abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:40:33 #1
366229 Oldie57
Neoliberalisme Macht Frei
pi_121479485
'Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud'

quote:
ad.nl

De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
16-jarig meisje terecht door NS uit trein gezet

De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.

'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'

Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'

Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.

De NS heeft nog niet gereageerd op de zaak.
Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
pi_121479599
Zie het probleem niet? Ze reed zwart.
Als je alleen met de trein reist is dat helemaal je eigen verantwoordelijkheid en heeft de NS daar totaal niets mee te maken.
Alles dankzij God en alles op eigen kracht
pi_121479605
Lachwekkend dat dit zelfs ook maar in het nieuws komt.
pi_121479621
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
:D

Verder, tja, vervelende samenloop van omstandigheden dat er geen trein reed daar waarmee ze verder kon.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:44:56 #5
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121479643
waarom de NS ?

check gewoon eens goed voor dat je instapt of je alles wel op orde heb.
En trouwens dit is wel weer 1 kant van het verhaal, zou graag de andere kant willen horen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
Dat is geen bescherming meer.
Dat is machtsmisbruik vermomd als moraal."
pi_121479663
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:44 schreef RAVW het volgende:
waarom de NS ?
Verantwoordelijkheid wegschuiven hè.
pi_121479683
Ze had een verkeerd kaart dat is wat anders dan zwartrijden. Boete of bijbetalen is dan eerst aan de orde dan een jong iemand achterlaten op een blijkbaar als onveilig bekend staand station. :{
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_121479738
Aardig van die agent wel.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:48:20 #9
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_121479753
...
pi_121479777
Pleur op hoor. Toen ik 12 was ging ik gewoon met een vriendje met de tram en trein naar waar ik zijn moest.. Moeders had alles goed uitgelegd en alles ging goed. Als je zestien bent, moet je pienter genoeg zijn om te weten waar je mee bezig bent. En zeker in deze tijd kan je gewoon met je telefoon uit alle problemen komen (en die waren er nog niet toen ik 12 was).
niet de vervaarlijke schaduw
met zijn dikke pens vol pistolen
beiden ingevet als een locomotief onder nul
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:49:16 #11
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121479788
quote:
14s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:45 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Verantwoordelijkheid wegschuiven hè.
wie heeft zijn papieren niet op orde ..
En trouwens ik vind het wel raar dat je zegt dat je station moerwijk
en de wijk niet kent als je zegt dat je uit Rijswijk komt ...

lol wat voor Hagenees ben je dan ..

oke de NS is ook een bedrijf die eens beter de zaakjes op orde moet hebben
maar de dame is hier zelf fout geweest door te gaan reizen
"Als mannen sneller als risico worden gezien en vrouwen overal mee wegkomen, dan verliezen we de nuance en rechtvaardigheid in het gesprek over grensoverschrijdend gedrag.
pi_121479816
Is de NS een kinderopvang? Nee dus. Volkomen terecht lijkt mij.
pi_121479820
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:49 schreef RAVW het volgende:

[..]

wie heeft zijn papieren niet op orde ..
Ik bedoelde ook dat dat meisje d'r eigen verantwoordelijkheid probeerde af te schuiven op de NS.
Ben het met je eens hoor. :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:51:44 #14
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121479882
Wat een dom nonbericht.
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
pi_121479974
Gewoon schuiven met dat geld. Ze zal wel geen ID bij d'r hebben gehad.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:54:54 #16
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121480009
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef Insomnia_ het volgende:

[..]

Ik bedoelde ook dat dat meisje d'r eigen verantwoordelijkheid probeerde af te schuiven op de NS.
Ben het met je eens hoor. :)
oke :)

net zo iets al ik ben 5 min te laat van huis weggegaan en ik reed 170 waar je 130 km mag maar de agent heeft me een half uur staande gehouden en ben nu ook mijn rijbewijs kwijt en een half uur te laat ... k*t agent :)

En trouwens van moerwijk naar Rijswijk met de auto ophalen .... dat zou voor mijn gewoon lopen zijn geweest en dna thuis ook nog eens een pak op je donder hebben gehad omdat je andere mensen tot last ben geweest en dat je zelf als dame ontverantwoordelijk bezig ben geweest ..

discipline en respect moet er maar weer eens terug in geslagen worden .. :D :D
  zaterdag 12 januari 2013 @ 19:55:48 #17
335133 MichaelScott
fulltime CEO//parttime fluffer
pi_121480056
Als zelfs een treinkaartje kopen al te moeilijk is wat doet ze dan buiten om 23:00 uur?
Op zaterdag 8 februari 2014 23:39 schreef Slaapscheet het volgende:
Oke, MichaelScott, je bent geweldig. :D
pi_121480182
En een minderjarig kind mag dus niet om 23:00 de trein uit worden gezet. Maar de trein nemen rond die tijd is geen probleem? Want in een trein kan niks gebeuren?
pi_121480198
14/15/16 jarige zwerven tegenwoordig de hele nacht op straat, goed aan de drugs, gangbangs zijn niet vreemd, gaan op vakantie naar de costa's maar lopen janken als je zwartrijdt en uit de trein gezet wordt :')

Slachtofferrolletje :')
pi_121480220
quote:
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.

De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.

'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'

Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'

Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.

Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.
Gevaarlijk station? Volgens mij is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurd op station Moerwijk.
pi_121480269
En sowieso rijdt de laatste trein altijd.
pi_121480273
Ze reed zwart, ze had dus niet het recht om verder te rijden. Ik heb alleen wel een probleem met het inconsequent handelen van NS. Ik denk namelijk, dat wanneer het een mocro was de kans groot was, dat hij gewoon in de trein mocht blijven zitten.
pi_121480276
Wel raar dat ze geen kaartje kon kopen bij de conducteur vroegah kon je gewoon tegen een hoger tarief een kaartje kopen bij de conducteur.
[b]Op <ahref="http://forum.fok.nl/topic/1286014/2/50#68576888" target="_blank" >vrijdag 1 mei 2009 23:32</a> schreef swarmahoer het volgende:[/b]
neem een voorbeeld aan de kwaliteitsposts van gers :P
pi_121480283
quote:
13s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.
Gevaarlijk station? Volgens mij is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurd op station Moerwijk.
Ik ben er wel eens vies aangekeken.
pi_121480295
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
14/15/16 jarige zwerven tegenwoordig de hele nacht op straat, goed aan de drugs, gangbangs zijn niet vreemd, gaan op vakantie naar de costa's maar lopen janken als je zwartrijdt en uit de trein gezet wordt :')

:')
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:01:20 #26
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121480300
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef admiraal_anaal het volgende:

Zal morgen wel weer boven komen dat het verhaal helemaal niet waar blijkt te zijn maar dat de dame gewoon weer eens te laat naar huis was gegaan nadat ze zich had laten palen door een zooi Pablo's
ze zal niet de eerste wezen inderdaad
pi_121480325
quote:

[..]

En dat dus ook en op 10 minuten lopen een tram die naar Rijswijk gaat
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:03:38 #28
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121480381
quote:

[..]

dat zeiden ze ook van Station Vlaardingen oost ...
Waar ik bijna 13 jaar elke dag gestaan heb voor naar school te gaan en iemand krijgt 1 klap op zijn hoofd en er werd gelijk in de media gezegd dat het de hoekse lijn de gevaarlijkste lijn was die er in Nederland was :D :D
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:05:10 #29
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121480431
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

En dat dus ook en op 10 minuten lopen een tram die naar Rijswijk gaat
ach en hoe lang zou het lopen zijn geweest .. 20 min naar rijswijk , ze had het toch koud dus een beetje beweging :D :D
pi_121480483
Domme aandachtshoer.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:06:26 #31
38114 beantherio
4900 op de schaal van Richter
pi_121480486
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:00 schreef gers het volgende:
Wel raar dat ze geen kaartje kon kopen bij de conducteur vroegah kon je gewoon tegen een hoger tarief een kaartje kopen bij de conducteur.
Dit is de reden waarom ik niet geloof dat we het hele verhaal horen. Ook tegenwoordig krijg je namelijk normaal gesproken dat aanbod. En je hoeft geen cash geld bij je te hebben daarvoor: je krijgt de keuze om de rekening naar huis te laten sturen.

Ik vermoed dat ze een grote bek heeft gehad richting de conductrice of dat ze geen ID kon of wilde tonen. Tja, dan moet je het ook zelf maar weten en niet de schuld neerleggen bij de NS.
pi_121480891
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Insomnia_ het volgende:
Als je alleen met de trein reist is dat helemaal je eigen verantwoordelijkheid en heeft de NS daar totaal niets mee te maken.
Zo, het meisje had blijkbaar wel een kaartje maar niet het juiste. Dus een eiharde zwartrijder was het blijkbaar ook niet. Een foutje is zo gemaakt. Moet je dan om 23:00 en terwijl je weet dat er allerlei vertragingen zijn iemand een eenzaam en verlaten station opgooien? Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.

Ik vind het triest. De duitsers deden in de tweede wereldoorlog ook wel dingen onder het mott: 'Befehl ist befehl'.
Whatever...
pi_121480925
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Spanky78 het volgende:

[..]
Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.
Zal er wel als 23 hebben uit gezien en geen ID hebben kunnen laten zien.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:17:38 #34
38114 beantherio
pi_121480966
Het meisje in kwestie: http://www.omroepwest.nl/(...)dochter-andy-tielman

Wat een jankverhaal. Ik geloof er geen zak van. :')
pi_121480984
Ze moest naar Rijswijk, en dan ken je Moerwijk niet??? Dat is 8min fietsen

En op je 16e mag je al roken, drinken en beginnen met auto theorie

Nou nou wat een volwassen meid

[ Bericht 44% gewijzigd door #ANONIEM op 12-01-2013 20:18:38 ]
pi_121481008
quote:

Ik vind het triest. De duitsers deden in de tweede wereldoorlog ook wel dingen onder het mott: 'Befehl ist befehl'.
Je weet dat als je de nazi's aanhaalt in een discussie dat je automatisch verloren hebt?
pi_121481019
omroep west? ik had op zijn minst de bbc verwacht, wereldnieuws dit
Ons aller kapitein haque is ook aanwezig
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:19:14 #38
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_121481034
quote:

Onverantwoord

Niet honderd procent klopt _O- _O- _O-

Daarnaast de NS is geen oppas ofzo. Kijk als het kind nou 10 ofzo was. Oké, dan kan de NS wel eventjes helpen. Maar je bent gvd 16, zoek het zelf maar uit met je zwart gerij.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:21:12 #39
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121481113
Een item van dik acht minuten? Winterkomkommer.
pi_121481124
quote:
10s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:21 schreef Copycat het volgende:
Een item van dik acht minuten? Winterkomkommer.
Winterpeen.
pi_121481179
EN ZE WAS PAS KWART VOOR TWAALF THUIS.
pi_121481181
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:17 schreef beantherio het volgende:
Het meisje in kwestie: http://www.omroepwest.nl/(...)dochter-andy-tielman

Wat een jankverhaal. Ik geloof er geen zak van. :')
Wat heeft die vader er mee te maken eigenlijk?
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:24:00 #43
38114 beantherio
pi_121481221
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef Travel. het volgende:

[..]

Wat heeft die vader er mee te maken eigenlijk?
Die was blijkbaar een van de Thielman-broers, wat ooit bekende muzikanten waren.
pi_121481230
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef beantherio het volgende:

[..]

Die was blijkbaar een van de Thielman-broers, wat ooit bekende muzikanten waren.
Ja, en?
pi_121481314
Zag het filmpje

Aandachtshoer
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:26:48 #46
38114 beantherio
pi_121481339
quote:
11s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef LostFormat het volgende:
EN ZE WAS PAS KWART VOOR TWAALF THUIS.
CNN BREAKING NEWS: DUTCH GIRL REMOVED FROM TRAIN. UNCONFIRMED REPORTS INDICATE THAT SHE CAME HOME AT 11.45. UN SECURITY COUNCIL GATHERS FOR AN EMERGENCY SESSION.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:26:48 #47
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121481340
Kamervragen zeg ik je.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:27:14 #48
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121481358
Dat maakt het nog mediagevoeliger. En treuriger.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:27:58 #49
38114 beantherio
pi_121481387
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef Travel. het volgende:

[..]

Ja, en?
Volgens Omroep West blijkbaar "en veel". Voor de rest van de wereld: :O
pi_121481858
Walgelijk hoe die moeder en die jongvolwassene de verantwoordelijkheid afschuiven op de NS. Je kan ook gewoon een taxi bellen in plaats van de politie.
pi_121481972
quote:

[..]

Zo, het meisje had blijkbaar wel een kaartje maar niet het juiste. Dus een eiharde zwartrijder was het blijkbaar ook niet. Een foutje is zo gemaakt. Moet je dan om 23:00 en terwijl je weet dat er allerlei vertragingen zijn iemand een eenzaam en verlaten station opgooien? Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.

We gaan nu enkel op het verhaal van het meisje af. Er zal zich wel wat meer hebben afgespeeld. Niemand wordt zomaar de trein uitgezet.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:42:01 #52
245626 error_404
nee, toch niet...
pi_121482002
Ik heb jaren in die buurt bij dat station gewoond en het is geen buurt voor 16jarige meisjes, zeker niet 's avonds. Nog een wonder dat ze niet verkracht is...
Op vrijdag 4 september 2009 schreef MarkyMarkx het volgende: Held _O_
hier schreef tong80 het volgende: _O_ :P
hier schreef stevenmac26 het volgende: :D
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:42:19 #53
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_121482009
quote:

[..]

Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.

Want Noord-Afrikanen verkrachten, wanneer met z'n drieen zijn per definitie elke vrouw die ze maar kunnen verkrachten :')
Krekker is de bom!
pi_121482020
Het verhaal is zeker vaag en heel erg vreemd, vooral omdat het protocol normaal anders is (boete moeten betalen/kaartje kunnen kopen bij de conducteur). Wellicht was de dienstdoende conducteur wel een ongelooflijke eikel/had hij een kutdag/etc of was zij heel bitcherig en weigerde ze mee te doen.
You should go clone yourself, so you can go fuck yourself.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:45:02 #55
68091 borbit
Is dit het begin van een pr0n?
pi_121482122
Ja en doe moeder had geen auto, en kon dus onmogelijk vanuit rijswijk naar den haag moerwijk TREINSTATION komen :')_!
  zaterdag 12 januari 2013 @ 20:50:34 #56
38114 beantherio
pi_121482317
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Het verhaal is zeker vaag en heel erg vreemd, vooral omdat het protocol normaal anders is (boete moeten betalen/kaartje kunnen kopen bij de conducteur). Wellicht was de dienstdoende conducteur wel een ongelooflijke eikel/had hij een kutdag/etc of was zij heel bitcherig en weigerde ze mee te doen.
Wat me waarschijnlijker lijkt (vooral nadat ik het filmpje heb gezien) is dat het meisje zelf de bitch heeft uitgehangen. Zo'n princessen-typje lijkt het me namelijk wel. Ik snap niet waarom de media zoveel vertrouwen heeft in het waarheidsgehalte van het verhaal van een 16-jarige. Op die leeftijd loog ik alles aan elkaar als ik mezelf in de nesten had gewerkt. En ik heb niet de indruk dat de jeugd van nu zoveel netter is.
pi_121482382
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:44 schreef RAVW het volgende:

En trouwens dit is wel weer 1 kant van het verhaal, zou graag de andere kant willen horen
De kant van de regelneukende chagrijnige conducteur?
pi_121482417
En het zal vast een bitch zijn, maar dan nog is dit nergens voor nodig.
pi_121482579
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:50 schreef beantherio het volgende:

[..]

Wat me waarschijnlijker lijkt (vooral nadat ik het filmpje heb gezien) is dat het meisje zelf de bitch heeft uitgehangen. Zo'n princessen-typje lijkt het me namelijk wel. Ik snap niet waarom de media zoveel vertrouwen heeft in het waarheidsgehalte van het verhaal van een 16-jarige. Op die leeftijd loog ik alles aan elkaar als ik mezelf in de nesten had gewerkt. En ik heb niet de indruk dat de jeugd van nu zoveel netter is.
Ik weet alsnog niet of dat een honderd procent goede reden is om iemand in de avond uit een trein te zetten, maar het zou de actie wat meer begrijpelijk maken.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:02:45 #60
335133 MichaelScott
pi_121482745
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef Specularium het volgende:
En het zal vast een bitch zijn, maar dan nog is dit nergens voor nodig.
O jawel, misschien leert ze er dan wat van. Hoewel dat onwaarschijnlijk is.
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:08:50 #61
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121482935
dan doet deze 13jarige het toch wel wat beterz

NWS / Dertienjarige rijdt met de auto van Italië naar Polen
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:14:10 #62
270971 Starm
Altijd hard aan het werk
pi_121483112
Jammer dan, had ze maar een kaartje moeten kopen.
Overigens was de volgende halte Rijswijk welke 2,5km verderop is, dat kleine stukje :')

Tuurlijk is het eng voor een meisje van 16, maar dat krijg je ervan als je niet het juiste kaartje koopt.

[ Bericht 91% gewijzigd door Starm op 12-01-2013 21:21:10 ]
Ik ben de stem uit het kussen, vertel je dromen terwijl je slaapt.
pi_121483160
ik zou een eenzaam 16 jarig meisje nooit alleen laten ;(
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:21:48 #64
65394 Montov
Dogmaticus Irritantus
pi_121483353
quote:
5s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef LostFormat het volgende:
En een minderjarig kind mag dus niet om 23:00 de trein uit worden gezet. Maar de trein nemen rond die tijd is geen probleem? Want in een trein kan niks gebeuren?
Zeer goede toevoeging.
Géén kloon van tvlxd!
pi_121483529
Het is eigenlijk wel een lekker wijf. Als ik haar op een station zou zien zou ik haar ook wel vies aankijken.
pi_121483571
quote:
9s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef error_404 het volgende:
Ik heb jaren in die buurt bij dat station gewoond en het is geen buurt voor 16jarige meisjes, zeker niet 's avonds. Nog een wonder dat ze niet verkracht is...
Lulkoek, ik woon er ook in de buurt

Gewoon rijtjeswoning, niks aan de hand
pi_121483607
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:45 schreef borbit het volgende:
Ja en doe moeder had geen auto, en kon dus onmogelijk vanuit rijswijk naar den haag moerwijk TREINSTATION komen :')_!
Koop je een nieuw kaartje en neem je de trein erna :)
  zaterdag 12 januari 2013 @ 21:31:44 #68
386047 SarsaEd
Work hard, play hard.
pi_121483667
Als ze een OV-kaart had gebruikt, dan was er niets aan de hand. :)
pi_121483805
dat is maar een klein stukje lopen trouwens? mensen in de randstad die te lam zijn een klein stukje te lopen :')
pi_121483892
quote:
7s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:35 schreef Xetran het volgende:
dat is maar een klein stukje lopen trouwens? mensen in de randstad die te lam zijn een klein stukje te lopen :')
+1
pi_121484153
Wat een ramp zeg.
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Walgelijk hoe die moeder en die jongvolwassene de verantwoordelijkheid afschuiven op de NS. Je kan ook gewoon een taxi bellen in plaats van de politie.
Dit.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121484659
DIt verhaal is gewoon dikke onzin, als je op Rijswijk moet zijn vanuit Den Haag dan ken je station Moerwijk. Loop het perron af en voila...de tram! Verder zit er een hele fijne pizza tent op het hoekje waar je met alle egards wordt behandeld terwijl je op de tram wacht. Daarnaast is het geen onveilig station, dikke onzin.

Dit hele verhaal is dus opgeklopt, voortaan niet meer zwartrijden meissie dan kom je ook niet meer uit je comfortzone.
pi_121484740
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Hoeft niet, er is een taxi standplaats aan het einde van het perron.
pi_121485114
Alsof ze in een fucking oorlogsgebied is achtergelaten :') _O-
pi_121486142
Wat een incompetente hoer is dat zeg.
pi_121486363
De NS. Je zult er maar van afhankelijk zijn. Ik heb medelijden met al die mensen.
pi_121486638
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Het verhaal is zeker vaag en heel erg vreemd, vooral omdat het protocol normaal anders is (boete moeten betalen/kaartje kunnen kopen bij de conducteur).
Boete betalen of volgende halte eruit en geldig kaartje kopen wordt heel vaak als optie gegeven. Conducteurs hwbben volgens mij meestal niet zo'n trek in bonnen uitschrijven, vooral als ze bijna bij de volgende station zijn.
pi_121487044
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 22:50 schreef computergirl het volgende:

[..]

Boete betalen of volgende halte eruit en geldig kaartje kopen wordt heel vaak als optie gegeven. Conducteurs hwbben volgens mij meestal niet zo'n trek in bonnen uitschrijven, vooral als ze bijna bij de volgende station zijn.
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een conducteur zei 'ga er maar uit en koop maar een kaartje'. Altijd heb ik, of anderen in mijn omgeving, boetes moeten betalen.
pi_121487730
Toen ik het las dacht ik dat het een stukje van De Speld was. Blijkt nog waar te zijn ook.

Volgens mij heb ik al op mijn twaalfde spannendere dingen meegemaakt dan een station van huis te staan.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_121487897
Ze had vast een grote mond, ik ben er zeker van.
pi_121488915
Wel een mooie backfire trouwens voor dat meisje. Meeste reacties op Twitter zijn ook in de zin van: niet zo zeiken, eigen schuld dikke bult.
pi_121488932
Ze wilde vast niet meewerken aan het uitschrijven van de boete.
pi_121488999
Bij de titel dacht ik dat ze haar ergens midden in een weiland gedropt hadden...
Maar rare mensen die je aan kijken en langs je lopen zijn natuurlijk ook heel erg.
Wat mot je, vroeg ze dan en zette alsnog een slotje.
Ga toch weg gek, zeiken doe je maar in feedback.
Soms kreeg ze van alles naar haar hoofd. Cholera, tyfus en ebola.
Doe mij maar een Whoppermenu. Met cola. ©Biogarde
pi_121489184
quote:
'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Dus waar het op neerkomt is dat madame iets meer dan een half uur op een bewaakt en verlicht station moest wachten? :')
pi_121489429
Ik ben all for de NS in een zwart daglicht zetten maar als je niet tegen dit soort problemen wilt oplopen moet je gewoon vroeger met de trein reizen en/of niet in de verkeerde trein stappen.

Dat je dan vervolgens meteen tegen de krant gaat huilen werkt niet in je voordeel, imo.
Conscience do cost.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:19:59 #86
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121489721
De enige reden waarom dit een krant (voor zover je het AD zo nog mag noemen) haalt is, omdat het om de dochter van een bn'er gaat.
pi_121489788
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
Ze had een verkeerd kaart dat is wat anders dan zwartrijden. Boete of bijbetalen is dan eerst aan de orde dan een jong iemand achterlaten op een blijkbaar als onveilig bekend staand station. :{
Hoe kan het nou onveilig zijn als er niemand is ?
pi_121489841
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:09 schreef ems. het volgende:
Ik ben all for de NS in een zwart daglicht zetten maar als je niet tegen dit soort problemen wilt oplopen moet je gewoon vroeger met de trein reizen en/of niet in de verkeerde trein stappen.

Dat je dan vervolgens meteen tegen de krant gaat huilen werkt niet in je voordeel, imo.
Nou inderdaad zie het probleem niet, er rijden toch ook nog bussen en trams buiten het station ? En als je in RIjswijk woont is het toch niet zo moeilijk. Bel desnoods je ouders.

Of kijk eerst gewoon of je een geldig kaartje bij je hebt . Anders gewoon inchecken.
Waarom koopt ze in Den Haag CS een kaartje Rotterdam-Rijswijk (dat is niet eens zo gemakkelijk en kost veel duurder dan de bedoelde reis)

Wat een onzin verhaal zeg, journalistiek in NL is ook tot nulpunt gedaald.

[ Bericht 3% gewijzigd door macca728 op 13-01-2013 00:37:51 ]
pi_121490243
Iedereen kan eens een foutje maken, ik heb ook wel eens een verkeerd kaartje afgestempeld in alle jaren dat ik met de trein reis. En zelfs 1x de verkeerde code ingetoetst maar wel gewoon gepint en kaartje uit het vakje gegrist (haast, vroeg in de ochtend, nog niet wakker enzo :D ). Maar ik vind het vreemd dat ze er zo uitgezet wordt, wil inderdaad wel eens de andere kant van dat verhaal horen... grote bek ofzo? En ze is erg weinig zelfredzaam voor iemand van 16, dan neem je toch zelf een taxi ofzo.
pi_121490340
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:37 schreef Sheriam het volgende:
Iedereen kan eens een foutje maken, ik heb ook wel eens een verkeerd kaartje afgestempeld in alle jaren dat ik met de trein reis. En zelfs 1x de verkeerde code ingetoetst maar wel gewoon gepint en kaartje uit het vakje gegrist (haast, vroeg in de ochtend, nog niet wakker enzo :D ). Maar ik vind het vreemd dat ze er zo uitgezet wordt, wil inderdaad wel eens de andere kant van dat verhaal horen... grote bek ofzo? En ze is erg weinig zelfredzaam voor iemand van 16, dan neem je toch zelf een taxi ofzo.
Of de tram of ze gaat gewoon lopen die 2 km.
TV West had meer vragen moeten stellen en de NS aan het woord laten komen.

Ze zal wel een hele grote mond hebben gehad als je dat interview ook ziet.
pi_121490651
Haha check die bus bij dat filmpje, die reed om 23.00 zeker ook niet meer ?

En eerst kijken ze haar vreemd aan en toen ze de politie aan de telefoon had was er helemaal niemand meer ?

En toen ze haar moeder aan de telefoon had, er zijn geen mensen maar ze kijken me raar aan ? Ja wie dan.

23.00 staat ze daar, ze wacht een half uur en 23.45 is ze thuis. Nou vreselijk.
  zondag 13 januari 2013 @ 00:56:11 #92
263417 Keyos
Like a Boss
pi_121490794
Zwart (of grijs) rijders die gaan klagen om service? Omgekeerde wereld dit.

Ik ga er écht niet vanuit dat een NS-medewerker iemand de trein uit gooit om een klein foutje, er zal vast wel wat meer achter zitten. Zo niet vind ik het ook terecht, een 16-jarige meid vind zichzelf vaak zeer volwassen, tenzij het even niet uitkomt :r .
The Only Thing We Learn From History Is That We Learn Nothing From History - Hagel.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:11:05 #93
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491250
Ze moeten eerst zelf maar eens de hand in eigen boezem steken..
Die moeder, die laat haar dochter dus blijkbaar wel alleen reizen met de trein? En dan is de NS ineens verantwoordelijk voor haar veiligheid, terwijl ze technisch gezien helemaal geen klant is aangezien ze geen geldig vervoersbewijs heeft?

Deze mensen :')

Echt verwende klootzakken die denken alles te kunnen maken omdat hun papa/man/weetikveelwat toevallig ergens heel goed in was. En het dan nog zo via de media spelen (er is natuurlijk no way dat ze dit al met de NS besproken hebben). Echt vuil spel.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:13:58 #94
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491345
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
Ze had gewoon een enkeltje Rotterdam - Den Haag gekocht en had niet verwacht dat men om 2300 s' avonds nog zou controleren.

Veelvoorkomend misverstand onder jongelui dat conducteuren een 9-17 baan is.
pi_121491352
Maar het rare is toch wel dat ze niet de optie heeft om een boete te krijgen?

Boete = het originele kaartje dat je moet hebben voor die reis, plus 35 euro.
Als ik zwart rij, of de foute trein pak, verwacht ik een boete, waarbij ik het kaartje betaal omdat dat moet, en 35 euro betaal omdat ik fout zat.
Dit hoort altijd een optie te zijn.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:14:59 #96
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491381
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef Murdera het volgende:
Maar het rare is toch wel dat ze niet de optie heeft om een boete te krijgen?

Boete = het originele kaartje dat je moet hebben voor die reis, plus 35 euro.
Als ik zwart rij, of de foute trein pak, verwacht ik een boete, waarbij ik het kaartje betaal omdat dat moet, en 35 euro betaal omdat ik fout zat.
Dit hoort altijd een optie te zijn.
Die conducteur heeft haar gewoon de keuze gegeven natuurlijk.
pi_121491409
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Die conducteur heeft haar gewoon de keuze gegeven natuurlijk.
Dus jij gaat er vanuit dat ze glashard liegt?
  zondag 13 januari 2013 @ 01:16:51 #98
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491433
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:15 schreef Murdera het volgende:

[..]

Dus jij gaat er vanuit dat ze glashard liegt?
Ze liegt niet, want ze zegt in dat interview (aan het begin iig) dat hij (of zij, kreeg ik niet mee) vaag iets heeft gezegd over een boete.
pi_121491466
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:16 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Ze liegt niet, want ze zegt in dat interview (aan het begin iig) dat hij (of zij, kreeg ik niet mee) vaag iets heeft gezegd over een boete.
quote:
De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan.
pi_121491486
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef Murdera het volgende:

[..]

[..]

Hoor het interview maar. De conductrice begon er wel over maar voordat ze er erg in had was ze al buiten.

Dus de conductrice heeft een meid van 16 met geweld er uitgezet ? Geloof er niets van.
pi_121491497
Los van wie er nou fout zit, het is wel een kutstation...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
pi_121491506
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoor het interview maar
Oh, daar is het anders, excuses, alleen de OP gelezen. :)
  zondag 13 januari 2013 @ 01:19:38 #103
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491522
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef David Letterman het volgende:
Los van wie er nou fout zit, het is wel een kutstation...
Er is een pannenkoekenhuis naast :)
  zondag 13 januari 2013 @ 01:20:42 #104
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491557
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hoor het interview maar. De conductrice begon er wel over maar voordat ze er erg in had was ze al buiten.

Dus de conductrice heeft een meid van 16 met geweld er uitgezet ? Geloof er niets van.
Let nou maar op! Straks komt de NS met een verklaring dat de conducteur heeft gezegd dat ze kon kiezen tussen een boete of de trein verlaten. Zij heeft misschien niet goed geluisterd en is meteen naar buiten gelopen oid.
pi_121491598
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:19 schreef n00b13 het volgende:

[..]

En een bushalte en een tram, ze kon zo naar Den Haag.
En waarom belde ze de politie, haar moeder had toch een taxi geregeld, waarom moest de politie dat dan doen ?
  zondag 13 januari 2013 @ 01:23:35 #106
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491638
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:22 schreef macca728 het volgende:

[..]

En een bushalte en een tram, ze kon zo naar Den Haag.
En waarom belde ze de politie, haar moeder had toch een taxi geregeld, waarom moest de politie dat dan doen ?
Iemand keek gek. Logisch dat je dan de politie belt natuurlijk. 8)7
pi_121491655
Laatst zag ik ook een meisje naar buiten gezet worden.
Bij kop en kont gepakt en eruit gegooid.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_121491663
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:20 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Let nou maar op! Straks komt de NS met een verklaring dat de conducteur heeft gezegd dat ze kon kiezen tussen een boete of de trein verlaten. Zij heeft misschien niet goed geluisterd en is meteen naar buiten gelopen oid.
En hoe had ze de boete betaalt ? Misschien had ze wel geen ID kaart. Ze had er ws op gerekend gewoon alsnog een kaartje te kunnen kopen of geen controle te krijgen.
pi_121491694
Ze had een enkele reis en ging retour?
  zondag 13 januari 2013 @ 01:25:20 #110
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491696
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

En hoe had ze de boete betaalt ? Misschien had ze wel geen ID kaart. Ze had er ws op gerekend gewoon alsnog een kaartje te kunnen kopen of geen controle te krijgen.
Boete is acceptgiro, geen IDkaart is gewoon een extra boete volgens mij.
Ze had gewoon een enkeltje rotterdam o.i.d. gekocht en idd gedacht dat conducteuren een 9-17 baan is.
pi_121491701
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:23 schreef Murdera het volgende:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ze moeten zwartrijders standaard uit de trein zetten met boete, nu is het veels te makkelijk.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:25:30 #112
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491702
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Dat denk ik.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:25:59 #113
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491721
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:23 schreef Murdera het volgende:

SPOILER
Natuurlijk terecht. Ze moeten zwartrijders gewoon een treinverbod geven.
pi_121491734
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:25 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Boete is acceptgiro, geen IDkaart is gewoon een extra boete volgens mij.
Ze had gewoon een enkeltje rotterdam o.i.d. gekocht en idd gedacht dat conducteuren een 9-17 baan is.
Ja maar conducteur moet wel zeker zijn van identiteit, anders contant betalen of politie erbij halen, maar voordat die komt.
pi_121491744
quote:

[..]

Dat denk ik.
Dan is ze er nu nog goedkoop vanaf gekomen.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:27:03 #116
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491748
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:26 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar conducteur moet wel zeker zijn van identiteit, anders contant betalen of politie erbij halen, maar voordat die komt.
Tsja.. Ik weet het niet zeker! Ik denk niet dat het zover gekomen is ;)
pi_121491765
quote:

[..]

Natuurlijk terecht. Ze moeten zwartrijders gewoon een treinverbod geven.
Ach, het kan fout gaan.
Ik ben ook wel eens op de terugreis in de trein gaan zitten, en in de trein kwam ik er achter dat ik mijn retourkaartje kwijt was. Kan gebeuren.
Maar goed, ik zocht een conducteur op om het te melden, met het verzoek of ik bij de eerstvolgende halte eruit kon om een kaartje te halen, en dan geen boete kreeg.
En dat mocht. :)
  zondag 13 januari 2013 @ 01:27:38 #118
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491772
quote:
3s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:26 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan is ze er nu nog goedkoop vanaf gekomen.
Nou ja, ik weet niet of je een lijstje bij de hand hebt met de laatste taxiprijzen, dat is ook niet goedkoop..
pi_121491778
quote:
5s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ja ze had op Den Haag CS zogenaamd een kaartje Rotterdam-Rijswijk gekocht. Ja hoor.
Dus ws gewoon de intercity vanuit R'dam genomen en in Den Haag overgestapt in de stoptrein naar Rijswijk.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:27:59 #120
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491784
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:27 schreef Murdera het volgende:

[..]

Ach, het kan fout gaan.
Ik ben ook wel eens op de terugreis in de trein gaan zitten, en in de trein kwam ik er achter dat ik mijn retourkaartje kwijt was. Kan gebeuren.
Maar goed, ik zocht een conducteur op om het te melden, met het verzoek of ik bij de eerstvolgende halte eruit kon om een kaartje te halen, en dan geen boete kreeg.
En dat mocht. :)
Zo hoort het ook.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:28:46 #121
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491810
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja ze had op Den Haag CS zogenaamd een kaartje Rotterdam-Rijswijk gekocht. Ja hoor.
Dus ws gewoon de intercity vanuit R'dam genomen en in Den Haag overgestapt in de stoptrein naar Rijswijk.
Dat is niet logisch.. Dat is toch niet sneller?
pi_121491842
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:27 schreef macca728 het volgende:

[..]

Sorry ik heb geen verstand van treinreizen.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:30:17 #123
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121491849
Die journalisten van tegenwoordig.

Ik heb de verkeerde opleiding gekozen dames..
pi_121491856
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:28 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nou als ze nog lang moet wachten op een stoptrein naar Rjswijk.
Misschien was ze nog wel gaan stappen in Den Haag, weet jij veel.

Ze hadden door moeten vragen.
pi_121491940
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:28 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Het is ook niet logisch om in Den Haag een kaartje te kopen met beginstation Rotterdam.
Kan dat via de automaat ?

Of was ze daar ook nog nooit geweest ? Dacht ze dat Den Haag Rotterdam was ??
pi_121491957
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:19 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Weer wat geleerd...
“ That was pretty fucking trippy... ”
Pulp Fiction
  zondag 13 januari 2013 @ 01:36:24 #127
382016 Brum_brum
Brum brum bruuuum
pi_121492045
Midden in de nacht in een van de laatste treinen iemand de trein uitschoppen omdat ze een kaartje heeft die de andere kant op gaat :'). Als het echt waar is zou ze met dat kaartje toch wel bewezen moeten hebben dat haar intentie niet was om zwart te rijden :').... Ik ben ooit door een conducteur uit de trein gezet omdat ik 20 minuten voor het einde van de spits in een 3/4e lege trein mijn fiets had meegenomen. Ik heb hem even zitten doorvragen over de voorwaarden op dat kaartje en hij kende ze niet eens de troeftoeter.
  zondag 13 januari 2013 @ 01:36:40 #128
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121492053
Alles wat we nu hebben verzonnen, dat moet zo'n journalist toch ook kunnen!
pi_121492109
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:36 schreef Brum_brum het volgende:
Midden in de nacht in een van de laatste treinen iemand de trein uitschoppen omdat ze een kaartje heeft die de andere kant op gaat :'). Als het echt waar is zou ze met dat kaartje toch wel bewezen moeten hebben dat haar intentie niet was om zwart te rijden :').... Ik ben ooit door een conducteur uit de trein gezet omdat ik 20 minuten voor het einde van de spits in een 3/4e lege trein mijn fiets had meegenomen. Ik heb hem even zitten doorvragen over de voorwaarden op dat kaartje en hij kende ze niet eens de troeftoeter.
23.00 midden in de nacht ? Dus je mag met een enkeltje retour reizen, dan heb je intentie om te betalen ??? Is dat een nieuwe regel ?
pi_121492145
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:36 schreef Brum_brum het volgende:
Midden in de nacht in een van de laatste treinen iemand de trein uitschoppen omdat ze een kaartje heeft die de andere kant op gaat :').
Je hebt het verhaal van de conducteur al gehoord?
pi_121492151
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:36 schreef n00b13 het volgende:
Alles wat we nu hebben verzonnen, dat moet zo'n journalist toch ook kunnen!
Blijkbaar niet, echt een slecht verhaal. En nog verkeerd opgeschreven ook, het meisje zei het anders dan wat er stond.
pi_121492698
Ze had gewoon de bus moeten pakken, lijn 26 maar Den Haag HS.

Die reed nog wel een tijdje daar bij station Moerwijk.
pi_121493128
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef QBay het volgende:
Is de NS een kinderopvang? Nee dus. Volkomen terecht lijkt mij.
De NS heeft de verantwoordelijkheid mensen- mn vrouwen en zeker jonge meisjes - niet om 11 uur s-avonds op een onveilige plek de trein uit te mieteren.
Ze wilde naar een volgend station wat 2 minuten verder was maar dat mocht niet.
Ze wilde een kaartje kopen bij de automaat op het perron, maar de conducteur wilde niet een minuutje wachten.
Dit is a-sociaal gedrag van de NS-dame.
Ze raakte een beetje in paniek, lijkt me, maar gelukkig was er een politie-agent aan de telefoon - die overigens wist van de onveiligheid op dat station - die voor haar aan de telefoon bleef.
  zondag 13 januari 2013 @ 02:21:20 #134
191317 Nobu
Nobutada Yakitori
pi_121493164
Nederland is veilig. Overal en altijd. Wie anders beweert is een vuile PVV'er die zijn onderbuik onder controle moet houden. Er is dus geen enkele reden om dat meisje niet uit de trein te zetten aangezien dat toch wel goed komt.
pi_121493202
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:59 schreef macca728 het volgende:
Ze had gewoon de bus moeten pakken, lijn 26 maar Den Haag HS.

Die reed nog wel een tijdje daar bij station Moerwijk.
Zou ze misschien blut geweest zijn?
  zondag 13 januari 2013 @ 02:26:06 #136
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_121493232
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:00 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

Ik heb nog nooit meegemaakt dat een conducteur zei 'ga er maar uit en koop maar een kaartje'. Altijd heb ik, of anderen in mijn omgeving, boetes moeten betalen.
Zo niet mag je gewoon blijven zitten.
Vaak genoeg meegemaakt dat een conducteur gewoon door gaat en de betreffende persoon laat zitten. Natuurlijk is dat grotendeels omdat dan de betreffende persoon zich gedraagt.
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_121495021
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Dan pak je een taxi naar huis en laat je je ouders betalen bij thuiskomst. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik ging verdomme in mijn eentje door Londen heen toen ik 16 was met taxi, bus en metro. Ook om 23 uur 's avonds. Het is treurig gesteld met de zelfredzaamheid van de jeugd van tegenwoordig. Mijn opa liep in 1944 van bezet Utrecht naar bevrijd Nederland om bij de boeren voedsel te ronselen. Toen was er ook geen politie die aan de lijn bleef. Ik walg van dit soort mensen zonder ruggengraat die de verantwoordelijkheid voor hun eigen domme acties op anderen afschuiven. Toont mooi aan waarom er in Nederland zoveel mensen in de bijstand zitten.
  zondag 13 januari 2013 @ 08:44:50 #138
326858 Toekito
Fietst zich de pleuris
pi_121495034
Als je 16 bent en geen idee heb hoe je een juist kaartje kan kopen verdien je niet beter.
PS4-tag: TJDoornbos// Origin: Toek85
Sporten voor Sophia
pi_121495103
Bovendien ga ik er ook nog vanuit dat dit meisje behoorlijk door het lint ging of totaal niet wilde meewerken bij het uitschrijven van de boete. Ja dan verdien je het om de trein te worden uitgezet. Ik heb ook diverse malen bewust en onbewust zwart gereden en altijd netjes als een kerel de boete aanvaard zonder smoesjes, bedreigingen, gevloek en getier. Heeft er zels nog eens toe geleid dat een conducteur zei: je gedraagt je zo netjes, laat maar zitten.
pi_121495141
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:23 schreef Piet_Piraat het volgende:

[..]

Ze zei zelf dat "er geen bussen en trams reden". Niet dat ze daar geen geld voor had.
En de claim dat er geen bussen en trams reden is onzin. Van Moerwijk naar Rijswijk heb je zelfs meerdere keuzes, waaronder een directe verbinding. Het is dan ook maar een kippeneindje.
pi_121495172
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 23:00 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:

[..]

ik heb nog maar een keer meegemaakt dat iemand wel een boete kreeg, en toen was het een arrogant kutkind en er liep een hele kudde controleurs door de trein.
pi_121495215
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 01:24 schreef macca728 het volgende:

[..]

of dat ze gematst zou worden, want meisje.
Je krijgt de boete thuis gestuurd, moet je je wel kunnen identificeren. Ervaren fraudeurs geven een ander adres op
pi_121495271
Er is daar wel degelijk een tram en bushalte.
Op woensdag 23 januari 2013 16:22 schreef gnaeus het volgende:[/b]
Je denkt serieus dat een goede opvoeding dit kan voorkomen ? Het is juist vaak de oorzaak van misdragingen.
  zondag 13 januari 2013 @ 09:32:06 #144
379986 GoobyPls
Gooby Pls :)
pi_121495345
quote:
Onzin, in dat geval een boete geven.
pi_121495426
Eigen schuld
pi_121495438
Niets aan de hand toch? Ze wordt uit de trein gezet omdat ze geen geldig kaartje heeft. Kan je toch mooi naar de kaartautomaat op een nieuw kaartje te kopen, of gewoon om de bus/tram te pakken. Er zit ongeveer 1800 meter tussen Station Moerwijk en station Rijswijk. Dat zou je ook nog gewoon kunnen lopen.
  zondag 13 januari 2013 @ 09:52:44 #147
28167 matthijst
In a New York State of Mind
pi_121495508
Haha, losers lezen "indorocker" en dan maakt het niet meer uit wat de NS gedaan heeft; het kind was hoe dan ook fout. Al hadden ze het kind met trein en al overreden; had ze maar geen Indo moeten zijn.
Maar als er straks een keer sneeuw op de rails ligt.
Haters everywhere but I don't really care.
pi_121495552
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:52 schreef matthijst het volgende:
Haha, losers lezen "indorocker" en dan maakt het niet meer uit wat de NS gedaan heeft; het kind was hoe dan ook fout. Al hadden ze het kind met trein en al overreden; had ze maar geen Indo moeten zijn.
Of mensen zien een meisje waarvan de verklaring gewoon aan alle kanten rammelt.
Maar goed, het was een sprinter. Die hangen vol met cameras, dus we horen vanzelf wat er echt gebeurd is.
pi_121495682
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 09:52 schreef matthijst het volgende:
Sinds wanneer is het nu weer mis met Indo's? Voor treinkapingen is ze paar decennia te laat.
Baat 't niet, schaadt 't niet. Dus slikken, kreng.
pi_121495694
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 02:18 schreef Bluesdude het volgende:

[..]

De NS heeft de verantwoordelijkheid mensen- mn vrouwen en zeker jonge meisjes - niet om 11 uur s-avonds op een onveilige plek de trein uit te mieteren.
Ze wilde naar een volgend station wat 2 minuten verder was maar dat mocht niet.
Ze wilde een kaartje kopen bij de automaat op het perron, maar de conducteur wilde niet een minuutje wachten.
Dit is a-sociaal gedrag van de NS-dame.
Ze raakte een beetje in paniek, lijkt me, maar gelukkig was er een politie-agent aan de telefoon - die overigens wist van de onveiligheid op dat station - die voor haar aan de telefoon bleef.
Onzin, een reiziger heeft zelf de verantwoordelijkheid om een geldig kaartje te kopen.
En waarom de politie bellen als je moeder een taxi kan regelen, er een bus rijdt en een tram ?
  zondag 13 januari 2013 @ 10:13:46 #151
28167 matthijst
pi_121495722
Conducteurs moeten gewoon niet meteen nazi-tje spelen als er een kind met een verkeerd kaartje in de trein zit. En d'r in ieder geval niet om 23:00 's avonds ergens de trein uitzetten en succes wensen.
pi_121495831
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:13 schreef matthijst het volgende:
Conducteurs moeten gewoon niet meteen nazi-tje spelen als er een kind met een verkeerd kaartje in de trein zit. En d'r in ieder geval niet om 23:00 's avonds ergens de trein uitzetten en succes wensen.
Precies, want zestienjarige meisjes liegen sowieso nooit en conducteurs zijn allemaal fascisten. Met hun uniformfetisj en "gezag"... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
  zondag 13 januari 2013 @ 10:28:06 #153
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121495906
quote:
0s.gif
Op zondag 13
januari 2013 09:52
schreef
matthijst het
volgende:

Haha, losers lezen "indorocker" en dan maakt het niet meer uit wat de NS
gedaan heeft; het kind was hoe dan ook fout. Al hadden ze het kind met
trein en al overreden; had ze maar geen Indo moeten zijn.
Andy was best een goeie. Maar dit verhaal klopt niet.
  zondag 13 januari 2013 @ 10:28:54 #154
28167 matthijst
pi_121495920
Voorlopig ga ik er vanuit dat ze een kaartje had.
En het zijn vast niet allemaal fascisten, maar je hebt er een aantal bij zitten die donders blij zijn dat ze een keer wat te vertellen hebben in dat trieste kutleventje van ze.
pi_121495933
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:13 schreef matthijst het volgende:
Wie zegt mij dat die conducteur dat meteen heeft gedaan? Wellicht is er een lange discussie met een strontvervelende 16-jarige aan vooraf gegaan.
pi_121495960
:') kutkind.
pi_121495971
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef matthijst het volgende:
En het zijn vast niet allemaal fascisten, maar je hebt er een aantal bij zitten die donders blij zijn dat ze een keer wat te vertellen hebben in dat trieste kutleventje van ze.
Een verkeerd kaartje is nu eenmaal geen kaartje. Ik kan ook wel een enkeltje kopen en daar mooi retour mee reizen onder de noemer van: oh vergist ik dacht dat het een retourtje was.

Feit is nu eenmaal dat die conducteurs alle smoezen wel eens voorbij hebben zien komen en dat domme fouten nu eenmaal best kunnen lijken op smoezen. Je moet gewoon je spullen in orde hebben, klaar.
pi_121496022
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Wie zegt mij dat die conducteur dat meteen heeft gedaan? Wellicht is er een lange discussie met een strontvervelende 16-jarige aan vooraf gegaan.
Nee hoor, die conducteur heeft natuurlijk meteen gezien dat het om de dochter van een bekende indo-rocker ging, dus stond zijn conclusie al op voorhand vast. Hij heeft gewacht tot ze in het ghetto aanbeland waren en haar daar, zonder dat daar een waarschuwing of discussie aan vooraf gegaan is, met grof geweld de trein uit gesmeten. Die kaartjes knippende nazi's zijn allemaal hetzelfde... :')
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_121496035
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:22 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Precies, want zestienjarige meisjes liegen sowieso nooit en conducteurs zijn allemaal fascisten. Met hun uniformfetisj en "gezag"... :')
Nice
pi_121496076
https://maps.google.nl/ma(...)g=w&mra=ltm&t=m&z=14
Sorry hoor maar het is 2.6km lopen, bij bushaltes hangt altijd wel een kaart.
En dat de moeder geen auto heeft, so what kan je toch op de fiets met haar achterop _O-
  zondag 13 januari 2013 @ 10:41:18 #161
28167 matthijst
pi_121496098
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:29 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Leer mij conducteurs kennen :D
pi_121496119
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:41 schreef matthijst het volgende:

[..]

Leer mij strontvervelende pubers van 16 en hun kutsmoezen waarom ze zwartrijden kennen :D
pi_121496135
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:40 schreef Kadooosh het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)g=w&mra=ltm&t=m&z=14
Sorry hoor maar het is 2.6km lopen, bij bushaltes hangt altijd wel een kaart.
En dat de moeder geen auto heeft, so what kan je toch op de fiets met haar achterop _O-
Er is ook een taxistandplaats.
pi_121496149
quote:

[..]

Allemaal nazi's hè? Eigenlijk is iedereen met een uniform gewoon een nazi...
pi_121496180
quote:

[..]

pi_121496231
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:43 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Er is ook een taxistandplaats.
En ook nog een tramhalte _O-
pi_121496268
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:50 schreef Kadooosh het volgende:

[..]

En ook nog een tramhalte _O-
En een bushalte, 5 stops naar Den Haag HS ofzo waar wel mensen lopen, al zijn die no enger haha.
  zondag 13 januari 2013 @ 10:55:12 #168
28167 matthijst
pi_121496299
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:44 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Allemaal nazi's hè? Eigenlijk is iedereen met een uniform gewoon een nazi...
Nou, dag gaat wat ver, maar goed.
pi_121496305
En de conductrice kon ook niet weten dat de treinen erna allemaal niet kwamen.
pi_121496410
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:55 schreef matthijst het volgende:

[..]

Nou, dag gaat wat ver, maar goed.
Als je een onschuldig kind van zestien midden in een ghetto, waar wolven, bontkragen en andere wilde dieren klaar staan om haar te verkrachten en op te peuzelen (maakt niet uit in welke volgorde) uit een rijdende trein smijt, ben je gewoon een nazi...
pi_121496484
Los van het feit dat het een domme chick is; volgensmij is het nooit de bedoeling dat je de trein wordt uitgezet bij zwartrijden. Je betaalt dan de ritprijs en een boete van 35 euro, waarna het procesverbaal het vervoersbewijs is.

Het komt op mij over alsof de conducteur geen zin had om een boete uit te schrijven en voor de makkelijke weg koos.
Amen.
pi_121496560
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:06 schreef Jivis het volgende:
Los van het feit dat het een domme chick is; volgensmij is het nooit de bedoeling dat je de trein wordt uitgezet bij zwartrijden. Je betaalt dan de ritprijs en een boete van 35 euro, waarna het procesverbaal het vervoersbewijs is.

Het komt op mij over alsof de conducteur geen zin had om een boete uit te schrijven en voor de makkelijke weg koos.
Of het meisje wilde niet meewerken bij het uitschrijven van de boete. Ja, dan moet je de trein uit.
pi_121496569
quote:

Het komt op mij over dat het meisje zichzelf niet meer in de hand had waardoor communiceren niet meer mogelijk was. Het feit alleen al dat ze gelijk de politie belt als ze op het perron staat getuigt van een emotionele staat die niet de normale is. Een normaal acterend persoon zou immers gewoon even haar moeder bellen of ze even met de fiets langs wilt komen.
pi_121496572
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:02 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

Als je een onschuldig kind van zestien midden in een ghetto, waar wolven, bontkragen en andere wilde dieren klaar staan om haar te verkrachten en op te peuzelen (maakt niet uit in welke volgorde) uit een rijdende trein smijt, ben je gewoon een nazi...
Ghetto :')
Klets niet uit je nek als je de locatie niet kent :') dat grietje is nog te dom om te poepen als ze niet de halte af kan lopen om daar de bus OF tram OF taxi kan nemen OF max 30 minuten lopen.
En op 10 minuten lopen is er een tram die haar direct naar Station Rijswijk brengt
pi_121496648
Sowieso, dat die mensen hiervoor naar de media stappen zegt al genoeg. Onverantwoordelijke idioten die hun eigen domme fouten graag op anderen afschuiven.
pi_121496703
Dramaqueen.

"en er waren allemaal heel rare mensen die me de hele tijd aankeken en langs me liepen"

intervieuw

Dat station is een normaal stationnetje waar mensen wachten op de trein.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:19:13 #177
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121496860
NS staat ook eigenlijk voor Nieuw-Socialisme...
pi_121496886
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:09 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Klets niet uit je nek als je de locatie niet kent :') dat grietje is nog te dom om te poepen als ze niet de halte af kan lopen om daar de bus OF tram OF taxi kan nemen OF max 30 minuten lopen.
En op 10 minuten lopen is er een tram die haar direct naar Station Rijswijk brengt
Lees mijn vorige posts in dit topic ook eens... ;)
  zondag 13 januari 2013 @ 11:22:47 #179
28167 matthijst
pi_121496955
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:14 schreef Wokkel het volgende:
Dramaqueen.

"en er waren allemaal heel rare mensen die me de hele tijd aankeken en langs me liepen"

intervieuw

Er zit geen U, in interview.
pi_121496969
quote:

Of het meisje wilde niet betalen en ze had geen ID kaart bij zich. De conductrice heeft het wel degelijk over een boete gehad maar meisje was de trein al uit.

Sowieso zou het wel beleid moeten worden om zwartrijders de trein uit te zetten.
pi_121497004
quote:
Dramaqueen.

intervieuw

Ja gek een meisje van 16 dat met veel kabaal de trein uit wordt gezet en heel de tijd aan het bellen is. Al stond er volgens haar helemaal niemand op het station.....
pi_121497039
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:09 schreef admiraal_anaal het volgende:

[..]

Hij was sarcastisch
pi_121497040
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:12 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, dat die mensen hiervoor naar de media stappen zegt al genoeg. Onverantwoordelijke idioten die hun eigen domme fouten graag op anderen afschuiven.
'Ze is veel te jong om alleen op een station achtergelaten te worden!'
'Waarom reisde ze dan alleen met de trein naar station Rijswijk?'
'Dat maakt niet uit! Het is onbeschoft wat de NS gedaan heeft!'

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2013 11:32:03 ]
pi_121497062
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef matthijst het volgende:
Ze had een kaartje Rotterdam -> Rijswijk, een afstand die ze dagelijks aflegt volgens haar moeder.
Alleen zat ze in de trein van Den Haag Centraal naar Rotterdam! Den Haag Centraal ligt 3 stations verder van Rijswijk.

Dat noem ik zwartrijden.
pi_121497114
Heeft de NS al gereageerd ondertussen?
pi_121497117
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Of het meisje wilde niet meewerken bij het uitschrijven van de boete. Ja, dan moet je de trein uit.
In dat geval wel ja. Maar ik moet zeggen dat ik wel vaker mee heb gemaakt dat mensen de trein uit werden gezet om alsnog een kaartje te kopen. Alleen was het dan overdag en hadden ze er vaak zelf geen moeite mee (want geen boete).
Amen.
pi_121497199
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:26 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ze had een kaartje Rotterdam -> Rijswijk, een afstand die ze dagelijks aflegt volgens haar moeder.
Alleen zat ze in de trein van Den Haag Centraal naar Rotterdam! Den Haag Centraal ligt 3 stations verder van Rijswijk.

Dat noem ik zwartrijden.
Ja, dat is het ook gewoon. Beetje hetzelfde als een enkeltje Amsterdam CS --> Alkmaar en dan in Den Helder op willens stappen om naar Alkmaar te gaan (compleet tegenovergestelde richting dus, op dezelfde lijn, niet eens hetzelfde traject). Dat is niet eens een grijs gebied, dat is gewoon bewust zwartrijden.

[ Bericht 3% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2013 11:33:02 ]
  zondag 13 januari 2013 @ 11:31:21 #188
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121497217
quote:
0s.gif
Op zondag 13
januari 2013 11:28
schreef
Radobe het
volgende:

In het weekeind? Nee.
pi_121497223
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:28 schreef Radobe het volgende:
Ik denk dat ze eerst de camerabeelden willen bekijken. Snap ik ook wel. Als het 16-jarige kind daar als een gek tegen die conductrice tekeer gaat staan ze toch een stuk sterker.
pi_121497253
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:31 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Ik denk dat ze eerst de camerabeelden willen bekijken. Snap ik ook wel. Als het 16-jarige kind daar als een gek tegen die conductrice tekeer gaat staan ze toch een stuk sterker.
Ik hoop dat TV West die beelden dan ook uitzendt.
pi_121497261
ik vind het mar een raar en rammelend verhaal, benieuwd naar de kant van NS
pi_121497292
En ik snap nog steeds niet waarom ze niet naar een taxi is gelopen. Dat kun je als 16-jarige toch ook wel verzinnen?
pi_121497314
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:34 schreef Nielsch het volgende:
En ik snap nog steeds niet waarom ze niet naar een taxi is gelopen. Dat kun je als 16-jarige toch ook wel verzinnen?
Ja hallo er liepen allemaal rare mensen en het is een levensgevaarlijke buurt volgens de familie Tielman!
  zondag 13 januari 2013 @ 11:36:23 #194
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121497349
quote:
0s.gif
Op zondag 13
januari 2013 11:34
schreef
Nielsch het
volgende:

En ik snap nog steeds niet waarom ze niet naar een taxi is gelopen. Dat
kun je als 16-jarige toch ook wel verzinnen?
Daar zitten ook Noord-Afrikanen in. Allemaal verkrachters. :')
pi_121497360
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:35 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Ja hallo er liepen allemaal rare mensen en het is een levensgevaarlijke buurt volgens de familie Tielman!
En ook volgens de taxichauffeur en de politie. Nou waarom kwam die politie dan niet gelijk.
En waarom kwam mama niet even met haar fiets langs.
pi_121497414
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

En ook volgens de taxichauffeur en de politie. Nou waarom kwam die politie dan niet gelijk.
Mamma zag er niet uit als iemand die de fiets pakt.
pi_121497434
Ze wilde naar Rijswijk toch? Ik ben daar wel eens geweest voor mijn werk, met de trein. In mijn herinnering kwam ik daar ondergronds aan. Ook heel gevaarlijk, want donker en verlaten. Maar goed, ik begrijp dat daar uitstappen geen probleem was geweest voor moeder en kind?
  zondag 13 januari 2013 @ 11:39:22 #198
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121497442
quote:
0s.gif
Op zondag 13
januari 2013 11:36
schreef
macca728 het
volgende:

[..]

En ook volgens de taxichauffeur en de politie. Nou waarom kwam die
politie dan niet gelijk.
Het was koud.
pi_121497465
Ze liegt wel dat meisje, er reden nog wel treinen.

http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895

Zaterdag is op internet een hoop consternatie ontstaan nadat het verhaal naar buiten kwam dat een NS-conductrice vrijdag om kwart voor elf een meisje uit de trein had gezet in station Den Haag Moerwijk.

Ze reisde met de Sprinter van halfelf van Den Haag Centraal richting Dordrecht en werd bij Den Haag Moerwijk gecontroleerd. Daar bleek dat ze met een ongeldig kaartje reisde (eerder gebruikt) en daarop werd ze uit de trein gezet.

Bij Omroep West heeft ze zaterdag haar verhaal voor de camera gedaan, net zoals haar moeder. Daarin vertelde ze dat ze uit de trein werd gezet op Moerwijk, waarna bleek dat haar trein de laatste was en alle treinen vertraagd reden (feitelijk onjuist; er reden nog vier treinen na en op tijd) en er alleen maar een tram was, die de verkeerde kant op reed. Daarop heeft ze de politie gebeld, die aan de lijn bleef totdat een door haar moeder gebelde taxi arriveerde.

Op internet is op meerdere plaatsen een hevige discussie losgebarsten over het handelen van de conductrice en het meisje zelf. Een officiële reactie van de NS is er nog niet.
pi_121497489
quote:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
  zondag 13 januari 2013 @ 11:40:59 #201
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121497505
quote:
0s.gif
Op zondag 13
januari 2013 11:39
schreef
Nielsch het
volgende:

Ze wilde naar Rijswijk toch? Ik ben daar wel eens geweest voor mijn
werk, met de trein. In mijn herinnering kwam ik daar ondergronds aan.
Ook heel gevaarlijk, want donker en verlaten. Maar goed, ik begrijp dat
daar uitstappen geen probleem was geweest voor moeder en kind?
In rijswijk wonen geen Noord Afrikanen idd...

Rijswijk is enger als Moerwijk imo.
pi_121497515
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef Nielsch het volgende:
Ze wilde naar Rijswijk toch? Ik ben daar wel eens geweest voor mijn werk, met de trein. In mijn herinnering kwam ik daar ondergronds aan. Ook heel gevaarlijk, want donker en verlaten. Maar goed, ik begrijp dat daar uitstappen geen probleem was geweest voor moeder en kind?
Ja ondergronds en daar is ook niemand.
pi_121497585
Wel een goede reden om domme conducteurs eens aan te kaarten.
pi_121497643
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef macca728 het volgende:

Zaterdag is op internet een hoop consternatie ontstaan nadat het verhaal naar buiten kwam dat een NS-conductrice vrijdag om kwart voor elf een meisje uit de trein had gezet in station Den Haag Moerwijk.

Ze reisde met de Sprinter van halfelf van Den Haag Centraal richting Dordrecht en werd bij Den Haag Moerwijk gecontroleerd. Daar bleek dat ze met een ongeldig kaartje reisde (eerder gebruikt) en daarop werd ze uit de trein gezet.

Bij Omroep West heeft ze zaterdag haar verhaal voor de camera gedaan, net zoals haar moeder. Daarin vertelde ze dat ze uit de trein werd gezet op Moerwijk, waarna bleek dat haar trein de laatste was en alle treinen vertraagd reden (feitelijk onjuist; er reden nog vier treinen na en op tijd) en er alleen maar een tram was, die de verkeerde kant op reed. Daarop heeft ze de politie gebeld, die aan de lijn bleef totdat een door haar moeder gebelde taxi arriveerde.

Op internet is op meerdere plaatsen een hevige discussie losgebarsten over het handelen van de conductrice en het meisje zelf. Een officiële reactie van de NS is er nog niet.
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet? :)
pi_121497666
quote:

Is dat zo, of vind jij dat?
Ik ben ook twee keer de trein uitgezet }:|
pi_121497680
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:45 schreef Zucht93 het volgende:

[..]

Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet? :)
Ja sprinters en die stopten wel bij Moerwijk en Rijswijk. Het gaat hier niet over intercity's want die rijdne heel de nacht door. Check anders NS.nl dan kan je dat zelf ook zien.
pi_121497717
quote:

[..]

Er reden nog 4 stoptreinen na 22.34, welke dus stoppen op Moerwijk en Rijswijk.
23.04
23.34
00.04
00.34
pi_121497767
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

23.04
23.34
00.04
00.34
En die reden op tijd volgens treinreiziger.nl. Lijkt me ook sterk dat ze alle 4 uitgevallen zijn.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:49:09 #209
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121497770
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar een NS-reactie. Dit verhaal heeft alle potentie om enorm te backfire-en.
pi_121497793
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:49 schreef Copycat het volgende:
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar een NS-reactie. Dit verhaal heeft alle potentie om enorm te backfire-en.
Gaan excuses wel aanbieden, weet ik zeker.
pi_121497800
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:

[..]

23.04
23.34
00.04
00.34
:Y
  zondag 13 januari 2013 @ 11:50:20 #212
335133 MichaelScott
pi_121497805
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef macca728 het volgende:

Gewoon een ordinaire zwartrijder dus.

Move along people nothing to see here. :s)
pi_121497843
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:49 schreef Copycat het volgende:
Doet het al. Op twitter, AD.nl en hier is de consensus toch wel dat het vooral haar hele eigen schuld, dikke bult is en dat ze niet zo moet janken en behoorlijk onverantwoordelijk is voor haar leeftijd. En terecht.
pi_121497872
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:50 schreef MichaelScott het volgende:

[..]

Gewoon een ordinaire zwartrijder dus.

Move along people nothing to see here. :s)
Ja het is simpel, ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk (wat ze elke dag reisde volgens moeder) en dacht even zwart te reizen, wat ze daarvoor ook al had gedaan ws anders was ze niet in Den Haag geweest.
pi_121497887
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:50 schreef Scorpie het volgende:

[..]

:Y
Wat ik nog vergeten ben, de andere kant op rijden ze om 22.52, 23.22, 23.52 en 00.24. Als ze die had gepakt stond ze dus weer even later op Den Haag Centraal.

Samengevat: Elk kwartier stopte er een trein voor madam.
pi_121497897
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Doet het al. Op twitter, AD.nl en hier is de consensus toch wel dat het vooral haar hele eigen schuld, dikke bult is en dat ze niet zo moet janken en behoorlijk onverantwoordelijk is voor haar leeftijd. En terecht.
Naar de NS reactie, die is er nog niet. Of wel?
pi_121497950
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef Zucht93 het volgende:

[..]

Moet die er komen ? Ze moeten de beelden op het journaal uitzenden en daarna die moeder voor de camera halen en het meisje, waarom ze gelogen heeft. NS zou imageschade moeten eisen als dat verhaal niet waar is geweest :)
pi_121497962
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef Zucht93 het volgende:

[..]

Oh zo. Geen idee of dat een backfire gaat worden. Vooralsnog komt het meisje er op internet niet heel lekker vanaf. En terecht natuurlijk. Je bent wel enorm triest als je als 16-jarige zo onverantwoordelijk bent en dan met zo'n jankverhaal naar te pers stapt. Afijn, ik denk dat de NS eerst de camerabeelden wil bekijken, die hangen namelijk in alle sprinters, en daarna een reactie gaat geven.
pi_121498017
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef macca728 het volgende:

[..]

Moet die er komen ? Ze moeten de beelden op het journaal uitzenden en daarna die moeder voor de camera halen en het meisje, waarom ze gelogen heeft. NS zou imageschade moeten eisen als dat verhaal niet waar is geweest :)
Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.
pi_121498080
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:56 schreef Zucht93 het volgende:

[..]

Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.
Moeten ze nooit doen als het verhaal bj elkaar gelogen is.

Maar ze zullen het wel doen ja en dan als beleid dat iedereen onder de 18 niet meer de trein uit mag wordne gezet ook al hebben ze geen kaartje, geen geld en geen ID.
  zondag 13 januari 2013 @ 11:58:51 #221
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121498091
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:56 schreef Zucht93 het volgende:

Als blijkt dat dit meisje en haar moeder inderdaad een lulverhaal hebben opgehangen, lijken mij excuses verre van op hun plek.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:02:11 #222
366229 Oldie57
pi_121498158
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:40 schreef Zucht93 het volgende:

[..]

:') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :') :')
Dat is echt niet leuk hoor. :P
pi_121498176
quote:
7s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef Copycat het volgende:

[..]

Als blijkt dat dit meisje en haar moeder inderdaad een lulverhaal hebben opgehangen, lijken mij excuses verre van op hun plek.
Ik weet zeker dat ze dat gaan doen al is het misschien onterecht. Punt is dat het meisje uit de trein is gezet, het was donker, ze is jong, blabla. Weer een reden dat mensen nu negatief tegenover NS staan, dus ja, ik weet wel zeker dat er excuses komen.

Wij kregen laatst ook telefonisch excuses toen mijn zusje (ook 16 :P) lelijk werd behandeld door twee conducteurs terwijl dat (tenzij je goed je best doet) niet eens na te gaan is, dus stel dat m'n zusje het hele verhaal had verzonnen.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:05:32 #224
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121498241
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:52 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Wat ik nog vergeten ben, de andere kant op rijden ze om 22.52, 23.22, 23.52 en 00.24. Als ze die had gepakt stond ze dus weer even later op Den Haag Centraal.

Samengevat: Elk kwartier stopte er een trein voor madam.
Den Haag Centraal om 12 uur s' nachts :N
  zondag 13 januari 2013 @ 12:06:24 #225
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121498266
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 januari 2013 21:58 schreef Wokkel het volgende:
DIt verhaal is gewoon dikke onzin, als je op Rijswijk moet zijn vanuit Den Haag dan ken je station Moerwijk. Loop het perron af en voila...de tram! Verder zit er een hele fijne pizza tent op het hoekje waar je met alle egards wordt behandeld terwijl je op de tram wacht. Daarnaast is het geen onveilig station, dikke onzin.
dat zei ik ook tegen een vriendin van mij dat verhaal klopt gewoon niet..
want ik ken die omgeving ook en als je zegt dat je om 11 uur er uit was gezet is het maar een kleine moeite om de tram te pakken , of een klein stukje lopen naar de bus :)
pi_121498446
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Moeten ze nooit doen als het verhaal bj elkaar gelogen is.

Maar ze zullen het wel doen ja en dan als beleid dat iedereen onder de 18 niet meer de trein uit mag wordne gezet ook al hebben ze geen kaartje, geen geld en geen ID.
Waardoor het voor 15-jarige kutmarokkaantjes weer een stuk makkelijk gaat worden om zwart te rijden. Bedankt, meisje!
  zondag 13 januari 2013 @ 12:17:02 #227
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121498584
Whaha, domme geit. Om elf uur op Moerwijk staan en dan doen alsof je zonder kleren in het Midden van Nergens bent beland. Had je maar een kaartje moeten kopen, verwende doos.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:19:41 #228
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_121498668
Even tussendoor: dit meisje is 16 en is de dochter van een man die in 2011 op 75-jarige leeftijd is overleden. Wat is de moraal van dit verhaal? :{w
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
  zondag 13 januari 2013 @ 12:20:46 #229
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121498704
En, je zal maar op dat station hebben gestaan om 2300 die avond.
Word je nu toch mooi afgeschilderd als verkrachter!
  zondag 13 januari 2013 @ 12:22:08 #230
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121498749
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even tussendoor: dit meisje is 16 en is de dochter van een man die in 2011 op 75-jarige leeftijd is overleden. Wat is de moraal van dit verhaal? :{w
Dat Andy Tielman ook op z'n zestig nog een seriöze eckte eyndbaas was.
pi_121498753
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:20 schreef n00b13 het volgende:
En, je zal maar op dat station hebben gestaan om 2300 die avond.
Word je nu toch mooi afgeschilderd als verkrachter!
Inderdaad, alle conducteurs zijn nazi's en alle mannen die zich om 23:00 op station Den Haag Moerwijk bevinden zijn verkrachters!
pi_121498782
Gewoon een kaartje kopen en niet-zwartrijden is dus ook totaal geen Rock 'N Roll he!
  zondag 13 januari 2013 @ 12:23:32 #233
381234 Vaatwastablet
Mening van vrijheidsuiting
pi_121498788
Wat zit zij toch vol met bullshit en aanstellerij :')
  zondag 13 januari 2013 @ 12:24:21 #234
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121498816
  zondag 13 januari 2013 @ 12:26:29 #235
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121498872
Andy zelf was gewoon over het spoor naar huis gelopen. Rock n roll jewettz.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:26:52 #236
356357 De_Dakgoot
Yane no kishi
pi_121498880
quote:
Dramaqueen.

intervieuw

Je moe ttoch ergens naar kijken tijdens het wachten.
/A/non's with his waifu, all's right in the world.
pi_121498922
Kunnen ze niet beter jeugdzorg op de moeder afsturen?
Even a broken clock is right twice a day.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:28:33 #238
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121498932
Ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk. Hoe kom je dan in godsnaam op Moerwijk terecht, vanaf Den Haag HS, zonder te weten dat je kaartje niet klopt? :').
  zondag 13 januari 2013 @ 12:30:00 #239
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121498976
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:28 schreef Ringo het volgende:
Ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk. Hoe kom je dan in godsnaam op Moerwijk terecht, vanaf Den Haag HS, zonder te weten dat je kaartje niet klopt? :').
Superknap inderdaad.

Vertrekspoor wijzigen moet je wel bewust voor kiezen zegmaar...

Maar wat ik al eerder zei: Ze dacht gewoon dat conducteuren een 9-17 baan is.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:30:41 #240
124676 RobertoCarlos
pi_121499003
quote:
14s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:26 schreef Ringo het volgende:
Andy zelf was gewoon over het spoor naar huis gelopen. Rock n roll jewettz.
Sterker nog: Andy had zelf gewoon zo'n chickie live op de station gepakt -> sex, drugs en rock 'n roll in de meest pure vorm....
  zondag 13 januari 2013 @ 12:31:07 #241
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121499011
Ook een optie.
pi_121499061
quote:

[..]

Een puber die om 11 uur in de avond op straat wordt gezet en dan 'in paniek' is? Dochter van een rocker en dan zo reageren?
Daarnaast, ... 11 uur is het geen nacht en de bussen stoppen gewoon in Moerwijk.
Gevalletje aandacht zoeken van het meisje.
pi_121499070
Mooi verhaal wel, ben benieuwd wie de rol van het meisje gaat vertolken in de film.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_121499108
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:33 schreef Chahna het volgende:

[..]

Een puber die om 11 uur in de avond op straat wordt gezet en dan 'in paniek' is? Dochter van een rocker en dan zo reageren?
Daarnaast, ... 11 uur is het geen nacht en de bussen stoppen gewoon in Moerwijk.
Gevalletje aandacht zoeken van het meisje.
Ja alsof meisjes van 16 nooit na 11 uur buiten komen, ik zie ze om 4 uur nog rondlopen.
pi_121499160
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Superknap inderdaad.

Vertrekspoor wijzigen moet je wel bewust voor kiezen zegmaar...

Maar wat ik al eerder zei: Ze dacht gewoon dat conducteuren een 9-17 baan is.
Ja dat had die verslaggever moeten vragen, maar ze ging elke dag van Rotterdam naar Rijswijk, dus ws was het een oud kaartje van die middag ofzo. Het is niet dat ze een fout kaartje had gekocht.
  zondag 13 januari 2013 @ 12:42:16 #246
168739 Red_85
'echt wel'
pi_121499349
Tyfusstreek van de conductrice, marchanderen en misbruiken van je onverdiende machtspositie. Ze had ook gewoon een boete kunnen uitschrijven. Zoals ze betaamt is te doen. Je laat geen meisjes alleen in het donker achter. Hooguit bel je de spoorwegpolitie ofsow, ze heeft zoveel keuzes om te maken en ze neemt de meest ongeciviliseerde.

Walgelijk. Maar typisch ns van tegenwoordig.

[ Bericht 4% gewijzigd door Red_85 op 13-01-2013 12:48:48 ]
'Je gaat het pas zien als je het doorhebt'
'Ieder nadeel heb zijn voordeel'
We zullen je nooit, nooit vergeten
1947-2016
pi_121500232
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:42 schreef Red_85 het volgende:

[..]

Walgelijk. Maar typisch ns van tegenwoordig.
De NS heeft duidelijk niets geleerd van hun foute oorlogsverleden. Joden naar vernietigingskampen vervoeren, 16-jarige meisjes voor de wolven en verkrachters gooien. Wat een nazi's... :')
  zondag 13 januari 2013 @ 13:08:44 #248
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121500435
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:36 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja dat had die verslaggever moeten vragen, maar ze ging elke dag van Rotterdam naar Rijswijk, dus ws was het een oud kaartje van die middag ofzo. Het is niet dat ze een fout kaartje had gekocht.
De waarheid zit in dat kaartje, als je dat te zien krijgt...
  zondag 13 januari 2013 @ 13:09:06 #249
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121500443
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:03 schreef DDDDDaaf het volgende:

[..]

De NS heeft duidelijk niets geleerd van hun foute oorlogsverleden. Joden naar vernietigingskampen vervoeren, 16-jarige meisjes voor de wolven en verkrachters gooien. Wat een nazi's... :')
Wat?
pi_121500523
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Waardoor het voor 15-jarige kutmarokkaantjes weer een stuk makkelijk gaat worden om zwart te rijden. Bedankt, meisje!
Dat je dit er nou weer bij moet denken. :') Prachtig hoe Marokkanen er altijd bij betrokken worden al hebben Marokkanen d'r in deze niks mee te maken. _O_

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:33 schreef Chahna het volgende:

[..]

Dochter van een rocker en dan zo reageren?
Whut? Omdat ze de dochter van een rocker is kan ze niet bang zijn op een donker station?

quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:22 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Inderdaad, alle conducteurs zijn nazi's en alle mannen die zich om 23:00 op station Den Haag Moerwijk bevinden zijn verkrachters!
Tenzij Marokkaan.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:13:16 #251
366229 Oldie57
pi_121500588
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:34 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja alsof meisjes van 16 nooit na 11 uur buiten komen, ik zie ze om 4 uur nog rondlopen.
Dat zijn sletjes die er om vragen, dat arme meisje dat door de NS de trein is gezet niet.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:14:22 #252
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121500630
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:13 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Dat zijn sletjes die er om vragen, dat arme meisje dat door de NS de trein is gezet niet.
Precies. Alle vrouwen die na twaalven nog buiten lopen vragen erom!!!1

SPOILER
pi_121500971
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:11 schreef Ziba het volgende:

Dat je dit er nou weer bij moet denken. :') Prachtig hoe Marokkanen er altijd bij betrokken worden al hebben Marokkanen d'r in deze niks mee te maken. _O_
Als de NS nu met een beleid komt dat minderjarigen niet de trein uit hoeven als ze zwart rijden, en ook niet mee hoeven te werken bij het uitschrijven van hun boete, dan zie ik daar zeker onze prettige Marokkaanse medemens van profiteren.
pi_121501000
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:11 schreef Ziba het volgende:

Tenzij Marokkaan.
Nee, juist vooral juist áls Marokkaan.
pi_121501081
Ik heb niet zoveel op met het zeilmeisje, maar dit treinmeisje mag wel eens een voorbeeld nemen aan NWS / Laura Dekker #62 Auckland
  zondag 13 januari 2013 @ 13:38:27 #256
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121501551
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Als de NS nu met een beleid komt dat minderjarigen niet de trein uit hoeven als ze zwart rijden, en ook niet mee hoeven te werken bij het uitschrijven van hun boete, dan zie ik daar zeker onze prettige Marokkaanse medemens van profiteren.
In die zin zouden alle jongeren daarvan toch gaan profiteren... De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:39:00 #257
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121501572
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb niet zoveel op met het zeilmeisje, maar dit treinmeisje mag wel eens een voorbeeld nemen aan NWS / Laura Dekker #62 Auckland
Of aan die poolse jongen die alleen met 200 euro van Italie naar Polen reed.
pi_121501580
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:38 schreef n00b13 het volgende:

[..]

In die zin zouden alle jongeren daarvan toch gaan profiteren... De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
Natuurlijk. Niet enkel Marokkanen. _O- :') Maar dat gaat sowieso niet gebeuren.
pi_121501613
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:23 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Dan hoeft niemand onder de 17 of met babyface meer te betalen :D
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
pi_121501842
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:13 schreef Oldie57 het volgende:

[..]

Zij vroeg er ook om. Ze ging immers laat reizen. Als ze dat zo eng vindt moet ze gewoon eerder vertrekken of goed opletten.
Conscience do cost.
  zondag 13 januari 2013 @ 13:50:18 #261
124676 RobertoCarlos
pi_121501962
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef Nielsch het volgende:
Dat blijkt wel, een groter zeikmeisje is er nauwelijks. En ze had nou juist veel problemen met NL instanties waardoor ze maar lekker ging zeilen zodat ze ook niet naar school hoefde. Terwijl ze trouwens bij het zeilen (ook tijdens de reis) veel hulp van een team bij heeft gekregen.
pi_121501991
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:46 schreef ems. het volgende:

[..]

Zij vroeg er ook om. Ze ging immers laat reizen. Als ze dat zo eng vindt moet ze gewoon eerder vertrekken of goed opletten.
En bewust zwart.
pi_121502573
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:51 schreef Nielsch het volgende:

[..]

En bewust zwart.
En krokodillentranen tegenover de krant waarvan de enige reden dat het geplaatst wordt is omdat ze de 'dochter van' is.

Nee, het lijkt mij een aanstellerig kutkind zonder eigen verantwoordelijkheid. Niets meer, niets minder.
Conscience do cost.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:19:49 #264
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121502796
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 13:38 schreef n00b13 het volgende:
De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
De NS heeft een vergunning van de overheid om uberhaupt met hun treintjes te mogen spelen. Gevolg hiervan is dat ze niet lukraak mensen de toegang mogen ontzeggen.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:24:54 #265
124676 RobertoCarlos
pi_121502974
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:19 schreef OEM het volgende:

[..]

De NS heeft een vergunning van de overheid om uberhaupt met hun treintjes te mogen spelen. Gevolg hiervan is dat ze niet lukraak mensen de toegang mogen ontzeggen.
Bron?
  zondag 13 januari 2013 @ 14:32:50 #266
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121503243
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:24 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Bron?
http://www.rijksoverheid.(...)rconcessie-2005.html

Artikel 6: Zorgplicht

NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor zorg dat:
...
c. de treinen toegankelijk zijn voor een ieder;
  zondag 13 januari 2013 @ 14:34:47 #267
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_121503294
Een vervoersplicht betekent op geen enkele manier dat je zwartrijders niet uit de trein mag zetten. Of relschoppers, of wat dan ook.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_121503333
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:32 schreef OEM het volgende:

[..]

NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor zorg dat:
...
Daar staat niets over zwartrijders, de NS heeft natuurlijk geen zorgplicht jegens niet-klanten.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:36:22 #269
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121503347
quote:
0s.gif
Op zondag 13
januari 2013 14:32
schreef
OEM het volgende:

[..]

Artikel
6: Zorgplicht

NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor
zorg dat:
...
Denk niet dat ze daarmee ook zwartrijders bedoelen.
pi_121503388
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:32 schreef OEM het volgende:

[..]

...
Dus iedere dakloze mag voortaan in de trein slapen ? Wat een onzin.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:46:41 #271
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121503650
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:36 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Nee dat lijkt me ook niet. Maar ik had niet de indruk dat je met jouw opmerking alleen zwartrijders bedoelde (zeker gezien de redenering in de opmerking):
quote:
De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:48:09 #272
343179 n00b13
UI bij Studiotje
pi_121503706
quote:
0s.gif
Op zondag 13
januari 2013 14:46
schreef
OEM het volgende:

[..]

Nee dat lijkt me ook niet. Maar ik had niet de indruk dat je met jouw
opmerking alleen zwartrijders bedoelde (zeker gezien de redenering in de
opmerking):

[..]

daarmee bedoelde ik dat de trein geen publieke ruimte is.
  zondag 13 januari 2013 @ 14:57:48 #273
124676 RobertoCarlos
pi_121504078
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:19 schreef OEM het volgende:

[..]

Kortom: je praat poep. Maar toch bedankt voor jouw, ongetwijfeld goed bedoelde, bijdrage
pi_121504747
quote:
1s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:36 schreef n00b13 het volgende:

[..]

_O-
  zondag 13 januari 2013 @ 15:16:09 #275
269384 OEM
I spit on your aircraft
pi_121504806
quote:
2s.gif Op zondag 13 januari 2013 14:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar toch bedankt voor jouw, ongetwijfeld goed bedoelde, bijdrage
In tegenstelling tot jouw voornamelijk offtopic en quasi humoristische bijdragen in dit topic.
  zondag 13 januari 2013 @ 15:42:26 #276
152789 karr-1
One man can make a difference
pi_121505699
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef n00b13 het volgende:

[..]

Den Haag Centraal om 12 uur s' nachts :N
Ik kom regelmatig op Den Haag CS op alle tijdstippen van de dag en nacht, nog nooit iets meegemaakt daar. Volop politie etc dus weinig te vrezen.
Op zondag 22 november 2015 20:44 schreef Bart2002 het volgende:
"Je bent wel een ongelooflijk eigenwijs pijpje drop."
  zondag 13 januari 2013 @ 16:04:04 #277
190104 Jareth
Such a pity...
pi_121506498
Ik draag de NS in de huidige vorm bepaald geen warm hart toe. Maar dit gaat werkelijk nergens over. :N
So, the Labyrinth is a piece of cake, is it?
pi_121506534
Gevalletje aandachttrekkerij en slachtofferrol. De NS zet niet zomaar mensen de trein uit tenzij je problemen veroorzaakt, denk aan niet meewerken, grote mond opzetten, schreeuwen, intimidatie, agressie, geweld etc. Daarnaast is er verder niets gebeurd op 't station en waren er blijkbaar voldoende middelen om alsnog thuis te komen. Het meisje mag wel eens werken aan haar zelfstandigheid.
pi_121506583
Ligt station moerwijk dan echt in de middle of nowhere ?
  zondag 13 januari 2013 @ 16:10:26 #280
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121506721
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 12:28 schreef Ringo het volgende:
dat is wel heel vreemd dan moet je geloof ik nog over stappen ook want de trein gaat afvan rdam naar schiedam, delft en dan rijswijk...
of gelijk delft den cs

en vanaf HS of DCS kan je dus naar moerwijk als ik het goed heb.
  zondag 13 januari 2013 @ 16:13:42 #281
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121506845
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:06 schreef icloud het volgende:
Ligt station moerwijk dan echt in de middle of nowhere ?
nee dat zeker niet ligt tegen schilderswijk / spoorwijk aan :)

en als je dan tussen moerwijk op de kaart kijkt en de A4 daar ligt Rijkwijk :)
pi_121506931
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:13 schreef RAVW het volgende:

[..]

nee dat zeker niet ligt tegen schilderswijk / spoorwijk aan :)

[ afbeelding ]
Als ze nu ergens in de middle of nowhere eruit was gegooid op een klein stationnetje midden in de weilanden ergens in groningen ofzo dan snap ik de reactie maar dit ligt gewoon midden in de stad!!!!
  zondag 13 januari 2013 @ 16:17:43 #283
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121507018
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:15 schreef icloud het volgende:

[..]

Als ze nu ergens in de middle of nowhere eruit was gegooid op een klein stationnetje midden in de weilanden ergens in groningen ofzo dan snap ik de reactie maar dit ligt gewoon midden in de stad!!!!
ja met om de kwartier een tram , 12 min een bus en om de 5 min rijd er wel een taxi langs :)
Dus vandaar ook vele reacties
pi_121507225
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:17 schreef RAVW het volgende:

[..]

ja met om de kwartier een tram , 12 min een bus en om de 5 min rijd er wel een taxi langs :)
Dus vandaar ook vele reacties
Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16 :)
pi_121507559
quote:
Dit inderdaad.
Zelf verantwoordelijkheid nemen is tegenwoordig uit den boze.
pi_121507581
Als je niet voor jezelf kan zorgen moet je ook niet om 23.00 alleen ver van huis reizen.
pi_121507885
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16 :)
Op max 10 minuten lopen/ slenteren rijdt een tram die ook weer op Rijswijk station uitkomt dus ook dat kulexcuus gaat niet door
  zondag 13 januari 2013 @ 16:45:26 #288
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121508274
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef macca728 het volgende:

[..]

Lopen :) of dan pak je de bus ... Rijswijk is niet zo groot hoor
De helft van Rijswijk bestaat uit de Bodaard of het nieuwe NS station :) dus het moet dan binnen 5 a 10 min wel aan te lopen zijn.
  zondag 13 januari 2013 @ 17:00:49 #289
6845 Ringo
als een rollende steen
pi_121508984
Het geeft maar aan hoe wereldvreemd sommige mensen in hun coconnetje bivakkeren.

Zo ken ik mensen die serieus denken dat er in elke tramrit minstens één steekpartij of gewapende roofoverval plaatsvindt. :')

Dezelfde lui die als bange katten, tas tegen de borst gedrukt, door de binnenstad sluipen. :') :')
pi_121510727
quote:

[..]

Mwoah. Er stopten die avond dus nog wel treinen. Ze zegt daarnaast ook dat er geen bussen en trams reden, terwijl er daar iedere 10 minuten wel iets langskomt - waaronder een bus en tram die ze gewoon had kunnen nemen om op station Rijswijk te komen (en als ze dat niet wist had ze het ook aan de bestuurders kunnen vragen). Dus helemaal de waarheid spreken doet ze sowieso niet.

Waar ik nog over twijfel zijn:
a) haar claim dat ze niet wist dat haar kaartje verkeerd was, terwijl het een kaartje vanaf Rotterdam betrof en ze vanaf Den Haag was vertrokken. Je moet immers best moeite doen om het vertrekstation op een NS automaat aan te passen... maar misschien had ze het eerder op Rotterdam gekocht voor ze naar Den Haag ging en dat over het hoofd gezien. Misschien. Mogelijk.

b) haar claim dat ze de trein is uitgezet zonder dat de conducteur haar de kans gaf een boete te betalen. Waar ik vooral benieuwd aan ben is hoe ze de trein uit is gezet. Gegooid ? Fysiek geweld ?
Dat moet op camerabeelden staan.
pi_121510907
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:38 schreef Grouch het volgende:

[..]

Mwoah. Er stopten die avond dus nog wel treinen. Ze zegt daarnaast ook dat er geen bussen en trams reden, terwijl er daar iedere 10 minuten wel iets langskomt - waaronder een bus en tram die ze gewoon had kunnen nemen om op station Rijswijk te komen (en als ze dat niet wist had ze het ook aan de bestuurders kunnen vragen). Dus helemaal de waarheid spreken doet ze sowieso niet.

Waar ik nog over twijfel zijn:
a) haar claim dat ze niet wist dat haar kaartje verkeerd was, terwijl het een kaartje vanaf Rotterdam betrof en ze vanaf Den Haag was vertrokken. Je moet immers best moeite doen om het vertrekstation op een NS automaat aan te passen... maar misschien had ze het eerder op Rotterdam gekocht voor ze naar Den Haag ging en dat over het hoofd gezien. Misschien. Mogelijk.

b) haar claim dat ze de trein is uitgezet zonder dat de conducteur haar de kans gaf een boete te betalen. Waar ik vooral benieuwd aan ben is hoe ze de trein uit is gezet. Gegooid ? Fysiek geweld ?
Dat moet op camerabeelden staan.
Dat had die verslaggever moeten vragen, zijn relevante vragen ipv 3x zeggen hoe onveilig dat station wel niet zou zijn geweest.

Lijkt me raar dat een conductrice een meisje van 16 zomaar de trein uit gooit ja. En dat kaartje zou ze wel eerder hebben gekocht, want dat traject reed ze elke dag.
pi_121511600
Conductrice heeft in elk geval een ander verhaal.

EN HAAG - De NS heeft Loraine Tielman, die vrijdagavond laat uit de trein is gezet, uitgenodigd voor een gesprek. Haar moeder zal daarbij ook aanwezig zijn, zo liet een woordvoerder van de NS zondag weten.

De NS heeft met de moeder van de 16-jarige Loraine gebeld en vindt het 'vervelend wat er gebeurd is'. Het vervoersbedrijf wil graag uitzoeken wat er precies is gebeurd. De conductrice die het 16-jarige meisje uit de trein zette, heeft inmiddels een andere versie van het verhaal verteld. Volgens de NS-woordvoerder is het beleid dat reizigers zonder vervoersbewijs de mogelijkheid krijgen van uitstel van betaling. Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om alsnog een kaartje op het perron te kopen, zolang de trein stilstaat.

http://www.omroepwest.nl/(...)er-en-moeder-tielman
pi_121511970
alle eerdere reacties waren trouwens verwijderd op TV West, waren zeker niet in hun straatje.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:11:07 #294
3542 Gia
User under construction
pi_121512078
M.a.w. zij heeft, per ongeluk, een verkeerd kaartje gekocht, en vindt dat ze niet nog meer geld uit hoeft te geven. Dus, uitstel van betaling of een kaartje kopen naar Rijswijk vertikt ze.
Daarom belde ze natuurlijk, gratis, 112, en liet het aan de politie over om contact met de ouders te krijgen.
Ze had ook zelf haar moeder kunnen bellen.
pi_121512079
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:00 schreef macca728 het volgende:
Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om alsnog een kaartje op het perron te kopen, zolang de trein stilstaat.
Het meisje vertelde dat ze deze mogelijkheid inderdaad geboden kreeg, maar dat ze het stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten.

Nee natuurlijk niet domme gans, wat denk je wel, dat alles om jou draait... :') :') :')
pi_121512105
quote:
10s.gif Op zondag 13 januari 2013 17:00 schreef Ringo het volgende:
Het geeft maar aan hoe wereldvreemd sommige mensen in hun coconnetje bivakkeren.

Zo ken ik mensen die serieus denken dat er in elke tramrit minstens één steekpartij of gewapende roofoverval plaatsvindt. :')

Dezelfde lui die als bange katten, tas tegen de borst gedrukt, door de binnenstad sluipen. :') :')
Ik heb wel eens een docu gezien waar mensen uit het Gooi op expeditie gingen naar de grote stad, en van de ene verbazing in de andere vielen, net als ik trouwens :)
Even a broken clock is right twice a day.
pi_121512152
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:11 schreef Gia het volgende:
M.a.w. zij heeft, per ongeluk, een verkeerd kaartje gekocht, en vindt dat ze niet nog meer geld uit hoeft te geven. Dus, uitstel van betaling of een kaartje kopen naar Rijswijk vertikt ze.
Daarom belde ze natuurlijk, gratis, 112, en liet het aan de politie over om contact met de ouders te krijgen.
Ze had ook zelf haar moeder kunnen bellen.
Niet eens per ongeluk. Ze had een kaartje Rotterdam - Rijswijk en ze vertrok van Den Haag naar Rijswijk. Dat is een beetje hetzelfde als een kaartje Amsterdam - Alkmaar hebben en dan in Den Helder opstappen om naar Alkmaar te gaan. Je gaat mij niet vertellen dat je op Den Haag CS per ongeluk een kaartje van Rotterdam naar Rijswijk koopt. Dat is gewoon dikke onzin. Dan moet je namelijk een anders beginstation instellen op de automaat en dat doe je niet "per ongeluk"

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 13-01-2013 18:13:49 ]
pi_121512207
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:12 schreef Nielsch het volgende:

[..]

Niet eens per ongeluk. Ze had een kaartje Rotterdam - Rijswijk en ze vertrok van Den Haag naar Rijswijk. Dat is een beetje hetzelfde als een kaartje Amsterdam - Alkmaar en dan in Den Helder opstappen om naar Alkmaar te gaan. Je gaat mij niet vertellen dat je op Den Haag per ongeluk een kaartje van Rotterdam naar Rijswijk koopt. Dat is gewoon dikke onzin. Dan moet je namelijk een anders beginstation instellen op de automaat en dat doe je niet "per ongeluk"
Gewoon een kaartje van de dag daarvoor of van die middag want het traject Rotterdam-Rijswijk deed ze dagelijks volgens mama. Dus ja opzettelijk zwart rijden.

Ze moeten de kosten gaan verhalen op mama.
pi_121512258
Wat een raar verhaal van dit meisje. Ze doet net of ze in de middle of nowhere zat terwijl ze gewoon in Den Haag zat. De afstand was twee minuutjes per trein. Tipisch gevalletje van verwende westerlingen.
pi_121512340
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:15 schreef CARLAK het volgende:
Wat een raar verhaal van dit meisje. Ze doet net of ze in de middle of nowhere zat terwijl ze gewoon in Den Haag zat. De afstand was twee minuutjes per trein. Tipisch gevalletje van verwende westerlingen.
Er was geen bus, geen tram en geen treinen meer volgens haar. Gelogen dus.
  zondag 13 januari 2013 @ 18:21:05 #301
21153 RAVW
Alleen maar feiten
pi_121512533
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 18:16 schreef macca728 het volgende:

[..]

Er was geen bus, geen tram en geen treinen meer volgens haar. Gelogen dus.
zeker als het 11 uur avonds is dan is er nog genoeg OV om mee te reizen
Dat zeker een stad als Den haag is dat geen luxe hoor zit je nu in het noorden of in het zuiden van het land waar je blij mag wezen dat er eens een bus komt ....
ja dan kan ik me nog wel iets indenken

maar ik ben zelf eens van Rotterdam naar Vld oost gelopen omdat ik de trein miste en geen zin had in nog meer geld uit te geven aan een taxi :)

dus lopen heb er wel ruim 4 uur over gedaan maar was thuis :) en dan na een avondje stappen in Denhaag (bluesnacht)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')