abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:37:57 #176
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122084946
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:36 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik denk dat er een onderscheid moet worden gemaakt tussen de professionele beleggers, en de particulieren. De laatsten zijn vaak verkeerd voorgelicht en wisten niet eens wat voor product ze kochten. Die groep mag de overheid wel beschermen vind ik, ook al hebben ze er juridisch gezien misschien geen recht op.
It's all in the game. We kunnen de rest van Nederland niet laten dokken omdat mensen op de beurs dingen gaan doen waar ze geen verstand van hebben. Bij al die producten kun je opzoeken wat de voorwaarden zijn.
The End Times are wild
pi_122084970
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:34 schreef Pleun2011 het volgende:

[..]

Ik ben ook geen voorstander van die inkomensafhankelijke zorgpremie hoor, wil alleen maar aangeven dat mensen vaak hard oordelen als het om anderen gaat, maar als ze zelf dreigen te worden benadeeld dan piepen ze opeens anders.
Daarom moet een staat uberhaupt niet ingrijpen om dit soort onzin te voorkomen, ik ken genoeg bedrijven die in zwaar weer zitten waar de overheid uberhaupt geen poot uitsteekt, en dat soort bedrijven zijn ECHT de dupe van de recessie en niet van een falend topbestuur.
🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️₿🕰️ TikTok next Block
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:39:07 #178
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122085012
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:37 schreef raptorix het volgende:

[..]

Me dunkt dat het terug betaald moet worden, het feit dat het goed heeft uitgepakt zegt niets, als jij me een miljoen geeft en ik zet dat Colonne in bij Roulette met winst zegt nog niets of het een slimme beslissing was.
Het enige punt is eigenlijk dat die leningen op dat moment niet marktconform waren. In dat opzicht is er sprake van verkapte staatssteun. Maar het zou véél meer gekost hebben om die steun niet gegeven te hebben, dus soit.
The End Times are wild
pi_122085099
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:39 schreef LXIV het volgende:

[..]

Het enige punt is eigenlijk dat die leningen op dat moment niet marktconform waren. In dat opzicht is er sprake van verkapte staatssteun. Maar het zou véél meer gekost hebben om die steun niet gegeven te hebben, dus soit.
Ik respecteer jou kennis zeer, maar in dit geval vind ik het toch moeilijk in te schatten, je kunt achteraf moeilijk bepalen of het een goede beslissing was.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:44:14 #180
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122085253
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:41 schreef raptorix het volgende:

[..]

Ik respecteer jou kennis zeer, maar in dit geval vind ik het toch moeilijk in te schatten, je kunt achteraf moeilijk bepalen of het een goede beslissing was.
Nee, dat is zo. Maar het zou echt veel meer gekost hebben als ze de boel in elkaar hadden laten flikkeren. Qua sociale stabiliteit, welvaart et cetera.
Of dat geld allemaal terug zou komen, inclusief rente, was toentertijd een gok. Maar er was niemand meer met cash om het anders te doen.
The End Times are wild
pi_122085361
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Nee, dat is zo. Maar het zou echt veel meer gekost hebben als ze de boel in elkaar hadden laten flikkeren. Qua sociale stabiliteit, welvaart et cetera.
Of dat geld allemaal terug zou komen, inclusief rente, was toentertijd een gok. Maar er was niemand meer met cash om het anders te doen.
Dan hadden ze niet op Cash WC papier moeten vertrouwen, jij hebt toch ook wel goud/wapens mag ik hopen?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:49:40 #182
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122085544
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:46 schreef raptorix het volgende:

[..]

Dan hadden ze niet op Cash WC papier moeten vertrouwen, jij hebt toch ook wel goud/wapens mag ik hopen?
Ik? Nee hoor. Wat moet ik daarmee? De problemen van nu vind ik relatief minimaal. Zelfs tijdens echte grote gebeurtenissen, zoals de tweede Wereldoorlog etc, draaide het systeem gewoon door. De natuurwetten veranderen niet. Zolang de boeren zaaien en maaien is er toch niks aan de hand?
In de ergste, allerergste situatie kan ik mij voorstellen dat voedselvoorraden genationaliseerd worden en dat de distributie door het leger gedaan wordt. Maar verder is er geen enkele reden om te denken dat het erger zou kunnen worden.

Ook over dat inleveren van welvaart etc, op welk niveau zitten we nu? Dat van 2002? Was het toen dan zo erg? We kunnen nog 2x de helft inleveren qua welvaart en dan zitten we op het niveau 1970. Die tijd heb ik ook overleefd. ;)
The End Times are wild
pi_122085631
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:49 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik? Nee hoor. Wat moet ik daarmee? De problemen van nu vind ik relatief minimaal. Zelfs tijdens echte grote gebeurtenissen, zoals de tweede Wereldoorlog etc, draaide het systeem gewoon door. De natuurwetten veranderen niet. Zolang de boeren zaaien en maaien is er toch niks aan de hand?
In de ergste, allerergste situatie kan ik mij voorstellen dat voedselvoorraden genationaliseerd worden en dat de distributie door het leger gedaan wordt. Maar verder is er geen enkele reden om te denken dat het erger zou kunnen worden.

Ook over dat inleveren van welvaart etc, op welk niveau zitten we nu? Dat van 2002? Was het toen dan zo erg? We kunnen nog 2x de helft inleveren qua welvaart en dan zitten we op het niveau 1970. Die tijd heb ik ook overleefd. ;)
You is al zo oud! :o :o
Zelf ben ik ook heel zuinig in me leven, ik overleef het ook wel, jarenlang geleefd met maar 50 euro bestedingsruimte per week ivm belasting schuld, tegenwoordig dus een eitje :)
pi_122085669
Zo.... vandaag al mijn geld weg gehaald bij SNS, staat nu bij de ABN-AMRO want reeds gebailed :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:53:10 #185
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122085705
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef xenobinol het volgende:
Zo.... vandaag al mijn geld weg gehaald bij SNS, staat nu bij de ABN-AMRO want reeds gebailed :')
Als je meer dan een ton hebt moet je dat zeker doen ja!
The End Times are wild
pi_122085726
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:52 schreef xenobinol het volgende:
met je bijstandsuitkering gaat dat om zo weinig geld dat het niet uitmaakt waar het staat.
pi_122085860
Nou.... hoe lang hebben die DSB mensen wel niet moeten wachten om volledige toegang tot kun rekening te krijgen? Minstens enkele weken/maanden?
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:02:33 #188
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122086123
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:44 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Het hele systeem ligt nog steeds aan het infuus en het is totaal onduidelijk wat de definitieve rekening gaat zijn van het buiten werking stellen van marktprincipes, bubbles blazen, manipulatie en de morzal hazard die het veroorzaakt.

Politici minimaliseren altijd de politieke kosten en niet de economische kosten. Zelf ben ik van mening dat de economische kosten uiteindelijk juist hoger zullen zijn door die ingrepen maar ik kan dat ook niet bewijzen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122086201
er is alleen te veel betaald voor abnamro.

je zegt terug naar het welvaarst nivo van 1970. er zijn ergens op internet grafieken te vinden die zeggen dat iemand met een modaal inkomen in 2013 evenveel koopkracht heeft als in 1974
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:04:20 #190
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122086222
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef xenobinol het volgende:
Nou.... hoe lang hebben die DSB mensen wel niet moeten wachten om volledige toegang tot kun rekening te krijgen? Minstens enkele weken/maanden?
Dat waren spaarrekeningen. Lopende rekeningen blijven gewoon lopen. Zeker bij de SNS
The End Times are wild
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:05:34 #191
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122086294
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:02 schreef SeLang het volgende:

[..]

Dat weet je helemaal niet. Het hele systeem ligt nog steeds aan het infuus en het is totaal onduidelijk wat de definitieve rekening gaat zijn van het buiten werking stellen van marktprincipes, bubbles blazen, manipulatie en de morzal hazard die het veroorzaakt.

Politici minimaliseren altijd de politieke kosten en niet de economische kosten. Zelf ben ik van mening dat de economische kosten uiteindelijk juist hoger zullen zijn door die ingrepen maar ik kan dat ook niet bewijzen.
Het valt inderdaad niet te bewijzen hoe iets gelopen zou zijn wanneer etc..
Maar feitelijk is er gewoon helemaal niks gebeurt sinds 2008. De maatschappij is gewoon doorgelopen, de terrasjes bleven vol zitten en je kunt nog steeds niet zonder te reserveren gaan eten in een fatsoenlijk restaurant op vrijdagavond.
Als je de krant niet gelezen had, dan had je van die crisis niets gezien op straat.
The End Times are wild
pi_122086330
de defenitive rekening is dat de euro, dollar en yen minder waard worden, goud naar 500.000 dollar
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:06:33 #193
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122086367
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Maar feitelijk is er gewoon helemaal niks gebeurt sinds 2008. De maatschappij is gewoon doorgelopen, de terrasjes bleven vol zitten en je kunt nog steeds niet zonder te reserveren gaan eten in een fatsoenlijk restaurant op vrijdagavond.
Als je de krant niet gelezen had, dan had je van die crisis niets gezien op straat.
De verborgen kosten daarentegen....
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_122086371
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:04 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat waren spaarrekeningen. Lopende rekeningen blijven gewoon lopen. Zeker bij de SNS
inderdaad. Bangmakerij weer.
  zaterdag 26 januari 2013 @ 21:06:46 #195
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122086379
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:03 schreef arjan1212 het volgende:
er is alleen te veel betaald voor abnamro.

je zegt terug naar het welvaarst nivo van 1970. er zijn ergens op internet grafieken te vinden die zeggen dat iemand met een modaal inkomen in 2013 evenveel koopkracht heeft als in 1974
Voor ABN is teveel betaald, dat klopt. Dat geld zien we niet meer volledig terug.

Laat die grafiek maar zien dan. In hoeverre het te vergelijken is natuurlijk. Want in 1970 waren vliegvakanties een luxe en bestonden smartphones, internet etc. helemaal nog niet.
The End Times are wild
pi_122086491
Mijn schare bezitting aan geld staat overigens veilig bij ASN :+
Me moeder vroeg vandaag nog of ze het voor me moest moven, maar ik vertrouw het wel :)
pi_122087672
kan het niet vinden.
pi_122089822
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 21:05 schreef LXIV het volgende:

[..]

Ik vind de 'moral hazard' nu veel groter. Er is gewoon een vrijbrief aan de falende financiele sector gegeven waar ze nog steeds gebruik van maken. Het feit dat de restaurants vol zitten heeft mij inziens te maken met het feit dat we 'dansen op een vulkaan' als ik iemand mag quoten. Als het tegenzit en de doemverhalen waarheid blijken, had ik liever een crash gehad om de boel te resetten, dan dat we straks echt weer de houten balken tussen de tramrails moeten halen. Hoewel.. die zijn van beton tegenwoordig.
  zondag 27 januari 2013 @ 08:13:29 #199
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122102457
Nu zou ik vrijdag eigenlijk rente moeten krijgen van een obligatie van SNS (4.996% SNS Bank 05-35), een gewone obligatie. Maar dat staat nog steeds niet bijgeschreven! :o
The End Times are wild
pi_122102571
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 08:13 schreef LXIV het volgende:
Nu zou ik vrijdag eigenlijk rente moeten krijgen van een obligatie van SNS (4.996% SNS Bank 05-35), een gewone obligatie. Maar dat staat nog steeds niet bijgeschreven! :o
Ik heb niets vernomen van SNS dat ze gaan defaulten op gewone bonds. Als ze dat al van plan zijn is het wel zo netjes dat tijdig aan te geven.
Geld maakt meer kapot dan je lief is.
Het zijn sterke ruggen die vrijheid en weelde kunnen dragen
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')