Je kan het ook gewoon met een strenge blik en je vinger omhoog.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:01 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Nuance is voor sommige mensen erg moeilijk blijkt wel. Wat mij betreft niets mis met een klap tegen de broek of op de hand. En uiteraard niet met volle kracht. Het gaat om het signaal dat je afgeeft, niet om letsel te veroorzaken of te vernederen. Kan gewoon met de hand, een voorwerp gebruiken is sadistisch.
Die kinderen krijgen juist een corrigerende tik omdat ze niet onschuldig zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:01 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Wat bij mij veel weegt is dat er geen onschuldige mensen kwaad gedaan worden. Verder boeit het me geen ene flikker wat iemand met zichzelf doet.
Een kind is een kind. Die moet nog een opvoeding hebben en dingen leren. Je mag een kind niet veroordelenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:02 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Die kinderen krijgen juist een corrigerende tik omdat ze niet onschuldig zijn
Leuke edit. Maar ja, laten we het daar maar op houden dan.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:02 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Een kind is een kind. Die moet nog een opvoeding hebben en dingen leren. Je mag een kind niet veroordelen
De fout ligt gewoon bij de ouders
Inderdaad, ik heb het net even opgezocht, maar het is niet strafbaar en voor zover ik begrijp ook meer een symbolische bepaling om een mentaliteitsverandering in gang te zetten.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:04 schreef WAHRHEIT het volgende:
Sowieso is het niet strafbaar. Het betreft een wijziging in het burgerlijk wetboek, niet het strafrecht. Een overtreding is geen misdaad.
Het leidt snel naar zwaarder geweld. Sowieso hoort geweld niet in je woning. Dat is juist de plek om tot rust te komen, waar het altijd veilig en vredig is.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:06 schreef Robar het volgende:
[..]
Inderdaad, ik heb het net even opgezocht, maar het is niet strafbaar en voor zover ik begrijp ook meer een symbolische bepaling om een mentaliteitsverandering in gang te zetten.
Laat de Sharia maar komenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:05 schreef sinepedraap het volgende:
Echt mensen hier die de Shariawetgeving willen volgen i.p.v. die van Nederland
Denk gewoon na of je kinderen wil, en leer hoe je ze moet opvoeden voor je eraan begint.
Dan hoef je ze achteraf niet meer te slaan.
Ik vind je wel een goede troll in ieder geval.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:05 schreef sinepedraap het volgende:
Denk gewoon na of je kinderen wil, en leer hoe je ze moet opvoeden voor je eraan begint.
Juist door het gebrek aan goede opvoeding zijn er mensen zoals jijquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:05 schreef sinepedraap het volgende:
Mensen voor troll uitmakenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:07 schreef Zosk het volgende:
[..]
Ik vind je wel een goede troll in ieder geval.
Mensen zoals ik? Ik weet prima hoe alles werkt hoor.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:08 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Juist door het gebrek aan goede opvoeding zijn er mensen zoals jij
http://nl.wikipedia.org/wiki/Hellend_vlak_(retoriek)quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:07 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Het leidt snel naar zwaarder geweld. Sowieso hoort geweld niet in je woning. Dat is juist de plek om tot rust te komen, waar het altijd veilig en vredig is.
En ja vaak gaat het natuurlijk i.c.m. ander huiselijk geweld. Als pa gelijk krijgt met z'n klappen is volgende keer z'n vrouw aan de beurt als het eten niet lekker genoeg is.
Ik hoop echt dat je aan het trollen ben, anders hoop ik dat je je nooit voortplant.quote:
Jeetje dat is weer het ene uiterste. Ik denk juist door die zachte opvoeding van de laatste jaren dit mensen creëert die niet meer tegen een stootje kunnen dus geen ruggengraat of discipline hebben.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:05 schreef sinepedraap het volgende:
Geweld ? Opvoeden zoals alle zoogdieren nakomelingen opvoedenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:09 schreef sinepedraap het volgende:
Mensen zoals ik? Ik weet prima hoe alles werkt hoor.Ik heb derhalve ook geen geweld nodig om m'n kinderen later op te voeden.
![]()
Omdat ik m'n kinderen niet hoef te slaan om ze goed op te voeden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:10 schreef Zosk het volgende:
[..]
Ik hoop echt dat je aan het trollen ben, anders hoop ik dat je je nooit voortplant.
Dat ligt nou eenmaal per kind verschillend hč, dat is ook al meerdere keren aangegeven hier.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:10 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Omdat ik m'n kinderen niet hoef te slaan om ze goed op te voeden?
Juist ja.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:10 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Omdat ik m'n kinderen niet hoef te slaan om ze goed op te voeden?
Juist ja.
Dit is toch gewoon getroll?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:09 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Mensen voor troll uitmaken
[..]
Mensen zoals ik? Ik weet prima hoe alles werkt hoor.Ik heb derhalve ook geen geweld nodig om m'n kinderen later op te voeden.
![]()
En ik heb al 100x uitgelegd hoe ze zo onhandelbaar komenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:11 schreef Zosk het volgende:
[..]
Dat ligt nou eenmaal per kind verschillend hč, dat is ook al meerdere keren aangegeven hier.
Door ouders zoals jij ooit zal zijn waarschijnlijk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:11 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
En ik heb al 100x uitgelegd hoe ze zo onhandelbaar komen
Waarom? Het is hetzelfde. Corrigerende tik of slaan het is hetzelfde. Er is geen regel hoeveel Newton je klap mag zijn of zo.quote:
Eensquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef Zosk het volgende:
[..]
Door ouders zoals jij ooit zal zijn waarschijnlijk.
Godverdomme.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:11 schreef RolStaart-Beer het volgende:
[..]
http://zoeken.fok.nl/zoek(...)tatus%5B%5D=centraal
Sneu volk inderdaad
Neequote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Corrigerende tik of slaan het is hetzelfde
Omdat ik ze niet hoef te slaan om ze goed op te voeden? Ja nu troll jij mij gewoonquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef Zosk het volgende:
[..]
Door ouders zoals jij ooit zal zijn waarschijnlijk.
Maar je trollt niet... wat mankeert je dan eigenlijk dat je het niet snapt? ff serieus...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Waarom? Het is hetzelfde. Corrigerende tik of slaan het is hetzelfde. Er is geen regel hoeveel Newton je klap mag zijn of zo.
Neequote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja dat is het wel, link zie hierboven
Wat mankeert jou dat je niet kan lezen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar je trollt niet... wat mankeert je dan eigenlijk dat je het niet snapt? ff serieus...
Nee, niet daarom.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Omdat ik ze niet hoef te slaan om ze goed op te voeden? Ja nu troll jij mij gewoon
Hou op, pls.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Als je ze gewoon opvoed hoef je ze niet te slaan wat slim hč.
Dat jullie dat niet zelf kunnen bedenken. We zouden eigenlijk moeten afspreken elkaar over 20 jaar te contacteren kijken wiens kinderen netter zijn. Ik gebruik dan geen geweld jullie wel. Gaan we het zien.
En wat is gewoon opvoeden volgens jouw visie?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Maar lieve sinepquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Dat jullie dat niet zelf kunnen bedenken. We zouden eigenlijk moeten afspreken elkaar over 20 jaar te contacteren kijken wiens kinderen netter zijn. Ik gebruik dan geen geweld jullie wel. Gaan we het zien.
Ik weet nu al dat ik gelijk heb. Mijn huishouden is mijn domein. Een plek van rust, waar het veilig is, waar duidelijk is wat wel en niet kan. Een warme plek. Waar mensen zich eraan houden. Waar ze verbaal gewaarschuwd of gecorrigeerd worden.quote:
Als je vanaf jongs af aan begint komt dat goed. Laat je ze tot hun 6 jarige leeftijd kutten ja dan moet je ze wel slaan op een gegeven momentquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:15 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar lieve sinepelk kind is toch anders? de ene heeft meer aandacht nodig dan de andere.. de ene is drukker dan de andere, de ene is minder beinvloedbaar etc.
Jij denkt dus dat bij ELK kind die opvoeding werkt? je kijkt denk ik iets teveel Supernanny ofso.
Je fucking ouder job doenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En wat is gewoon opvoeden volgens jouw visie?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik gelijk heb. Mijn huishouden is mijn domein. Een plek van rust, waar het veilig is, waar duidelijk is wat wel en niet kan. Een warme plek. Waar mensen zich eraan houden. Waar ze verbaal gewaarschuwd of gecorrigeerd worden.![]()
Geweld is niet welkom
Voel je dan maar moreel verheven boven ouders die kinderen opvoeden met af en toe een corrigerende tik, een eigenschap die door natuurlijke selectie al miljoenen jaren aanwezig is in bijna alle zoogdieren en blijkbaar nuttig is voor het nageslacht. Weet het maar beter omdat de betuttelende tijdsgeest in Nederland zegt dat het zo heurt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Als je niks tot het 6e jaar doet dan ontsporen ze... ALLEMAAL. Maar als je 'gewoon je job doet' dan komt het goed?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als je vanaf jongs af aan begint komt dat goed. Laat je ze tot hun 6 jarige leeftijd kutten ja dan moet je ze wel slaan op een gegeven moment
[..]
Je fucking ouder job doen
Nou leg eens uit dan? Hoe pak jij het aan als je kind stelselmatig vervelend is, dingen kapot gooit, niet naar je luistert of andere kinderen pest?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als je vanaf jongs af aan begint komt dat goed. Laat je ze tot hun 6 jarige leeftijd kutten ja dan moet je ze wel slaan op een gegeven moment
[..]
Je fucking ouder job doen
En zo ken ik ook mensen die net als jij vaak zat een 'corrigerende' tik hebben gekregen, en daar niet zo makkelijk in staan als jij nu. Niet elk kind is hetzelfde, niet elke methode is juist voor ieder kind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vroeger was een tik uitdelen vrij normaal maar tegenwoordig door al die over-protective-ouders die liever gaan praten met een kind en communiceren. Daar creëren ze alleen maar watjes door, volwassenen die nergens tegen bestand zijn en bij de minste tegenslag er niet meer tegen kunnen.
Ik heb vroeger vaak zat een tik gekregen, pak voor mijn billen of een trap onder mijn achterste gehad. Of een zwieper met een vaatdoek of de slipper. Achteraf bekeken gaf ik mijn moeder groot gelijk en ben er op oudere leeftijd zeker niet slecht door terecht gekomen.
Hoe wil je het zover laten komen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou leg eens uit dan? Hoe pak jij het aan als je kind stelselmatig vervelend is, dingen kapot gooit, niet naar je luistert of andere kinderen pest?
Gezien je 'corrigerende' tussen haakjes gezet hebt bedoel je gewoon mishandeling. Daar gaat het hier niet over. Tokkie-ouders die kinderen mishandelen mogen gewoon stuk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:18 schreef L-E het volgende:
[..]
En zo ken ik ook mensen die net als jij vaak zat een 'corrigerende' tik hebben gekregen, en daar niet zo makkelijk in staan als jij nu. Niet elk kind is hetzelfde, niet elke methode is juist voor ieder kind.
Ook kinderen hebben een persoonlijkheid en karakter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoe wil je het zover laten komen?
Ik bedoel geen mishandeling. Ik vind 'corrigerende' tik een vervelende term, vandaar de haakjes.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Gezien je 'corrigerende' tussen haakjes gezet hebt bedoel je gewoon mishandeling. Daar gaat het hier niet over. Tokkie-ouders die kinderen mishandelen mogen gewoon stuk.
quote:Vroeger kreeg je gewoon een pakrammel als je iets stouts deed. Je wist meteen ook dat je het nooit nog een keer moest doen.
Ik denk dat juist door de laksheid van t hedendaagse (vrije) opvoeden dat kinderen/jongeren zo rebels worden. Zij hebben juist sturing en duidelijkheid nodig. Dat dwing je echter niet altijd af met enkel, vanavond geen eten, soms moet er een draai aan de oren. De natuur doet niet anders hoor.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:21 schreef Dale. het volgende:
[..]
Het heeft niks te maken met het niet aankunnen van je kinderen. Het heeft er alleen mee te maken dat wanneer jij iets doet wat niet door de beugel kan dat er pijn volgt. Dit krijg je dan zo ingeprent en gaat fungeren als een schrikreactie.
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:29 schreef Dale. het volgende:
[..]
Wat een bullshit. Tuurlijk werkt het en er is nog wetenschappelijke ondersteuning ook voor. Geef een willekeurig persoon een knop. Hij drukt erop en krijgt een stevige schock hierna zal meer dan 70% de knop niet nog een keer indrukken. De mensen die dat nog een keer doen krijgen weer een schock. Hoeveel procent van de 30% denk je dat voor een derde keer gaat?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 02:45 schreef Dale. het volgende:
[..]
Hoe bedoel je? Eeuwen is de opvoedkunde van vader en moeder op zoon en dochter overgegaan... En nu moeten we allemaal zondig een boek gaan pakken en lezen over hoe t wel moet... Laat dit toch in godsnaam over aan de ervaring die men al eeuwen aan elkander onbewust overbrengt
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 03:11 schreef Dale. het volgende:
[..]
Ik zou daar geen probleem mee hebben als die docent dezelfde redenatie heeft als mij. Probleem is is dat sommige mensen inderdaad doorschieten. Die kwamen dan meteen heel uitgebreid in t nieuws. Waardoor men steeds strenger en stricter ging controleren en waardoor de goeie uiteindelijk ook zijn getroffen. In dat opzicht heeft Compaentje gelijk. En denk ik idd dat sommige zich te veel laten leiden door de media. Ik denk dat iedere 50+ daar wel in mee stemt.
Ik zou heel blij zijn als iemand nou eens inhoudelijk reageerde. En nee ik wil niet argumenten hoor van "maar de wet zegt", de wet zegt namelijk wel meer dingen en dat eindigt in een welles nietus spelletje. Of maak anders duidelijk waarom jij vind dat het terecht is dat het in de wet staat, maar ga a.u.b. niet de het argument gebruiken als in "het staat in de wet dus het is fout" dat is namelijk ontzettend kortzichtig.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:10 schreef Dale. het volgende:
[..]
Van sommige fratsen die kinderen uithalen snappen ze juist niet wat er fout aan is ook al leg je het uit juist omdat ze het intellectueel niveau hebben van een kind. Zoals ik al eerder zei een kind heeft sturing en duidelijkheid nodig.
Nou als je kind opeens dingen kapot begint te maken dan zou er wel reden zijn voor een psychologisch onderzoek hequote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:20 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ook kinderen hebben een persoonlijkheid en karakter.
Ja idd, want alle kinderen die iets stuk maken hebben psychologische problemen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:20 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Nou als je kind opeens dingen kapot begint te maken dan zou er wel reden zijn voor een psychologisch onderzoek he
Of je voedt hem gewoon op en hebt het leuk
Nee maar alles wat je doet heeft wel een psychologische reden.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:21 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Ja idd, want alle kinderen die iets stuk maken hebben psychologische problemen.
Wij zijn mensen en wij ontwikkelen ons, worden slimmer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:17 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Voel je dan maar moreel verheven boven ouders die kinderen opvoeden met af en toe een corrigerende tik, een eigenschap die door natuurlijke selectie al miljoenen jaren aanwezig is in bijna alle zoogdieren en blijkbaar nuttig is voor het nageslacht. Weet het maar beter omdat de betuttelende tijdsgeest in Nederland zegt dat het zo heurt.
Zoogdieren die hun kinderen opvoeden?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:17 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Voel je dan maar moreel verheven boven ouders die kinderen opvoeden met af en toe een corrigerende tik, een eigenschap die door natuurlijke selectie al miljoenen jaren aanwezig is in bijna alle zoogdieren en blijkbaar nuttig is voor het nageslacht. Weet het maar beter omdat de betuttelende tijdsgeest in Nederland zegt dat het zo heurt.
Ik ken helemaal niemand die door opvoeding die pakweg 20 jaar normaal bevonden werd last heeft.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:20 schreef L-E het volgende:
[..]
Ik bedoel geen mishandeling. Ik vind 'corrigerende' tik een vervelende term, vandaar de haakjes.
Ja ?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zoogdieren die hun kinderen opvoeden?
Kijk eens een National Geographic ipv mtv ofso..quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:21 schreef zatoichi het volgende:
[..]
Zoogdieren die hun kinderen opvoeden?
Hoef je niet te melden hoor.quote:
Doe normaalquote:
Oh dus in jouw visie is het bij voorbaat al de schuld van de ouders als een kind zich zo gedraagt. Ik had eerlijk gezegd ook niks anders dan zo'n standaard antwoord van je verwacht.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoe wil je het zover laten komen?
We zijn niet allemaal suppernanny met engelen geduld. Volgens mij is er een prima middenweg tussen de supernanny methode en geweld. Is ook veel praktischer en realistischer.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:20 schreef rosepetals het volgende:
Als het zover komt dat jij door tikken uit te delen je kind opvoed, was de opvoeding voor je die tikken gaf al niet goed. Het is onnodig.
Groetjes,
Deskundige!
Nou nee dat doe jij nu. Door dit al te suggereren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:22 schreef 2NutZ het volgende:
En dat is wat er mis is met de wereld tegenwoordig... kinderen hebben gelijk wat, zijn ziek, psychologisch in de war... alleen om dat ze gewoon kind zijn. Er moet altijd een label op.
Ditquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal suppernanny met engelen geduld. Volgens mij is er een prima middenweg tussen de supernanny methode en geweld. Is ook veel praktischer en realistischer.
Het was ook meer een dreigement want slaan mag niet.quote:
Eh, wat?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:25 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Nou nee dat doe jij nu. Door dit al te suggereren.
Alles wat je doet heeft een reden, een mens doet nooit zomaar iets. Wanneer een kind zich gefrustreerd voelt kan het inderdaad met spullen gaan gooien. Dat mag niet, maar door een tik te geven leer je hiermee juist dat agressie oke is.
Dat is zonder twijfel opvoeden door het foute voorbeeld te geven.
Als je te lui bent voor een goede opvoeding moet je geen kinderen maken.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
We zijn niet allemaal suppernanny met engelen geduld. Volgens mij is er een prima middenweg tussen de supernanny methode en geweld. Is ook veel praktischer en realistischer.
Oke. Ik wel, serieus. Mensen die verder op zich een prima opvoeding hebben genoten, maar nu zeggen dat ze liever hadden dat de tikken die af en toe werden uitgedeeld achterwege waren gebleven.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:21 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Ik ken helemaal niemand die door opvoeding die pakweg 20 jaar normaal bevonden werd last heeft.
Een beetje supernanny en dogwhisperer, dan komt het wel goed.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:24 schreef Ronald-Koeman het volgende:
[..]
Gvd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:26 schreef sinepedraap het volgende:
Ik heb er niet echt zin meer in. Te veel domme mensen hier die denken dat huiselijke geweld gewoon normaal is. En ja daar valt de corrigerende tik/pedagogische tik ook onder. .
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:25 schreef BobbyB het volgende:
[..]
Het was ook meer een dreigement want slaan mag niet.
quote:
Dit is al de 5e keer dat jullie niet lezen.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef Dqod het volgende:
[..]!!
OT: niks mis met een corrigerende tik.. Slaan is wat ANDERS!!!
Het verschil merk je echt wel, ik spreek uit ervaring..
Van die TIKKEN ben ik niks slechter geworden..
Verder: vreselijke oneindige tyfusdiscussie
Nee hoor laatst nog een artikel in de Quest over ouders die kinderen te zacht opvoeden tov van 20/30 jaar geleden, dat deze ouders ruggengraatloze watjes aan het opvoeden zijn die haast nergens meer tegen kunnen en veel te verwend zijnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:25 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Alles wat je doet heeft een reden, een mens doet nooit zomaar iets. Wanneer een kind zich gefrustreerd kan het inderdaad met spullen gaan gooien. Dat mag niet, maar door een tik te geven leer je hiermee juist dat agressie oke is.
Dat doe ik?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:25 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Alles wat je doet heeft een reden, een mens doet nooit zomaar iets. Wanneer een kind zich gefrustreerd kan het inderdaad met spullen gaan gooien. Dat mag niet, maar door een tik te geven leer je hiermee juist dat agressie oke is.
Geweld, de tering. Je kan ook overdrijven he. Hedendaagse kinderen worden op TV met meer geweld geconfronteerd dan dat ene kleine tikje eens in de zoveel tijd.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
[..]
Dit is al de 5e keer dat jullie niet lezen.
Het is beiden geweld en mag niet
En hoort ook niet als je een beetje slim bent
Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar hoe 'corrigerende' tikken op de lange en korte termijn gunstig zijn voor de opvoeding, en uit al die onderzoeken bleek dat niet te zijn. Daarom is het ook niks voor niks tegen de wet om 'corrigerende' tikken uit te delen.quote:
Je m'n derriere.. Idd, alle IQ kwijtgeraaktquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:27 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
[..]
Dit is al de 5e keer dat jullie niet lezen.
Het is beiden geweld en mag niet
En hoort ook niet als je een beetje slim bent
Dat mag je denken maar dat maakt het nog niet waar. 70% van Nederland is een andere mening toegedaan. Waarom zou jouw manier van opvoeden de juiste zijn ? En waarom moet een significante minderheid zich moreel verheven voelen boven mensen die kinderen opvoeden zoals dat al miljoenen jaren gebeurt ?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:25 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Alles wat je doet heeft een reden, een mens doet nooit zomaar iets. Wanneer een kind zich gefrustreerd voelt kan het inderdaad met spullen gaan gooien. Dat mag niet, maar door een tik te geven leer je hiermee juist dat agressie oke is.
Ja als abonnee van het magazine (je weet wel, dat ding waar je voor moet lezen) herinner ik le juist het artikel dat het verschil tussen mens endier is dat een dier groot gebracht wordt op zijn instinct en de mens opgevoed wordt aan de hand van sociale conventies.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:23 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Kijk eens een National Geographic ipv mtv ofso..
Ik zie totaal geen verband tussen agressie en een corrigerende tik.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:29 schreef rosepetals het volgende:
[..]
Er zijn meerdere onderzoeken geweest naar hoe 'corrigerende' tikken op de lange en korte termijn gunstig zijn voor de opvoeding, en uit al die onderzoeken bleek dat niet te zijn. Daarom is het ook niks voor niks tegen de wet om 'corrigerende' tikken uit te delen.
Bovendien kunnen erg jonge kinderen geen verschil erkennen tussen een tik of echt slaan.
Ook alleen hippies denk ik... gezien de reacties.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef Zosk het volgende:
[..]
Ik zie totaal geen verband tussen agressie en een corrigerende tik.
Damnquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef rosepetals het volgende:
En nu ga ik wegSucces allemaal
xxxx
Slaan is in alle gevallen pure onmacht, dus nooit goed te praten. Dat wordt er volgens mij ook bedoeld.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:30 schreef Zosk het volgende:
[..]
Ik zie totaal geen verband tussen agressie en een corrigerende tik.
Ik moet weg, werkenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:32 schreef 2NutZ het volgende:
Damnflauw.
Maar ik snap je wel, gaat toch nergens over dit.
Jammer dat je nu eigenlijk zegt dat jij gelijk hebt en de rest niet. Ondanks kennis van zaken, en ik heb zelf ook 2 hele lieve oudersquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:34 schreef rosepetals het volgende:
Ik raad jullie aan een keer een boek te lezen over de ontwikkelingspsychologie van kinderen, want jullie hebben te weinig kennis van zaken om zulke dingen te kunnen roepen.
[..]
Ik moet weg, werken
Slaan is onmacht ja, en niet goed. Corrigerende tik is prima.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:33 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Slaan is in alle gevallen pure onmacht, dus nooit goed te praten. Dat wordt er volgens mij ook bedoeld.
Dan alsnog is slaan of een corrigerende tik zoals jij het noemt een actie uit onmacht omdat je verbaal geen punt kan maken. Straf is net zo effectief.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:36 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Jammer dat je nu eigenlijk zegt dat jij gelijk hebt en de rest niet. Ondanks kennis van zaken, en ik heb zelf ook 2 hele lieve ouders
Werkse.
[..]
Slaan is onmacht ja, en niet goed. Corrigerende tik is prima.
Okquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:42 schreef HiddenResponse het volgende:
[..]
Dan alsnog is slaan of een corrigerende tik zoals jij het noemt een actie uit onmacht omdat je verbaal geen punt kan maken. Straf is net zo effectief.
Of je moet willen dat je kinderen bang voor je zijn om 'geslagen' te worden als ze iets 'verkeerds' doen.
Gewoon een klap met de open hand? Zo vaak gekregen vroeger in de auto. Dan zaten we te kloten en niet te luisteren. Dan na een waarschuwing of 2 kwam de hand van vader tussen de stoelen door en sloeg 2/3 keer in het rondte. En dan waren we weer 15 min stil.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:49 schreef Eenskijken het volgende:
Wat is de definitie van licht slaan? als dat een corrigerende tik is , dan mag het. Ik heb vroeger ook wel eens letterlijk een draai om mijn oren gehad, ben er niet echt slechter van geworden ofzo.
ja inderdaad. Gewoon een korte klap, en het deed ook niet erg zeer, het was meer de schrik van 'oei, nu ga ik te ver'. En dan was ik weer een tijd stilquote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:11 schreef kanovinnie het volgende:
[..]
Gewoon een klap met de open hand? Zo vaak gekregen vroeger in de auto. Dan zaten we te kloten en niet te luisteren. Dan na een waarschuwing of 2 kwam de hand van vader tussen de stoelen door en sloeg 2/3 keer in het rondte. En dan waren we weer 15 min stil.
Lekker naďef van je.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik zou mijn kinderen ook nooit slaan. Vroeger had mijn biologische vader weleens buien waar hij ruzie had met mijn moeder. Als ik dan ook maar iets verkeerd deed kreeg ik ook gewoon een klap in mijn gezicht. Daardoor word je beperkt in wie je bent. Mijn biologische vader heeft mij maar een keer echt geslagen. Mijn moeder die sloeg als ze het niet kon winnen en zelf iets als een grote mond zag.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 12:27 schreef simmu het volgende:
vanuit [oud] dan ()
ik ben er geen fan van en doe het ook nooit (mijnessen zijn trouwens bijna 3 en 4). ik zie het toch als machteloosheid van de ouder en ben eigenlijk nog nooit een situatie tegengekomen waar het niet anders opgelost kon worden. ben zelf trouwens wel opgevoed met corrigerende tik. dan kreeg je gewoon met vlakke hand een klets in je gezicht. ik weet hoe dat voelt (vooral als het onterecht voelt en enkel is omdat mama gewoon ff zelf niet lekker in der vel zit) en dat wil ik echt niet. bovendien, zoals gezegd; tot nu toe weet ik het anders op te lossen
wat me trouwens aan dit topic en het vorige opvalt; kinderen zijn geen blanco klei wezentjes die je naar believen kan kneden en als dat dan 'verkeerd' uitpakt, dat papa en mama het helem aal verkeerd hebben gedaan. die houding is imho een tikkie onrealistisch.
zo. en nu ga ik eerst ff kinders naar school karren
De discussie wordt vertroebeld door de aanname dat met corrigerende tik het fysiek straffen van kinderen bedoeld wordt uit frustratie/boosheid/agressie/onmacht. Daar gaat het hier niet om, dat riekt inderdaad naar mishandeling. Je moet een kind nooit fysiek straffen wanneer je in zo'n gemoedstoestand bent. We hebben het hier bijvoorbeeld over een tik op de billen uit pedogogisch oogpunt, iets wat je als ouder een stuk meer pijn doet dan het gestrafte kind. Het probleem is dat je die nuancering heel moeilijk in wetgeving kunt afvangen. Om die reden is het ook een overtreding en geen strafbaar feit en is er in het uiterste geval altijd nog een rechter die deze nuance wel kan toepassen. Zo kan regelgeving die dient ter bescherming van het kind moeilijk doorslaan in onwenselijke bemoeizucht met opvoeding. Het idee dat het fysiek straffen van een kind (billenkoek, niet mishandelen) barbaars en not done zou zijn is een idee dat zich de laatste 10 jaar gevestigd heeft in de hoofden van een significante minderheid van de bevolking en is een teken van een veranderende tijdsgeest, maar doet geen afbreuk aan het feit dat de nakomelingen van vrijwel alle zoogdieren fundamentele (en essentieele) lessen leren door fysieke pijnimpulsen, waardoor ze beter dan anderen die deze lessen hebben moeten ontberen in staat zijn te overleven en dus te procreeren.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 14:57 schreef Amberly-Fay-Mindy het volgende:
Als ik dan ook maar iets verkeerd deed kreeg ik ook gewoon een klap in mijn gezicht. Daardoor word je beperkt in wie je bent. Mijn biologische vader heeft mij maar een keer echt geslagen. Mijn moeder die sloeg als ze het niet kon winnen en zelf iets als een grote mond zag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |