Neequote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Corrigerende tik of slaan het is hetzelfde
Omdat ik ze niet hoef te slaan om ze goed op te voeden? Ja nu troll jij mij gewoonquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef Zosk het volgende:
[..]
Door ouders zoals jij ooit zal zijn waarschijnlijk.
Maar je trollt niet... wat mankeert je dan eigenlijk dat je het niet snapt? ff serieus...quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Waarom? Het is hetzelfde. Corrigerende tik of slaan het is hetzelfde. Er is geen regel hoeveel Newton je klap mag zijn of zo.
Neequote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ja dat is het wel, link zie hierboven
Wat mankeert jou dat je niet kan lezen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar je trollt niet... wat mankeert je dan eigenlijk dat je het niet snapt? ff serieus...
Nee, niet daarom.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:12 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Omdat ik ze niet hoef te slaan om ze goed op te voeden? Ja nu troll jij mij gewoon
Hou op, pls.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Als je ze gewoon opvoed hoef je ze niet te slaan wat slim hè.
Dat jullie dat niet zelf kunnen bedenken. We zouden eigenlijk moeten afspreken elkaar over 20 jaar te contacteren kijken wiens kinderen netter zijn. Ik gebruik dan geen geweld jullie wel. Gaan we het zien.
En wat is gewoon opvoeden volgens jouw visie?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Maar lieve sinepquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Dat jullie dat niet zelf kunnen bedenken. We zouden eigenlijk moeten afspreken elkaar over 20 jaar te contacteren kijken wiens kinderen netter zijn. Ik gebruik dan geen geweld jullie wel. Gaan we het zien.
Ik weet nu al dat ik gelijk heb. Mijn huishouden is mijn domein. Een plek van rust, waar het veilig is, waar duidelijk is wat wel en niet kan. Een warme plek. Waar mensen zich eraan houden. Waar ze verbaal gewaarschuwd of gecorrigeerd worden.quote:
Als je vanaf jongs af aan begint komt dat goed. Laat je ze tot hun 6 jarige leeftijd kutten ja dan moet je ze wel slaan op een gegeven momentquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:15 schreef 2NutZ het volgende:
[..]
Maar lieve sinepelk kind is toch anders? de ene heeft meer aandacht nodig dan de andere.. de ene is drukker dan de andere, de ene is minder beinvloedbaar etc.
Jij denkt dus dat bij ELK kind die opvoeding werkt? je kijkt denk ik iets teveel Supernanny ofso.
Je fucking ouder job doenquote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:15 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
En wat is gewoon opvoeden volgens jouw visie?
quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Ik weet nu al dat ik gelijk heb. Mijn huishouden is mijn domein. Een plek van rust, waar het veilig is, waar duidelijk is wat wel en niet kan. Een warme plek. Waar mensen zich eraan houden. Waar ze verbaal gewaarschuwd of gecorrigeerd worden.![]()
Geweld is niet welkom
Voel je dan maar moreel verheven boven ouders die kinderen opvoeden met af en toe een corrigerende tik, een eigenschap die door natuurlijke selectie al miljoenen jaren aanwezig is in bijna alle zoogdieren en blijkbaar nuttig is voor het nageslacht. Weet het maar beter omdat de betuttelende tijdsgeest in Nederland zegt dat het zo heurt.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:14 schreef sinepedraap het volgende:
Als je niks tot het 6e jaar doet dan ontsporen ze... ALLEMAAL. Maar als je 'gewoon je job doet' dan komt het goed?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als je vanaf jongs af aan begint komt dat goed. Laat je ze tot hun 6 jarige leeftijd kutten ja dan moet je ze wel slaan op een gegeven moment
[..]
Je fucking ouder job doen
Nou leg eens uit dan? Hoe pak jij het aan als je kind stelselmatig vervelend is, dingen kapot gooit, niet naar je luistert of andere kinderen pest?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:16 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Als je vanaf jongs af aan begint komt dat goed. Laat je ze tot hun 6 jarige leeftijd kutten ja dan moet je ze wel slaan op een gegeven moment
[..]
Je fucking ouder job doen
En zo ken ik ook mensen die net als jij vaak zat een 'corrigerende' tik hebben gekregen, en daar niet zo makkelijk in staan als jij nu. Niet elk kind is hetzelfde, niet elke methode is juist voor ieder kind.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 10:30 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Wat een onzin. Vroeger was een tik uitdelen vrij normaal maar tegenwoordig door al die over-protective-ouders die liever gaan praten met een kind en communiceren. Daar creëren ze alleen maar watjes door, volwassenen die nergens tegen bestand zijn en bij de minste tegenslag er niet meer tegen kunnen.
Ik heb vroeger vaak zat een tik gekregen, pak voor mijn billen of een trap onder mijn achterste gehad. Of een zwieper met een vaatdoek of de slipper. Achteraf bekeken gaf ik mijn moeder groot gelijk en ben er op oudere leeftijd zeker niet slecht door terecht gekomen.
Hoe wil je het zover laten komen?quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Nou leg eens uit dan? Hoe pak jij het aan als je kind stelselmatig vervelend is, dingen kapot gooit, niet naar je luistert of andere kinderen pest?
Gezien je 'corrigerende' tussen haakjes gezet hebt bedoel je gewoon mishandeling. Daar gaat het hier niet over. Tokkie-ouders die kinderen mishandelen mogen gewoon stuk.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:18 schreef L-E het volgende:
[..]
En zo ken ik ook mensen die net als jij vaak zat een 'corrigerende' tik hebben gekregen, en daar niet zo makkelijk in staan als jij nu. Niet elk kind is hetzelfde, niet elke methode is juist voor ieder kind.
Ook kinderen hebben een persoonlijkheid en karakter.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef sinepedraap het volgende:
[..]
Hoe wil je het zover laten komen?
Ik bedoel geen mishandeling. Ik vind 'corrigerende' tik een vervelende term, vandaar de haakjes.quote:Op dinsdag 8 januari 2013 11:19 schreef WAHRHEIT het volgende:
[..]
Gezien je 'corrigerende' tussen haakjes gezet hebt bedoel je gewoon mishandeling. Daar gaat het hier niet over. Tokkie-ouders die kinderen mishandelen mogen gewoon stuk.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |