abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 28 januari 2013 @ 09:15:16 #211
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122152063
quote:
SNS Reaal: mogelijk aandelenemissie
Zoals het hoort dus. Dat er überhaupt naar andere oplossingen wordt gekeken terwijl aandelenmarkten op een f*cking alltime high staan is belachelijk. DIT is het moment om banken te herkapitaliseren met dmv emissies. En dan bedoel ik niet alleen SNS maar gewoon iedereen.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 09:27:59 #212
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122152321
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

Zoals het hoort dus. Dat er überhaupt naar andere oplossingen wordt gekeken terwijl aandelenmarkten op een f*cking alltime high staan is belachelijk. DIT is het moment om banken te herkapitaliseren met dmv emissies. En dan bedoel ik niet alleen SNS maar gewoon iedereen.
Hoe kun je een emissie doen als je marketcqap nog maar 250 miljoen is en je 2 miljard nodig hebt?
The End Times are wild
pi_122152350
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:15 schreef SeLang het volgende:

[..]

dan moeten mensen wel hun aandelen willen hebben.
  maandag 28 januari 2013 @ 09:40:35 #214
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122152532
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 09:27 schreef LXIV het volgende:

[..]

Hoe kun je een emissie doen als je marketcqap nog maar 250 miljoen is en je 2 miljard nodig hebt?
De huidige marketcap boeit niet want de tent is feitelijk failliet. Waar het een toekomstige nieuwe aandeelhouder om gaat is de winst na herkapitalisatie. Als bijvoorbeeld na 2 miljard herkapitalisatie de slechte assets kunnen worden afgeschreven en ze daarna in staat zijn om bijvoorbeeld 400 miljoen winst te draaien dan krijgen de nieuwe aandeelhouders dus aandelen van een winstgevend bedrijf tegen een k/w van 5. Dat is aantrekkelijk. Daar vind je echt wel investeerders voor, zeker in het huidige low-returns klimaat.

En als die winstpotentie na herkapitalisatie er niet is dan moet je SNS gewoon failliet laten gaan want dan heeft het geen bestaansrecht.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 10:02:18 #215
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122152966
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft. Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
The End Times are wild
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 28 januari 2013 @ 10:28:40 #216
862 Arcee
Look closer
pi_122153546
quote:
"Obligatiehouders SNS betalen mee"

` Houders van achtergestelde leningen
van SNS Reaal moeten verlies nemen bij
de oplossing waar het bedrijf nu naar
zoekt.Volgens hoogleraar Jaap Koelewijn
bedoelt SNS Reaal dat met de passage
over "transacties met betrekking tot
uitstaande achtergestelde instrumenten"
in het persbericht van vanochtend.

Het gaat om obligaties met een hogere
rente en een hoger risico.Particulieren
hebben voor 57 miljoen euro van zulke
obligaties;institutionele beleggers
voor 1,6 miljard euro.

Volgens Koelewijn is de situatie "nog
erger dan gedacht",omdat SNS spreekt
over "oplopende toekomstige verliezen".
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
  maandag 28 januari 2013 @ 10:34:31 #217
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122153687
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef LXIV het volgende:
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft.
Nee, want de huidige notering is natuurlijk inclusief de enorme verwatering die optreedt bij een emissie. Daarom zegt de marketcap nu weinig (zou zelfs bijna nul kunnen zijn bij extreme verwatering)

quote:
Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
Uiteindelijk is dat niet anders dan een gewone emissie. Als de marketcap nu inderdaad 250 miljoen is op basis van de koers van 0,77 euro en ze moeten 2 miljard ophalen dan moet er dus geen 4 euro bij van de huidige aandeelhouders maar ¤6,16.

Ik zie zelf het voordeel van zo'n claimemissie boven een gewone emissie niet zo. Volgens mij is het vooral psychologisch. Het staat iedereen vrij (ook de huidige aandeelhouders) om in te schrijven op de emissie.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 10:45:05 #218
322645 Voorschrift
See if I care
pi_122153957
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef LXIV het volgende:
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft. Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
Ik kan geen 4 euro per SNS aandeel wat ik heb bijleggen hoor, geef mij dan maar een tijdelijke verwatering. Ik zou me best in willen schrijven bij een emissie, maar volgens mij valt het allemaal wel mee, op korte termijn klapjes krijgen maar 0.77 cent is voor een SNS gewoon veel te weinig, dus wat je ook inlegt ik zie 't toch wel stijgen op langere termijn.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  maandag 28 januari 2013 @ 12:18:33 #219
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122157250
‘VASTGOEDMANNEN CHANTEREN SNS-TOP MET GELUIDSOPNAMES’

Vastgoedgate

Het klinkt als een misdaadfilm: vastgoedhandelaren nemen in het geheim gesprekken met hun bankiers op en monteren die zo dat de bank in kwaad daglicht staat. Vervolgens sturen de stenenschuivers transcripties van de ‘nieuwe’ opnames naar het bestuur van de bank. De filmscène is werkelijkheid geworden voor enkele topmensen van SNS Reaal.

En dat is niet alles. Het Financieele Dagblad schrijft dat steeds dezelfde auto’s demonstratief voor de huizen van de bankmedewerkers langsreden. Zij kregen bedreigingen op hun privé-mailadressen en huistelefoon. Bovendien kregen gezinsleden van de bankiers ook ongewenste bellers.

Anonieme ingewijden melden in de krant dat de top van SNS afgelopen jaren extra beveiligd is na de doodsbedreigingen. Boze vastgoedklanten zouden achter de dreigementen zitten. Tot hun grote frustratie leende de bank vanaf 2009 steeds minder aan de vastgoedmarkt.

Voormalig directeur Buck Groenhof wilde geen commentaar geven. Opvallend, want in december zei de puinruimer nog tegen de zalmroze krant dat hij ‘voortdurend tegengewerkt, fysiek bedreigd en gechanteerd werd door zakenpartners en (ex-)medewerkers van de noodlijdende vastgoeddivisie’. Zeer direct betrokkenen kwalificeerden die beweringen tegenover Quote als ‘onzin’.

http://www.quotenet.nl/Ni(...)geluidsopnames-51849

SNS wie wil daar nou niet gezien worden :D :+
pi_122157857
Aah... dus de vastgoedmaffia blijkt er ook echt maffia praktijken op na te houden?

Goh... wat een nieuws :')
Calm down, your nervous state
I'll sing you a lullaby.
Calm down, cause no mistake
Should keep you up all night
  maandag 28 januari 2013 @ 13:14:44 #221
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122159280
Op het risico om populistisch over te komen, maar ik zie grote parallellen tussen hoe de maffia werkte in de jaren '60 en '70 en hoe nu de financiële sector werkt.

De maffia kocht politici en rechters om en hielp bijvoorbeeld JFK aan de macht (en vermoordde hem toen ze hem niet meer in de hand hadden). De mafia controleerde o.a. de vakbonden (Jimmy Hoffa etc) en kon op die manier bedrijven platleggen en gebruikte dat als chantagemiddel. De maffia was ook diep geïnfiltreerd in politiekorpsen en kochten rechters om.

Vandaag de dag zie je dat politieke campagnes van senatoren en presidenten worden betaald door grote bedrijven en in hoge mate door de financiële sector. Als ze hun zin niet krijgen gebruiken ze als chantage middel het stoppen van bepaalde kredieten en dreigen met een financieel armageddon. Verder zitten (ex-)bank mensen op sleutelposities binnen de economie. denk aan ministeries, centrale banken, etc. Waar vroeger de vakbonden de Achilleshiel van de economie waren is dat nu de kredietverlening. Het spel is precies hetzelfde.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 13:56:14 #222
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122160872
quote:
Redding SNS gaat Staat geld kosten

` Als het SNS Reaal lukt om een akkoord
te bereiken met private partijen,zal de
Staat zijn steun aan SNS uit 2008 deels
kwijt zijn.De lening,waarvan een bedrag
van 848 miljoen euro resteert,geldt als
een "achtergesteld instrument" en wordt
waarschijnlijk omgezet in aandelen.

Uit het persbericht dat SNS vanochtend
verspreidde,blijkt dat beleggers met
achtergestelde leningen verlies moeten
nemen.Institutionele beleggers hebben
voor bijna 1,7 miljard euro aan zulke
obligaties in hun bezit.

Particulieren hebben voor 57 miljoen
euro aan achtergestelde obligaties,maar
zij krijgen mogelijk wel alles terug.
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat de staat een failliete bank een lening/bailout heeft verstrekt die niet preferent is!? De belastingdienst staat toch ook altijd helemaal vooraan in de rij als er een faillissement is? Hoe kan de staat nu achtergesteld zijn ten opzichte van de gewone obligatiehouders!

Kunnen we deze schade op een of andere manier gaan verhalen op Wouter Bos?
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 14:44:44 #223
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122162982
quote:
13s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:56 schreef SeLang het volgende:
Kunnen we deze schade op een of andere manier gaan verhalen op Wouter Bos?
Nou dat lijkt me zo zielug voor die kanjer :r
Gaat hij ineens van 400.000 euri per jaar naar bijstandsnorm _O_
Wouter Bos beter genaaid worden kan niet :(
pi_122163204
ja.. zo ken ik er nog wel een paar

de verkoop van bouwfonds onderdelen aan sns is illegaal, terugverkopen aan abn amro, die het vervolgens weer terug verkoopt aan de nederlandse gemeenten
  maandag 28 januari 2013 @ 18:11:32 #225
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122173472
quote:
Klant: Dhr. LXIV
Alex Zelf Beleggen rekening:
Bericht:

Beste helpdesk,

Ik ben in bezit van 4.996% SNS Bank 05-35, deze zouden 29-1 hun dividend
hebben moeten betalen. Ik zie dit niet terug in de portefeuille of op
rekening. Gezien de toestand bij SNS, is dit wel al opgeboekt?

Mvg LXIV

quote:
Geachte heer lxiv,

Hartelijk dank voor uw e-mail.

Wij hebben de coupon nog niet ontvangen. Zodra het bedrag binnen is dan zullen wij deze direct op uw rekening boeken.

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Als u nog vragen of opmerkingen heeft, zijn wij u uiteraard graag van dienst. De medewerkers van de Servicedesk zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 020 - 521 81 80 of per e-mail op info@alex.nl.

Met vriendelijke groet,

ALEX

}:|
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 18:43:11 #226
195606 ikweethetookniet
Weet jij het wel ?
pi_122175430
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:01 schreef arjan1212 het volgende:
Komt er vandaag nog een persconferentie van Jeroentje , Mark en Klaas dat sns-reaal is genationaliseerd of moeten we tot 14 feb wachten?
Vanavond om 19:00uur
Bea herself beat that :7

Nu maar hopen dat ze al haar ministers van financien van vroeger tot en met nu tot in de hel gaat vervolgen en kaalplukken w/
pi_122176628
quote:
1s.gif Op maandag 28 januari 2013 18:43 schreef ikweethetookniet het volgende:

[..]

Vanavond om 19:00uur
Bea herself beat that :7

Nu maar hopen dat ze al haar ministers van financien van vroeger tot en met nu tot in de hel gaat vervolgen en kaalplukken w/
Zou wel een verrassing zijn als ze aankondigd zo zat van het gedoe rondom de banken te zijn dat ze ingrijpt.
  maandag 28 januari 2013 @ 19:05:30 #228
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122177155
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:00 schreef Nemephis het volgende:

[..]

Zou wel een verrassing zijn als ze aankondigd zo zat van het gedoe rondom de banken te zijn dat ze ingrijpt.
Huis den Bosch wordt een nood opvangcentrum voor achtergestelde obligatieshouders van SNS!
Mijn reisverslagen
pi_122180078
quote:
13s.gif Op maandag 28 januari 2013 13:56 schreef SeLang het volgende:

[..]

Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat de staat een failliete bank een lening/bailout heeft verstrekt die niet preferent is!?
zou een slecht signaal geven aan andere schuldeisers van de bank met als gevolg negatieve impact op SNS (dit is wat ik denk hoor)
  maandag 28 januari 2013 @ 19:39:03 #230
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122180284
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

zou een slecht signaal geven aan andere schuldeisers van de bank met als gevolg negatieve impact op SNS (dit is wat ik denk hoor)
A
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:36 schreef BlueRoom het volgende:

[..]

Dat moest het tier-1 vermogen opkrikken. Dat doet het alleen maar als het helemaal achtergesteld is. Anders is het een gewone lening, zonder enig effect op het EV van de bank.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 19:53:15 #231
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122181444
Ja daarom is het een grof schandaal. Om dat te bereiken had je ook de oorspronkelijke financiers een haircut kunnen geven of een debt to equity conversie kunnen doen en dan als dat nog nodig is zou de staat geld aan de bank kunnen uitlenen, waarbij die lening dan preferent is. Maar dat was dan nieteens nodig geweest want als die tent eenmaal fatsoenlijk is geherkapitaliseerd dan hebben ze geen enkele moeite om geld aan te trekken hoor. Wat er nu gebeurt is natuurlijk de wereld op z'n kop!
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 19:55:10 #232
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122181589
quote:
2s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:53 schreef SeLang het volgende:
Ja daarom is het een grof schandaal. Om dat te bereiken had je ook de oorspronkelijke financiers een haircut kunnen geven of een debt to equity conversie kunnen doen en dan als dat nog nodig is zou de staat geld aan de bank kunnen uitlenen, waarbij die lening dan preferent is. Maar dat was dan nieteens nodig geweest want als die tent eenmaal fatsoenlijk is geherkapitaliseerd dan hebben ze geen enkele moeite om geld aan te trekken hoor. Wat er nu gebeurt is natuurlijk de wereld op z'n kop!
Dat is toen zo overwogen om paniek te voorkomen.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 20:03:06 #233
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122182188
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 19:55 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat is toen zo overwogen om paniek te voorkomen.
Maar dat is onzin imo. Geef de obligatiehouders 100% equity in ruil voor een 30% haircut of wat er ook nodig is om die bank te herkapitaliseren en de rust is hersteld. Daarna is immers het faillisementsrisico geweken.
Mijn reisverslagen
pi_122182721
Als ze besluiten geen geld te geven krijg je vanavond nog een pinrun.
  maandag 28 januari 2013 @ 20:13:54 #235
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122182962
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:03 schreef SeLang het volgende:

[..]

Maar dat is onzin imo. Geef de obligatiehouders 100% equity in ruil voor een 30% haircut of wat er ook nodig is om die bank te herkapitaliseren en de rust is hersteld. Daarna is immers het faillisementsrisico geweken.
Op dat moment was een 30% haircut boven de marktwaarde geweest.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 20:23:37 #236
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122183708
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:13 schreef LXIV het volgende:

[..]

Op dat moment was een 30% haircut boven de marktwaarde geweest.
Welke marktwaarde? Dat hele extend and pretend is natuurlijk ook een fout geweest. Het beste is gewoon een faillissement. Dat zie je vanzelf wel wat de assets nog opleveren. Maar in zo'n firesale op dat moment was dat wellicht niet veel dus obligatiehouders hadden een flink incentive om een haircut te accepteren in ruil voor equity. Het vreemd vermogen van SNS is/was tientallen miljarden dus met een 30% haircut daarop kun je al gauw een gat van 10 miljard in het eigen vermogen dichten.

Obligatiehouders zijn dan aandeelhouders geworden en als later was gebleken dat die 10 miljard teveel was en bijv 5 miljard al genoeg was dan kunnen ze met de overgebleven 5 miljard aandelen terugkopen waardoor die weer in waarde stijgen. Of het als superdividend laten uitkeren. Dat geld is dan niet weg he.
Mijn reisverslagen
  maandag 28 januari 2013 @ 20:28:21 #237
129292 LXIV
Cultuurmoslim
pi_122184052
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:23 schreef SeLang het volgende:

[..]

Welke marktwaarde? Dat hele extend and pretend is natuurlijk ook een fout geweest. Het beste is gewoon een faillissement. Dat zie je vanzelf wel wat de assets nog opleveren. Maar in zo'n firesale op dat moment was dat wellicht niet veel dus obligatiehouders hadden een flink incentive om een haircut te accepteren in ruil voor equity. Het vreemd vermogen van SNS is/was tientallen miljarden dus met een 30% haircut daarop kun je al gauw een gat van 10 miljard in het eigen vermogen dichten.

Obligatiehouders zijn dan aandeelhouders geworden en als later was gebleken dat die 10 miljard teveel was en bijv 5 miljard al genoeg was dan kunnen ze met de overgebleven 5 miljard aandelen terugkopen waardoor die weer in waarde stijgen. Of het als superdividend laten uitkeren. Dat geld is dan niet weg he.
Dat had zo gekund ja. De marktwaarde was gewoon de koers van die obligaties op de markt. Dat was 50% ofzo. Ruimte genoeg.
The End Times are wild
  maandag 28 januari 2013 @ 20:38:56 #238
78918 SeLang
Black swans matter
pi_122184822
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 20:28 schreef LXIV het volgende:

[..]

Dat had zo gekund ja. De marktwaarde was gewoon de koers van die obligaties op de markt. Dat was 50% ofzo. Ruimte genoeg.
Ja, met een 50% haircut dan was de SNS nu rijker geweest dan de Rabobank.

Maar zoals ik al schreef was een gedeeltelijke debt to equity conversie een elegante oplossing geweest voor niet alleen SNS maar ook de andere banken. En ook als je daarin door was geschoten (een wat te rigoreuze haircut dus) dan was dat geld niet verloren gegaan want de obligatiehouders zijn dan immers de nieuwe aandeelhouders geworden en daarmee zijn ze ook de eigenaar van eventuele overtollige cash die op de balans komt te staan. En na de crisis kan dat dan gewoon worden uitgekeerd als superdividend of gebruikt om eigen aandelen in te kopen.
Mijn reisverslagen
pi_122193879
quote:
'Obligatieplan SNS zorgt voor onrust bij ABP'
AMSTERDAM - De suggestie dat obligatiehouders mogelijk moeten meebetalen aan het redden van SNS Reaal heeft onrust veroorzaakt bij het ABP en zijn pensioenuitvoerder APG.

Foto: ANP
Dat bevestigde een woordvoerder van het APG in reactie op berichtgeving op de website van de Vereniging van Effectenbezitters (VEB).

Onlangs bleek dat de Nederlandse overheid van plan is om bij een redding van het noodlijdende SNS de obligatiehouders te laten meebetalen. Minister van Financiën Jeroen Dijsselbloem liet toen doorschemeren dat obligatiehouders wat hem betreft niet hoeven te worden ontzien.
Nationalisatie
De APG-woordvoerder gaf aan dat ''als er gesproken wordt over nationalisatie er lampen beginnen te knipperen. Dat gebeurt ook als wordt gesproken over het mee laten betalen van obligatiehouders''.

Als tijdens het spel de regels worden aangepast dan veroorzaakt dat onrust, zo vatte hij het samen. Ook andere ingewijden in de financiële sector bevestigen het ontstane sentiment.
ABP
Het ABP had, op basis van het beleggingsoverzicht van 2011, voor een totaal van 405 miljoen euro aan vastrentende obligaties van SNS in bezit. ''Dat hebben we inmiddels zeer significant afgebouwd'', aldus de zegsman die geen concrete cijfers wilde noemen. Hij sprak van een versnelling in de laatste maanden.

bron: http://www.nu.nl/economie(...)-onrust-bij-abp.html

Als obligatiehouder loop je toch het risico :') Snap niet dat dit soort gasten altijd uit de wind gehouden worden wanneer het slecht gaat. Zij zijn degene die het risico nemen om in dit soort organisaties te ''investeren''.

Jammere is wel dat het over de pensioenen van heel veel mensen gaat die hier niets aan kunnen doen en hierdoor gestraft worden. Dan kan ik maar een conclusie trekken, er staan verkeerde mannen aan het bewind bij zulke clubs!
Fantasie is belangrijker dan kennis, want kennis is begrensd.
  maandag 28 januari 2013 @ 23:14:45 #240
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_122194795
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 23:00 schreef erniee het volgende:

[..]

Als obligatiehouder loop je toch het risico :') Snap niet dat dit soort gasten altijd uit de wind gehouden worden wanneer het slecht gaat. Zij zijn degene die het risico nemen om in dit soort organisaties te ''investeren''.

Jammere is wel dat het over de pensioenen van heel veel mensen gaat die hier niets aan kunnen doen en hierdoor gestraft worden. Dan kan ik maar een conclusie trekken, er staan verkeerde mannen aan het bewind bij zulke clubs!
Je snapt er echt geen kut van hè?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')