Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.quote:ad.nl
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
16-jarig meisje terecht door NS uit trein gezet
De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.
'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'
Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.
De NS heeft nog niet gereageerd op de zaak.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
'Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud'
[..]
Schandalig, de NS doet weer eens zijn uiterste best zich van zijn slechtste kant te laten zien. Totaal onverantwoord gedrag van de conducteur. Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
wie heeft zijn papieren niet op orde ..quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:45 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Verantwoordelijkheid wegschuiven hè.
Ik bedoelde ook dat dat meisje d'r eigen verantwoordelijkheid probeerde af te schuiven op de NS.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:49 schreef RAVW het volgende:
[..]
wie heeft zijn papieren niet op orde ..
okequote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:50 schreef Insomnia_ het volgende:
[..]
Ik bedoelde ook dat dat meisje d'r eigen verantwoordelijkheid probeerde af te schuiven op de NS.
Ben het met je eens hoor.
Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
De 16-jarige werd om 23.00 uur aan haar lot overgelaten op een uitgestorven perron van station Moerwijk in Den Haag.
'Ik wilde naar Rijswijk, en ik had blijkbaar het verkeerde kaartje. De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan. Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten. Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud. Op een gegeven moment kwam er een man die me raar aankeek en ik wist niet wat ik moest', luidt haar verhaal aan Omroep West. 'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Onverantwoord
Het meisje belde de politie en werd geholpen door een agent, die telefonisch contact met haar hield totdat haar moeder haar kon ophalen. Dit lukte niet direct, omdat ze niet over een auto beschikt. Loreen: 'Ik vind het niet kunnen dat ik uit de trein ben gezet. Ik ben 16 en geen kind meer, maar je kunt niet een minderjarig persoon om 23.00 's nachts de trein uitzetten als het kaartje niet 100 procent klopt.'
Loreens moeder vindt het onverantwoord dat de conducteur haar dochter uit de trein zette op een station dat als onveilig bekend staat.
Ik ben er wel eens vies aangekeken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.
Gevaarlijk station? Volgens mij is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurd op station Moerwijk.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
14/15/16 jarige zwerven tegenwoordig de hele nacht op straat, goed aan de drugs, gangbangs zijn niet vreemd, gaan op vakantie naar de costa's maar lopen janken als je zwartrijdt en uit de trein gezet wordt
Slachtofferrolletje
Zal morgen wel weer boven komen dat het verhaal helemaal niet waar blijkt te zijn maar dat de dame gewoon weer eens te laat naar huis was gegaan nadat ze zich had laten palen door een zooi Pablo'squote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef admiraal_anaal het volgende:
14/15/16 jarige zwerven tegenwoordig de hele nacht op straat, goed aan de drugs, gangbangs zijn niet vreemd, gaan op vakantie naar de costa's maar lopen janken als je zwartrijdt en uit de trein gezet wordt
Slachtofferrolletje
En dat dus ook en op 10 minuten lopen een tram die naar Rijswijk gaatquote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat een waardeloos verhaal. Geen tram? Ongeveer 10meter buiten het station,rijdt tot half 1.
Gevaarlijk station? Volgens mij is er nog nooit iets noemenswaardig gebeurd op station Moerwijk.
dat zeiden ze ook van Station Vlaardingen oost ...quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:59 schreef Travel. het volgende:
[..]
ach en hoe lang zou het lopen zijn geweest .. 20 min naar rijswijk , ze had het toch koud dus een beetje bewegingquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:01 schreef admiraal_anaal het volgende:
[..]
En dat dus ook en op 10 minuten lopen een tram die naar Rijswijk gaat
Dit is de reden waarom ik niet geloof dat we het hele verhaal horen. Ook tegenwoordig krijg je namelijk normaal gesproken dat aanbod. En je hoeft geen cash geld bij je te hebben daarvoor: je krijgt de keuze om de rekening naar huis te laten sturen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:00 schreef gers het volgende:
Wel raar dat ze geen kaartje kon kopen bij de conducteur vroegah kon je gewoon tegen een hoger tarief een kaartje kopen bij de conducteur.
Zo, het meisje had blijkbaar wel een kaartje maar niet het juiste. Dus een eiharde zwartrijder was het blijkbaar ook niet. Een foutje is zo gemaakt. Moet je dan om 23:00 en terwijl je weet dat er allerlei vertragingen zijn iemand een eenzaam en verlaten station opgooien? Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:43 schreef Insomnia_ het volgende:
Zie het probleem niet? Ze reed zwart.
Als je alleen met de trein reist is dat helemaal je eigen verantwoordelijkheid en heeft de NS daar totaal niets mee te maken.
Zal er wel als 23 hebben uit gezien en geen ID hebben kunnen laten zien.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.
Je weet dat als je de nazi's aanhaalt in een discussie dat je automatisch verloren hebt?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
Ik vind het triest. De duitsers deden in de tweede wereldoorlog ook wel dingen onder het mott: 'Befehl ist befehl'.
Niet honderd procent kloptquote:De identiteit van het 16-jarige meisje dat vrijdagavond laat door de NS uit de trein is gezet, is bekend. Volgens Omroep West gaat het om Loreen Tielman, de dochter van de overleden indorocker Andy Tielman. 'Voordat ik het wist, stond ik gewoon buiten', aldus Loreen.
Onverantwoord
Winterpeen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:21 schreef Copycat het volgende:
Een item van dik acht minuten? Winterkomkommer.
Wat heeft die vader er mee te maken eigenlijk?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:17 schreef beantherio het volgende:
Het meisje in kwestie: http://www.omroepwest.nl/(...)dochter-andy-tielman
Wat een jankverhaal. Ik geloof er geen zak van.
Die was blijkbaar een van de Thielman-broers, wat ooit bekende muzikanten waren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef Travel. het volgende:
[..]
Wat heeft die vader er mee te maken eigenlijk?
Ja, en?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:24 schreef beantherio het volgende:
[..]
Die was blijkbaar een van de Thielman-broers, wat ooit bekende muzikanten waren.
CNN BREAKING NEWS: DUTCH GIRL REMOVED FROM TRAIN. UNCONFIRMED REPORTS INDICATE THAT SHE CAME HOME AT 11.45. UN SECURITY COUNCIL GATHERS FOR AN EMERGENCY SESSION.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:23 schreef LostFormat het volgende:
EN ZE WAS PAS KWART VOOR TWAALF THUIS.
We gaan nu enkel op het verhaal van het meisje af. Er zal zich wel wat meer hebben afgespeeld. Niemand wordt zomaar de trein uitgezet.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:15 schreef Spanky78 het volgende:
[..]
Zo, het meisje had blijkbaar wel een kaartje maar niet het juiste. Dus een eiharde zwartrijder was het blijkbaar ook niet. Een foutje is zo gemaakt. Moet je dan om 23:00 en terwijl je weet dat er allerlei vertragingen zijn iemand een eenzaam en verlaten station opgooien? Een meisje van 16 notabene? Bovendien is Rijswijk het volgende station, een stukje van niks.
Ik vind het triest. De duitsers deden in de tweede wereldoorlog ook wel dingen onder het mott: 'Befehl ist befehl'.
quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
'Ik stond er in mijn eentje, het was donker en ijskoud'
[..]
Als er op dat perron 3 Noord-Afrikanen hadden gestaan, was ze waarschijnlijk verkracht.
Wat me waarschijnlijker lijkt (vooral nadat ik het filmpje heb gezien) is dat het meisje zelf de bitch heeft uitgehangen. Zo'n princessen-typje lijkt het me namelijk wel. Ik snap niet waarom de media zoveel vertrouwen heeft in het waarheidsgehalte van het verhaal van een 16-jarige. Op die leeftijd loog ik alles aan elkaar als ik mezelf in de nesten had gewerkt. En ik heb niet de indruk dat de jeugd van nu zoveel netter is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Het verhaal is zeker vaag en heel erg vreemd, vooral omdat het protocol normaal anders is (boete moeten betalen/kaartje kunnen kopen bij de conducteur). Wellicht was de dienstdoende conducteur wel een ongelooflijke eikel/had hij een kutdag/etc of was zij heel bitcherig en weigerde ze mee te doen.
De kant van de regelneukende chagrijnige conducteur?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:44 schreef RAVW het volgende:
En trouwens dit is wel weer 1 kant van het verhaal, zou graag de andere kant willen horen
Ik weet alsnog niet of dat een honderd procent goede reden is om iemand in de avond uit een trein te zetten, maar het zou de actie wat meer begrijpelijk maken.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:50 schreef beantherio het volgende:
[..]
Wat me waarschijnlijker lijkt (vooral nadat ik het filmpje heb gezien) is dat het meisje zelf de bitch heeft uitgehangen. Zo'n princessen-typje lijkt het me namelijk wel. Ik snap niet waarom de media zoveel vertrouwen heeft in het waarheidsgehalte van het verhaal van een 16-jarige. Op die leeftijd loog ik alles aan elkaar als ik mezelf in de nesten had gewerkt. En ik heb niet de indruk dat de jeugd van nu zoveel netter is.
O jawel, misschien leert ze er dan wat van. Hoewel dat onwaarschijnlijk is.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:53 schreef Specularium het volgende:
En het zal vast een bitch zijn, maar dan nog is dit nergens voor nodig.
Zeer goede toevoeging.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:58 schreef LostFormat het volgende:
En een minderjarig kind mag dus niet om 23:00 de trein uit worden gezet. Maar de trein nemen rond die tijd is geen probleem? Want in een trein kan niks gebeuren?
Lulkoek, ik woon er ook in de buurtquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef error_404 het volgende:
Ik heb jaren in die buurt bij dat station gewoond en het is geen buurt voor 16jarige meisjes, zeker niet 's avonds. Nog een wonder dat ze niet verkracht is...
Koop je een nieuw kaartje en neem je de trein ernaquote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:45 schreef borbit het volgende:
Ja en doe moeder had geen auto, en kon dus onmogelijk vanuit rijswijk naar den haag moerwijk TREINSTATION komen_!
+1quote:Op zaterdag 12 januari 2013 21:35 schreef Xetran het volgende:
dat is maar een klein stukje lopen trouwens? mensen in de randstad die te lam zijn een klein stukje te lopen
Dit.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Walgelijk hoe die moeder en die jongvolwassene de verantwoordelijkheid afschuiven op de NS. Je kan ook gewoon een taxi bellen in plaats van de politie.
Hoeft niet, er is een taxi standplaats aan het einde van het perron.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:38 schreef Nielsch het volgende:
Walgelijk hoe die moeder en die jongvolwassene de verantwoordelijkheid afschuiven op de NS. Je kan ook gewoon een taxi bellen in plaats van de politie.
Boete betalen of volgende halte eruit en geldig kaartje kopen wordt heel vaak als optie gegeven. Conducteurs hwbben volgens mij meestal niet zo'n trek in bonnen uitschrijven, vooral als ze bijna bij de volgende station zijn.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 20:42 schreef Doctor_Neo_Cortex het volgende:
Het verhaal is zeker vaag en heel erg vreemd, vooral omdat het protocol normaal anders is (boete moeten betalen/kaartje kunnen kopen bij de conducteur).
Ik heb nog nooit meegemaakt dat een conducteur zei 'ga er maar uit en koop maar een kaartje'. Altijd heb ik, of anderen in mijn omgeving, boetes moeten betalen.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 22:50 schreef computergirl het volgende:
[..]
Boete betalen of volgende halte eruit en geldig kaartje kopen wordt heel vaak als optie gegeven. Conducteurs hwbben volgens mij meestal niet zo'n trek in bonnen uitschrijven, vooral als ze bijna bij de volgende station zijn.
Dus waar het op neerkomt is dat madame iets meer dan een half uur op een bewaakt en verlicht station moest wachten?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:40 schreef Oldie57 het volgende:
'Ik ken deze buurt niet en ik ben hier nog nooit geweest. Ik kon geen andere trein nemen, want er kwam geen trein door vertragingen. Ik wist niet hoe ik naar huis moest; er was geen tram of bus, niets.'
Hoe kan het nou onveilig zijn als er niemand is ?quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
Ze had een verkeerd kaart dat is wat anders dan zwartrijden. Boete of bijbetalen is dan eerst aan de orde dan een jong iemand achterlaten op een blijkbaar als onveilig bekend staand station.
Nou inderdaad zie het probleem niet, er rijden toch ook nog bussen en trams buiten het station ? En als je in RIjswijk woont is het toch niet zo moeilijk. Bel desnoods je ouders.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:09 schreef ems. het volgende:
Ik ben all for de NS in een zwart daglicht zetten maar als je niet tegen dit soort problemen wilt oplopen moet je gewoon vroeger met de trein reizen en/of niet in de verkeerde trein stappen.
Dat je dan vervolgens meteen tegen de krant gaat huilen werkt niet in je voordeel, imo.
Of de tram of ze gaat gewoon lopen die 2 km.quote:Op zondag 13 januari 2013 00:37 schreef Sheriam het volgende:
Iedereen kan eens een foutje maken, ik heb ook wel eens een verkeerd kaartje afgestempeld in alle jaren dat ik met de trein reis. En zelfs 1x de verkeerde code ingetoetst maar wel gewoon gepint en kaartje uit het vakje gegrist (haast, vroeg in de ochtend, nog niet wakker enzo). Maar ik vind het vreemd dat ze er zo uitgezet wordt, wil inderdaad wel eens de andere kant van dat verhaal horen... grote bek ofzo? En ze is erg weinig zelfredzaam voor iemand van 16, dan neem je toch zelf een taxi ofzo.
Ze had gewoon een enkeltje Rotterdam - Den Haag gekocht en had niet verwacht dat men om 2300 s' avonds nog zou controleren.quote:Op zaterdag 12 januari 2013 19:46 schreef trovey het volgende:
Ze had een verkeerd kaart dat is wat anders dan zwartrijden. Boete of bijbetalen is dan eerst aan de orde dan een jong iemand achterlaten op een blijkbaar als onveilig bekend staand station.
Die conducteur heeft haar gewoon de keuze gegeven natuurlijk.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef Murdera het volgende:
Maar het rare is toch wel dat ze niet de optie heeft om een boete te krijgen?
Boete = het originele kaartje dat je moet hebben voor die reis, plus 35 euro.
Als ik zwart rij, of de foute trein pak, verwacht ik een boete, waarbij ik het kaartje betaal omdat dat moet, en 35 euro betaal omdat ik fout zat.
Dit hoort altijd een optie te zijn.
Dus jij gaat er vanuit dat ze glashard liegt?quote:Op zondag 13 januari 2013 01:14 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Die conducteur heeft haar gewoon de keuze gegeven natuurlijk.
Ze liegt niet, want ze zegt in dat interview (aan het begin iig) dat hij (of zij, kreeg ik niet mee) vaag iets heeft gezegd over een boete.quote:Op zondag 13 januari 2013 01:15 schreef Murdera het volgende:
[..]
Dus jij gaat er vanuit dat ze glashard liegt?
quote:Op zondag 13 januari 2013 01:16 schreef n00b13 het volgende:
[..]
Ze liegt niet, want ze zegt in dat interview (aan het begin iig) dat hij (of zij, kreeg ik niet mee) vaag iets heeft gezegd over een boete.
quote:De controleur gooide me de trein uit en begon niet over een boete, ik kon er niet op ingaan.
Hoor het interview maar. De conductrice begon er wel over maar voordat ze er erg in had was ze al buiten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |