Ik heb zowel een 4 takt als een 2 takt, merk vrijwel geen verschil. Maargoed, in de ene gaat dan ook 11 liter en in de andere maar 3/4 liter. Moeilijk te vergeljken dan.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:50 schreef the-it het volgende:
Het enige nadeel is dat 4takt volgens mij tweede hands ook vrij duur is, hoe is het verbruik van een 2takt scooter? Hoeveel ben je normaal kwijt aan een volle tank?
een 2 takt rijd vaak 1 op 20 tot 1 op 25 dus verbruik ligt enorm hoger, terwijl tank inhoud over het algemeen ongeveer zelfde is.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:50 schreef the-it het volgende:
Het enige nadeel is dat 4takt volgens mij tweede hands ook vrij duur is, hoe is het verbruik van een 2takt scooter? Hoeveel ben je normaal kwijt aan een volle tank?
of zo veel gedraait dattie alweer op 8K staatquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:00 schreef Blester het volgende:
[..]
Sowies ':')' als je afgaat op de kilometerstand. Je weet dat iedereen de teller zo terug kan zetten? Sowieso een scooter met kenteken 2005 met minder dan 8K is teruggedraaid.
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch?quote:Op woensdag 16 januari 2013 23:43 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
of zo veel gedraait dattie alweer op 8K staat
bij mn rush is er een nieuwe "imitatie" cylinder opgekomen omdat originelen onvindbaar en onbetaalbaar zijn.. en de verkoper ( die veel van die dingen gerepareerd heeft in het verleden ) zij dat ze zo`n 10.000KM mee gaan, daarna moet je er weer een nieuwe cylinder onderleggenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:49 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch?
Mij is verteld dat hij na waarschijnlijk 30-35.000 km op zou zijn. Even goed denk ik heb voor die tijd weg te hebben gedaan; over 3,5 jaar klaar met m'n studie en ik rij zo'n 5000 km/jaar. En na m'n studie koop ik wel een auto, denk ik.
Wel een voordeel van met je scooter na het werk gaan, is dat je winst kan maken op je brandstofvergoeding.
Na 30K gewoon je blok laten reviseren en je kunt er weer tegenaan hoorquote:Op zaterdag 19 januari 2013 12:49 schreef Croissant.fr het volgende:
[..]
Zo lang gaan scooters niet mee... Toch?
Mij is verteld dat hij na waarschijnlijk 30-35.000 km op zou zijn. Even goed denk ik heb voor die tijd weg te hebben gedaan; over 3,5 jaar klaar met m'n studie en ik rij zo'n 5000 km/jaar. En na m'n studie koop ik wel een auto, denk ik.
Wel een voordeel van met je scooter na het werk gaan, is dat je winst kan maken op je brandstofvergoeding.
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 14:03 schreef Blester het volgende:
[..]
Na 30K gewoon je blok laten reviseren en je kunt er weer tegenaan hoor
Wat een gaaf ding is die Gilera GP50 tochSinds gister heb ik hem hier, accu was dood van het ding, een van mijn reserve accu's gepakt, startte hij een paar keer op, bleek mijn reserve accu leeg te zijn, die hele nacht op de oplader, vanochtend meteen in 1x starten, valt hij na +- 1 minuut opeens uit. Zitten bekijken wat het kan zijn, bleek de fucking benzine gewoon op te zijn
Nu loopt hij dus weer perfect!
Mwah, nieuwe accu kost ¤17,50. Op zich nog geen ramp om een nieuwe te kopenquote:Op zaterdag 19 januari 2013 18:45 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]! zal van de week mijn accu ook eens een paar laad/onlaad cycles geven
ik gebruik zo`n staalkabel slot, zodat ik mn 2 wieler nog aan een paal kan zetten zonder moeitequote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:54 schreef -niemand- het volgende:
aangezien ik bijna op mijn brommer mag gaan rijden word het eens tijd voor een slot te kopen.
nu zag ik ook beugelsloten. is dit wat voor op een brommer?
Wat voor bromfiets heb je? Wat is de waarde schat je? Als ik mijn bromfiets ergens op een 'vertrouwde' plek neerzet doe ik hem gewoon op stuurslot en that's it.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:54 schreef -niemand- het volgende:
aangezien ik bijna op mijn brommer mag gaan rijden word het eens tijd voor een slot te kopen.
nu zag ik ook beugelsloten. is dit wat voor op een brommer?
Dank voor het complimentquote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Geelman het volgende:
Mooie OP!
Ik rijd nog altijd tevreden rond op een Kymco Agility!![]()
Zo eentje dus:
[ afbeelding ]
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 19:59 schreef Geelman het volgende:
Mooie OP!
Ik rijd nog altijd tevreden rond op een Kymco Agility!![]()
Zo eentje dus:
[ afbeelding ]
de rooie bravo, hij staat ook in de OP.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:02 schreef Blester het volgende:
[..]
Wat voor bromfiets heb je? Wat is de waarde schat je? Als ik mijn bromfiets ergens op een 'vertrouwde' plek neerzet doe ik hem gewoon op stuurslot en that's it.
[..]
Dank voor het compliment
Kymco zijn leuke dingen, heb daar wel eens op gereden
Zal proberen morgen een foto te maken van m'n nieuwe Gilera aanwinst
Waarom kloten met sloten dan?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:18 schreef -niemand- het volgende:
de rooie bravo, hij staat ook in de OP.
waarde zal niet veel zijn. 200 euro misschien.
onderdelen die ik er normaal op heb zijn ook niet gek veel waard.
Ik zie ze al gaan inderdaadquote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:21 schreef Geelman het volgende:
Een Vespa Bravo is ook niet de meest geliefde brommer van de wereld. Althans, niet onder het dievengilde.
Runner?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:25 schreef Blester het volgende:
[..]
Ik zie ze al gaan inderdaad
Aerox / ZIPs zou ik in ieder geval niet zonder slot neerzetten nee, dat zijn echt scooters voor kraken, omdat die altijd flink hard worden opgevoerd e.d.
Gilera loopt trouwens 70 KM/u, vind ik wel een beetje hard eigenlijk.
Nee, zo eentje:quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:30 schreef Geelman het volgende:
[..]
Runner?
Mwa, volgens mij zijn Vespa's en Zips het meest geliefd tegenwoordig.
Old school!quote:
Vespa trek je denk ik ook makkelijk uit zijn stuurslot, aangezien het een fragiel dingetje is.Gewoon een startonderbreker inbouwen, verder kabelslotje door de band heen en meer kun je niet doen. Misschien aan iets vastmaken zoals een boom e.d.quote:Op zaterdag 19 januari 2013 20:33 schreef -niemand- het volgende:
in het dorp durf ik hem nog wel alleen op stuurslot neer te zetten, maar in venlo dus echt niet.
daar heb je paupers die je brommer stelen puur om hem de maas in te rijden
dan maak ik het ze al moeilijk met stuur en contactslot. maar iets meer veiligheid lijkt me wel handig.
een voor of achterwiel is er trouwens zo onder uit. dus wat raden jullie me aan?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |