abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 14 januari 2013 @ 20:02:51 #1
340341 Blester
Membre très utile
pi_121561554

In het Bromfietsen & Snorfietsen topic is iedereen welkom. In dit topic kunnen de verschillende aspecten van het bromfiets en snorfiets rijden op een gezellige manier worden besproken. Het geven van tips, het samen oplossen van problemen aan jouw bromfiets of snorfiets, boetes bespreken, en natuurlijk het showen van jouw bromfiets en snorfiets kan hier!

MH RX 50 - 2008 - (blester)
Vespa Bravo - 1996 - (-Niemand-)
AGM VX 50 - 2012 - (Croissant.FR)
Tomos AT50 - 1981 - (leeell)
Puch M50 - 1973 - (Mr.Trololo)
CPI SX 50 - 2007 - (Haasbeuntje)
Yamaha TZR - 2006 - (Bulldogg)
Aprilia RX - 1996 - (Q-Festival)
Suzuki TSX - 1991 - (Yreal)
Moto Morini Corsarino Scrambler - 1996 - (Galaxy42)
Puch MS50L - 1957 - (Posergoth6667)

Wil jij jouw bromfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.

Merk - Bouwjaar - User

Wil jij jouw snorfiets ook in deze lijst hebben? Plaats een foto, het merk en het bouwjaar in dit topic en maak een TR.

*O* Hoe hard mag ik nou eigenlijk op mijn bromfiets en snorfiets rijden?
De constructiesnelheid voor een bromfiets ligt op 45 KM/u en voor een snorfiets op 25 KM/u. Natuurlijk zullen de meeste bromfietsen en snorfietsen niet precies deze snelheid rijden. Vanaf 50 KM/u voor bromfietsen en 30 KM/u voor snorfietsen kun je een boete krijgen.

:? Kan ik in dit topic ook vragen stellen over het opvoeren van mijn bromfiets en snorfiets?
We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlegal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen.

:D Mag ik ook een bromfiets of snorfiets rijden?
Wanneer je in het bezit bent van een autorijbewijs of een motorrijbewijs ben je ook bevoegd om op een bromfiets en snorfiets te rijden. Daarnaast kun je ervoor kiezen om op 16e jarige leeftijd een rijbewijs te halen, speciaal voor de bromfiets en snorfiets. Hiervoor moet je een theorie- en praktijkexamen afleggen bij het CBR.

}:| Wanneer ben ik mijn scooter kwijt bij een rollerbankcontrole?
Een brom- of snorfiets kan inbeslag worden genomen als is geconstateerd dat de brom- of snorfiets meer dan 20 km/uur sneller kan rijden dan de snelheid die in het kentekenbewijs staat vermeld. Voor de meeste bromfietsen is dit het geval bij 65 km/uur (45 + 20 km/uur) en voor de meeste snorfietsen geldt dit bij 45 km/uur (25+20 km/uur). Ook gebeurt inbeslagname als het voertuig niet behoort tot een goedgekeurd type of exemplaar. De Officier van Justitie kan de rechter vragen om een verbeurdverklaring van de brom- of snorfiets. Om die reden wordt bij inbeslagname altijd een schatting van de waarde van het in beslag genomen voertuig op het beslagformulier vermeld, zodat de rechter die waarde kan meewegen bij zijn/haar beslissing.

O-) Ik heb problemen met mijn bromfiets of snorfiets, kan ik hier om hulp vragen?
Natuurlijk kun je hier om hulp vragen wanneer je problemen hebt met jouw bromfiets of snorfiets. Vergeet niet dat FOK!leden ook niet helderziend zijn en dat je een probleem zo goed mogelijk moet formuleren om zo goed en zo snel mogelijk antwoord te krijgen op jouw vraag. Probeer jouw vraag te ondersteunen met:

- Een duidelijke uitleg van het probleem
- Wanneer is het probleem ontstaan?
- Wat is er veranderd aan de bromfiets/snorfiets voordat dit probleem onstond?
- Eventueel beeldmateriaal (foto of video) van het probleem
- Wat heb je er zelf al aan gedaan om het op te lossen?

*) Mag ik hier ook "showen" met mijn bromfiets of snorfiets?
Natuurlijk mag dat, het is alleen niet de bedoeling om er een "welke bromfiets en snorfiets kan het hardst rijden" topic van te maken. Foto's van jouw bromfiets of snorfiets zijn altijd welkom in dit topic!

:s) Ik zoek een onderdeel voor mijn bromfiets of snorfiets, mag ik vragen of andere leden deze toevallig nog hebben liggen in dit topic?
Natuurlijk mag dit, denk er alleen wel aan dat dit geen V&A is. Wanneer je iemand hebt gevonden die dit onderdeel heeft dien je het financiële gedeelte buiten dit topic te regelen.

:Y Wie opent een nieuw topic?
Degene met de laatste reactie in het laatste topic opent een nieuw topic. Wanneer er na 5 minuten nog geen volgend topic is mag iemand anders het topic aanmaken. Elk topic dient te beginnen met Bromfietsen & Snorfietsen topic #NUMMER en daarna een titel naar keuze.

CBR
RDW
Speurders
Marktplaats
Scooter-freaks

[ Bericht 0% gewijzigd door Blester op 31-01-2013 15:24:16 ]
~ Love comes unseen; we only see it go
pi_121561640
1e :)
hard rijden is een sport, boetes zijn de contributie.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:05:32 #3
340341 Blester
Membre très utile
pi_121561720
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef Gekkebobo het volgende:
hey allemaal ik zoek nieuwe scoetoe.. zit te denken aan zip snor maar die moet dan ong, 70km/u gaan.. wat moet ik allemaal aan laten passen?
Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.
pi_121561863
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:

[..]

Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.
waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehouden O-)

tegen beter weten in stel ik deze vraag.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:09:38 #5
340341 Blester
Membre très utile
pi_121561985
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:07 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehouden O-)

tegen beter weten in stel ik deze vraag.
FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.

Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
pi_121562061
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:

[..]

Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaal
pi_121562069
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:

[..]

FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.

spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt me :7
  maandag 14 januari 2013 @ 20:16:09 #8
340341 Blester
Membre très utile
pi_121562377
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaal
Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).

quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:11 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt me :7
Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.
pi_121562747
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:16 schreef Blester het volgende:

[..]

Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).

[..]

Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.
nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/h :) richting de 30~35 denk ik, gezien ik alleen er een nieuwe CDI inbouw, waardoor het ontstekingstijdstip beter is tov origineel, zodat mn uitlaat minder snel dicht koolt.. , en de CDI het toerental van het blok niet gaat tegenwerken bij heuveltje af :P

verder blijft t stok :) en nu is het op een scooter ook koud, en met een koud blok kan je ook al niet lekker weg trekken :')
pi_121562911
spartamets zijn ook eigenlijk verder niet op te voeren, en als het je al lukt, loopt het hele zooitje kapot
  maandag 14 januari 2013 @ 20:25:28 #11
340341 Blester
Membre très utile
pi_121562913
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/h :) richting de 30~35 denk ik, gezien ik alleen er een nieuwe CDI inbouw, waardoor het ontstekingstijdstip beter is tov origineel, zodat mn uitlaat minder snel dicht koolt.. , en de CDI het toerental van het blok niet gaat tegenwerken bij heuveltje af :P

verder blijft t stok :) en nu is het op een scooter ook koud, en met een koud blok kan je ook al niet lekker weg trekken :')
Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsers :')

Straks even stukje max gereden op schakel, was wel behoorlijk fris ja :P Achterbandje begint aardig kaal te worden, zal een nieuwe achterband worden ben ik bang.
pi_121563060
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:25 schreef Blester het volgende:

[..]

Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsers :')

Straks even stukje max gereden op schakel, was wel behoorlijk fris ja :P Achterbandje begint aardig kaal te worden, zal een nieuwe achterband worden ben ik bang.
Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goed :P beetje rustiger rijden.. en rustiger optrekken _O-

tot 45 trekt mijn rush redelijk rustig op ( vario :7 ) en daarna gaat het toerental pas echt omhoog :X
  maandag 14 januari 2013 @ 20:28:26 #13
340341 Blester
Membre très utile
pi_121563070
Krijg zojuist zo een aangeboden ter inruil op een van mijn scooters:

Zit aardig te twijfelen.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:29:50 #14
340341 Blester
Membre très utile
pi_121563137
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goed :P beetje rustiger rijden.. en rustiger optrekken _O-

tot 45 trekt mijn rush redelijk rustig op ( vario :7 ) en daarna gaat het toerental pas echt omhoog :X
Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50 :P Alleen met koude start moet hij in de tweede even op gang komen, trap hem meteen door daar 3 meestal.
pi_121563241
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50 :P Alleen met koude start moet hij in de tweede even op gang komen, trap hem meteen door daar 3 meestal.
ow dat red ik niet _O- als ik dan op 30 zit ist denk ik al veel :')
pi_121563556
kan een modje hier een reeks van maken? :@
dat is handig als er plotseling een nieuw deel geopend is.
  maandag 14 januari 2013 @ 20:38:42 #17
340341 Blester
Membre très utile
pi_121563626
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef -niemand- het volgende:
kan een modje hier een reeks van maken? :@
dat is handig als er plotseling een nieuw deel geopend is.
Ben ik het ook mee eens :)
pi_121563724
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Blester het volgende:
Krijg zojuist zo een aangeboden ter inruil op een van mijn scooters:

[ afbeelding ]

Zit aardig te twijfelen.
DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijden :7 ( die smilie met die sigaar doet me btw aan hannibal, of john smith, van The A-team denken, maarja, ik ben dan weer zo'n jaren 80 tv shows fan :X )
  dinsdag 15 januari 2013 @ 07:47:03 #19
340341 Blester
Membre très utile
pi_121579911
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:40 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijden :7 ( die smilie met die sigaar doet me btw aan hannibal, of john smith, van The A-team denken, maarja, ik ben dan weer zo'n jaren 80 tv shows fan :X )
Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslag :P
  dinsdag 15 januari 2013 @ 08:14:13 #20
340341 Blester
Membre très utile
pi_121580212
Wtf, kijk ik net even naar buiten ligt er 10 CM sneeuw, gvd :P
pi_121591629
GESLAAGD VOOR THEORIE 8-)
pi_121591646
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 07:47 schreef Blester het volgende:

[..]

Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslag :P
boeie, alles beter dan een scooter naar mijn mening :+
pi_121591692
Ik zie dat ik nog niet in de OP sta,
Zou je mij er misschien in kunnen zetten?
CPI SX 50 - 2007
Pic:

Hier ligt trouwens geen sneeuw, alleen nog wat resten in het gras enzo.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:16:24 #24
340341 Blester
Membre très utile
pi_121591871
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:11 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik zie dat ik nog niet in de OP sta,
Zou je mij er misschien in kunnen zetten?
CPI SX 50 - 2007
Pic:
[ afbeelding ]

Hier ligt trouwens geen sneeuw, alleen nog wat resten in het gras enzo.
Je staat erin, mooi dingetje :)

quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:10 schreef Mr.Trololo het volgende:

[..]

boeie, alles beter dan een scooter naar mijn mening :+
Net nog eens naar de foto's gekeken maar hij heeft er niet eens een uitlaat onder hangen :') Ik heb wel 3x gekeken waar de uitlaat zit, zit er gewoon niet op. En wel erop rijden / starten die kerel :')
pi_121591931
das niet best idd :')

maar aan de andere kant, hoeveel is nou een 2e hands uitlaatje ? :7

EDIT en wat hangt er dan onder ?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:19:31 #26
340341 Blester
Membre très utile
pi_121592005
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:17 schreef Mr.Trololo het volgende:
das niet best idd :')

maar aan de andere kant, hoeveel is nou een 2e hands uitlaatje ? :7

EDIT en wat hangt er dan onder ?
Dat is het dus, er hangt helemaal niets onder zo te zien / horen :') Als er ook maar iets inschiet op dit moment kan hij het hele blok wegflikkeren :')
pi_121592056

en wat is dit dan ?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:25:51 #28
340341 Blester
Membre très utile
pi_121592241
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:20 schreef Mr.Trololo het volgende:
[ afbeelding ]

en wat is dit dan ?
Dat is hem niet :) Was een random pic van internet.
pi_121592268
:|W had je dat niet eerder kunnen melden ?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:27:58 #30
340341 Blester
Membre très utile
pi_121592325
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef Mr.Trololo het volgende:
:|W had je dat niet eerder kunnen melden ?
Haha, maakt het iets uit dan :P
pi_121592365
ja, ik ging helemaal lopen zoeken naar een uitlaat enzo :+ 5 minuten van mn leven verspild :o

post dan eens wat pics van de echte brommer ?
  dinsdag 15 januari 2013 @ 14:30:14 #32
340341 Blester
Membre très utile
pi_121592405
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:28 schreef Mr.Trololo het volgende:
ja, ik ging helemaal lopen zoeken naar een uitlaat enzo :+ 5 minuten van mn leven verspild :o

post dan eens wat pics van de echte brommer ?
Is gewoon precies dezelfde, alleen dan zonder uitlaat :P
  dinsdag 15 januari 2013 @ 16:20:50 #33
340341 Blester
Membre très utile
pi_121597430
Tomos vandaag de deur uit gedaan, heb er nu nog maar twee :)
pi_121626203
Heb hier een 110 cc honda wave, waarvan ik denk dat de elektrische starter het heeft begeven. Ik weet niet zeker wat er mis mee is, maar 50 kilometer geleden heb ik getank, en toen wou ik elektrisch starten, maar de accu leek leeg te zijn, zelfs het groene lampje van neutraal brandde nog maar heel zwakjes. Toen ik de e-start probeerde gebeurde er helemaal niks.. dus toen maar gekickt. Nu heb ik net nog een keer gekeken, en de acculeek weer fatsoenlijk vol te zijn. Dus ik heb nog een poging gedaan om hem elektrisch te starten, maar ik hoorde niks behalve een heel snel tikkend geluid dat onder het zadel, maar niet bij de motor vandaan leek te komen. Is dit gewoon een kapotte startmotor, of kan net ook wat anders zijn?
pi_121628730
Net naar de garage geweest, bleek dus toch de accu te zijn. Er een nieuwe ingegooid voor een tientje, en nu kan hij er wel weer een tijdje tegenaan.
pi_121632254
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 11:38 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Net naar de garage geweest, bleek dus toch de accu te zijn. Er een nieuwe ingegooid voor een tientje, en nu kan hij er wel weer een tijdje tegenaan.
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu? :D

* Ou-Tannu moet ook nog steeds een nieuwe in zn rush steken.. :')

binnenkort dat ding wel es ff op de foto batsen

kreng vond de kou wel lekker... ofzo.. top lag iets hoger :P
pi_121632785
zo, gisteren even een nieuwe voetrem voor de brommer gemaakt :)

het is een hele verbetering ten opzichte van het originele pedaal dat 40 centimeter lang was :')

vandaag maar ff wat fotos maken in de sneeuw
pi_121633029
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

Vietnam, dus denk niet dat je er al te veel aan hebt.. Inc. Instalatie en gratis wasbeurt. Beetje jammer dat hij na de wasbeurt weer uit elkaar gehaald moest omdat de bougiekabel nat geworden was.. :') maargoed hij loopt weer.
pi_121633091
quote:
1s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:28 schreef koekjestrommel1 het volgende:

[..]

Vietnam, dus denk niet dat je er al te veel aan hebt.. Inc. Instalatie en gratis wasbeurt. Beetje jammer dat hij na de wasbeurt weer uit elkaar gehaald moest omdat de bougiekabel nat geworden was.. :') maargoed hij loopt weer.
hm nee ;) maar t idee was leuk geweest :D

en ik was mijne altijd met draaiende motor :')
  woensdag 16 januari 2013 @ 14:05:12 #40
340341 Blester
Membre très utile
pi_121634528
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

binnenkort dat ding wel es ff op de foto batsen

kreng vond de kou wel lekker... ofzo.. top lag iets hoger :P

Ik kocht laatst een nieuwe gelaccu voor ¤17,50 maar die is dan wel van topkwaliteit.
pi_121637844
Hier heel lang iemand die op een Speedfight 2 heeft gereden, maar die is weg gegaan voor een auto'tje. Nu nog geen spijt, maar denk dat ik hem in de zomermaanden toch behoorlijk mis. Was best een snel beesie...
pi_121640430
Ben nu bezig met mijn rijbewijs en zat er te denken om, als ik mijn rijbewijs heb, een scooter te kopen ( :') )

Alleen ben ik totaal niet bekend met die dingen. Het liefste ga ik voor een tweede hands, en dan een viertak oid. Iig iets dat lekker zuinig is.

Waar kan ik het beste op zoeken, en waar? Marktplaats?
pi_121640807
ik ga zelf kijken wat mijn scootertje nog opbrengt
een piaggio fly uit 2011 met 5000 km op de teller 4 takt 45/km originele cdi rijd wel 58 op de teller.

heeft iemand een idee wat dit opbrengt ?
pi_121643781
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 16:34 schreef the-it het volgende:
Ben nu bezig met mijn rijbewijs en zat er te denken om, als ik mijn rijbewijs heb, een scooter te kopen ( :') )

Alleen ben ik totaal niet bekend met die dingen. Het liefste ga ik voor een tweede hands, en dan een viertak oid. Iig iets dat lekker zuinig is.

Waar kan ik het beste op zoeken, en waar? Marktplaats?
zorg dat je genoeg informatie hebt over een scooter die je op het oog krijgt :)

wat de zwakke punten zijn etc, en natuurlijk wat er aan getuned is :) ( en hoeveel KM/s het blok gelopen heeft mijn Rush heeft _VEEL_ meer KM/s op de teller dan de cylinder gelopen heeft :P )
pi_121644714
Ik zoek een scooter die in ieder geval 4takt is, lekker zuinig. Verder hoeft het helemaal niet een sportief ding te zijn. Welke merken kunnen jullie me aanraden/welke moet ik mijden?
pi_121644896
zip
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:00:39 #47
340341 Blester
Membre très utile
pi_121646870
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 17:42 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

zorg dat je genoeg informatie hebt over een scooter die je op het oog krijgt :)

wat de zwakke punten zijn etc, en natuurlijk wat er aan getuned is :) ( en hoeveel KM/s het blok gelopen heeft mijn Rush heeft _VEEL_ meer KM/s op de teller dan de cylinder gelopen heeft :P )
Sowies ':')' als je afgaat op de kilometerstand. Je weet dat iedereen de teller zo terug kan zetten? Sowieso een scooter met kenteken 2005 met minder dan 8K is teruggedraaid.
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:01:09 #48
340341 Blester
Membre très utile
pi_121646892
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:04 schreef the-it het volgende:
Ik zoek een scooter die in ieder geval 4takt is, lekker zuinig. Verder hoeft het helemaal niet een sportief ding te zijn. Welke merken kunnen jullie me aanraden/welke moet ik mijden?
Misschien is een schakel wel wat voor je? :P
pi_121648290
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 18:04 schreef the-it het volgende:
piaggio fly 4 takt haalt de 1 op 40 sowieso
is lekker groot model fijner voor wat langere afstanden en grotere mensen
pi_121649369
Het enige nadeel is dat 4takt volgens mij tweede hands ook vrij duur is, hoe is het verbruik van een 2takt scooter? Hoeveel ben je normaal kwijt aan een volle tank? :)
  woensdag 16 januari 2013 @ 19:54:58 #51
340341 Blester
Membre très utile
pi_121649608
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:50 schreef the-it het volgende:
Het enige nadeel is dat 4takt volgens mij tweede hands ook vrij duur is, hoe is het verbruik van een 2takt scooter? Hoeveel ben je normaal kwijt aan een volle tank? :)
Ik heb zowel een 4 takt als een 2 takt, merk vrijwel geen verschil. Maargoed, in de ene gaat dan ook 11 liter en in de andere maar 3/4 liter. Moeilijk te vergeljken dan.
pi_121649732
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:50 schreef the-it het volgende:
een 2 takt rijd vaak 1 op 20 tot 1 op 25 dus verbruik ligt enorm hoger, terwijl tank inhoud over het algemeen ongeveer zelfde is.
4 takt rijd ook stiller / rustiger naar mijn mening.

voordeel is ook met 4 takt je tankt gewoon euro 95 ipv mengsmering 95 is overal te halen zoals onbemande tankstations , mengsmering is wat minder makkelijk te vinden.

4 takt is dus voor comfort , langere ritten ideaal.
2 takt voor kortere ritten handig
pi_121663377
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Blester het volgende:

[..]

Sowies ':')' als je afgaat op de kilometerstand. Je weet dat iedereen de teller zo terug kan zetten? Sowieso een scooter met kenteken 2005 met minder dan 8K is teruggedraaid.
of zo veel gedraait dattie alweer op 8K staat _O-
  zaterdag 19 januari 2013 @ 09:55:26 #54
340341 Blester
Membre très utile
pi_121755041
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:20 schreef Mr.Trololo het volgende:
[ afbeelding ]

en wat is dit dan ?
Ik heb hem nu hier :)
pi_121758787
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 23:43 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

of zo veel gedraait dattie alweer op 8K staat _O-
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch?
Mij is verteld dat hij na waarschijnlijk 30-35.000 km op zou zijn. Even goed denk ik heb voor die tijd weg te hebben gedaan; over 3,5 jaar klaar met m'n studie en ik rij zo'n 5000 km/jaar. En na m'n studie koop ik wel een auto, denk ik.
Wel een voordeel van met je scooter na het werk gaan, is dat je winst kan maken op je brandstofvergoeding.
pi_121759343
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:49 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Mij is verteld dat hij na waarschijnlijk 30-35.000 km op zou zijn. Even goed denk ik heb voor die tijd weg te hebben gedaan; over 3,5 jaar klaar met m'n studie en ik rij zo'n 5000 km/jaar. En na m'n studie koop ik wel een auto, denk ik.
Wel een voordeel van met je scooter na het werk gaan, is dat je winst kan maken op je brandstofvergoeding.
bij mn rush is er een nieuwe "imitatie" cylinder opgekomen omdat originelen onvindbaar en onbetaalbaar zijn.. en de verkoper ( die veel van die dingen gerepareerd heeft in het verleden ) zij dat ze zo`n 10.000KM mee gaan, daarna moet je er weer een nieuwe cylinder onderleggen :P

gelukkig zijn ze nog geen 4 tientjes _O-
  zaterdag 19 januari 2013 @ 14:03:28 #57
340341 Blester
Membre très utile
pi_121761209
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 12:49 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Na 30K gewoon je blok laten reviseren en je kunt er weer tegenaan hoor :)

Wat een gaaf ding is die Gilera GP50 toch :) Sinds gister heb ik hem hier, accu was dood van het ding, een van mijn reserve accu's gepakt, startte hij een paar keer op, bleek mijn reserve accu leeg te zijn, die hele nacht op de oplader, vanochtend meteen in 1x starten, valt hij na +- 1 minuut opeens uit. Zitten bekijken wat het kan zijn, bleek de fucking benzine gewoon op te zijn :')

Nu loopt hij dus weer perfect!
pi_121770633
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 14:03 schreef Blester het volgende:

[..]

Na 30K gewoon je blok laten reviseren en je kunt er weer tegenaan hoor :)

Wat een gaaf ding is die Gilera GP50 toch :) Sinds gister heb ik hem hier, accu was dood van het ding, een van mijn reserve accu's gepakt, startte hij een paar keer op, bleek mijn reserve accu leeg te zijn, die hele nacht op de oplader, vanochtend meteen in 1x starten, valt hij na +- 1 minuut opeens uit. Zitten bekijken wat het kan zijn, bleek de fucking benzine gewoon op te zijn :')

Nu loopt hij dus weer perfect!
:D! zal van de week mijn accu ook eens een paar laad/onlaad cycles geven :)
  zaterdag 19 januari 2013 @ 19:07:23 #59
340341 Blester
Membre très utile
pi_121771449
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

:D! zal van de week mijn accu ook eens een paar laad/onlaad cycles geven :)
Mwah, nieuwe accu kost ¤17,50. Op zich nog geen ramp om een nieuwe te kopen :P Maar zo'n zware schakelbak als ik hem vraagt heel veel vermogen bij het starten, meeste accu's kunnen dit niet leveren. Als hij dan niet snel aanslaat staat de accu alweer leeg :P Maar nu loopt hij weer prima, is het gewoon 1x starten e.d. Moet er wel benzine in zitten natuurlijk :') Ik ging er vanuit dat de oude eigenaar er wel een beetje in had gegooit. Olie was ook flink gezakt dus roken deed hij wel.
pi_121773144
aangezien ik bijna op mijn brommer mag gaan rijden word het eens tijd voor een slot te kopen.
nu zag ik ook beugelsloten. is dit wat voor op een brommer?
pi_121773227
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:54 schreef -niemand- het volgende:
aangezien ik bijna op mijn brommer mag gaan rijden word het eens tijd voor een slot te kopen.
ik gebruik zo`n staalkabel slot, zodat ik mn 2 wieler nog aan een paal kan zetten zonder moeite :P

anders nemen ze straks t hele ding inc slot mee 8)7
  zaterdag 19 januari 2013 @ 19:59:07 #62
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_121773315
Mooie OP!

Ik rijd nog altijd tevreden rond op een Kymco Agility! :7

Zo eentje dus:
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:02:42 #63
340341 Blester
Membre très utile
pi_121773474
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:54 schreef -niemand- het volgende:
Wat voor bromfiets heb je? Wat is de waarde schat je? Als ik mijn bromfiets ergens op een 'vertrouwde' plek neerzet doe ik hem gewoon op stuurslot en that's it.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Geelman het volgende:
Mooie OP!

Zo eentje dus:
[ afbeelding ]
Dank voor het compliment :)

Kymco zijn leuke dingen, heb daar wel eens op gereden :)

Zal proberen morgen een foto te maken van m'n nieuwe Gilera aanwinst :P
pi_121774013
Kymco's schijnen idd wel leuke dingen te zijn :Y)
pi_121774187
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Geelman het volgende:
Mooie OP!

Zo eentje dus:
[ afbeelding ]
:') en ik maar denken dat je een baas was.

quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:02 schreef Blester het volgende:

[..]

Wat voor bromfiets heb je? Wat is de waarde schat je? Als ik mijn bromfiets ergens op een 'vertrouwde' plek neerzet doe ik hem gewoon op stuurslot en that's it.

[..]

Dank voor het compliment :)

Kymco zijn leuke dingen, heb daar wel eens op gereden :)

Zal proberen morgen een foto te maken van m'n nieuwe Gilera aanwinst :P
de rooie bravo, hij staat ook in de OP.
waarde zal niet veel zijn. 200 euro misschien.
onderdelen die ik er normaal op heb zijn ook niet gek veel waard.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:20:03 #66
340341 Blester
Membre très utile
pi_121774278
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:18 schreef -niemand- het volgende:

de rooie bravo, hij staat ook in de OP.
waarde zal niet veel zijn. 200 euro misschien.
onderdelen die ik er normaal op heb zijn ook niet gek veel waard.
Waarom kloten met sloten dan? :P Gewoon stuurslot erop en klaar (als je niet midden in Amsterdam woont dan! :D). Anders gewoon een klein slotje meenemen. Sowieso bij mijn bromfietsen kan ik amper een slot mee vervoeren, de een heeft helemaal geen ruimte (een heel klein vakje) en de gilera heeft een klein beetje ruimte onder de bult waar een slot misschien nét in past.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:21:37 #67
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_121774352
Een Vespa Bravo is ook niet de meest geliefde brommer van de wereld. Althans, niet onder het dievengilde.
Ook zag ik, dat al het zwoegen, alsook alle bekwaamheid in het werk, louter naijver is van de een op de ander; ook dit is ijdelheid en najagen van wind.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:25:54 #68
340341 Blester
Membre très utile
pi_121774544
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:21 schreef Geelman het volgende:
Een Vespa Bravo is ook niet de meest geliefde brommer van de wereld. Althans, niet onder het dievengilde.
Ik zie ze al gaan inderdaad :P

Aerox / ZIPs zou ik in ieder geval niet zonder slot neerzetten nee, dat zijn echt scooters voor kraken, omdat die altijd flink hard worden opgevoerd e.d.

Gilera loopt trouwens 70 KM/u, vind ik wel een beetje hard eigenlijk.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:30:44 #69
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_121774747
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:25 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zie ze al gaan inderdaad :P

Aerox / ZIPs zou ik in ieder geval niet zonder slot neerzetten nee, dat zijn echt scooters voor kraken, omdat die altijd flink hard worden opgevoerd e.d.

Gilera loopt trouwens 70 KM/u, vind ik wel een beetje hard eigenlijk.
Runner?

Mwa, volgens mij zijn Vespa's en Zips het meest geliefd tegenwoordig.
pi_121774888
in het dorp durf ik hem nog wel alleen op stuurslot neer te zetten, maar in venlo dus echt niet.
daar heb je paupers die je brommer stelen puur om hem de maas in te rijden :')
dan maak ik het ze al moeilijk met stuur en contactslot. maar iets meer veiligheid lijkt me wel handig.

een voor of achterwiel is er trouwens zo onder uit. dus wat raden jullie me aan?
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:33:50 #71
340341 Blester
Membre très utile
pi_121774905
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:30 schreef Geelman het volgende:

[..]

Runner?

Mwa, volgens mij zijn Vespa's en Zips het meest geliefd tegenwoordig.
Nee, zo eentje:

zaterdag 19 januari 2013 @ 20:35:02 #72
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_121774951
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:33 schreef Blester het volgende:

[..]

Nee, zo eentje:

[ afbeelding ]
Old school! :7
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:35:26 #73
340341 Blester
Membre très utile
pi_121774971
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:33 schreef -niemand- het volgende:
in het dorp durf ik hem nog wel alleen op stuurslot neer te zetten, maar in venlo dus echt niet.
daar heb je paupers die je brommer stelen puur om hem de maas in te rijden :')
dan maak ik het ze al moeilijk met stuur en contactslot. maar iets meer veiligheid lijkt me wel handig.

een voor of achterwiel is er trouwens zo onder uit. dus wat raden jullie me aan?
Vespa trek je denk ik ook makkelijk uit zijn stuurslot, aangezien het een fragiel dingetje is.Gewoon een startonderbreker inbouwen, verder kabelslotje door de band heen en meer kun je niet doen. Misschien aan iets vastmaken zoals een boom e.d.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:36:07 #74
340341 Blester
Membre très utile
pi_121775006
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:35 schreef Geelman het volgende:

[..]

Old school! :7
Mooi dingetje is het, dat wel. Mooie ferrarikleur :P
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:36:14 #75
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_121775011
Voor mij al reden genoeg om geen Vespa te kopen. Die dingen zijn ook nog eens vreselijk duur...
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:37:29 #76
340341 Blester
Membre très utile
pi_121775057
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:36 schreef Geelman het volgende:
Voor mij al reden genoeg om geen Vespa te kopen. Die dingen zijn ook nog eens vreselijk duur...
Tomos is wel grappig, heb die ook kort gehad, niet echt wat voor mij eigenlijk :P Heb toch wat meer met die modellen als Gilera, Aprilia RS 50, Yamaha TZR e.d.
pi_121775102
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:35 schreef Blester het volgende:

[..]

Vespa trek je denk ik ook makkelijk uit zijn stuurslot, aangezien het een fragiel dingetje is.Gewoon een startonderbreker inbouwen, verder kabelslotje door de band heen en meer kun je niet doen. Misschien aan iets vastmaken zoals een boom e.d.
het stuurslot is toch verrassend stevig, ik heb een reserve frame gehad met stuurslot en het heeft me veel moeite gekost om het eraf te halen. zonder boormachine en flex ben je nergens.

startonderbreker zit er in, maar je hoeft in de (vrijliggende) kabelboom maar 2 draden los te trekken en aan elkaar te verbinden.

ik denk dat ik dan toch maar een ketting koop en hem om de framebuis en wiel leg ofzo.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:40:13 #78
320891 Geelman
Uw conservatieve baken
pi_121775167
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:37 schreef Blester het volgende:

[..]

Tomos is wel grappig, heb die ook kort gehad, niet echt wat voor mij eigenlijk :P Heb toch wat meer met die modellen als Gilera, Aprilia RS 50, Yamaha TZR e.d.
Een crossmodel lijkt me wel leuk. Beetje opvoeren en dan lekker crossen! Maar ja, duur...

Voor woon-werk vind ik een scootertje ideaal. Niet schakelen, gewoon gas geven en gaan. Heel wendbaar, zuinig en goedkoop. En je kan makkelijk wat meenemen in de buddybak.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 20:47:58 #79
340341 Blester
Membre très utile
pi_121775540
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 20:40 schreef Geelman het volgende:

[..]

Een crossmodel lijkt me wel leuk. Beetje opvoeren en dan lekker crossen! Maar ja, duur...

Voor woon-werk vind ik een scootertje ideaal. Niet schakelen, gewoon gas geven en gaan. Heel wendbaar, zuinig en goedkoop. En je kan makkelijk wat meenemen in de buddybak.
Heb mijn automaat verkocht, begon saai te worden :P lekker sportief schakelen.
pi_121778186
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 19:56 schreef kovenant het volgende:

[..]

een 2 takt rijd vaak 1 op 20 tot 1 op 25 dus verbruik ligt enorm hoger, terwijl tank inhoud over het algemeen ongeveer zelfde is.
4 takt rijd ook stiller / rustiger naar mijn mening.

voordeel is ook met 4 takt je tankt gewoon euro 95 ipv mengsmering 95 is overal te halen zoals onbemande tankstations , mengsmering is wat minder makkelijk te vinden.

4 takt is dus voor comfort , langere ritten ideaal.
2 takt voor kortere ritten handig
Mijn 2-takter haalt 1 op 27 maximaal, meestal is het verbruik 1 op 33 :P
Dat mengsmering tanken is alleen nodig als je scooter/brommer niet een (werkende) oliepomp heeft.
pi_121778357
quote:
0s.gif Op maandag 14 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:

[..]

Niet over opvoeren mogen praten.... :')

Ik doe al 22 jaar niets anders..... :(
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
pi_121778468
Wat voor schakels/scooters hebben jullie ? Ik zelf heb een Yamaha TZR loopt ong. 90
pi_121778522
tegenwoordig lopen de brommers niet meer zo als vroeger jongens, in mijn tijd zat er nog vermogen in.
-En dan denk ik aan Brabant, want daar brandt nog licht-
  zaterdag 19 januari 2013 @ 22:27:46 #84
340341 Blester
Membre très utile
pi_121780014
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 21:53 schreef bulldogg het volgende:
Wat voor schakels/scooters hebben jullie ? Ik zelf heb een Yamaha TZR loopt ong. 90
Ben benieuwd naar foto's
  zondag 20 januari 2013 @ 13:36:37 #85
340341 Blester
Membre très utile
pi_121795709
Me reserve accu levert dus ook niet meer genoeg kracht. Vanochtend wilde hij bijna aanslaan eerste keer starten, kwam net niet helemaal op en de accu kon niet genoeg spanning meer leveren voor verder starten. Moet weer een nieuwe accu komen dus helaas.

[ Bericht 1% gewijzigd door Blester op 20-01-2013 14:30:45 ]
pi_121798154
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 13:36 schreef Blester het volgende:
Me reserve accu levert dus ook niet meer genoeg kracht. Vanochtend wilde hij bijna aasnaal neerst keer starten, kwam net niet helemaal op en de accu kon niet genoeg spanning meer leveren voor verder starten. Moet weer een nieuwe accu komen dus helaas.
nou mijn pruttelpot heeft de komende week ijsvrij denk ik :P

ga me niet laten verekken, en ga wel met de bus :7
  zondag 20 januari 2013 @ 14:28:58 #87
340341 Blester
Membre très utile
pi_121798285
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

nou mijn pruttelpot heeft de komende week ijsvrij denk ik :P

ga me niet laten verekken, en ga wel met de bus :7
Tja, nieuw spul, dan wil je er toch een beetje mee bezig zijn :P Maar ik laat hem gewoon staan verder, even regelmatig starten en dan gewoon een kwartiertje stationair laten lopen.
pi_121798539
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 14:28 schreef Blester het volgende:

[..]

Tja, nieuw spul, dan wil je er toch een beetje mee bezig zijn :P Maar ik laat hem gewoon staan verder, even regelmatig starten en dan gewoon een kwartiertje stationair laten lopen.
hehe tis dat ik de airflow over het blok niet naar mn voorkant kan leiden... :/
dan was een watergekoelt blok handiger geweest :P
pi_121801239
quote:
1s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 22:27 schreef Blester het volgende:

[..]

Ben benieuwd naar foto's
Hoe plaats je een foto uit je pc ?
  zondag 20 januari 2013 @ 15:22:49 #90
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121801542
quote:
:? Kan ik in dit topic ook vragen stellen over het opvoeren van mijn bromfiets en snorfiets?
We kunnen-, willen en zúllen geen medewerking verlenen aan het opvoeren van brommers, scooters en snorfietsen. Dit is illegaal, en daar kan-, mag en wil FOK! op geen enkele manier de verantwoording voor op zich. Hieronder valt ook het geven van tips voor montage, afstelling en aanschaf van niet-streetlagal parts. hiervoor kun je op diverse andere sites je hart ophalen.
Bullshit :')
  zondag 20 januari 2013 @ 15:41:26 #91
340341 Blester
Membre très utile
pi_121802582
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:18 schreef bulldogg het volgende:

[..]

Hoe plaats je een foto uit je pc ?
Uploaden op:

tinypic.com

Dan de link 'direct voor layout' selecteren en deze tussen de tags [IMG] en [/IMG] zetten.
  zondag 20 januari 2013 @ 15:42:00 #92
340341 Blester
Membre très utile
pi_121802627
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:22 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Bullshit :')
Dat stukje is door een moderator geschreven, klagen zul je bij hun moeten doen :P
  zondag 20 januari 2013 @ 15:47:25 #93
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121802952
Ik neem de verantwoording wel op mij
pi_121821474
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:41 schreef Blester het volgende:

[..]

Uploaden op:

tinypic.com

Dan de link 'direct voor layout' selecteren en deze tussen de tags [ [url= en ]afbeelding[/url] ] zetten.
http://i49.tinypic.com/34pkrp2.jpg
http://i47.tinypic.com/2vxhhm8.jpg

Hij is hier wel smerig trouwens let daar niet op haha :P
Ik heb m van de week uit elkaar gehad en helemaal schoon gemaakt, kappen in de was e.d. :)
  maandag 21 januari 2013 @ 09:18:00 #95
340341 Blester
Membre très utile
pi_121833604
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 21:43 schreef bulldogg het volgende:

[..]

http://i49.tinypic.com/34pkrp2.jpg
http://i47.tinypic.com/2vxhhm8.jpg

Hij is hier wel smerig trouwens let daar niet op haha :P
Ik heb m van de week uit elkaar gehad en helemaal schoon gemaakt, kappen in de was e.d. :)
Ziet er netjes uit hoor :)

Als je even bouwjaar doorgeeft kan hij in de OP :) Zal straks proberen een foto te maken van de Gilera maar ik beloof niets met dit weer :')

EDIT: Je achterbandje is een beetje oud volgens mij, maar ik moet maar niets zeggen met mijn huidige achterbanden.
pi_121873706
zo mn saxonette ook maar es verzekerd :P
  dinsdag 22 januari 2013 @ 09:47:10 #97
340341 Blester
Membre très utile
pi_121878270
Nieuwe accu blijkt dus niet eens nodig, nu al een aantal dagen meteen starten :)
pi_121884716
Wat een leuk topic
pi_121884876

mijn ciao
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:09:03 #100
340341 Blester
Membre très utile
pi_121884918
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

mijn ciao
Ook een filmpje aanwezig waarop jij aan het rijden bent met de huidige bepakking? :D
pi_121884937
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Blester het volgende:

[..]

Ook een filmpje aanwezig waarop jij aan het rijden bent met de huidige bepakking? :D
Jazeker :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:10:06 #102
340341 Blester
Membre très utile
pi_121884967
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

Jazeker :D
Die ben je dan ook verplicht te plaatsen :)
pi_121885039
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:10 schreef Blester het volgende:

[..]

Die ben je dan ook verplicht te plaatsen :)
ik krijg het filmpje niet los uit fb :@
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:15:01 #104
340341 Blester
Membre très utile
pi_121885186
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

ik krijg het filmpje niet los uit fb :@
Uploaden op Youtube :P
pi_121885390
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:15 schreef Blester het volgende:

[..]

Uploaden op Youtube :P
ik heb het orginele bestand niet. Maatje achter me reed op mijn schakelbrommert, al filmend met zijn telefoon, waardoor hij daarna bijna onder een auto reed :')
pi_121885685
Ik heb trouwens een Suzuki tsx, Vespa ciao, Tomos apn6 en yamaha fazer :)
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:28:39 #107
340341 Blester
Membre très utile
pi_121885714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:27 schreef Yreal het volgende:
yamaha fazer
Yamaha Fazer is een motor :D
pi_121885771
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:28 schreef Blester het volgende:

[..]

Yamaha Fazer is een motor :D
Klopt :P
pi_121885841
O+
  dinsdag 22 januari 2013 @ 13:35:58 #110
340341 Blester
Membre très utile
pi_121885954
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:33 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ] O+
Fazer model is het mooist :) Komt nog het meest in de buurt van de twee bromfietsen die ik heb.
pi_121885986
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:35 schreef Blester het volgende:

[..]

Fazer model is het mooist :) Komt nog het meest in de buurt van de twee bromfietsen die ik heb.
Mooiste model fazer inderdaad, met het zichtbare blok met koelvinnen maar wel de mooie koplamp
pi_121898489
Wat is nou het voordeel van een brommer t.o.v een scooter?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:05:47 #113
340341 Blester
Membre très utile
pi_121899614
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef the-it het volgende:
Er is niet echt een voordeel aan te wijzen, het is gewoon een verschil in model en dat je bij een scooter opbergruimte hebt :)

Maar als je echt de feitjes wilt:

Een scooter of een brommer is een kwestie van smaak en uitstraling. Tegenwoordig zie je steeds meer scooters. Het verschil tussen een scooter of een brommer is dat de voeten tijdens het rijden naast elkaar tussen de stuurinrichting en de zitplaats worden geplaatst bij een scooter. Bij een brommer heb staan je voeten aan de zijkant. Een brommer zit tussen een motor en een fiets in.

Een scooter heeft als voordelen dat:

• Bij een scooter je benen en voeten iets droger zitten als het regent.

• Bij een scooter je geen zadel hebt maar een buddy.

•Bij een scooter je meer mogelijkheden voor bagage en andere opbergvakjes.

Een brommer heeft als voordeel t.o.v. Scooter

•Bij een brommer grotere wielen, dus iets stabieler op de weg bij hoge snelheden.

•Er zijn meer brommers te vinden met handmatige versnellingen, bij bijna alle moderne scooters gaat het schakelen automatisch. Als je het schakelen leuk vind kan dat een overweging zijn! De meeste auto's hebben immers ook een handgeschakelde versnellingsbak.

•Bij een brommer minder ruimte nodig voor de stalling.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:09:04 #114
340341 Blester
Membre très utile
pi_121899781
Die ZIP sp's zien er trouwens ook wel grappig uit:

Kwam deze custom tegen, model is op zich wel leuk:

pi_121900563
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 13:07 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

mijn ciao
:D pils halen met de ciao _O_
pi_121901119
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 18:41 schreef the-it het volgende:
het rijdt beter en scocoters zijn voor wijven.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:43:41 #117
340341 Blester
Membre très utile
pi_121901482
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:36 schreef Yreal het volgende:

[..]

het rijdt beter en scocoters zijn voor wijven.
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:09 schreef Blester het volgende:
Die ZIP sp's zien er trouwens ook wel grappig uit:

Kwam deze custom tegen, model is op zich wel leuk:

[ afbeelding ]
Zo'n dingetje als bovenstaand is niets voor jou? :P

Die modellen zoals die van mij valt toch ook onder bromfietsen? Ik weet het namelijk niet zeker :P

http://i47.tinypic.com/2vwir5s.png
pi_121901559
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:43 schreef Blester het volgende:

[..]

[..]

nee, nooit.

De enige scooters waar ik ooit lol mee heb gehad zijn snorvespa's , al dan niet opgevoerd. Verder zijn het echt neukdingen. Aeroxen, agiltys... bah.

Die houding met de benen voor je is gewoon waardeloos als je echt goed wil kunnen sturen.
pi_121901580
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:43 schreef Blester het volgende:

[..]

[..]

Die modellen zoals die van mij valt toch ook onder bromfietsen? Ik weet het namelijk niet zeker :P

http://i47.tinypic.com/2vwir5s.png
tuurlijk is dat een brommer w/
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:47:59 #120
340341 Blester
Membre très utile
pi_121901707
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

tuurlijk is dat een brommer w/
Ik zeg het ook altijd, maar andere mensen hoor ik weer 'scooter' zeggen tegen dit model, dan begin ik meteen te twijfelen.

Maargoed, ik heb dus die op de foto zonet (zelf gemaakte foto) en deze:

http://i36.photobucket.com/albums/e5/nsrracer3/DSC00435.jpg

(foto is niet van mij), heb alleen een foto van hem in de sneeuw die niet echt mooi gelukt is.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:49:54 #121
340341 Blester
Membre très utile
pi_121901819
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:45 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, nooit.

De enige scooters waar ik ooit lol mee heb gehad zijn snorvespa's , al dan niet opgevoerd. Verder zijn het echt neukdingen. Aeroxen, agiltys... bah.

Die houding met de benen voor je is gewoon waardeloos als je echt goed wil kunnen sturen.
Nouja, voor langere ritten is het wel een stuk comfortabeler, heb zowel scooters als bromfietsjes gehad (Tomos e.d.) en verkies scootermodel toch wel boven Tomos. Maar deze motormodellen zoals op de foto's die ik zojuist plaatste is nog meer mijn stijl, dat zit pas comfortabel :)
pi_121901834
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:47 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik zeg het ook altijd, maar andere mensen hoor ik weer 'scooter' zeggen tegen dit model, dan begin ik meteen te twijfelen.

Maargoed, ik heb dus die op de foto zonet (zelf gemaakte foto) en deze:

http://i36.photobucket.com/albums/e5/nsrracer3/DSC00435.jpg

(foto is niet van mij), heb alleen een foto van hem in de sneeuw die niet echt mooi gelukt is.
ach, mensen noemen mijn fazer ook een racemotor
pi_121901888
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Nouja, voor langere ritten is het wel een stuk comfortabeler, heb zowel scooters als bromfietsjes gehad (Tomos e.d.) en verkies scootermodel toch wel boven Tomos. Maar deze motormodellen zoals op de foto's die ik zojuist plaatste is nog meer mijn stijl, dat zit pas comfortabel :)
ja een tomos, daar noem je iets. Maar een brommer als een MTX of kreidler, reken maar dat dat relaxter is dan een pleepot.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:51:16 #124
340341 Blester
Membre très utile
pi_121901910
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

ach, mensen noemen mijn fazer ook een racemotor
Dat is het toch ook :P
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52:08 #125
340341 Blester
Membre très utile
pi_121901960
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

ja een tomos, daar noem je iets. Maar een brommer als een MTX of kreidler, reken maar dat dat relaxter is dan een pleepot.
Tomos is wel lekker compact maar comfort totaal niet inderdaad :P Maarja langere stukken verkies ik toch meer de motormodellen, comfortabeler.
pi_121901963
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:51 schreef Blester het volgende:

[..]

Dat is het toch ook :P
nee, niet echt. Als ik nog rechterop zou zitten had ik een chopper
pi_121902022
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Tomos is wel lekker compact maar comfort totaal niet inderdaad :P Maarja langere stukken verkies ik toch meer de motormodellen, comfortabeler.
wel eens 200km op mijn tsx gedaan, daarna kon ik ook niet meer lopen omdat ik zo koud was
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:52:59 #128
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902024
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

nee, niet echt. Als ik nog rechterop zou zitten had ik een chopper
Oh, ik zou hier ook gewoon racemotor tegen zeggen hoor.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:54:33 #129
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902118
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

wel eens 200km op mijn tsx gedaan, daarna kon ik ook niet meer lopen omdat ik zo koud was
Haha, ik had straks een stukje gereden midden in de sneeuw hier, was meer glijden als rijden tho. Hoger dan de derde versnelling (40 KM/u) kwam ik niet op de stukken met sneeuw.
pi_121902256
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:54 schreef Blester het volgende:

[..]

Haha, ik had straks een stukje gereden midden in de sneeuw hier, was meer glijden als rijden tho. Hoger dan de derde versnelling (40 KM/u) kwam ik niet op de stukken met sneeuw.

quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:52 schreef Blester het volgende:

[..]

Oh, ik zou hier ook gewoon racemotor tegen zeggen hoor.
:')

Dit is nog net geen naked met halve kuip :D
  dinsdag 22 januari 2013 @ 19:58:12 #131
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902331
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:56 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

[..]

:')

Dit is nog net geen naked met halve kuip :D
Heb het model nog niet helemaal bekeken, je foto was ook niet van hele goede kwaliteit :P Zal dadelijk eens Googlen. Ik zag op de foto alleen het frontje en dat ziet er als racemodel uit.

Dit is ongeveer het gevoel van straks:

pi_121902410
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:58 schreef Blester het volgende:

[..]

Heb het model nog niet helemaal bekeken, je foto was ook niet van hele goede kwaliteit :P Zal dadelijk eens Googlen. Ik zag op de foto alleen het frontje en dat ziet er als racemodel uit.

Dit is ongeveer het gevoel van straks:

becomplimenteer mijn sneeuwfoto :{w
pi_121902495

Vooral kijken naar de positie van het stuur ten opzichten van het zadel
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:00:29 #134
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902501
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 19:59 schreef Yreal het volgende:

[..]

becomplimenteer mijn sneeuwfoto :{w
Hoe krijg je sneeuw op je ketting? :')

Wat je wel niet allemaal op Youtube ziet:

GELUID ZACHT ZETTEN WEGENS GESCHREEUW

pi_121902557
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef Blester het volgende:

[..]

Hoe krijg je sneeuw op je ketting? :')

Wat je wel niet allemaal op Youtube ziet:

GELUID ZACHT ZETTEN WEGENS GESCHREEUW

waar zie jij sneeuw op mijn ketting? :P
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:02:05 #136
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902627
quote:
10s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:00 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]

Vooral kijken naar de positie van het stuur ten opzichten van het zadel
Beetje zonde van dit model dat het een naked versie is, ik mis toch echt die kap om het een perfect model te maken.
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:03:01 #137
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902714
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:01 schreef Yreal het volgende:

[..]

waar zie jij sneeuw op mijn ketting? :P
Beetje onduidelijke foto maar het lijkt net of er sneeuw/ijs op je ketting zit :P
pi_121902738
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:02 schreef Blester het volgende:

[..]

Beetje zonde van dit model dat het een naked versie is, ik mis toch echt die kap om het een perfect model te maken.
juist dat blok is ganz geil :9~ met volle kuip zien die dingen er niet uit
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:03:56 #139
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902786
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef Yreal het volgende:

[..]

juist dat blok is ganz geil :9~ met volle kuip zien die dingen er niet uit
Leuk als iemand je motor wilt vermoeren :Y
pi_121902788
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef Blester het volgende:

[..]

Beetje onduidelijke foto maar het lijkt net of er sneeuw/ijs op je ketting zit :P
hoop ijs op de voetsteun
pi_121902820
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:03 schreef Blester het volgende:

[..]

Leuk als iemand je motor wilt vermoeren :Y
wat is nou weer vermoeren?
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:05:27 #142
340341 Blester
Membre très utile
pi_121902910
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:04 schreef Yreal het volgende:

[..]

wat is nou weer vermoeren?
'vernielen', dat is zonder een kap wel erg makkelijk lijkt me.
pi_121903011
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:

[..]

'vernielen', dat is zonder een kap wel erg makkelijk lijkt me.
juist kappen verneuk je makkelijk heel kostbaar. En ik heb gelukkig vandalisme verzekering
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:07:59 #144
340341 Blester
Membre très utile
pi_121903104
quote:
6s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:06 schreef Yreal het volgende:

[..]

juist kappen verneuk je makkelijk heel kostbaar. En ik heb gelukkig vandalisme verzekering
Tja, maar liever kappen dan dat ze met het technische gedeelte gaan kloten. Je kunt zonder die kap bij het hele motorblok aan. Verzekering lijkt me wel nodig voor zo'n model.
pi_121903201
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:07 schreef Blester het volgende:

[..]

Tja, maar liever kappen dan dat ze met het technische gedeelte gaan kloten. Je kunt zonder die kap bij het hele motorblok aan. Verzekering lijkt me wel nodig voor zo'n model.
der gebeuren wel eens rare dingen, maar er lopen niet mensen rond die zomaar je bougies jatten.

mijn collega was na een kopje koffie ineens zijn vlotterkamers kwijt _O- _O- _O-
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:10:37 #146
340341 Blester
Membre très utile
pi_121903309
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:09 schreef Yreal het volgende:

[..]

der gebeuren wel eens rare dingen, maar er lopen niet mensen rond die zomaar je bougies jatten.

mijn collega was na een kopje koffie ineens zijn vlotterkamers kwijt _O- _O- _O-
_O- _O- _O-

Als iemand toevallig nog een onderdeel mist en langsloopt :Y)
pi_121903364
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:10 schreef Blester het volgende:

[..]

_O- _O- _O-

Als iemand toevallig nog een onderdeel mist en langsloopt :Y)
oldtimer bmw boxer. Dan ben je ineens heel ver van huis
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:11:33 #148
340341 Blester
Membre très utile
pi_121903369
Deze is wel mooi:

dinsdag 22 januari 2013 @ 20:12:12 #149
340341 Blester
Membre très utile
pi_121903402
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:11 schreef Yreal het volgende:

[..]

oldtimer bmw boxer. Dan ben je ineens heel ver van huis
Aii, zonde dan.
pi_121903753
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:11 schreef Blester het volgende:
Deze is wel mooi:

[ afbeelding ]
:r :r :r
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:19:12 #151
340341 Blester
Membre très utile
pi_121903858
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 januari 2013 20:17 schreef Yreal het volgende:

[..]

:r :r :r
Minikapje, maar het maakt de hele motor :) Maargoed, we zitten daarvoor een beetje in het verkeerde topic :D
pi_121904910

Dit is ganz geil.

Of zo'n één:

4 kleppen, 49,9 cc :9~
  dinsdag 22 januari 2013 @ 20:47:23 #153
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_121905434
dream _O_

mijn motor is nog op basis daarvan gemaakt, als ik ooit nog geld over heb...
pi_121991145

Leuk dagje. 50km/u gehaald en verder. 5de versnelling vol gas gereden op sneeuw
  donderdag 24 januari 2013 @ 18:30:54 #155
340341 Blester
Membre très utile
pi_121994584
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk dagje. 50km/u gehaald en verder. 5de versnelling vol gas gereden op sneeuw
Mwah, was hier wat minder. Dacht, laat ik eens een stukje rijden met dit mooie weer, al wist ik wel dat de achterband kaal was. Prima stukje gereden, kom ik op een stuk met ijs, slaat het hele achterwiel tot helemaal dwars over :') Nouja, kon hem nog wel goed tegenhouden verder, want ik was erop voorbereid maar het was echt klote rijden op dat stuk, achterband van de ene kant naar de andere kant terwijl ik in de eerste versnelling +- 10 - 15 KM aan het rijden ben.
pi_121996972
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 18:30 schreef Blester het volgende:

[..]

Mwah, was hier wat minder. Dacht, laat ik eens een stukje rijden met dit mooie weer, al wist ik wel dat de achterband kaal was. Prima stukje gereden, kom ik op een stuk met ijs, slaat het hele achterwiel tot helemaal dwars over :') Nouja, kon hem nog wel goed tegenhouden verder, want ik was erop voorbereid maar het was echt klote rijden op dat stuk, achterband van de ene kant naar de andere kant terwijl ik in de eerste versnelling +- 10 - 15 KM aan het rijden ben.
Prachtig hier, rond het meer. Nog nooit zo hard gereden op niet asfalt. Alleen teveel volk met honden. Aso om daar heel hard langs te gassen.
  donderdag 24 januari 2013 @ 20:01:33 #157
340341 Blester
Membre très utile
pi_121999278
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 19:24 schreef Yreal het volgende:

[..]

Prachtig hier, rond het meer. Nog nooit zo hard gereden op niet asfalt. Alleen teveel volk met honden. Aso om daar heel hard langs te gassen.
Tja, stevige bandjes en crossmodel :D Kale band en motormodel hier :'( Maar me normale bromfiets heeft in ieder geval goede banden dus die rijd ook goed met dit weer, laat die andere mooi staan tot de sneeuw/ijs weg is.
pi_121999542
quote:
0s.gif Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Blester het volgende:

[..]

Tja, stevige bandjes en crossmodel :D Kale band en motormodel hier :'( Maar me normale bromfiets heeft in ieder geval goede banden dus die rijd ook goed met dit weer, laat die andere mooi staan tot de sneeuw/ijs weg is.
Sowieso zijn race modellen in nederland helemaal nergens goed voor :P
pi_122036959
quote:
0s.gif Op maandag 21 januari 2013 09:18 schreef Blester het volgende:

[..]

Ziet er netjes uit hoor :)

Als je even bouwjaar doorgeeft kan hij in de OP :) Zal straks proberen een foto te maken van de Gilera maar ik beloof niets met dit weer :')

EDIT: Je achterbandje is een beetje oud volgens mij, maar ik moet maar niets zeggen met mijn huidige achterbanden.
Sorry pik, beetje laat haha. Het bouwjaar is 2006
  zaterdag 26 januari 2013 @ 12:58:43 #160
340341 Blester
Membre très utile
pi_122066398
quote:
1s.gif Op vrijdag 25 januari 2013 17:17 schreef bulldogg het volgende:

[..]

Sorry pik, beetje laat haha. Het bouwjaar is 2006
Je staat in de OP :)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:00:14 #161
340341 Blester
Membre très utile
pi_122066448
En toen was het topic een reeks, bedankt Sounddragon *O*
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:14:07 #162
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122066941
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:00 schreef Blester het volgende:
En toen was het topic een reeks, bedankt Sounddragon *O*
YW, daarom zijn we voor he ;)
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 januari 2013 @ 13:14:56 #163
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122066982
Ennehh..

quote:
6s.gif Op zondag 20 januari 2013 15:47 schreef Life2.0 het volgende:
Ik neem de verantwoording wel op mij
Dat mag, als je blauw bent.. tot die tijd mag je gewoon braaf de regeltjes volgen :*
De wetenschap is er nog steeds niet uit, waarom de meest gestroomlijnde vrouwen, de meeste weerstand bieden
  zaterdag 26 januari 2013 @ 18:43:04 #164
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122079725
quote:
14s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ennehh..

[..]

Dat mag, als je blauw bent.. tot die tijd mag je gewoon braaf de regeltjes volgen :*
Maar de wet maakt de regeltjes toch?

En als de regeltjes niet bevallen maken op fok gewoon een uitzondering?
  zaterdag 26 januari 2013 @ 19:39:27 #165
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122082219
quote:
10s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 18:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Maar de wet maakt de regeltjes toch?

En als de regeltjes niet bevallen maken op fok gewoon een uitzondering?
Lees dat stukje in OP nog eens goed en begrijpend? We willen het niet; het is illegaal, en dus werken we er niet aan mee. Take it, or go away.

"Deze website propt cookies op je computer; klik op 'OK', of je gaat lekker ergens anders slurfen" zelfde verhaal.. keuzes, life2.1 enzo ;)
  zaterdag 26 januari 2013 @ 19:41:33 #166
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122082306
Het is niet illegaal om je bromfiets op te voeren, laat staan daar over te praten :')

Deal with it.
pi_122085411
Ik zal morgen alles in de was zetten en even een nieuw fotootje maken hij kan namelijk nog wat mooier in de OP :-p
  zaterdag 26 januari 2013 @ 20:53:30 #168
340341 Blester
Membre très utile
pi_122085718
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 januari 2013 20:47 schreef bulldogg het volgende:
Ik zal morgen alles in de was zetten en even een nieuw fotootje maken hij kan namelijk nog wat mooier in de OP :-p
Haha, prima hoor.
pi_122105435

wat vinden jullie ervan ? :)

[ Bericht 23% gewijzigd door Sounddragon op 27-01-2013 23:01:59 (Faalhaas :+) ]
pi_122105445
verdorie, wat doe ik toch fout met afbeeldingen plaatsen..
pi_122140666
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef Mr.Trololo het volgende:
Vet ding man, ik neem aan dat je hem zelf opgeknapt hebt?
  zondag 27 januari 2013 @ 23:02:23 #172
88754 Sounddragon
Dragon of sound.
pi_122142725
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef Mr.Trololo het volgende:
Fixed, knoeiert :{w
  maandag 28 januari 2013 @ 07:33:52 #173
340341 Blester
Membre très utile
pi_122151014
quote:
0s.gif Op zondag 27 januari 2013 11:47 schreef Mr.Trololo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

wat vinden jullie ervan ? :)
Ziet er goed uit :)
pi_122152825
quote:
1s.gif Op zondag 27 januari 2013 22:33 schreef bulldogg het volgende:

[..]

Vet ding man, ik neem aan dat je hem zelf opgeknapt hebt?
quote:
12s.gif Op zondag 27 januari 2013 23:02 schreef Sounddragon het volgende:

[..]

Fixed, knoeiert :{w
thanks, en ja, ik heb dat ding zelf opgeknapt, ik ben er in februari 2012 mee begonnen :)
pi_122163117
Mooi ding! Grappig hoe super 'leeg' zo'n ding boven de motor is
pi_122180238
quote:
0s.gif Op maandag 28 januari 2013 14:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Mooi ding! Grappig hoe super 'leeg' zo'n ding boven de motor is
kan je een mooie extra brandstoftank neer hangen voor een langere rit _O-
pi_122237357
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.

Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
pi_122241346
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..

en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten :')
  woensdag 30 januari 2013 @ 07:48:44 #179
340341 Blester
Membre très utile
pi_122244878
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.

Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goed :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 07:50:10 #180
340341 Blester
Membre très utile
pi_122244893
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..

Wat dacht je van een moertje? :)
pi_122251234
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:48 schreef Blester het volgende:

[..]

Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goed :)
Mooi! Ik hoop dat het schakelen een beetje makkelijk gaat. M'n eerste auto rijles heb ik gehad van m'n vader in Frankrijk (daar mag het) en dat ging me vrij makkelijk af.
Genoeg tijd om te sparen, ik reserveer zo'n ¤4000 voor een Aprillia RS 50. Nog ff kijken naar een goede verzekering. De kleur ben ik nog niet uit, en ik weet ook niet in welke kleuren hij in Nederland leverbaar is.
In ieder geval wil ik hem niet harder dan 65 laten gaan. De mijne gaat nu ~74 en dat vind ik eigenlijk te hard en ik denk wel dat ik 'm kwijt raak bij een rollerbank.
Op het opvoeren / ontgrenzen na wil ik 'm standaard houden.
pi_122256610
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 07:50 schreef Blester het volgende:

[..]

Wat dacht je van een moertje? :)
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen :?
pi_122256765
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,

pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdt
pi_122256782
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen :?
Locktite kopen
pi_122256917
Lichte blauwe locktite kopen en/of veerringetje, kartelringetje tussen je bout en de cilinder. Niet harder gaan vastdraaien want dan kan je je schroefdaad of je uitlaatpoort verknallen.
pi_122259269
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdt
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).
Tegen die tijd een leuk pakkie voor op de brommer zien te scoren.
pi_122259374
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:36 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).
Tegen die tijd een leuk pakkie voor op de brommer zien te scoren.
Of je gaat gewoon voor de motor variant :9~ dat is helemaal ganz geil :9~
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:42:10 #188
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122259455
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:

borgmoertje/druppeltje loctide, en altijd koud vastzetten, warmdraaien, af koelen, even checken, done
pi_122259502
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:40 schreef Yreal het volgende:

[..]

Of je gaat gewoon voor de motor variant :9~ dat is helemaal ganz geil :9~
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie. / ben nu aan het rondkijken wat het eea kost.
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:43:40 #190
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122259513
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

duidelijk:

je draait nu op ten duur het draad in je cillinder ruk, bout erin en voortaan uitlaat vastmaken met een moertje
  woensdag 30 januari 2013 @ 16:46:47 #191
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122259638
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie.
en dan nog steeds een kleintje willen rijden :D

al klink een 125 (of de 250) wel erg kut, ivm met tz500 ofzo :~
pi_122259667
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie. / ben nu aan het rondkijken wat het eea kost.
Ouwe rs125, dat is bruuuuut.

Maaruh, je bent gek als je een nieuwe schakelbrommer koopt. Voor dat geld heb je je motorrijbewijs en een 2de hands motor. Er zijn op marktplaats en speurders hele leuke 2de hands schakels te vinden voor weinig geld.
pi_122259755
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
pi_122259797
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
Is dat je echt 2500 euro waard?
pi_122259870
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:

Vind jij hiervan dan? Effectief hetzelfde ding, alleen 1999 nieuw.
pi_122259877
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:51 schreef Yreal het volgende:

[..]

Is dat je echt 2500 euro waard?
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.
Wat ik ook wel moet vermelden: ik heb 0,0 technische kennis en ken ook geen mensen die wat af weten van mogelijke mankementen van (schakel-)brommers. Zo is de kans groot dat ik een kat in de zak kan kopen.
pi_122259890
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Wouwie! Hoe heet 't?
pi_122259951
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:53 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Wouwie! Hoe heet 't?

Motorhispania rx. Volgens mij heeft iemand in dit topic er ook eentje

http://www.bromfietsshop.(...)p&artikelNr=MH901896

Ook gewoon AM6 blokje.
pi_122260037
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.
Wat ik ook wel moet vermelden: ik heb 0,0 technische kennis en ken ook geen mensen die wat af weten van mogelijke mankementen van (schakel-)brommers. Zo is de kans groot dat ik een kat in de zak kan kopen.
Fair enough, al heb ik absoluut geen kennis van dat nieuwe spul. Van oud spul eigenlijk ook niet...

Nouwja, 2 jaar en duizende kilometers verder nog enkel een nieuw zuigertje en wat olie, maar dat is ook de moeite niet. Nu binnenkort de ketting maar eens vervangen.. geen idee wat erop moet :')
pi_122260361
Maar goed, nogmaals, 3500 voor een schakelbrommer is te veel voor iets waar je nog maar heel kort op gaat rijden. Je hebt een Nieuwe rsv4 125 voor niet veel meer :9

Maarja, jou geld :)
pi_122260365
De Motorhispania RX 50 is een goede om in gedachte te houden. Deze hebben ze niet bij ''mijn dealer'', maar dat moet vast wel gaan lukken gezien dit nummer 3 word. Maar het sparen duurt nog even haha. Moet nog gaan beginnen bij m'n nieuwe baan (maart).

Daarom, als je geen kennis hebt lekker alles laten uitbesteden. Heb je ook niet de kans om iets per ongeluk te slopen.

quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:04 schreef Yreal het volgende:
Maar goed, nogmaals, 3500 voor een schakelbrommer is te veel voor iets waar je nog maar heel kort op gaat rijden. Je hebt een Nieuwe rsv4 125 voor niet veel meer :9

Maarja, jou geld :)
Het kan nog lang duren voor ik voor mijn motor ga, als ik ooit voor mijn motor ga ivm ideeën van mijn grootouders en m'n vriend. Maar scooter rijden is even gevaarlijk.
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:05:41 #202
340341 Blester
Membre très utile
pi_122260399
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Die heb ik :D
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:05:59 #203
340341 Blester
Membre très utile
pi_122260413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:53 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Wouwie! Hoe heet 't?
Dat is een Motorhispania RX 50, heb ik hier ook voor de deur staan. Zie OP voor foto
pi_122260469
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:05 schreef Blester het volgende:

[..]

Dat is een Motorhispania RX 50, heb ik hier ook voor de deur staan. Zie OP voor foto
Hij is mooi! Wat het mooiste is, is die 'tekening'' op de tank. Die heeft de Aprillia RS 50 ook zo mooi.
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:10:31 #205
340341 Blester
Membre très utile
pi_122260587
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:07 schreef Croissant.fr het volgende:

[..]

Hij is mooi! Wat het mooiste is, is die 'tekening'' op de tank. Die heeft de Aprillia RS 50 ook zo mooi.

:D
pi_122260760
Hij is echt mooi :9~ Heb je hem nieuw of tweedehands gekocht?
En: rij je het hele jaar door als een vent op dezelfde banden, of rij je net als ik op winterbanden (in de winter dan he...)?

[ Bericht 25% gewijzigd door Croissant.fr op 30-01-2013 17:15:17 (Kwijlen op die mooie brommer) ]
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:17:33 #207
340341 Blester
Membre très utile
pi_122260880
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:14 schreef Croissant.fr het volgende:
En: rij je het hele jaar door als een vent op dezelfde banden, of rij je net als ik op winterbanden (in de winter dan he...)?
Dit is een tweedehands :) Nieuw doe ik niet aan in ieder geval :P

Hele jaar door op dezelfde banden inderdaad :)
pi_122260926
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:14 schreef Croissant.fr het volgende:
Winterbanden :') ik rij op noppen :P
pi_122261058
Mwa winterbanden hebben toch niet zo veel zin, heb ik het idee. Ik reed vanmiddag iets te spontaan weg (bakstenen glad van de regen en bedekt met een laagje mos) en dat ging lekker slippen. Mini-heartattack momentje. Daarna heeeeel langzaam over de rotondes gereden.
Maar ik ben er over uit mensen, ik ga een motor rijles volgen v/d zomer om mij eens goed te overtuigen!
pi_122261126
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:21 schreef Croissant.fr het volgende:
Mwa winterbanden hebben toch niet zo veel zin, heb ik het idee. Ik reed vanmiddag iets te spontaan weg (bakstenen glad van de regen en bedekt met een laagje mos) en dat ging lekker slippen. Mini-heartattack momentje. Daarna heeeeel langzaam over de rotondes gereden.
Maar ik ben er over uit mensen, ik ga een motor rijles volgen v/d zomer om mij eens goed te overtuigen!
Als je toch al licht wilde rijden is 125cc geen probleem. Zolang je de snelweg maar niet opgaat, dat is gevaarlijk. Maar hoe leuk brommer rijden ook is, ik zou er niet bijna 4000 euro voor uitgeven.

Al vind ik budget rijden weer een sport opzich. Ik heb een snorciao van 100 euro *)
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:23:51 #211
340341 Blester
Membre très utile
pi_122261160
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Als je toch al licht wilde rijden is 125cc geen probleem. Zolang je de snelweg maar niet opgaat, dat is gevaarlijk. Maar hoe leuk brommer rijden ook is, ik zou er niet bijna 4000 euro voor uitgeven.

Al vind ik budget rijden weer een sport opzich. Ik heb een snorciao van 100 euro *)
Ik had een Tomos voor ¤50,- :') Rijdend en al, helemaal niets aan hoeven doen, tijdje gereden en weer verkocht :P
pi_122261413
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:23 schreef Blester het volgende:

[..]

Ik had een Tomos voor ¤50,- :') Rijdend en al, helemaal niets aan hoeven doen, tijdje gereden en weer verkocht :P
Daarom ! ik had mijn schakel voor 400 euro 8)7

Jaren op gereden, Zoetermeer - amsterdam als het lekker weer was, geen probleem. Nooit echt onderhoud nodig gehad.. oude brommers _O_ wat er niet op zit , kan ook niet stuk _O_
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:29:19 #213
340341 Blester
Membre très utile
pi_122261475
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:28 schreef Yreal het volgende:

[..]

Daarom ! ik had mijn schakel voor 400 euro 8)7

Jaren op gereden, Zoetermeer - amsterdam als het lekker weer was, geen probleem. Nooit echt onderhoud nodig gehad.. oude brommers _O_ wat er niet op zit , kan ook niet stuk _O_
Voor deze Motorhispania RX 50 was ik wel een stukje meer kwijt hoor :P Maarja, dat lijkt me ook logisch gezien de nieuwprijs van zo'n ding.
pi_122261509
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:29 schreef Blester het volgende:

[..]

Voor deze Motorhispania RX 50 was ik wel een stukje meer kwijt hoor :P Maarja, dat lijkt me ook logisch gezien de nieuwprijs van zo'n ding.
22 jaar oud, start altijd _O_
pi_122261611
Maar ik blijf erbij dat die racebrommertjes er leuk uitzien maar toch altijd erg nep voelen. Zo raar dat er niks onder die kappen zit :')
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:32:19 #216
340341 Blester
Membre très utile
pi_122261674
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:31 schreef Yreal het volgende:
Maar ik blijf erbij dat die racebrommertjes er leuk uitzien maar toch altijd erg nep voelen. Zo raar dat er niks onder die kappen zit :')
Achja, ze trekken snel op e.d. ik vind het wel leuke dingen :)
pi_122261688
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:30 schreef Yreal het volgende:

[..]

22 jaar oud, start altijd _O_
Vintage jongen. Denk maar aan oude Volvo's van 1.000.000 + KM die nog altijd rond rijden (en dan geen vrachtwagens maar personenauto's). Oude degelijkheid.
pi_122261760
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:32 schreef Blester het volgende:

[..]

Achja, ze trekken snel op e.d. ik vind het wel leuke dingen :)
De yamaha tzr _O_ 100+ zodra je de begrenzing eraf sloopt _O_
  woensdag 30 januari 2013 @ 17:34:40 #219
340341 Blester
Membre très utile
pi_122261814
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:33 schreef Yreal het volgende:

[..]

De yamaha tzr _O_ 100+ zodra je de begrenzing eraf sloopt _O_
Als ik de begrenzing eraf haal loopt deze 120 KM/u :') Is me te hard voor een brommer.
pi_122261885
Ik kwam net op het idee: Is het misschien leuk om een soort toertocht / meet af te spreken met brommer/scooter rijdend Fok?
Dan spreken we af op een centrale plek en rijden / scheuren we naar een McDonalds en bekijken we daar elkaars mooie spul, bijkletsen en daarna gaat ieder weer zijn weg naar huis. De ene gek wil verder rijden dan de ander natuurlijk...
pi_122261913
Ligt eraan waar iedereen woont he, bovendien zijn we hier met zijn 3e :P
pi_122261995
Holy cow. Dat lijkt het nu wel he.
Yreal je hebt een PM.

[ Bericht 57% gewijzigd door Croissant.fr op 30-01-2013 17:42:48 ]
pi_122263195
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:35 schreef Croissant.fr het volgende:
Ik kwam net op het idee: Is het misschien leuk om een soort toertocht / meet af te spreken met brommer/scooter rijdend Fok?
Dan spreken we af op een centrale plek en rijden / scheuren we naar een McDonalds en bekijken we daar elkaars mooie spul, bijkletsen en daarna gaat ieder weer zijn weg naar huis. De ene gek wil verder rijden dan de ander natuurlijk...
leuk idee :D
alleen woon ik in limburg, is een beetje uit de buurt.

http://www.jumbolangsterij.nl/index.html
dit lijkt me ook leuk om mee te doen, en als het een beetje meezit ga ik zeker meedoen.
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:24:43 #224
340341 Blester
Membre très utile
pi_122264408
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:57 schreef -niemand- het volgende:

[..]

dit lijkt me ook leuk om mee te doen, en als het een beetje meezit ga ik zeker meedoen.
Oh, dat is lekker in de buurt hier. Misschien dat ik daar een keer aan meedoe :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:26:54 #225
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122264488
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:23 schreef Yreal het volgende:

[..]

Zelfs met mijn 400 toerbak vind ik snelwegrijden niets, ten eerste is er geen fuck aan; enkel rechtuit, ten tweede is het niet echt veilig (relatief wel, maar met een evt noodstop zit de malloot achter je opeens voor je en uitwijkmogelijkheden heb je ook niet echt) :+

croissant gaat op de motor van de zomer dus *O*
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:29:25 #226
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122264586
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 17:57 schreef -niemand- het volgende:

[..]

quote:
Deelnemen aan de Jumbo Langste Rij kan met zowel een oude als nieuwe snor- dan wel bromfiets, mits de cilinderinhoud minder dan 50cc bedraagt
}:|
pi_122264634
Mag 50cc wel dan?
De tour lijkt me wel nice, ben wel benieuwd hoe ver het rijden is vanuit hier.
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:33:32 #228
340341 Blester
Membre très utile
pi_122264736
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:29 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

[..]

}:|
Ze vermelden niets over snelheid, prima dan :D

Net of ze trouwens gaan kijken wat voor cilindertje je hebt :')
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:33:58 #229
340341 Blester
Membre très utile
pi_122264752
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:30 schreef Croissant.fr het volgende:
Mag 50cc wel dan?
https://maps.google.nl/

Is in Veghel
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:34:29 #230
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122264773
quote:
Mag 50cc wel dan?
Volgens de wet mag een bromfiets maximaal 50cc hebben, niet 49.9, 50.
pi_122264990
quote:
Mag 50cc wel dan?
ja, 50cc mag gewoon. het is alleen niet de bedoeling dat je met een kreidler 80cc komt.
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:50:14 #232
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122265372
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:41 schreef -niemand- het volgende:

[..]

ja, 50cc mag gewoon. het is alleen niet de bedoeling dat je met een kreidler 80cc komt.
Daar staat anders
pi_122265429
Mijn beestje :9

aprilia rx, 75cc 'tjes. :X
I guess because I'm popular, That makes me a pop star.
  woensdag 30 januari 2013 @ 18:57:32 #234
340341 Blester
Membre très utile
pi_122265658
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:51 schreef Q-Festival het volgende:

[ afbeelding ]

Mag in de OP als ik een bouwjaar ontvang :)
pi_122265735
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:57 schreef Blester het volgende:

[..]

Mag in de OP als ik een bouwjaar ontvang :)
Uit 1996 komt het racemonstertje
pi_122266771
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:26 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Zelfs met mijn 400 toerbak vind ik snelwegrijden niets, ten eerste is er geen fuck aan; enkel rechtuit, ten tweede is het niet echt veilig (relatief wel, maar met een evt noodstop zit de malloot achter je opeens voor je en uitwijkmogelijkheden heb je ook niet echt) :+

croissant gaat op de motor van de zomer dus *O*
Ik vind snelweg altijd wel wat hebben. Tenminste niet van die kutfietsers en ander tuig.

Maar goed, ik heb dan wel een snelweg motor...
pi_122266795
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:34 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Volgens de wet mag een bromfiets maximaal 50cc hebben, niet 49.9, 50.
Minder dan. 50cc is motor.
pi_122266812
quote:

[ afbeelding ]

bazig _O_
pi_122266837
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 18:59 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

Uit 1996 komt het racemonstertje
heuj, nog iemand met een semi-oud brommertje :D
pi_122266892
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:23 schreef -niemand- het volgende:

[..]

heuj, nog iemand met een semi-oud brommertje :D
haha maar hij word modern binnenkort!
pi_122267113
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:25 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

haha maar hij word modern binnenkort!
Nooit. Zo'n beunhok is bazig.
pi_122267620
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:29 schreef Yreal het volgende:

[..]

Nooit. Zo'n beunhok is bazig.
haha binnekort word ie nieuw in de lak gezet en krijgen de slange (op kleur besteld) dezelfde kleur als de brommer!
pi_122267684
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:40 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

haha binnekort word ie nieuw in de lak gezet en krijgen de slange (op kleur besteld) dezelfde kleur als de brommer!
Oke , dat is goed :P

tevens wil ik ook in de op
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:43:07 #244
340341 Blester
Membre très utile
pi_122267770
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:41 schreef Yreal het volgende:

[..]

Oke , dat is goed :P

tevens wil ik ook in de op
Foto (geen zin om te zoeken in topic) en bouwjaar.
pi_122267821
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:43 schreef Blester het volgende:

[..]

Foto (geen zin om te zoeken in topic) en bouwjaar.

90, 80, 91, 2002
pi_122267903
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

90, 80, 91, 2002
tzr die buitenste?
pi_122268017
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:45 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

tzr die buitenste?
Fazer 600 :P

maar enige foto dat ze allemaal op staan
pi_122268065
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:47 schreef Yreal het volgende:

[..]

Fazer 600 :P

maar enige foto dat ze allemaal op staan
hmm nog nooit gehoord van de yamaha fazer :p
pi_122268110
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:47 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

hmm nog nooit gehoord van de yamaha fazer :p
Niet? Een beetje de polo onder de motoren...
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:49:22 #250
340341 Blester
Membre très utile
pi_122268144
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:44 schreef Yreal het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

90, 80, 91, 2002
Bedoeling is eigenlijk dat je met één bromfiets / snorfiets in de OP staat (met model en bouwjaar), de motor hoort hier sowieso niet thuis :D
pi_122268145
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:

[..]

Niet? Een beetje de polo onder de motoren...
haha alleen bekend met de (R) serie haha
pi_122268209
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:49 schreef Blester het volgende:

[..]

Bedoeling is eigenlijk dat je met één bromfiets / snorfiets in de OP staat (met model en bouwjaar), de motor hoort hier sowieso niet thuis :D
Waarom? Ik heb er toch 3?
  woensdag 30 januari 2013 @ 19:57:54 #253
340341 Blester
Membre très utile
pi_122268610
quote:
11s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Waarom? Ik heb er toch 3?
Zullen wel meer mensen zijn met meerdere bromfietsen :) Om het een beetje overzichtelijk te houden gewoon de mooiste in de OP, andere foto's kun je in het topic zelf plaatsen om te laten zien.
pi_122268759

Suzuki tsx, 1991
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:57 schreef Blester het volgende:

[..]

Zullen wel meer mensen zijn met meerdere bromfietsen :) Om het een beetje overzichtelijk te houden gewoon de mooiste in de OP, andere foto's kun je in het topic zelf plaatsen om te laten zien.
pi_122271159
Pff 100+ km/u met standaard ontgrenst AM6 motorblokje :') Never.
Snelste wat ik ooit gehaald heb is 89 km/u voor de wind met een veels te lange vertanding, waar niet fatsoenlijk mee te rijden was. En 17,5mm carburateur :P

Nu heb ik lekker een korte vertanding van 10/53 en trekt het lekker snel op, met een top van zo'n 72 echte k/m
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:45:50 #256
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122271322
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:22 schreef Yreal het volgende:

[..]

Minder dan. 50cc is motor.
Nee.

cillinderinhoud maakt geen voertuigclassificatie, dat doet het frame (typegoedkeuring)

50cc = max toegestane cillinderinhoud voor bromfiets op 2 wielen
pi_122271332
Fotootje voor in de OP,

Foto van mijn Moto Morini Corsarino Scrambler uit 1969 in de sneeuw:

48,82 cc 4-takt uit Italië, geheel origineel (niet gerestaureerd).
Loopt 66 op de kilometerteller van een Derbi van een kameraad (deze brommer heeft geen kilometerteller)

[ Bericht 31% gewijzigd door Galaxy42 op 30-01-2013 20:57:23 ]
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:47:16 #258
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122271410
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 19:45 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

tzr die buitenste?
_O- !
  woensdag 30 januari 2013 @ 20:47:52 #259
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122271432
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Galaxy42 het volgende:
Fotootje voor in de OP,

[ afbeelding ]
morini's!
pi_122271589
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee.

cillinderinhoud maakt geen voertuigclassificatie, dat doet het frame (typegoedkeuring)

Cilinder veranderen veranderd niet ineens de voertuigclassificatie maar cilinderinhoud is wel bepalend voor welk type voertuig het in eerste instantie wordt.

Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik was er heilig van overtuigd dat het minder dan 50 was, op al mijn papieren staat ook 49.9 :P
pi_122271601
quote:
Fotootje voor in de OP,

[ afbeelding ]
:9~ :9~ :9~ :9~
pi_122273955
Hier nog even een fotootje van een Batavus G50 Tour, uit 1957, die ik diezelfde dag op de foto heb gezet. Deze brommer is van m'n pa (hoeft niet bij OP hoor).
Komt ongerestaureerd uit de fifty's. :)
  woensdag 30 januari 2013 @ 21:42:22 #263
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122274901
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:50 schreef Yreal het volgende:

[..]

Cilinder veranderen veranderd niet ineens de voertuigclassificatie maar cilinderinhoud is wel bepalend voor welk type voertuig het in eerste instantie wordt.

Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik was er heilig van overtuigd dat het minder dan 50 was, op al mijn papieren staat ook 49.9 :P
Daarom moest ik het ook even vermelden, het is zo'n hardnekkige mythe dat zelfs de overheid het soms even niet meer snapt
pi_122277252
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

duidelijk:

je draait nu op ten duur het draad in je cillinder ruk, bout erin en voortaan uitlaat vastmaken met een moertje
ah :P een stuk draadeind in mn cylinder vast maken met een paar druppels locktite en dan daar met boutjes de uitlaat aan knopen klinkt nog niet zo gek :P

tegen de tijd dat het er onderweg moet is de cylinder toch afgeschreven ( en mag de hamer het los maken _O- )
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:22:32 #265
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122277391
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:20 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ah :P een stuk draadeind in mn cylinder vast maken met een paar druppels locktite en dan daar met boutjes de uitlaat aan knopen klinkt nog niet zo gek :P

tegen de tijd dat het er onderweg moet is de cylinder toch afgeschreven ( en mag de hamer het los maken _O- )
en dan een meter uit je carter rammen zeker _O- !
pi_122277440
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:22 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

en dan een meter uit je carter rammen zeker _O- !
hm? :P
  woensdag 30 januari 2013 @ 22:24:52 #267
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122277537
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:23 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

hm? :P
Sleuteltip #1
Gooi niets weg.

als het stuk is mag het weg, maar zonder de rest stuk te maken :+
pi_122277612
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:24 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Sleuteltip #1
Gooi niets weg.

als het stuk is mag het weg, maar zonder de rest stuk te maken :+
we hebben t hier wel over een Rush he ;) die kan je bij voorbaat al weggooien :D
pi_122279396
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:47 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

_O- !
Ik zie de humor niet?
pi_122279482
quote:
7s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:42 schreef Haasbeuntje het volgende:
Pff 100+ km/u met standaard ontgrenst AM6 motorblokje :') Never.
Snelste wat ik ooit gehaald heb is 89 km/u voor de wind met een veels te lange vertanding, waar niet fatsoenlijk mee te rijden was. En 17,5mm carburateur :P

Nu heb ik lekker een korte vertanding van 10/53 en trekt het lekker snel op, met een top van zo'n 72 echte k/m
Jij bedoelt volledig std 50cc? Of mag t ook 50cc met andere carb etc zijn?
  woensdag 30 januari 2013 @ 23:03:28 #271
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122279936
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:54 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

Ik zie de humor niet?
mijn oma noemt mijn motor scooter...
pi_122281481
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

Nee.

49.9 is voor zover ik weet toch echt maximaal wat is toegestaan. er zijn ook 50CC motorfietsen (Puch heeft die onder andere).
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122281595
me puch houd in bij de top. remt echt af als ik vol gas rij. gaat stotteren. onderin ook geen kracht meer. gereviseerd blok, nieuwe cilinder, pakkingen, carb, ontsteking etc. zo'n 300KM oud ondertussen. starten is ineens lastig, houd in op lage toeren. als ik in zijn 1 weg rij gaat het tot 5KM niet lekker, daarna schiet hij weg. 2e in het begin geen last maar in hoge toeren harde drops. ik heb zondag zonder benzine gezeten en ik vermoed dat mijn zuigerveren nu al gaar zijn :S (hopelijk niet de cilinder)
The media's the most powerful entity on earth. They have the power to make the innocent guilty and to make the guilty innocent... They control the minds of the masses.
pi_122281945
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:37 schreef Posergoth6667 het volgende:
me puch houd in bij de top. remt echt af als ik vol gas rij. gaat stotteren. onderin ook geen kracht meer. gereviseerd blok, nieuwe cilinder, pakkingen, carb, ontsteking etc. zo'n 300KM oud ondertussen. starten is ineens lastig, houd in op lage toeren. als ik in zijn 1 weg rij gaat het tot 5KM niet lekker, daarna schiet hij weg. 2e in het begin geen last maar in hoge toeren harde drops. ik heb zondag zonder benzine gezeten en ik vermoed dat mijn zuigerveren nu al gaar zijn :S (hopelijk niet de cilinder)
whehe heeft die kut scoot van mij ook last van _O- inhouden bij volgas.. alleen als het nat is op de weg :| stom ding :P
pi_122281981
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
mij ook last van inhouden bij volgas.. alleen als het nat
ja maar gezien wat ik gedaan heb, baal ik hier wel hard van. naja, van het weekend maar eens uit elkaar trekken en kijken.
pi_122282027
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:48 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

ja maar gezien wat ik gedaan heb, baal ik hier wel hard van. naja, van het weekend maar eens uit elkaar trekken en kijken.
ja zou wel balen zijn als je nu al weer de boel mag vervangen.. soms is het gewoon niet fair.

vd zomer ( als mn Saxonette klaar is ) de rush maar weer eens groot onderhoud geven :') ( als die dan nog niet uit elkaar gevallen is 8)
pi_122282134
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:49 schreef Ou-Tannu het volgende:
quote:
Op woensdag 30 januari 2013 23:48 schreef Posergoth6667 het volgende:

die rush mag je bij ons op het kampvuur komen gooien XD

nieuwerwetse meuk XD
pi_122282153
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:52 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

die rush mag je bij ons op het kampvuur komen gooien XD

nieuwerwetse meuk XD
ROFL! :P als die zover heen is mag je hem komen halen voor op je kampvuur hoor :P
pi_122282195
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:53 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

ROFL! :P als die zover heen is mag je hem komen halen voor op je kampvuur hoor :P
Mooi :P

zou zeker niet de eerste scooter zijn die er op beland XD

Voor in de op:

Puch MS50L 1957
Puch M50SE 1971

als er maar 1 mogelijk is dan de eerste
pi_122282314
Zo, ik heb een levensgevaarlijke rit achter de rug.
20 km heen op mijn scooter (m'n broer reed en ik zat achterop). Wind mee, harde windstoten van 80 km/u over de dijk. We gingen zo'n 65 op de heenweg. Op de terugweg kon m'n broer met zijn scooter maximaal 30 km/u en ging slingeren. Wegens zijn ongeluk (uitgegleden zaterdag) heeft hij pijn aan z'n pols/arm/schouder waardoor hij niet goed kan sturen. Dus hij slingerde over de weg en dat werd steeds erger met de windstoten. 1x ging hij van de weg af door de wind, zo de berm in en bijna van de dijk. Ik schreeuwen: lul, niet op je bek gaan! Of zoiets..
Gelukkig hoefden we op deze snelheid slechts 30 bloedstollende minuten op de dijk te rijden. M'n hart ging tekeer.
Bij mij thuis zijn scooter neergezet en hij is op de mijne naar z'n huis. Morgen brengt hij die weg naar de dealer om er naar te laten kijken.
Ik ben nog steeds aan het rillen...

Hebben jullie nog leuke, enge of angstige scooter verhalen om te delen?
pi_122282429
hmm onderuit gaan vlak voor een mini rotonde en de verhoging tot stilstand komen :')

nooit kunnen vinden waarom ik daar ging glijden :'(
pi_122282436
maat van me reed zondag vlak voor me met zijn puch frontaal op een paal die midden op de weg stond. hij was zijn sproeier aan het afstellen.
pi_122282953
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:57 schreef Croissant.fr het volgende:
Zo, ik heb een levensgevaarlijke rit achter de rug.
20 km heen op mijn scooter (m'n broer reed en ik zat achterop). Wind mee, harde windstoten van 80 km/u over de dijk. We gingen zo'n 65 op de heenweg. Op de terugweg kon m'n broer met zijn scooter maximaal 30 km/u en ging slingeren. Wegens zijn ongeluk (uitgegleden zaterdag) heeft hij pijn aan z'n pols/arm/schouder waardoor hij niet goed kan sturen. Dus hij slingerde over de weg en dat werd steeds erger met de windstoten. 1x ging hij van de weg af door de wind, zo de berm in en bijna van de dijk. Ik schreeuwen: lul, niet op je bek gaan! Of zoiets..
Gelukkig hoefden we op deze snelheid slechts 30 bloedstollende minuten op de dijk te rijden. M'n hart ging tekeer.
Bij mij thuis zijn scooter neergezet en hij is op de mijne naar z'n huis. Morgen brengt hij die weg naar de dealer om er naar te laten kijken.
Ik ben nog steeds aan het rillen...

Hebben jullie nog leuke, enge of angstige scooter verhalen om te delen?
Daarom zijn scooters kut, kan je niks mee in de storm.
  donderdag 31 januari 2013 @ 01:15:45 #284
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122284787
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:34 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

49.9 is voor zover ik weet toch echt maximaal wat is toegestaan. er zijn ook 50CC motorfietsen (Puch heeft die onder andere).
Er zijn ook motorfietsen onder 50 cc
  donderdag 31 januari 2013 @ 01:18:13 #285
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122284835
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:37 schreef Posergoth6667 het volgende:
wel afgesteld?
  donderdag 31 januari 2013 @ 01:19:46 #286
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122284867
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:47 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

whehe heeft die kut scoot van mij ook last van _O- inhouden bij volgas.. alleen als het nat is op de weg :| stom ding :P
zeker zon mooi rood luchtfilter voor je achterwiel?
  donderdag 31 januari 2013 @ 07:24:36 #287
340341 Blester
Membre très utile
pi_122286751
quote:
10s.gif Op woensdag 30 januari 2013 20:00 schreef Yreal het volgende:
Suzuki tsx, 1991
quote:
Moto Morini Corsarino Scrambler
quote:

[ afbeelding ]

Allemaal toegevoegd,

Yreal, je zult de afbeelding even op een andere uploadsite moeten uploaden, deze geeft een foutmelding.
  donderdag 31 januari 2013 @ 07:27:20 #288
340341 Blester
Membre très utile
pi_122286777
quote:
0s.gif Op woensdag 30 januari 2013 23:59 schreef Ou-Tannu het volgende:
hmm onderuit gaan vlak voor een mini rotonde en de verhoging tot stilstand komen :')

nooit kunnen vinden waarom ik daar ging glijden :'(

En daar past deze afbeelding mooi bij:

pi_122287182
quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2013 01:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

quote:
11s.gif Op donderdag 31 januari 2013 01:19 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

nee gewoon de originele zwarte doos met originele spons :p
pi_122287284
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 01:18 schreef Life2.0 het volgende:

[..]

wel afgesteld?
reviseer een compleet blok maar stel em niet af XD

staat ietsjes rijk vanwege de nieuwigheid en omdat het lekker geprikkeld is
pi_122287824
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:27 schreef Blester het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

En daar past deze afbeelding mooi bij:

[ afbeelding ]
Putdeksel?
pi_122288186
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 07:24 schreef Blester het volgende:

[..]

[..]

[..]

Allemaal toegevoegd,

Yreal, je zult de afbeelding even op een andere uploadsite moeten uploaden, deze geeft een foutmelding.
Zoals ik hierboven ook al zei:

Puch MS50L 1957
  donderdag 31 januari 2013 @ 14:50:27 #293
340341 Blester
Membre très utile
pi_122298440
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 09:29 schreef Posergoth6667 het volgende:

[..]

Zoals ik hierboven ook al zei:

Puch MS50L 1957
Je zult een foto moeten plaatsen zodat ik hem in de OP kan zetten :)
pi_122299869

kan even geen betere vinden
  donderdag 31 januari 2013 @ 15:24:36 #295
340341 Blester
Membre très utile
pi_122300150
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:19 schreef Posergoth6667 het volgende:
[ afbeelding ]

kan even geen betere vinden
Je staat in de OP :)
pi_122300771
dank je!
pi_122301112
quote:
1s.gif Op woensdag 30 januari 2013 22:56 schreef Q-Festival het volgende:

[..]

Jij bedoelt volledig std 50cc? Of mag t ook 50cc met andere carb etc zijn?
Ik bedoel gewoon de standaard 50cc cilinder, zelfs met een 21mm daarop haal je de 100 km/u nog niet eens.
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:07:18 #298
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_122312283
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 08:26 schreef Ou-Tannu het volgende:

[..]

[..]

nee gewoon de originele zwarte doos met originele spons :p
dan trekt ie vocht(spatwater) naar binnen en krijgtie geen luchtmeer, even nachecken dus
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:15:48 #299
340341 Blester
Membre très utile
pi_122312784
quote:
0s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:36 schreef Posergoth6667 het volgende:
dank je!
Graag gedaan :) Als iemand nog in de OP wilt moet hij/zij dit even melden.
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:16:11 #300
340341 Blester
Membre très utile
pi_122312804
quote:
7s.gif Op donderdag 31 januari 2013 15:43 schreef Haasbeuntje het volgende:

[..]

Ik bedoel gewoon de standaard 50cc cilinder, zelfs met een 21mm daarop haal je de 100 km/u nog niet eens.
Ze controleren waarschijnlijk de cilinder niet op zo'n event :')
  donderdag 31 januari 2013 @ 20:16:23 #301
340341 Blester
Membre très utile
pi_122312821
Next!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')