Doorgroeien tot een normaal minimumloon?quote:Op donderdag 17 januari 2013 16:07 schreef Selestha het volgende:
Vanaf morgen officieel mijn laatste maand hier. Ik heb net opgezegd omdat ik een betere baan heb aangeboden gekregen per 11 Februari. Ik kan dan beginnen bij de groenvoorziening, waar ik kan doorgroeien tot een normaal minimumloon en zelfs een diploma op kosten van het bedrijf!
Ik zal mijn fijne collega's zeker missen, maar kijk uit naar de nieuwe baan!
ja ik vond het wel een avontuurlijk land,de mensen zelf vond ik niks,colombianen daarentegen zijn leuker (eigen beleving)quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:15 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Valt op zich wel mee hoor gezien de miljoenen toeristen die daar komen.
Toen het PCC zich in 2008 roerde, schietpartijen, politieagenten werden doodgeschoten op straat, bureaus aangevallen met geweren en granaten..
PCC (Primeiro Comando do Capital criminelen dus) dwong winkels te sluiten, en mensen binnen te blijven ivm mogelijke aanvallen op hen.
Onze school, een privé school waar ik Engelse les gaf bleef gewoon open.
Wel spannend, mijn vrouw stond doodsangsten uit toen ik met de auto in de donkere avond naar werk ging. Niemand op de weg, de straten, overal verduistering, was best bizar, maar wel weer spannend
Ik vond en vind de Brazilianen nog steeds erg leuke mensen, en erg spontaan. Ik werd daar ook geen "gringo" meer genoemd omdat ik daar getrouwd was met een Braziliaanse en de taal vloeiend sprak en nog steeds spreek.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:21 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja ik vond het wel een avontuurlijk land,de mensen zelf vond ik niks,colombianen daarentegen zijn leuker (eigen beleving)
waarom ben je weggegaan?
engels is toch iets voor de rijkere laag van de bevolking.
nice zeg. Dat scheelt behoorlijkquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:22 schreef ErwinRommel het volgende:
Mijn autobestelling is btw aangepast sinds afgelopen maandag![]()
Waar ik eerst 80% uit moest stappen hebben ze nu de routes omgekeerd, wat betekend dat ik op nog maar 15% uit hoef te stappen, alles kan zo vanuit het raampje de brievenbus ingemieterd worden
Héérlijk, niet steeds weer uitstappen en om de auto heenlopen en post in de bus doen.
Iddquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:25 schreef Peterselieman het volgende:
[..]
nice zeg. Dat scheelt behoorlijk
Deze jaquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:26 schreef ophaling10 het volgende:
weer vermakelijke reactie's bij dit stuk:
http://www.nujij.nl/algem(...)st-nl.21056491.lynkx
quote:Nog geen slechte ervaringen gehad met bezorging. Wel vind ik het een nadeel dat je het pakket niet af kunt halen op een servicepunt. maar dat je buren worden lastig gevallen.
Afhalen op een servicepunt is een dienst die DHL wel in het pakket heeft. Wat ook aanzienlijk scheelt op de verzendkosten. (post nl 6,75, DHL 4,- euro) Ik gebruik dus enkel nog DHL.
Er zit een straat bij waar ik moet lopen, 20 huizen ongeveer, zit midden in mijn autobestelling, stukje het dorp inquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:28 schreef Peterselieman het volgende:
mja, nadeel van het niet uitstappen is wel dat je na zoveel tijd toch wel weer even wilt lopen
Ik zit nu in een uitkering. Eerste 3 maanden is met doorbetaling van uitkering. Daarna volledig minimumloonquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:21 schreef lololo het volgende:
[..]
Doorgroeien tot een normaal minimumloon?
Nadeel van DHL is dat ze enkel depots hebben om op te halen, ben je dus meer brandstof aan kwijt dan dat je ff op de fiets bij een PostNL afhaalpunt wat ophaalt.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:37 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ja met die 3 euro zoveel verschil zijn ze wel een klant(en) kwijt
ze proberen toch steeds ergens op te besparen,je werkt al een tijdje voor een habbekrats,tijd om vooruitgang te boeken,en dat ze meer gaan betalen.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:40 schreef Selestha het volgende:
[..]
Ik zit nu in een uitkering. Eerste 3 maanden is met doorbetaling van uitkering. Daarna volledig minimumloon
Ik ben tc voorbereiding, dus heb er sowieso geen recht op.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Krijg jij als TC nu ook zo een VW Up?
ik heb redelijk vaak bedrijfsmatige bestellingen aan huis(van dhl)(en geef altijd aan dat de buren huis hiernaast het mogen aannemen)dit scheelt hun ook werk,en zelf ben ik blij met deze relatie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:40 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Nadeel van DHL is dat ze enkel depots hebben om op te halen, ben je dus meer brandstof aan kwijt dan dat je ff op de fiets bij een PostNL afhaalpunt wat ophaalt.
Wij gebruiken PostNL voor verzending van onze pakketten en echt, nooit klachten gehad, werd altijd netjes afgeleverd.
is dat een blijvende functie(tc voorbereiding)ook na reorganisatie?quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:45 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ik ben tc voorbereiding, dus heb er sowieso geen recht op.
Ik zal volgende week eens navragen hoe en wat nou de bedoeling is met die auto's. Als ik dan weer beter ben. Heb ik een week vrij genomen word ik ziek :-(
het is oppassen met die dingen, want voor je het weet is het een VW Blupquote:Op donderdag 17 januari 2013 17:20 schreef ErwinRommel het volgende:
[..]
Krijg jij als TC nu ook zo een VW Up?
Maar waarom zou ik dat willen? Meer uren zit er niet in hier bij PostNL, en van een diploma is al helemaal geen sprake. Dit biedt veel meer perspectief en het lijkt me nog leuk ook. Dus ik ben hier blij meequote:Op donderdag 17 januari 2013 17:43 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
ze proberen toch steeds ergens op te besparen,je werkt al een tijdje voor een habbekrats,tijd om vooruitgang te boeken,en dat ze meer gaan betalen.
kun je dit niet aankaarten?
Ligt er denk ik aan wat ze allemaal van plan zijn. Volgens de originele reorganisatie plannen is dat een blijvende functie.quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:47 schreef ophaling10 het volgende:
[..]
is dat een blijvende functie(tc voorbereiding)ook na reorganisatie?
met de functie's is het elke keer weer iets nieuws,met veel bombarie de pb+(10jaar geleden)quote:Op donderdag 17 januari 2013 17:52 schreef dud0r het volgende:
[..]
Ligt er denk ik aan wat ze allemaal van plan zijn. Volgens de originele reorganisatie plannen is dat een blijvende functie.
Je krijgt dan een voorbereidingsgedeelte en een bezorggedeelte. Beide krijgen een aparte tc.
Bij ons is die splitsing vorig jaar volgens mij gemaakt. Waarom dat zo is gegaan weet ik niet maar ik moet zeggen dat het wel bevalt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |