Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.quote:Op maandag 14 januari 2013 19:19 schreef Gekkebobo het volgende:
hey allemaal ik zoek nieuwe scoetoe.. zit te denken aan zip snor maar die moet dan ong, 70km/u gaan.. wat moet ik allemaal aan laten passen?
waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehoudenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:05 schreef Blester het volgende:
[..]
Om hier nog even op terug te komen, vragen hoe je een bromfiets / snorfiets / scooter / snorscooter op moet voeren is niet toegestaan in dit topic. Op het internet zijn zat handleidingen e.d. te vinden hiervoor.
FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:07 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
waarom niet ?, als ze het ergens anders kunnen vinden voeren ze m ook op, bovendien is het nog altijd de keuze van de gene die de scooter bezit, een internetforum kan hier nooit verantwoordelijk voor worden gehouden![]()
tegen beter weten in stel ik deze vraag.
daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaalquote:Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:
[..]
Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt mequote:Op maandag 14 januari 2013 20:09 schreef Blester het volgende:
[..]
FOK! kan er wel 'problemen' mee krijgen wanneer de informatie hier uitvoerig te vinden is. Deze kwestie heb ik voor het aanmaken van dit topic uitvoerig besproken met de moderators van PTA en deze vertelde mij dat het niet toegestaan in, lijkt me meer dan redelijk.
Maar zeg nou zelf, een snorfiets 70 laten lopen.. Dat is gewoon spelen met je leven zonder helm.
Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).quote:Op maandag 14 januari 2013 20:10 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
daar ben ik het 100 procent mee eens, maar een brommer, waarbij je een helm op hebt, is natuurlijk weer een heel ander verhaal
Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.quote:Op maandag 14 januari 2013 20:11 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
spring dan meteen met je fiets van een flat lijkt me
nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/hquote:Op maandag 14 januari 2013 20:16 schreef Blester het volgende:
[..]
Mijn schakel (bromfiets) loopt ook +- 70 KM/u (is gewoon een afgeknepen motor dus kan zo 150 lopen), en ik zit hier ook alleen maar met goede helm + handschoenen op (handschoenen vaak alleen in de winter).
[..]
Lijkt me ook niet wenselijk om met deze temperaturen op een snorfiets te zitten zonder helm met 70 KM/u, denk dat je daarna meteen een weekje thuis kunt blijven. Ik vind snor sowieso niets, leuk voor in de echte zomermaanden (en dan nog opletten van verkoudheid e.d.) maar verder kun je hem op stal zetten. Snor gaat me tevens ook te langzaam.
Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsersquote:Op maandag 14 januari 2013 20:22 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
nja mijn Saxonette krijgt wel iets meer dan 25km/hrichting de 30~35 denk ik, gezien ik alleen er een nieuwe CDI inbouw, waardoor het ontstekingstijdstip beter is tov origineel, zodat mn uitlaat minder snel dicht koolt.. , en de CDI het toerental van het blok niet gaat tegenwerken bij heuveltje af
![]()
verder blijft t stoken nu is het op een scooter ook koud, en met een koud blok kan je ook al niet lekker weg trekken
Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goedquote:Op maandag 14 januari 2013 20:25 schreef Blester het volgende:
[..]
Als ik een snor zou hebben had ik hem ook naar 30-35 KM gebracht hoor, krijg je nog geen boetes e.d. maar word je ook niet ingehaald door fietsers
Straks even stukje max gereden op schakel, was wel behoorlijk fris jaAchterbandje begint aardig kaal te worden, zal een nieuwe achterband worden ben ik bang.
Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50quote:Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
Hehe gelukkig heb ik op mn scoot een mooi achterbandje, alleen t voorbandje is minder voor deze weersomstandigheden.. maar goedbeetje rustiger rijden.. en rustiger optrekken
tot 45 trekt mijn rush redelijk rustig op ( vario) en daarna gaat het toerental pas echt omhoog
ow dat red ik nietquote:Op maandag 14 januari 2013 20:29 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zit binnen +- 10 - 15 seconde op de 70 KM met de MH RX 50Alleen met koude start moet hij in de tweede even op gang komen, trap hem meteen door daar 3 meestal.
Ben ik het ook mee eensquote:Op maandag 14 januari 2013 20:37 schreef -niemand- het volgende:
kan een modje hier een reeks van maken?![]()
dat is handig als er plotseling een nieuw deel geopend is.
DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijdenquote:Op maandag 14 januari 2013 20:28 schreef Blester het volgende:
Krijg zojuist zo een aangeboden ter inruil op een van mijn scooters:
[ afbeelding ]
Zit aardig te twijfelen.
Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslagquote:Op maandag 14 januari 2013 20:40 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
DOEN, schakelen is veel leuker dan op zo'n scooter rijden( die smilie met die sigaar doet me btw aan hannibal, of john smith, van The A-team denken, maarja, ik ben dan weer zo'n jaren 80 tv shows fan
)
boeie, alles beter dan een scooter naar mijn meningquote:Op dinsdag 15 januari 2013 07:47 schreef Blester het volgende:
[..]
Het probleem is dat ik al een soortgelijke schakelbak heb staan hier en met 2 meter lengte nemen ze heel wat ruimte in beslag
Je staat erin, mooi dingetjequote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:11 schreef Haasbeuntje het volgende:
Ik zie dat ik nog niet in de OP sta,
Zou je mij er misschien in kunnen zetten?
CPI SX 50 - 2007
Pic:
[ afbeelding ]
Hier ligt trouwens geen sneeuw, alleen nog wat resten in het gras enzo.
Net nog eens naar de foto's gekeken maar hij heeft er niet eens een uitlaat onder hangenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:10 schreef Mr.Trololo het volgende:
[..]
boeie, alles beter dan een scooter naar mijn mening
Dat is het dus, er hangt helemaal niets onder zo te zien / horenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:17 schreef Mr.Trololo het volgende:
das niet best idd![]()
maar aan de andere kant, hoeveel is nou een 2e hands uitlaatje ?
EDIT en wat hangt er dan onder ?
Haha, maakt het iets uit danquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:26 schreef Mr.Trololo het volgende:
had je dat niet eerder kunnen melden ?
Is gewoon precies dezelfde, alleen dan zonder uitlaatquote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:28 schreef Mr.Trololo het volgende:
ja, ik ging helemaal lopen zoeken naar een uitlaat enzo5 minuten van mn leven verspild
![]()
post dan eens wat pics van de echte brommer ?
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu?quote:Op woensdag 16 januari 2013 11:38 schreef koekjestrommel1 het volgende:
Net naar de garage geweest, bleek dus toch de accu te zijn. Er een nieuwe ingegooid voor een tientje, en nu kan hij er wel weer een tijdje tegenaan.
Vietnam, dus denk niet dat je er al te veel aan hebt.. Inc. Instalatie en gratis wasbeurt. Beetje jammer dat hij na de wasbeurt weer uit elkaar gehaald moest omdat de bougiekabel nat geworden was..quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu?
* Ou-Tannu moet ook nog steeds een nieuwe in zn rush steken..
hm neequote:Op woensdag 16 januari 2013 13:28 schreef koekjestrommel1 het volgende:
[..]
Vietnam, dus denk niet dat je er al te veel aan hebt.. Inc. Instalatie en gratis wasbeurt. Beetje jammer dat hij na de wasbeurt weer uit elkaar gehaald moest omdat de bougiekabel nat geworden was..maargoed hij loopt weer.
Ik kocht laatst een nieuwe gelaccu voor ¤17,50 maar die is dan wel van topkwaliteit.quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:12 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
waar koop jij voor een tientje een nieuwe accu?
* Ou-Tannu moet ook nog steeds een nieuwe in zn rush steken..
binnenkort dat ding wel es ff op de foto batsen
kreng vond de kou wel lekker... ofzo.. top lag iets hoger
zorg dat je genoeg informatie hebt over een scooter die je op het oog krijgtquote:Op woensdag 16 januari 2013 16:34 schreef the-it het volgende:
Ben nu bezig met mijn rijbewijs en zat er te denken om, als ik mijn rijbewijs heb, een scooter te kopen ()
Alleen ben ik totaal niet bekend met die dingen. Het liefste ga ik voor een tweede hands, en dan een viertak oid. Iig iets dat lekker zuinig is.
Waar kan ik het beste op zoeken, en waar? Marktplaats?
Sowies ':')' als je afgaat op de kilometerstand. Je weet dat iedereen de teller zo terug kan zetten? Sowieso een scooter met kenteken 2005 met minder dan 8K is teruggedraaid.quote:Op woensdag 16 januari 2013 17:42 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
zorg dat je genoeg informatie hebt over een scooter die je op het oog krijgt
wat de zwakke punten zijn etc, en natuurlijk wat er aan getuned is( en hoeveel KM/s het blok gelopen heeft mijn Rush heeft _VEEL_ meer KM/s op de teller dan de cylinder gelopen heeft
)
Misschien is een schakel wel wat voor je?quote:Op woensdag 16 januari 2013 18:04 schreef the-it het volgende:
Ik zoek een scooter die in ieder geval 4takt is, lekker zuinig. Verder hoeft het helemaal niet een sportief ding te zijn. Welke merken kunnen jullie me aanraden/welke moet ik mijden?
piaggio fly 4 takt haalt de 1 op 40 sowiesoquote:Op woensdag 16 januari 2013 18:04 schreef the-it het volgende:
Ik zoek een scooter die in ieder geval 4takt is, lekker zuinig. Verder hoeft het helemaal niet een sportief ding te zijn. Welke merken kunnen jullie me aanraden/welke moet ik mijden?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |