Ja zeg zeker in de KNJ periode is dat natuurlijk geen stijlquote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:59 schreef sbientje het volgende:
Nog even inhakend op het vorige topic, wij hebben ook geen HSM meer staan. Een kleinere vestiging is bij ons ingetrokken haha, en de HSMpost komt nu volgens mij uit Rotterdam?
Pff, man die ik heb opgeleid begin december is alweer weg. Ze waren zijn contract kwijtgeraakt en nu kreeg ie dus december geen salaris omdat het allemaal niet rondwas. TC had wel een voorschot aangevraagd voor hem, maar afgewezen. Toen heeft ie per direct ontslag genomen. Groot gelijk..
Had 'ie zelf ook geen kopietje gekregen?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:59 schreef sbientje het volgende:
Ze waren zijn contract kwijtgeraakt en nu kreeg ie dus december geen salaris omdat het allemaal niet rondwas.
Succes morgen!quote:Op zondag 13 januari 2013 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Morgen eindelijk in staat weer te werken na een week koorts, griep etc
nice. Eindelijk weer aan de slagquote:Op zondag 13 januari 2013 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Yep, al heb ik zelf wel de pest aan maandagdiensten. Dat zijn nl. gebroken diensten. Eerst een haalrit, daarna in opleiding voor depots die ik al ken plus een autobestellingquote:Op zondag 13 januari 2013 11:17 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice. Eindelijk weer aan de slag
jahoor, mits alarmverlichting aanstaat wel.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:43 schreef kingtoppie het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje, mag je stilstaan op de oprit van een buurvrouw/buurman om een pakje af te leveren bij de buren?
Bij wet?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
jahoor, mits alarmverlichting aanstaat wel.
Mag gewoon hoor, het is "laden en lossen"quote:Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Bij wet?
Er kwam een vrouw naar me toe die begon over ''prive gebied'' ''Ik wil je nu weg hebben''
Ik heb haar genegeerd en achterlijk genoemd omdat ze niet 30 tellen kon wachten.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Mag gewoon hoor, het is "laden en lossen"
Dat mens moet niet zeiken.
Als je 'oprit' bedoelt als in de weg naar de garage over eigen terrein dan niet. Ze mag je er dan wegsturen. Op de openbare weg mag je uiteraard wél overal staan om te laden en lossen (behalve dan natuurlijk voor een uitrit, kruispunten enz).quote:Op zondag 13 januari 2013 11:43 schreef kingtoppie het volgende:
Hallo mensen,
Ik heb een vraagje, mag je stilstaan op de oprit van een buurvrouw/buurman om een pakje af te leveren bij de buren?
Wat moet ik anders als oprit bedoelen?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:03 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Als je 'oprit' bedoelt als in de weg naar de garage over eigen terrein dan niet. Ze mag je er dan wegsturen. Op de openbare weg mag je uiteraard wél overal staan om te laden en lossen (behalve dan natuurlijk voor een uitrit, kruispunten enz).
Zo'n ding naar een snelweg, een omhoog lopende lopende weg, zo'n verkeersdrempelding in een stoep..quote:Op zondag 13 januari 2013 12:06 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Wat moet ik anders als oprit bedoelen?
Nee, echt zo een staanplaats voor de auto recht voor het huis. Niet op de weg maar wel op ''haar gebied'' zogezegd.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:07 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Zo'n ding naar een snelweg, een omhoog lopende lopende weg, zo'n verkeersdrempelding in een stoep..
Indien er voor het huis van de klant geen plek is, en je je wagen daar neerzet en daarmee dus het verkeer belemmerd mag je gewoon gebruik maken van die oprit.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:09 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, daar mag ze je volgens mij gewoon wegsturen.
Je mag het wel gebruiken om te keren in ieder geval, dat heb ik zo geleerd met rijlessen... Dus waarom niet stilstaan zou ik denken.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:09 schreef gelestipjes het volgende:
Ja, daar mag ze je volgens mij gewoon wegsturen.
Dat was de hele insteek, maar staat dat in de wet beschreven?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Indien er voor het huis van de klant geen plek is, en je je wagen daar neerzet en daarmee dus het verkeer belemmerd mag je gewoon gebruik maken van die oprit.
Dat wijf die kingtoppie aansprak is gewoon een zeikwijf. Sorry dat ik het zo zeg.
Even los van of je ze weg mag sturen. Je kunt hier sowieso niet parkeren, want het is een in- en uitrit (boetecode R397B Parkerenvoor een in-en / of uitrit).quote:Op zondag 13 januari 2013 12:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat was de hele insteek, maar staat dat in de wet beschreven?
Geen idee, maar is het een idee dat als dat wijf weer eens begint te zeiken dat jij zegt van "bel de politie maar". Weet je het gelijk, en mevrouw mag nog lang doormopperenquote:Op zondag 13 januari 2013 12:12 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Dat was de hele insteek, maar staat dat in de wet beschreven?
Dat is enkel voor foutparkeren, niet voor laden en lossen meen ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:14 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Even los van of je ze weg mag sturen. Je kunt hier sowieso niet parkeren, want het is een in- en uitrit (boetecode R397B Parkerenvoor een in-en / of uitrit).
Mensen parkeren altijd voor de garage / hebben geen garage, dat is gewoon de staanplaats voor de auto dus.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:14 schreef Achtentachtig het volgende:
Even los van of je ze weg mag sturen. Je kunt hier sowieso niet parkeren, want het is een in- en uitrit (boetecode R397B Parkerenvoor een in-en / of uitrit).
Ze dreigde er ook meequote:Op zondag 13 januari 2013 12:14 schreef ErwinRommel het volgende:
en idee, maar is het een idee dat als dat wijf weer eens begint te zeiken dat jij zegt van "bel de politie maar". Weet je het gelijk, en mevrouw mag nog lang doormopperen
Het lijkt me toch dat er geen wettelijke regel is die je toestemming geeft om precies voor het huis van de klant te moeten parkeren. Dan loop je maar gewoon een stukje. Dat het een zeikwijf is ben ik natuurlijk wel met je eens, maar ja, dat is het punt nietquote:Op zondag 13 januari 2013 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Indien er voor het huis van de klant geen plek is, en je je wagen daar neerzet en daarmee dus het verkeer belemmerd mag je gewoon gebruik maken van die oprit.
Dat wijf die kingtoppie aansprak is gewoon een zeikwijf. Sorry dat ik het zo zeg.
Keren lijkt me toch wel heel wat anders dan stilstaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:11 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Je mag het wel gebruiken om te keren in ieder geval, dat heb ik zo geleerd met rijlessen... Dus waarom niet stilstaan zou ik denken.
Laat de politie maar komen danquote:
Tgaat mij erom dat je dus in het verkeer prive gebied mag gebruiken in bepaalde situaties.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat er geen wettelijke regel is die je toestemming geeft om precies voor het huis van de klant te moeten parkeren. Dan loop je maar gewoon een stukje. Dat het een zeikwijf is ben ik natuurlijk wel met je eens, maar ja, dat is het punt niet.
Aan de andere kant, ik weet niet hoeveel die buren bestellen. Als er iedere verschillende pakketbezorgers komen die allemaal hun auto daar even neerzetten kan ik me voorstellen dat ze er niet zo blij mee is.
[..]
Keren lijkt me toch wel heel wat anders dan stilstaan.
Theoretisch mag je dus inderdaad ook niet op je eigen op/in/uitrit parkeren volgens mijquote:Op zondag 13 januari 2013 12:21 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Mensen parkeren altijd voor de garage / hebben geen garage, dat is gewoon de staanplaats voor de auto dus.
Laden en lossen mag gewoon, mits alarmverlichting aan op elk stuk gebied. Als er verkeersborden staan die dat verbieden ligt dat anders.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:22 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Het lijkt me toch dat er geen wettelijke regel is die je toestemming geeft om precies voor het huis van de klant te moeten parkeren. Dan loop je maar gewoon een stukje. Dat het een zeikwijf is ben ik natuurlijk wel met je eens, maar ja, dat is het punt niet.
Aan de andere kant, ik weet niet hoeveel die buren bestellen. Als er iedere verschillende pakketbezorgers komen die allemaal hun auto daar even neerzetten kan ik me voorstellen dat ze er niet zo blij mee is.
In dit geval was dat een geasfalteerde weg, waarom niet? Omdat het niet nodig was om in de weg te staan en ik heel makkelijk kon parkeren aldaar.quote:
In en in diep triest dat soort mensen, dat meen ik. In en in triest.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:03 schreef gelestipjes het volgende:
Nou ja, om eerlijk te zijn vind ik het netter om de auto gewoon op de weg te zetten dan op de oprit van iemand, zeker nu je weet dat ze het dus niet op prijs stelt.
Maar goed, als ik haar was zou ik niet de politie bellen maar je werkgever, grote kans dat je dan daarna je auto daar niet meer neer mag zetten.
Hebben we hier ook al geregeld gehad, dat mensen gingen klagen dat er een postauto op hun oprit kwam (en dat was dan nog wel voor hun eigen post, niet voor de buren) of zelfs dat ze niet willen dat er gefietst wordt op de oprit. Dat kun je dan zeuren noemen, maar 9 van de 10 keer wordt het je dan wel verboden door je werkgever de volgende keer.
Ja, op zich wel, maar aan de andere kant, in dit geval is het ook niet echt een moeite om je auto dan maar even ergens anders neer te zetten.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:08 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
In en in diep triest dat soort mensen, dat meen ik. In en in triest.
Nou, ze kunnen me wat, als ik door een of ander bewoner aangesproken ga worden omdat ik op hun erf de auto ff neerzet, mooi, post retour. Mag niet, maar dat soort types heb ik de pest aan.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:10 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Ja, op zich wel, maar aan de andere kant, in dit geval is het ook niet echt een moeite om je auto dan maar even ergens anders neer te zetten.
Je snapt denk ik wel wat ik bedoelquote:Op zondag 13 januari 2013 13:20 schreef gelestipjes het volgende:
Als jij de post retour stuurt alleen maar omdat de houding van een bepaalde persoon je niet aanstaat lijkt me dat wel een goede reden voor ontslag, want dat slaat natuurlijk nergens op.
Hahaquote:Op zondag 13 januari 2013 13:20 schreef gelestipjes het volgende:
Als jij de post retour stuurt alleen maar omdat de houding van een bepaalde persoon je niet aanstaat lijkt me dat wel een goede reden voor ontslag, want dat slaat natuurlijk nergens op.
Dat is echter niet het geval, je mocht immers wel op het terrein komen, alleen willen ze dat je de auto gewoon aan de weg zet.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Haha
Echt niet, daar zijn ze op het depot heel makkelijk in hoor.
''mevrouw stuurde me weg, ik mocht niet op haar terrein komen''
Klaar, geweigerd.
Als de auto er niet op mag word ik van hun terrein geweigerd.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:38 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is echter niet het geval, je mocht immers wel op het terrein komen, alleen willen ze dat je de auto gewoon aan de weg zet.
Maar het is natuurlijk een beetje onzin wat je nu zegt, aangezien je de auto gewoon op de weg kunt laten staan, moet je misschien 3 meter extra lopen, maar dat lijkt me niet bepaald een probleem. En in jouw geval zette je de auto ook nog eens op de oprit van de buren, dus niet op de oprit van de mensen voor wie het pakje was.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:43 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Als de auto er niet op mag word ik van hun terrein geweigerd.
Dat ze dat niet doen onder bepaalde voorwaarden daargelaten, maar ik bezorg pakketjes dus ik werk met de auto, niet met de auto op het terrein? Dan ben ik daar weg, heel makkelijk.
En ik ken de depot houder etc wel, die doen niet moeilijk om een stomme tante die normaal moet doen.
Ik ben overigens normaal gesproken heel beleeft en behulpzaam![]()
Tja, dan kan ik ook wel bij allerlei adressen gaan weigeren te bezorgen omdat ik niet met mijn scooter over het tuinpad mag rijden. Sterker nog: Dan hoef ik in het winkelcentrum (voetgangersgebied) helemaal niet te bezorgen!quote:Op zondag 13 januari 2013 13:28 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Haha
Echt niet, daar zijn ze op het depot heel makkelijk in hoor.
''mevrouw stuurde me weg, ik mocht niet op haar terrein komen''
Klaar, geweigerd.
ze kunnen misschien niet op goede voet met de buren staan,dat kan ook een van de redenen van haar gedrag zijn,je hebt eenmaal van die mensenquote:Op zondag 13 januari 2013 12:08 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Nee, echt zo een staanplaats voor de auto recht voor het huis. Niet op de weg maar wel op ''haar gebied'' zogezegd.
Die mensen kaarten dat vaak gewoon beleefd aan eerlijk gezegd.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:54 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze kunnen misschien niet op goede voet met de buren staan,dat kan ook een van de redenen van haar gedrag zijn,je hebt eenmaal van die mensen
Oh, dat kwam meer door haar gedrag hoor.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:49 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Tja, dan kan ik ook wel bij allerlei adressen gaan weigeren te bezorgen omdat ik niet met mijn scooter over het tuinpad mag rijden. Sterker nog: Dan hoef ik in het winkelcentrum (voetgangersgebied) helemaal niet te bezorgen!
Maar even serieus: Ik ben met je eens dat het zeikerig is van die mevrouw dat ze niet wil dat je je auto even op haar oprit zet (en dan nog wel om een pakje bij haarzelf te bezorgen), maar je hebt hier ook niet echt handig op gereageerd door haar "achterlijk" te noemen. Je vangt meer vliegen met stroop dan met azijn.
Daar valt dan wel wat van te zeggen natuurlijk, als ik niet bij de buren mag parkeren betekent niet dat ik het pakje niet bij de geadresseerde aflever natuurlijk, zo is dat niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:45 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Maar het is natuurlijk een beetje onzin wat je nu zegt, aangezien je de auto gewoon op de weg kunt laten staan, moet je misschien 3 meter extra lopen, maar dat lijkt me niet bepaald een probleem. En in jouw geval zette je de auto ook nog eens op de oprit van de buren, dus niet op de oprit van de mensen voor wie het pakje was.
Iedereen die er op 1 december een jaar op had zitten ja. Selestha was dus een paar dagen te laat.. zuurquote:Op zondag 13 januari 2013 15:55 schreef Rafierafie het volgende:
Ik weet niet meer precies wanneer ik die VVV bon heb ontvangen, maar ik heb 'm wel al lang binnen. Hij werd op een zaterdag bezorgd.
Volgens mij gold dat iedereen die in december een jaar in dienst was er een zou krijgen. Dan had je 'm ook al moeten ontvangen dus.
Ik, begonnen op 5 december en niks gekregen. Vind het niet erg netjes.quote:Iedereen die er op 1 december een jaar op had zitten ja. Selestha was dus een paar dagen te laat.. zuur
Was volgens mij nog iemand die er net naast greep...
Succes morgen!quote:Op zondag 13 januari 2013 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Bij ons hadden de TC's vorig jaar zelf voor kerstpakketten gezorgd voor de nieuwe voorbereiders die op 6 dec. begonnen waren. Erg aardig hoor!quote:Op zondag 13 januari 2013 16:43 schreef Rafierafie het volgende:
Ik ben zelf ook vlak voor december begonnen lang lang geleden. Baalde toen ook flink toen ik iedereen weg zag lopen met kerstpakketten enzo.
Maar met het verloop van bezorgers vind ik het niet zo gek dat ze grens stellen op één jaar vanaf 1 december.
Aan de andere kant, waar ze de grens ook leggen, er zullen altijd wel mensen net buiten vallen. Dit was gewoon een extraatje voor de mensen die er al zo lang werken. Ik vind het op zich niet vreemd dat ze het niet aan iedereen geven, gezien het hoge verloop.quote:Op zondag 13 januari 2013 16:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik, begonnen op 5 december en niks gekregen. Vind het niet erg netjes.
Vind je het erg als ik dat onzin vind? Die 4 dagen langer werken maken op een jaar niks uit. Iedereen zou voor de kerst iets extra's krijgen. Sorteerders en dergelijke geld, postbezorgers een bon.quote:Aan de andere kant, waar ze de grens ook leggen, er zullen altijd wel mensen net buiten vallen. Dit was gewoon een extraatje voor de mensen die er al zo lang werken. Ik vind het op zich niet vreemd dat ze het niet aan iedereen geven, gezien het hoge verloop.
Dat vind ik iig wel heel erg oneerlijk jaquote:Op zondag 13 januari 2013 17:39 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik dat onzin vind? Die 4 dagen langer werken maken op een jaar niks uit. Iedereen zou voor de kerst iets extra's krijgen. Sorteerders en dergelijke geld, postbezorgers een bon.
Bovendien is dat onderscheid alleen gemaakt bij bezorgers. Collega's die binnen werken en tegelijk of net na mij zijn begonnen hebben wel geld ontvangen.
Ik werk zo tussen de 13 en 25 uur per week voor ze. Beetje sociaal gedrag zou ze niet mistaan.
Verder heb ik vorig jaar wel een bon gehad en een kerstpakken, toen kon het er blijkbaar wel vanaf.
Hoezo is dat onzin? Je kan niet even veel geven aan iemand die er net werkt tegenover iemand die er al jaren werkt.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:39 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Vind je het erg als ik dat onzin vind? Die 4 dagen langer werken maken op een jaar niks uit. Iedereen zou voor de kerst iets extra's krijgen. Sorteerders en dergelijke geld, postbezorgers een bon.
Bovendien is dat onderscheid alleen gemaakt bij bezorgers. Collega's die binnen werken en tegelijk of net na mij zijn begonnen hebben wel geld ontvangen.
Ik werk zo tussen de 13 en 25 uur per week voor ze. Beetje sociaal gedrag zou ze niet mistaan.
Verder heb ik vorig jaar wel een bon gehad en een kerstpakken, toen kon het er blijkbaar wel vanaf.
Ah, lotgenootquote:Op zondag 13 januari 2013 16:36 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Ik, begonnen op 5 december en niks gekregen. Vind het niet erg netjes.
Ik snap wel dat het oneerlijk overkomt, en ik vind het ook wel lullig voor de mensen die er net naast grijpen, maar stel dat ze de grens hadden gelegd op 1 juli, dan waren er ongetwijfeld ook genoeg mensen die toevallig net op 2/3/4/5 juli waren begonnen en het daardoor niet kregen.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:39 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan stel je een realistische grens. Proeftijd ofzo. Maar als je mensen niet stimuleert dan blijven ze ook niet bij je.quote:Ik snap wel dat het oneerlijk overkomt, en ik vind het ook wel lullig voor de mensen die er net naast grijpen, maar stel dat ze de grens hadden gelegd op 1 juli, dan waren er ongetwijfeld ook genoeg mensen die toevallig net op 2/3/4/5 juli waren begonnen en het daardoor niet kregen.
En tja, verschillende functies, verschillende regels blijkbaar. Er zijn ook wel dingen die postbezorgers wel krijgen maar mensen die binnenwerken niet (hier onder andere een banketstaaf in december en 2 etentjes per jaar).
Sowieso stond er in het MZ journaal van laatst dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat de postbezorgers die bon zouden krijgen. De OR heeft ze gewezen op het feit dat ze dat echt niet konden maken. Dus het had niet veel gescheeld of niemand had die bon gekregen. Dan hadden we deze hele discussie hier nu ook niet gehad.quote:Op zondag 13 januari 2013 19:16 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dan stel je een realistische grens. Proeftijd ofzo. Maar als je mensen niet stimuleert dan blijven ze ook niet bij je.
En verschillende regels horen niet te tellen, zeker niet als er als iets al ongelijk is.
We krijgen een chocoladeletter in december en wat snaai in december omdat ze binnen soep met worst krijgen en gratis drinken. Etentjes krijgen we hier niet. Dus dat gaat ook niet echt op.
het gezamelijk eten is wat schaarser geworden door de jaren heen,veel hoeft zoiets niet te kosten,(men bespaard immers al enorm op de loonkosten van o.a een pbz en een voorbereider nieuwe stijl)quote:Op zondag 13 januari 2013 20:44 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Sowieso stond er in het MZ journaal van laatst dat het eigenlijk niet de bedoeling was dat de postbezorgers die bon zouden krijgen. De OR heeft ze gewezen op het feit dat ze dat echt niet konden maken. Dus het had niet veel gescheeld of niemand had die bon gekregen. Dan hadden we deze hele discussie hier nu ook niet gehad.
En twee keer een etentje per jaar lijkt me een uitzondering. Dat heb ik verder nog nooit gehoord maar lijkt me voor de grotere VBG's financieel ook niet haalbaar.
Ook hier was het karig. Een stuk gevulde speculaas met Sinterklaas (alleen voor de postbezorgers), en met de KNJ een broodje kaas (alleen voor de voorbereiders). Dat was het. Geen kerstontbijt, geen oudejaarsborrel, armoe troef.quote:Op maandag 14 januari 2013 00:19 schreef Herfstblad het volgende:
Hier geen kerstborrel gezien (ook niets qua eten met de kerst, wel kruidnootjes rond sinterklaas) en ook een bon.
Maar ja, voor de mensen die er net misgegrepen hebben is het echt wel zuur
Des te meer reden voor ze om weer verder te bezuinigen.quote:Op maandag 14 januari 2013 09:14 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Ook hier was het karig. Een stuk gevulde speculaas met Sinterklaas (alleen voor de postbezorgers), en met de KNJ een broodje kaas (alleen voor de voorbereiders). Dat was het. Geen kerstontbijt, geen oudejaarsborrel, armoe troef.
Lees net dat de overname van TNT Express door UPS definitief niet door gaat. Mag niet van Europa. Flinke tegenvaller, want PostNL hoopte hier goed aan te verdienen.
Die ketting heeft wel wat,verder als je goed beladen bent ga je stabieler door de sneeuw(uit eigen ervaring)quote:Op maandag 14 januari 2013 13:28 schreef Rafierafie het volgende:
Er wordt weer sneeuw verwacht in de avond en nacht en misschien nog morgenochtend.
http://www.omroepbrabant.(...)ing+voor+fiets+.aspx
Jammer dat die dingen nog niet te koop zijn. Ik heb al eerder iets vergelijkbaars gezien maar die zijn nooit op de markt gebracht.
Haha wat een tijden waren datquote:Op zondag 13 januari 2013 21:14 schreef Rafierafie het volgende:
Het hoeft niet veel te kosten per persoon maar ik heb het hier over minstens 100 bezorgers en nog veel meer als je alle bezorgers van de hele stad wilt meenemen.
Sowieso heb ik in al die jaren nog nooit meegemaakt dat de postbezorgers uit eten mochten. Wel waren er geregeld bedrijfsuitjes voor de postbodes. En daar werd dan absoluut niet op bezuinigd. De grootste groep werknemers mag in dit bedrijf altijd het minst kosten. Het geld dat wordt bespaard op loonkosten wordt rechtstreeks naar de top geschoven volgens mij.
tot 8jaar geleden was dit ook wel 2 keer per jaar mogelijk, en een leuk kerstfeest/bijeenkomstquote:Op maandag 14 januari 2013 15:33 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Haha wat een tijden waren datToen was er ook nog geen crisis
Treetje voor treetjequote:Op maandag 14 januari 2013 16:11 schreef dud0r het volgende:
Tering, het is wel te merken dat ik 37 uur moet maken in de week en ik minder sport dan voorheen.
Ben mijn wasmachine aan het verplaatsen omdat ik een nieuwe keuken en badkamer krijg. Maar tering wat is dat ding zwaar, ik snap niet hoe ik dat ding alleen 4 trappen op heb gekregen.
Ja dat klopt maar nu hoeft die maar een paar meter binnenshuis en dat heeft me toch een boel moeite gekost.quote:
Het rijden door sneeuw vind ik nooit een probleem, behalve dat het wat zwaarder trapt. Zodra het opvriest is het een drama. Tegenwoordig neem ik onder dat soort omstandigheden het karretje van de hond mee. Zo heb ik in ieder geval niet al het gewicht op mijn achterband maar er achteraan.quote:Op maandag 14 januari 2013 14:41 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Die ketting heeft wel wat,verder als je goed beladen bent ga je stabieler door de sneeuw(uit eigen ervaring)
De plekken waar de sneeuw valt wordt weer een drama voor de bezorging morgen(hah etc) en de donderdag,weer veel uitloop,wat weer een hekel punt qua betaling gaat worden.
Yep, is verplicht. Heb er wel 6 maanden op moeten wachten.quote:Op maandag 14 januari 2013 16:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ja dat klopt maar nu hoeft die maar een paar meter binnenshuis en dat heeft me toch een boel moeite gekost.
Gelukkig had ik mijn werkschoenen met stalen neuzen nog om iets makkelijker drempels over te gaan.
Krijgen de chauffeurs die nog steeds ErwinRommel?
De reactie van mijn vriendin dan als ik thuiskomquote:Op maandag 14 januari 2013 16:23 schreef dud0r het volgende:
Dat probleem ken ik. Ik hoef die dingen maar 5 minuten aan te hebben en dan zweet ik de pleuris erin.
Dat zou heel wat schelen ja!quote:Op maandag 14 januari 2013 13:28 schreef Rafierafie het volgende:
Er wordt weer sneeuw verwacht in de avond en nacht en misschien nog morgenochtend.
http://www.omroepbrabant.(...)ing+voor+fiets+.aspx
Jammer dat die dingen nog niet te koop zijn. Ik heb al eerder iets vergelijkbaars gezien maar die zijn nooit op de markt gebracht.
Klopt, een jaar of acht terug (toen dit zaken ook al speelden doch in mindere mate) moesten wij als ZAPO's eens op een vrijdagavond naar een overleg (dat niet werd uitbetaald). Dit overleg ging over een nieuwe manier van werken (en weer minder tijd voor de voorbereidingen van de wijken) en toen zaten er ook wat mensen van verschillende bonden bij. Deze mensen brachten niets in, gingen nergens tegenin en zeiden alleen 'ja en amen'!quote:Op maandag 14 januari 2013 15:58 schreef ophaling10 het volgende:
Er is net een tweetal reactie's van de bond gegeven op nr 1 en 2
http://www.bvpp.nl/index.(...)le&id=291&Itemid=132
ze hameren maar op tijd noteren en oranje kaarten maar veel meer wordt er niet gedaan
Daarnaast slijten ze ook ontzettend. Ik heb ze gemiddeld drie avonden in de week aan en ze zijn nu zover afgesleten dat schoenpoets ook niets meer kan redden. Kortom: ontzettend slechte kwaliteit,quote:Op maandag 14 januari 2013 16:21 schreef ErwinRommel het volgende:
Ben onderhand een godsvermogen kwijt aan talkpoeder
Ik ben net vorige maand lid van de bond geworden...quote:Op maandag 14 januari 2013 15:58 schreef ophaling10 het volgende:
Er is net een tweetal reactie's van de bond gegeven op nr 1 en 2
http://www.bvpp.nl/index.(...)le&id=291&Itemid=132
ze hameren maar op tijd noteren en oranje kaarten maar veel meer wordt er niet gedaan
Nou, als je iets anders kan vinden zou ik dat eerder doen. Als postbezorger is het moeilijk om echt veel uren te maken over het algemeen, en het salaris is ook niet echt iets om enthousiast van te worden.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:18 schreef smileyface het volgende:
Ik zit momenteel zonder werk en begin pas met mijn studie in september, dus tot die tijd zoek ik een baan.
Nu dacht ik erover om te solliciteren voor de vacature van postbezorger, aangezien ik graag buiten ben en de uren lijken me ideaal.
Iemand die mij deze baan kan aanraden of juist afraden?
Dat klinkt niet heel erg positief.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:04 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Nou, als je iets anders kan vinden zou ik dat eerder doen. Als postbezorger is het moeilijk om echt veel uren te maken over het algemeen, en het salaris is ook niet echt iets om enthousiast van te worden.
Dat is niet echt te zeggen, aangezien het per bezorger enorm verschilt hoeveel uur je werkt. Maar hier werken de meeste postbezorgers sowieso niet meer dan 10 uur per week, en tegen minimumloon zo ongeveer.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:38 schreef smileyface het volgende:
[..]
Dat klinkt niet heel erg positief.
Hoeveel werkt de gemiddelde postbezorger eigenlijk op maandelijkse basis?
Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Dit zal in ieder geval niet mijn eerste optie zijn na de verhalen hier.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:41 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Dat is niet echt te zeggen, aangezien het per bezorger enorm verschilt hoeveel uur je werkt. Maar hier werken de meeste postbezorgers sowieso niet meer dan 10 uur per week, en tegen minimumloon zo ongeveer.
Bij mijn vorige werkgever moest ik ook schoenen met stalen neus aan, maar die bleven vrij netjes en heel. De schoenen die we nu hebben gehad zijn volgens mij niet eens van echt leer. Na 1 keer dragen hingen de schilfers er al aan. Maar ach we krijgen iig schoenen.quote:Op maandag 14 januari 2013 22:05 schreef Rafierafie het volgende:
Schoenen met stalen neus slijten sowieso sneller omdat het leer meteen beschadigt zodra er iets op de neus komt terwijl een normale schoen/laars nog wat meegeeft. Die dingen zijn niet gemaakt om mooi te blijven.
Ik ben er akelig bekend mee, je kan smeren en poetsen wat je wil maar die dingen zijn binnen de kortste keren hartstikke lelijk.
Toch niet zo slim om daar uitgebreid onder je eigen naam te gaan zitten afgeven op je werkgever zoals er een boel doen..quote:Op dinsdag 15 januari 2013 00:54 schreef ophaling10 het volgende:
Was deze FB al bekend hier?
http://www.facebook.com/p(...)stNL/219400018070622
Ik heb de indruk dat er veel mensen zijn die toch niks meer te verliezen hebben.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Toch niet zo slim om daar uitgebreid onder je eigen naam te gaan zitten afgeven op je werkgever zoals er een boel doen..
Het verschilt wel erg hoor. Ik zit in hetzelfde schuitje als jou ongeveer en ik maak een uurtje of 20 per week.quote:Op maandag 14 januari 2013 23:47 schreef smileyface het volgende:
[..]
Ik zal het in mijn achterhoofd houden. Dit zal in ieder geval niet mijn eerste optie zijn na de verhalen hier.
Met een beetje geluk is het volgende week wo/do weer weg.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
de bezorgers hier in het noorden hebben het makkelijker. Er is geen vlokje gevallen
Ik hoop dat het voor iedereen morgen alweer weg is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Met een beetje geluk is het volgende week wo/do weer weg.
Volgens de (onbetrouwbare) lange termijnplanning krijgen we hier volgende week di pas de eerste sneeuwquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Met een beetje geluk is het volgende week wo/do weer weg.
Verse sneeuw is nog goed te doen inderdaad. Opgevroren sneeuw (zoals laatst in december) is echt een drama, zeker als maar 1/3 van je wijk te tijd neemt om zijn stoep te vegen.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:43 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik hoop dat het voor iedereen morgen alweer weg is.
Vandaag gaat nog wel met er door heen banjeren maar als morgen de hele zooi opgevroren is wordt het klote.
Hier in het zuiden is het lekker banjerenquote:Op dinsdag 15 januari 2013 10:40 schreef Peterselieman het volgende:
de bezorgers hier in het noorden hebben het makkelijker. Er is geen vlokje gevallen
Lekker duidelijk bericht ook.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 16:29 schreef GeintegreerdePool het volgende:
Gelukkig Desalniettemin heeft PostNL wel geld voor nieuwe auto's (van mijnpostnl.nl):
"Voortaan zie je misschien jouw leidinggevende rijden in een Volkswagen up! Op 12 januari zijn deze eerste nieuwe PostNL-bedrijfsauto’s in gebruik genomen. De nieuwe bedrijfsauto is zuinig, veilig en we besparen er ook nog eens kosten mee.
Voor wie is de nieuwe bedrijfsauto?
De nieuwe bedrijfsauto is vooral bedoeld voor teamleiders Bezorgen. Zij zijn veel onderweg voor werkbezoek aan jullie, postbezorgers. Maar de Volkswagen up! vervangt ook duurdere huurauto’s. Op veel VBG’en is geen bedrijfsauto meer aanwezig. Het Autobedrijf heeft daar de bekende oranje bestelauto in gebruik genomen. Deze VBG’en krijgen eventueel ook de beschikking over een Volkswagen up!.
Waarom de Volkswagen up!?
Bij de keuze voor een nieuwe bedrijfsauto hebben we gekeken naar brandstofverbruik en veiligheid. De prijs was ook belangrijk. De nieuwe bedrijfsauto is niet bedoeld om post mee rond te brengen. Hij kan daarom een stuk kleiner zijn. De Volkswagen up! bleek de juiste auto.
Verdwijnen de bestaande bestelauto’s?
Nee, die gebruikt het Autobedrijf nu. Als een leasecontract van een bestelauto afloopt, kijken we of het slim is om die te vervangen door de goedkopere Volkswagen up!.
De komende tijd zie je steeds meer PostNL Volkswagen up!’s op de weg. Ze gaan overal rijden, maar in eerste instantie voornamelijk in de area’s Centrum en Zuidoost."
Ook handig als je een wijk moet nabrengen vanwege een fout ergens, past niet eens in je auto.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:30 schreef ErwinRommel het volgende:
En sowieso een VW UP![]()
Komen die TC's met hun gebakjes aanzetten, en ik met m'n grote luxe bak, Ford S-Max Sport. Ze vroegen me wel eens of de Post zo goed betaalde voor mijn functie
Desalnietteplus, blijft een klein gebakje waar je in de kofferruimte nauwelijks een krat bier in kwijt kanquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:33 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ook handig als je een wijk moet nabrengen vanwege een fout ergens, past niet eens in je auto.![]()
Of je moet het AB bellen en dan een uur wachten tot ze iemand gevonden hebben. Is meestal geen optie als iemand op een wijk wacht.
Als ze mij er 1 aanbieden(wat niet gaat gebeuren) neem ik er wel 1. Voor die bijtelling en dat kleine beetje in de maand wat je inlevert aan salaris kan niemand een auto rijden in de maand.
Al is het dan de kleinste auto ter wereld, hij komt voor de deur te staan.
Klopt, ding is extreem klein. Vervoer even een leenfiets naar een depot daarmee. Erin past die niet en zet je zo'n rek achterop(als die al een trekhaak heeft), valt die om als je over een drempel gaatquote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Desalnietteplus, blijft een klein gebakje waar je in de kofferruimte nauwelijks een krat bier in kwijt kan
No way dat ik mijn privé auto voor werk ga gebruiken (mag niet eens), maar echt, sommige collega's op de vestiging vinden mij maar raar dat ik zo een grote auto heb (niet wetende dat we die nodig hebben voor onze webshop)
Wij vervoeren trouwens nog gewoon een fiets voor een postbezorger, of fietstassen naar de depots.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:40 schreef dud0r het volgende:
[..]
Klopt, ding is extreem klein. Vervoer even een leenfiets naar een depot daarmee. Erin past die niet en zet je zo'n rek achterop(als die al een trekhaak heeft), valt die om als je over een drempel gaat![]()
Er is niks mis met grote auto's, ook al heb je ze voor normaal gebruik niet nodig vind ik een grote auto stukken fijner rijden dan een kleintje. Daarbij heb ik altijd het gevoel dat ik wat mis als je erin zit.
het past ja, al moet je dan behoorlijk schipperen met de beschikbare ruimtequote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:46 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Wij vervoeren trouwens nog gewoon een fiets voor een postbezorger, of fietstassen naar de depots.
Al past het maar net in een Renault Kangoo btw als je ook alle posttassen mee moet nemen. Dat is dan gewoon een "gunst" van het AB.
ik vind het net brommobielen. Geef mij maar een fatsoenlijke autoquote:Maar weer ff privé, mij zal je nooit in zo een klein maf gebakje vinden zoals een UP, een 107, of een C1.
Gaat lastig worden ook mbt mijn lengte
Er wordt toch niks mee gedaan,of je wel of niet je mening daar uit.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 08:07 schreef Selestha het volgende:
[..]
Toch niet zo slim om daar uitgebreid onder je eigen naam te gaan zitten afgeven op je werkgever zoals er een boel doen..
De TC bij ons gebruikt wel gewoon zijn eigen auto hoor om langs de depots/bij postbezorgers langs te gaan.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:23 schreef dud0r het volgende:
[..]
Lekker duidelijk bericht ook.
Misschien zie je jouw TC in een up.
Vbg'en waar geen auto meer staat krijgen eventueel een up!
Laatste wat ik weet is dat ze maar 28 van die wandelwagens besteld hebben en die zijn al uitgedeeld.
En als vbg'en geen auto meer hebben wordt er dus ook niet door de tc langs het depot gereden.
Is heel simpel, want privé ga je dat niet doen want wordt er dan schade gereden is het een privé auto en vergoedt het bedrijf niks.(ervaring van mijn collega).
Mijn persoonlijke klaag hierover:
Ik wil ook een auto van de zaak ook al ben ik alleen maar TC voorbereiden.![]()
Hihi, toen wij een grotere auto kochten van subaru vivio naar mitshubishi space star....werd er aan mijn vriend gevraagd of tie wat moest vertellen.....uhh.....we hadden een andere auto nodig, deze was de helft van wat de reparatiekosten van de subaru waren :|quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:38 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Desalnietteplus, blijft een klein gebakje waar je in de kofferruimte nauwelijks een krat bier in kwijt kan
No way dat ik mijn privé auto voor werk ga gebruiken (mag niet eens), maar echt, sommige collega's op de vestiging vinden mij maar raar dat ik zo een grote auto heb (niet wetende dat we die nodig hebben voor onze webshop)
Hier ook. Ik zie hem zelden maar als ik hem tegenkom is het in zijn eigen autootje. Hier zijn dan ook alle bedrijfswagens een paar jaar geleden weggehaald.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:25 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
De TC bij ons gebruikt wel gewoon zijn eigen auto hoor om langs de depots/bij postbezorgers langs te gaan.
volgende week do is alles wegquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:04 schreef Rafierafie het volgende:
Ik hoop dat die sneeuw troep maandag weer weg is. Ik heb dan mijn eerste rijles
Zondag zou het misschien boven nul uitkomen... Ben benieuwd!
Ik mag het hopen ja!! Alle sneeuw die langer dan een dag ligt hoeft van mij niet zo.quote:
wo/do wordt het zw wind dat is het einde,misschien eerder alquote:Op dinsdag 15 januari 2013 21:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ik mag het hopen ja!! Alle sneeuw die langer dan een dag ligt hoeft van mij niet zo.
Hoe langer het ligt des te gladder de straten worden.
met een beetje geluk krijgen we met de tijd sneeuwtoeslagquote:Op dinsdag 15 januari 2013 22:27 schreef kingtoppie het volgende:
Wat een kutzooi zeg, werken in de sneeuw.
Probably not.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:08 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
met een beetje geluk krijgen we met de tijd sneeuwtoeslag
van die 30% van de mislukte overname(dit is een ruim bedrag ongeveer 60 mil bruto)quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:10 schreef kingtoppie het volgende:
[..]
Probably not.
Want wie gaat dat betalen?
Ah... Nou ik denk niet dat dat gaat gebeuren...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
van die 30% van de mislukte overname(dit is een ruim bedrag ongeveer 60 mil bruto)
ze moeten zich toch van de goede kant laten zien.
60 miljoen, gokje 30 netto na premies en belastingen. PostNL had 65.000 werknemers in 2011, laten we voor het gemak zeggen 60.000 nu, dat is 500 euro per persoon, ongeacht functie of uren. Ja graagquote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
van die 30% van de mislukte overname(dit is een ruim bedrag ongeveer 60 mil bruto)
Van dat geld gaan wij echt niks zien hoor!quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:13 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
dit laatste scenario zal het zeker worden,weer aan eigen denken.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:11 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Van dat geld gaan wij echt niks zien hoor!
Sowieso heeft postnl flinke verliezen geleden op de aandelen. Zowel de aandelen van postnl en TNT express zijn flink omlaag gegaan. Daar moeten ze dus al op afschrijven.
Daarnaast betaalt UPS nu 200 miljoen compensatie voor de mislukte overname. Dit is een onkostenvergoeding dus ook hiervan gaan wij niks zien.
Ha, dan krijg jij de post geleverd vanuit Leerdamquote:Op woensdag 16 januari 2013 09:45 schreef ophaling10 het volgende:
Loopt er nog iemand in de buurt van Herwijnen,met nu -16.4gr is het redelijk aan de frisse kant
Niks standaard, daar krijg je nou juist al die scheefgroei van, dan lacht iemand met een wijk van 3 grote flats zich krom en degenen die wijken hebben waar relatief veel gefietst moet worden komen tekort.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:03 schreef Rafierafie het volgende:
Ik begrijp niet waarom er niet gewoon een standaard extra toeslag geldt. Het feit dat je er misschien niet (veel) langer over doet betekent niet dat het werk niet zwaarder is.
Als ik halverwege mijn loop val maar toch mijn normale loopsnelheid kan aanhouden houdt in dat ik er niks extra's voor krijg terwijl ik er wel last van heb.
nee Erwin ik kom niet uit die buurtquote:Op woensdag 16 januari 2013 10:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Ha, dan krijg jij de post geleverd vanuit Leerdam
Het werken in de sneeuw is minder leuk dan gangbaar,zoals het er nu bij ligt is het wel te doen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 12:13 schreef lololo het volgende:
[..]
Niks standaard, daar krijg je nou juist al die scheefgroei van, dan lacht iemand met een wijk van 3 grote flats zich krom en degenen die wijken hebben waar relatief veel gefietst moet worden komen tekort.
Gisteren dus een stuk van een wijk gedaan ivm ziekmeldingen (bij de eerste sneeuw zijn dat er altijd wat meer dan anders) en daar zat dus een fiks fietsstuk in, was dus gewoon niet te doen aangezien er een centimeter of 15 lag en het ondertussen nog hard aan het sneeuwen was. Stel dat ze er 20% tijd bij zouden doen (wat voor postbegrippen al extréém royaal zou zijn) dan zou ik er nog een half uur bij in schieten...
Overdag zal het wel meevallen.quote:Op woensdag 16 januari 2013 09:45 schreef ophaling10 het volgende:
Loopt er nog iemand in de buurt van Herwijnen,met nu -16.4gr is het redelijk aan de frisse kant
ja dat was om 10uur vanmorgenquote:Op woensdag 16 januari 2013 14:10 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Overdag zal het wel meevallen.
Die 16.4 is 's nachts en ik neem aan dat er dan niet gelopen wordt![]()
quote:Op woensdag 16 januari 2013 13:45 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
Gratis 200 miljoen krijgen en dan ook nog janken
Losse zegel voor binnenland verkopen ze iig niet meer. Voor buitenland zal wel hetzelfde zijn denk ik.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:34 schreef Achtentachtig het volgende:
Kun je bij een postagentschap ook één brief voor het buitenland laten frankeren (a 90ct)? Anders moet ik gelijk zo'n vel Europa-zegels aanschaffen (en die gebruik ik amper verder).
Maar... als je een dikke brief verstuurd printen ze altijd zo'n stickerzegel. Kan dat ook voor buitenland?quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:44 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Losse zegel voor binnenland verkopen ze iig niet meer. Voor buitenland zal wel hetzelfde zijn denk ik.
De duurdere zegels worden nog wel uitgeprint idd. Maar voor het laagste tarief doen ze dat niet.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:45 schreef Achtentachtig het volgende:
[..]
Maar... als je een dikke brief verstuurd printen ze altijd zo'n stickerzegel. Kan dat ook voor buitenland?
Ja, dat kan gewoon.quote:Op woensdag 16 januari 2013 19:34 schreef Achtentachtig het volgende:
Kun je bij een postagentschap ook één brief voor het buitenland laten frankeren (a 90ct)? Anders moet ik gelijk zo'n vel Europa-zegels aanschaffen (en die gebruik ik amper verder).
Mooi! Scheelt weer! Morgen even langs dus...quote:
Als ik de lange termijn verwachting van buienradar mag geloven zijn we er voorlopig ook nog niet vanaf.quote:Op donderdag 17 januari 2013 08:35 schreef superkimmi het volgende:
jeetje, er komt ook echt geen einde aan de sneeuw hier.. ligt nog bijna net zoveel als toen het dinsdag eindelijk stopte met sneeuwen.
Waar heb je die besteld?quote:Op donderdag 17 januari 2013 09:10 schreef Rafierafie het volgende:
Het zou tijd worden!!
Er is twee dagen geleden eindelijk een bestelling geplaatst voor wanten, vingerloze handschoenen, sjaal en muts. Dan zal je zien dat ik ze binnen krijg wanneer de boel weer begint op te warmen
verschilt per servicepunt denk ik sommige printen geen losse zegels uit andere wel. Wij printen alles uit ook de lage bedragen of het bijfrankeren van 5 of 10 cent van zegels van voor de invoering van de 1 en 2 postzegels. Als iemand met 20 brieven ofzo aankomt die echter wel even wat velletjes kopenquote:Op woensdag 16 januari 2013 19:54 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
De duurdere zegels worden nog wel uitgeprint idd. Maar voor het laagste tarief doen ze dat niet.
Voor buitenland weet ik alleen niet zeker, omdat ik zelf nooit naar het buitenland verstuur.
Hehe, ja ik ook. Werkt voldoende.quote:Op donderdag 17 januari 2013 10:19 schreef Herfstblad het volgende:
Ik heb maar zelf vingerloze handschoenen gemaakt.
Ja, ben ik al mee bezig. Waar kan ik me registernummer vinden?quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:28 schreef Thomas-sama het volgende:
[..]
Digitale brievenbus, kun je voor aanmelden via je bank.
Salarisstrook, boven je naam en adres.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:30 schreef Tietmans het volgende:
[..]
Ja, ben ik al mee bezig. Waar kan ik me registernummer vinden?
Hier nog niet (ING) zal morgen dan wel komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 11:18 schreef Thomas-sama het volgende:
Salarisstrook is binnen op Finbox.
Je moet de loonstrook van december daarvoor gebruiken.quote:Op donderdag 17 januari 2013 14:25 schreef Yreal het volgende:
Hoe kom ik trouwens aan mijn jaaroverzicht?
gefeliciteerd Selesthaquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:07 schreef Selestha het volgende:
Vanaf morgen officieel mijn laatste maand hier. Ik heb net opgezegd omdat ik een betere baan heb aangeboden gekregen per 11 Februari. Ik kan dan beginnen bij de groenvoorziening, waar ik kan doorgroeien tot een normaal minimumloon en zelfs een diploma op kosten van het bedrijf!
Ik zal mijn fijne collega's zeker missen, maar kijk uit naar de nieuwe baan!
Misschien iemand die de post op de vestiging heeft opgehaald ipv het depot? Ik ben ooit eens om 8 uur 's ochtends begonnen met lopen....quote:Op donderdag 17 januari 2013 15:00 schreef Deezertje het volgende:
Kreeg vanmorgen de post al om kwart over elf ('piek' dag!). Dat is erg vreemd want normaal loop ik die wijk altijd zaterdags en wordt de post altijd pas rond 11:00 uur aangeleverd..., en ik woon in de laatste straat.Omgekeerd bezorgen is geen doen, dus wellicht een dealtje gemaakt met de TC over vroege aanlevering?
Onderhoudt van gemeentelijk groen, dus oa bladblazen, harken, vegen, onkruid wieden, grasvelden maaien en struiken bijknippen. Het is een volwaardige functie waar je een interne opleiding voor krijgt; van maandag tot donderdag gewoon 8 uur per dag. Het lijkt me echt helemaal bij me passen, ik heb conditie door de post en ben een buitenmens, dus ik kijk er echt naar uitquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
gefeliciteerd Selestha
leuk,wat moet je daar doen?
denk dat het daar ook wat gemoedelijker gaat, t.o.v. de post.
hier was het mega,weinig grof en heel veel post,sommige huizen wel 15-20 stuksquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:31 schreef Herfstblad het volgende:
Gefeliciteerd Selestha
Ik hoop het dit jaar ook eens te kunnen zeggen, maar ik vrees ervoor met deze economie.
Hier was er ook erg weinig. Of nou ja: Minder dan normaal. 4 zakken vandaag.
Gefeliciteerdquote:Op donderdag 17 januari 2013 16:31 schreef Selestha het volgende:
[..]
Onderhoudt van gemeentelijk groen, dus oa bladblazen, harken, vegen, onkruid wieden, grasvelden maaien en struiken bijknippen. Het is een volwaardige functie waar je een interne opleiding voor krijgt; van maandag tot donderdag gewoon 8 uur per dag. Het lijkt me echt helemaal bij me passen, ik heb conditie door de post en ben een buitenmens, dus ik kijk er echt naar uit
Ik had juist best veel grove post.quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:34 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
hier was het mega,weinig grof en heel veel post,sommige huizen wel 15-20 stuks
ook bij me thuis 9 stuks
quote:[quote]Op donderdag 17 januari 2013 16:31 schreef Herfstblad het volgende:
Gefeliciteerd Selestha!
Ik hoop het dit jaar ook eens te kunnen zeggen, maar ik vrees ervoor met deze economie.
Hier was er ook erg weinig. Of nou ja: Minder dan normaal. 4 zakken vandaag.
Bedanktquote:
ja lekker veilig gebied,net als Forta daar kun je niet echt rondhuppelen meerquote:
Valt op zich wel mee hoor gezien de miljoenen toeristen die daar komen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:11 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja lekker veilig gebied,net als Forta daar kun je niet echt rondhuppelen meer
Krijg jij als TC nu ook zo een VW Up?quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:17 schreef dud0r het volgende:
Gefeliciteerd Selestha, hoop dat je het leuk gaat hebben bij je nieuwe baan.
Doorgroeien tot een normaal minimumloon?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:07 schreef Selestha het volgende:
Vanaf morgen officieel mijn laatste maand hier. Ik heb net opgezegd omdat ik een betere baan heb aangeboden gekregen per 11 Februari. Ik kan dan beginnen bij de groenvoorziening, waar ik kan doorgroeien tot een normaal minimumloon en zelfs een diploma op kosten van het bedrijf!
ja ik vond het wel een avontuurlijk land,de mensen zelf vond ik niks,colombianen daarentegen zijn leuker (eigen beleving)quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee hoor gezien de miljoenen toeristen die daar komen.
Toen het PCC zich in 2008 roerde, schietpartijen, politieagenten werden doodgeschoten op straat, bureaus aangevallen met geweren en granaten..
PCC (Primeiro Comando do Capital criminelen dus) dwong winkels te sluiten, en mensen binnen te blijven ivm mogelijke aanvallen op hen.
Onze school, een privé school waar ik Engelse les gaf bleef gewoon open.
Wel spannend, mijn vrouw stond doodsangsten uit toen ik met de auto in de donkere avond naar werk ging. Niemand op de weg, de straten, overal verduistering, was best bizar, maar wel weer spannend
Ik vond en vind de Brazilianen nog steeds erg leuke mensen, en erg spontaan. Ik werd daar ook geen "gringo" meer genoemd omdat ik daar getrouwd was met een Braziliaanse en de taal vloeiend sprak en nog steeds spreek.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja ik vond het wel een avontuurlijk land,de mensen zelf vond ik niks,colombianen daarentegen zijn leuker (eigen beleving)
waarom ben je weggegaan?
engels is toch iets voor de rijkere laag van de bevolking.
nice zeg. Dat scheelt behoorlijkquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn autobestelling is btw aangepast sinds afgelopen maandag![]()
Waar ik eerst 80% uit moest stappen hebben ze nu de routes omgekeerd, wat betekend dat ik op nog maar 15% uit hoef te stappen, alles kan zo vanuit het raampje de brievenbus ingemieterd worden
Héérlijk, niet steeds weer uitstappen en om de auto heenlopen en post in de bus doen.
Iddquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice zeg. Dat scheelt behoorlijk
Deze jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
weer vermakelijke reactie's bij dit stuk:
http://www.nujij.nl/algem(...)st-nl.21056491.lynkx
quote:Nog geen slechte ervaringen gehad met bezorging. Wel vind ik het een nadeel dat je het pakket niet af kunt halen op een servicepunt. maar dat je buren worden lastig gevallen.
Afhalen op een servicepunt is een dienst die DHL wel in het pakket heeft. Wat ook aanzienlijk scheelt op de verzendkosten. (post nl 6,75, DHL 4,- euro) Ik gebruik dus enkel nog DHL.
Er zit een straat bij waar ik moet lopen, 20 huizen ongeveer, zit midden in mijn autobestelling, stukje het dorp inquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
mja, nadeel van het niet uitstappen is wel dat je na zoveel tijd toch wel weer even wilt lopen
Ik zit nu in een uitkering. Eerste 3 maanden is met doorbetaling van uitkering. Daarna volledig minimumloonquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:21 schreef lololo het volgende:
[..]
Doorgroeien tot een normaal minimumloon?
Nadeel van DHL is dat ze enkel depots hebben om op te halen, ben je dus meer brandstof aan kwijt dan dat je ff op de fiets bij een PostNL afhaalpunt wat ophaalt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja met die 3 euro zoveel verschil zijn ze wel een klant(en) kwijt
ze proberen toch steeds ergens op te besparen,je werkt al een tijdje voor een habbekrats,tijd om vooruitgang te boeken,en dat ze meer gaan betalen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik zit nu in een uitkering. Eerste 3 maanden is met doorbetaling van uitkering. Daarna volledig minimumloon
Ik ben tc voorbereiding, dus heb er sowieso geen recht op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Krijg jij als TC nu ook zo een VW Up?
ik heb redelijk vaak bedrijfsmatige bestellingen aan huis(van dhl)(en geef altijd aan dat de buren huis hiernaast het mogen aannemen)dit scheelt hun ook werk,en zelf ben ik blij met deze relatie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nadeel van DHL is dat ze enkel depots hebben om op te halen, ben je dus meer brandstof aan kwijt dan dat je ff op de fiets bij een PostNL afhaalpunt wat ophaalt.
Wij gebruiken PostNL voor verzending van onze pakketten en echt, nooit klachten gehad, werd altijd netjes afgeleverd.
is dat een blijvende functie(tc voorbereiding)ook na reorganisatie?quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik ben tc voorbereiding, dus heb er sowieso geen recht op.
Ik zal volgende week eens navragen hoe en wat nou de bedoeling is met die auto's. Als ik dan weer beter ben. Heb ik een week vrij genomen word ik ziek :-(
het is oppassen met die dingen, want voor je het weet is het een VW Blupquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Krijg jij als TC nu ook zo een VW Up?
Maar waarom zou ik dat willen? Meer uren zit er niet in hier bij PostNL, en van een diploma is al helemaal geen sprake. Dit biedt veel meer perspectief en het lijkt me nog leuk ook. Dus ik ben hier blij meequote:Op donderdag 17 januari 2013 17:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze proberen toch steeds ergens op te besparen,je werkt al een tijdje voor een habbekrats,tijd om vooruitgang te boeken,en dat ze meer gaan betalen.
kun je dit niet aankaarten?
Ligt er denk ik aan wat ze allemaal van plan zijn. Volgens de originele reorganisatie plannen is dat een blijvende functie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is dat een blijvende functie(tc voorbereiding)ook na reorganisatie?
met de functie's is het elke keer weer iets nieuws,met veel bombarie de pb+(10jaar geleden)quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat ze allemaal van plan zijn. Volgens de originele reorganisatie plannen is dat een blijvende functie.
Je krijgt dan een voorbereidingsgedeelte en een bezorggedeelte. Beide krijgen een aparte tc.
Bij ons is die splitsing vorig jaar volgens mij gemaakt. Waarom dat zo is gegaan weet ik niet maar ik moet zeggen dat het wel bevalt.
ik heb even gekeken max 9,17quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:56 schreef V__L_N het volgende:
Gefeliciteerd Selestha.
Weet iemand wat de nieuwe uurlonen voor postbezorgers vanaf 1 januari zijn geworden?
Kan er niks over vinden op de site.
Kan goed kloppen ja, bij ons zijn er ook TC's enkel voor de voorbereiding, maar dat komt omdat al die kleine bestelkantoren gesloten werden, en in Gorinchem ondergebracht werden. TC voorbereiding waar ik mee te maken heb is een hele toffe gastquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat ze allemaal van plan zijn. Volgens de originele reorganisatie plannen is dat een blijvende functie.
Je krijgt dan een voorbereidingsgedeelte en een bezorggedeelte. Beide krijgen een aparte tc.
Bij ons is die splitsing vorig jaar volgens mij gemaakt. Waarom dat zo is gegaan weet ik niet maar ik moet zeggen dat het wel bevalt.
Geld over de balk smijten zijn ze idd goed in, Dhr. Bakker en aanverwanten, Georoute etcquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:06 schreef dud0r het volgende:
Ik heb nog niks gehoord, maar ik ben dan ook al een week niet op werk geweest![]()
Lijkt me sterk trouwens want ze hebben dat pand voor 5 jaar gehuurd. Nou gooien ze zat geld over de balk maar dit zou wel erg ver gaan.
Dat was per 1 juli 2012. Maar op 1januari en op 1 juli worden de minimumlonen landelijk verhoogt. Kan er alleen nu niks over vinden. Vorige keer hadden we er wel prikbord nieuws over.quote:ik heb even gekeken max 9,17
Misschien dat ze bedoelen dat het cvl zoals het opgezet is dicht gaat. Dan zullen ze het pand wel blijven gebruiken als vbc gok ik. Dat is het enige wat ik me kan bedenken. Dit is dus pure speculatie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:09 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Geld over de balk smijten zijn ze idd goed in, Dhr. Bakker en aanverwanten, Georoute etc
Wij horen die geruchten echter meer en meer dat CVL Utrecht dicht gaat. Indien dat zo is, blijft Gorinchem open, en laat ik daar net wonen, hoef ik niet privé naar utrecht te rijden
Daarom, eerst maar eens afwachten, maar het zou voor mij wel ideaal zijnquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:16 schreef dud0r het volgende:
[..]
Misschien dat ze bedoelen dat het cvl zoals het opgezet is dicht gaat. Dan zullen ze het pand wel blijven gebruiken als vbc gok ik. Dat is het enige wat ik me kan bedenken. Dit is dus pure speculatie.
Wij hebben die splitsing normaalgesproken ook (al is dat op het moment niet zo) en volgens mij al best een tijd. Minimaal een jaar.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
het was 9.11 nu 9.17(na aanpassing inflatie etc)quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:12 schreef V__L_N het volgende:
[..]
Dat was per 1 juli 2012. Maar op 1januari en op 1 juli worden de minimumlonen landelijk verhoogt. Kan er alleen nu niks over vinden. Vorige keer hadden we er wel prikbord nieuws over.
PostNL is niet de beste werkgever, mee eens.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:36 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.zoekbijbaan.nl(...)orger_in_vianen.html
Het eerste jaar start je met een marktconform aanvangssalaris van ¤ 8,89 (bruto) per uur (bij 23 jaar en ouder);
Er is niet eens een marktmooi gebracht(hier is de verhoging al te zien)
Bovendien worden meeruren uitbetaald. Kortom, een mooie parttime baan met veel zekerheden
die meeruren moet je maar afwachten
Hier ook inderdaadquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
PostNL is niet de beste werkgever, mee eens.
Maar het werk is wel leuk, je kent de mensen etc etc.
Omgang met collega's autobedrijf alsook met de anderen op de vestiging is leuk en spontaan
het werk is leuk dat klopt(anders deed ik het ook niet voor het 17e jaar)alleen moet er meer duidelijkheid komen,er blijft boven teveel hangen(geld)quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:39 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
PostNL is niet de beste werkgever, mee eens.
Maar het werk is wel leuk, je kent de mensen etc etc.
Omgang met collega's autobedrijf alsook met de anderen op de vestiging is leuk en spontaan
Persoonlijk vind ik die splitsing wel een beetje onzinnig. Eerst waren er gewoon 2 teamcoaches die alles regelden, nu hebben ze voor hetzelfde werk ineens 6 verschillende mensen (tc voorbereiden, tc postbezorgers, planner, tc autobedrijf plus 2 coördinatoren autobedrijf)quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Vandaag bv. de Donald Duck erbij, altijd schattig, kommen die jochies naar buiten rennen en vragen of hun Donald Duck ook bij de post zitquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:42 schreef Herfstblad het volgende:
[..]
Hier ook inderdaad
De HAH vind ik irritant, verder vind ik het best leuk werk. Vooral als mensen heel enthousiast zijn met hun post enzo
Ook mee eens, en dan eigenlijk met name meer ovder de onduidelijkheid.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:42 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
het werk is leuk dat klopt(anders deed ik het ook niet voor het 17e jaar)alleen moet er meer duidelijkheid komen,er blijft boven teveel hangen(geld)
als dit meer bekend is,krijg je ook meer motivatie etc..
tussen niet werken(bww) en dit zit nagenoeg geen verschil,en dat moet veranderen
hier zijn ze in ieder geval eerlijker ove rde tijden.. ik las een tijdje geleden dat je bij 'mijn' functie zelf kon indelen wanneer je liep, dat je ook sochtends kon lopen als je smiddags plannen had. yeah rightquote:Op donderdag 17 januari 2013 18:36 schreef ophaling10 het volgende:
http://www.zoekbijbaan.nl(...)orger_in_vianen.html
Het eerste jaar start je met een marktconform aanvangssalaris van ¤ 8,89 (bruto) per uur (bij 23 jaar en ouder);
Er is niet eens een marktmooi gebracht(hier is de verhoging al te zien)
Bovendien worden meeruren uitbetaald. Kortom, een mooie parttime baan met veel zekerheden
die meeruren moet je maar afwachten
meer nieuws
http://www.flexnieuws.nl/(...)rs-postnl-2012-2013/
Is niet helemaal waar wat je zegt. Voor het autobedrijf had je als tc maar een paar haal/breng ritten en steunpunt ritten, die vaak door je eigen personeel werden gereden. Haal/breng is toen overgeheveld naar collectie en vervolgens naar het autobedrijf. Het autobedrijf heeft per tc meer dan waar je op 1 vestiging mee te maken had.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:43 schreef gelestipjes het volgende:
[..]
Persoonlijk vind ik die splitsing wel een beetje onzinnig. Eerst waren er gewoon 2 teamcoaches die alles regelden, nu hebben ze voor hetzelfde werk ineens 6 verschillende mensen (tc voorbereiden, tc postbezorgers, planner, tc autobedrijf plus 2 coördinatoren autobedrijf)
Die haal- en brengritten werden bij ons gewoon geregeld door de teamcoaches hoor, collectie zat hier ook gewoon en dat werd dus door de teamcoaches geregeld. De autowijken zijn verder ook nog hetzelfde als toen er nog geen autobedrijf was hier, er is niks bijgekomen wat dat betreft.quote:Op donderdag 17 januari 2013 18:54 schreef dud0r het volgende:
[..]
Is niet helemaal waar wat je zegt. Voor het autobedrijf had je als tc maar een paar haal/breng ritten en steunpunt ritten, die vaak door je eigen personeel werden gereden. Haal/breng is toen overgeheveld naar collectie en vervolgens naar het autobedrijf. Het autobedrijf heeft per tc meer dan waar je op 1 vestiging mee te maken had.
Voor de TC's op de vestigingen is het werk iets ingekort als je kijkt naar wat er weggevallen is. Voordeel daarvan is dat je je wel beter en efficiënter kan richten op de werkzaamheden die je hebt.
Dat artikel gaat toch niet over ons. Gaat over post PUNT nl.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
weer vermakelijke reactie's bij dit stuk:
http://www.nujij.nl/algem(...)st-nl.21056491.lynkx
Gefeliciteerd!quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:07 schreef Selestha het volgende:
Ik zit in een traject bij de gemeente omdat ik onder de 27 ben en bijstand ontvang. Dat mag officieel alleen in nood, en dit is een leer-werktraject dat zij me aanbiedenquote:Op donderdag 17 januari 2013 21:10 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Gefeliciteerd!
Ik zou ook zooooo graag hier weg gaanHoe heb je die baan gevonden dan? Ik heb ook wel eens geprobeerd voor een dergelijke functie maar heb nooit een reactie gekregen.
Ik overweeg nu om een schildersopleiding te gaan doen. 4 dagen werken en 1 dag naar school.
Dan heeft een vervelende situatie (in de bijstand) in ieder geval nog een voordeeltjequote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:09 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik zit in een traject bij de gemeente omdat ik onder de 27 ben en bijstand ontvang. Dat mag officieel alleen in nood, en dit is een leer-werktraject dat zij me aanbieden
Zoals ik in elkaar zit is buiten lopen ook niet zo gezond. Zeker niet nu het zo koud is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:07 schreef eigendeegcookie het volgende:
schijnt helaas niet zo gezond te zijn, zoveel in de verfdampen werken....
Als je nu bij je ouders woont vanwege je lage inkomen dan kan je toch daar blijven wonen terwijl je een studie gaat doen? Dat je inkomen dan wegvalt kan je misschien voor een gedeelte opvangen met de studiefinanciering die je krijgt en eventueel op zaterdag blijven werken als extra. Of is dat geen optie?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:58 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Zoals ik in elkaar zit is buiten lopen ook niet zo gezond. Zeker niet nu het zo koud is.
Ik ben nu 23 en woon noodgedwongen bij mijn ouders omdat het inkomen van de post mijn enige is. Een reguliere opleiding (HBO) is geen optie omdat ik dan geen inkomen meer heb. Dus als ik een opleiding kan doen zoals die voor schilders, neem ik de dampen op de koop toe
Niet echt. Ik heb al eerder studiefinanciering gehad die ik nu aan terugbetalen ben. Met alleen zaterdag werken verdien ik echt geen kloot dan. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. 5 dagen school en 2 dagen nog werken... Geen succes.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:20 schreef dud0r het volgende:
[..]
Als je nu bij je ouders woont vanwege je lage inkomen dan kan je toch daar blijven wonen terwijl je een studie gaat doen? Dat je inkomen dan wegvalt kan je misschien voor een gedeelte opvangen met de studiefinanciering die je krijgt en eventueel op zaterdag blijven werken als extra. Of is dat geen optie?
je zou ook iets voor jezelf kunnen beginnen,gewoon iets waar je goed in bent.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:29 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Niet echt. Ik heb al eerder studiefinanciering gehad die ik nu aan terugbetalen ben. Met alleen zaterdag werken verdien ik echt geen kloot dan. Dat heb ik in het verleden ook gedaan. 5 dagen school en 2 dagen nog werken... Geen succes.
Het is niet zo dat ik met plezier thuis woonEn sowieso moet ik er echt niet meer aan denken om weer 5 dagen per week naar school te gaan. Daar zou ik echt niet meer aan kunnen wennen.
kan wezen hoor, k heb dat niet onderzocht.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:25 schreef KatrienDuck het volgende:
Schadelijke dampen heb je tegenwoordig niet meer in de verf volgens mij, dat was vroeger!
is vrij normaal hier. kwam in het verleden op een ronde vaak meerdere tegenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 01:07 schreef eigendeegcookie het volgende:
Wat mij deze week opviel:
met dit weer laten veel meer mensen hun sleutels in de deur zitten!
Ja, hier ook. Hele jaar door.. vrij normaal.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:02 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
is vrij normaal hier. kwam in het verleden op een ronde vaak meerdere tegen
Gefeliciteerd, heb je mooi voor elkaar!quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:07 schreef Selestha het volgende:
Ja het past goed bij me, ik hou van de natuur, ben graag buiten, en heb een goede conditie die ik graag goed wil houden dus ik zie het helemaal zittenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 12:08 schreef VixenFromHell het volgende:
[..]
Gefeliciteerd, heb je mooi voor elkaar!![]()
Klinkt ook wel echt als leuk werk
Geen hooikoorts hoop ik?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 13:13 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ja het past goed bij me, ik hou van de natuur, ben graag buiten, en heb een goede conditie die ik graag goed wil houden dus ik zie het helemaal zittenBen ook geen meisje-meisje dus dat ik weinig met vrouwen zal werken is ook niet zo'n probleem
Ook geprobeerdquote:Op vrijdag 18 januari 2013 09:55 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
je zou ook iets voor jezelf kunnen beginnen,gewoon iets waar je goed in bent.
en de post tijdelijk als basis houden
vind dat wel een mooi iets dat airbrushen,en natuurlijk vakwerk(je zou eens bij autoherstelbedrijven kunnen proberen)die gespecialiseerd zijn in dit.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:58 schreef Rafierafie het volgende:
[..]
Ook geprobeerdNiks geworden.
Ik ben goed in tekenen en airbrushen maar het is altijd moeilijk om kunst te verkopen.
Ben ook goed in houtbewerking en marquetry (hout inlegwerk) maar dit valt ook onder kunst gebeuren.
Ik heb wel muurschilderingen gedaan bij mensen met de airbrush maar je bent dan toch altijd afhankelijk van de tijden waarop de klanten thuis zijn. Daardoor kan een project soms héél lang duren en levert het uiteindelijk heel weinig op. Veel mensen zijn niet bereid om vele honderden euro's eraan uit te geven dus moet je je prijzen vrij laag houden.
Hmm vandaag was de wind ook al niet zo lekkerquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef ophaling10 het volgende:
btw morgen wordt een der koudere dagen van de week(veel wind)
heb je nog een kadootje gekregen?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:22 schreef Selestha het volgende:
[..]
Hmm vandaag was de wind ook al niet zo lekkerNou ja, de HaH houdt mij wel warm door het extra werk
Cadeautje? Voor wat? Mijn laatste werkdag is waarschijnlijk pas 2 Februariquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:29 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
heb je nog een kadootje gekregen?
Oh nee dat had ik wel even laten wetenquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:47 schreef ophaling10 het volgende:
oh sorry selestha ik dacht dat het vandaag al was
ik begrijp hetquote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:59 schreef Selestha het volgende:
[..]
Oh nee dat had ik wel even laten wetenIk weet nu dat ik wegga, en heb vandaag ontslag aangevraagd, maar er zit een opzegtermijn van een maand in het contract
Ik heb al geluk dat ik zo snel weg kan
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |