kan je een mooie extra brandstoftank neer hangen voor een langere ritquote:Op maandag 28 januari 2013 14:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Mooi ding! Grappig hoe super 'leeg' zo'n ding boven de motor is
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goedquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.
Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
Wat dacht je van een moertje?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..
en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten
Mooi! Ik hoop dat het schakelen een beetje makkelijk gaat. M'n eerste auto rijles heb ik gehad van m'n vader in Frankrijk (daar mag het) en dat ging me vrij makkelijk af.quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goed
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpenquote:
pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdtquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.
Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
Locktite kopenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdt
Of je gaat gewoon voor de motor variantquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:36 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).
Tegen die tijd een leuk pakkie voor op de brommer zien te scoren.
borgmoertje/druppeltje loctide, en altijd koud vastzetten, warmdraaien, af koelen, even checken, donequote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..
en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon voor de motor variantdat is helemaal ganz geil
duidelijk:quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen
en dan nog steeds een kleintje willen rijdenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie.
Ouwe rs125, dat is bruuuuut.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie. / ben nu aan het rondkijken wat het eea kost.
Is dat je echt 2500 euro waard?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.quote:
Wouwie! Hoe heet 't?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vind jij hiervan dan? Effectief hetzelfde ding, alleen 1999 nieuw.
quote:
Fair enough, al heb ik absoluut geen kennis van dat nieuwe spul. Van oud spul eigenlijk ook niet...quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.
Wat ik ook wel moet vermelden: ik heb 0,0 technische kennis en ken ook geen mensen die wat af weten van mogelijke mankementen van (schakel-)brommers. Zo is de kans groot dat ik een kat in de zak kan kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |