Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.quote:ad.nl
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
16-jarig meisje terecht door NS uit trein gezet
De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.
'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'
Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.
De NS heeft nog niet gereageerd op de zaak.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
'Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud'
[..]
Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
wie heeft zijn papieren niet op orde ..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:45 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid wegschuiven hè.
Ik bedoelde ook dat dat meisje d'r eigen verantwoordelijkheid probeerde af te schuiven op de NS.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
wie heeft zijn papieren niet op orde ..
okequote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook dat dat meisje d'r eigen verantwoordelijkheid probeerde af te schuiven op de NS.
Ben het met je eens hoor.
Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.
'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'
Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.
Ik ben er wel eens vies aangekeken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.
Gevaarlijk station? Volgens mij is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurd op station Moerwijk.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
14/15/16 jarige zwerven tegenwoordig de hele nacht op straat, goed aan de drugs, gangbangs zijn niet vreemd, gaan op vakantie naar de costa's maar lopen janken als je zwartrijdt en uit de trein gezet wordt
Slachtofferrolletje
Zal morgen wel weer boven komen dat het verhaal helemaal niet waar blijkt te zijn maar dat de dame gewoon weer eens te laat naar huis was gegaan nadat ze zich had laten palen door een zooi Pablo'squote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
14/15/16 jarige zwerven tegenwoordig de hele nacht op straat, goed aan de drugs, gangbangs zijn niet vreemd, gaan op vakantie naar de costa's maar lopen janken als je zwartrijdt en uit de trein gezet wordt
Slachtofferrolletje
En dat dus ook en op 10 minuten lopen een tram die naar Rijswijk gaatquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.
Gevaarlijk station? Volgens mij is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurd op station Moerwijk.
dat zeiden ze ook van Station Vlaardingen oost ...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
ach en hoe lang zou het lopen zijn geweest .. 20 min naar rijswijk , ze had het toch koud dus een beetje bewegingquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En dat dus ook en op 10 minuten lopen een tram die naar Rijswijk gaat
Dit is de reden waarom ik niet geloof dat we het hele verhaal horen. Ook tegenwoordig krijg je namelijk normaal gesproken dat aanbod. En je hoeft geen cash geld bij je te hebben daarvoor: je krijgt de keuze om de rekening naar huis te laten sturen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:00 schreef gers het volgende:
Wel raar dat ze geen kaartje kon kopen bij de conducteur vroegah kon je gewoon tegen een hoger tarief een kaartje kopen bij de conducteur.
Zo, het meisje had blijkbaar wel een kaartje maar niet het juiste. Dus een eiharde zwartrijder was het blijkbaar ook niet. Een foutje is zo gemaakt. Moet je dan om 23:00 en terwijl je weet dat er allerlei vertragingen zijn iemand een eenzaam en verlaten station opgooien? Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Insomnia_ het volgende:
Zie het probleem niet? Ze reed zwart.
Als je alleen met de trein reist is dat helemaal je eigen verantwoordelijkheid en heeft de NS daar totaal niets mee te maken.
Zal er wel als 23 hebben uit gezien en geen ID hebben kunnen laten zien.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.
Je weet dat als je de nazi's aanhaalt in een discussie dat je automatisch verloren hebt?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het triest. De duitsers deden in de tweede wereldoorlog ook wel dingen onder het mott: 'Befehl ist befehl'.
Niet honderd procent kloptquote:De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
Onverantwoord
Winterpeen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:21 schreef Copycat het volgende:
Een item van dik acht minuten? Winterkomkommer.
Wat heeft die vader er mee te maken eigenlijk?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:17 schreef beantherio het volgende:
Het meisje in kwestie: http://www.omroepwest.nl/(...)dochter-andy-tielman
Wat een jankverhaal. Ik geloof er geen zak van.
Die was blijkbaar een van de Thielman-broers, wat ooit bekende muzikanten waren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat heeft die vader er mee te maken eigenlijk?
Ja, en?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die was blijkbaar een van de Thielman-broers, wat ooit bekende muzikanten waren.
CNN BREAKING NEWS: DUTCH GIRL REMOVED FROM TRAIN. UNCONFIRMED REPORTS INDICATE THAT SHE CAME HOME AT 11.45. UN SECURITY COUNCIL GATHERS FOR AN EMERGENCY SESSION.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef LostFormat het volgende:
EN ZE WAS PAS KWART VOOR TWAALF THUIS.
We gaan nu enkel op het verhaal van het meisje af. Er zal zich wel wat meer hebben afgespeeld. Niemand wordt zomaar de trein uitgezet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zo, het meisje had blijkbaar wel een kaartje maar niet het juiste. Dus een eiharde zwartrijder was het blijkbaar ook niet. Een foutje is zo gemaakt. Moet je dan om 23:00 en terwijl je weet dat er allerlei vertragingen zijn iemand een eenzaam en verlaten station opgooien? Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.
Ik vind het triest. De duitsers deden in de tweede wereldoorlog ook wel dingen onder het mott: 'Befehl ist befehl'.
[..]
Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
Wat me waarschijnlijker lijkt (vooral nadat ik het filmpje heb gezien) is dat het meisje zelf de bitch heeft uitgehangen. Zo'n princessen-typje lijkt het me namelijk wel. Ik snap niet waarom de media zoveel vertrouwen heeft in het waarheidsgehalte van het verhaal van een 16-jarige. Op die leeftijd loog ik alles aan elkaar als ik mezelf in de nesten had gewerkt. En ik heb niet de indruk dat de jeugd van nu zoveel netter is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Het verhaal is zeker vaag en heel erg vreemd, vooral omdat het protocol normaal anders is (boete moeten betalen/kaartje kunnen kopen bij de conducteur). Wellicht was de dienstdoende conducteur wel een ongelooflijke eikel/had hij een kutdag/etc of was zij heel bitcherig en weigerde ze mee te doen.
De kant van de regelneukende chagrijnige conducteur?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:44 schreef RAVW het volgende:
En trouwens dit is wel weer 1 kant van het verhaal, zou graag de andere kant willen horen
Ik weet alsnog niet of dat een honderd procent goede reden is om iemand in de avond uit een trein te zetten, maar het zou de actie wat meer begrijpelijk maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat me waarschijnlijker lijkt (vooral nadat ik het filmpje heb gezien) is dat het meisje zelf de bitch heeft uitgehangen. Zo'n princessen-typje lijkt het me namelijk wel. Ik snap niet waarom de media zoveel vertrouwen heeft in het waarheidsgehalte van het verhaal van een 16-jarige. Op die leeftijd loog ik alles aan elkaar als ik mezelf in de nesten had gewerkt. En ik heb niet de indruk dat de jeugd van nu zoveel netter is.
O jawel, misschien leert ze er dan wat van. Hoewel dat onwaarschijnlijk is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef Specularium het volgende:
En het zal vast een bitch zijn, maar dan nog is dit nergens voor nodig.
Zeer goede toevoeging.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef LostFormat het volgende:
En een minderjarig kind mag dus niet om 23:00 de trein uit worden gezet. Maar de trein nemen rond die tijd is geen probleem? Want in een trein kan niks gebeuren?
Lulkoek, ik woon er ook in de buurtquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef error_404 het volgende:
Ik heb jaren in die buurt bij dat station gewoond en het is geen buurt voor 16jarige meisjes, zeker niet 's avonds. Nog een wonder dat ze niet verkracht is...
Koop je een nieuw kaartje en neem je de trein ernaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:45 schreef borbit het volgende:
Ja en doe moeder had geen auto, en kon dus onmogelijk vanuit rijswijk naar den haag moerwijk TREINSTATION komen_!
+1quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:35 schreef Xetran het volgende:
dat is maar een klein stukje lopen trouwens? mensen in de randstad die te lam zijn een klein stukje te lopen
Dit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Walgelijk hoe die moeder en die jongvolwassene de verantwoordelijkheid afschuiven op de NS. Je kan ook gewoon een taxi bellen in plaats van de politie.
Hoeft niet, er is een taxi standplaats aan het einde van het perron.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Walgelijk hoe die moeder en die jongvolwassene de verantwoordelijkheid afschuiven op de NS. Je kan ook gewoon een taxi bellen in plaats van de politie.
Boete betalen of volgende halte eruit en geldig kaartje kopen wordt heel vaak als optie gegeven. Conducteurs hwbben volgens mij meestal niet zo'n trek in bonnen uitschrijven, vooral als ze bijna bij de volgende station zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Het verhaal is zeker vaag en heel erg vreemd, vooral omdat het protocol normaal anders is (boete moeten betalen/kaartje kunnen kopen bij de conducteur).
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een conducteur zei 'ga er maar uit en koop maar een kaartje'. Altijd heb ik, of anderen in mijn omgeving, boetes moeten betalen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Boete betalen of volgende halte eruit en geldig kaartje kopen wordt heel vaak als optie gegeven. Conducteurs hwbben volgens mij meestal niet zo'n trek in bonnen uitschrijven, vooral als ze bijna bij de volgende station zijn.
Dus waar het op neerkomt is dat madame iets meer dan een half uur op een bewaakt en verlicht station moest wachten?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Hoe kan het nou onveilig zijn als er niemand is ?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
Ze had een verkeerd kaart dat is wat anders dan zwartrijden. Boete of bijbetalen is dan eerst aan de orde dan een jong iemand achterlaten op een blijkbaar als onveilig bekend staand station.
Nou inderdaad zie het probleem niet, er rijden toch ook nog bussen en trams buiten het station ? En als je in RIjswijk woont is het toch niet zo moeilijk. Bel desnoods je ouders.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:09 schreef ems. het volgende:
Ik ben all for de NS in een zwart daglicht zetten maar als je niet tegen dit soort problemen wilt oplopen moet je gewoon vroeger met de trein reizen en/of niet in de verkeerde trein stappen.
Dat je dan vervolgens meteen tegen de krant gaat huilen werkt niet in je voordeel, imo.
Of de tram of ze gaat gewoon lopen die 2 km.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:37 schreef Sheriam het volgende:
Iedereen kan eens een foutje maken, ik heb ook wel eens een verkeerd kaartje afgestempeld in alle jaren dat ik met de trein reis. En zelfs 1x de verkeerde code ingetoetst maar wel gewoon gepint en kaartje uit het vakje gegrist (haast, vroeg in de ochtend, nog niet wakker enzo). Maar ik vind het vreemd dat ze er zo uitgezet wordt, wil inderdaad wel eens de andere kant van dat verhaal horen... grote bek ofzo? En ze is erg weinig zelfredzaam voor iemand van 16, dan neem je toch zelf een taxi ofzo.
Ze had gewoon een enkeltje Rotterdam - Den Haag gekocht en had niet verwacht dat men om 2300 s' avonds nog zou controleren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
Ze had een verkeerd kaart dat is wat anders dan zwartrijden. Boete of bijbetalen is dan eerst aan de orde dan een jong iemand achterlaten op een blijkbaar als onveilig bekend staand station.
Die conducteur heeft haar gewoon de keuze gegeven natuurlijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef Murdera het volgende:
Maar het rare is toch wel dat ze niet de optie heeft om een boete te krijgen?
Boete = het originele kaartje dat je moet hebben voor die reis, plus 35 euro.
Als ik zwart rij, of de foute trein pak, verwacht ik een boete, waarbij ik het kaartje betaal omdat dat moet, en 35 euro betaal omdat ik fout zat.
Dit hoort altijd een optie te zijn.
Dus jij gaat er vanuit dat ze glashard liegt?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Die conducteur heeft haar gewoon de keuze gegeven natuurlijk.
Ze liegt niet, want ze zegt in dat interview (aan het begin iig) dat hij (of zij, kreeg ik niet mee) vaag iets heeft gezegd over een boete.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dus jij gaat er vanuit dat ze glashard liegt?
quote:Op zondag 13 januari 2013 01:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze liegt niet, want ze zegt in dat interview (aan het begin iig) dat hij (of zij, kreeg ik niet mee) vaag iets heeft gezegd over een boete.
quote:De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan.
Hoor het interview maar. De conductrice begon er wel over maar voordat ze er erg in had was ze al buiten.quote:
Er is een pannenkoekenhuis naastquote:Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef David Letterman het volgende:
Los van wie er nou fout zit, het is wel een kutstation...
Let nou maar op! Straks komt de NS met een verklaring dat de conducteur heeft gezegd dat ze kon kiezen tussen een boete of de trein verlaten. Zij heeft misschien niet goed geluisterd en is meteen naar buiten gelopen oid.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:18 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hoor het interview maar. De conductrice begon er wel over maar voordat ze er erg in had was ze al buiten.
Dus de conductrice heeft een meid van 16 met geweld er uitgezet ? Geloof er niets van.
En een bushalte en een tram, ze kon zo naar Den Haag.quote:
Iemand keek gek. Logisch dat je dan de politie belt natuurlijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:22 schreef macca728 het volgende:
[..]
En een bushalte en een tram, ze kon zo naar Den Haag.
En waarom belde ze de politie, haar moeder had toch een taxi geregeld, waarom moest de politie dat dan doen ?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En hoe had ze de boete betaalt ? Misschien had ze wel geen ID kaart. Ze had er ws op gerekend gewoon alsnog een kaartje te kunnen kopen of geen controle te krijgen.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:20 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Let nou maar op! Straks komt de NS met een verklaring dat de conducteur heeft gezegd dat ze kon kiezen tussen een boete of de trein verlaten. Zij heeft misschien niet goed geluisterd en is meteen naar buiten gelopen oid.
Boete is acceptgiro, geen IDkaart is gewoon een extra boete volgens mij.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe had ze de boete betaalt ? Misschien had ze wel geen ID kaart. Ze had er ws op gerekend gewoon alsnog een kaartje te kunnen kopen of geen controle te krijgen.
quote:Op zondag 13 januari 2013 01:23 schreef Murdera het volgende:
Laatst zag ik ook een meisje naar buiten gezet worden.
Bij kop en kont gepakt en eruit gegooid.Ze moeten zwartrijders standaard uit de trein zetten met boete, nu is het veels te makkelijk.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat denk ik.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze had een enkele reis en ging retour?
quote:Op zondag 13 januari 2013 01:23 schreef Murdera het volgende:
Laatst zag ik ook een meisje naar buiten gezet worden.
Bij kop en kont gepakt en eruit gegooid.Natuurlijk terecht. Ze moeten zwartrijders gewoon een treinverbod geven.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja maar conducteur moet wel zeker zijn van identiteit, anders contant betalen of politie erbij halen, maar voordat die komt.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:25 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Boete is acceptgiro, geen IDkaart is gewoon een extra boete volgens mij.
Ze had gewoon een enkeltje rotterdam o.i.d. gekocht en idd gedacht dat conducteuren een 9-17 baan is.
Tsja.. Ik weet het niet zeker! Ik denk niet dat het zover gekomen isquote:Op zondag 13 januari 2013 01:26 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar conducteur moet wel zeker zijn van identiteit, anders contant betalen of politie erbij halen, maar voordat die komt.
Ach, het kan fout gaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:25 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Natuurlijk terecht. Ze moeten zwartrijders gewoon een treinverbod geven.
Nou ja, ik weet niet of je een lijstje bij de hand hebt met de laatste taxiprijzen, dat is ook niet goedkoop..quote:Op zondag 13 januari 2013 01:26 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Dan is ze er nu nog goedkoop vanaf gekomen.
Ja ze had op Den Haag CS zogenaamd een kaartje Rotterdam-Rijswijk gekocht. Ja hoor.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:25 schreef Piet_Piraat het volgende:
Ze had een enkele reis en ging retour?
Zo hoort het ook.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:27 schreef Murdera het volgende:
[..]
Ach, het kan fout gaan.
Ik ben ook wel eens op de terugreis in de trein gaan zitten, en in de trein kwam ik er achter dat ik mijn retourkaartje kwijt was. Kan gebeuren.
Maar goed, ik zocht een conducteur op om het te melden, met het verzoek of ik bij de eerstvolgende halte eruit kon om een kaartje te halen, en dan geen boete kreeg.
En dat mocht.
Dat is niet logisch.. Dat is toch niet sneller?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ze had op Den Haag CS zogenaamd een kaartje Rotterdam-Rijswijk gekocht. Ja hoor.
Dus ws gewoon de intercity vanuit R'dam genomen en in Den Haag overgestapt in de stoptrein naar Rijswijk.
Sorry ik heb geen verstand van treinreizen.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:27 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja ze had op Den Haag CS zogenaamd een kaartje Rotterdam-Rijswijk gekocht. Ja hoor.
Dus ws gewoon de intercity vanuit R'dam genomen en in Den Haag overgestapt in de stoptrein naar Rijswijk.
Nou als ze nog lang moet wachten op een stoptrein naar Rjswijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat is niet logisch.. Dat is toch niet sneller?
Het is ook niet logisch om in Den Haag een kaartje te kopen met beginstation Rotterdam.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:28 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Dat is niet logisch.. Dat is toch niet sneller?
23.00 midden in de nacht ? Dus je mag met een enkeltje retour reizen, dan heb je intentie om te betalen ??? Is dat een nieuwe regel ?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:36 schreef Brum_brum het volgende:
Midden in de nacht in een van de laatste treinen iemand de trein uitschoppen omdat ze een kaartje heeft die de andere kant op gaat. Als het echt waar is zou ze met dat kaartje toch wel bewezen moeten hebben dat haar intentie niet was om zwart te rijden
.... Ik ben ooit door een conducteur uit de trein gezet omdat ik 20 minuten voor het einde van de spits in een 3/4e lege trein mijn fiets had meegenomen. Ik heb hem even zitten doorvragen over de voorwaarden op dat kaartje en hij kende ze niet eens de troeftoeter.
Je hebt het verhaal van de conducteur al gehoord?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:36 schreef Brum_brum het volgende:
Midden in de nacht in een van de laatste treinen iemand de trein uitschoppen omdat ze een kaartje heeft die de andere kant op gaat.
Blijkbaar niet, echt een slecht verhaal. En nog verkeerd opgeschreven ook, het meisje zei het anders dan wat er stond.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:36 schreef n00b13 het volgende:
Alles wat we nu hebben verzonnen, dat moet zo'n journalist toch ook kunnen!
De NS heeft de verantwoordelijkheid mensen- mn vrouwen en zeker jonge meisjes - niet om 11 uur s-avonds op een onveilige plek de trein uit te mieteren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef QBay het volgende:
Is de NS een kinderopvang? Nee dus. Volkomen terecht lijkt mij.
Zou ze misschien blut geweest zijn?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:59 schreef macca728 het volgende:
Ze had gewoon de bus moeten pakken, lijn 26 maar Den Haag HS.
Die reed nog wel een tijdje daar bij station Moerwijk.
Zo niet mag je gewoon blijven zitten.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:00 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een conducteur zei 'ga er maar uit en koop maar een kaartje'. Altijd heb ik, of anderen in mijn omgeving, boetes moeten betalen.
Dan pak je een taxi naar huis en laat je je ouders betalen bij thuiskomst. Zo moeilijk is het allemaal niet. Ik ging verdomme in mijn eentje door Londen heen toen ik 16 was met taxi, bus en metro. Ook om 23 uur 's avonds. Het is treurig gesteld met de zelfredzaamheid van de jeugd van tegenwoordig. Mijn opa liep in 1944 van bezet Utrecht naar bevrijd Nederland om bij de boeren voedsel te ronselen. Toen was er ook geen politie die aan de lijn bleef. Ik walg van dit soort mensen zonder ruggengraat die de verantwoordelijkheid voor hun eigen domme acties op anderen afschuiven. Toont mooi aan waarom er in Nederland zoveel mensen in de bijstand zitten.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zou ze misschien blut geweest zijn?
Ze zei zelf dat "er geen bussen en trams reden". Niet dat ze daar geen geld voor had.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:23 schreef Piet_Piraat het volgende:
[..]
Zou ze misschien blut geweest zijn?
ik heb nog maar een keer meegemaakt dat iemand wel een boete kreeg, en toen was het een arrogant kutkind en er liep een hele kudde controleurs door de trein.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 23:00 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
[..]
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een conducteur zei 'ga er maar uit en koop maar een kaartje'. Altijd heb ik, of anderen in mijn omgeving, boetes moeten betalen.
of dat ze gematst zou worden, want meisje.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:24 schreef macca728 het volgende:
[..]
En hoe had ze de boete betaalt ? Misschien had ze wel geen ID kaart. Ze had er ws op gerekend gewoon alsnog een kaartje te kunnen kopen of geen controle te krijgen.
Onzin, in dat geval een boete geven.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Insomnia_ het volgende:
Als je alleen met de trein reist is dat helemaal je eigen verantwoordelijkheid en heeft de NS daar totaal niets mee te maken.
Of mensen zien een meisje waarvan de verklaring gewoon aan alle kanten rammelt.quote:Op zondag 13 januari 2013 09:52 schreef matthijst het volgende:
Haha, losers lezen "indorocker" en dan maakt het niet meer uit wat de NS gedaan heeft; het kind was hoe dan ook fout. Al hadden ze het kind met trein en al overreden; had ze maar geen Indo moeten zijn.
Maar als er straks een keer sneeuw op de rails ligt.
Sinds wanneer is het nu weer mis met Indo's? Voor treinkapingen is ze paar decennia te laat.quote:Op zondag 13 januari 2013 09:52 schreef matthijst het volgende:
Haha, losers lezen "indorocker" en dan maakt het niet meer uit wat de NS gedaan heeft; het kind was hoe dan ook fout. Al hadden ze het kind met trein en al overreden; had ze maar geen Indo moeten zijn.
Onzin, een reiziger heeft zelf de verantwoordelijkheid om een geldig kaartje te kopen.quote:Op zondag 13 januari 2013 02:18 schreef Bluesdude het volgende:
[..]
De NS heeft de verantwoordelijkheid mensen- mn vrouwen en zeker jonge meisjes - niet om 11 uur s-avonds op een onveilige plek de trein uit te mieteren.
Ze wilde naar een volgend station wat 2 minuten verder was maar dat mocht niet.
Ze wilde een kaartje kopen bij de automaat op het perron, maar de conducteur wilde niet een minuutje wachten.
Dit is a-sociaal gedrag van de NS-dame.
Ze raakte een beetje in paniek, lijkt me, maar gelukkig was er een politie-agent aan de telefoon - die overigens wist van de onveiligheid op dat station - die voor haar aan de telefoon bleef.
Precies, want zestienjarige meisjes liegen sowieso nooit en conducteurs zijn allemaal fascisten. Met hun uniformfetisj en "gezag"...quote:Op zondag 13 januari 2013 10:13 schreef matthijst het volgende:
Conducteurs moeten gewoon niet meteen nazi-tje spelen als er een kind met een verkeerd kaartje in de trein zit. En d'r in ieder geval niet om 23:00 's avonds ergens de trein uitzetten en succes wensen.
Andy was best een goeie. Maar dit verhaal klopt niet.quote:
Op zondag 13
januari 2013 09:52 schreef
matthijst het
volgende:
Haha, losers lezen "indorocker" en dan maakt het niet meer uit wat de NS
gedaan heeft; het kind was hoe dan ook fout. Al hadden ze het kind met
trein en al overreden; had ze maar geen Indo moeten zijn.
Wie zegt mij dat die conducteur dat meteen heeft gedaan? Wellicht is er een lange discussie met een strontvervelende 16-jarige aan vooraf gegaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:13 schreef matthijst het volgende:
Conducteurs moeten gewoon niet meteen nazi-tje spelen als er een kind met een verkeerd kaartje in de trein zit. En d'r in ieder geval niet om 23:00 's avonds ergens de trein uitzetten en succes wensen.
Een verkeerd kaartje is nu eenmaal geen kaartje. Ik kan ook wel een enkeltje kopen en daar mooi retour mee reizen onder de noemer van: oh vergist ik dacht dat het een retourtje was.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef matthijst het volgende:
Voorlopig ga ik er vanuit dat ze een kaartje had.
En het zijn vast niet allemaal fascisten, maar je hebt er een aantal bij zitten die donders blij zijn dat ze een keer wat te vertellen hebben in dat trieste kutleventje van ze.
Nee hoor, die conducteur heeft natuurlijk meteen gezien dat het om de dochter van een bekende indo-rocker ging, dus stond zijn conclusie al op voorhand vast. Hij heeft gewacht tot ze in het ghetto aanbeland waren en haar daar, zonder dat daar een waarschuwing of discussie aan vooraf gegaan is, met grof geweld de trein uit gesmeten. Die kaartjes knippende nazi's zijn allemaal hetzelfde...quote:Op zondag 13 januari 2013 10:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wie zegt mij dat die conducteur dat meteen heeft gedaan? Wellicht is er een lange discussie met een strontvervelende 16-jarige aan vooraf gegaan.
Nicequote:Op zondag 13 januari 2013 10:22 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Precies, want zestienjarige meisjes liegen sowieso nooit en conducteurs zijn allemaal fascisten. Met hun uniformfetisj en "gezag"...
Leer mij conducteurs kennenquote:Op zondag 13 januari 2013 10:29 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Wie zegt mij dat die conducteur dat meteen heeft gedaan? Wellicht is er een lange discussie met een strontvervelende 16-jarige aan vooraf gegaan.
Er is ook een taxistandplaats.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:40 schreef Kadooosh het volgende:
https://maps.google.nl/ma(...)g=w&mra=ltm&t=m&z=14
Sorry hoor maar het is 2.6km lopen, bij bushaltes hangt altijd wel een kaart.
En dat de moeder geen auto heeft, so what kan je toch op de fiets met haar achterop
Allemaal nazi's hè? Eigenlijk is iedereen met een uniform gewoon een nazi...quote:
En een bushalte, 5 stops naar Den Haag HS ofzo waar wel mensen lopen, al zijn die no enger haha.quote:
Nou, dag gaat wat ver, maar goed.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:44 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Allemaal nazi's hè? Eigenlijk is iedereen met een uniform gewoon een nazi...
Als je een onschuldig kind van zestien midden in een ghetto, waar wolven, bontkragen en andere wilde dieren klaar staan om haar te verkrachten en op te peuzelen (maakt niet uit in welke volgorde) uit een rijdende trein smijt, ben je gewoon een nazi...quote:Op zondag 13 januari 2013 10:55 schreef matthijst het volgende:
[..]
Nou, dag gaat wat ver, maar goed.
Of het meisje wilde niet meewerken bij het uitschrijven van de boete. Ja, dan moet je de trein uit.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:06 schreef Jivis het volgende:
Los van het feit dat het een domme chick is; volgensmij is het nooit de bedoeling dat je de trein wordt uitgezet bij zwartrijden. Je betaalt dan de ritprijs en een boete van 35 euro, waarna het procesverbaal het vervoersbewijs is.
Het komt op mij over alsof de conducteur geen zin had om een boete uit te schrijven en voor de makkelijke weg koos.
Het komt op mij over dat het meisje zichzelf niet meer in de hand had waardoor communiceren niet meer mogelijk was. Het feit alleen al dat ze gelijk de politie belt als ze op het perron staat getuigt van een emotionele staat die niet de normale is. Een normaal acterend persoon zou immers gewoon even haar moeder bellen of ze even met de fiets langs wilt komen.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:06 schreef Jivis het volgende:
Los van het feit dat het een domme chick is; volgensmij is het nooit de bedoeling dat je de trein wordt uitgezet bij zwartrijden. Je betaalt dan de ritprijs en een boete van 35 euro, waarna het procesverbaal het vervoersbewijs is.
Het komt op mij over alsof de conducteur geen zin had om een boete uit te schrijven en voor de makkelijke weg koos.
Ghettoquote:Op zondag 13 januari 2013 11:02 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
Als je een onschuldig kind van zestien midden in een ghetto, waar wolven, bontkragen en andere wilde dieren klaar staan om haar te verkrachten en op te peuzelen (maakt niet uit in welke volgorde) uit een rijdende trein smijt, ben je gewoon een nazi...
Lees mijn vorige posts in dit topic ook eens...quote:Op zondag 13 januari 2013 11:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ghetto
Klets niet uit je nek als je de locatie niet kentdat grietje is nog te dom om te poepen als ze niet de halte af kan lopen om daar de bus OF tram OF taxi kan nemen OF max 30 minuten lopen.
En op 10 minuten lopen is er een tram die haar direct naar Station Rijswijk brengt
Er zit geen U, in interview.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:14 schreef Wokkel het volgende:
Dramaqueen.
"en er waren allemaal heel rare mensen die me de hele tijd aankeken en langs me liepen"
intervieuw
Dat station is een normaal stationnetje waar mensen wachten op de trein.
Of het meisje wilde niet betalen en ze had geen ID kaart bij zich. De conductrice heeft het wel degelijk over een boete gehad maar meisje was de trein al uit.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:06 schreef Jivis het volgende:
Ja gek een meisje van 16 dat met veel kabaal de trein uit wordt gezet en heel de tijd aan het bellen is. Al stond er volgens haar helemaal niemand op het station.....quote:Op zondag 13 januari 2013 11:14 schreef Wokkel het volgende:
Dramaqueen.
"en er waren allemaal heel rare mensen die me de hele tijd aankeken en langs me liepen"
intervieuw
Hij was sarcastischquote:Op zondag 13 januari 2013 11:09 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
Ghetto
Klets niet uit je nek als je de locatie niet kentdat grietje is nog te dom om te poepen als ze niet de halte af kan lopen om daar de bus OF tram OF taxi kan nemen OF max 30 minuten lopen.
En op 10 minuten lopen is er een tram die haar direct naar Station Rijswijk brengt
'Ze is veel te jong om alleen op een station achtergelaten te worden!'quote:Op zondag 13 januari 2013 11:12 schreef Nielsch het volgende:
Sowieso, dat die mensen hiervoor naar de media stappen zegt al genoeg. Onverantwoordelijke idioten die hun eigen domme fouten graag op anderen afschuiven.
Ze had een kaartje Rotterdam -> Rijswijk, een afstand die ze dagelijks aflegt volgens haar moeder.quote:Op zondag 13 januari 2013 10:28 schreef matthijst het volgende:
Voorlopig ga ik er vanuit dat ze een kaartje had.
En het zijn vast niet allemaal fascisten, maar je hebt er een aantal bij zitten die donders blij zijn dat ze een keer wat te vertellen hebben in dat trieste kutleventje van ze.
In dat geval wel ja. Maar ik moet zeggen dat ik wel vaker mee heb gemaakt dat mensen de trein uit werden gezet om alsnog een kaartje te kopen. Alleen was het dan overdag en hadden ze er vaak zelf geen moeite mee (want geen boete).quote:Op zondag 13 januari 2013 11:09 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Of het meisje wilde niet meewerken bij het uitschrijven van de boete. Ja, dan moet je de trein uit.
Ja, dat is het ook gewoon. Beetje hetzelfde als een enkeltje Amsterdam CS --> Alkmaar en dan in Den Helder op willens stappen om naar Alkmaar te gaan (compleet tegenovergestelde richting dus, op dezelfde lijn, niet eens hetzelfde traject). Dat is niet eens een grijs gebied, dat is gewoon bewust zwartrijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:26 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ze had een kaartje Rotterdam -> Rijswijk, een afstand die ze dagelijks aflegt volgens haar moeder.
Alleen zat ze in de trein van Den Haag Centraal naar Rotterdam! Den Haag Centraal ligt 3 stations verder van Rijswijk.
Dat noem ik zwartrijden.
Ik denk dat ze eerst de camerabeelden willen bekijken. Snap ik ook wel. Als het 16-jarige kind daar als een gek tegen die conductrice tekeer gaat staan ze toch een stuk sterker.quote:
Ik hoop dat TV West die beelden dan ook uitzendt.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:31 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Ik denk dat ze eerst de camerabeelden willen bekijken. Snap ik ook wel. Als het 16-jarige kind daar als een gek tegen die conductrice tekeer gaat staan ze toch een stuk sterker.
Ja hallo er liepen allemaal rare mensen en het is een levensgevaarlijke buurt volgens de familie Tielman!quote:Op zondag 13 januari 2013 11:34 schreef Nielsch het volgende:
En ik snap nog steeds niet waarom ze niet naar een taxi is gelopen. Dat kun je als 16-jarige toch ook wel verzinnen?
Daar zitten ook Noord-Afrikanen in. Allemaal verkrachters.quote:
Op zondag 13
januari 2013 11:34 schreef
Nielsch het
volgende:
En ik snap nog steeds niet waarom ze niet naar een taxi is gelopen. Dat
kun je als 16-jarige toch ook wel verzinnen?
En ook volgens de taxichauffeur en de politie. Nou waarom kwam die politie dan niet gelijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:35 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ja hallo er liepen allemaal rare mensen en het is een levensgevaarlijke buurt volgens de familie Tielman!
Mamma zag er niet uit als iemand die de fiets pakt.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
En ook volgens de taxichauffeur en de politie. Nou waarom kwam die politie dan niet gelijk.
En waarom kwam mama niet even met haar fiets langs.
Het was koud.quote:
Op zondag 13
januari 2013 11:36 schreef
macca728 het
volgende:
[..]
En ook volgens de taxichauffeur en de politie. Nou waarom kwam die
politie dan niet gelijk.
En waarom kwam mama niet even met haar fiets langs.
[..]
Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
In rijswijk wonen geen Noord Afrikanen idd...quote:
Op zondag 13
januari 2013 11:39 schreef
Nielsch het
volgende:
Ze wilde naar Rijswijk toch? Ik ben daar wel eens geweest voor mijn
werk, met de trein. In mijn herinnering kwam ik daar ondergronds aan.
Ook heel gevaarlijk, want donker en verlaten. Maar goed, ik begrijp dat
daar uitstappen geen probleem was geweest voor moeder en kind?
Ja ondergronds en daar is ook niemand.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef Nielsch het volgende:
Ze wilde naar Rijswijk toch? Ik ben daar wel eens geweest voor mijn werk, met de trein. In mijn herinnering kwam ik daar ondergronds aan. Ook heel gevaarlijk, want donker en verlaten. Maar goed, ik begrijp dat daar uitstappen geen probleem was geweest voor moeder en kind?
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef macca728 het volgende:
Ze liegt wel dat meisje, er reden nog wel treinen.
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Zaterdag is op internet een hoop consternatie ontstaan nadat het verhaal naar buiten kwam dat een NS-conductrice vrijdag om kwart voor elf een meisje uit de trein had gezet in station Den Haag Moerwijk.
Ze reisde met de Sprinter van halfelf van Den Haag Centraal richting Dordrecht en werd bij Den Haag Moerwijk gecontroleerd. Daar bleek dat ze met een ongeldig kaartje reisde (eerder gebruikt) en daarop werd ze uit de trein gezet.
Bij Omroep West heeft ze zaterdag haar verhaal voor de camera gedaan, net zoals haar moeder. Daarin vertelde ze dat ze uit de trein werd gezet op Moerwijk, waarna bleek dat haar trein de laatste was en alle treinen vertraagd reden (feitelijk onjuist; er reden nog vier treinen na en op tijd) en er alleen maar een tram was, die de verkeerde kant op reed. Daarop heeft ze de politie gebeld, die aan de lijn bleef totdat een door haar moeder gebelde taxi arriveerde.
Op internet is op meerdere plaatsen een hevige discussie losgebarsten over het handelen van de conductrice en het meisje zelf. Een officiële reactie van de NS is er nog niet.
Is dat zo, of vind jij dat?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:06 schreef Jivis het volgende:
Ja sprinters en die stopten wel bij Moerwijk en Rijswijk. Het gaat hier niet over intercity's want die rijdne heel de nacht door. Check anders NS.nl dan kan je dat zelf ook zien.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:45 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet?
Er reden nog 4 stoptreinen na 22.34, welke dus stoppen op Moerwijk en Rijswijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:45 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet?
En die reden op tijd volgens treinreiziger.nl. Lijkt me ook sterk dat ze alle 4 uitgevallen zijn.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er reden nog 4 stoptreinen na 22.34, welke dus stoppen op Moerwijk en Rijswijk.
23.04
23.34
00.04
00.34
Gaan excuses wel aanbieden, weet ik zeker.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:49 schreef Copycat het volgende:
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar een NS-reactie. Dit verhaal heeft alle potentie om enorm te backfire-en.
quote:Op zondag 13 januari 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er reden nog 4 stoptreinen na 22.34, welke dus stoppen op Moerwijk en Rijswijk.
23.04
23.34
00.04
00.34
Gewoon een ordinaire zwartrijder dus.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef macca728 het volgende:
Ze liegt wel dat meisje, er reden nog wel treinen.
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Zaterdag is op internet een hoop consternatie ontstaan nadat het verhaal naar buiten kwam dat een NS-conductrice vrijdag om kwart voor elf een meisje uit de trein had gezet in station Den Haag Moerwijk.
Ze reisde met de Sprinter van halfelf van Den Haag Centraal richting Dordrecht en werd bij Den Haag Moerwijk gecontroleerd. Daar bleek dat ze met een ongeldig kaartje reisde (eerder gebruikt) en daarop werd ze uit de trein gezet.
Bij Omroep West heeft ze zaterdag haar verhaal voor de camera gedaan, net zoals haar moeder. Daarin vertelde ze dat ze uit de trein werd gezet op Moerwijk, waarna bleek dat haar trein de laatste was en alle treinen vertraagd reden (feitelijk onjuist; er reden nog vier treinen na en op tijd) en er alleen maar een tram was, die de verkeerde kant op reed. Daarop heeft ze de politie gebeld, die aan de lijn bleef totdat een door haar moeder gebelde taxi arriveerde.
Op internet is op meerdere plaatsen een hevige discussie losgebarsten over het handelen van de conductrice en het meisje zelf. Een officiële reactie van de NS is er nog niet.
Doet het al. Op twitter, AD.nl en hier is de consensus toch wel dat het vooral haar hele eigen schuld, dikke bult is en dat ze niet zo moet janken en behoorlijk onverantwoordelijk is voor haar leeftijd. En terecht.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:49 schreef Copycat het volgende:
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar een NS-reactie. Dit verhaal heeft alle potentie om enorm te backfire-en.
Ja het is simpel, ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk (wat ze elke dag reisde volgens moeder) en dacht even zwart te reizen, wat ze daarvoor ook al had gedaan ws anders was ze niet in Den Haag geweest.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon een ordinaire zwartrijder dus.
Move along people nothing to see here.
Wat ik nog vergeten ben, de andere kant op rijden ze om 22.52, 23.22, 23.52 en 00.24. Als ze die had gepakt stond ze dus weer even later op Den Haag Centraal.quote:
Naar de NS reactie, die is er nog niet. Of wel?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doet het al. Op twitter, AD.nl en hier is de consensus toch wel dat het vooral haar hele eigen schuld, dikke bult is en dat ze niet zo moet janken en behoorlijk onverantwoordelijk is voor haar leeftijd. En terecht.
Moet die er komen ? Ze moeten de beelden op het journaal uitzenden en daarna die moeder voor de camera halen en het meisje, waarom ze gelogen heeft. NS zou imageschade moeten eisen als dat verhaal niet waar is geweestquote:Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Naar de NS reactie, die is er nog niet. Of wel?
Oh zo. Geen idee of dat een backfire gaat worden. Vooralsnog komt het meisje er op internet niet heel lekker vanaf. En terecht natuurlijk. Je bent wel enorm triest als je als 16-jarige zo onverantwoordelijk bent en dan met zo'n jankverhaal naar te pers stapt. Afijn, ik denk dat de NS eerst de camerabeelden wil bekijken, die hangen namelijk in alle sprinters, en daarna een reactie gaat geven.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Naar de NS reactie, die is er nog niet. Of wel?
Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Moet die er komen ? Ze moeten de beelden op het journaal uitzenden en daarna die moeder voor de camera halen en het meisje, waarom ze gelogen heeft. NS zou imageschade moeten eisen als dat verhaal niet waar is geweest
Moeten ze nooit doen als het verhaal bj elkaar gelogen is.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:56 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.
Als blijkt dat dit meisje en haar moeder inderdaad een lulverhaal hebben opgehangen, lijken mij excuses verre van op hun plek.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:56 schreef Zucht93 het volgende:
Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.
Ik weet zeker dat ze dat gaan doen al is het misschien onterecht. Punt is dat het meisje uit de trein is gezet, het was donker, ze is jong, blabla. Weer een reden dat mensen nu negatief tegenover NS staan, dus ja, ik weet wel zeker dat er excuses komen.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als blijkt dat dit meisje en haar moeder inderdaad een lulverhaal hebben opgehangen, lijken mij excuses verre van op hun plek.
Den Haag Centraal om 12 uur s' nachtsquote:Op zondag 13 januari 2013 11:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat ik nog vergeten ben, de andere kant op rijden ze om 22.52, 23.22, 23.52 en 00.24. Als ze die had gepakt stond ze dus weer even later op Den Haag Centraal.
Samengevat: Elk kwartier stopte er een trein voor madam.
dat zei ik ook tegen een vriendin van mij dat verhaal klopt gewoon niet..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:58 schreef Wokkel het volgende:
DIt verhaal is gewoon dikke onzin, als je op Rijswijk moet zijn vanuit Den Haag dan ken je station Moerwijk. Loop het perron af en voila...de tram! Verder zit er een hele fijne pizza tent op het hoekje waar je met alle egards wordt behandeld terwijl je op de tram wacht. Daarnaast is het geen onveilig station, dikke onzin.
Waardoor het voor 15-jarige kutmarokkaantjes weer een stuk makkelijk gaat worden om zwart te rijden. Bedankt, meisje!quote:Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Moeten ze nooit doen als het verhaal bj elkaar gelogen is.
Maar ze zullen het wel doen ja en dan als beleid dat iedereen onder de 18 niet meer de trein uit mag wordne gezet ook al hebben ze geen kaartje, geen geld en geen ID.
Dat Andy Tielman ook op z'n zestig nog een seriöze eckte eyndbaas was.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:19 schreef RobertoCarlos het volgende:
Even tussendoor: dit meisje is 16 en is de dochter van een man die in 2011 op 75-jarige leeftijd is overleden. Wat is de moraal van dit verhaal?
Inderdaad, alle conducteurs zijn nazi's en alle mannen die zich om 23:00 op station Den Haag Moerwijk bevinden zijn verkrachters!quote:Op zondag 13 januari 2013 12:20 schreef n00b13 het volgende:
En, je zal maar op dat station hebben gestaan om 2300 die avond.
Word je nu toch mooi afgeschilderd als verkrachter!
Je moe ttoch ergens naar kijken tijdens het wachten.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:14 schreef Wokkel het volgende:
Dramaqueen.
intervieuw
Superknap inderdaad.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:28 schreef Ringo het volgende:
Ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk. Hoe kom je dan in godsnaam op Moerwijk terecht, vanaf Den Haag HS, zonder te weten dat je kaartje niet klopt?.
Sterker nog: Andy had zelf gewoon zo'n chickie live op de station gepakt -> sex, drugs en rock 'n roll in de meest pure vorm....quote:Op zondag 13 januari 2013 12:26 schreef Ringo het volgende:
Andy zelf was gewoon over het spoor naar huis gelopen. Rock n roll jewettz.
Een puber die om 11 uur in de avond op straat wordt gezet en dan 'in paniek' is? Dochter van een rocker en dan zo reageren?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Ja alsof meisjes van 16 nooit na 11 uur buiten komen, ik zie ze om 4 uur nog rondlopen.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:33 schreef Chahna het volgende:
[..]
Een puber die om 11 uur in de avond op straat wordt gezet en dan 'in paniek' is? Dochter van een rocker en dan zo reageren?
Daarnaast, ... 11 uur is het geen nacht en de bussen stoppen gewoon in Moerwijk.
Gevalletje aandacht zoeken van het meisje.
Ja dat had die verslaggever moeten vragen, maar ze ging elke dag van Rotterdam naar Rijswijk, dus ws was het een oud kaartje van die middag ofzo. Het is niet dat ze een fout kaartje had gekocht.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:30 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Superknap inderdaad.
Vertrekspoor wijzigen moet je wel bewust voor kiezen zegmaar...
Maar wat ik al eerder zei: Ze dacht gewoon dat conducteuren een 9-17 baan is.
De NS heeft duidelijk niets geleerd van hun foute oorlogsverleden. Joden naar vernietigingskampen vervoeren, 16-jarige meisjes voor de wolven en verkrachters gooien. Wat een nazi's...quote:Op zondag 13 januari 2013 12:42 schreef Red_85 het volgende:
[..]
Walgelijk. Maar typisch ns van tegenwoordig.
De waarheid zit in dat kaartje, als je dat te zien krijgt...quote:Op zondag 13 januari 2013 12:36 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja dat had die verslaggever moeten vragen, maar ze ging elke dag van Rotterdam naar Rijswijk, dus ws was het een oud kaartje van die middag ofzo. Het is niet dat ze een fout kaartje had gekocht.
Wat?quote:Op zondag 13 januari 2013 13:03 schreef DDDDDaaf het volgende:
[..]
De NS heeft duidelijk niets geleerd van hun foute oorlogsverleden. Joden naar vernietigingskampen vervoeren, 16-jarige meisjes voor de wolven en verkrachters gooien. Wat een nazi's...
Dat je dit er nou weer bij moet denken.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Waardoor het voor 15-jarige kutmarokkaantjes weer een stuk makkelijk gaat worden om zwart te rijden. Bedankt, meisje!
Whut? Omdat ze de dochter van een rocker is kan ze niet bang zijn op een donker station?quote:Op zondag 13 januari 2013 12:33 schreef Chahna het volgende:
[..]
Dochter van een rocker en dan zo reageren?
Tenzij Marokkaan.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:22 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Inderdaad, alle conducteurs zijn nazi's en alle mannen die zich om 23:00 op station Den Haag Moerwijk bevinden zijn verkrachters!
Dat zijn sletjes die er om vragen, dat arme meisje dat door de NS de trein is gezet niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:34 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja alsof meisjes van 16 nooit na 11 uur buiten komen, ik zie ze om 4 uur nog rondlopen.
Precies. Alle vrouwen die na twaalven nog buiten lopen vragen erom!!!1quote:Op zondag 13 januari 2013 13:13 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dat zijn sletjes die er om vragen, dat arme meisje dat door de NS de trein is gezet niet.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Als de NS nu met een beleid komt dat minderjarigen niet de trein uit hoeven als ze zwart rijden, en ook niet mee hoeven te werken bij het uitschrijven van hun boete, dan zie ik daar zeker onze prettige Marokkaanse medemens van profiteren.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:11 schreef Ziba het volgende:
Dat je dit er nou weer bij moet denken.Prachtig hoe Marokkanen er altijd bij betrokken worden al hebben Marokkanen d'r in deze niks mee te maken.
In die zin zouden alle jongeren daarvan toch gaan profiteren... De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de NS nu met een beleid komt dat minderjarigen niet de trein uit hoeven als ze zwart rijden, en ook niet mee hoeven te werken bij het uitschrijven van hun boete, dan zie ik daar zeker onze prettige Marokkaanse medemens van profiteren.
Of aan die poolse jongen die alleen met 200 euro van Italie naar Polen reed.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb niet zoveel op met het zeilmeisje, maar dit treinmeisje mag wel eens een voorbeeld nemen aan NWS / Laura Dekker #62 Auckland
Natuurlijk. Niet enkel Marokkanen.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:38 schreef n00b13 het volgende:
[..]
In die zin zouden alle jongeren daarvan toch gaan profiteren... De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
Dan hoeft niemand onder de 17 of met babyface meer te betalenquote:Op zondag 13 januari 2013 13:23 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Als de NS nu met een beleid komt dat minderjarigen niet de trein uit hoeven als ze zwart rijden, en ook niet mee hoeven te werken bij het uitschrijven van hun boete, dan zie ik daar zeker onze prettige Marokkaanse medemens van profiteren.
Zij vroeg er ook om. Ze ging immers laat reizen. Als ze dat zo eng vindt moet ze gewoon eerder vertrekken of goed opletten.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:13 schreef Oldie57 het volgende:
[..]
Dat zijn sletjes die er om vragen, dat arme meisje dat door de NS de trein is gezet niet.
Dat blijkt wel, een groter zeikmeisje is er nauwelijks. En ze had nou juist veel problemen met NL instanties waardoor ze maar lekker ging zeilen zodat ze ook niet naar school hoefde. Terwijl ze trouwens bij het zeilen (ook tijdens de reis) veel hulp van een team bij heeft gekregen.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:26 schreef Nielsch het volgende:
Ik heb niet zoveel op met het zeilmeisje, maar dit treinmeisje mag wel eens een voorbeeld nemen aan NWS / Laura Dekker #62 Auckland
En bewust zwart.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:46 schreef ems. het volgende:
[..]
Zij vroeg er ook om. Ze ging immers laat reizen. Als ze dat zo eng vindt moet ze gewoon eerder vertrekken of goed opletten.
En krokodillentranen tegenover de krant waarvan de enige reden dat het geplaatst wordt is omdat ze de 'dochter van' is.quote:
De NS heeft een vergunning van de overheid om uberhaupt met hun treintjes te mogen spelen. Gevolg hiervan is dat ze niet lukraak mensen de toegang mogen ontzeggen.quote:Op zondag 13 januari 2013 13:38 schreef n00b13 het volgende:
De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
Bron?quote:Op zondag 13 januari 2013 14:19 schreef OEM het volgende:
[..]
De NS heeft een vergunning van de overheid om uberhaupt met hun treintjes te mogen spelen. Gevolg hiervan is dat ze niet lukraak mensen de toegang mogen ontzeggen.
http://www.rijksoverheid.(...)rconcessie-2005.htmlquote:
Daar staat niets over zwartrijders, de NS heeft natuurlijk geen zorgplicht jegens niet-klanten.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:32 schreef OEM het volgende:
[..]
http://www.rijksoverheid.(...)rconcessie-2005.html
Artikel 6: Zorgplicht
NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor zorg dat:
...
c. de treinen toegankelijk zijn voor een ieder;
Denk niet dat ze daarmee ook zwartrijders bedoelen.quote:
Op zondag 13
januari 2013 14:32 schreef
OEM het volgende:
[..]
Artikel
6: Zorgplicht
NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor
zorg dat:
...
Dus iedere dakloze mag voortaan in de trein slapen ? Wat een onzin.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:32 schreef OEM het volgende:
[..]
Artikel 6: Zorgplicht
NS draagt op de wijze als beschreven in de artikelen 8, 9 en 10 ervoor zorg dat:
...
Nee dat lijkt me ook niet. Maar ik had niet de indruk dat je met jouw opmerking alleen zwartrijders bedoelde (zeker gezien de redenering in de opmerking):quote:Op zondag 13 januari 2013 14:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daarmee ook zwartrijders bedoelen.
quote:De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
daarmee bedoelde ik dat de trein geen publieke ruimte is.quote:
Op zondag 13
januari 2013 14:46 schreef
OEM het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me ook niet. Maar ik had niet de indruk dat je met jouw
opmerking alleen zwartrijders bedoelde (zeker gezien de redenering in de
opmerking):
[..]
Kortom: je praat poep. Maar toch bedankt voor jouw, ongetwijfeld goed bedoelde, bijdragequote:Op zondag 13 januari 2013 14:19 schreef OEM het volgende:
[..]
De NS heeft een vergunning van de overheid om uberhaupt met hun treintjes te mogen spelen. Gevolg hiervan is dat ze niet lukraak mensen de toegang mogen ontzeggen.
quote:Op zondag 13 januari 2013 14:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daarmee ook zwartrijders bedoelen.
In tegenstelling tot jouw voornamelijk offtopic en quasi humoristische bijdragen in dit topic.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar toch bedankt voor jouw, ongetwijfeld goed bedoelde, bijdrage
Ik kom regelmatig op Den Haag CS op alle tijdstippen van de dag en nacht, nog nooit iets meegemaakt daar. Volop politie etc dus weinig te vrezen.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Den Haag Centraal om 12 uur s' nachts
dat is wel heel vreemd dan moet je geloof ik nog over stappen ook want de trein gaat afvan rdam naar schiedam, delft en dan rijswijk...quote:Op zondag 13 januari 2013 12:28 schreef Ringo het volgende:
Ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk. Hoe kom je dan in godsnaam op Moerwijk terecht, vanaf Den Haag HS, zonder te weten dat je kaartje niet klopt?.
nee dat zeker niet ligt tegen schilderswijk / spoorwijk aanquote:Op zondag 13 januari 2013 16:06 schreef icloud het volgende:
Ligt station moerwijk dan echt in de middle of nowhere ?
Als ze nu ergens in de middle of nowhere eruit was gegooid op een klein stationnetje midden in de weilanden ergens in groningen ofzo dan snap ik de reactie maar dit ligt gewoon midden in de stad!!!!quote:Op zondag 13 januari 2013 16:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee dat zeker niet ligt tegen schilderswijk / spoorwijk aan
[ afbeelding ]
ja met om de kwartier een tram , 12 min een bus en om de 5 min rijd er wel een taxi langsquote:Op zondag 13 januari 2013 16:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Als ze nu ergens in de middle of nowhere eruit was gegooid op een klein stationnetje midden in de weilanden ergens in groningen ofzo dan snap ik de reactie maar dit ligt gewoon midden in de stad!!!!
Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16quote:Op zondag 13 januari 2013 16:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja met om de kwartier een tram , 12 min een bus en om de 5 min rijd er wel een taxi langs
Dus vandaar ook vele reacties
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Insomnia_ het volgende:
Op max 10 minuten lopen/ slenteren rijdt een tram die ook weer op Rijswijk station uitkomt dus ook dat kulexcuus gaat niet doorquote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16
Lopenquote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16
Mwoah. Er stopten die avond dus nog wel treinen. Ze zegt daarnaast ook dat er geen bussen en trams reden, terwijl er daar iedere 10 minuten wel iets langskomt - waaronder een bus en tram die ze gewoon had kunnen nemen om op station Rijswijk te komen (en als ze dat niet wist had ze het ook aan de bestuurders kunnen vragen). Dus helemaal de waarheid spreken doet ze sowieso niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:45 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Dat had die verslaggever moeten vragen, zijn relevante vragen ipv 3x zeggen hoe onveilig dat station wel niet zou zijn geweest.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:38 schreef Grouch het volgende:
[..]
Mwoah. Er stopten die avond dus nog wel treinen. Ze zegt daarnaast ook dat er geen bussen en trams reden, terwijl er daar iedere 10 minuten wel iets langskomt - waaronder een bus en tram die ze gewoon had kunnen nemen om op station Rijswijk te komen (en als ze dat niet wist had ze het ook aan de bestuurders kunnen vragen). Dus helemaal de waarheid spreken doet ze sowieso niet.
Waar ik nog over twijfel zijn:
a) haar claim dat ze niet wist dat haar kaartje verkeerd was, terwijl het een kaartje vanaf Rotterdam betrof en ze vanaf Den Haag was vertrokken. Je moet immers best moeite doen om het vertrekstation op een NS automaat aan te passen... maar misschien had ze het eerder op Rotterdam gekocht voor ze naar Den Haag ging en dat over het hoofd gezien. Misschien. Mogelijk.
b) haar claim dat ze de trein is uitgezet zonder dat de conducteur haar de kans gaf een boete te betalen. Waar ik vooral benieuwd aan ben is hoe ze de trein uit is gezet. Gegooid ? Fysiek geweld ?
Dat moet op camerabeelden staan.
Het meisje vertelde dat ze deze mogelijkheid inderdaad geboden kreeg, maar dat ze het stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:00 schreef macca728 het volgende:
Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om alsnog een kaartje op het perron te kopen, zolang de trein stilstaat.
Ik heb wel eens een docu gezien waar mensen uit het Gooi op expeditie gingen naar de grote stad, en van de ene verbazing in de andere vielen, net als ik trouwensquote:Op zondag 13 januari 2013 17:00 schreef Ringo het volgende:
Het geeft maar aan hoe wereldvreemd sommige mensen in hun coconnetje bivakkeren.
Zo ken ik mensen die serieus denken dat er in elke tramrit minstens één steekpartij of gewapende roofoverval plaatsvindt.
Dezelfde lui die als bange katten, tas tegen de borst gedrukt, door de binnenstad sluipen.![]()
Niet eens per ongeluk. Ze had een kaartje Rotterdam - Rijswijk en ze vertrok van Den Haag naar Rijswijk. Dat is een beetje hetzelfde als een kaartje Amsterdam - Alkmaar hebben en dan in Den Helder opstappen om naar Alkmaar te gaan. Je gaat mij niet vertellen dat je op Den Haag CS per ongeluk een kaartje van Rotterdam naar Rijswijk koopt. Dat is gewoon dikke onzin. Dan moet je namelijk een anders beginstation instellen op de automaat en dat doe je niet "per ongeluk"quote:Op zondag 13 januari 2013 18:11 schreef Gia het volgende:
M.a.w. zij heeft, per ongeluk, een verkeerd kaartje gekocht, en vindt dat ze niet nog meer geld uit hoeft te geven. Dus, uitstel van betaling of een kaartje kopen naar Rijswijk vertikt ze.
Daarom belde ze natuurlijk, gratis, 112, en liet het aan de politie over om contact met de ouders te krijgen.
Ze had ook zelf haar moeder kunnen bellen.
Gewoon een kaartje van de dag daarvoor of van die middag want het traject Rotterdam-Rijswijk deed ze dagelijks volgens mama. Dus ja opzettelijk zwart rijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet eens per ongeluk. Ze had een kaartje Rotterdam - Rijswijk en ze vertrok van Den Haag naar Rijswijk. Dat is een beetje hetzelfde als een kaartje Amsterdam - Alkmaar en dan in Den Helder opstappen om naar Alkmaar te gaan. Je gaat mij niet vertellen dat je op Den Haag per ongeluk een kaartje van Rotterdam naar Rijswijk koopt. Dat is gewoon dikke onzin. Dan moet je namelijk een anders beginstation instellen op de automaat en dat doe je niet "per ongeluk"
Er was geen bus, geen tram en geen treinen meer volgens haar. Gelogen dus.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:15 schreef CARLAK het volgende:
Wat een raar verhaal van dit meisje. Ze doet net of ze in de middle of nowhere zat terwijl ze gewoon in Den Haag zat. De afstand was twee minuutjes per trein. Tipisch gevalletje van verwende westerlingen.
zeker als het 11 uur avonds is dan is er nog genoeg OV om mee te reizenquote:Op zondag 13 januari 2013 18:16 schreef macca728 het volgende:
[..]
Er was geen bus, geen tram en geen treinen meer volgens haar. Gelogen dus.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |