Nee dat lijkt me ook niet. Maar ik had niet de indruk dat je met jouw opmerking alleen zwartrijders bedoelde (zeker gezien de redenering in de opmerking):quote:Op zondag 13 januari 2013 14:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daarmee ook zwartrijders bedoelen.
quote:De treinen zijn eigendom van de NS en ze mogen iedereen de toegang tot die treinen ontzeggen.
daarmee bedoelde ik dat de trein geen publieke ruimte is.quote:
Op zondag 13
januari 2013 14:46 schreef
OEM het volgende:
[..]
Nee dat lijkt me ook niet. Maar ik had niet de indruk dat je met jouw
opmerking alleen zwartrijders bedoelde (zeker gezien de redenering in de
opmerking):
[..]
Kortom: je praat poep. Maar toch bedankt voor jouw, ongetwijfeld goed bedoelde, bijdragequote:Op zondag 13 januari 2013 14:19 schreef OEM het volgende:
[..]
De NS heeft een vergunning van de overheid om uberhaupt met hun treintjes te mogen spelen. Gevolg hiervan is dat ze niet lukraak mensen de toegang mogen ontzeggen.
quote:Op zondag 13 januari 2013 14:36 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Denk niet dat ze daarmee ook zwartrijders bedoelen.
In tegenstelling tot jouw voornamelijk offtopic en quasi humoristische bijdragen in dit topic.quote:Op zondag 13 januari 2013 14:57 schreef RobertoCarlos het volgende:
Maar toch bedankt voor jouw, ongetwijfeld goed bedoelde, bijdrage
Ik kom regelmatig op Den Haag CS op alle tijdstippen van de dag en nacht, nog nooit iets meegemaakt daar. Volop politie etc dus weinig te vrezen.quote:Op zondag 13 januari 2013 12:05 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Den Haag Centraal om 12 uur s' nachts
dat is wel heel vreemd dan moet je geloof ik nog over stappen ook want de trein gaat afvan rdam naar schiedam, delft en dan rijswijk...quote:Op zondag 13 januari 2013 12:28 schreef Ringo het volgende:
Ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk. Hoe kom je dan in godsnaam op Moerwijk terecht, vanaf Den Haag HS, zonder te weten dat je kaartje niet klopt?.
nee dat zeker niet ligt tegen schilderswijk / spoorwijk aanquote:Op zondag 13 januari 2013 16:06 schreef icloud het volgende:
Ligt station moerwijk dan echt in de middle of nowhere ?
Als ze nu ergens in de middle of nowhere eruit was gegooid op een klein stationnetje midden in de weilanden ergens in groningen ofzo dan snap ik de reactie maar dit ligt gewoon midden in de stad!!!!quote:Op zondag 13 januari 2013 16:13 schreef RAVW het volgende:
[..]
nee dat zeker niet ligt tegen schilderswijk / spoorwijk aan
[ afbeelding ]
ja met om de kwartier een tram , 12 min een bus en om de 5 min rijd er wel een taxi langsquote:Op zondag 13 januari 2013 16:15 schreef icloud het volgende:
[..]
Als ze nu ergens in de middle of nowhere eruit was gegooid op een klein stationnetje midden in de weilanden ergens in groningen ofzo dan snap ik de reactie maar dit ligt gewoon midden in de stad!!!!
Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16quote:Op zondag 13 januari 2013 16:17 schreef RAVW het volgende:
[..]
ja met om de kwartier een tram , 12 min een bus en om de 5 min rijd er wel een taxi langs
Dus vandaar ook vele reacties
Dit inderdaad.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Insomnia_ het volgende:
Zie het probleem niet? Ze reed zwart.
Als je alleen met de trein reist is dat helemaal je eigen verantwoordelijkheid en heeft de NS daar totaal niets mee te maken.
Op max 10 minuten lopen/ slenteren rijdt een tram die ook weer op Rijswijk station uitkomt dus ook dat kulexcuus gaat niet doorquote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16
Lopenquote:Op zondag 13 januari 2013 16:21 schreef macca728 het volgende:
[..]
Ja maar die tram kwam niet langs haar huis en die bus ook niet. Ja wat doe je dan als meid van 16
Mwoah. Er stopten die avond dus nog wel treinen. Ze zegt daarnaast ook dat er geen bussen en trams reden, terwijl er daar iedere 10 minuten wel iets langskomt - waaronder een bus en tram die ze gewoon had kunnen nemen om op station Rijswijk te komen (en als ze dat niet wist had ze het ook aan de bestuurders kunnen vragen). Dus helemaal de waarheid spreken doet ze sowieso niet.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:45 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet?
Dat had die verslaggever moeten vragen, zijn relevante vragen ipv 3x zeggen hoe onveilig dat station wel niet zou zijn geweest.quote:Op zondag 13 januari 2013 17:38 schreef Grouch het volgende:
[..]
Mwoah. Er stopten die avond dus nog wel treinen. Ze zegt daarnaast ook dat er geen bussen en trams reden, terwijl er daar iedere 10 minuten wel iets langskomt - waaronder een bus en tram die ze gewoon had kunnen nemen om op station Rijswijk te komen (en als ze dat niet wist had ze het ook aan de bestuurders kunnen vragen). Dus helemaal de waarheid spreken doet ze sowieso niet.
Waar ik nog over twijfel zijn:
a) haar claim dat ze niet wist dat haar kaartje verkeerd was, terwijl het een kaartje vanaf Rotterdam betrof en ze vanaf Den Haag was vertrokken. Je moet immers best moeite doen om het vertrekstation op een NS automaat aan te passen... maar misschien had ze het eerder op Rotterdam gekocht voor ze naar Den Haag ging en dat over het hoofd gezien. Misschien. Mogelijk.
b) haar claim dat ze de trein is uitgezet zonder dat de conducteur haar de kans gaf een boete te betalen. Waar ik vooral benieuwd aan ben is hoe ze de trein uit is gezet. Gegooid ? Fysiek geweld ?
Dat moet op camerabeelden staan.
Het meisje vertelde dat ze deze mogelijkheid inderdaad geboden kreeg, maar dat ze het stom vond dat de trein niet op haar wilde wachten.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:00 schreef macca728 het volgende:
Daarnaast bestaat er de mogelijkheid om alsnog een kaartje op het perron te kopen, zolang de trein stilstaat.
Ik heb wel eens een docu gezien waar mensen uit het Gooi op expeditie gingen naar de grote stad, en van de ene verbazing in de andere vielen, net als ik trouwensquote:Op zondag 13 januari 2013 17:00 schreef Ringo het volgende:
Het geeft maar aan hoe wereldvreemd sommige mensen in hun coconnetje bivakkeren.
Zo ken ik mensen die serieus denken dat er in elke tramrit minstens één steekpartij of gewapende roofoverval plaatsvindt.
Dezelfde lui die als bange katten, tas tegen de borst gedrukt, door de binnenstad sluipen.![]()
Niet eens per ongeluk. Ze had een kaartje Rotterdam - Rijswijk en ze vertrok van Den Haag naar Rijswijk. Dat is een beetje hetzelfde als een kaartje Amsterdam - Alkmaar hebben en dan in Den Helder opstappen om naar Alkmaar te gaan. Je gaat mij niet vertellen dat je op Den Haag CS per ongeluk een kaartje van Rotterdam naar Rijswijk koopt. Dat is gewoon dikke onzin. Dan moet je namelijk een anders beginstation instellen op de automaat en dat doe je niet "per ongeluk"quote:Op zondag 13 januari 2013 18:11 schreef Gia het volgende:
M.a.w. zij heeft, per ongeluk, een verkeerd kaartje gekocht, en vindt dat ze niet nog meer geld uit hoeft te geven. Dus, uitstel van betaling of een kaartje kopen naar Rijswijk vertikt ze.
Daarom belde ze natuurlijk, gratis, 112, en liet het aan de politie over om contact met de ouders te krijgen.
Ze had ook zelf haar moeder kunnen bellen.
Gewoon een kaartje van de dag daarvoor of van die middag want het traject Rotterdam-Rijswijk deed ze dagelijks volgens mama. Dus ja opzettelijk zwart rijden.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:12 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Niet eens per ongeluk. Ze had een kaartje Rotterdam - Rijswijk en ze vertrok van Den Haag naar Rijswijk. Dat is een beetje hetzelfde als een kaartje Amsterdam - Alkmaar en dan in Den Helder opstappen om naar Alkmaar te gaan. Je gaat mij niet vertellen dat je op Den Haag per ongeluk een kaartje van Rotterdam naar Rijswijk koopt. Dat is gewoon dikke onzin. Dan moet je namelijk een anders beginstation instellen op de automaat en dat doe je niet "per ongeluk"
Er was geen bus, geen tram en geen treinen meer volgens haar. Gelogen dus.quote:Op zondag 13 januari 2013 18:15 schreef CARLAK het volgende:
Wat een raar verhaal van dit meisje. Ze doet net of ze in de middle of nowhere zat terwijl ze gewoon in Den Haag zat. De afstand was twee minuutjes per trein. Tipisch gevalletje van verwende westerlingen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |