quote:Op dinsdag 15 januari 2013 14:35 schreef Desunoto het volgende:
Silver Linings Playbook (2012)
[ afbeelding ]
Lieve film die je een paar keer aan het lachen maakt, maar aan het einde van de rit toch niet zo bijzonder blijkt.
Bradley Cooper was niet altijd even overtuigend en dat is jammer want hij is in zo'n beetje in elke scene te vinden. Ik vind hem sowieso geen goede acteur en hier was hij op z'n best ook maar middelmatig. Zeker vergeleken met de rest van de cast. Vooral Robert de Niro en Jennifer Lawrence zetten uitstekende rollen neer. Sterker nog, die twee zorgen ervoor dat ik deze film toch een positieve beoordeling ga geven.
De eerste helft van de film was beter dan de tweede helft. Het zakt eigenlijk in op het moment datSluit ik me bij aan. Wel enigzins entertaining tot het dansen.. Wat ik vooral erg gek vond was de logica dat als er steeds gewonnen werd terwijl ze dansten, dat dan ook wel moest voor de final game, en iedereen daar vol op in zetten. Alsof de scriptschrijver een zeer notoire gokverslaafde is...SPOILER: kleine spoiler!Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. Hierna bracht de film geen verrassingen meer. De film zakte in naar het niveau van een typische romantische komedie anno nu met de onvermijdelijke voorspelbare scenes en typerende "hakken over de sloot" momenten.
Op momenten wel aandoenlijk. Robert de Niro en Jennifer Lawrence springen er in positieve zin uit. Maar uiteindelijk niet gedenkwaardig.
6/10
#winning
Het zou echt zonde zijn om deze film te laten liggen. Ik weet niet of je bekend bent met Hanekes werk, maar de film deed me qua regie wel erg aan Caché denken. Mij greep de film in ieder geval wel, wellicht omdat mijn oma afgelopen jaar in een soortgelijke situatie terecht kwam. Maar buiten kijf staat dat het acteerwerk werkelijk subliem is, ik kwam superlatieven tekort.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:41 schreef speknek het volgende:
Ik durf Amour niet te kijken, ik werd al heel naar/emotioneel toen ik de synopsis las. Liever iets waar ik niet overna wil denken. Maar als ik nu een aantal keer lees dat het mensen niet echt greep moet ik het misschien toch maar proberen.
Nee liever een blinde, wat denk jezelf? Het is bij jou altijd het een of het ander, en niets er tussen inquote:Op dinsdag 15 januari 2013 11:11 schreef planethugo het volgende:
[..]
jij had liever gezien dat Michael Bay hem geregisseerd had begrijp ik
Meer actie, meer spanning , meer sensatie, meer drama, meer van alles. Dit is om te janken en komt niet doordat het een goede drama is.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef golfer het volgende:
[..]
Waarom zou je de ware werkelijkheid spannender willen maken?
Tja bijgeloof... voor sommige mensen is het genoeg.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 18:42 schreef Tware het volgende:
[..]
Sluit ik me bij aan. Wel enigzins entertaining tot het dansen.. Wat ik vooral erg gek vond was de logica dat als er steeds gewonnen werd terwijl ze dansten, dat dan ook wel moest voor de final game, en iedereen daar vol op in zetten. Alsof de scriptschrijver een zeer notoire gokverslaafde is...
Dat wordt beiden uitgelegd in de film.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Falco het volgende:
The Grey (2011) - IMDb
Een groep overlevenden (allemaal van die stoere types die in de olie-industrie werken) moet zien te overleven wanneer hun vliegtuig neerstort. Na de crash hebben wolven het op hen gemunt. Ik vond dat zelf nogal vreemd, want ik dacht dat wolven best bang waren voor mensen en ze het liefst meden. Ook vond ik het vreemd dat de groep overlevenden de crashplek verlieten en zelf naar hulp gingen zoeken.
Post dan gewoon niet... Als ik films wil opzoeken, zoek ik die zelf wel op, en daar is dit topic ook niet voor dus opzouten.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:39 schreef skippy22 het volgende:
A cab driver finds himself the hostage of an engaging contract killer as he makes his rounds from hit to hit during one night in LA. He must find a way to save both himself and one last victim.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.9They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
Zat het net pas hoor. Je bent net zo'n zeikerd als die negert in de film.quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:45 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Post dan gewoon niet... Als ik films wil opzoeken, zoek ik die zelf wel op, en daar is dit topic ook niet voor dus opzouten.
Zat? zat ben je waarschijnlijk wel...quote:Op dinsdag 15 januari 2013 23:57 schreef skippy22 het volgende:
[..]
Zat het net pas hoor. Je bent net zo'n zeikerd als die negert in de film.
Wat loop je nou kinderachtig te doen man.quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef andreas612 het volgende:
[..]
Zat? zat ben je waarschijnlijk wel...
quote:Op woensdag 16 januari 2013 00:24 schreef picodealion het volgende:
[..]
Wat loop je nou kinderachtig te doen man.
Net gekeken, maar weet niet echt wat ik er mee aan moetquote:Op zondag 13 januari 2013 00:35 schreef Eenskijken het volgende:
[ link | afbeelding ]
Over een drugsverslaafde die uit de kliniek komt en de film volgt hem een hele dag daarna. Hij weet niet meer wat ie met z'n leven aanmoet.. hij hoort de problemen van zijn oude vrienden aan, en beseft dat zijn problemen niet anders zijn. Iedereen is nutteloos zijn leven aan het leven...
Echt een briljante film, en dat zeg ik niet snel. Prachtige shots van oslo, een soort gritty filter overheen waardoor het soms leeg en koud aanvoelt, ook al lopen er mensen rond. En het hoofdpersonage loopt door die stad heen, terwijl hij denkt aan allerlei verschillende dingen die hij zou kunnen doen, maar dat het allemaal toch niet uitmaakt. Ijzersterk script, omdat ik nooit verwachtte wat er steeds zou komen, heel interesse personages, ookal worden ze niet uitgediept behalve het hoofdpersonage zelf, en gewoon een indrukwekkend verhaal om te zien. 8,5/10. misschien wel een 9, omdat ik nu er nog steeds aan denk![]()
edit: nu klinkt mijn verhaal alsof de film een beetje 'zweverig' of intellectueel probeer te doen, maar dat is niet zo gelukkig. Het is gewoon een normale guy die iedereen eigenlijk had kunnen zijn. Dat vind ik ook zo tof.
Nice, hangt denk ik ook af van hoe je de film kijkt ja. Ik keek 'm alleen, s'avonds laat met een pilsje erbij. Alle rust. Dat is denk ik de goede sfeerquote:Op woensdag 16 januari 2013 00:46 schreef Wootism het volgende:
[..]
Net gekeken, maar weet niet echt wat ik er mee aan moet
Acteerwerk is dik in orde, verhaal ook. 't Is alleen een ontzettend zwaarmoedige film in mijn ogen, en laat dat nu net iets zijn waar ik even geen behoefte aan had
Ondanks de zware atmosfeer waarbinnen het verhaal zich afspeelt is het wel een zeer overtuigende film die gewoon klopt. Daarom toch maar een 8.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. anders zou ik er een 7 van maken.
Django Unchained. 65/100
Behalve de naam en het intro liedje (extra 5 punten voor dat liedje alleen) heeft dit niks met Django te maken. De film gaat lekker met wat compleet misplaatste humor tot ongeveer 2/3e van de film.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Het laatste stuk is complete onzinSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt. en typische nieuwe Tarantino stijl, het plot loopt niet meer en het lijkt wel alsof Tarantino gewoon wil blijven filmen om het filmen. Uiteraard met veel over the top actie scenes die wederom niet aansluiten bij de eerste helft van de film.
Plus rap/hip hop muziek die ook niet past bij de sfeer die de film het eerste stuk neerzet.
Het valt op hoe goed Samuel L. Jackson is als acteur, die man straalt van het scherm.
[ Bericht 2% gewijzigd door Zapata op 16-01-2013 10:58:39 ]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |