In rijswijk wonen geen Noord Afrikanen idd...quote:
Op zondag 13
januari 2013 11:39 schreef
Nielsch het
volgende:
Ze wilde naar Rijswijk toch? Ik ben daar wel eens geweest voor mijn
werk, met de trein. In mijn herinnering kwam ik daar ondergronds aan.
Ook heel gevaarlijk, want donker en verlaten. Maar goed, ik begrijp dat
daar uitstappen geen probleem was geweest voor moeder en kind?
Ja ondergronds en daar is ook niemand.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef Nielsch het volgende:
Ze wilde naar Rijswijk toch? Ik ben daar wel eens geweest voor mijn werk, met de trein. In mijn herinnering kwam ik daar ondergronds aan. Ook heel gevaarlijk, want donker en verlaten. Maar goed, ik begrijp dat daar uitstappen geen probleem was geweest voor moeder en kind?
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef macca728 het volgende:
Ze liegt wel dat meisje, er reden nog wel treinen.
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Zaterdag is op internet een hoop consternatie ontstaan nadat het verhaal naar buiten kwam dat een NS-conductrice vrijdag om kwart voor elf een meisje uit de trein had gezet in station Den Haag Moerwijk.
Ze reisde met de Sprinter van halfelf van Den Haag Centraal richting Dordrecht en werd bij Den Haag Moerwijk gecontroleerd. Daar bleek dat ze met een ongeldig kaartje reisde (eerder gebruikt) en daarop werd ze uit de trein gezet.
Bij Omroep West heeft ze zaterdag haar verhaal voor de camera gedaan, net zoals haar moeder. Daarin vertelde ze dat ze uit de trein werd gezet op Moerwijk, waarna bleek dat haar trein de laatste was en alle treinen vertraagd reden (feitelijk onjuist; er reden nog vier treinen na en op tijd) en er alleen maar een tram was, die de verkeerde kant op reed. Daarop heeft ze de politie gebeld, die aan de lijn bleef totdat een door haar moeder gebelde taxi arriveerde.
Op internet is op meerdere plaatsen een hevige discussie losgebarsten over het handelen van de conductrice en het meisje zelf. Een officiële reactie van de NS is er nog niet.
Is dat zo, of vind jij dat?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:06 schreef Jivis het volgende:
Los van het feit dat het een domme chick is; volgensmij is het nooit de bedoeling dat je de trein wordt uitgezet bij zwartrijden. Je betaalt dan de ritprijs en een boete van 35 euro, waarna het procesverbaal het vervoersbewijs is.
Het komt op mij over alsof de conducteur geen zin had om een boete uit te schrijven en voor de makkelijke weg koos.
Ja sprinters en die stopten wel bij Moerwijk en Rijswijk. Het gaat hier niet over intercity's want die rijdne heel de nacht door. Check anders NS.nl dan kan je dat zelf ook zien.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:45 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet?
Er reden nog 4 stoptreinen na 22.34, welke dus stoppen op Moerwijk en Rijswijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:45 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Nee hoor, ze liegt niet. Ze zegt dat er wel treinen langs reden maar die reden rechtstreeks door en stopten niet bij haar woonplaats. Ken je dat soort treinen niet?
En die reden op tijd volgens treinreiziger.nl. Lijkt me ook sterk dat ze alle 4 uitgevallen zijn.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er reden nog 4 stoptreinen na 22.34, welke dus stoppen op Moerwijk en Rijswijk.
23.04
23.34
00.04
00.34
Gaan excuses wel aanbieden, weet ik zeker.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:49 schreef Copycat het volgende:
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar een NS-reactie. Dit verhaal heeft alle potentie om enorm te backfire-en.
quote:Op zondag 13 januari 2013 11:47 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Er reden nog 4 stoptreinen na 22.34, welke dus stoppen op Moerwijk en Rijswijk.
23.04
23.34
00.04
00.34
Gewoon een ordinaire zwartrijder dus.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:39 schreef macca728 het volgende:
Ze liegt wel dat meisje, er reden nog wel treinen.
http://www.treinreiziger.(...)haag_moerwijk-144895
Zaterdag is op internet een hoop consternatie ontstaan nadat het verhaal naar buiten kwam dat een NS-conductrice vrijdag om kwart voor elf een meisje uit de trein had gezet in station Den Haag Moerwijk.
Ze reisde met de Sprinter van halfelf van Den Haag Centraal richting Dordrecht en werd bij Den Haag Moerwijk gecontroleerd. Daar bleek dat ze met een ongeldig kaartje reisde (eerder gebruikt) en daarop werd ze uit de trein gezet.
Bij Omroep West heeft ze zaterdag haar verhaal voor de camera gedaan, net zoals haar moeder. Daarin vertelde ze dat ze uit de trein werd gezet op Moerwijk, waarna bleek dat haar trein de laatste was en alle treinen vertraagd reden (feitelijk onjuist; er reden nog vier treinen na en op tijd) en er alleen maar een tram was, die de verkeerde kant op reed. Daarop heeft ze de politie gebeld, die aan de lijn bleef totdat een door haar moeder gebelde taxi arriveerde.
Op internet is op meerdere plaatsen een hevige discussie losgebarsten over het handelen van de conductrice en het meisje zelf. Een officiële reactie van de NS is er nog niet.
Doet het al. Op twitter, AD.nl en hier is de consensus toch wel dat het vooral haar hele eigen schuld, dikke bult is en dat ze niet zo moet janken en behoorlijk onverantwoordelijk is voor haar leeftijd. En terecht.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:49 schreef Copycat het volgende:
Ik ben inmiddels wel benieuwd naar een NS-reactie. Dit verhaal heeft alle potentie om enorm te backfire-en.
Ja het is simpel, ze had een kaartje Rotterdam-Rijswijk (wat ze elke dag reisde volgens moeder) en dacht even zwart te reizen, wat ze daarvoor ook al had gedaan ws anders was ze niet in Den Haag geweest.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:50 schreef MichaelScott het volgende:
[..]
Gewoon een ordinaire zwartrijder dus.
Move along people nothing to see here.
Wat ik nog vergeten ben, de andere kant op rijden ze om 22.52, 23.22, 23.52 en 00.24. Als ze die had gepakt stond ze dus weer even later op Den Haag Centraal.quote:
Naar de NS reactie, die is er nog niet. Of wel?quote:Op zondag 13 januari 2013 11:51 schreef Nielsch het volgende:
[..]
Doet het al. Op twitter, AD.nl en hier is de consensus toch wel dat het vooral haar hele eigen schuld, dikke bult is en dat ze niet zo moet janken en behoorlijk onverantwoordelijk is voor haar leeftijd. En terecht.
Moet die er komen ? Ze moeten de beelden op het journaal uitzenden en daarna die moeder voor de camera halen en het meisje, waarom ze gelogen heeft. NS zou imageschade moeten eisen als dat verhaal niet waar is geweestquote:Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Naar de NS reactie, die is er nog niet. Of wel?
Oh zo. Geen idee of dat een backfire gaat worden. Vooralsnog komt het meisje er op internet niet heel lekker vanaf. En terecht natuurlijk. Je bent wel enorm triest als je als 16-jarige zo onverantwoordelijk bent en dan met zo'n jankverhaal naar te pers stapt. Afijn, ik denk dat de NS eerst de camerabeelden wil bekijken, die hangen namelijk in alle sprinters, en daarna een reactie gaat geven.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:53 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Naar de NS reactie, die is er nog niet. Of wel?
Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:54 schreef macca728 het volgende:
[..]
Moet die er komen ? Ze moeten de beelden op het journaal uitzenden en daarna die moeder voor de camera halen en het meisje, waarom ze gelogen heeft. NS zou imageschade moeten eisen als dat verhaal niet waar is geweest
Moeten ze nooit doen als het verhaal bj elkaar gelogen is.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:56 schreef Zucht93 het volgende:
[..]
Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.
Als blijkt dat dit meisje en haar moeder inderdaad een lulverhaal hebben opgehangen, lijken mij excuses verre van op hun plek.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:56 schreef Zucht93 het volgende:
Natuurlijk gaat die reactie er komen, dit bezorgt weer een slechte naam. Dus ik denk dat ze excuses gaan aanbieden.
Ik weet zeker dat ze dat gaan doen al is het misschien onterecht. Punt is dat het meisje uit de trein is gezet, het was donker, ze is jong, blabla. Weer een reden dat mensen nu negatief tegenover NS staan, dus ja, ik weet wel zeker dat er excuses komen.quote:Op zondag 13 januari 2013 11:58 schreef Copycat het volgende:
[..]
Als blijkt dat dit meisje en haar moeder inderdaad een lulverhaal hebben opgehangen, lijken mij excuses verre van op hun plek.
Den Haag Centraal om 12 uur s' nachtsquote:Op zondag 13 januari 2013 11:52 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Wat ik nog vergeten ben, de andere kant op rijden ze om 22.52, 23.22, 23.52 en 00.24. Als ze die had gepakt stond ze dus weer even later op Den Haag Centraal.
Samengevat: Elk kwartier stopte er een trein voor madam.
dat zei ik ook tegen een vriendin van mij dat verhaal klopt gewoon niet..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:58 schreef Wokkel het volgende:
DIt verhaal is gewoon dikke onzin, als je op Rijswijk moet zijn vanuit Den Haag dan ken je station Moerwijk. Loop het perron af en voila...de tram! Verder zit er een hele fijne pizza tent op het hoekje waar je met alle egards wordt behandeld terwijl je op de tram wacht. Daarnaast is het geen onveilig station, dikke onzin.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |