Minikapje, maar het maakt de hele motorquote:
Mwah, was hier wat minder. Dacht, laat ik eens een stukje rijden met dit mooie weer, al wist ik wel dat de achterband kaal was. Prima stukje gereden, kom ik op een stuk met ijs, slaat het hele achterwiel tot helemaal dwars overquote:Op donderdag 24 januari 2013 16:54 schreef Yreal het volgende:
[ afbeelding ]
Leuk dagje. 50km/u gehaald en verder. 5de versnelling vol gas gereden op sneeuw
Prachtig hier, rond het meer. Nog nooit zo hard gereden op niet asfalt. Alleen teveel volk met honden. Aso om daar heel hard langs te gassen.quote:Op donderdag 24 januari 2013 18:30 schreef Blester het volgende:
[..]
Mwah, was hier wat minder. Dacht, laat ik eens een stukje rijden met dit mooie weer, al wist ik wel dat de achterband kaal was. Prima stukje gereden, kom ik op een stuk met ijs, slaat het hele achterwiel tot helemaal dwars overNouja, kon hem nog wel goed tegenhouden verder, want ik was erop voorbereid maar het was echt klote rijden op dat stuk, achterband van de ene kant naar de andere kant terwijl ik in de eerste versnelling +- 10 - 15 KM aan het rijden ben.
Tja, stevige bandjes en crossmodelquote:Op donderdag 24 januari 2013 19:24 schreef Yreal het volgende:
[..]
Prachtig hier, rond het meer. Nog nooit zo hard gereden op niet asfalt. Alleen teveel volk met honden. Aso om daar heel hard langs te gassen.
Sowieso zijn race modellen in nederland helemaal nergens goed voorquote:Op donderdag 24 januari 2013 20:01 schreef Blester het volgende:
[..]
Tja, stevige bandjes en crossmodelKale band en motormodel hier
Maar me normale bromfiets heeft in ieder geval goede banden dus die rijd ook goed met dit weer, laat die andere mooi staan tot de sneeuw/ijs weg is.
Sorry pik, beetje laat haha. Het bouwjaar is 2006quote:Op maandag 21 januari 2013 09:18 schreef Blester het volgende:
[..]
Ziet er netjes uit hoor
Als je even bouwjaar doorgeeft kan hij in de OPZal straks proberen een foto te maken van de Gilera maar ik beloof niets met dit weer
EDIT: Je achterbandje is een beetje oud volgens mij, maar ik moet maar niets zeggen met mijn huidige achterbanden.
Je staat in de OPquote:Op vrijdag 25 januari 2013 17:17 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Sorry pik, beetje laat haha. Het bouwjaar is 2006
YW, daarom zijn we voor hequote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:00 schreef Blester het volgende:
En toen was het topic een reeks, bedankt Sounddragon
Dat mag, als je blauw bent.. tot die tijd mag je gewoon braaf de regeltjes volgenquote:
Maar de wet maakt de regeltjes toch?quote:Op zaterdag 26 januari 2013 13:14 schreef Sounddragon het volgende:
Ennehh..
[..]
Dat mag, als je blauw bent.. tot die tijd mag je gewoon braaf de regeltjes volgen
Lees dat stukje in OP nog eens goed en begrijpend? We willen het niet; het is illegaal, en dus werken we er niet aan mee. Take it, or go away.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 18:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Maar de wet maakt de regeltjes toch?
En als de regeltjes niet bevallen maken op fok gewoon een uitzondering?
Haha, prima hoor.quote:Op zaterdag 26 januari 2013 20:47 schreef bulldogg het volgende:
Ik zal morgen alles in de was zetten en even een nieuw fotootje maken hij kan namelijk nog wat mooier in de OP :-p
Vet ding man, ik neem aan dat je hem zelf opgeknapt hebt?quote:Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef Mr.Trololo het volgende:
verdorie, wat doe ik toch fout met afbeeldingen plaatsen..
Fixed, knoeiertquote:Op zondag 27 januari 2013 11:48 schreef Mr.Trololo het volgende:
verdorie, wat doe ik toch fout met afbeeldingen plaatsen..
Ziet er goed uitquote:Op zondag 27 januari 2013 11:47 schreef Mr.Trololo het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
wat vinden jullie ervan ?
quote:Op zondag 27 januari 2013 22:33 schreef bulldogg het volgende:
[..]
Vet ding man, ik neem aan dat je hem zelf opgeknapt hebt?
thanks, en ja, ik heb dat ding zelf opgeknapt, ik ben er in februari 2012 mee begonnenquote:
kan je een mooie extra brandstoftank neer hangen voor een langere ritquote:Op maandag 28 januari 2013 14:48 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Mooi ding! Grappig hoe super 'leeg' zo'n ding boven de motor is
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goedquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.
Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
Wat dacht je van een moertje?quote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..
en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten
Mooi! Ik hoop dat het schakelen een beetje makkelijk gaat. M'n eerste auto rijles heb ik gehad van m'n vader in Frankrijk (daar mag het) en dat ging me vrij makkelijk af.quote:Op woensdag 30 januari 2013 07:48 schreef Blester het volgende:
[..]
Hele goede keuze een RS 50, ik heb soortgelijke moddellen en ze bevallen me zeer goed
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpenquote:
pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdtquote:Op dinsdag 29 januari 2013 22:39 schreef Croissant.fr het volgende:
Dag allemaal,
Ik heb mezelf betrapt dat ik zit te kijken naar een aprillia RS 50. Zo'n mooi ding! Wat vinden jullie ervan? Ik ben verliefd op de RS 50!
Eerst even sparen, maar zodra ik het geld ervoor heb staat er een (nieuwe) bij mij voor de deur, en maakt die plaats voor m'n AGM. Die heeft er sinds vandaag 1011 km op zitten, en na 2,5 week stilstand startte hij in 1x zonder problemen. Dat was bij m'n vorige een ander verhaal :-). Ik <3 van mijn scooter.
Afgelopen weekend is m'n broer onderuit gegaan met zijn scooter (nee we zijn geen kampers) en zijn scooter heeft aardig wat kapschade opgelopen. Dat had mijn vorige ook op het oog, en die was total loss verklaard (zelfde als ik nu heb maar dan rood en slechts 2089 km jong).
Gezien mijn juridische achtergrond en ervaring met schades ga ik m'n broer bijstaan om alles op de gemeente te verhalen, want er was namelijk niet gestrooid door die fuckers. Onrechtmatige daad jeweetzelluf.
Locktite kopenquote:Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:33 schreef Yreal het volgende:
[..]
pics als je dadelijk in het leer op je rs rijdt
Of je gaat gewoon voor de motor variantquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:36 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Deal! Duurt nog wel effe.. Lente / zomer 2014 denk ik (ik werk parttime naast mijn studie).
Tegen die tijd een leuk pakkie voor op de brommer zien te scoren.
borgmoertje/druppeltje loctide, en altijd koud vastzetten, warmdraaien, af koelen, even checken, donequote:Op dinsdag 29 januari 2013 23:54 schreef Ou-Tannu het volgende:
grmbl wat is nou de truuk om mn uitlaat bouten VAST te laten zitten? :/ draai ik ze nog zo vast.. ze rammelen toch weer los :/..
en nee het zijn niet stiekum verkeerde maat bouten
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:40 schreef Yreal het volgende:
[..]
Of je gaat gewoon voor de motor variantdat is helemaal ganz geil
duidelijk:quote:Op woensdag 30 januari 2013 15:29 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
de bouten draaien in schroefdraad van mn cylinder ? snap dan niet helemaal wat een moertje hier bij zou kunnen helpen
en dan nog steeds een kleintje willen rijdenquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie.
Ouwe rs125, dat is bruuuuut.quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
De motor variant is echt super nice. Alleen heb je daar je motor rijbewijs voor nodig.. En liever leer ik nog even op de schakelbrommer. En mijn vriend en mijn opa en oma zouden het niet o.k. vinden als ik op de motor stap.
De RS 125 kost ¤5000 nieuw (na kort zoeken), terwijl de RS 50 ¤3500 nieuw kost (¤3700 incl. rijklaarmaakkosten bij mijn scooterboer).
Bij een motor komen daar nog de kosten bij van mijn rijbewijs A, geen idee wat dat kost. Ik ben 22 maar wil niet gelijk voor de zware motor, en met deze val ik wel in de lichte categorie. / ben nu aan het rondkijken wat het eea kost.
Is dat je echt 2500 euro waard?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:49 schreef Croissant.fr het volgende:
Gezien mijn woonplaats (ga ik niet zo open en bloot neerzetten) en betrouwbaarheid van de schakelbrommer koop ik hem het liefst nieuw. Je hebt fabrieksgarantie. En voor diefstal kan je hem mooi all risk verzekeren. Geen verborgen mankementen. En je kan ook niet het risico lopen dat je ergens rijdt en er 2 ongure types zeggen dat je op hun gestolen brommer rijdt. (Kans dat hij is omgekat oid.) Ja ik weet het , ik ben panisch maar liever heb ik zekerheid.
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.quote:
Wouwie! Hoe heet 't?quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Yreal het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Vind jij hiervan dan? Effectief hetzelfde ding, alleen 1999 nieuw.
quote:
Fair enough, al heb ik absoluut geen kennis van dat nieuwe spul. Van oud spul eigenlijk ook niet...quote:Op woensdag 30 januari 2013 16:52 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Ja en nee. Ik rij wel eens op donkere en afgelegen stukken, en liever kom ik dan niet stil te staan. Dat kan me ook met deze scooter overkomen, maar de kans lijkt me stukken groter.
Wat ik ook wel moet vermelden: ik heb 0,0 technische kennis en ken ook geen mensen die wat af weten van mogelijke mankementen van (schakel-)brommers. Zo is de kans groot dat ik een kat in de zak kan kopen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |