haha alleen bekend met de (R) serie hahaquote:Op woensdag 30 januari 2013 19:48 schreef Yreal het volgende:
[..]
Niet? Een beetje de polo onder de motoren...
Waarom? Ik heb er toch 3?quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:49 schreef Blester het volgende:
[..]
Bedoeling is eigenlijk dat je met één bromfiets / snorfiets in de OP staat (met model en bouwjaar), de motor hoort hier sowieso niet thuis
Zullen wel meer mensen zijn met meerdere bromfietsenquote:
quote:Op woensdag 30 januari 2013 19:57 schreef Blester het volgende:
[..]
Zullen wel meer mensen zijn met meerdere bromfietsenOm het een beetje overzichtelijk te houden gewoon de mooiste in de OP, andere foto's kun je in het topic zelf plaatsen om te laten zien.
Nee.quote:
morini's!quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Galaxy42 het volgende:
Fotootje voor in de OP,
Foto van mijn Moto Morini Corsarino Scrambler uit 1969 in de sneeuw:
[ afbeelding ]
Cilinder veranderen veranderd niet ineens de voertuigclassificatie maar cilinderinhoud is wel bepalend voor welk type voertuig het in eerste instantie wordt.quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.
cillinderinhoud maakt geen voertuigclassificatie, dat doet het frame (typegoedkeuring)
50cc = max toegestane cillinderinhoud voor bromfiets op 2 wielen
quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Galaxy42 het volgende:
Fotootje voor in de OP,
Foto van mijn Moto Morini Corsarino Scrambler uit 1969 in de sneeuw:
[ afbeelding ]
Daarom moest ik het ook even vermelden, het is zo'n hardnekkige mythe dat zelfs de overheid het soms even niet meer snaptquote:Op woensdag 30 januari 2013 20:50 schreef Yreal het volgende:
[..]
Cilinder veranderen veranderd niet ineens de voertuigclassificatie maar cilinderinhoud is wel bepalend voor welk type voertuig het in eerste instantie wordt.
Maar je hebt inderdaad gelijk. Ik was er heilig van overtuigd dat het minder dan 50 was, op al mijn papieren staat ook 49.9
ahquote:Op woensdag 30 januari 2013 16:43 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
duidelijk:
je draait nu op ten duur het draad in je cillinder ruk, bout erin en voortaan uitlaat vastmaken met een moertje
en dan een meter uit je carter rammen zekerquote:Op woensdag 30 januari 2013 22:20 schreef Ou-Tannu het volgende:
[..]
aheen stuk draadeind in mn cylinder vast maken met een paar druppels locktite en dan daar met boutjes de uitlaat aan knopen klinkt nog niet zo gek
tegen de tijd dat het er onderweg moet is de cylinder toch afgeschreven ( en mag de hamer het los maken)
hm?quote:Op woensdag 30 januari 2013 22:22 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
en dan een meter uit je carter rammen zeker!
Sleuteltip #1quote:
we hebben t hier wel over een Rush hequote:Op woensdag 30 januari 2013 22:24 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Sleuteltip #1
Gooi niets weg.
#2
als het stuk is mag het weg, maar zonder de rest stuk te maken
Jij bedoelt volledig std 50cc? Of mag t ook 50cc met andere carb etc zijn?quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:42 schreef Haasbeuntje het volgende:
Pff 100+ km/u met standaard ontgrenst AM6 motorblokjeNever.
Snelste wat ik ooit gehaald heb is 89 km/u voor de wind met een veels te lange vertanding, waar niet fatsoenlijk mee te rijden was. En 17,5mm carburateur
Nu heb ik lekker een korte vertanding van 10/53 en trekt het lekker snel op, met een top van zo'n 72 echte k/m
49.9 is voor zover ik weet toch echt maximaal wat is toegestaan. er zijn ook 50CC motorfietsen (Puch heeft die onder andere).quote:Op woensdag 30 januari 2013 20:45 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee.
cillinderinhoud maakt geen voertuigclassificatie, dat doet het frame (typegoedkeuring)
50cc = max toegestane cillinderinhoud voor bromfiets op 2 wielen
whehe heeft die kut scoot van mij ook last vanquote:Op woensdag 30 januari 2013 23:37 schreef Posergoth6667 het volgende:
me puch houd in bij de top. remt echt af als ik vol gas rij. gaat stotteren. onderin ook geen kracht meer. gereviseerd blok, nieuwe cilinder, pakkingen, carb, ontsteking etc. zo'n 300KM oud ondertussen. starten is ineens lastig, houd in op lage toeren. als ik in zijn 1 weg rij gaat het tot 5KM niet lekker, daarna schiet hij weg. 2e in het begin geen last maar in hoge toeren harde drops. ik heb zondag zonder benzine gezeten en ik vermoed dat mijn zuigerveren nu al gaar zijn :S (hopelijk niet de cilinder)
ja maar gezien wat ik gedaan heb, baal ik hier wel hard van. naja, van het weekend maar eens uit elkaar trekken en kijken.quote:Op woensdag 30 januari 2013 23:47 schreef Ou-Tannu het volgende:
mij ook last van inhouden bij volgas.. alleen als het nat
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |