abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121603607
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 14:35 schreef Desunoto het volgende:
Silver Linings Playbook (2012)

[ afbeelding ]

Lieve film die je een paar keer aan het lachen maakt, maar aan het einde van de rit toch niet zo bijzonder blijkt.

Bradley Cooper was niet altijd even overtuigend en dat is jammer want hij is in zo'n beetje in elke scene te vinden. Ik vind hem sowieso geen goede acteur en hier was hij op z'n best ook maar middelmatig. Zeker vergeleken met de rest van de cast. Vooral Robert de Niro en Jennifer Lawrence zetten uitstekende rollen neer. Sterker nog, die twee zorgen ervoor dat ik deze film toch een positieve beoordeling ga geven.

De eerste helft van de film was beter dan de tweede helft. Het zakt eigenlijk in op het moment dat
SPOILER: kleine spoiler!
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hierna bracht de film geen verrassingen meer. De film zakte in naar het niveau van een typische romantische komedie anno nu met de onvermijdelijke voorspelbare scenes en typerende "hakken over de sloot" momenten.

Op momenten wel aandoenlijk. Robert de Niro en Jennifer Lawrence springen er in positieve zin uit. Maar uiteindelijk niet gedenkwaardig.

6/10
Sluit ik me bij aan. Wel enigzins entertaining tot het dansen.. Wat ik vooral erg gek vond was de logica dat als er steeds gewonnen werd terwijl ze dansten, dat dan ook wel moest voor de final game, en iedereen daar vol op in zetten. Alsof de scriptschrijver een zeer notoire gokverslaafde is... :')
#winning
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:58:03 #102
313219 vinnypassy
Everything is in our mind.
pi_121604222
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:41 schreef speknek het volgende:
Ik durf Amour niet te kijken, ik werd al heel naar/emotioneel toen ik de synopsis las. Liever iets waar ik niet overna wil denken. Maar als ik nu een aantal keer lees dat het mensen niet echt greep moet ik het misschien toch maar proberen.
Het zou echt zonde zijn om deze film te laten liggen. Ik weet niet of je bekend bent met Hanekes werk, maar de film deed me qua regie wel erg aan Caché denken. Mij greep de film in ieder geval wel, wellicht omdat mijn oma afgelopen jaar in een soortgelijke situatie terecht kwam. Maar buiten kijf staat dat het acteerwerk werkelijk subliem is, ik kwam superlatieven tekort.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 18:59:33 #103
286575 Roces18
Chef de party
pi_121604295
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 11:11 schreef planethugo het volgende:

[..]

jij had liever gezien dat Michael Bay hem geregisseerd had begrijp ik
Nee liever een blinde, wat denk jezelf? Het is bij jou altijd het een of het ander, en niets er tussen in :')
melksommelier en vertrouwenspersoon fok
  dinsdag 15 januari 2013 @ 19:02:24 #104
286575 Roces18
Chef de party
pi_121604429
quote:
5s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 15:39 schreef golfer het volgende:

[..]

Waarom zou je de ware werkelijkheid spannender willen maken?
Meer actie, meer spanning , meer sensatie, meer drama, meer van alles. Dit is om te janken en komt niet doordat het een goede drama is.
pi_121615855
Yentl 1983

Een jonge vrouw (Barbra Streisand) in het Oost-Europa van rond 1900 overtreedt ongeschreven wetten door boeken over wijsbegeerte te lezen. Ze knipt haar haar kort en gaat studeren. Ze wordt echter verliefd op haar studiepartner die verliefd is op een ander.

Leuke film om te kijken als je ook een beetje houd van zingen en vrouwen drama. Mijn cijfer een 7

pi_121616504
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 18:42 schreef Tware het volgende:

[..]

Sluit ik me bij aan. Wel enigzins entertaining tot het dansen.. Wat ik vooral erg gek vond was de logica dat als er steeds gewonnen werd terwijl ze dansten, dat dan ook wel moest voor de final game, en iedereen daar vol op in zetten. Alsof de scriptschrijver een zeer notoire gokverslaafde is... :')
Tja bijgeloof... voor sommige mensen is het genoeg.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:35:58 #107
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121619572
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 17:39 schreef Falco het volgende:

The Grey (2011) - IMDb
Een groep overlevenden (allemaal van die stoere types die in de olie-industrie werken) moet zien te overleven wanneer hun vliegtuig neerstort. Na de crash hebben wolven het op hen gemunt. Ik vond dat zelf nogal vreemd, want ik dacht dat wolven best bang waren voor mensen en ze het liefst meden. Ook vond ik het vreemd dat de groep overlevenden de crashplek verlieten en zelf naar hulp gingen zoeken.

Dat wordt beiden uitgelegd in de film. ;)
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:39:41 #108
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_121619745

A cab driver finds himself the hostage of an engaging contract killer as he makes his rounds from hit to hit during one night in LA. He must find a way to save both himself and one last victim.
pi_121619854
Argo (2012)

Een Amerikaanse ambassade wordt bestormd in Iran (1980), iedereen wordt gegijzeld maar er ontkomen 6 ambassadeleden. Zij schuilen bij de Canadese ambassadeur thuis. De missie van de CIA is om deze 6 mensen vrij te krijgen. Zij proberen dit te doen d.m.v. een nepfilm op te nemen in Iran.

Supervette film, de inleiding in het geheel is al redelijk intens, en als het eenmaal begonnen is wordt het alleen maar spannender. Goed acteerwerk ook van Affleck. Kreeg wel een beetje hetzelfde als bij de Hurt Locker destijds, je gaat die bevolking toch minder waarderen, puur omdat het meerendeel daarbuiten allemaal dikke snitches zijn.. Maar de film is dus zeker een aanrader :)

IMDB: 8.1/10
Ik: 8.4/10

Death Race 3: Inferno (2012)

Tja, toch een beetje een boutfilm, het 1e deel met Statham vond ik nog wel te pruimen, ook nog wel redelijk origineel concept, de 2e vond ik al kut maar deze is al helemaal ruk. Enige positieve zijn de lekkere wijven en het zooitje actie wat er in zit. Maarja, vervolgens zitten we dan toch weer de hele film te kijken naar 3 races op allemaal dezelfde track (terwijl ze juist zelf hoteldebotel waren dat het allemaal in nieuwe omgevingen zou afspelen). En dan heb je nog die tussenstukjes die echt kapotslecht aan elkaar geacteerd zijn. Naja, leuk dat ik 'm gezien heb, was anders toch wel nieuwsgierig gebleven. Misschien geen slechte film voor op vrij of zaterdagavond met veel bier en je maten..

IMDB: 5.4/10
IK: 5/10

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 15-01-2013 23:43:05 ]
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:44:05 #110
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121619916
Django Unchained (2012) - IMDb

Al veel over gezegd, maar absoluut 1 van de beste films van Tarantino.

IMBd: 8,7
Ik:9,2

_O_
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121619946
quote:
14s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:39 schreef skippy22 het volgende:

A cab driver finds himself the hostage of an engaging contract killer as he makes his rounds from hit to hit during one night in LA. He must find a way to save both himself and one last victim.
Post dan gewoon niet... Als ik films wil opzoeken, zoek ik die zelf wel op, en daar is dit topic ook niet voor dus opzouten.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:48:03 #112
8369 speknek
Another day another slay
pi_121620058
Argo (2012) - IMDb

Al genoeg over geschreven hierboven. Niet eens met Roches. Affleck is bij dezen mijn favoriete thriller regisseur. Gone baby gone, the town en nu deze allemaal nagelbijtend spannend. Puntje aftrek wel voor het langzame begin en de cliche-e resolutie van de extractie. Wel mooi moment:

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
9
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  dinsdag 15 januari 2013 @ 23:57:42 #113
120235 skippy22
Potente kangoeroe
pi_121620406
quote:
7s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:45 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Post dan gewoon niet... Als ik films wil opzoeken, zoek ik die zelf wel op, en daar is dit topic ook niet voor dus opzouten.
Zat het net pas hoor. Je bent net zo'n zeikerd als die negert in de film.
pi_121620884
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:57 schreef skippy22 het volgende:

[..]

Zat het net pas hoor. Je bent net zo'n zeikerd als die negert in de film.
Zat? zat ben je waarschijnlijk wel...
pi_121620992

DAJNGO UNCHAINED

Hele sterke, typische QT film. Je merkt echt als je aan het kijken bent dat de styl van QT erin zit.. aan de muziek en de manier van filmen..
Wat ervoor zorgt dat deze film zich onderscheid van vele andere actie western (in positieve zin!)
het acteer werk is ook uitstekend, het enige ''kleine'' nadeel wat ik heb is toch de lengte... sommige scenes hadden net iets korter gemogen.. dat had voor iets meer vaart in de film gegeven (en dan had ik em miss 9 tot 9.5 gegeven)
maar alsnog heb ik me geen seconde met de film verveeld en is het echt een gewweldige film, waarschijnlijk al 1 van de beste die ik dit jaar heb/ga zien 8.5!
pi_121621291
quote:
7s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:12 schreef andreas612 het volgende:

[..]

Zat? zat ben je waarschijnlijk wel...
Wat loop je nou kinderachtig te doen man.
pi_121621763
quote:
2s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:24 schreef picodealion het volgende:

[..]

Wat loop je nou kinderachtig te doen man.
:') ga jij er ook nog eens serieus op in..
pi_121621949
quote:
0s.gif Op zondag 13 januari 2013 00:35 schreef Eenskijken het volgende:
[ link | afbeelding ]

Over een drugsverslaafde die uit de kliniek komt en de film volgt hem een hele dag daarna. Hij weet niet meer wat ie met z'n leven aanmoet.. hij hoort de problemen van zijn oude vrienden aan, en beseft dat zijn problemen niet anders zijn. Iedereen is nutteloos zijn leven aan het leven...

Echt een briljante film, en dat zeg ik niet snel. Prachtige shots van oslo, een soort gritty filter overheen waardoor het soms leeg en koud aanvoelt, ook al lopen er mensen rond. En het hoofdpersonage loopt door die stad heen, terwijl hij denkt aan allerlei verschillende dingen die hij zou kunnen doen, maar dat het allemaal toch niet uitmaakt. Ijzersterk script, omdat ik nooit verwachtte wat er steeds zou komen, heel interesse personages, ookal worden ze niet uitgediept behalve het hoofdpersonage zelf, en gewoon een indrukwekkend verhaal om te zien. 8,5/10. misschien wel een 9, omdat ik nu er nog steeds aan denk :)

edit: nu klinkt mijn verhaal alsof de film een beetje 'zweverig' of intellectueel probeer te doen, maar dat is niet zo gelukkig. Het is gewoon een normale guy die iedereen eigenlijk had kunnen zijn. Dat vind ik ook zo tof.
Net gekeken, maar weet niet echt wat ik er mee aan moet :D
Acteerwerk is dik in orde, verhaal ook. 't Is alleen een ontzettend zwaarmoedige film in mijn ogen, en laat dat nu net iets zijn waar ik even geen behoefte aan had :P

Ondanks de zware atmosfeer waarbinnen het verhaal zich afspeelt is het wel een zeer overtuigende film die gewoon klopt. Daarom toch maar een 8.
[b]Op vrijdag 27 april 2012 23:21 schreef AldoTheApache het volgende:[/b]
_O_ jij bent de grootste baas op FOK!
Aller tijden :D _O_ _O_
  woensdag 16 januari 2013 @ 00:57:52 #119
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121622184
Zie nu pas dat de originele Django Franco Nero) ook een rol speelt in Django Unchained (2012) - IMDb en dat Quentin Tarantino zelf ook een cameo doet.
Don Johnson (Miami Vice) had ik ook niet herkend. _O-
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_121622370
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:46 schreef Wootism het volgende:

[..]

Net gekeken, maar weet niet echt wat ik er mee aan moet :D
Acteerwerk is dik in orde, verhaal ook. 't Is alleen een ontzettend zwaarmoedige film in mijn ogen, en laat dat nu net iets zijn waar ik even geen behoefte aan had :P

Ondanks de zware atmosfeer waarbinnen het verhaal zich afspeelt is het wel een zeer overtuigende film die gewoon klopt. Daarom toch maar een 8.
Nice, hangt denk ik ook af van hoe je de film kijkt ja. Ik keek 'm alleen, s'avonds laat met een pilsje erbij. Alle rust. Dat is denk ik de goede sfeer :D
There are only 151 Pokémon.
pi_121622747
Django Unchained

Vanavond gezien, met een wat oudere vriend van me in de bios. En oh boy, wat een heeft hij na Inglourious Basterds weer een juweeltje afgeleverd. Nu schijnt het volgens deze maat een pré te zijn enige kennis te hebben van de oude klassiekers, want deze film is een prachtige ode geworden aan de oude meesters met al die over de top scenes.

De rauwe werkelijkheid van de slavernij die nooit goedkoop in beeld wordt gebracht, een soms tergende traagheid en dan ineens weer een krankzinnige verwijzing naar 'blazing saddles' met die slechtzittende kappen van de kkk.

Christoph Waltz zette weer een toprol neer. En Samuel Jackson als kontkruipende butler/huisslaaf. _O_ Kan me voorstellen dat het voor sommigen wat korter had mogen duren, maar voor mij werkte het alleen maar sfeerverhogend.

En ja, het einde was voorspelbaar en cheesy. Maar dat moest ook, geheel in stijl van oude meesters

10
pi_121624209

De film over de zoektocht en uiteindelijke doding van Osama Bin Laden. Van de regiseusse van The Hurt Locker.
Geeft het een realistisch beeld? Zou het echt allemaal zo gegaan zijn? Ik denk het niet. Maar het komt redelijk realistisch over en er wordt zeer behoorlijk in geacteerd (terechte oscarnominatie voor Jessica Chastain).
Every living creature on earth dies alone
pi_121624416
The Magic of Belle Isle

Morgan Freeman een oude chagrijn die het leven niet meer ziet zitten moet mag de zomer op een hond en huis passen. Uiteraard knapt hij daar helemaal op. Er zit dus ook geen verrassing in de film maar dat geeft niet heel veel. Het kijkt prima weg ook al is het verhaal flinterdun.

Morgan Freeman is bijna altijd O+

Een zesje van mij.
pi_121626225
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 13:01 schreef casper019 het volgende:

[..]

en je beoordeling?
Het is geen typische cartoon! Ik vind heel interessant!
  woensdag 16 januari 2013 @ 10:45:22 #125
381517 Zapata
held op sokken
pi_121627002
Dredd 60/100
Redelijk vermakelijke film met een goeie Dredd sfeer. Wat knap is aangezien ze weinig moeite hebben gedaan om de wereld van Dredd te creëren. Vooral de Volkswagen Transporter in het begin valt op, waar zijn de scifi auto's??

Dredd is redelijk bad ass alleen z'n stem is veel te zacht. Nouja, gelukkig is het geen Batman stem. De film wordt helaas saai de laatste 30-40 minuten
SPOILER
anders zou ik er een 7 van maken.

Django Unchained. 65/100
Behalve de naam en het intro liedje (extra 5 punten voor dat liedje alleen) heeft dit niks met Django te maken. De film gaat lekker met wat compleet misplaatste humor tot ongeveer 2/3e van de film.
SPOILER
Het laatste stuk is complete onzin
SPOILER
en typische nieuwe Tarantino stijl, het plot loopt niet meer en het lijkt wel alsof Tarantino gewoon wil blijven filmen om het filmen. Uiteraard met veel over the top actie scenes die wederom niet aansluiten bij de eerste helft van de film.
Plus rap/hip hop muziek die ook niet past bij de sfeer die de film het eerste stuk neerzet.

Het valt op hoe goed Samuel L. Jackson is als acteur, die man straalt van het scherm.

[ Bericht 2% gewijzigd door Zapata op 16-01-2013 10:58:39 ]
pi_121627424
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:57 schreef golfer het volgende:
Zie nu pas dat de originele Django Franco Nero) ook een rol speelt in Django Unchained (2012) - IMDb en dat Quentin Tarantino zelf ook een cameo doet.
Had je ook Tom Wopat herkend (van The Dukes of Hazzard)? En ook weer een rol voor Michael Parks (Earl McGraw uit Kill Bill / Planet Terror / Dead Proof / From Dusk 'till Dawn)?
pi_121627585
Les Misérables (2012) - IMDb

dit is er wel eentje waar je van moet houden... enorm tranendal natuurlijk, de musical in film-vorm. dat betekend veel closeups van zingende mensen, en in plaats van theater-zingen, is het vaak een beetje praat-huil-zingen. soms is dat mooi, soms ook uitermate irritant. en niet alle acteurs zijn fantastische zangers, regelmatig is het niet om aan te horen.

weer een film die 3 uur duurt (django, hobbit), wat me behoorlijk begint te irriteren. het is te lang.

nou wil ik niet aleen maar negatief doen, verder zit het goed in elkaar, het acteren is gewoon goed. regelmatig weten ze toch ook de traantjes te trekken, kan ook haast niet anders natuurlijk want de muziek is vaak geweldig. het si ook eigenlijk meer een opera trouwens, want bijna alles wordt gezongen, musicals zijn toch meer half zingen-half praten.

anne hathaway steelt toch wel de show, samen met de jonge cosette.

maar uiteindelijk kom ik niet verder dan een 6.5, alleen al voor die bijna 3 uur en de soms mislukte zang. maar als je van dit soort dingen houdt, zal je het best een goeie film vinden.
  woensdag 16 januari 2013 @ 11:17:03 #128
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_121627989

Paranormal Activity 4 (2012) - IMDb

Tja de 4e, ik heb hem maar weer eens gekeken in de hoop op wat meer uitleg van het plot, maar nog steeds is het 1 wazige bende en je wordt niets wijzer.

In een erg bekend huis woont nu een familie die er vrij gelukkig is, paps en mams liggen elkaar echter niet meer zo goed, verder is het nog het 6 jarige zoontje Wyatt en dan nog de voornamelijke hoofdrol voor de 15 jarige Alex, en de beste vriend van haar komt ook vaak langs. (Friendzoned)

Alles gaat echter prima totdat er nieuwe overburen komen.

Er is echter niets nieuws aan deze film, dezelfde truuks, dezelfde verhaallijn als je daar al van kan spreken.
De demons doen niets nieuws, en natuurlijk staat het dialoog audio weer zo laag dat je vanzelf de volume hoger zet om dan van de stoel te springen als ineens een knal klinkt die wel op volle volume draait.
Je schrikt van de plotselinge harde geluiden, niet omdat er echt iets engs gebeurd.

Paranormal Activity, de eerste was nog wel leuk en aardig nieuw, de rest zijn echter bijna exact hetzelfde met minimale verschillen.

imdb: 4.4/10
Ik: 4/10
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
  woensdag 16 januari 2013 @ 17:41:48 #129
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_121643756
quote:
2s.gif Op dinsdag 15 januari 2013 23:35 schreef Lonewolf2003 het volgende:

[..]

Dat wordt beiden uitgelegd in de film. ;)
Klopt en zelfs die verklaringen zouden heus wel kunnen klopen, maar toch vond ik het suf :P.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:12:52 #130
8369 speknek
Another day another slay
pi_121661719
Les Misérables (2012) - IMDb

Moeilijk om deze te beoordelen. Als het vlamt dan is het ook echt overal kippenvel, maar het gebeurt te weinig en de film duurt te lang. Hij is ook verkeerd gepaced, het welbekende I dreamed a dream, wat toch het mooiste liedje is, komt als je pas net in de film zit. Het lange middenstuk wat daarna komt is een stuk minder interessant. Ook de keuze voor bekende acteurs pakt, op Anne Hathaway en Hugh Jackman na die het allebei fantastisch doen naar mijn mening, verkeerd uit. Nou ben ik niet bekend met Les Mis, dus misschien hebben ze niet zoveel leuke liedjes, maar het viel me wel op dat het andere hoogtepunt (qua zingen) in de film gezongen werd door een voorheen onbekende actrice die duidelijk wel uitgekozen is om haar zangkunsten. Vooral Russell Crowe, hij zingt weliswaar niet onverdienstelijk, maar je voelt dat er veel meer in zijn rol had gezeten als daar iemand van het kaliber Judas in Jesus Christ Superstar had gestaan. De kostuums en het acteerwerk zelf zijn wel dik in orde.

Cijfer ergens tussen een 4 en een 9.

[ Bericht 0% gewijzigd door speknek op 16-01-2013 23:23:22 ]
They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.
  woensdag 16 januari 2013 @ 23:25:58 #131
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121662463
Fok kan ineens geen accenten meer weergeven in links van IMDb (zie hierboven)...
pi_121664508

SNACKBAR

ik heb erg naar deze film uitgekeken maar hij viel me erg tegen, De film lijkt meer op een documentaire... dat hoeft nog niet perse slecht te zijn.. Maar naast dat feit zat er ook vrij weinig verhaal in.
Op zich geeft het wel een KLEIN beeld van hoe de marrokaanse jeugd opgroeien tot ''bendes'' maar het algehele verhaal bied gewoon teweinig.. jammer want het idee achter de film is wel erg interessant en er had gewoon meer ingezeten en moeten zitten
5
pi_121666312
Dredd 2012, fucking schijtfilm. 7 op imdb ofzo ;')
Ik geef hem een 2. 1 punt voor de muziek en 1 punt voor de effects
pi_121666453
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:59 schreef tech4u het volgende:
waarom schijt?
pi_121668024
quote:
7s.gif Op donderdag 17 januari 2013 01:05 schreef andreas612 het volgende:

[..]

waarom schijt?
Geen verhaal. Tenenkrommende dialogen. Slecht acteerwerk. Boordevol cliche's. Nergens spannend. Je wewt binnen een kwartier hoe film eindigt.
pi_121669426
Cosmopolis

Hoewel deze nieuwste Cronenberg slechte recensies kreeg ben ik er toch maar eens voor gaan zitten. En inderdaad, het is niet veel soeps. De film volgt Robert Pattinson als een ultra rijk figuur die in zijn luxe limo door de stad en langs, vrouw, kapper, scharrel, demonstratie etc rijdt. De film bestaat voor 90 procent uit onsamenhangend gebrabbel en de aandacht er de volle 100 minuten bijhouden is dan ook een hele opgave. Het verhaal is,op een paar WTF momentjes na, ook gewoon niet interessant genoeg en komt vooral over als iets dat dat juist wel wil zijn. Ook Robert Pattinson overtuigde niet, ik wilde hem wel eens zien zonder die Twilight rotzooi maar dit is geen acteur die over 10 jaar nog volop in beeld is, behalve in straight to dvd films. Hij is het niveau van Cosmopolis, matig dus.

4.5

Carnage

Dan een film die het nog veel meer dan Cosmopolis van de dialogen moet hebben en dit juist wél goed doet. 2 koppels (Waltz, Winslet, Foster en John C Reilly) komen bij elkaar omdat de zoontjes met elkaar gevochten hebben. Eerst is er nog beleefdheid en overeenstemming over hoe ze dit geval willen afhandelen maar het gesprek escaleert steeds verder en verder. De hele film speelt zich af in 1 appartement en moet het voor 95% van de cynische en met zwarte humor doordrenkte dialogen hebben. Je moet ervan houden en het beviel me prima. De korte speelduur(70min) hielp daar ook wel aan mee, en van een cynische Christopher Waltz krijg ik nooit genoeg :)

7.8
pi_121672959
Eens met Carnage oordeel. Je moet van dialogen houden, hele film speelt zich af met 4 volwassenen in een appartement op een middagje, maar dat betekent zeker niet automatisch een saaie film.

Alle 4 spelen ze de sterren van de hemel, Kate is ook erg goed gecast als 'upperclass lady' en Foster als typisch links progressief macramé vrouwtje met haar op de tanden.

Prachtig hoe sommige dingen kunnen escaleren, zie bijv. Christopher Waltz met zijn mobieltje wat als een rode draad door het verhaal loopt. Sommige situaties zijn erg herkenbaar.

Ik vond de film tamelijk briljant en zou hem zelfs een 8 geven ;)
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
pi_121674033
Leuk om dit te lezen over Carnage. Een te snel oordeel geveld op basis van de plotline en de aanwezigheid van Reilly, dacht dat het een domme comedy was. Maar dit klinkt goed, binnenkort dus ook een recensie van mij! ^O^
  donderdag 17 januari 2013 @ 19:19:07 #139
203493 Haarklip
ágætis byrjun
pi_121690333
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:58 schreef Suikertante het volgende:
Leuk om dit te lezen over Carnage. Een te snel oordeel geveld op basis van de plotline en de aanwezigheid van Reilly, dacht dat het een domme comedy was. Maar dit klinkt goed, binnenkort dus ook een recensie van mij! ^O^
Alsof Polanski een domme comedy zou maken :')
ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun
pi_121691374
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 00:59 schreef tech4u het volgende:
Ben het echt niet met je eens.

Het is geen Oscarmateriaal, maar absoluut een vermakelijk toffe film! Zeker een 7,5!
pi_121692072
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 11:25 schreef mister_white het volgende:
Eens met Carnage oordeel. Je moet van dialogen houden, hele film speelt zich af met 4 volwassenen in een appartement op een middagje, maar dat betekent zeker niet automatisch een saaie film.

Alle 4 spelen ze de sterren van de hemel, Kate is ook erg goed gecast als 'upperclass lady' en Foster als typisch links progressief macramé vrouwtje met haar op de tanden.

Prachtig hoe sommige dingen kunnen escaleren, zie bijv. Christopher Waltz met zijn mobieltje wat als een rode draad door het verhaal loopt. Sommige situaties zijn erg herkenbaar.

Ik vond de film tamelijk briljant en zou hem zelfs een 8 geven ;)
Ik vind juist dat het op een gegeven moment het geloofwaardige voorbij schiet in de dialoog. Ook Foster gaat net iets te over de top in haar hysterie, maar desalniettemin een vermakelijk filmpje. Christoph Waltz vond ik briljant.
pi_121701103
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:39 schreef kossikvassik het volgende:

[..]

Ben het echt niet met je eens.

Het is geen Oscarmateriaal, maar absoluut een vermakelijk toffe film! Zeker een 7,5!
Dat kan, ik niet. Typisch weer een film puur gemaakt voor dat bagger 3d
  donderdag 17 januari 2013 @ 23:00:55 #143
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121703193

The Impossible

Gisteren gekeken. Gebaseerd op een waargebeurt verhaal.
De scènes met de tsunami zijn indrukwekkend en vraag me af hoe ze dat zo gefilmd hebben.
Verhaal gaat over een vrouw en zoon die haar man en andere 2 kinderen kwijtraakt.
Dan begint een zoektocht door die vader en eerlijk gezegd is het verhaal wel flink aangedikt want er zitten wel veel toevalligheden in. Goed, de verwoesting is mooi(nou mooi) in beeld gebracht en herinnert ons er nog maar eens aan wat voor verschrikkelijke ramp dit is geweest.

7/10
pi_121705322
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 19:19 schreef Haarklip het volgende:

[..]

Alsof Polanski een domme comedy zou maken :')
Lijkt me dus duidelijk dat ik de naam Polanski nog niet in combinatie met deze film gehoord had ;)
pi_121706694
Seven psychopaths

Na de wat milde recensies wil ik hier toch mijn eigen mening achter laten.. Wat een heerlijke film vind ik dit zeg, Er komt al snel een bepaalde sfeer in de film die mij niet meer los liet.Goed geacteerd van de drie hoofdrolspelers en dan met name van Christopher Walken. echt genoten van één van de laatste scenes waarin Marty(Colin Farell) de tape van Hans(Walken) beluisterd en verteld over de oude vietcong strijder..

8.5
  vrijdag 18 januari 2013 @ 03:00:16 #146
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121708904

Mission: Impossible - Ghost Protocol (2011) - IMDb

Mooie setpieces voor de actie, potentieel interessante karakters. Maar dat was het dan ook wel: m'n gedachten dwaalden halverwege de actiescènes af, omdat ze niet interessant bleven en halverwege de 'stealth' scènes omdat ze saai werden. En het verhaal kon me niet bekoren, iets wat het probleem is met alle Mission Impossible films, met al dat onnodig complexe geneuzel over codes en spionnen. Maar omdat ik zo vaak mijn aandacht er niet bij kon houden, heb ik wellicht wat gemist. Later eens opnieuw kijken dus.

IMDb: 7,4
Ik: 6

Flightplan (2005) - IMDb

Een Thriller in een vliegtuig. Ik had er heel wat van verwacht, want films met vliegtuigscènes vind ik altijd leuk, laat staan films die zich geheel in een vliegtuig afspelen! Dit vliegtuig is echter denkbeeldig, ipv realistisch en het plot van de film zeer vergezocht, waardoor het allemaal niet zo belangrijk meer is.

IMDb: 6,1
Ik: 6

Simpel en gewelddadig verhaaltje, mooie acteerprestaties en ver over het randje van politieke correctheid. Tarantino dus! Ik vond hem beter dan de meeste van zijn vorige films. Misschien wel z'n beste sinds Pulp Fiction. Had wel nog iets meer grote namen mogen hebben, wat ook de bedoeling was, maar die konden blijkbaar allemaal niet vanwege andere films.

IMDb: 8,7
Ik: 9
  vrijdag 18 januari 2013 @ 08:09:24 #147
286575 Roces18
Chef de party
pi_121710186
quote:
0s.gif Op donderdag 17 januari 2013 23:00 schreef penny-wise het volgende:
[ afbeelding ]

The Impossible

7/10
Voor een echt mooie tsunami kan je beter HereAfter kijken met Matt Damon!
pi_121712172
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Of The Day After Tomorrow. :P
pi_121712217
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 03:00 schreef Lemans24 het volgende:

Simpel en gewelddadig verhaaltje, mooie acteerprestaties en ver over het randje van politieke correctheid. Tarantino dus! Ik vond hem beter dan de meeste van zijn vorige films. Misschien wel z'n beste sinds Pulp Fiction. Had wel nog iets meer grote namen mogen hebben, wat ook de bedoeling was, maar die konden blijkbaar allemaal niet vanwege andere films.

IMDb: 8,7
Ik: 9
Fox, Waltz, Di Caprio en Jackson vind je nog niet groot genoeg? Verder waren er toch geen echt grote rollen. Don Johnson vond ik ook wel grappig trouwens :)

Lincoln

Het 2,5 uur durende epos van Spielberg over Lincoln gaat eigenlijk alleen maar over het genoeg stemmen verzamelen om de slavernij af te schaffen en zorgen dat de oorlog hierna pas beeindigd wordt. Het is voornamelijk erg droge kost, zonder al teveel opsmuk. Ik vind dit onderwerp wel interessant maar kan me voorstellen dat veel kijkers(zeker niet amerikanen) het al snel gezien hebben. Het is een politiek verhaal en afgezien van wat zijdelingse plotjes blijft het ook bij de politiek en een echte spanningsboog ontbreekt dan ook. Visueel ziet het er goed en realistisch uit en de cast is prima, al vond ik behalve Tommy Lee Jones niemand echt uitzonderlijk. Wel maakt Walton Goggins steeds meer indruk op me, vooral in Justified maar recent ook in bijrollen in Lincoln en Django. Heerlijke acteur, al is hij in Lincoln maar in 2 of 3 scene's te zien.

7.5
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:09:01 #150
8369 speknek
Another day another slay
pi_121712488
Tommy Lee Jones in Lincoln _O_.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:22:49 #151
182073 invine
blablabla etc.
pi_121712923
quote:
0s.gif Op woensdag 16 januari 2013 00:57 schreef golfer het volgende:
Quentin speelt altijd in zijn eigen films ;)
Ik drink nooit meer! maar ook niet minder.
pi_121713101
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:00 schreef planethugo het volgende:
Walton Goggins
Speelde ook een goede rol in de serie The Shield, maar dat terzijde.
I´m back.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 10:54:06 #153
286575 Roces18
Chef de party
pi_121713889
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 09:58 schreef Justinn het volgende:

[..]

Of The Day After Tomorrow. :P
Meh, TDAT is al een stuk ouder en die graphics zien er lang niet zo goed uit als in Here After, ook the impossible vind ik wat minder in dacht opzicht.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:37:29 #154
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121715352
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:22 schreef invine het volgende:

[..]

Kill Bill en pulp fiction ook....?
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:45:33 #155
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_121715707
in Pulp Fiction gaan ze naar hem, nadat ze de kop van knakker achterin de auto hebben kapot geschoten. Met Keitel als Wolf, en geouwehoer over goeie koffie.
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
  vrijdag 18 januari 2013 @ 11:48:48 #156
182073 invine
blablabla etc.
pi_121715816
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:37 schreef penny-wise het volgende:

[..]

Kill Bill en pulp fiction ook....?
Wat One_conundrum zegt over Pulp fiction, in kill bill (1&2) weet ik het zo niet.
pi_121716148
Kill Bill niet.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:04:36 #158
148823 znarch
ondertitel
pi_121716320
quote:
14s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:59 schreef picodealion het volgende:
Kill Bill niet.
Wel, een lijk voor zover ik weet. (In deel 1) In Jacky Brown doet hij alleen iets met voice acting geloof ik.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_121716346
Ah, inderdaad. Zelfde als Inglourious Basterds dus. Maar we gaan offtopic :).
  vrijdag 18 januari 2013 @ 12:24:23 #160
123341 penny-wise
Cliniclown-aspirant
pi_121717005
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 11:45 schreef One_conundrum het volgende:
in Pulp Fiction gaan ze naar hem, nadat ze de kop van knakker achterin de auto hebben kapot geschoten. Met Keitel als Wolf, en geouwehoer over goeie koffie.
Klopt idd.Tig keer gezien die film...
  vrijdag 18 januari 2013 @ 14:50:06 #161
229392 Lemans24
dé ervaringsdeskundige
pi_121722524
quote:

[..]

Fox, Waltz, Di Caprio en Jackson vind je nog niet groot genoeg? Verder waren er toch geen echt grote rollen. Don Johnson vond ik ook wel grappig trouwens :)
Zeker wel! Maar het is jammer dat Kevin Costner en Kurt Russell niet konden, net als Joseph Gorden-Levitt en Sash Baron Cohen.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 15:44:47 #162
182073 invine
blablabla etc.
pi_121725019
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 14:50 schreef Lemans24 het volgende:

[..]

Zeker wel! Maar het is jammer dat Kevin Costner en Kurt Russell niet konden, net als Joseph Gorden-Levitt en Sash Baron Cohen.
Acteert Kevin Costner uberhaupt nog dan? Hij was wel mijn held uit de jaren 90, Robin Hood, Waterworld, dances with wolves
pi_121725083
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 15:44 schreef invine het volgende:

[..]

Acteert Kevin Costner uberhaupt nog dan? Hij was wel mijn held uit de jaren 90, Robin Hood, Waterworld, dances with wolves
Hij zit in Man of Steel.
We privileged few, who won the lottery of birth against all odds, how dare we whine at our inevitable return to that prior state from which the vast majority have never stirred?
pi_121725862
Django.. Weinig bijzonders.
"Ik heb nog met hem gekoerst"
  vrijdag 18 januari 2013 @ 16:11:50 #165
56749 BlaZ
Torpitudo peius est quam mors.
pi_121726221
quote:

Lincoln
[ afbeelding ]
Het 2,5 uur durende epos van Spielberg over Lincoln gaat eigenlijk alleen maar over het genoeg stemmen verzamelen om de slavernij af te schaffen en zorgen dat de oorlog hierna pas beeindigd wordt. Het is voornamelijk erg droge kost, zonder al teveel opsmuk. Ik vind dit onderwerp wel interessant maar kan me voorstellen dat veel kijkers(zeker niet amerikanen) het al snel gezien hebben. Het is een politiek verhaal en afgezien van wat zijdelingse plotjes blijft het ook bij de politiek en een echte spanningsboog ontbreekt dan ook. Visueel ziet het er goed en realistisch uit en de cast is prima, al vond ik behalve Tommy Lee Jones niemand echt uitzonderlijk. Wel maakt Walton Goggins steeds meer indruk op me, vooral in Justified maar recent ook in bijrollen in Lincoln en Django. Heerlijke acteur, al is hij in Lincoln maar in 2 of 3 scene's te zien.

7.5
Enige voorkennis over de Amerikaanse burgeroorlog is wel benodigd om deze film te kunnen waarderen. Zeker voor veel niet-Amerikanen denk ik dat het een vrij oninteressant onderwerp is.

Met de 7.5 ben ik het wel eens.
Ceterum censeo Turciam delendam esse.
  vrijdag 18 januari 2013 @ 17:35:44 #166
69957 Lonewolf2003
Cool. Cool, cool, cool
pi_121729798
J. Edgar (2011) - IMDb
Deze biografische film over J. Edgar Hoover deed me erg denken aan Olivier Stone's Nixon. Beide gaan namelijk over mannen die zichzelf zo zien als de enige geschikte beschermer van Amerika, dat ze compleet doorschieten in de consolidatie van hun macht. Beide mannen zijn ook geobsedeerd door roem, maar hebben een compleet vertekend beeld van hun eigen prestaties en reputatie.
De film laat het leven zien van Hoover van het begin tijd toen de FBI nog niks voorstelde en niet eens zo heette tot aan zijn dood. Hierbij wordt extra aandacht besteed aan enkele belangrijke momenten in zijn carrière en de geschiedenis van de FBI, want die twee zijn onlosmakelijk met elkaar verbonden; de begindagen en strijd tegen de maffia, de dood van John Dillinger, de Lindbergh-baby ontvoering, de Nobelprijs voor Martin Luther King Jr. En de vele nieuwe presidenten tijdens zijn loopbaan, die hij telkens weer blackmailt met zijn geheime dossiers.
Eastwood heeft ook oog voor de andere kant van Hoover. Zijn vreemde Oedipus-achtige verhouding met zijn moeder, inclusief crossdressing, komt aan bod. Maar vooral zijn relatie met zijn tweede man op het bureau, Clyde krijgt aandacht. Het is in deze relatie dat Eastwood ook de menselijkheid vindt in Hoover. Iemand die nooit voor zichzelf en naar buiten toe heeft durven uitkomen voor zijn ware aard en daarom heel zijn leven in een platonische relatie heeft geleefd met zijn geliefde. Dit maakt hemt tot een zeer tragische figuur. Waardoor ik op het eind zelfs ging meeleven met Hoover.
DiCaprio zet Hoover heel goed neer als een oncharismatische driftige man, die zichzelf en andere onhaalbare morele standaarden voorhield. Armie Hammer biedt goed tegenwicht aan Hoover als Clyde.
cijfer: 7.5
pi_121732308
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 08:09 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Die film is echt bagger en de tsunami daar is volkomen ongeloofwaardig weergegeven (het water is bijv. helder als glas weergegeven, terwijl het gewoon in de praktijk modderwater is, tot op het zwarte af).
Newton is dood, Einstein is overleden en ik voel me ook niet lekker..
  vrijdag 18 januari 2013 @ 19:14:46 #168
286575 Roces18
Chef de party
pi_121733274
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 18:49 schreef mister_white het volgende:

[..]

Die film is echt bagger en de tsunami daar is volkomen ongeloofwaardig weergegeven (het water is bijv. helder als glas weergegeven, terwijl het gewoon in de praktijk modderwater is, tot op het zwarte af).
Nogmaals, een film is geen documentaire. En in die nieuwe film (ben ff naam kwijt) is het tsunami stukje super kort. En sleept de film dus ook constant door op drama.
pi_121734319
Limitless (2011)

Net gezien. Verhaal gaat over man die een pil tot zijn beschikking krijgt waardoor hij heel slim wordt. Waardoor er een hoop problemen ontstaan. Verrassend leuk, goed geacteerd door Bradley Cooper. Verhaal doet soms heel gehaast aan wat ik wat minder vond. Maar verder wel leuk mooi ook hoe ze door het licht te veranderen meteen een heel ander beeld schetsen.

IMDB: 7,3 daar ben ik het mee eens :)
pi_121737647
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 19:14 schreef Roces18 het volgende:

[..]

Nogmaals, een film is geen documentaire. En in die nieuwe film (ben ff naam kwijt) is het tsunami stukje super kort. En sleept de film dus ook constant door op drama.
Je bedoelt The Impossible, maar misschien vergeet je ook wel dat een documentaire lang niet zo groot budget kan krijgen als een film, de kans om een 'waargebeurd verhaal' goed te verfilmen is dus eigenlijk alleen als film. Daarbij is de tsunami zelf misschien aan de korte kant maar het geeft wel goed weer wat de impact van die golf was. IMO duidelijk genoeg, het laat vooral de chaos en de drama erom heen zien, zelf vind ik dat net zo indrukwekkend weergegeven in die film als de golf zelf. IMO een prima balans dus. Maar iedereen zijn eigen mening uiteraard.
pi_121738796
Ruby Sparks (2012) - IMDb imdb 7.2 ik; 6-6,5

Een ooit succesvolle schrijver heeft last van een writers's block. Op een dag schrijft hij over de perfecte vrouw die niet op hem valt vanwege zijn vroegere succes en bovendien in de smaak zal vallen bij zijn hond die mensenschuw is. Dan blijkt dat Ruby werkelijkheid is geworden maar niet weet dat ze een creatie van zijn fantasie is.

Droom of nachtmerrie ? Oordeel zelf.

[ Bericht 16% gewijzigd door QEX op 18-01-2013 21:20:23 ]
'Good enough is better than perfect if it leaves time for fun,'
  vrijdag 18 januari 2013 @ 23:02:01 #172
383398 Kyubey
Genesis 19:26
pi_121746065
Kill Bill vol. 2

Verhaal: Deel 2 van vol 1.
Beoordeling: Leuke film, net zo goed als deel 1, al was het alleen maar om Pai Mei.

De rest viel wel mee.
Cijfer: 7.5/10

Wat een baas _O_
Helemaal super.
pi_121747511
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 10:22 schreef invine het volgende:

[..]

In From Dusk Till Dawn speelt voortreffelijk een psychopaat.
There's no money in poetry, but then there's no poetry in money, either.
Actief in Sport, Travel, Theater, Taal en Kunst.
Leest momenteel: Mike's election guide.
pi_121748289
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 23:02 schreef Kyubey het volgende:
Kill Bill vol. 2

Verhaal: Deel 2 van vol 1.
Beoordeling: Leuke film, net zo goed als deel 1, al was het alleen maar om Pai Mei.
[ afbeelding ]
De rest viel wel mee.
Cijfer: 7.5/10
[ afbeelding ]
Wat een baas _O_
  vrijdag 18 januari 2013 @ 23:56:43 #175
383398 Kyubey
pi_121748397
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 23:54 schreef LeaderRoel het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Helemaal super.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 00:01:48 #176
8369 speknek
Another day another slay
pi_121748611

Now that's what I call entertainment. :7.

10
pi_121749259
quote:
1s.gif Op vrijdag 18 januari 2013 23:56 schreef Kyubey het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
  zaterdag 19 januari 2013 @ 01:47:08 #178
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_121751877
Lo imposible (2012) - IMDb
Een draak van een film met over the top ondersteunende muziek over de tsunami van 2004.
Zogenaamd waargebeurd, maar zo door verkeerde acteurs geacteerd,
Met veel te veel dramatische effecten.

IMDb: 7,7
Ik: 5,2
Poef.....gone! ©golfer
pi_121755740
The mirror has two faces 1996

Literatuur-professor Rose is als docent briljant én grappig. Als zij college geeft, zit de zaal vol. Maar privé schiet het niet veel op: die geestigheid zit verpakt in een slonzig uiterlijk. Dus woont ze nog steeds bij moeder thuis, en heeft ze het huwelijksaltaar alleen gezien toen ze haar zus daarheen begeleidde (al 3 keer inmiddels). Haar mannelijke goodlooking collega Gregory daarentegen heeft hoogstens wat vrouwelijke studenten in de zaal, die meer voor hém dan voor zijn onoplosbare opgaven komen. Lelijke eend ontmoet zwaan. Maar Gregory houdt de liefde graag platonisch. Rose denkt dat haar uiterlijk de reden is, en pakt dat eindelijk eens rigoreus aan. Zodat ook haar zwager haar opeens ziet staan.

Leuke film voor tussendoor mijn cijfer een 7

zaterdag 19 januari 2013 @ 10:50:36 #180
61646 Copycat
I am a trigger hippie
pi_121756025
Afgelopen zondag gezien als voorproefje op het IFFR:

Sightseers

Een vers en kneuterig stelletje gaat met de camper op sightseeing-vakantie langs slaapverwekkende locaties als tram- en potloodmuseum. Om zich al snel te ontpoppen tot veel minder kneuterig en vooral veel boosaardiger.

Verrassende, grappige Britse film. Krijgt van mij een dikke 8.

Trailer:

[ Bericht 29% gewijzigd door Copycat op 19-01-2013 10:56:59 ]
Curiosity cultured the cat
Hoge dames vangen veel wind
Whadda ya hear! Whadda ya say!
What is any ocean but a multitude of drops?
  zaterdag 19 januari 2013 @ 16:48:18 #181
313219 vinnypassy
pi_121766548
La Passion de Jeanne d'Arc (1928, Carl Theodor Dreyer)

La Passion de Jeanne d'Arc is eigenlijk één lange lijdensweg. Vrijwel vanaf het begin zit je als kijker bovenop al het leed dat Jeanne te verduren krijgt tijdens haar berechting als vrijheidsstrijdster. De camera zit bovenop haar indrukwekkend meelijwekkende gezicht dat een en al vrijheid uitstraalt. Doordat de film vrijwel volledig uit close-ups bestaat zit je er als kijker vrijwel continu zo direct bovenop, waarmee de emotionele impact bij mij toch afnam. Dit is echter het enige minpuntje, want verder weet de film continu te boeien en afgrijzen voor het onvermijdelijke te zaaien, waarmee Jeanne d’Arc zijn klassiekerstatus beslist eer aan doet.

Lincoln (2012, Steven Spielberg)

Lincoln is lang niet Spielbergs beste werk. Er zitten enkele subplotjes in de film die overbodig zijn, waarmee zelfs het verschijnen van Joseph Gordon Levitt in de film als overbodig kan worden gezien. Het tempo ligt laag en hoewel ik dat normaal niet als minpunt ervaar, nam de inleiding hiermee teveel tijd voor zijn rekening en zijn de 150 minuten die de film duurt nogal aan de lange kant.

Toch is het allemaal niet heel slecht. De regie is haast weer ouderwets Spielberg, hoewel het niveau van een Saving Private Ryan niet gehaald wordt. Hij wordt bijgestaan door een indrukwekkende cast met minstens twee handjesvol grote namen, die qua prestaties aangevoerd wordt door Daniel Day Lewis en Tommy Lee Jones, en een uitstekende score van John Williams. Ook ademt de sfeer een zeer geloofwaardige authenticiteit uit.

Hiermee werden maar liefst twaalf Oscarnominaties gescoord. Hoe groot mijn zwak voor Amerika ook is, dit voelt aan als een overdaad aan patriottisme. Ergens is het begrijpelijk, want een slechte semi-biopic van één van de grootste Amerikaanse presidenten is het niet. Gemiddeld gezien is Lincoln echter 'slechts' een gemiddelde film: er zijn wel plusjes, maar die kunnen de minnetjes niet volledig wegstrepen.
pi_121768711
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 00:01 schreef speknek het volgende:

Now that's what I call entertainment. :7.

10
Da's van death race toch? :P

Was btw gister naar Django geweest, had 'm al gezien als dvdscreen, maar vond het gewoon het geld waard om nog naar de bios te gaan, geen spijt van gehad.

Eerder: 9.4/10
Nu: 9.6/10

Bazenfilm _O_
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2013 @ 17:51:09 #183
862 Arcee
Look closer
pi_121768795
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:48 schreef andreas612 het volgende:
Was btw gister naar Django geweest, had 'm al gezien als dvdscreen,
Zo'n lange film in ca. 4Gb gepropt kan toch gewoon geen goeie kwaliteit zijn?
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_121768877
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:51 schreef Arcee het volgende:

[..]

Zo'n lange film in ca. 4Gb gepropt kan toch gewoon geen goeie kwaliteit zijn?
'T was een xvid bestand van zo'n 2gb, opzich niet verkeerd hoor.. vergeleken met 720p/1080p tuurlijk bout, maar kleuren waren prima, geluid was prima en dan eigenlijk gewoon dvdrip kwaliteit..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 19 januari 2013 @ 17:54:42 #185
862 Arcee
Look closer
pi_121768905
quote:
7s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:53 schreef andreas612 het volgende:
tuurlijk bout
I rest my case.
Never in the entire history of calming down did anyone ever calm down after being told to calm down.
pi_121769418
quote:
14s.gif Op zaterdag 19 januari 2013 17:54 schreef Arcee het volgende:

[..]

I rest my case.
Elke dvdrip is bout ivm HD bestanden.. het bestand was gewoon goed genoeg, 't is geen cam he
pi_121772735

THIS IS 40

Ontzettend leuke drama-komedie-romatische film!! er zitten leuke grappen in de film en heb ook meerdere keren goed moeten lachen, en ook zit er een beetje een boodschap in de film.
Het acteer werk is ook prima, en ook de lengte van de film was prima.. heb me vanaf het begin tot het eind er erg mee vermaakt.
ik vind t een echte aanrader
7.5
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:02:26 #188
313219 vinnypassy
pi_121776181
Les Misérables (2012, Tom Hooper)

Je moet er maar tegen kunnen: films waarin dialoog plaats heeft gemaakt voor vrijwel continu gezang. De musical is een aparte stroom in de film die lang niet iedereen ligt, maar ik schijn er wel een zwak voor te hebben. Toch was ik enigszins sceptisch voor Les Misérables, want de taak om één van ’s werelds grootste musicals ooit te verfilmen is er nogal eentje. Maar misschien is het juist daardoor dat de film me eigenlijk honderd procent mee is gevallen.

Ik kan weinig anders doen dan herhalen wat velen al voor me hebben gezegd: doordat de zang niet in de studio is opgenomen en het daardoor niet zo gepolijst klinkt als in de gemiddelde musical, komt de film ten goede. Je kunt er niet omheen, het is gewoon zo. Les Mis heeft in alles een grauwe en donkere uitstraling en overgeproduceerde nummers zouden dit niet ten goede komen. Hierdoor voelt de film nooit aan als de gemiddelde musical waarover zoveel vooroordelen bestaan.

De zeer behoorlijke cast presteert daarentegen ietwat wisselvallig. Russel Crowe schijnt een zangcarrière te hebben, maar dat is aan zijn zeer vlakke prestatie niet af te lezen. Anderen, zoals Amanda Seyfried en Eddie Redmayne, doen het zonder enorm te overtuigen wel goed en de komische noot die Sacha Baron Cohen en Helena Bonham Carter toevoegen is een geslaagde. Het zijn echter Hugh Jackman en Anne Hathaway die voor de volle honderd procent weten te overtuigen met zowel zang- als acteerkunst. Jackman in een zeer sterke hoofdrol, Hathaway in een (helaas) kleinere bijrol.

Zoals eerder gezegd vloeien grootse en kleinere scènes prima in elkaar over, waarbij het camerawerk opvalt. De camera zit namelijk doorgaans dicht bovenop op de acteurs, wat moet zorgen voor een grotere betrokkenheid van de kijker. Grotendeels werkt dit, maar de nauwelijks stilstaande camera leidt zo nu en dan ook af. Dit wordt dan weer ruimschoots gecompenseerd door de minder conventionele compositie en camerapositie, wat voor enkele prachtige shots zorgt. De verdere mise-en-scène completeert de verder keurige aanpak, die grootsheid en intimiteit netjes afwisselt.

Natuurlijk had de speelduur wat ingekort kunnen worden, maar het verhaal staat als een paal boven water, in welke uitvoering dan ook. De nummers zijn afwisselend aanstekelijk en gevoelig en hebben boven alles een meerwaarde voor het verhaal. Net als de cast heeft ook het camerawerk een paar ups en downs, maar aan het einde trekken de ups aan het langste eind, omdat regisseur Tom Hooper er een zeer samenhangend geheel van heeft weten te smeden en van één van de meest succesvolle musicals ooit een prima verfilming heeft gemaakt.
  zaterdag 19 januari 2013 @ 21:10:39 #189
223886 Gaijin
Dah yah feel luckei?
pi_121776529
Warrior (2011) - IMDb
Wow _O_. Wat een film. Geen zin in om een lang verhaal te typen, deze film moet je gewoon kijken. Nick Nolte zet een ijzersterke rol neer, en de vechtscenes zijn ook erg indrukwekkend. Gaat dat zien!
9/10
imdb: 8.2/10
pi_121777711
Now Is Good 2012

Tessa is een zeventienjarig levenslustig meisje. Wanneer er bij haar een terminale ziekte wordt vastgesteld, besluit ze een wensenlijstje samen te stellen van alles wat de doorsnee tiener nog zou moeten doen, waaronder haar maagdelijkheid verliezen en drugs gebruiken. Met de hulp van een vriend begint ze de lijst af te werken. Terwijl haar ouders en broer in angst leven om Tessa te verliezen, ontdekt zij zelf juist een heel nieuw leven waarin ze vastbesloten is om elke dag zo intens mogelijk te genieten. Verliefd worden op Adam, haar nieuwe buurjongen, stond niet op de lijst, maar blijkt uiteindelijk de grootste uitdaging te zijn.

Terwijl deze film over goede cijfers krijgt, vind ik hem saai en had hij niks nieuws te bieden. Mijn cijfer een 5
pi_121779701
Regisseur Christopher Nolan, met in de sterrencast o.a. Christian Bale en Michael Caine, en nee ik heb geen Batman film gezien deze keer maar ;

The Prestige

Christian Bale en Michael Caine zijn maar 2 namen in deze sublieme film, zo zijn er ook rollen voor Hugh Jackman, Scarlett Johansson en jaja, David Bowie himself :D (ik had hem niet eens herkend in de film !)

Deze film uit 2006 speelt zich af in Londen aan het eind van de negentiende eeuw.

Robert Angier (Hugh Jackman), Alfred Borden (Christian Bale) en Julia McCollough (Piper Perabo) horen bij het gezelschap van een optredende tovenaar. Angier en Borden zitten dan in het publiek als zogenaamde 'bezoekers' om de truc goed te laten werken en het aanwezige publiek te overtuigen dat het allemaal echt is. Julia is de assistente die de 'gevaarlijke' dingen moet doen, tevens is ze de vrouw van Robert.

Echter tijdens een optreden gaat het goed mis, wat als resultaat heeft dat Angier en Borden bittere aartsrivalen worden als ze zelfstandig gaan optreden.
En dat ze elkaar niet mogen is een understatement ; de een na de andere sabotage actie volgt, zelfs tijdens hun live shows !

Op een dag bezoekt Robert (weer anoniem) een show van Alfred, en daarbij ziet hij hem een truc doen waar hij met de pet niet bij kan, hij moet en zal achter dat geheim komen !
Het gaat een obsessie worden...............

:X

Ik vond deze film in een woord ; ge-wel-dig !!! :D :D
net pas voor de eerste keer gezien, maar ik moet hem een tweede maal zien om het echt allemaal goed tot me te laten doordringen denk ik, en op een gegeven moment moest ik ook echt lachen om die sabotage acties, dan vraag je je toch echt of of je niet naar een comedy zit te kijken _O-

En ja, ik schaam me diep dat ik Bowie niet had herkend als Nikola Tesla :@

imdb rating ; 8,5
ik sluit me daarbij volledig op aan, een van de beste films die ik heb mogen zien en voor iedereen die dit nog niet gekeken heeft ; vooral doen ! je krijgt er geen spijt van !

ps. Michael Caine _O_ _O_ _O_ _O_ geen humbug deze keer ! :P

[ Bericht 0% gewijzigd door TLC op 19-01-2013 22:27:11 ]
"You can call me Susan if it makes you happy"
pi_121780636
Waarom heb ik mij gisteren laten verleiden om SBS6 te gaan kijken. Je weet dat het een boutzender is op elk aspect maar toch, je hoort de filmscore en dan blijf je gewoon kijken. Zat ik verdorie weer 3 uur SBS te kijken waarvan maar 126 minuten film |:( ;( ...
(oke, internetten, snack en toiletpauzes helpen ook; je krijgt ze genoeg van SBS)

The Rock (1996)
dus...

quote:
De legendarische legerheld Francis X. Hummel en zijn eersteklas team soldaten gijzelen een groep toeristen op Alcatraz en eisen een losgeld van honderd miljoen dollar. Als ze dit bedrag niet krijgen, zullen ze dodelijke gifgasraketten op San Francisco afvuren. Expert op het gebied van chemische wapens Stanley Goodspeed en John Patrick, de enige man die ooit levend van Alcatraz is ontsnapt, krijgen de opdracht de stad te redden van de ondergang.
't verhaal is niet bijzonder; dit hebben we vaker gezien. Bad guy dreigt halve mensheid iets aan te doen; een paar mensen moeten 'de wereld redden', het gaat even verkeerd maar uiteindelijk komt het allemaal goed.
Dus het moet van de acteurs komen. Sean Connory is prima bezig en brengt de nodige humor (de scene dat ze in de cellen zitten _O- ). Nicolas Cage is...iets beter dan zijn gemiddelde prestaties.
En nog een paar goede acteurs die later groot zouden worden.

Maar hetgene dat mij aan deze zender bleef kleven was het volgende:

_O_ _O_ _O_
pi_121783493
Paar dagen ziek geweest dus een hoop bagger gezien:

Total Recall

Geen onaardige remake. Genoeg actie wel een beetje een standaard bladerunner achtig decor. Paar leuke verwijzingen naar het origineel met Arnie. Oh en waarom lijken die twee vrouwlijke hoofdpersonen zo op elkaar, ik raak ervan in de war.
IMDB 6,3
Ik 7,5

Come Fly With Me

Jaren 60 stewardessenfilm. Leuk tijdsbeeld maar geen heel goede film. Vooral de drie hoofdpersonen worden nogal stereotyp als domme wichten op zoek naar een rijke man weggezet.
IMDB 5,7
Ik 5

Tuck Everlasting

Nieuwerwest sprookje over een welgesteld meisje dat wegloopt van huis en een vreemde familie met een geheim tegenkomt in het bos van haar vader. Best grote namen, Ben Kingsley, William Hurt en Alexis Bledel (Gilmore Girls). Die laatste kreeg deze rol vast door de hoogtijdagen van Gilmore Girls. Vermakelijk en vooral niet te ingewikkeld als je als een vaatdoek op de bank ligt.
IMDB 6,5
Ik 6

The Woman in Black

Harry Potter in de rol van 19e eeuwse advocaat die iets met papieren moet in een nogal creepy landhuis op een onmogelijke plek midden in een moeras. Het hele dorp wil hem ervan weerhouden want het schijnt er te spoken en dat vinden ze eng, waarom ontdekken we later in de film. De film moet eng zijn geloof ik, maar als je enge effecten bijna exclusief bestaan uit van die oude opwindbare speelgoedaapjes die spontaan herrie gaan maken dan probeer je het volgens mij niet eens als filmmaker...
IMDB 6,5 (god knows why)
Ik 3

Punch Drunk Love

Adam Sandler in een a-typische rol. Beetje typische film ook. Barry Egan heeft 7 zussen en heeft daar kennelijk nogal onder geleden, hij is psychisch niet helemaal in orde. Dat helpt hem niet als ontdekt dat hij de liefde wel eens zou kunnen hebben gevonden in Emily Watson. Wel helpt het hem in zijn ruzie met de kleine criminelen achter een sexlijn. Beetje apart maar zeker vermakelijk en normaal hou ik helemaal niet van dat hoofd van Sandler.
IMDB 7,3
Ik: eens

Hereafter

Tja. Drie verhalen over drie heel verschillende mensen die iets hebben met de dood en die door het toeval met elkaar verweven worden. Vooral het deel waarin Matt Damon de hoofdrol speelt vond ik erg sterk, sterk geacteerd door Damon en meeslepend. Ook de jonge tweeling in de tweede verhaallijn zetten een behoorlijke prestatie neer. Alleen het stuk over de franse journaliste gespeeld door Cecile de France vond ik wat minder en wat gekunsteld. Het geheel komt tot een mooi harmonieus einde.
IMDB 6,5
Ik 7

The A-Team

Ongeinspireerde moderne take op de klassieke serie. Elementen uit de serie worden prima overgenomen maar het voelt allemaal net niet. Genoeg actie, misschien wel wat te veel want ik vond de film behoorlijk lang voor de inhoud. Casting vond ik maar zozo, Face en BA goed, Hannibal wel ok maar Murdock mislukt, sowieso leek het alsof diens rol er achteraf nog ingestopt was, alsof ze die vergeten waren.
Duurde me te lang, was te veel overbodig geknal en geboem en het verhaal vond ik ook onnodig ingewikkeld verzonnen.
IMDB 6,8
Ik 4

Butter

Beetje rare komedie over boterboetseerkampioenschappen. Gekeken naar aanleiding van een review hier. Het was niet allemaal even sterk en soms ook wat plat maar ik vond het wel komisch. Met Jennifer Garner en Alicia Silverstone en een hele rits mensen die je tegenwoordig vaker ziet in wat kleinere comedy's als deze.
IMDB 6
Ik 7
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_121784465
End of Watch (2012) - IMDb

Een verhaal over twee collega's, agenten, maar bovenal vrienden in de ghetto's van LA. Het verhaal is opgenomen met veel handheldcamera's, wat veelal zorgt voor schokkerige beelden en niet altijd een wenselijke toevoeging is. Zeker op het begin, als je nog in het verhaal moet komen, is het erg vervelend. Het duurt overigens echt een tijdje voor je erin zit en als je erin zit, is het al weer bijna voorbij. Maar, ik zat er wel echt in en ik leefde echt mee met de personages.

De film komt wel realistisch over en dat komt niet alleen door de handhelds. Het acteerwerk is ronduit fantastisch, ik heb geen enkele misser gezien. Jamie Foxx zou hier wat van kunnen leren. Volgens mij is de enige bekende naam voor Anna Kendrick, sowieso een plus één voor de momenten dat ze in beeld is, maar voorderest zijn het allemaal acteurs die mij niet bekend zijn iig.

De sfeer die wordt geschetst zou zomaar de sfeer kunnen zijn van de ghetto's van LA. Of de gangwars ook zo gaan? Ik weet het niet, maar het zou me niet verbazen als de gangwars echt zo gaan en als de politie echt zo te werk gaat. Niet alleen de actie is overigens de moeite waard, ook de dialogen in de auto zijn de moeite waard.

Kortom: een film die je aangrijpt, maar zekere opstartproblemen heeft. Als de handhelds er niet waren geweest, of in ieder geval niet zo significant aanwezig, dan zou de film hoger scoren. Toch een mustsee.

Mijn cijfer: 8
IMDb:
Ratings: 7.7/10 from 48,768 users Metascore: 68/100
Reviews: 177 user | 271 critic | 37 from Metacritic.com
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
pi_121784705
Brave (2012) - IMDb

Niet de beste van het Pixar-kamp. Met name het verhaal kon mij weinig boeien. Het zag er wel allemaal weer schitterend uit. :)
Cijfer 7
mumbo jumbo who are you? AAAHHHH!!!
pi_121784725
Life of Pi aan het kijken. Leuk concept en mooie beelden. Maar redelijk matig uitgewerkt.
SPOILER

[ Bericht 25% gewijzigd door Mike op 20-01-2013 10:07:26 ]
#winning
  zondag 20 januari 2013 @ 00:34:30 #197
8369 speknek
Another day another slay
pi_121784734
Hoe kan Gyllenhaal je nou niet bekend zijn?
pi_121785078
Pulp Fiction (1994) - IMDb
Lang geleden dat ik die had gezien, dus daarom vanavond weer. Heb me weer leuk vermaakt. Grappig dat Steve Buscemi ook in deze film zat, had 'm niet herkend :P

Cube (1997) - IMDb
Had deze al een keer gezien op een horroravond, maar had toen teveel alcohol op om nog alles te herinneren :P
Daarom heb ik m nog een keer gekeken, heel leuk om te zien hoe het de characters vergaat als ze in een kubus zitten opgeloten met kamers die vol booby-traps zitten.

quote:
Six different people, each from a very different walk of life, awaken to find themselves inside a giant cube with thousands of possible rooms. Each has a skill that becomes clear when they must band together to get out: a cop, a math whiz, a building designer, a doctor, an escape master, and a disabled man. Each plays a part in their thrilling quest to find answers as to why they've been imprisoned.
Children of the night. What music they make.
pi_121785258
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:34 schreef speknek het volgende:
Hoe kan Gyllenhaal je nou niet bekend zijn?
Lange tijd geleden dat ik brokeback mountain heb gezien. (zie nu pas IMDb-sectie van hem)
Een zinnig woord is nimmer zinnig zonder woorden eromheen.
Een zinnige zin is dus ook nooit helemaal alleen.
  zondag 20 januari 2013 @ 00:49:55 #200
383398 Kyubey
pi_121785283
quote:
0s.gif Op zondag 20 januari 2013 00:44 schreef DeHovenier het volgende:
Pulp Fiction (1994) - IMDb
Lang geleden dat ik die had gezien, dus daarom vanavond weer. Heb me weer leuk vermaakt. Grappig dat Steve Buscemi ook in deze film zat, had 'm niet herkend :P

Cube (1997) - IMDb
Had deze al een keer gezien op een horroravond, maar had toen teveel alcohol op om nog alles te herinneren :P
Daarom heb ik m nog een keer gekeken, heel leuk om te zien hoe het de characters vergaat als ze in een kubus zitten opgeloten met kamers die vol booby-traps zitten.

[..]

Dat zijn toch echt zeven mensen :X
Helemaal super.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')