Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef Gekkebobo het volgende:
hey allemaal ik zoek nieuwe scoetoe.. zit te denken aan zip snor maar die moet dan ong, 70km/u gaan.. wat moet ik allemaal aan laten passen?
waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehoudenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.
FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:07 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehouden![]()
tegen beter weten in stel ik deze vraag.
daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaalquote:Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt mequote:Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:
[..]
FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.
Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaal
Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt me
nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/hquote:Op maandag 14 januari 2013 20:16 schreef Blester het volgende:
[..]
Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).
[..]
Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.
Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsersquote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/hrichting de 30~35 denk ik, gezien ik alleen er een nieuwe CDI inbouw, waardoor het ontstekingstijdstip beter is tov origineel, zodat mn uitlaat minder snel dicht koolt.. , en de CDI het toerental van het blok niet gaat tegenwerken bij heuveltje af
![]()
verder blijft t stoken nu is het op een scooter ook koud, en met een koud blok kan je ook al niet lekker weg trekken
Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goedquote:Op maandag 14 januari 2013 20:25 schreef Blester het volgende:
[..]
Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsers
Straks even stukje max gereden op schakel, was wel behoorlijk fris jaAchterbandje begint aardig kaal te worden, zal een nieuwe achterband worden ben ik bang.
Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50quote:Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goedbeetje rustiger rijden.. en rustiger optrekken
tot 45 trekt mijn rush redelijk rustig op ( vario) en daarna gaat het toerental pas echt omhoog
ow dat red ik nietquote:Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50Alleen met koude start moet hij in de tweede even op gang komen, trap hem meteen door daar 3 meestal.
Ben ik het ook mee eensquote:Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef -niemand- het volgende:
kan een modje hier een reeks van maken?![]()
dat is handig als er plotseling een nieuw deel geopend is.
DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijdenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Blester het volgende:
Krijg zojuist zo een aangeboden ter inruil op een van mijn scooters:
[ afbeelding ]
Zit aardig te twijfelen.
Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslagquote:Op maandag 14 januari 2013 20:40 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijden( die smilie met die sigaar doet me btw aan hannibal, of john smith, van The A-team denken, maarja, ik ben dan weer zo'n jaren 80 tv shows fan
)
boeie, alles beter dan een scooter naar mijn meningquote:Op dinsdag 15 januari 2013 07:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslag
Je staat erin, mooi dingetjequote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:11 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik zie dat ik nog niet in de OP sta,
Zou je mij er misschien in kunnen zetten?
CPI SX 50 - 2007
Pic:
[ afbeelding ]
Hier ligt trouwens geen sneeuw, alleen nog wat resten in het gras enzo.
Net nog eens naar de foto's gekeken maar hij heeft er niet eens een uitlaat onder hangenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:10 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
boeie, alles beter dan een scooter naar mijn mening
Dat is het dus, er hangt helemaal niets onder zo te zien / horenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:17 schreef Mr.Trololo het volgende:
das niet best idd![]()
maar aan de andere kant, hoeveel is nou een 2e hands uitlaatje ?
EDIT en wat hangt er dan onder ?
Haha, maakt het iets uit danquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef Mr.Trololo het volgende:
had je dat niet eerder kunnen melden ?
Is gewoon precies dezelfde, alleen dan zonder uitlaatquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:28 schreef Mr.Trololo het volgende:
ja, ik ging helemaal lopen zoeken naar een uitlaat enzo5 minuten van mn leven verspild
![]()
post dan eens wat pics van de echte brommer ?
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:38 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Net naar de garage geweest, bleek dus toch de accu te zijn. Er een nieuwe ingegooid voor een tientje, en nu kan hij er wel weer een tijdje tegenaan.
Vietnam, dus denk niet dat je er al te veel aan hebt.. Inc. Instalatie en gratis wasbeurt. Beetje jammer dat hij na de wasbeurt weer uit elkaar gehaald moest omdat de bougiekabel nat geworden was..quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu?
* Ou-Tannu moet ook nog steeds een nieuwe in zn rush steken..
hm neequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:28 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Vietnam, dus denk niet dat je er al te veel aan hebt.. Inc. Instalatie en gratis wasbeurt. Beetje jammer dat hij na de wasbeurt weer uit elkaar gehaald moest omdat de bougiekabel nat geworden was..maargoed hij loopt weer.
Ik kocht laatst een nieuwe gelaccu voor ¤17,50 maar die is dan wel van topkwaliteit.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu?
* Ou-Tannu moet ook nog steeds een nieuwe in zn rush steken..
binnenkort dat ding wel es ff op de foto batsen
kreng vond de kou wel lekker... ofzo.. top lag iets hoger
zorg dat je genoeg informatie hebt over een scooter die je op het oog krijgtquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:34 schreef the-it het volgende:
Ben nu bezig met mijn rijbewijs en zat er te denken om, als ik mijn rijbewijs heb, een scooter te kopen ()
Alleen ben ik totaal niet bekend met die dingen. Het liefste ga ik voor een tweede hands, en dan een viertak oid. Iig iets dat lekker zuinig is.
Waar kan ik het beste op zoeken, en waar? Marktplaats?
Sowies ':')' als je afgaat op de kilometerstand. Je weet dat iedereen de teller zo terug kan zetten? Sowieso een scooter met kenteken 2005 met minder dan 8K is teruggedraaid.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zorg dat je genoeg informatie hebt over een scooter die je op het oog krijgt
wat de zwakke punten zijn etc, en natuurlijk wat er aan getuned is( en hoeveel KM/s het blok gelopen heeft mijn Rush heeft _VEEL_ meer KM/s op de teller dan de cylinder gelopen heeft
)
Misschien is een schakel wel wat voor je?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:04 schreef the-it het volgende:
Ik zoek een scooter die in ieder geval 4takt is, lekker zuinig. Verder hoeft het helemaal niet een sportief ding te zijn. Welke merken kunnen jullie me aanraden/welke moet ik mijden?
piaggio fly 4 takt haalt de 1 op 40 sowiesoquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:04 schreef the-it het volgende:
Ik zoek een scooter die in ieder geval 4takt is, lekker zuinig. Verder hoeft het helemaal niet een sportief ding te zijn. Welke merken kunnen jullie me aanraden/welke moet ik mijden?
Ik heb zowel een 4 takt als een 2 takt, merk vrijwel geen verschil. Maargoed, in de ene gaat dan ook 11 liter en in de andere maar 3/4 liter. Moeilijk te vergeljken dan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:50 schreef the-it het volgende:
Het enige nadeel is dat 4takt volgens mij tweede hands ook vrij duur is, hoe is het verbruik van een 2takt scooter? Hoeveel ben je normaal kwijt aan een volle tank?
een 2 takt rijd vaak 1 op 20 tot 1 op 25 dus verbruik ligt enorm hoger, terwijl tank inhoud over het algemeen ongeveer zelfde is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:50 schreef the-it het volgende:
Het enige nadeel is dat 4takt volgens mij tweede hands ook vrij duur is, hoe is het verbruik van een 2takt scooter? Hoeveel ben je normaal kwijt aan een volle tank?
of zo veel gedraait dattie alweer op 8K staatquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Blester het volgende:
[..]
Sowies ':')' als je afgaat op de kilometerstand. Je weet dat iedereen de teller zo terug kan zetten? Sowieso een scooter met kenteken 2005 met minder dan 8K is teruggedraaid.
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of zo veel gedraait dattie alweer op 8K staat
bij mn rush is er een nieuwe "imitatie" cylinder opgekomen omdat originelen onvindbaar en onbetaalbaar zijn.. en de verkoper ( die veel van die dingen gerepareerd heeft in het verleden ) zij dat ze zo`n 10.000KM mee gaan, daarna moet je er weer een nieuwe cylinder onderleggenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:49 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch?
Mij is verteld dat hij na waarschijnlijk 30-35.000 km op zou zijn. Even goed denk ik heb voor die tijd weg te hebben gedaan; over 3,5 jaar klaar met m'n studie en ik rij zo'n 5000 km/jaar. En na m'n studie koop ik wel een auto, denk ik.
Wel een voordeel van met je scooter na het werk gaan, is dat je winst kan maken op je brandstofvergoeding.
Na 30K gewoon je blok laten reviseren en je kunt er weer tegenaan hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:49 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch?
Mij is verteld dat hij na waarschijnlijk 30-35.000 km op zou zijn. Even goed denk ik heb voor die tijd weg te hebben gedaan; over 3,5 jaar klaar met m'n studie en ik rij zo'n 5000 km/jaar. En na m'n studie koop ik wel een auto, denk ik.
Wel een voordeel van met je scooter na het werk gaan, is dat je winst kan maken op je brandstofvergoeding.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Na 30K gewoon je blok laten reviseren en je kunt er weer tegenaan hoor
Wat een gaaf ding is die Gilera GP50 tochSinds gister heb ik hem hier, accu was dood van het ding, een van mijn reserve accu's gepakt, startte hij een paar keer op, bleek mijn reserve accu leeg te zijn, die hele nacht op de oplader, vanochtend meteen in 1x starten, valt hij na +- 1 minuut opeens uit. Zitten bekijken wat het kan zijn, bleek de fucking benzine gewoon op te zijn
Nu loopt hij dus weer perfect!
Mwah, nieuwe accu kost ¤17,50. Op zich nog geen ramp om een nieuwe te kopenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]! zal van de week mijn accu ook eens een paar laad/onlaad cycles geven
ik gebruik zo`n staalkabel slot, zodat ik mn 2 wieler nog aan een paal kan zetten zonder moeitequote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:54 schreef -niemand- het volgende:
aangezien ik bijna op mijn brommer mag gaan rijden word het eens tijd voor een slot te kopen.
nu zag ik ook beugelsloten. is dit wat voor op een brommer?
Wat voor bromfiets heb je? Wat is de waarde schat je? Als ik mijn bromfiets ergens op een 'vertrouwde' plek neerzet doe ik hem gewoon op stuurslot en that's it.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:54 schreef -niemand- het volgende:
aangezien ik bijna op mijn brommer mag gaan rijden word het eens tijd voor een slot te kopen.
nu zag ik ook beugelsloten. is dit wat voor op een brommer?
Dank voor het complimentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Geelman het volgende:
Mooie OP!
Ik rijd nog altijd tevreden rond op een Kymco Agility!![]()
Zo eentje dus:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Geelman het volgende:
Mooie OP!
Ik rijd nog altijd tevreden rond op een Kymco Agility!![]()
Zo eentje dus:
[ afbeelding ]
de rooie bravo, hij staat ook in de OP.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat voor bromfiets heb je? Wat is de waarde schat je? Als ik mijn bromfiets ergens op een 'vertrouwde' plek neerzet doe ik hem gewoon op stuurslot en that's it.
[..]
Dank voor het compliment
Kymco zijn leuke dingen, heb daar wel eens op gereden
Zal proberen morgen een foto te maken van m'n nieuwe Gilera aanwinst
Waarom kloten met sloten dan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:18 schreef -niemand- het volgende:
de rooie bravo, hij staat ook in de OP.
waarde zal niet veel zijn. 200 euro misschien.
onderdelen die ik er normaal op heb zijn ook niet gek veel waard.
Ik zie ze al gaan inderdaadquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:21 schreef Geelman het volgende:
Een Vespa Bravo is ook niet de meest geliefde brommer van de wereld. Althans, niet onder het dievengilde.
Runner?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:25 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie ze al gaan inderdaad
Aerox / ZIPs zou ik in ieder geval niet zonder slot neerzetten nee, dat zijn echt scooters voor kraken, omdat die altijd flink hard worden opgevoerd e.d.
Gilera loopt trouwens 70 KM/u, vind ik wel een beetje hard eigenlijk.
Nee, zo eentje:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Runner?
Mwa, volgens mij zijn Vespa's en Zips het meest geliefd tegenwoordig.
Old school!quote:
Vespa trek je denk ik ook makkelijk uit zijn stuurslot, aangezien het een fragiel dingetje is.Gewoon een startonderbreker inbouwen, verder kabelslotje door de band heen en meer kun je niet doen. Misschien aan iets vastmaken zoals een boom e.d.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:33 schreef -niemand- het volgende:
in het dorp durf ik hem nog wel alleen op stuurslot neer te zetten, maar in venlo dus echt niet.
daar heb je paupers die je brommer stelen puur om hem de maas in te rijden
dan maak ik het ze al moeilijk met stuur en contactslot. maar iets meer veiligheid lijkt me wel handig.
een voor of achterwiel is er trouwens zo onder uit. dus wat raden jullie me aan?
Tomos is wel grappig, heb die ook kort gehad, niet echt wat voor mij eigenlijkquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:36 schreef Geelman het volgende:
Voor mij al reden genoeg om geen Vespa te kopen. Die dingen zijn ook nog eens vreselijk duur...
het stuurslot is toch verrassend stevig, ik heb een reserve frame gehad met stuurslot en het heeft me veel moeite gekost om het eraf te halen. zonder boormachine en flex ben je nergens.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:35 schreef Blester het volgende:
[..]
Vespa trek je denk ik ook makkelijk uit zijn stuurslot, aangezien het een fragiel dingetje is.Gewoon een startonderbreker inbouwen, verder kabelslotje door de band heen en meer kun je niet doen. Misschien aan iets vastmaken zoals een boom e.d.
Een crossmodel lijkt me wel leuk. Beetje opvoeren en dan lekker crossen! Maar ja, duur...quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:37 schreef Blester het volgende:
[..]
Tomos is wel grappig, heb die ook kort gehad, niet echt wat voor mij eigenlijkHeb toch wat meer met die modellen als Gilera, Aprilia RS 50, Yamaha TZR e.d.
Heb mijn automaat verkocht, begon saai te wordenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:40 schreef Geelman het volgende:
[..]
Een crossmodel lijkt me wel leuk. Beetje opvoeren en dan lekker crossen! Maar ja, duur...
Voor woon-werk vind ik een scootertje ideaal. Niet schakelen, gewoon gas geven en gaan. Heel wendbaar, zuinig en goedkoop. En je kan makkelijk wat meenemen in de buddybak.
Mijn 2-takter haalt 1 op 27 maximaal, meestal is het verbruik 1 op 33quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef kovenant het volgende:
[..]
een 2 takt rijd vaak 1 op 20 tot 1 op 25 dus verbruik ligt enorm hoger, terwijl tank inhoud over het algemeen ongeveer zelfde is.
4 takt rijd ook stiller / rustiger naar mijn mening.
voordeel is ook met 4 takt je tankt gewoon euro 95 ipv mengsmering 95 is overal te halen zoals onbemande tankstations , mengsmering is wat minder makkelijk te vinden.
4 takt is dus voor comfort , langere ritten ideaal.
2 takt voor kortere ritten handig
Niet over opvoeren mogen praten....quote:Op maandag 14 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.
Ben benieuwd naar foto'squote:Op zaterdag 19 januari 2013 21:53 schreef bulldogg het volgende:
Wat voor schakels/scooters hebben jullie ? Ik zelf heb een Yamaha TZR loopt ong. 90
nou mijn pruttelpot heeft de komende week ijsvrij denk ikquote:Op zondag 20 januari 2013 13:36 schreef Blester het volgende:
Me reserve accu levert dus ook niet meer genoeg kracht. Vanochtend wilde hij bijna aasnaal neerst keer starten, kwam net niet helemaal op en de accu kon niet genoeg spanning meer leveren voor verder starten. Moet weer een nieuwe accu komen dus helaas.
Tja, nieuw spul, dan wil je er toch een beetje mee bezig zijnquote:Op zondag 20 januari 2013 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nou mijn pruttelpot heeft de komende week ijsvrij denk ik![]()
ga me niet laten verekken, en ga wel met de bus
hehe tis dat ik de airflow over het blok niet naar mn voorkant kan leiden... :/quote:Op zondag 20 januari 2013 14:28 schreef Blester het volgende:
[..]
Tja, nieuw spul, dan wil je er toch een beetje mee bezig zijnMaar ik laat hem gewoon staan verder, even regelmatig starten en dan gewoon een kwartiertje stationair laten lopen.
Bullshitquote:Kan ik in dit topic ook vragen stellen over het opvoeren van mijn bromfiets en snorfiets?
We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlagal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen.
Uploaden op:quote:Op zondag 20 januari 2013 15:18 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Hoe plaats je een foto uit je pc ?
Dat stukje is door een moderator geschreven, klagen zul je bij hun moeten doenquote:
http://i49.tinypic.com/34pkrp2.jpgquote:Op zondag 20 januari 2013 15:41 schreef Blester het volgende:
[..]
Uploaden op:
tinypic.com
Dan de link 'direct voor layout' selecteren en deze tussen de tags [ [url= en ]afbeelding[/url] ] zetten.
Ziet er netjes uit hoorquote:Op zondag 20 januari 2013 21:43 schreef bulldogg het volgende:
[..]
http://i49.tinypic.com/34pkrp2.jpg
http://i47.tinypic.com/2vxhhm8.jpg
Hij is hier wel smerig trouwens let daar niet op haha![]()
Ik heb m van de week uit elkaar gehad en helemaal schoon gemaakt, kappen in de was e.d.![]()
Ook een filmpje aanwezig waarop jij aan het rijden bent met de huidige bepakking?quote:
Jazekerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Ook een filmpje aanwezig waarop jij aan het rijden bent met de huidige bepakking?
ik krijg het filmpje niet los uit fbquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef Blester het volgende:
[..]
Die ben je dan ook verplicht te plaatsen
Uploaden op Youtubequote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
ik krijg het filmpje niet los uit fb
ik heb het orginele bestand niet. Maatje achter me reed op mijn schakelbrommert, al filmend met zijn telefoon, waardoor hij daarna bijna onder een auto reedquote:
Fazer model is het mooistquote:
Mooiste model fazer inderdaad, met het zichtbare blok met koelvinnen maar wel de mooie koplampquote:Op dinsdag 22 januari 2013 13:35 schreef Blester het volgende:
[..]
Fazer model is het mooistKomt nog het meest in de buurt van de twee bromfietsen die ik heb.
Er is niet echt een voordeel aan te wijzen, het is gewoon een verschil in model en dat je bij een scooter opbergruimte hebtquote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef the-it het volgende:
Wat is nou het voordeel van een brommer t.o.v een scooter?
het rijdt beter en scocoters zijn voor wijven.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef the-it het volgende:
Wat is nou het voordeel van een brommer t.o.v een scooter?
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:36 schreef Yreal het volgende:
[..]
het rijdt beter en scocoters zijn voor wijven.
Zo'n dingetje als bovenstaand is niets voor jou?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:09 schreef Blester het volgende:
Die ZIP sp's zien er trouwens ook wel grappig uit:
Kwam deze custom tegen, model is op zich wel leuk:
[ afbeelding ]
nee, nooit.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:43 schreef Blester het volgende:
[..]
[..]
Zo'n dingetje als bovenstaand is niets voor jou?
tuurlijk is dat een brommerquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:43 schreef Blester het volgende:
[..]
[..]
Zo'n dingetje als bovenstaand is niets voor jou?
Die modellen zoals die van mij valt toch ook onder bromfietsen? Ik weet het namelijk niet zeker
http://i47.tinypic.com/2vwir5s.png
Ik zeg het ook altijd, maar andere mensen hoor ik weer 'scooter' zeggen tegen dit model, dan begin ik meteen te twijfelen.quote:
Nouja, voor langere ritten is het wel een stuk comfortabeler, heb zowel scooters als bromfietsjes gehad (Tomos e.d.) en verkies scootermodel toch wel boven Tomos. Maar deze motormodellen zoals op de foto's die ik zojuist plaatste is nog meer mijn stijl, dat zit pas comfortabelquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:45 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, nooit.
De enige scooters waar ik ooit lol mee heb gehad zijn snorvespa's , al dan niet opgevoerd. Verder zijn het echt neukdingen. Aeroxen, agiltys... bah.
Die houding met de benen voor je is gewoon waardeloos als je echt goed wil kunnen sturen.
ach, mensen noemen mijn fazer ook een racemotorquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zeg het ook altijd, maar andere mensen hoor ik weer 'scooter' zeggen tegen dit model, dan begin ik meteen te twijfelen.
Maargoed, ik heb dus die op de foto zonet (zelf gemaakte foto) en deze:
http://i36.photobucket.com/albums/e5/nsrracer3/DSC00435.jpg
(foto is niet van mij), heb alleen een foto van hem in de sneeuw die niet echt mooi gelukt is.
ja een tomos, daar noem je iets. Maar een brommer als een MTX of kreidler, reken maar dat dat relaxter is dan een pleepot.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Nouja, voor langere ritten is het wel een stuk comfortabeler, heb zowel scooters als bromfietsjes gehad (Tomos e.d.) en verkies scootermodel toch wel boven Tomos. Maar deze motormodellen zoals op de foto's die ik zojuist plaatste is nog meer mijn stijl, dat zit pas comfortabel
Dat is het toch ookquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
ach, mensen noemen mijn fazer ook een racemotor
Tomos is wel lekker compact maar comfort totaal niet inderdaadquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
ja een tomos, daar noem je iets. Maar een brommer als een MTX of kreidler, reken maar dat dat relaxter is dan een pleepot.
wel eens 200km op mijn tsx gedaan, daarna kon ik ook niet meer lopen omdat ik zo koud wasquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Tomos is wel lekker compact maar comfort totaal niet inderdaadMaarja langere stukken verkies ik toch meer de motormodellen, comfortabeler.
Oh, ik zou hier ook gewoon racemotor tegen zeggen hoor.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
nee, niet echt. Als ik nog rechterop zou zitten had ik een chopper
Haha, ik had straks een stukje gereden midden in de sneeuw hier, was meer glijden als rijden tho. Hoger dan de derde versnelling (40 KM/u) kwam ik niet op de stukken met sneeuw.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
wel eens 200km op mijn tsx gedaan, daarna kon ik ook niet meer lopen omdat ik zo koud was
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:54 schreef Blester het volgende:
[..]
Haha, ik had straks een stukje gereden midden in de sneeuw hier, was meer glijden als rijden tho. Hoger dan de derde versnelling (40 KM/u) kwam ik niet op de stukken met sneeuw.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Blester het volgende:
[..]
Oh, ik zou hier ook gewoon racemotor tegen zeggen hoor.
Heb het model nog niet helemaal bekeken, je foto was ook niet van hele goede kwaliteitquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
[..]![]()
Dit is nog net geen naked met halve kuip
becomplimenteer mijn sneeuwfotoquote:Op dinsdag 22 januari 2013 19:58 schreef Blester het volgende:
[..]
Heb het model nog niet helemaal bekeken, je foto was ook niet van hele goede kwaliteitZal dadelijk eens Googlen. Ik zag op de foto alleen het frontje en dat ziet er als racemodel uit.
Dit is ongeveer het gevoel van straks:
Hoe krijg je sneeuw op je ketting?quote:
waar zie jij sneeuw op mijn ketting?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef Blester het volgende:
[..]
Hoe krijg je sneeuw op je ketting?
Wat je wel niet allemaal op Youtube ziet:
GELUID ZACHT ZETTEN WEGENS GESCHREEUW
Beetje zonde van dit model dat het een naked versie is, ik mis toch echt die kap om het een perfect model te maken.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Vooral kijken naar de positie van het stuur ten opzichten van het zadel
Beetje onduidelijke foto maar het lijkt net of er sneeuw/ijs op je ketting zitquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:01 schreef Yreal het volgende:
[..]
waar zie jij sneeuw op mijn ketting?
juist dat blok is ganz geilquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Beetje zonde van dit model dat het een naked versie is, ik mis toch echt die kap om het een perfect model te maken.
Leuk als iemand je motor wilt vermoerenquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef Yreal het volgende:
[..]
juist dat blok is ganz geilmet volle kuip zien die dingen er niet uit
hoop ijs op de voetsteunquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Beetje onduidelijke foto maar het lijkt net of er sneeuw/ijs op je ketting zit
wat is nou weer vermoeren?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Leuk als iemand je motor wilt vermoeren
'vernielen', dat is zonder een kap wel erg makkelijk lijkt me.quote:
juist kappen verneuk je makkelijk heel kostbaar. En ik heb gelukkig vandalisme verzekeringquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:
[..]
'vernielen', dat is zonder een kap wel erg makkelijk lijkt me.
Tja, maar liever kappen dan dat ze met het technische gedeelte gaan kloten. Je kunt zonder die kap bij het hele motorblok aan. Verzekering lijkt me wel nodig voor zo'n model.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:06 schreef Yreal het volgende:
[..]
juist kappen verneuk je makkelijk heel kostbaar. En ik heb gelukkig vandalisme verzekering
der gebeuren wel eens rare dingen, maar er lopen niet mensen rond die zomaar je bougies jatten.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:07 schreef Blester het volgende:
[..]
Tja, maar liever kappen dan dat ze met het technische gedeelte gaan kloten. Je kunt zonder die kap bij het hele motorblok aan. Verzekering lijkt me wel nodig voor zo'n model.
quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:09 schreef Yreal het volgende:
[..]
der gebeuren wel eens rare dingen, maar er lopen niet mensen rond die zomaar je bougies jatten.
mijn collega was na een kopje koffie ineens zijn vlotterkamers kwijt![]()
![]()
oldtimer bmw boxer. Dan ben je ineens heel ver van huisquote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:10 schreef Blester het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Als iemand toevallig nog een onderdeel mist en langsloopt
Aii, zonde dan.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 20:11 schreef Yreal het volgende:
[..]
oldtimer bmw boxer. Dan ben je ineens heel ver van huis
Minikapje, maar het maakt de hele motorquote:
Mwah, was hier wat minder. Dacht, laat ik eens een stukje rijden met dit mooie weer, al wist ik wel dat de achterband kaal was. Prima stukje gereden, kom ik op een stuk met ijs, slaat het hele achterwiel tot helemaal dwars overquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk dagje. 50km/u gehaald en verder. 5de versnelling vol gas gereden op sneeuw
Prachtig hier, rond het meer. Nog nooit zo hard gereden op niet asfalt. Alleen teveel volk met honden. Aso om daar heel hard langs te gassen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Mwah, was hier wat minder. Dacht, laat ik eens een stukje rijden met dit mooie weer, al wist ik wel dat de achterband kaal was. Prima stukje gereden, kom ik op een stuk met ijs, slaat het hele achterwiel tot helemaal dwars overNouja, kon hem nog wel goed tegenhouden verder, want ik was erop voorbereid maar het was echt klote rijden op dat stuk, achterband van de ene kant naar de andere kant terwijl ik in de eerste versnelling +- 10 - 15 KM aan het rijden ben.
Tja, stevige bandjes en crossmodelquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Prachtig hier, rond het meer. Nog nooit zo hard gereden op niet asfalt. Alleen teveel volk met honden. Aso om daar heel hard langs te gassen.
Sowieso zijn race modellen in nederland helemaal nergens goed voorquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Blester het volgende:
[..]
Tja, stevige bandjes en crossmodelKale band en motormodel hier
Maar me normale bromfiets heeft in ieder geval goede banden dus die rijd ook goed met dit weer, laat die andere mooi staan tot de sneeuw/ijs weg is.
Sorry pik, beetje laat haha. Het bouwjaar is 2006quote:Op maandag 21 januari 2013 09:18 schreef Blester het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit hoor
Als je even bouwjaar doorgeeft kan hij in de OPZal straks proberen een foto te maken van de Gilera maar ik beloof niets met dit weer
EDIT: Je achterbandje is een beetje oud volgens mij, maar ik moet maar niets zeggen met mijn huidige achterbanden.
Je staat in de OPquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:17 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Sorry pik, beetje laat haha. Het bouwjaar is 2006
YW, daarom zijn we voor hequote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:00 schreef Blester het volgende:
En toen was het topic een reeks, bedankt Sounddragon
Dat mag, als je blauw bent.. tot die tijd mag je gewoon braaf de regeltjes volgenquote:
Maar de wet maakt de regeltjes toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ennehh..
[..]
Dat mag, als je blauw bent.. tot die tijd mag je gewoon braaf de regeltjes volgen
Lees dat stukje in OP nog eens goed en begrijpend? We willen het niet; het is illegaal, en dus werken we er niet aan mee. Take it, or go away.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar de wet maakt de regeltjes toch?
En als de regeltjes niet bevallen maken op fok gewoon een uitzondering?
Haha, prima hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:47 schreef bulldogg het volgende:
Ik zal morgen alles in de was zetten en even een nieuw fotootje maken hij kan namelijk nog wat mooier in de OP :-p
Vet ding man, ik neem aan dat je hem zelf opgeknapt hebt?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef Mr.Trololo het volgende:
verdorie, wat doe ik toch fout met afbeeldingen plaatsen..
Fixed, knoeiertquote:Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef Mr.Trololo het volgende:
verdorie, wat doe ik toch fout met afbeeldingen plaatsen..
Ziet er goed uitquote:Op zondag 27 januari 2013 11:47 schreef Mr.Trololo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat vinden jullie ervan ?
quote:Op zondag 27 januari 2013 22:33 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Vet ding man, ik neem aan dat je hem zelf opgeknapt hebt?
thanks, en ja, ik heb dat ding zelf opgeknapt, ik ben er in februari 2012 mee begonnenquote:
kan je een mooie extra brandstoftank neer hangen voor een langere ritquote:Op maandag 28 januari 2013 14:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Mooi ding! Grappig hoe super 'leeg' zo'n ding boven de motor is
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goedquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.
Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
Wat dacht je van een moertje?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..
en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten
Mooi! Ik hoop dat het schakelen een beetje makkelijk gaat. M'n eerste auto rijles heb ik gehad van m'n vader in Frankrijk (daar mag het) en dat ging me vrij makkelijk af.quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goed
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpenquote:
pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdtquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.
Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
Locktite kopenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdt
Of je gaat gewoon voor de motor variantquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:36 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).
Tegen die tijd een leuk pakkie voor op de brommer zien te scoren.
borgmoertje/druppeltje loctide, en altijd koud vastzetten, warmdraaien, af koelen, even checken, donequote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..
en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon voor de motor variantdat is helemaal ganz geil
duidelijk:quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen
en dan nog steeds een kleintje willen rijdenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie.
Ouwe rs125, dat is bruuuuut.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie. / ben nu aan het rondkijken wat het eea kost.
Is dat je echt 2500 euro waard?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.quote:
Wouwie! Hoe heet 't?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vind jij hiervan dan? Effectief hetzelfde ding, alleen 1999 nieuw.
quote:
Fair enough, al heb ik absoluut geen kennis van dat nieuwe spul. Van oud spul eigenlijk ook niet...quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.
Wat ik ook wel moet vermelden: ik heb 0,0 technische kennis en ken ook geen mensen die wat af weten van mogelijke mankementen van (schakel-)brommers. Zo is de kans groot dat ik een kat in de zak kan kopen.
Het kan nog lang duren voor ik voor mijn motor ga, als ik ooit voor mijn motor ga ivm ideeën van mijn grootouders en m'n vriend. Maar scooter rijden is even gevaarlijk.quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:04 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, nogmaals, 3500 voor een schakelbrommer is te veel voor iets waar je nog maar heel kort op gaat rijden. Je hebt een Nieuwe rsv4 125 voor niet veel meer![]()
Maarja, jou geld
Die heb ikquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vind jij hiervan dan? Effectief hetzelfde ding, alleen 1999 nieuw.
Dat is een Motorhispania RX 50, heb ik hier ook voor de deur staan. Zie OP voor fotoquote:
Hij is mooi! Wat het mooiste is, is die 'tekening'' op de tank. Die heeft de Aprillia RS 50 ook zo mooi.quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:05 schreef Blester het volgende:
[..]
Dat is een Motorhispania RX 50, heb ik hier ook voor de deur staan. Zie OP voor foto
quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:07 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Hij is mooi! Wat het mooiste is, is die 'tekening'' op de tank. Die heeft de Aprillia RS 50 ook zo mooi.
Dit is een tweedehandsquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:14 schreef Croissant.fr het volgende:
Hij is echt mooiHeb je hem nieuw of tweedehands gekocht?
En: rij je het hele jaar door als een vent op dezelfde banden, of rij je net als ik op winterbanden (in de winter dan he...)?
Winterbandenquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:14 schreef Croissant.fr het volgende:
Hij is echt mooiHeb je hem nieuw of tweedehands gekocht?
En: rij je het hele jaar door als een vent op dezelfde banden, of rij je net als ik op winterbanden (in de winter dan he...)?
Als je toch al licht wilde rijden is 125cc geen probleem. Zolang je de snelweg maar niet opgaat, dat is gevaarlijk. Maar hoe leuk brommer rijden ook is, ik zou er niet bijna 4000 euro voor uitgeven.quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:21 schreef Croissant.fr het volgende:
Mwa winterbanden hebben toch niet zo veel zin, heb ik het idee. Ik reed vanmiddag iets te spontaan weg (bakstenen glad van de regen en bedekt met een laagje mos) en dat ging lekker slippen. Mini-heartattack momentje. Daarna heeeeel langzaam over de rotondes gereden.
Maar ik ben er over uit mensen, ik ga een motor rijles volgen v/d zomer om mij eens goed te overtuigen!
Ik had een Tomos voor ¤50,-quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je toch al licht wilde rijden is 125cc geen probleem. Zolang je de snelweg maar niet opgaat, dat is gevaarlijk. Maar hoe leuk brommer rijden ook is, ik zou er niet bijna 4000 euro voor uitgeven.
Al vind ik budget rijden weer een sport opzich. Ik heb een snorciao van 100 euro
Daarom ! ik had mijn schakel voor 400 euroquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:23 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik had een Tomos voor ¤50,-Rijdend en al, helemaal niets aan hoeven doen, tijdje gereden en weer verkocht
Voor deze Motorhispania RX 50 was ik wel een stukje meer kwijt hoorquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:28 schreef Yreal het volgende:
[..]
Daarom ! ik had mijn schakel voor 400 euro![]()
Jaren op gereden, Zoetermeer - amsterdam als het lekker weer was, geen probleem. Nooit echt onderhoud nodig gehad.. oude brommerswat er niet op zit , kan ook niet stuk
22 jaar oud, start altijdquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Voor deze Motorhispania RX 50 was ik wel een stukje meer kwijt hoorMaarja, dat lijkt me ook logisch gezien de nieuwprijs van zo'n ding.
Achja, ze trekken snel op e.d. ik vind het wel leuke dingenquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:31 schreef Yreal het volgende:
Maar ik blijf erbij dat die racebrommertjes er leuk uitzien maar toch altijd erg nep voelen. Zo raar dat er niks onder die kappen zit
Vintage jongen. Denk maar aan oude Volvo's van 1.000.000 + KM die nog altijd rond rijden (en dan geen vrachtwagens maar personenauto's). Oude degelijkheid.quote:
De yamaha tzrquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:32 schreef Blester het volgende:
[..]
Achja, ze trekken snel op e.d. ik vind het wel leuke dingen
Als ik de begrenzing eraf haal loopt deze 120 KM/uquote:Op woensdag 30 januari 2013 17:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
De yamaha tzr100+ zodra je de begrenzing eraf sloopt
leuk ideequote:Op woensdag 30 januari 2013 17:35 schreef Croissant.fr het volgende:
Ik kwam net op het idee: Is het misschien leuk om een soort toertocht / meet af te spreken met brommer/scooter rijdend Fok?
Dan spreken we af op een centrale plek en rijden / scheuren we naar een McDonalds en bekijken we daar elkaars mooie spul, bijkletsen en daarna gaat ieder weer zijn weg naar huis. De ene gek wil verder rijden dan de ander natuurlijk...
Oh, dat is lekker in de buurt hier. Misschien dat ik daar een keer aan meedoequote:Op woensdag 30 januari 2013 17:57 schreef -niemand- het volgende:
[..]
leuk idee
alleen woon ik in limburg, is een beetje uit de buurt.
http://www.jumbolangsterij.nl/index.html
dit lijkt me ook leuk om mee te doen, en als het een beetje meezit ga ik zeker meedoen.
Zelfs met mijn 400 toerbak vind ik snelwegrijden niets, ten eerste is er geen fuck aan; enkel rechtuit, ten tweede is het niet echt veilig (relatief wel, maar met een evt noodstop zit de malloot achter je opeens voor je en uitwijkmogelijkheden heb je ook niet echt)quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:23 schreef Yreal het volgende:
[..]
Als je toch al licht wilde rijden is 125cc geen probleem. Zolang je de snelweg maar niet opgaat, dat is gevaarlijk. Maar hoe leuk brommer rijden ook is, ik zou er niet bijna 4000 euro voor uitgeven.
Al vind ik budget rijden weer een sport opzich. Ik heb een snorciao van 100 euro
quote:Op woensdag 30 januari 2013 17:57 schreef -niemand- het volgende:
[..]
leuk idee
alleen woon ik in limburg, is een beetje uit de buurt.
http://www.jumbolangsterij.nl/index.html
dit lijkt me ook leuk om mee te doen, en als het een beetje meezit ga ik zeker meedoen.
quote:Deelnemen aan de Jumbo Langste Rij kan met zowel een oude als nieuwe snor- dan wel bromfiets, mits de cilinderinhoud minder dan 50cc bedraagt
Ze vermelden niets over snelheid, prima danquote:
https://maps.google.nl/quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:30 schreef Croissant.fr het volgende:
Mag 50cc wel dan?
De tour lijkt me wel nice, ben wel benieuwd hoe ver het rijden is vanuit hier.
Volgens de wet mag een bromfiets maximaal 50cc hebben, niet 49.9, 50.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:30 schreef Croissant.fr het volgende:
Mag 50cc wel dan?
ja, 50cc mag gewoon. het is alleen niet de bedoeling dat je met een kreidler 80cc komt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:30 schreef Croissant.fr het volgende:
Mag 50cc wel dan?
Daar staat andersquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:41 schreef -niemand- het volgende:
[..]
ja, 50cc mag gewoon. het is alleen niet de bedoeling dat je met een kreidler 80cc komt.
Mag in de OP als ik een bouwjaar ontvangquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:51 schreef Q-Festival het volgende:
Mijn beestje![]()
[ afbeelding ]
aprilia rx, 75cc 'tjes.
Uit 1996 komt het racemonstertjequote:Op woensdag 30 januari 2013 18:57 schreef Blester het volgende:
[..]
Mag in de OP als ik een bouwjaar ontvang
Ik vind snelweg altijd wel wat hebben. Tenminste niet van die kutfietsers en ander tuig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:26 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Zelfs met mijn 400 toerbak vind ik snelwegrijden niets, ten eerste is er geen fuck aan; enkel rechtuit, ten tweede is het niet echt veilig (relatief wel, maar met een evt noodstop zit de malloot achter je opeens voor je en uitwijkmogelijkheden heb je ook niet echt)
croissant gaat op de motor van de zomer dus
Minder dan. 50cc is motor.quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Volgens de wet mag een bromfiets maximaal 50cc hebben, niet 49.9, 50.
bazigquote:Op woensdag 30 januari 2013 18:51 schreef Q-Festival het volgende:
Mijn beestje![]()
[ afbeelding ]
aprilia rx, 75cc 'tjes.
heuj, nog iemand met een semi-oud brommertjequote:Op woensdag 30 januari 2013 18:59 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
Uit 1996 komt het racemonstertje
haha maar hij word modern binnenkort!quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:23 schreef -niemand- het volgende:
[..]
heuj, nog iemand met een semi-oud brommertje
Nooit. Zo'n beunhok is bazig.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:25 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
haha maar hij word modern binnenkort!
haha binnekort word ie nieuw in de lak gezet en krijgen de slange (op kleur besteld) dezelfde kleur als de brommer!quote:
Oke , dat is goedquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:40 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
haha binnekort word ie nieuw in de lak gezet en krijgen de slange (op kleur besteld) dezelfde kleur als de brommer!
Foto (geen zin om te zoeken in topic) en bouwjaar.quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:41 schreef Yreal het volgende:
[..]
Oke , dat is goed![]()
tevens wil ik ook in de op
quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:43 schreef Blester het volgende:
[..]
Foto (geen zin om te zoeken in topic) en bouwjaar.
hmm nog nooit gehoord van de yamaha fazer :pquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:47 schreef Yreal het volgende:
[..]
Fazer 600![]()
maar enige foto dat ze allemaal op staan
Niet? Een beetje de polo onder de motoren...quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:47 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
hmm nog nooit gehoord van de yamaha fazer :p
Bedoeling is eigenlijk dat je met één bromfiets / snorfiets in de OP staat (met model en bouwjaar), de motor hoort hier sowieso niet thuisquote:
haha alleen bekend met de (R) serie hahaquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet? Een beetje de polo onder de motoren...
Waarom? Ik heb er toch 3?quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Bedoeling is eigenlijk dat je met één bromfiets / snorfiets in de OP staat (met model en bouwjaar), de motor hoort hier sowieso niet thuis
Zullen wel meer mensen zijn met meerdere bromfietsenquote:
quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:57 schreef Blester het volgende:
[..]
Zullen wel meer mensen zijn met meerdere bromfietsenOm het een beetje overzichtelijk te houden gewoon de mooiste in de OP, andere foto's kun je in het topic zelf plaatsen om te laten zien.
Nee.quote:
morini's!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Galaxy42 het volgende:
Fotootje voor in de OP,
Foto van mijn Moto Morini Corsarino Scrambler uit 1969 in de sneeuw:
[ afbeelding ]
Cilinder veranderen veranderd niet ineens de voertuigclassificatie maar cilinderinhoud is wel bepalend voor welk type voertuig het in eerste instantie wordt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.
cillinderinhoud maakt geen voertuigclassificatie, dat doet het frame (typegoedkeuring)
50cc = max toegestane cillinderinhoud voor bromfiets op 2 wielen
quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Galaxy42 het volgende:
Fotootje voor in de OP,
Foto van mijn Moto Morini Corsarino Scrambler uit 1969 in de sneeuw:
[ afbeelding ]
Daarom moest ik het ook even vermelden, het is zo'n hardnekkige mythe dat zelfs de overheid het soms even niet meer snaptquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Cilinder veranderen veranderd niet ineens de voertuigclassificatie maar cilinderinhoud is wel bepalend voor welk type voertuig het in eerste instantie wordt.
Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik was er heilig van overtuigd dat het minder dan 50 was, op al mijn papieren staat ook 49.9
ahquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
duidelijk:
je draait nu op ten duur het draad in je cillinder ruk, bout erin en voortaan uitlaat vastmaken met een moertje
en dan een meter uit je carter rammen zekerquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aheen stuk draadeind in mn cylinder vast maken met een paar druppels locktite en dan daar met boutjes de uitlaat aan knopen klinkt nog niet zo gek
tegen de tijd dat het er onderweg moet is de cylinder toch afgeschreven ( en mag de hamer het los maken)
hm?quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en dan een meter uit je carter rammen zeker!
Sleuteltip #1quote:
we hebben t hier wel over een Rush hequote:Op woensdag 30 januari 2013 22:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Sleuteltip #1
Gooi niets weg.
als het stuk is mag het weg, maar zonder de rest stuk te maken
Jij bedoelt volledig std 50cc? Of mag t ook 50cc met andere carb etc zijn?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:42 schreef Haasbeuntje het volgende:
Pff 100+ km/u met standaard ontgrenst AM6 motorblokjeNever.
Snelste wat ik ooit gehaald heb is 89 km/u voor de wind met een veels te lange vertanding, waar niet fatsoenlijk mee te rijden was. En 17,5mm carburateur
Nu heb ik lekker een korte vertanding van 10/53 en trekt het lekker snel op, met een top van zo'n 72 echte k/m
49.9 is voor zover ik weet toch echt maximaal wat is toegestaan. er zijn ook 50CC motorfietsen (Puch heeft die onder andere).quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.
cillinderinhoud maakt geen voertuigclassificatie, dat doet het frame (typegoedkeuring)
50cc = max toegestane cillinderinhoud voor bromfiets op 2 wielen
whehe heeft die kut scoot van mij ook last vanquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:37 schreef Posergoth6667 het volgende:
me puch houd in bij de top. remt echt af als ik vol gas rij. gaat stotteren. onderin ook geen kracht meer. gereviseerd blok, nieuwe cilinder, pakkingen, carb, ontsteking etc. zo'n 300KM oud ondertussen. starten is ineens lastig, houd in op lage toeren. als ik in zijn 1 weg rij gaat het tot 5KM niet lekker, daarna schiet hij weg. 2e in het begin geen last maar in hoge toeren harde drops. ik heb zondag zonder benzine gezeten en ik vermoed dat mijn zuigerveren nu al gaar zijn :S (hopelijk niet de cilinder)
ja maar gezien wat ik gedaan heb, baal ik hier wel hard van. naja, van het weekend maar eens uit elkaar trekken en kijken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
mij ook last van inhouden bij volgas.. alleen als het nat
ja zou wel balen zijn als je nu al weer de boel mag vervangen.. soms is het gewoon niet fair.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
ja maar gezien wat ik gedaan heb, baal ik hier wel hard van. naja, van het weekend maar eens uit elkaar trekken en kijken.
die rush mag je bij ons op het kampvuur komen gooien XDquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
quote:
Op woensdag 30 januari 2013 23:48 schreef Posergoth6667 het volgende:
ROFL!quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:52 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
die rush mag je bij ons op het kampvuur komen gooien XD
nieuwerwetse meuk XD
Mooiquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
ROFL!als die zover heen is mag je hem komen halen voor op je kampvuur hoor
Daarom zijn scooters kut, kan je niks mee in de storm.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:57 schreef Croissant.fr het volgende:
Zo, ik heb een levensgevaarlijke rit achter de rug.
20 km heen op mijn scooter (m'n broer reed en ik zat achterop). Wind mee, harde windstoten van 80 km/u over de dijk. We gingen zo'n 65 op de heenweg. Op de terugweg kon m'n broer met zijn scooter maximaal 30 km/u en ging slingeren. Wegens zijn ongeluk (uitgegleden zaterdag) heeft hij pijn aan z'n pols/arm/schouder waardoor hij niet goed kan sturen. Dus hij slingerde over de weg en dat werd steeds erger met de windstoten. 1x ging hij van de weg af door de wind, zo de berm in en bijna van de dijk. Ik schreeuwen: lul, niet op je bek gaan! Of zoiets..
Gelukkig hoefden we op deze snelheid slechts 30 bloedstollende minuten op de dijk te rijden. M'n hart ging tekeer.
Bij mij thuis zijn scooter neergezet en hij is op de mijne naar z'n huis. Morgen brengt hij die weg naar de dealer om er naar te laten kijken.
Ik ben nog steeds aan het rillen...
Hebben jullie nog leuke, enge of angstige scooter verhalen om te delen?
Er zijn ook motorfietsen onder 50 ccquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:34 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
49.9 is voor zover ik weet toch echt maximaal wat is toegestaan. er zijn ook 50CC motorfietsen (Puch heeft die onder andere).
wel afgesteld?quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:37 schreef Posergoth6667 het volgende:
me puch houd in bij de top. remt echt af als ik vol gas rij. gaat stotteren. onderin ook geen kracht meer. gereviseerd blok, nieuwe cilinder, pakkingen, carb, ontsteking etc. zo'n 300KM oud ondertussen. starten is ineens lastig, houd in op lage toeren. als ik in zijn 1 weg rij gaat het tot 5KM niet lekker, daarna schiet hij weg. 2e in het begin geen last maar in hoge toeren harde drops. ik heb zondag zonder benzine gezeten en ik vermoed dat mijn zuigerveren nu al gaar zijn :S (hopelijk niet de cilinder)
zeker zon mooi rood luchtfilter voor je achterwiel?quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
whehe heeft die kut scoot van mij ook last vaninhouden bij volgas.. alleen als het nat is op de weg :| stom ding
quote:
quote:
Allemaal toegevoegd,quote:Op woensdag 30 januari 2013 18:51 schreef Q-Festival het volgende:
Mijn beestje![]()
[ afbeelding ]
aprilia rx, 75cc 'tjes.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm onderuit gaan vlak voor een mini rotonde en de verhoging tot stilstand komen
nooit kunnen vinden waarom ik daar ging glijden
quote:Op donderdag 31 januari 2013 01:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zeker zon mooi rood luchtfilter voor je achterwiel?
nee gewoon de originele zwarte doos met originele spons :pquote:Op donderdag 31 januari 2013 01:19 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
zeker zon mooi rood luchtfilter voor je achterwiel?
reviseer een compleet blok maar stel em niet af XDquote:
Putdeksel?quote:Op donderdag 31 januari 2013 07:27 schreef Blester het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
En daar past deze afbeelding mooi bij:
[ afbeelding ]
Zoals ik hierboven ook al zei:quote:Op donderdag 31 januari 2013 07:24 schreef Blester het volgende:
[..]
[..]
[..]
Allemaal toegevoegd,
Yreal, je zult de afbeelding even op een andere uploadsite moeten uploaden, deze geeft een foutmelding.
Je zult een foto moeten plaatsen zodat ik hem in de OP kan zettenquote:Op donderdag 31 januari 2013 09:29 schreef Posergoth6667 het volgende:
[..]
Zoals ik hierboven ook al zei:
Puch MS50L 1957
Je staat in de OPquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:19 schreef Posergoth6667 het volgende:
[ afbeelding ]
kan even geen betere vinden
Ik bedoel gewoon de standaard 50cc cilinder, zelfs met een 21mm daarop haal je de 100 km/u nog niet eens.quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:56 schreef Q-Festival het volgende:
[..]
Jij bedoelt volledig std 50cc? Of mag t ook 50cc met andere carb etc zijn?
dan trekt ie vocht(spatwater) naar binnen en krijgtie geen luchtmeer, even nachecken dusquote:Op donderdag 31 januari 2013 08:26 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
[..]
nee gewoon de originele zwarte doos met originele spons :p
Graag gedaanquote:
Ze controleren waarschijnlijk de cilinder niet op zo'n eventquote:Op donderdag 31 januari 2013 15:43 schreef Haasbeuntje het volgende:
[..]
Ik bedoel gewoon de standaard 50cc cilinder, zelfs met een 21mm daarop haal je de 100 km/u nog niet eens.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |