor hun investering van EUR1,8 miljard de bank en verzekeraar geheel willen overnemen, exclusief Property Finance, en vastgoedverliezen en woekerpolisclaims verder willen uitsluiten. De overheid en de Stichting Beheer SNS Reaal zouden hun investering van bijna EUR2 miljard dan moeten kwijtschelden, terwijl de overheid ook nog risico voor vastgoed en woekerpolissen zou blijven lopen. Dat is volgens Kluis een moeilijk haalbare kaart. Een scenario met een verkoop van de gehele verzekeringstak lijkt de analist nog steeds waarschijnlijker, terwijl nationalisatie een optie blijft. Rabobank handhaaft het reduce-advies en koersdoel van EUR0,60. Het aandeel SNS Reaal, dat eerder deze maand door de grens van EUR1 zakte, noteert donderdag rond 10.30 uur 4% lager op EUR0,83. Woensdag steeg het 19% na een verhaal van RTL-Z over een mogelijke deal van bijna EUR2 miljard met investeerders. (AVR)
pi_122294643
De vraag is natuurlijk wat is het goedkoopst voor de nederlandse staat.
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:32:13 #283
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122297622
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 13:24 schreef xenobinol het volgende:
Natuurlijk zitten alle uitgerangeerde politici bij de banksters vanwege bewezen diensten... is heel normaal. Corrupt as hell natuurlijk maar zo werkt het tegenwoordig in de lage landen.
:Y Daar is Gerrit Zalm :r een mooi voorbeeld van
Bijna was hij nog in de run geweest als president van DNB :|W
Nadat ze hem eerst een eredoctoraat hadden gegeven om zijn incompetentie te verbloemen :7
pi_122301859
quote:
1s.gif Op donderdag 31 januari 2013 14:32 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

:Y Daar is Gerrit Zalm :r een mooi voorbeeld van
Bijna was hij nog in de run geweest als president van DNB :|W
Nadat ze hem eerst een eredoctoraat hadden gegeven om zijn incompetentie te verbloemen :7
Ach... zelfs op normale wijze verkregen academische titels zijn geen enkele kwaliteitsgarantie.

Maar het is voor onze oude politieke toppers heel normaal om een baantje bij een bank, verzekeraar of accountantsfirma te betrekken. Vandaar dat ze ook niks tegen dat tuig ondernemen want ze willen later wel een mooi baantje na hun politieke loopbaan :r
I'll sing you a lullaby.
pi_122303195
AMSTERDAM - SNS Reaal komt mogelijk samen met de al genationaliseerde verzekeraar ASR in staatshanden. Dat schrijft het Financieele Dagblad (FD) donderdag op gezag van anonieme bronnen.
Foto: ANP

NL Financial Investments (NLFI), de stichting die de staatsdeelnemingen in ABN Amro en ASR voor de overheid beheert, zou ASR willen verkopen aan SNS in ruil voor nieuw uit te geven aandelen, waarmee de overheid grootaandeelhouder zou worden. Daar zou een bedrag tussen de 2 en 2,5 miljard euro mee zijn gemoeid.

Door het samengaan van ASR met Reaal, de verzekeringstak van SNS, ontstaat een dominante speler op de Nederlandse verzekeringsmarkt, aangevuld met de winstgevende consumentenbank SNS Bank. Met de komst van de overheid als grootaandeelhouder is de verwachting dat het bedrijf weer toegang heeft tot de kapitaalmarkt, aldus het FD.

SNS en NLFI waren donderdagmiddag niet bereikbaar voor commentaar.
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:55:34 #286
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122315166
Redt Dik Wessels SNS? :D

Groot nieuws op de voorpagina van menig dode boom vandaag. Een consortium onder leiding van investeringsmaatschappij CVC wil het in zwaar weer verkerende SNS redden. Een betrouwbare bron meldt ons dat ook de Twentse bouwmiljardair Dik Wessels tot het consortium behoort.

‘Dan weet u meer dan ik,’ zegt Wessels tegen Quote. ‘Op dit moment ben ik daar niet bij betrokken. En in de toekomst? Je kan nooit definitief nee zeggen.’

CVC en Wessels (met ¤2 miljard nummer 4 in de Quote 500) zijn geen onbekenden van elkaar. In 2007 nam de investeringsmaatschappij 42,5% van de aandelen VolkerWessels over. Wessels kocht in oktober 2012 een deel van de aandelen terug, waarmee hij weer een controlerend belang in het bouwbedrijf verwierf.

Ook Wessels en SNS kennen elkaar. Wessels’ Reggeborgh is sinds 2011 als adviseur betrokken bij de afbouw van vastgoedfinancieringsflop Property Finance. In juli 2011 namen SNS en Wessels ieder de helft van het mislukte vastgoedproject The Wall over

http://www.quotenet.nl/Nieuws/Redt-Dik-Wessels-SNS-52663

w/
  donderdag 31 januari 2013 @ 21:00:27 #287
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122315418
Verzekeraar SNS Reaal onder druk :')

Het verzekeringsbedrijf van SNS heeft last van de onrust rond de bank. Dat blijkt uit een interne notitie van 7 januari van dit jaar. Het management van SNS Reaal ziet een "substantieel risico" dat het verzekeringsbedrijf op de zakelijke markt "ongeveer 50 procent van de huidige klanten" dreigt te verliezen.

Daarnaast is het voor de verzekeraar lastig om onder de huidige omstandigheden nog nieuwe zakelijke klanten te werven omdat het management "verwacht dat meer dan 60 procent van nieuwe klanten geen zaken doen met Zwitserleven vanwege de rating en de onzekerheid rond de toekomst van SNS Reaal".

De notitie, een interne presentatie, is opgesteld voor CVC, een van de vijf partijen die geïnteresseerd zijn in een mogelijke overname van de verzekeraar en de bank.

Onzekere toekomst
Vorig jaar werd de rating van SNS Reaal door Standard en Poor's verlaagd van BBB+ naar BBB. S&P houdt daarbij rekening met de mogelijke verkoop van een deel of de hele verzekeraar. Volgens SNS loopt de verzekeraar met deze rating het risico nieuwe klanten te verliezen.

Volgens de kredietbeoordelaars staat de verzekeraar er goed voor, maar juist de onzekerheid over de toekomst brengt ze ertoe om kritisch te zijn. Niet alleen S&P waarschuwt daarvoor, ook Fitch en Moody's doen dat.

De verzekeringspoot was in 2011 goed voor een winst van 167 miljoen euro. In 2010 was dat nog 243 miljoen. In 2007 kocht SNS Reaal de Nederlandse activiteiten van AXA. Het bedrijf zou de samenvoeging van de twee vorig jaar afronden.

Reputatie
Uit de stukken blijkt dat de verzekeraar over vorig jaar een tegenvaller heeft van 172 miljoen. Dat is een reservering voor de afschrijving op de naam en extra reserveringen voor pensioenen en enkele andere maatregelen. Het bedrijf moet meer reserveren voor pensioenpolissen. Daarnaast wordt er extra gereserveerd voor de afwikkeling van de woekerpolissen. SNS Reaal had daarvoor al 32 miljoen uitgetrokken, maar vorig jaar kwam daar nog 12 miljoen euro bij.

Verder constateert SNS dat vooral het merk Zwitserleven een sterke reputatie heeft. Veel klanten en tussenpersonen kennen de naam en verbinden het met goede service en producten. SNS biedt ook nog verzekeringen aan onder naam van Proteq en Zelf.

http://nos.nl/artikel/468(...)eaal-onder-druk.html

Going down Going down :P
pi_122315768
Komt er nou vandaag nog een oplossing ?

Met elke dag in het journaal duurt het niet lang meer of iedereen haalt zijn rekening leeg daar
  vrijdag 1 februari 2013 @ 07:50:09 #289
5740 Stroekie
rimpelsauriër
pi_122329693
Straks om 8.30 persconferentie
penny wise, pound foolish
www.frisofeest.nl op 30 november 2012
Gezellig met een zachte gay
  vrijdag 1 februari 2013 @ 07:59:37 #290
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122329762
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 07:50 schreef Stroekie het volgende:
Straks om 8.30 persconferentie
Nou, ik ben benieuwd.
Ik denk dat de gehele staatssteun wordt omgezet in aandelen, en de achtergestelde leningen voor een deel. Net zolang tot er 1,5 - 2 miljard aan vermogen is ontstaan. Daarbij wordt dan natuurlijk gerekend met de nominale waarde ervan. Dat is het simpelste.

Stiekem hoop ik op een haircut van 50% voor die achtergestelde obligatie, en de rest omgezet in aandelen. Dan heb ik die aandelen voor niks!
The End Times are wild
pi_122329864
Geen private redding

quote:
08:00 uur
Verwacht wordt dat het nieuws over SNS Reaal om 08:15 uur bekend wordt gemaakt op de site van de overheid.

07:52 uur
Bronnen melden aan RTL Z dat het er sterk op lijkt dat SNS Reaal wordt genationaliseerd. De bank wordt niet gered door investeringsmaatschappij CVC. Dat betekent dat er geen private redding komt voor de bank en verzekeraar.
http://www.rtl.nl/compone(...)ing-dijsselbloem.xml
Never regret anything, beacuse one time it was exaclty what you wanted.
Op donderdag 29 mei 2014 01:52 schreef Tamashii het volgende:
Aan Ado vraagt iedereen toestemmming
pi_122330005
Jup, het is genationaliseerd.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_122330026
Godver domme wijven die door elkaar praten bij de NOS :r
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
pi_122330032
Dat banken niet failliet mogen gaan, omdat het te grote consequenties heeft voor het systeem, toont wel het failliet van het systeem aan.
Eerst lekker risico nemen en bonussen opstrijken en als blijkt dat het teveel risico was, mag de staat de boel redden :(
pi_122330066
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:33 schreef Wombcat het volgende:
Dat banken niet failliet mogen gaan, omdat het te grote consequenties heeft voor het systeem, toont wel het failliet van het systeem aan.
Eerst lekker risico nemen en bonussen opstrijken en als blijkt dat het teveel risico was, mag de staat de boel redden :(
Zo hoort kapitalisme niet te werken idd.
Currency War, Trade War, Real War
pi_122330086
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:36 schreef Masyl het volgende:

[..]

Zo hoort kapitalisme niet te werken idd.
Je geeft nu echt een vrijbrief aan banken: "Jongens, doe maar lekker. Als het verkeerd gaat, redden we je wel." Je zou eigenlijk geld terug moeten halen bij de investeerders en de top.
  vrijdag 1 februari 2013 @ 08:52:17 #297
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122330285
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:39 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Je geeft nu echt een vrijbrief aan banken: "Jongens, doe maar lekker. Als het verkeerd gaat, redden we je wel." Je zou eigenlijk geld terug moeten halen bij de investeerders en de top.
Echt de plank 100% mis. De bestuurders worden ontslagen en de bank wordt genationaliseerd!! Hoe kun je dat nu een vrijbrief noemen? Dan snap je helemaal niet wat er gebeurd!
The End Times are wild
pi_122330396
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Echt de plank 100% mis. De bestuurders worden ontslagen en de bank wordt genationaliseerd!! Hoe kun je dat nu een vrijbrief noemen? Dan snap je helemaal niet wat er gebeurd!
Nou ja, das natuurlijk wel een relatieve kleine 'straf'.
pi_122330402
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 08:52 schreef LXIV het volgende:

[..]

Vrijbrief is idd niet het goede woord.
Niettemin moet een bedrijf failliet kunnen gaan en niet gered moeten worden.

Hoe zit het met jouw investeringen? Ik las hierboven dat je aandelen had?
pi_122330438
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 februari 2013 09:00 schreef Wombcat het volgende:

[..]

Vrijbrief is idd niet het goede woord.
Niettemin moet een bedrijf failliet kunnen gaan en niet gered moeten worden.

Hoe zit het met jouw investeringen? Ik las hierboven dat je aandelen had?
Een bank is niet hetzelfde als een gewoon bedrijf hoor.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')