Quentin speelt altijd in zijn eigen filmsquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:57 schreef golfer het volgende:
Zie nu pas dat de originele Django Franco Nero) ook een rol speelt in Django Unchained (2012) - IMDb en dat Quentin Tarantino zelf ook een cameo doet.
Don Johnson (Miami Vice) had ik ook niet herkend.
Meh, TDAT is al een stuk ouder en die graphics zien er lang niet zo goed uit als in Here After, ook the impossible vind ik wat minder in dacht opzicht.quote:
Kill Bill en pulp fiction ook....?quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:22 schreef invine het volgende:
[..]
Quentin speelt altijd in zijn eigen films
Wat One_conundrum zegt over Pulp fiction, in kill bill (1&2) weet ik het zo niet.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:37 schreef penny-wise het volgende:
[..]
Kill Bill en pulp fiction ook....?
Wel, een lijk voor zover ik weet. (In deel 1) In Jacky Brown doet hij alleen iets met voice acting geloof ik.quote:
Klopt idd.Tig keer gezien die film...quote:Op vrijdag 18 januari 2013 11:45 schreef One_conundrum het volgende:
in Pulp Fiction gaan ze naar hem, nadat ze de kop van knakker achterin de auto hebben kapot geschoten. Met Keitel als Wolf, en geouwehoer over goeie koffie.
Zeker wel! Maar het is jammer dat Kevin Costner en Kurt Russell niet konden, net als Joseph Gorden-Levitt en Sash Baron Cohen.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:00 schreef planethugo het volgende:
[..]
Fox, Waltz, Di Caprio en Jackson vind je nog niet groot genoeg? Verder waren er toch geen echt grote rollen. Don Johnson vond ik ook wel grappig trouwens
Acteert Kevin Costner uberhaupt nog dan? Hij was wel mijn held uit de jaren 90, Robin Hood, Waterworld, dances with wolvesquote:Op vrijdag 18 januari 2013 14:50 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Zeker wel! Maar het is jammer dat Kevin Costner en Kurt Russell niet konden, net als Joseph Gorden-Levitt en Sash Baron Cohen.
Hij zit in Man of Steel.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef invine het volgende:
[..]
Acteert Kevin Costner uberhaupt nog dan? Hij was wel mijn held uit de jaren 90, Robin Hood, Waterworld, dances with wolves
Enige voorkennis over de Amerikaanse burgeroorlog is wel benodigd om deze film te kunnen waarderen. Zeker voor veel niet-Amerikanen denk ik dat het een vrij oninteressant onderwerp is.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:00 schreef planethugo het volgende:
Lincoln
[ afbeelding ]
Het 2,5 uur durende epos van Spielberg over Lincoln gaat eigenlijk alleen maar over het genoeg stemmen verzamelen om de slavernij af te schaffen en zorgen dat de oorlog hierna pas beeindigd wordt. Het is voornamelijk erg droge kost, zonder al teveel opsmuk. Ik vind dit onderwerp wel interessant maar kan me voorstellen dat veel kijkers(zeker niet amerikanen) het al snel gezien hebben. Het is een politiek verhaal en afgezien van wat zijdelingse plotjes blijft het ook bij de politiek en een echte spanningsboog ontbreekt dan ook. Visueel ziet het er goed en realistisch uit en de cast is prima, al vond ik behalve Tommy Lee Jones niemand echt uitzonderlijk. Wel maakt Walton Goggins steeds meer indruk op me, vooral in Justified maar recent ook in bijrollen in Lincoln en Django. Heerlijke acteur, al is hij in Lincoln maar in 2 of 3 scene's te zien.
7.5
Die film is echt bagger en de tsunami daar is volkomen ongeloofwaardig weergegeven (het water is bijv. helder als glas weergegeven, terwijl het gewoon in de praktijk modderwater is, tot op het zwarte af).quote:Op vrijdag 18 januari 2013 08:09 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Voor een echt mooie tsunami kan je beter HereAfter kijken met Matt Damon!
Nogmaals, een film is geen documentaire. En in die nieuwe film (ben ff naam kwijt) is het tsunami stukje super kort. En sleept de film dus ook constant door op drama.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 18:49 schreef mister_white het volgende:
[..]
Die film is echt bagger en de tsunami daar is volkomen ongeloofwaardig weergegeven (het water is bijv. helder als glas weergegeven, terwijl het gewoon in de praktijk modderwater is, tot op het zwarte af).
Je bedoelt The Impossible, maar misschien vergeet je ook wel dat een documentaire lang niet zo groot budget kan krijgen als een film, de kans om een 'waargebeurd verhaal' goed te verfilmen is dus eigenlijk alleen als film. Daarbij is de tsunami zelf misschien aan de korte kant maar het geeft wel goed weer wat de impact van die golf was. IMO duidelijk genoeg, het laat vooral de chaos en de drama erom heen zien, zelf vind ik dat net zo indrukwekkend weergegeven in die film als de golf zelf. IMO een prima balans dus. Maar iedereen zijn eigen mening uiteraard.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Roces18 het volgende:
[..]
Nogmaals, een film is geen documentaire. En in die nieuwe film (ben ff naam kwijt) is het tsunami stukje super kort. En sleept de film dus ook constant door op drama.
In From Dusk Till Dawn speelt voortreffelijk een psychopaat.quote:Op vrijdag 18 januari 2013 10:22 schreef invine het volgende:
[..]
Quentin speelt altijd in zijn eigen films
quote:Op vrijdag 18 januari 2013 23:02 schreef Kyubey het volgende:
Kill Bill vol. 2
Verhaal: Deel 2 van vol 1.
Beoordeling: Leuke film, net zo goed als deel 1, al was het alleen maar om Pai Mei.
[ afbeelding ]
De rest viel wel mee.
Cijfer: 7.5/10
[ afbeelding ]
Wat een baas
Da's van death race toch?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 00:01 schreef speknek het volgende:
Django Unchained (2012) - IMDb
Now that's what I call entertainment..
10
Zo'n lange film in ca. 4Gb gepropt kan toch gewoon geen goeie kwaliteit zijn?quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:48 schreef andreas612 het volgende:
Was btw gister naar Django geweest, had 'm al gezien als dvdscreen,
'T was een xvid bestand van zo'n 2gb, opzich niet verkeerd hoor.. vergeleken met 720p/1080p tuurlijk bout, maar kleuren waren prima, geluid was prima en dan eigenlijk gewoon dvdrip kwaliteit..quote:Op zaterdag 19 januari 2013 17:51 schreef Arcee het volgende:
[..]
Zo'n lange film in ca. 4Gb gepropt kan toch gewoon geen goeie kwaliteit zijn?
I rest my case.quote:
't verhaal is niet bijzonder; dit hebben we vaker gezien. Bad guy dreigt halve mensheid iets aan te doen; een paar mensen moeten 'de wereld redden', het gaat even verkeerd maar uiteindelijk komt het allemaal goed.quote:De legendarische legerheld Francis X. Hummel en zijn eersteklas team soldaten gijzelen een groep toeristen op Alcatraz en eisen een losgeld van honderd miljoen dollar. Als ze dit bedrag niet krijgen, zullen ze dodelijke gifgasraketten op San Francisco afvuren. Expert op het gebied van chemische wapens Stanley Goodspeed en John Patrick, de enige man die ooit levend van Alcatraz is ontsnapt, krijgen de opdracht de stad te redden van de ondergang.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 25% gewijzigd door Mike op 20-01-2013 10:07:26 ]#winning
quote:Six different people, each from a very different walk of life, awaken to find themselves inside a giant cube with thousands of possible rooms. Each has a skill that becomes clear when they must band together to get out: a cop, a math whiz, a building designer, a doctor, an escape master, and a disabled man. Each plays a part in their thrilling quest to find answers as to why they've been imprisoned.
Lange tijd geleden dat ik brokeback mountain heb gezien. (zie nu pas IMDb-sectie van hem)quote:Op zondag 20 januari 2013 00:34 schreef speknek het volgende:
Hoe kan Gyllenhaal je nou niet bekend zijn?
Dat zijn toch echt zeven mensenquote:Op zondag 20 januari 2013 00:44 schreef DeHovenier het volgende:
Pulp Fiction (1994) - IMDb
Lang geleden dat ik die had gezien, dus daarom vanavond weer. Heb me weer leuk vermaakt. Grappig dat Steve Buscemi ook in deze film zat, had 'm niet herkend
Cube (1997) - IMDb
Had deze al een keer gezien op een horroravond, maar had toen teveel alcohol op om nog alles te herinneren
Daarom heb ik m nog een keer gekeken, heel leuk om te zien hoe het de characters vergaat als ze in een kubus zitten opgeloten met kamers die vol booby-traps zitten.
[..]
Ga maar klagen bij die gast die dat synopsis heeft geschrevenquote:
Smaken verschillen!quote:Op zondag 20 januari 2013 01:04 schreef Viking84 het volgende:
Net Django gezien. Vond hem redelijk, maar haalde het bij lange na niet bijInglourious Basterds
.
7/10.
Elke keer wanneer ik die themesong hoorde moest ik denken aan expeditie robinsonquote:Op zaterdag 19 januari 2013 22:42 schreef Iemand91 het volgende:
The Rock
Maar hetgene dat mij aan deze zender bleef kleven was het volgende:
![]()
![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik zou zeggen een 7,5+
[ Bericht 0% gewijzigd door mister_white op 20-01-2013 10:48:40 ]Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.melksommelier en vertrouwenspersoon fok
quote:Op zondag 20 januari 2013 11:07 schreef Roces18 het volgende:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op zondag 20 januari 2013 11:14 schreef andreas612 het volgende:
[..]SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Malheureusement le fromage de cacahouète.
Uhmmmm.... the Hurt Locker? Green zone? Body of Lies? Three kings?quote:Op zondag 20 januari 2013 12:43 schreef TheGOAT het volgende:
Omdat hij zich afspeelt in het midden-oosten krijg je zo'n gevoel als bij bijv. The Kingdom of nog zo'n blockbusterweet niet meer hoe die andere film heet.
Body of Lies was hetquote:Op zondag 20 januari 2013 12:53 schreef mister_white het volgende:
[..]
Uhmmmm.... the Hurt Locker? Green zone? Body of Lies? Three kings?
hurt locker vond ik beter dan body of lies and green zone, dus beste voor 't laatstequote:Op zondag 20 januari 2013 13:26 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Body of Lies was hetLeuke film om te kijken maar uiteindelijk matig, heb net even gekeken, gaf hem een 6,5
Maar zelfde sfeertje qua midden-oosten etc
3 kings was ook een matige film vond ik, hurt locker staat op de harde schijf om binnenkort te kijken
Gewoon een top-film, zeker als je altijd interesse voor midden-oosten icm terrorisme hebt gehad, of er juist weinig vanaf weet... In dat opzicht zeker een 'nieuwe' film. Gewoon ff binnehalne die hap, er zijn genoeg mooie linkjesquote:Op zondag 20 januari 2013 14:23 schreef Lemans24 het volgende:
Three Kings >> The Hurt Locker
Ben wel benieuwd naar ZD30 eigenlijk. Van totaal geen interesse een paar weken geleden, naar must-see nu...
Alles >> The Hurt Locker.quote:Op zondag 20 januari 2013 14:23 schreef Lemans24 het volgende:
Three Kings >> The Hurt Locker
Ben wel benieuwd naar ZD30 eigenlijk. Van totaal geen interesse een paar weken geleden, naar must-see nu...
Ik ga gewoon naar de bios hoor.quote:Op zondag 20 januari 2013 15:01 schreef TheGOAT het volgende:
[..]
Gewoon een top-film, zeker als je altijd interesse voor midden-oosten icm terrorisme hebt gehad, of er juist weinig vanaf weet... In dat opzicht zeker een 'nieuwe' film. Gewoon ff binnehalne die hap, er zijn genoeg mooie linkjes
matige trollquote:Op zondag 20 januari 2013 15:15 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Alles >> The Hurt Locker.
Ik snap die hele hype niet. Er zit geen verhaal in, nauwelijks spanning, geen binding met de karakters. Persoonlijk vind ik dit de slechtste film die ooit is gemaakt.
Mooie drama film.quote:It is a story about the loss of innocence, childhood, unfortunate events and people trying to do "good", and forced to do "bad".
Cillian Murphy, die moet ik zien.quote:Op zondag 20 januari 2013 18:19 schreef kevin_ het volgende:
Broken
[ afbeelding ]
[..]
Mooie drama film.
Cijfer: 7
Ik meen het serieus. Ik heb me de hele film afgevraagd hoe het zo in de prijzen kon vallen. Ik neem aan dat het het iets patriottisch is waar je Amerikaans voor moet zijn. Er liggen 3 bommen, die gaan ze opruimen. Het gaat 'bijna' fout, oeh wat spannend. Einde.quote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 6,6/10
Mijn cijfer: 7/10
[ Bericht 9% gewijzigd door Mike op 20-01-2013 21:19:09 ]Niet meer actief op Fok!
quote:Op zondag 20 januari 2013 21:14 schreef Viking84 het volgende:
[ afbeelding ]das volgens mij een vrij dikke spoilerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.IMDB: 6,6/10
Mijn cijfer: 7/10
[ Bericht 9% gewijzigd door Mike op 20-01-2013 21:19:17 ]Wie dit leest is hek.
Oké sorry, was niet de bedoeling!quote:Op zondag 20 januari 2013 21:17 schreef Jungle_Jim het volgende:
[..]
das volgens mij een vrij dikke spoiler
Jij zou het zó goed kunnen vinden met een collega van me volgens mijquote:Op zondag 20 januari 2013 19:13 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Ik meen het serieus. Ik heb me de hele film afgevraagd hoe het zo in de prijzen kon vallen. Ik neem aan dat het het iets patriottisch is waar je Amerikaans voor moet zijn. Er liggen 3 bommen, die gaan ze opruimen. Het gaat 'bijna' fout, oeh wat spannend. Einde.
Beetje jammer van die smilie. Ik heb ergens tussen de 500 en 1000 films gekeken. Over het algemeen kan ik wel begrijpen waarom sommige mensen een film een bepaalde beoordeling geven. Maar dit is voor mij het grootste raadsel in de filmwereld.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:22 schreef ArtistA het volgende:
[..]
Jij zou het zó goed kunnen vinden met een collega van me volgens mij
Je kent mijn collega natuurlijk niet, maar die smiley is puur en alleen omdat jij precies dezelfde woorden gebruikt als hij wanneer die film ter sprake komt. Ik beweer niet dat jouw oordeel onjuist is over die film, ik vond het gewoon grappig om iemand anders - tenzij je Jos heet - zo te horen over The Hurt Locker.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:29 schreef Tobi-wan het volgende:
[..]
Beetje jammer van die smilie. Ik heb ergens tussen de 500 en 1000 films gekeken. Over het algemeen kan ik wel begrijpen waarom sommige mensen een film een bepaalde beoordeling geven. Maar dit is voor mij het grootste raadsel in de filmwereld.
Genoeg bullshit, nu weer films reviewen.
wauw dat is raar om te zeggen.quote:Op zondag 20 januari 2013 21:44 schreef Kansenjongere het volgende:
Tien minuten van Seven Psychopaths gezien, toen maar snel afgezet wegens tweederangs Tarantino-imitatie.
Ik heb de film net afgezien, maar waarin is het dan precies een QT-imitatie?quote:Op zondag 20 januari 2013 21:44 schreef Kansenjongere het volgende:
Tien minuten van Seven Psychopaths gezien, toen maar snel afgezet wegens tweederangs Tarantino-imitatie.
De openingsscène vond ik een volkomen mislukte imitatie van Reservoir Dogs en Pulp Fiction.quote:Op zondag 20 januari 2013 22:28 schreef vinnypassy het volgende:
[..]
Ik heb de film net afgezien, maar waarin is het dan precies een QT-imitatie?
ik heb hem ook gezien. Aparte film, maar de sfeer was mooi.quote:Op zondag 20 januari 2013 19:35 schreef speknek het volgende:
Cloud Atlas (2012) - IMDb
[ afbeelding ]
Eindeloos intrigerende ensemble film van de Wachowski brother and sister. Verhalen in zes verschillende tijdslijnen met veelal dezelfde acteurs in verschillende, opvallend (of juist niet) geschminkte rollen (mannen spelen in een andere tijdslijn een vrouw, blanken worden aziatisch, etc), wat een enkele keer storend is maar vaak een leuk extra puzzeltje geeft.
Gedurende het grootste gedeelte van de film zit je je af te vragen wat de verhalen met elkaar te maken hebben, maar dat kun je eigenlijk beter niet doen, en gewoon genieten van de verschillende stukken. Uiteindelijk valt alles redelijk op z'n plaats; alhoewel ik de link tussen het verleden en het heden aan de ene kant, en de toekomst aan de andere kant wat minder sterk vind. Vooral de twee toekomstvertellingen zijn wat mij betreft het interessantst, iets waar de Wachowskis mer hun inventieve visuele flair, en de schrijver die de verre toekomsttaal bedacht heeft, zichtbaar het meeste plezier aan hebben beleefd. Wat ze er precies mee willen vertellen weet ik niet, behalve dan dat alles samenhangt en we het leven moeten vieren, maar dat geeft ook niet. Op kleine puntjes na heb ik ervan genoten. Wat een fantastisch filmjaar was 2012 toch.
8
quote:Op zaterdag 19 januari 2013 23:57 schreef Karstman het volgende:
Paar dagen ziek geweest dus een hoop bagger gezien:
Total Recall
[ afbeelding ]
Geen onaardige remake. Genoeg actie wel een beetje een standaard bladerunner achtig decor. Paar leuke verwijzingen naar het origineel met Arnie. Oh en waarom lijken die twee vrouwlijke hoofdpersonen zo op elkaar, ik raak ervan in de war.
IMDB 6,3
Ik 7,5
Zo dan, aardig wat films kunnen kijken terwijl je ziek bent ;-) dan hoor je te slapen hoor! haha!
Come Fly With Me
[ afbeelding ]
Jaren 60 stewardessenfilm. Leuk tijdsbeeld maar geen heel goede film. Vooral de drie hoofdpersonen worden nogal stereotyp als domme wichten op zoek naar een rijke man weggezet.
IMDB 5,7
Ik 5
Tuck Everlasting
[ afbeelding ]
Nieuwerwest sprookje over een welgesteld meisje dat wegloopt van huis en een vreemde familie met een geheim tegenkomt in het bos van haar vader. Best grote namen, Ben Kingsley, William Hurt en Alexis Bledel (Gilmore Girls). Die laatste kreeg deze rol vast door de hoogtijdagen van Gilmore Girls. Vermakelijk en vooral niet te ingewikkeld als je als een vaatdoek op de bank ligt.
IMDB 6,5
Ik 6
The Woman in Black
[ afbeelding ]
Harry Potter in de rol van 19e eeuwse advocaat die iets met papieren moet in een nogal creepy landhuis op een onmogelijke plek midden in een moeras. Het hele dorp wil hem ervan weerhouden want het schijnt er te spoken en dat vinden ze eng, waarom ontdekken we later in de film. De film moet eng zijn geloof ik, maar als je enge effecten bijna exclusief bestaan uit van die oude opwindbare speelgoedaapjes die spontaan herrie gaan maken dan probeer je het volgens mij niet eens als filmmaker...
IMDB 6,5 (god knows why)
Ik 3
Punch Drunk Love
[ afbeelding ]
Adam Sandler in een a-typische rol. Beetje typische film ook. Barry Egan heeft 7 zussen en heeft daar kennelijk nogal onder geleden, hij is psychisch niet helemaal in orde. Dat helpt hem niet als ontdekt dat hij de liefde wel eens zou kunnen hebben gevonden in Emily Watson. Wel helpt het hem in zijn ruzie met de kleine criminelen achter een sexlijn. Beetje apart maar zeker vermakelijk en normaal hou ik helemaal niet van dat hoofd van Sandler.
IMDB 7,3
Ik: eens
Hereafter
[ afbeelding ]
Tja. Drie verhalen over drie heel verschillende mensen die iets hebben met de dood en die door het toeval met elkaar verweven worden. Vooral het deel waarin Matt Damon de hoofdrol speelt vond ik erg sterk, sterk geacteerd door Damon en meeslepend. Ook de jonge tweeling in de tweede verhaallijn zetten een behoorlijke prestatie neer. Alleen het stuk over de franse journaliste gespeeld door Cecile de France vond ik wat minder en wat gekunsteld. Het geheel komt tot een mooi harmonieus einde.
IMDB 6,5
Ik 7
The A-Team
[ afbeelding ]
Ongeinspireerde moderne take op de klassieke serie. Elementen uit de serie worden prima overgenomen maar het voelt allemaal net niet. Genoeg actie, misschien wel wat te veel want ik vond de film behoorlijk lang voor de inhoud. Casting vond ik maar zozo, Face en BA goed, Hannibal wel ok maar Murdock mislukt, sowieso leek het alsof diens rol er achteraf nog ingestopt was, alsof ze die vergeten waren.
Duurde me te lang, was te veel overbodig geknal en geboem en het verhaal vond ik ook onnodig ingewikkeld verzonnen.
IMDB 6,8
Ik 4
Butter
[ afbeelding ]
Beetje rare komedie over boterboetseerkampioenschappen. Gekeken naar aanleiding van een review hier. Het was niet allemaal even sterk en soms ook wat plat maar ik vond het wel komisch. Met Jennifer Garner en Alicia Silverstone en een hele rits mensen die je tegenwoordig vaker ziet in wat kleinere comedy's als deze.
IMDB 6
Ik 7
Speciale film. Gaat nogal traag en was absoluut niet wat ik er van verwachtte.quote:After being struck and killed by lightning, a young man recounts the way he blackmailed his fellow classmates into contributing to his literary magazine.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Imdb 6,4
Ik 7Are you fokking to me?
Je recensie heeft me over de streep getrokken, ik ga hem meteen kijken...quote:Op maandag 21 januari 2013 14:15 schreef DeHovenier het volgende:
Requim For A Dream
Sterke film over 4 drugsverslaafden waarmee het steeds slechter gaat.
Dit vond ik zo'n goede filmquote:Op maandag 21 januari 2013 03:02 schreef Lemans24 het volgende:
[ afbeelding ]
Half Nelson (2006) - IMDb
Ryan Gosling speelt een van een crackverslaving herstellende leraar op een public school. Hij gaat echter toch weer gebruiken en zijn leven is een zooitje. De vriendschap met een meisje uit z'n klas is zo'n beetje de enige band die hij nog heeft met het echte leven. Het is absoluut geen makkelijke film, zowel qua onderwerp als qua stijl. Het eerste half uur stond ik dan ook op het punt om af te haken. Echter, zodra de richting van het verhaal duidelijk werd en de ruwe stijl begon te wennen, wist de film me te pakken. Oh, de titel blijkt op een worstelterm te slaan, een soort wurggreep.
IMDb: 7,3
Ik: 7
Het lijstje van uitgekotste oscarwinnaars, die men bij nader inzien redelijk beschamende toevoegingen aan het palmares vond, bestaat dan ook voor een groot deel uit musicals.quote:Op maandag 21 januari 2013 18:16 schreef Falco het volgende:
Heb de laatste tijd films gezien die bekroond werden met de Oscar voor de beste film. De voorkeur voor de Academy voor quasi-epische drama's (al dan niet historisch) of musicals blijft matig.
Had je een vraag of een opmerking?quote:
wat voor soort film is flight? is het een praatfilm? actie? thriller??quote:Op maandag 21 januari 2013 18:11 schreef planethugo het volgende:
Flight
[ afbeelding ]
Sterke rol van Denzel als een heldhaftige piloot die graag zuipt en snuift. Goed verhaal, prima cast en ondanks de speelduur van 145 minuten voelt het niet langdradig aan. Toch verwachtte ik op het einde wat meer vuurwerk maar al met al prima origineel filmpje.
8.0
Penoza - seizoen 1
[ afbeelding ]
De vrouw van een wiethandelaar wordt voor de wereld van de misdaad ingezogen en gedwongen het spelletje mee te spelen. Penoza is de eerst Nederlandse serie die wat mij betreft erin slaagt om de kwaliteit van de betere Amerikaanse misdaadseries te benaderen. Een erg sterke cast, goede karakters en een boeiend verhaal dat mij de 8 afleveringen lang op het puntje van de stoel hield. Deed me een beetje denken aan de Nederlandse film Lek meets The Sopranos. Aanrader!
8.5
een drama over een piloot die problemen heeft, dat dit geen actiefilm is (waar jij volgens mij in dit topic steeds naar vraagt) had je zelf ook wel kunnen inschattenquote:Op maandag 21 januari 2013 23:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
wat voor soort film is flight? is het een praatfilm? actie? thriller??
Daar heb je hier ook al antwoord op gehad: TV / Welke film heb jij pas gezien? Recensies! Deel CCXI Het heeft weinig zin om dezelfde vraag steeds opnieuw te stellen.quote:Op maandag 21 januari 2013 23:19 schreef casper019 het volgende:
[..]
wat voor soort film is flight? is het een praatfilm? actie? thriller??
hmm, geintje... pfffquote:Op maandag 21 januari 2013 19:56 schreef Karstman het volgende:
[..]
Had je een vraag of een opmerking?
De hele dag rukken?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 12:31 schreef DragonFodder het volgende:
ziek thuis, dus een aantal films gezien (wat moet je anders?)
quote:
Dus het is precíes zoals de game?quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:00 schreef dawg het volgende:
act of valor
gaat over een elite seal team, niet echt een diepgaand verhaaltje.
als je van call of duty houdt, de game dus, dan moet je kijken. het is zo ongeveer letterlijk de game, zelfs met first person views, alleen hoef je zelf niets te doen.
ik vond van wel. niet de verhaallijn natuurlijk. maar wel de wapens inclusief attachments, "frag out!", "grenaaaade!", en vooral dus de beelden vanuit de first person view. oh, en hoe de missies uitgevoerd werden etc deed me ook erg denken aan cod.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:08 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Dus het is precíes zoals de game?
Ik maakte een grapje over de gameplay van CoD.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:10 schreef dawg het volgende:
[..]
ik vond van wel. niet de verhaallijn natuurlijk. maar wel de wapens inclusief attachments, "frag out!", "grenaaaade!", en vooral dus de beelden vanuit de first person view.
kijk hem maar eens en dan zie je dat het eigenlijk geen grapje was.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:11 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Ik maakte een grapje over de gameplay van CoD.
Het is een redelijk realistische weergave van zo'n missie. De acteerprestaties zijn ronduit kut, maar het zijn ook geen acteurs. Als het je interesseert kan het best een vermakelijke film zijn.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:08 schreef DragonFodder het volgende:
[..]
Dus het is precíes zoals de game?
En?quote:Op maandag 21 januari 2013 16:21 schreef Wootism het volgende:
[..]
Je recensie heeft me over de streep getrokken, ik ga hem meteen kijken...
gastquote:
matige film inderdaad, maar die resque scene met die miniguns is toch wel echt bawsquote:Op dinsdag 22 januari 2013 16:00 schreef dawg het volgende:
act of valor
gaat over een elite seal team, niet echt een diepgaand verhaaltje.
als je van call of duty houdt, de game dus, dan moet je kijken. het is zo ongeveer letterlijk de game, zelfs met first person views, alleen hoef je zelf niets te doen.
leuk om een keer te zien, maar speel het toch liever zelf.
imdb: 6.4
ik: 6.4
Ook net gezien, 'k vond 'm goed, niet prachtig maar wel gewoon echt een goede film. Daarbij zitten er dan wel af en toe prachtige shots tussen van het oceaanleven/weer.quote:Op dinsdag 22 januari 2013 23:02 schreef dada3322 het volgende:
Life of Pi (2012) - IMDb
Life of Pi, echt een prachtige film. De hoofdrolspelers zijn gewoon perfect en het verhaal wordt uitstekend verteld. Zat van begin tot eind echt helemaal in de film, het is de 120 minuten van je tijd zeker waard!
IMDB: 8,3
Ik: 8,6
Hoe ervaarde je het 3D vergeleken met bijvoorbeeld Avatar of The Hobbit?quote:Op woensdag 23 januari 2013 00:30 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Ook net gezien, 'k vond 'm goed, niet prachtig maar wel gewoon echt een goede film. Daarbij zitten er dan wel af en toe prachtige shots tussen van het oceaanleven/weer.
Ik: 8.2
'k heb 'm gedownloadquote:Op woensdag 23 januari 2013 00:37 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Hoe ervaarde je het 3D vergeleken met bijvoorbeeld Avatar of The Hobbit?
Ik ben namelijk niet bepaald een fan van 3D, maar er is weer eens geen keus...
Three Kings is trouwens één van m'n favorieten, geef ik een 9.
Nou, andere vraag dan: had je in 2D het idee dat je dingen miste, omdat het eigenlijk alleen in 3D zou werken?quote:Op woensdag 23 januari 2013 01:26 schreef andreas612 het volgende:
[..]
'k heb 'm gedownloadmaar maat van me was er heen geweest en die zei juist dat het een film is waarbij de 3D erg tot z'n recht komt.. dus tja..
Ik ben wel wat dingen tegen gekomen ja waarvan ik dacht, ah, dat zou best wel vet eruit zien in 3D, maar missen.. nee. Maarja, wat niet weet wat niet deert hequote:Op woensdag 23 januari 2013 01:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, andere vraag dan: had je in 2D het idee dat je dingen miste, omdat het eigenlijk alleen in 3D zou werken?
Volgens mij gebruikte hij voor veel dinosauriërs ook echt robots van 10 meter hoog.. (en voor de kleinere wat kleinerequote:Op woensdag 23 januari 2013 10:34 schreef Lyzio het volgende:
[ afbeelding ]
Jurassic Park (1993)
9/10
Ik heb deze film als kind een keer gezien. Daarna is hij bij mij een beetje in de vergetelheid geraakt, tot laatst. Ik zag hem voorbij komen op mijn iPad en ik dacht, och.. het kan geen kwaad om hem nog eens te bekijken. Wat mij na de film het meeste is bijgebleven is de suspense die we kennen uit Spielberg zijn beste films! Met als ultieme climax de overbekende raptor-scene in de keuken tegen het einde van de film. Ook zijn de visuele effecten voor een film uit 1993 waanzinnig. Het acteren en het casten is ook een genot om naar te kijken.
[offtopic]quote:Op woensdag 23 januari 2013 11:33 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Volgens mij gebruikte hij voor veel dinosauriërs ook echt robots van 10 meter hoog.. (en voor de kleinere wat kleinere)
Het is imo de film met het mooiste en beste 3D gebruik (tot nu toe) dus het is zeker een meerwaarde. Zal als ik jou was dus zeker naar de bios gaan.quote:Op woensdag 23 januari 2013 01:33 schreef Lemans24 het volgende:
[..]
Nou, andere vraag dan: had je in 2D het idee dat je dingen miste, omdat het eigenlijk alleen in 3D zou werken?
Nu dus:quote:Op maandag 21 januari 2013 22:38 schreef De_Nater het volgende:
Net Amour van Haneke gezien, niet echt onder de indruk.
Mijn cijfer: 7
Uitgebreidere recensie later.
Wow, wat een recensie, heb jij Film- en theaterwetenschappen gestudeerd ofzo?quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:15 schreef De_Nater het volgende:
[..]
Nu dus:
Een film over de naderende dood. Dat is ook waar de film mee begint: een dode vrouw. Niet gedood door ongeluk, maar door de tijd. De film gaat namelijk over een echtpaar dat langzaam maar zeker richting de man met de zeis wordt geloodst. De film zou ik hellenistisch willen noemen. Het hellenisme is het toppunt van de Griekse beschaving en wordt vooral gekenmerkt door puur realisme met veel expressie. In de beeldhouwkunst werden de beelden zo realistisch dat sommige kunstenaars bijna Pygmalionachtige ervaringen hadden. Dit is ook zo'n film, waarbij je denkt naar de werkelijkheid zit te kijken. Alsof de NOS de camera heeft gezet op het proces van veroudering.
Deze ervaring wordt ondersteund door de regie van Haneke en het fenomenale acteerwerk van Riva, maar daar blijft het ook bij naar mijn idee. De film concentreert zich zo immens op het realisme dat het vermoeiend voor me werd. Ik werd niet aangegrepen door het verhaal, je weet immers de afloop al: ze gaat dood. Bovendien heb ik het idee dat het proces van veroudering al realistisch in beeld is gebracht in verscheidene documentaires, dat het proces van toenemende vergeetachtigheid en dementie al meerdere malen op de buis is geweest. Het is, kortom, niet een origineel script. Dat moet ook niet, als je realistisch wilt zijn, maar waarom zou je dit willen verfilmen als het al ooit eens in de bioscoop of op televisie is geweest?
Ik weet niet, Django Unchained heb ik nu twee keer gezien en zou ik nog een keer willen zien, maar bij de tweede keer is het natuurlijk niet meer een origineel script. Het verhaal achter Life of Pi is al bekend uit de boeken, maar het was de moeite waard om in 3D te gaan zien wat de regisseur ervan heeft gemaakt en dat was indrukwekkend, maar ik heb niet de behoefte om opnieuw te gaan kijken. 0donker30 vond ik ontzettend slecht en ik heb ook absoluut geen zin om film opnieuw te bekijken. Argo is ontzettend goed verfilmd en ik had er geen moeite mee nog een keer naar de film te kijken. Laatste 2 films zijn waargebeurde verhalen... Het ligt er maar aan wat je origineel noemt, want waargebeurde verhalen zijn natuurlijk nooit origineel en het proces van veroudering is ook niet een proces wat je nou origineel kan verfilmen, dus ik denk dat je gelijk hebt als je zegt dat een gebrek aan originaliteit niet perse een film slecht maakt.quote:Op woensdag 23 januari 2013 16:20 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Wow, wat een recensie, heb jij Film- en theaterwetenschappen gestudeerd ofzo?
Ik vond hem wel mooi, aangrijpend en goed (een gebrek aan originaliteit maakt een film trouwens toch niet meteen matig/slecht?).
Inderdaad!quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |