abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121483164

Het klaag-, praat en vraagtopic voor medewerkers van PostNL.
Vanaf 1 Juni heet TNT Post PostNL.

Alle postbodes, postbezorgers, pakketchauffeurs, dames van de klantenservice, de medewerkers van de kantoren en alle andere TNT'ers zijn van harte welkom!

Klanten kunnen hier al hun vragen stellen over het versturen van poststukken!

Salaristabel:

De Emolumententabel

Handige linkjes voor klanten:

Consumenten:
PostNL voor Thuis
Posttarieven
Juist adresseren
Verhuisservice
Bewaarservice
Postzegeluitgiftekalender

Zakelijke klanten:
TNT Zakelijk

Veel gebruikte afkortingen en termen:
HAH = Huis aan Huis
HSM = HuisNummerSorteermachine
Lola = Los en Laad ruimte
VOS = Vroege Ochtend Sortering

Overige linkjes:
Over PostNL
TPG en klagen
IntranetMail-Thuis voor TNT'ers

Mensen die hier vaak langskomen

ultra_ivo, Ivo, werkzaam in VBG Maastricht
Token_W, werkzaam in Den Haag, Chroomstraat
xxiessiexx, Isabeau, werkzaam in het Westland
Peterselieman, werkzaam in VBG Leeuwarden
Jojoortje, werkzaam ergens in Twente
Bloemhof, Gerwin, werkzaam in Hasselt
Viper86, werkzaam in VBG Sneek
JMT, werkzaam in Amstelveen (ZO)
ries, werkzaam in VBG Den Bosch
silliegirl, werkzaam op Zuid-Beveland
MissSpooky, werkzaam in Kerkrade
Armageddon, werkzaam in Den Haag, Waldorpstraat
seventhseagulll, werkzaam in Den Haag, Fahrenheitstraat
Beaudelaire, werkzaam in Emmen, Weerdingestraat
sbientje, werkzaam in Breda
Dionysiou, Dion, werkzaam in Alkmaar-Noord en Heiloo
geeMc, Leon, werkzaam in Enschede Rigtersbleek
rub3n, Ruben, werkzaam in Kampen
dutch-mamma, werkzaam in Flevoland
Dale__Cooper, werkzaam in Flevoland
Taneli, Danny, werkzaam in Diemen
JochemP, Jochem, werkzaam in Haarlem
ErwinRommel, Erwin, werkzaam bij het autobedrijf Area Centrum
Selestha, werkzaam in Amersfoort
Atmosphere82, werkzaam in Roosendaal

De OP is hier te vinden.
pi_121483250
Las daarnet dat er bij iemand dinsdag geen HAH is?
Dat heb ik volgens mij echt nog nooit meegemaakt. Hier moet je altijd rekening houden met sowieso de C1000. Die hebben wel twee keer per week en vaak ook nog de Appie.

Wel fijn! Net nu mijn handen weer een beetje normaal worden begint het weer kouder te worden en begin ik meteen weer op te zwellen :(
  Redactie Frontpage / Sport zaterdag 12 januari 2013 @ 21:21:11 #3
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121483336
hier is het dinsdag sowieso 3x HAH, maar dan werk ik niet :P
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_121483476
Ik kan de week van tevoren de planning nooit inzien dus voor dinsdag is het altijd een verrassing.
Ik kan er in ieder geval wel van op aan dat er sowieso wel HAH is.

Vandaag waren het er ook weer 4. Altijd leuk in januari zijn al die dingen van diverse sportscholen.
En wéér zat de kampioen erbij. Wat is er gebeurd met de tijd dat je ze in 2 dagen bezorgd had? Nu kom ik ze vaak 4 of 5 dagen lang tegen.
pi_121487007
Nog even inhakend op het vorige topic, wij hebben ook geen HSM meer staan. Een kleinere vestiging is bij ons ingetrokken haha, en de HSMpost komt nu volgens mij uit Rotterdam?

Pff, man die ik heb opgeleid begin december is alweer weg. Ze waren zijn contract kwijtgeraakt en nu kreeg ie dus december geen salaris omdat het allemaal niet rondwas. TC had wel een voorschot aangevraagd voor hem, maar afgewezen. Toen heeft ie per direct ontslag genomen. Groot gelijk..
Vaduz: Je snapt toch wel waarom sbientje het Franse woord bien in d'r naam heeft?
pi_121494954
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:59 schreef sbientje het volgende:
Nog even inhakend op het vorige topic, wij hebben ook geen HSM meer staan. Een kleinere vestiging is bij ons ingetrokken haha, en de HSMpost komt nu volgens mij uit Rotterdam?

Pff, man die ik heb opgeleid begin december is alweer weg. Ze waren zijn contract kwijtgeraakt en nu kreeg ie dus december geen salaris omdat het allemaal niet rondwas. TC had wel een voorschot aangevraagd voor hem, maar afgewezen. Toen heeft ie per direct ontslag genomen. Groot gelijk..
Ja zeg zeker in de KNJ periode is dat natuurlijk geen stijl :{
pi_121495921
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:59 schreef sbientje het volgende:
Ze waren zijn contract kwijtgeraakt en nu kreeg ie dus december geen salaris omdat het allemaal niet rondwas.
Had 'ie zelf ook geen kopietje gekregen?
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
  zondag 13 januari 2013 @ 10:50:48 #8
110987 ErwinRommel
De woestijnvos. Een legende.
pi_121496232
Morgen eindelijk in staat weer te werken na een week koorts, griep etc :)
Vulneratus nec Victus The Spirit Will Never Leave Us.
pi_121496466
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
Succes morgen! ^O^
Kaartenvoordeel.nl - ansicht, thema- en Postcrossing-kaarten › Nieuw: Postcrossing-stempels, Hello Kitty, Waar is Wally? en Inge Löök
  zondag 13 januari 2013 @ 11:07:40 #10
110987 ErwinRommel
pi_121496514
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:05 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Succes morgen! ^O^
  Redactie Frontpage / Sport zondag 13 januari 2013 @ 11:17:20 #11
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_121496810
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:50 schreef ErwinRommel het volgende:
nice. Eindelijk weer aan de slag :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  zondag 13 januari 2013 @ 11:21:33 #12
110987 ErwinRommel
pi_121496922
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:17 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

nice. Eindelijk weer aan de slag :)
Yep, al heb ik zelf wel de pest aan maandagdiensten. Dat zijn nl. gebroken diensten. Eerst een haalrit, daarna in opleiding voor depots die ik al ken plus een autobestelling :')
Normaal is de maandag mijn zondag, omdat ik op zaterdag werk.
pi_121497590
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje, mag je stilstaan op de oprit van een buurvrouw/buurman om een pakje af te leveren bij de buren?
Rustig aan.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:51:25 #14
110987 ErwinRommel
pi_121497844
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:43 schreef kingtoppie het volgende:
Hallo mensen,

Ik heb een vraagje, mag je stilstaan op de oprit van een buurvrouw/buurman om een pakje af te leveren bij de buren?
jahoor, mits alarmverlichting aanstaat wel.
pi_121497935
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

jahoor, mits alarmverlichting aanstaat wel.
Bij wet?
Er kwam een vrouw naar me toe die begon over ''prive gebied'' ''Ik wil je nu weg hebben''
Rustig aan.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:58:00 #16
110987 ErwinRommel
pi_121498067
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Bij wet?
Er kwam een vrouw naar me toe die begon over ''prive gebied'' ''Ik wil je nu weg hebben''
Mag gewoon hoor, het is "laden en lossen"
Dat mens moet niet zeiken.
pi_121498119
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Mag gewoon hoor, het is "laden en lossen"
Dat mens moet niet zeiken.
Ik heb haar genegeerd en achterlijk genoemd omdat ze niet 30 tellen kon wachten.

Maar voor de volgende keer wil ik graag hetzelfde doen als ik de wet achter mij heb staan.
Rustig aan.
pi_121498181
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:43 schreef kingtoppie het volgende:
Hallo mensen,

Als je 'oprit' bedoelt als in de weg naar de garage over eigen terrein dan niet. Ze mag je er dan wegsturen. Op de openbare weg mag je uiteraard wél overal staan om te laden en lossen (behalve dan natuurlijk voor een uitrit, kruispunten enz).
pi_121498263
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:03 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Als je 'oprit' bedoelt als in de weg naar de garage over eigen terrein dan niet. Ze mag je er dan wegsturen. Op de openbare weg mag je uiteraard wél overal staan om te laden en lossen (behalve dan natuurlijk voor een uitrit, kruispunten enz).
Wat moet ik anders als oprit bedoelen?
Rustig aan.
pi_121498302
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:06 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Wat moet ik anders als oprit bedoelen?
Zo'n ding naar een snelweg, een omhoog lopende lopende weg, zo'n verkeersdrempelding in een stoep..
pi_121498333
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:07 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Zo'n ding naar een snelweg, een omhoog lopende lopende weg, zo'n verkeersdrempelding in een stoep..
Nee, echt zo een staanplaats voor de auto recht voor het huis. Niet op de weg maar wel op ''haar gebied'' zogezegd.
Rustig aan.
pi_121498351
Rustig aan.
pi_121498369
Ja, daar mag ze je volgens mij gewoon wegsturen.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:11:41 #24
110987 ErwinRommel
pi_121498411
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:09 schreef gelestipjes het volgende:
Indien er voor het huis van de klant geen plek is, en je je wagen daar neerzet en daarmee dus het verkeer belemmerd mag je gewoon gebruik maken van die oprit.
Dat wijf die kingtoppie aansprak is gewoon een zeikwijf. Sorry dat ik het zo zeg.
pi_121498413
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:09 schreef gelestipjes het volgende:
Je mag het wel gebruiken om te keren in ieder geval, dat heb ik zo geleerd met rijlessen... Dus waarom niet stilstaan zou ik denken.
Rustig aan.
pi_121498439
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Indien er voor het huis van de klant geen plek is, en je je wagen daar neerzet en daarmee dus het verkeer belemmerd mag je gewoon gebruik maken van die oprit.
Dat wijf die kingtoppie aansprak is gewoon een zeikwijf. Sorry dat ik het zo zeg.
Dat was de hele insteek, maar staat dat in de wet beschreven?
Rustig aan.
pi_121498506
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Even los van of je ze weg mag sturen. Je kunt hier sowieso niet parkeren, want het is een in- en uitrit (boetecode R397B Parkerenvoor een in-en / of uitrit).
  zondag 13 januari 2013 @ 12:14:45 #28
110987 ErwinRommel
pi_121498511
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:12 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Geen idee, maar is het een idee dat als dat wijf weer eens begint te zeiken dat jij zegt van "bel de politie maar". Weet je het gelijk, en mevrouw mag nog lang doormopperen :D
  zondag 13 januari 2013 @ 12:18:13 #29
110987 ErwinRommel
pi_121498622
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:14 schreef Achtentachtig het volgende:

[..]

Even los van of je ze weg mag sturen. Je kunt hier sowieso niet parkeren, want het is een in- en uitrit (boetecode R397B Parkerenvoor een in-en / of uitrit).
Dat is enkel voor foutparkeren, niet voor laden en lossen meen ik.
pi_121498722
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:14 schreef Achtentachtig het volgende:
Mensen parkeren altijd voor de garage / hebben geen garage, dat is gewoon de staanplaats voor de auto dus.
Rustig aan.
pi_121498733
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:14 schreef ErwinRommel het volgende:
en idee, maar is het een idee dat als dat wijf weer eens begint te zeiken dat jij zegt van "bel de politie maar". Weet je het gelijk, en mevrouw mag nog lang doormopperen :D
Ze dreigde er ook mee _O-
Rustig aan.
pi_121498759
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:11 schreef ErwinRommel het volgende:

[..]

Het lijkt me toch dat er geen wettelijke regel is die je toestemming geeft om precies voor het huis van de klant te moeten parkeren. Dan loop je maar gewoon een stukje. Dat het een zeikwijf is ben ik natuurlijk wel met je eens, maar ja, dat is het punt niet :P.
Aan de andere kant, ik weet niet hoeveel die buren bestellen. Als er iedere verschillende pakketbezorgers komen die allemaal hun auto daar even neerzetten kan ik me voorstellen dat ze er niet zo blij mee is.

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:11 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Je mag het wel gebruiken om te keren in ieder geval, dat heb ik zo geleerd met rijlessen... Dus waarom niet stilstaan zou ik denken.
Keren lijkt me toch wel heel wat anders dan stilstaan.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:22:36 #33
110987 ErwinRommel
pi_121498760
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Ze dreigde er ook mee _O-
Laat de politie maar komen dan :)
Dan ben jij alweer een straat verder, als ze überhaupt komen ;)
pi_121498815
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Het lijkt me toch dat er geen wettelijke regel is die je toestemming geeft om precies voor het huis van de klant te moeten parkeren. Dan loop je maar gewoon een stukje. Dat het een zeikwijf is ben ik natuurlijk wel met je eens, maar ja, dat is het punt niet :P.
Aan de andere kant, ik weet niet hoeveel die buren bestellen. Als er iedere verschillende pakketbezorgers komen die allemaal hun auto daar even neerzetten kan ik me voorstellen dat ze er niet zo blij mee is.

[..]

Keren lijkt me toch wel heel wat anders dan stilstaan.
Tgaat mij erom dat je dus in het verkeer prive gebied mag gebruiken in bepaalde situaties.
Als veel pakket bezorgers dat doen dan kan ze dat normaal aan mij vermelden en hou ik er rekening mee, als ze gelijk als een bitch gaat zitten doen dan krijgt ze de tering maar.

Maar ik hoop dus gewoon dat ik me er wettelijk op kan beroepen dan staat ze helemaal nergens namelijk.
Rustig aan.
pi_121498821
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:21 schreef kingtoppie het volgende:

[..]

Mensen parkeren altijd voor de garage / hebben geen garage, dat is gewoon de staanplaats voor de auto dus.
Theoretisch mag je dus inderdaad ook niet op je eigen op/in/uitrit parkeren volgens mij ;) Maar goed, daar ging je vraag niet over :)
  zondag 13 januari 2013 @ 12:25:50 #36
110987 ErwinRommel
pi_121498860
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:22 schreef gelestipjes het volgende:

[..]

Laden en lossen mag gewoon, mits alarmverlichting aan op elk stuk gebied. Als er verkeersborden staan die dat verbieden ligt dat anders.
Ik denk dat dat wijf gewoon een verzuurde ouwe tang is die anderen alles misgunt en haar leed boven dat van anderen gaat.
Nee Kingtoppie, roep haar maar toe dat ze vooral de politie moet bellen, komen toch niet voor dit soort zaakjes, en zowel, dan ben jij weer weg ^O^
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')