Het zal wel ergens tussen de bank en de broker zweven. Ik maak mij niet echt ongerust hoor!quote:Op zondag 27 januari 2013 08:47 schreef Digi2 het volgende:
[..]
Ik heb niets vernomen van SNS dat ze gaan defaulten op gewone bonds. Als ze dat al van plan zijn is het wel zo netjes dat tijdig aan te geven.
Wat was dan die toestand dat ze maximaal maar 250 euro per dag konden pinnen? En ook niet meer bij de elektronische betaalrekening konden?quote:
Bij DSB ging het om een faillissement. Dat zal met SNS niet gebeuren.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:56 schreef xenobinol het volgende:
Nou.... hoe lang hebben die DSB mensen wel niet moeten wachten om volledige toegang tot kun rekening te krijgen? Minstens enkele weken/maanden?
Waarom niet? Bankster bailout?quote:Op zondag 27 januari 2013 13:30 schreef nikk het volgende:
[..]
Bij DSB ging het om een faillissement. Dat zal met SNS niet gebeuren.
Dus je kan dan gewoon geld blijven opnemen terwijl de bank failliet is? Nou... mooi toch... kunnen ze dus gewoon failliet gaan zonder vervelende consequenties.quote:Op zondag 27 januari 2013 15:53 schreef 99.999 het volgende:
[..]
systeembank. Dan zorgt men wel dat het betalingsverkeer door kan gaan.
Vervelende consequenties voor die 'banksters' bedoel je? Ja, daar zullen inderdaad geen consequenties voor zijnquote:Op zondag 27 januari 2013 20:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je kan dan gewoon geld blijven opnemen terwijl de bank failliet is? Nou... mooi toch... kunnen ze dus gewoon failliet gaan zonder vervelende consequenties.
Nee, ze laten SNS niet failliet gaan omdat het een systeembank is. In tegenstelling tot DSB en Van der Hoop.quote:Op zondag 27 januari 2013 20:01 schreef xenobinol het volgende:
[..]
Dus je kan dan gewoon geld blijven opnemen terwijl de bank failliet is? Nou... mooi toch... kunnen ze dus gewoon failliet gaan zonder vervelende consequenties.
quote:SNS Reaal: mogelijk aandelenemissie
` SNS Reaal probeert mede met hulp van
private partijen uit de financiële
problemen te komen.Als er investeerders
zijn gevonden,zal de bank-verzekeraar
veel nieuwe aandelen moeten uitgeven.
Of dit scenario haalbaar is,is nog niet
duidelijk,staat in een persbericht.
In het persbericht zegt SNS Reaal niets
expliciet over een mogelijke overname
van (delen van) het bedrijf door de
Staat.Ook wordt er niet gesproken over
een andere rol van de overheid.
SNS Reaal kwam in grote problemen door
slechte leningen bij de vastgoedtak.Het
bedrijf onderzoekt of deze activiteiten
kunnen worden afgesplitst.
Zoals het hoort dus. Dat er überhaupt naar andere oplossingen wordt gekeken terwijl aandelenmarkten op een f*cking alltime high staan is belachelijk. DIT is het moment om banken te herkapitaliseren met dmv emissies. En dan bedoel ik niet alleen SNS maar gewoon iedereen.quote:SNS Reaal: mogelijk aandelenemissie
Hoe kun je een emissie doen als je marketcqap nog maar 250 miljoen is en je 2 miljard nodig hebt?quote:Op maandag 28 januari 2013 09:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoals het hoort dus. Dat er überhaupt naar andere oplossingen wordt gekeken terwijl aandelenmarkten op een f*cking alltime high staan is belachelijk. DIT is het moment om banken te herkapitaliseren met dmv emissies. En dan bedoel ik niet alleen SNS maar gewoon iedereen.
dan moeten mensen wel hun aandelen willen hebben.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:15 schreef SeLang het volgende:
[..]
Zoals het hoort dus. Dat er überhaupt naar andere oplossingen wordt gekeken terwijl aandelenmarkten op een f*cking alltime high staan is belachelijk. DIT is het moment om banken te herkapitaliseren met dmv emissies. En dan bedoel ik niet alleen SNS maar gewoon iedereen.
De huidige marketcap boeit niet want de tent is feitelijk failliet. Waar het een toekomstige nieuwe aandeelhouder om gaat is de winst na herkapitalisatie. Als bijvoorbeeld na 2 miljard herkapitalisatie de slechte assets kunnen worden afgeschreven en ze daarna in staat zijn om bijvoorbeeld 400 miljoen winst te draaien dan krijgen de nieuwe aandeelhouders dus aandelen van een winstgevend bedrijf tegen een k/w van 5. Dat is aantrekkelijk. Daar vind je echt wel investeerders voor, zeker in het huidige low-returns klimaat.quote:Op maandag 28 januari 2013 09:27 schreef LXIV het volgende:
[..]
Hoe kun je een emissie doen als je marketcqap nog maar 250 miljoen is en je 2 miljard nodig hebt?
quote:"Obligatiehouders SNS betalen mee"
` Houders van achtergestelde leningen
van SNS Reaal moeten verlies nemen bij
de oplossing waar het bedrijf nu naar
zoekt.Volgens hoogleraar Jaap Koelewijn
bedoelt SNS Reaal dat met de passage
over "transacties met betrekking tot
uitstaande achtergestelde instrumenten"
in het persbericht van vanochtend.
Het gaat om obligaties met een hogere
rente en een hoger risico.Particulieren
hebben voor 57 miljoen euro van zulke
obligaties;institutionele beleggers
voor 1,6 miljard euro.
Volgens Koelewijn is de situatie "nog
erger dan gedacht",omdat SNS spreekt
over "oplopende toekomstige verliezen".
Nee, want de huidige notering is natuurlijk inclusief de enorme verwatering die optreedt bij een emissie. Daarom zegt de marketcap nu weinig (zou zelfs bijna nul kunnen zijn bij extreme verwatering)quote:Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef LXIV het volgende:
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft.
Uiteindelijk is dat niet anders dan een gewone emissie. Als de marketcap nu inderdaad 250 miljoen is op basis van de koers van 0,77 euro en ze moeten 2 miljard ophalen dan moet er dus geen 4 euro bij van de huidige aandeelhouders maar ¤6,16.quote:Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
Ik kan geen 4 euro per SNS aandeel wat ik heb bijleggen hoor, geef mij dan maar een tijdelijke verwatering. Ik zou me best in willen schrijven bij een emissie, maar volgens mij valt het allemaal wel mee, op korte termijn klapjes krijgen maar 0.77 cent is voor een SNS gewoon veel te weinig, dus wat je ook inlegt ik zie 't toch wel stijgen op langere termijn.quote:Op maandag 28 januari 2013 10:02 schreef LXIV het volgende:
Dat impliceert dat er een hogere waarde aan SNS is dan nu de marketcap aangeeft. Dan zou je ook een claimemissie kunnen doen waarbij het totale bedrag hoger is dan de koers van het aandeel, dus dat als het ware de beleggers 4 euro inleggen en dat op die manier hun aandeel 6 euro waard wordt. Is dan toch een goede deal, beter dan totale verwatering.
Hoe is het in Godsnaam mogelijk dat de staat een failliete bank een lening/bailout heeft verstrekt die niet preferent is!? De belastingdienst staat toch ook altijd helemaal vooraan in de rij als er een faillissement is? Hoe kan de staat nu achtergesteld zijn ten opzichte van de gewone obligatiehouders!quote:Redding SNS gaat Staat geld kosten
` Als het SNS Reaal lukt om een akkoord
te bereiken met private partijen,zal de
Staat zijn steun aan SNS uit 2008 deels
kwijt zijn.De lening,waarvan een bedrag
van 848 miljoen euro resteert,geldt als
een "achtergesteld instrument" en wordt
waarschijnlijk omgezet in aandelen.
Uit het persbericht dat SNS vanochtend
verspreidde,blijkt dat beleggers met
achtergestelde leningen verlies moeten
nemen.Institutionele beleggers hebben
voor bijna 1,7 miljard euro aan zulke
obligaties in hun bezit.
Particulieren hebben voor 57 miljoen
euro aan achtergestelde obligaties,maar
zij krijgen mogelijk wel alles terug.
Nou dat lijkt me zo zielug voor die kanjerquote:Op maandag 28 januari 2013 13:56 schreef SeLang het volgende:
Kunnen we deze schade op een of andere manier gaan verhalen op Wouter Bos?
quote:Klant: Dhr. LXIV
Alex Zelf Beleggen rekening:
Bericht:
Beste helpdesk,
Ik ben in bezit van 4.996% SNS Bank 05-35, deze zouden 29-1 hun dividend
hebben moeten betalen. Ik zie dit niet terug in de portefeuille of op
rekening. Gezien de toestand bij SNS, is dit wel al opgeboekt?
Mvg LXIV
quote:Geachte heer lxiv,
Hartelijk dank voor uw e-mail.
Wij hebben de coupon nog niet ontvangen. Zodra het bedrag binnen is dan zullen wij deze direct op uw rekening boeken.
Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Als u nog vragen of opmerkingen heeft, zijn wij u uiteraard graag van dienst. De medewerkers van de Servicedesk zijn bereikbaar op werkdagen van 8:00 uur tot 22:00 uur en op zaterdag van 10:00 uur tot 17:00 uur op telefoonnummer 020 - 521 81 80 of per e-mail op info@alex.nl.
Met vriendelijke groet,
ALEX
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |