abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121603607
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:35 schreef Desunoto het volgende:
Silver Linings Playbook (2012)

[ afbeelding ]

Lieve film die je een paar keer aan het lachen maakt, maar aan het einde van de rit toch niet zo bijzonder blijkt.

Bradley Cooper was niet altijd even overtuigend en dat is jammer want hij is in zo'n beetje in elke scene te vinden. Ik vind hem sowieso geen goede acteur en hier was hij op z'n best ook maar middelmatig. Zeker vergeleken met de rest van de cast. Vooral Robert de Niro en Jennifer Lawrence zetten uitstekende rollen neer. Sterker nog, die twee zorgen ervoor dat ik deze film toch een positieve beoordeling ga geven.

De eerste helft van de film was beter dan de tweede helft. Het zakt eigenlijk in op het moment dat
SPOILER: kleine spoiler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierna bracht de film geen verrassingen meer. De film zakte in naar het niveau van een typische romantische komedie anno nu met de onvermijdelijke voorspelbare scenes en typerende "hakken over de sloot" momenten.

Op momenten wel aandoenlijk. Robert de Niro en Jennifer Lawrence springen er in positieve zin uit. Maar uiteindelijk niet gedenkwaardig.

6/10
Sluit ik me bij aan. Wel enigzins entertaining tot het dansen.. Wat ik vooral erg gek vond was de logica dat als er steeds gewonnen werd terwijl ze dansten, dat dan ook wel moest voor de final game, en iedereen daar vol op in zetten. Alsof de scriptschrijver een zeer notoire gokverslaafde is... :')
#winning
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:58:03 #102
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_121604222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:41 schreef speknek het volgende:
Ik durf Amour niet te kijken, ik werd al heel naar/emotioneel toen ik de synopsis las. Liever iets waar ik niet overna wil denken. Maar als ik nu een aantal keer lees dat het mensen niet echt greep moet ik het misschien toch maar proberen.
Het zou echt zonde zijn om deze film te laten liggen. Ik weet niet of je bekend bent met Hanekes werk, maar de film deed me qua regie wel erg aan Caché denken. Mij greep de film in ieder geval wel, wellicht omdat mijn oma afgelopen jaar in een soortgelijke situatie terecht kwam. Maar buiten kijf staat dat het acteerwerk werkelijk subliem is, ik kwam superlatieven tekort.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:59:33 #103
286575 Roces18
Chef de party
pi_121604295
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:11 schreef planethugo het volgende:

[..]

jij had liever gezien dat Michael Bay hem geregisseerd had begrijp ik
Nee liever een blinde, wat denk jezelf? Het is bij jou altijd het een of het ander, en niets er tussen in :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:02:24 #104
286575 Roces18
Chef de party
pi_121604429
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom zou je de ware werkelijkheid spannender willen maken?
Meer actie, meer spanning , meer sensatie, meer drama, meer van alles. Dit is om te janken en komt niet doordat het een goede drama is.
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
pi_121615855
Yentl 1983

Een jonge vrouw (Barbra Streisand) in het Oost-Europa van rond 1900 overtreedt ongeschreven wetten door boeken over wijsbegeerte te lezen. Ze knipt haar haar kort en gaat studeren. Ze wordt echter verliefd op haar studiepartner die verliefd is op een ander.

Leuke film om te kijken als je ook een beetje houd van zingen en vrouwen drama. Mijn cijfer een 7

pi_121616504
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:42 schreef Tware het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan. Wel enigzins entertaining tot het dansen.. Wat ik vooral erg gek vond was de logica dat als er steeds gewonnen werd terwijl ze dansten, dat dan ook wel moest voor de final game, en iedereen daar vol op in zetten. Alsof de scriptschrijver een zeer notoire gokverslaafde is... :')
Tja bijgeloof... voor sommige mensen is het genoeg.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:35:58 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121619572
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Falco het volgende:

The Grey (2011) - IMDb
Een groep overlevenden (allemaal van die stoere types die in de olie-industrie werken) moet zien te overleven wanneer hun vliegtuig neerstort. Na de crash hebben wolven het op hen gemunt. Ik vond dat zelf nogal vreemd, want ik dacht dat wolven best bang waren voor mensen en ze het liefst meden. Ook vond ik het vreemd dat de groep overlevenden de crashplek verlieten en zelf naar hulp gingen zoeken.

Dat wordt beiden uitgelegd in de film. ;)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:39:41 #108
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_121619745

A cab driver finds himself the hostage of an engaging contract killer as he makes his rounds from hit to hit during one night in LA. He must find a way to save both himself and one last victim.
pi_121619854
Argo (2012)

Een Amerikaanse ambassade wordt bestormd in Iran (1980), iedereen wordt gegijzeld maar er ontkomen 6 ambassadeleden. Zij schuilen bij de Canadese ambassadeur thuis. De missie van de CIA is om deze 6 mensen vrij te krijgen. Zij proberen dit te doen d.m.v. een nepfilm op te nemen in Iran.

Supervette film, de inleiding in het geheel is al redelijk intens, en als het eenmaal begonnen is wordt het alleen maar spannender. Goed acteerwerk ook van Affleck. Kreeg wel een beetje hetzelfde als bij de Hurt Locker destijds, je gaat die bevolking toch minder waarderen, puur omdat het meerendeel daarbuiten allemaal dikke snitches zijn.. Maar de film is dus zeker een aanrader :)

IMDB: 8.1/10
Ik: 8.4/10

Death Race 3: Inferno (2012)

Tja, toch een beetje een boutfilm, het 1e deel met Statham vond ik nog wel te pruimen, ook nog wel redelijk origineel concept, de 2e vond ik al kut maar deze is al helemaal ruk. Enige positieve zijn de lekkere wijven en het zooitje actie wat er in zit. Maarja, vervolgens zitten we dan toch weer de hele film te kijken naar 3 races op allemaal dezelfde track (terwijl ze juist zelf hoteldebotel waren dat het allemaal in nieuwe omgevingen zou afspelen). En dan heb je nog die tussenstukjes die echt kapotslecht aan elkaar geacteerd zijn. Naja, leuk dat ik 'm gezien heb, was anders toch wel nieuwsgierig gebleven. Misschien geen slechte film voor op vrij of zaterdagavond met veel bier en je maten..

IMDB: 5.4/10
IK: 5/10

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 23:43:05 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:44:05 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121619916
Django Unchained (2012) - IMDb

Al veel over gezegd, maar absoluut 1 van de beste films van Tarantino.

IMBd: 8,7
Ik:9,2

_O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121619946
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:39 schreef skippy22 het volgende:

A cab driver finds himself the hostage of an engaging contract killer as he makes his rounds from hit to hit during one night in LA. He must find a way to save both himself and one last victim.
Post dan gewoon niet... Als ik films wil opzoeken, zoek ik die zelf wel op, en daar is dit topic ook niet voor dus opzouten.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:48:03 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_121620058
Argo (2012) - IMDb

Al genoeg over geschreven hierboven. Niet eens met Roches. Affleck is bij dezen mijn favoriete thriller regisseur. Gone baby gone, the town en nu deze allemaal nagelbijtend spannend. Puntje aftrek wel voor het langzame begin en de cliche-e resolutie van de extractie. Wel mooi moment:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:57:42 #113
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_121620406
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:45 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Post dan gewoon niet... Als ik films wil opzoeken, zoek ik die zelf wel op, en daar is dit topic ook niet voor dus opzouten.
Zat het net pas hoor. Je bent net zo'n zeikerd als die negert in de film.
pi_121620884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:57 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Zat het net pas hoor. Je bent net zo'n zeikerd als die negert in de film.
Zat? zat ben je waarschijnlijk wel...
pi_121620992

DAJNGO UNCHAINED

Hele sterke, typische QT film. Je merkt echt als je aan het kijken bent dat de styl van QT erin zit.. aan de muziek en de manier van filmen..
Wat ervoor zorgt dat deze film zich onderscheid van vele andere actie western (in positieve zin!)
het acteer werk is ook uitstekend, het enige ''kleine'' nadeel wat ik heb is toch de lengte... sommige scenes hadden net iets korter gemogen.. dat had voor iets meer vaart in de film gegeven (en dan had ik em miss 9 tot 9.5 gegeven)
maar alsnog heb ik me geen seconde met de film verveeld en is het echt een gewweldige film, waarschijnlijk al 1 van de beste die ik dit jaar heb/ga zien 8.5!
pi_121621291
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Zat? zat ben je waarschijnlijk wel...
Wat loop je nou kinderachtig te doen man.
pi_121621763
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:24 schreef picodealion het volgende:

[..]

Wat loop je nou kinderachtig te doen man.
:') ga jij er ook nog eens serieus op in..
pi_121621949
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:35 schreef Eenskijken het volgende:
[ link | afbeelding ]

Over een drugsverslaafde die uit de kliniek komt en de film volgt hem een hele dag daarna. Hij weet niet meer wat ie met z'n leven aanmoet.. hij hoort de problemen van zijn oude vrienden aan, en beseft dat zijn problemen niet anders zijn. Iedereen is nutteloos zijn leven aan het leven...

Echt een briljante film, en dat zeg ik niet snel. Prachtige shots van oslo, een soort gritty filter overheen waardoor het soms leeg en koud aanvoelt, ook al lopen er mensen rond. En het hoofdpersonage loopt door die stad heen, terwijl hij denkt aan allerlei verschillende dingen die hij zou kunnen doen, maar dat het allemaal toch niet uitmaakt. Ijzersterk script, omdat ik nooit verwachtte wat er steeds zou komen, heel interesse personages, ookal worden ze niet uitgediept behalve het hoofdpersonage zelf, en gewoon een indrukwekkend verhaal om te zien. 8,5/10. misschien wel een 9, omdat ik nu er nog steeds aan denk :)

edit: nu klinkt mijn verhaal alsof de film een beetje 'zweverig' of intellectueel probeer te doen, maar dat is niet zo gelukkig. Het is gewoon een normale guy die iedereen eigenlijk had kunnen zijn. Dat vind ik ook zo tof.
Net gekeken, maar weet niet echt wat ik er mee aan moet :D
Acteerwerk is dik in orde, verhaal ook. 't Is alleen een ontzettend zwaarmoedige film in mijn ogen, en laat dat nu net iets zijn waar ik even geen behoefte aan had :P

Ondanks de zware atmosfeer waarbinnen het verhaal zich afspeelt is het wel een zeer overtuigende film die gewoon klopt. Daarom toch maar een 8.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:57:52 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121622184
Zie nu pas dat de originele Django Franco Nero) ook een rol speelt in Django Unchained (2012) - IMDb en dat Quentin Tarantino zelf ook een cameo doet.
Don Johnson (Miami Vice) had ik ook niet herkend. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121622370
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:46 schreef Wootism het volgende:

[..]

Net gekeken, maar weet niet echt wat ik er mee aan moet :D
Acteerwerk is dik in orde, verhaal ook. 't Is alleen een ontzettend zwaarmoedige film in mijn ogen, en laat dat nu net iets zijn waar ik even geen behoefte aan had :P

Ondanks de zware atmosfeer waarbinnen het verhaal zich afspeelt is het wel een zeer overtuigende film die gewoon klopt. Daarom toch maar een 8.
Nice, hangt denk ik ook af van hoe je de film kijkt ja. Ik keek 'm alleen, s'avonds laat met een pilsje erbij. Alle rust. Dat is denk ik de goede sfeer :D
There are only 151 Pokémon.
pi_121622747
Django Unchained

Vanavond gezien, met een wat oudere vriend van me in de bios. En oh boy, wat een heeft hij na Inglourious Basterds weer een juweeltje afgeleverd. Nu schijnt het volgens deze maat een pré te zijn enige kennis te hebben van de oude klassiekers, want deze film is een prachtige ode geworden aan de oude meesters met al die over de top scenes.

De rauwe werkelijkheid van de slavernij die nooit goedkoop in beeld wordt gebracht, een soms tergende traagheid en dan ineens weer een krankzinnige verwijzing naar 'blazing saddles' met die slechtzittende kappen van de kkk.

Christoph Waltz zette weer een toprol neer. En Samuel Jackson als kontkruipende butler/huisslaaf. _O_ Kan me voorstellen dat het voor sommigen wat korter had mogen duren, maar voor mij werkte het alleen maar sfeerverhogend.

En ja, het einde was voorspelbaar en cheesy. Maar dat moest ook, geheel in stijl van oude meesters

10
pi_121624209

De film over de zoektocht en uiteindelijke doding van Osama Bin Laden. Van de regiseusse van The Hurt Locker.
Geeft het een realistisch beeld? Zou het echt allemaal zo gegaan zijn? Ik denk het niet. Maar het komt redelijk realistisch over en er wordt zeer behoorlijk in geacteerd (terechte oscarnominatie voor Jessica Chastain).
Every living creature on earth dies alone
pi_121624416
The Magic of Belle Isle

Morgan Freeman een oude chagrijn die het leven niet meer ziet zitten moet mag de zomer op een hond en huis passen. Uiteraard knapt hij daar helemaal op. Er zit dus ook geen verrassing in de film maar dat geeft niet heel veel. Het kijkt prima weg ook al is het verhaal flinterdun.

Morgan Freeman is bijna altijd O+

Een zesje van mij.
pi_121626225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:01 schreef casper019 het volgende:

[..]

en je beoordeling?
Het is geen typische cartoon! Ik vind heel interessant!
  woensdag 16 januari 2013 @ 10:45:22 #125
381517 Zapata
held op sokken
pi_121627002
Dredd 60/100
Redelijk vermakelijke film met een goeie Dredd sfeer. Wat knap is aangezien ze weinig moeite hebben gedaan om de wereld van Dredd te creëren. Vooral de Volkswagen Transporter in het begin valt op, waar zijn de scifi auto's??

Dredd is redelijk bad ass alleen z'n stem is veel te zacht. Nouja, gelukkig is het geen Batman stem. De film wordt helaas saai de laatste 30-40 minuten
SPOILER
anders zou ik er een 7 van maken.

Django Unchained. 65/100
Behalve de naam en het intro liedje (extra 5 punten voor dat liedje alleen) heeft dit niks met Django te maken. De film gaat lekker met wat compleet misplaatste humor tot ongeveer 2/3e van de film.
SPOILER
Het laatste stuk is complete onzin
SPOILER
en typische nieuwe Tarantino stijl, het plot loopt niet meer en het lijkt wel alsof Tarantino gewoon wil blijven filmen om het filmen. Uiteraard met veel over the top actie scenes die wederom niet aansluiten bij de eerste helft van de film.
Plus rap/hip hop muziek die ook niet past bij de sfeer die de film het eerste stuk neerzet.

Het valt op hoe goed Samuel L. Jackson is als acteur, die man straalt van het scherm.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zapata op 16-01-2013 10:58:39 ]
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')