Keukendrol | zaterdag 5 januari 2013 @ 20:37 |
Meld hier: • Wanneer je begonnen bent of wanneer je gaat beginnen met lessen. • Hoeveel lessen je hebt gehad. • Hoe vaak je instructeur al heeft moeten ingrijpen en wat je denkt daaraan te gaan doen. • Wanneer je examen hebt en mentale steun kan gebruiken. • Wanneer je geslaagd bent. De geslaagden van 2004 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2005 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2006 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2007 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2008 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2009 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2010 zijn o.a. hier te vinden. De geslaagden van 2011 zijn o.a. hier te vinden. Geslaagden 2012: • Keskiyo (2 januari) • Daantke (3 januari) • Chocolate-chick (3 januari) • Pino112 (13 januari) • Greenpeas (16 januari) • Repeating (26 januari) • Swomp (27 januari) • zeebeschuit (27 januari) • EdNoolk (30 januari) • XxSwollie (30 januari) • Morenoo (15 februari) • Marrije (17 februari) • Mieska (24 februari) • Barbapapapamama (5 maart) • Etsu (19 maart) • Dutchlike (20 maart) • lindsay.ooh-00 (21 maart) • HeetBoven (21 maart) • RichardRichard (27 maart) • Pinklady89 (4 april) (BE) • Pizza_Boom (12 april) (BE) • meneer_valk (13 april) • Warsaw (19 april) • Hartigan (19 april) • Crientj (23 april) • .aeon (23 april) • Prequel (23 april) • Me031093 (24 april) • Keselo (4 mei) • Mss (24 mei) • mitchelll018 (30 mei) • Aardbeilove (30 mei) • IrCute (31 mei) • mapampa (1 juni) • Paskal (4 juli) • Ridocar (20 juli) (LZV) • Crowned (9 augustus) • RacerDKB (14 september) • RandomMoron (3 oktober) • TheHundreds (4 oktober) • Mekkalomp (27 oktober) • Djoezt (29 oktober) • krokdown (5 november) • Paxcon (7 november) • Tamashii (16 november) • Travel. (19 november) • delano.888 (19 november) • themole (21 november) • Pencile (22 november) • RienJClyde (27 november) • deman13 (28 november) • Bee (29 november) • princess-a (30 november) Geslaagden 2013: • no1uknow (7 januari) Iedereen die de komende tijd theorie en/of praktijkexamen heeft. Succes! ![]() De OP is hier terug te vinden. [ Bericht 0% gewijzigd door Anne op 07-01-2013 13:48:14 ] | |
Nafi | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:00 |
Ik dacht ook: ik haal mijn rijbewijs in maximaal 10 lessen ![]() | |
Keukendrol | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:03 |
Wat vond jij het lastigst? | |
Nafi | zaterdag 5 januari 2013 @ 21:57 |
Kijkgedrag, met name bij rijbaan wisselen en achteruitkijkspiegel in het algemeen (vind het vaak onnodig). Verder had ik veel moeite met alle handelingen afmaken voor het afslaan, dus goed vaart minderen, terugschakelen enz. Daarnaast heb ik moeite met langzaam rijden waardoor ik vaak te gehaast doe. Zo ben ik gezakt voor m'n 1e examen omdat ik zo nodig de fietsers voor me wilde inhalen bij een naderende kruising ![]() | |
Keukendrol | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:04 |
Dat kijkgedrag lijkt me ook wel lastig inderdaad. Vaak heb je toch al gezien waar andere weggebruikers zich gegeven. Moet je alsnog alle procedures afgaan bij het kijken. ![]() | |
Nafi | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:09 |
Ja precies. Moet nog even volhouden die regeltjes, over 3 weken mag ik hopelijk mijn eigen rijstijl ontwikkelen ![]() | |
Nagelschaartje | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:42 |
Goede instelling om mee te beginnen ![]() ![]() ![]() | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 22:51 |
Voor de mensen die (ook) nog fietsen, merken jullie ook dat jullie daar ook veiliger zijn geworden? Ik let nu altijd goed op mijn verlichting en zit continue dode hoek te checken haha ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:01 |
Hij is eerlijk.. zo jammer dat weinig mensen dit niet kunnen respecteren. Alsof jij alles doet zoals je het geleerd hebt. | |
princess-a | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:05 |
Absoluut! Ook met het oversteken van kruispunten kijk ik nu tijdens het oversteken nog 2 keer uit, waar ik eerder zonder nogmaals te kijken overstak 'want ik heb groen' | |
Nagelschaartje | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:09 |
Het enige wat ik binnen een maand heb laten vallen, is twee handen aan het stuur houden. En ik ben een stuk zekerder gaan rijden. Maar als je er even over nadenkt kan je bedenken dat je dingen niet voor niks leert. Ze geven je geen regels omdat ze dat grappig vinden, het heeft een reden. Maar ik ben ook zo'n heilig boontje dat op de fiets voor een rood stoplicht stopt ![]() Terwijl je nog niet kan rijden zeggen dat je niet kan wachten om je eigen rijstijl in te gaan zetten, lijkt me geen goed voorteken ![]() | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:14 |
Precies, ik kijk ook veel beter voor ik bijvoorbeeld naar links ga terwijl ik eerst altijd met luisteren een heel eind kwam ![]() Al met al: rijles maakt je dus ook een betere fietser ![]() | |
Nafi | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:34 |
Ja joh alsof jij om de 5 seconde nu je binnenspiegel checkt en eerst 3 maal kijkt om richting aan te geven en vervolgens weer moet kijken tijdens het opschuiven naar de andere rijbaan ![]() | |
Nafi | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:39 |
Volgens mij verwar je mij nu met Keukendrol, die is net begonnen, niet ik. Mevrouw rijdt met 1 hand aan het stuur en komt vervolgens lacherig doen over het ontwikkelen van een eigen rijstijl, wat vanzelfsprekend zal gebeuren. Hoe hypocriet dan ![]() | |
DX11 | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:42 |
Ik rij wel met 2 handen aan het stuur, maar zeer zeker niet op kwart voor 3 ![]() Mijn rechter arm leunt op de armsteun en mijn linker arm ergens op mijn linkerbeen. Dus wel 2 handen aan het stuur. Voor de rest doe ik alles nog als verteld tijdens de lessen (dus zelfs dode hoek kijken bij snelweg afrit bijv terwijl dat nooit nuttig is). Gaat gewoon automatisch nog steeds. | |
Nagelschaartje | zaterdag 5 januari 2013 @ 23:50 |
Binnenspiegel check ik nog net zo regelmatig als toen ik rijles had. Erg prettig voor het overzicht. En voor ik van rijbaan wissel check ik zeker nog alledrie de spiegels. Ben al een aantal keer blij geweest ook ![]() En het maakt niet uit of je net begonnen bent of aan het einde bent, zolang je geen pasje hebt, kan je blijkbaar nog niet goed genoeg rijden. Dus is het een beetje vreemd om over een eigen rijstijl te praten. En ja ik rijd met 1 hand aan het stuur als de situatie het toelaat. Ik heb ook lange ritten met keurig de kwart voor drie gereden als ik merkte dat ik moe was of er wind stond waardoor het niet veilig was om met 1 hand te rijden. Dat was geen voornemen dat ik bij voorbaat had, dat is inderdaad gekomen toen ik eenmaal zelf ging rijden. Het is voornamelijk apart om het over rijstijl ontwikkelen te hebben als je de basis-rijstijl nog niet beheerst. Alsof jij je nu al voorneemt dat je straks al die dingen die je geleerd hebt zo snel mogelijk weer te vergeten. Want dan doe je dus iets niet goed. | |
princess-a | zondag 6 januari 2013 @ 01:04 |
Denk dat dat een kenmerk is van een goede rijinstructeur, dat enkele essentiële dingen nu zo in je systeem zitten dat je ze niet meer even af leert | |
-Dries- | zondag 6 januari 2013 @ 13:00 |
Verhip, op 19 december geslaagd, maar nog niet langs het gemeente huis geweest op hem aan te vragen. Is er een bepaalde periode waarin je dit moet doen trouwens? | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 13:08 |
10 werkdagen max. | |
-Dries- | zondag 6 januari 2013 @ 14:25 |
Heh? Je moet dus perse je rijbewijs binnen 10 werkdagen na slaging aanvragen? Of begrijp ik je niet goed. | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 14:27 |
Jup | |
-Dries- | zondag 6 januari 2013 @ 14:30 |
Oke, dat heb ik dus nu al niet gehaald ![]() | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 14:30 |
Overnieuw examen aanvragen. | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 14:31 |
Maar morgen is de 10e werkdag volgens mij. Kerst, oud & nieuw enz, en zaterdag is geen werkdag bij de gemeente. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 14:33 |
Dat is toch niet waar? Het gaat toch om de aantekening in het Centraal Rijbewijzenregister..en die blijft gewoon tot je geschrapt wordt wegens een goede reden? ![]() | |
-Dries- | zondag 6 januari 2013 @ 14:33 |
Ja doei ![]() | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 14:33 |
![]() Waarom moest je t nou verpesten ![]() | |
-Dries- | zondag 6 januari 2013 @ 14:34 |
Nee oke... ![]() | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 14:35 |
Wel leuk dat je er even intrapte ![]() ![]() | |
-Dries- | zondag 6 januari 2013 @ 14:36 |
Gemenerd jij! | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 14:37 |
Dat toch ook praktisch iedereen gewoon? Van de mensen bij wie ik in de auto gezeten heb is er niemand meer, behalve één maar die had net z'n rijbewijs, die precies volgens de Cbr-regels rijdt. Er zijn ook gewoon zoveel situaties waarin je gewoon zeker weet dat er op een bepaalde plaats niemand kan zijn. Dan ga je toch niet weer 100x je spiegels checken en over je schouder kijken etc. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 14:38 |
Jurist hè. | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 14:38 |
Joh, ik kijk tegenwoordig zelfs op mijn fiets over mijn schouder ![]() ![]() | |
princess-a | zondag 6 januari 2013 @ 14:45 |
Totdat je een paar keer zeker weet dat er niemand kan zijn, voor de zekerheid kijkt, niemand ziet en dan toch ineens over je schouder iemand ziet die er net echt niet was. Dan schrik je je dood en ga je voortaan wel uitkijken. Ik dacht echt dat ik met een spook te maken had ![]() | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 14:49 |
Als je vaak genoeg en goed in je spiegels gekeken hebt en ook nog goed vooruit hebt gekeken krijg je dit eigenlijk niet. En verder zal ik de eerste zijn om toe te geven dat mijn rijstijl ondertussen best ver van de CBR-style afstaat. Maargoed wat ik eerder ook zei; dat gebeurd bij iedereen wel denk ik (al dan niet in meer of mindere mate). | |
DX11 | zondag 6 januari 2013 @ 14:54 |
Vooral brommers die met 45 50+ over het fietspad rijden zijn leuk. Dan zit er 100% zeker niks naast of achter je, zet je de bocht naar rechts in, en ineens zit er zon gast bijna in je zijkant. Rotjochies. | |
Nagelschaartje | zondag 6 januari 2013 @ 14:57 |
Nogmaals, tuurlijk groeit er wat uit. Maar dat is niet iets dat je vant voren al voorbereid. Als je nog niet goed genoeg kan rijden om zelfstandig de openbare weg op te gaan, dan hoor je nog helemaal niet te denken aan welke CBR-dingen je allemaal gaat laten vallen. | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 15:11 |
Hmm misschien moest je het ook niet zo zwaar opvatten en bedoelde hij alleen dat ie niet kon wachten tot ie zelf kon gaan rijden en lekker vrij zonder instructeur lekker gaan autorijden gewoon. | |
no1uknow | zondag 6 januari 2013 @ 23:33 |
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() | |
Actaeon | zondag 6 januari 2013 @ 23:35 |
Succes. | |
no1uknow | maandag 7 januari 2013 @ 13:46 |
Geslaagd! ![]() ![]() ![]() | |
Anne | maandag 7 januari 2013 @ 13:47 |
Gefeliciteerd ![]() | |
no1uknow | maandag 7 januari 2013 @ 13:47 |
25 lessen in totaal gehad, 24 van 1.5 uur en 1 van 1 uur. In 1 keer geslaagd voor zowel theorie als praktijk. Lekker! edit: Thanks! | |
DX11 | maandag 7 januari 2013 @ 14:09 |
Goed bezig! | |
Actaeon | maandag 7 januari 2013 @ 14:35 |
Gefeliciteerd. | |
Hartm | maandag 7 januari 2013 @ 17:55 |
Heeft er iemand tips hoe je het beste kan schakelen als je de snelweg afgaat? Als het een lange afrit is dan heb ik nergens problemen mee maar bij een kortere afrit heb ik er nog steeds moeite mee. | |
Nafi | maandag 7 januari 2013 @ 18:05 |
Gewoon uit laten rollen in de versnelling waarmee je op de snelweg rijdt? Vaak volgt een verkeerslicht, dan stop je en zet je hem gewoon in zijn 1. En als je zonder te stoppen verder moet rijden zet je hem in zijn 3, of een andere versnelling afhankelijk van je snelheid. Zo doe ik het ![]() | |
DX11 | maandag 7 januari 2013 @ 18:08 |
Meestal zet ik m in de 3 op de afrit, laat ik m afremmen op de motor, en dan rij je ongeveer 50/60 ongeveer perfect voor de afrit. | |
Hartm | maandag 7 januari 2013 @ 18:09 |
Ik weet dus nooit in welke versnelling ik hem kan zetten in de tijd dat ik mezelf laat uitrollen, zit echt altijd de kloten met de versnelling. Heb nog een aantal lessen te gaan dus hopelijk komt het nog ![]() | |
Keukendrol | maandag 7 januari 2013 @ 18:09 |
Gefeliciteerd! Geen moeilijkheden tijdens je examen? Of dingen waar je dacht van: oei. | |
Hartm | maandag 7 januari 2013 @ 18:10 |
Ik zet hem zelf nu steeds in de 4, geen probleem bij de langere afrit maar die kortere doe ik het ook en gaat het steedsniet goed | |
no1uknow | maandag 7 januari 2013 @ 19:25 |
Op twee dingetjes na ging het helemaal goed. Eerste slordigheidje was op de afrit van de snelweg (op A4 richting A'dam bij Plaspoelpolder eraf), ik ging op de uitvoegstrook die kort was eerst schakelen waardoor ik (ondanks het schakelen) iets te hard de bocht in ging maar dat corrigeerde ik snel. Daar beneden aan die afrit bij het kruispunt sjeesde ik iets te hard de bocht door, zei toen ook nog 'hoppaaa', de examinatrice (best een knappe!) zei bij de nabespreking nog dat ik dat had gezegd ![]() Dat waren ook de twee dingen waar ze op terug kwam bij de nabespreking. Voor de rest zei ze dat ze eigenlijk nergens iets op aan te merken had. Ik reed voor mijn gevoel ook wel een supergoede rit. Ik ging gewoon zitten van nou hup nu gaan we een stukkie rijden en ik ga goed m'n best doen. De examinatrice was ook heel relaxt, dat had ik dan weer mee. Maar ik keek gevoelsmatig ook gewoon heel goed, zag voetgangers ruim op tijd aankomen, anticipeerde goed op verkeer en reed ook lekker door daar waar mogelijk. | |
Keukendrol | maandag 7 januari 2013 @ 20:00 |
Mooi. ![]() "Hoppaa" ![]() ![]() ![]() | |
princess-a | maandag 7 januari 2013 @ 20:55 |
Gefeliciteeerd ![]() | |
no1uknow | maandag 7 januari 2013 @ 22:12 |
Haha ja ik zeg altijd van dat soort dingetjes, ook als ik achter iemand sta en het licht springt op groen: "Komt u maarrrrr" met zo'n accentje en "u kunt het mevrouwtje!" als er een oud dametje oversteekt. Kon de examinatrice wel om lachen en indirect liet ik haar ook daarmee zien dat ik dingen wel zag. Thanks princess! | |
Jirdo | dinsdag 8 januari 2013 @ 13:39 |
Moet de motor aan staan om de elektrische spiegels af te stellen? | |
DX11 | dinsdag 8 januari 2013 @ 13:41 |
Das net zoals, moet de motor aan / sleutel er in om te claxoneren, bij elke auto verschillend. [ Bericht 7% gewijzigd door DX11 op 08-01-2013 14:07:40 ] | |
themole | dinsdag 8 januari 2013 @ 13:42 |
Bij mijn lesauto moest je alleen contact maken. | |
Keukendrol | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:07 |
Zijn er nog belangrijke dingen voor theorie-examen? Heb zo'n beetje 20 oefenexamens gemaakt ong 60% slaging, als ik niet slaag is het meestal op 1 of 2 fouten teveel. Dat zijn dan ook echt van die vragen dat je denkt van:''Ja leuk en aardig maar ik word geen betere bestuurder wanneer ik weet dat het achterste voertuig van een colonne een groen licht en groene vlag voert.'' Kortom iemand tips uit eigen ervaring? | |
Scootermuisje | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:35 |
Ik ben in 1 keer geslaagd voor mn theorie, ik heb het boek een paar keer door en uitgelezen en ook aandachtig gelezen (had niks te doen op stage ![]() Nou, toen zat het wel écht in mn kop hoor. Donderdag afrijden ![]() | |
Keukendrol | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:36 |
Thanks! Good luck! ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 8 januari 2013 @ 19:37 |
Ja, dat word je wel, want je bevordert hiermee de doorstroming omdat je dan weer mag rijden en dus niet voor niets staat te wachten omdat het doorsnijden van een militaire colonne verboden is. | |
Keukendrol | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:38 |
Dat kun je natuurlijk niet zien, bovendien komt het ook regelmatig voor. Dus je hebt wel gelijk ja. | |
Pizza_Boom | dinsdag 8 januari 2013 @ 20:49 |
Meeste colonnes die ik tegen kom zijn tussen de 4 en 10 voertuigen, maar ik kwam laatst weer eentje tegen van ik denk een wagen of 30 a 40. Was echt heel lang. Ik vind het altijd wel een gaaf gezicht. | |
Keukendrol | dinsdag 8 januari 2013 @ 21:40 |
Eens, het heeft wel iets. ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 8 januari 2013 @ 21:54 |
Maximale afmetingen van de auto, minimale diepte profiel op banden. Maximale snelheid met een aanhanger, dat soort instinkers worden af en toe gevraagd. Ik weet niet of je toevallig ook een scooter theorie hebt, maar deze is voor grotendeels vergelijkbaar met die van een auto. (Edit) En alcoholpercentage's als beginnende en als gevorderde bestuurder wordt ook wel eens gevraagd. | |
Nagelschaartje | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:23 |
En de gevaarsherkenning: heel veel oefenen, zodat je de denkwijze van het CBR gaat begrijpen. En als er een voetbal in de foto gephotoshopt is, is het altijd remmen ![]() Dingen met cijfertjes zitten er vaak wel in ja. Ook de max snelheid op bepaalde wegen is een goede om te weten. Dat zijn ook de enige vragen die open zouden kunnen zijn (dus geen meerkeuze). | |
Keukendrol | dinsdag 8 januari 2013 @ 22:59 |
Dank beiden. ![]() Gevaarsherkenning zal wel lukken max 12 fout bij 25 vragen. Die getallen zal ik er maar eens in gaan stampen inderdaad. Alcoholpromille komt vast en zeker. | |
DX11 | dinsdag 8 januari 2013 @ 23:06 |
Ik had de vraag hoeveel kilo aanhangwagen je standaard mag trekken met alleen B. Volgens mij had ik m goed beantwoord, maar ik weet t nu niet meer ![]() | |
Keukendrol | woensdag 9 januari 2013 @ 07:29 |
750. ![]() | |
DX11 | woensdag 9 januari 2013 @ 07:33 |
Ja dat, maar meer als je auto + aanhanger samen max 3500 wegen en de auto zwaarder is dan de volgeladen aanhanger ![]() | |
Keukendrol | woensdag 9 januari 2013 @ 07:33 |
Oh, dat weet ik niet. ![]() | |
DX11 | woensdag 9 januari 2013 @ 08:06 |
Dat moet je dus wel weten ![]() http://www.cbr.nl/brochure/rijvaard911.pdf | |
Nagelschaartje | woensdag 9 januari 2013 @ 08:49 |
Ik kreeg de vraag hoeveel mm profiel je minimaal in je banden moet hebben, was nog meerkeuze ook (1,6mm uit m'n hoofd) ![]() Ja en een maximum snelheid ergens. O ja en de bekende stikvraag hoeveel de lading op een aanhanger aan de voorkant mag uitsteken. 0 meter ![]() | |
themole | woensdag 9 januari 2013 @ 10:43 |
Vanaaf 13 januari veranderen die regels. ![]() | |
themole | woensdag 9 januari 2013 @ 10:45 |
Ik kreeg een vraag over Olie verversen(Of je het beter op een vlak of schuin oppervlak kon doen.), verder nog een vraag over hoever dingen bij een aanhanger mogen uitsteken en een vraag over hoever dingen op het dak mogen uitsteken aan de zijkant. | |
Kletters | woensdag 9 januari 2013 @ 15:44 |
Pfff als ik dat allemaal zo lees ben ik blij dat ik mijn theorie al heb en er niet zoveel meer over na hoef te denken... Wat een verschrikking. Nog altijd blij met een oefen cd-rom waarop ik examens kon oefenen, komt bijna dichtbij the real thing ![]() Ben ondertussen van rijschool geswitched, rij nu ANWB. Superchille instructeur, geen gezeik als 'wat heb ik toch een rare baan he, zit de hele dag maar dingen te herhalen voor mensen...' (had mijn vorige instructeur nogal een handje van, iedere les weer klagen ![]() | |
Nagelschaartje | woensdag 9 januari 2013 @ 16:03 |
Oprechte vraag: Wat is het nut van zo'n lang stuk snelweg rijden? Lijkt me een beetje zonde van je rijles eigenlijk.. | |
Pizza_Boom | woensdag 9 januari 2013 @ 17:07 |
TMM van de aanhanger. Er wordt niet naar het actuele gewicht gekeken, maar enkel naar wat het mag wegen. Heb jij dus een aanhanger die 2500 mag wegen, maar leeg 300 weegt (doorsnee zware tandemasser dus), dan mag jij die met een B niet trekken, al zet je er een Landrover voor van 2 ton. Echter, kom ik met mijn BE aan dan mag ik deze aanhanger trekken met een Aygo, alleen mag er dan bijna niets in. | |
Carlos93 | woensdag 9 januari 2013 @ 17:30 |
Waarschijnlijk voor het oefenen van invoegen/uitvoegen en weefvakken. | |
no1uknow | woensdag 9 januari 2013 @ 17:33 |
Ik voel me vervreemd van dit topic.![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 9 januari 2013 @ 18:26 |
Want je bent geslaagd en voelt je derhalve te goed? ![]() | |
Wanderlust. | woensdag 9 januari 2013 @ 21:05 |
Morgen heb ik examen, hoop dat ik slaag! | |
Nafi | woensdag 9 januari 2013 @ 21:38 |
Ik hoop het ook voor je, succes! | |
Keukendrol | woensdag 9 januari 2013 @ 21:59 |
We hopen met je mee! Succes. ![]() | |
Wanderlust. | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:37 |
Helaas, ben gezakt. | |
no1uknow | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:37 |
Nee, vervreemden en te goed voelen zijn twee verschillende dingen ![]() | |
Sie_scheitern_Epos | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:38 |
Balen, op welke punten? | |
no1uknow | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:38 |
Vanmiddag maar even naar het stadhuis om te kijken of m'n rbw er toevallig al ligt. ![]() | |
EchteZwareVanNelle | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:39 |
Ik weet niet wanneer je hem hebt aangevraagd maar die van mij lag er al na 2 dagen. ![]() | |
no1uknow | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:40 |
Dinsdagochtend, en ze zeggen hier in Zoetermeer dat het (max) 4 werkdagen duurt en ze tellen maandag verdomme nog niet eens mee ![]() | |
EchteZwareVanNelle | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:43 |
Maandag geen werkdag daar? ![]() | |
no1uknow | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:45 |
Haha ja en ook nog is pas sinds 1 januari he, zijn ze alleen van 9:00 tot 11:00 voor als er iemand geboren of overleden is. En zodoende tellen ze die dag ook niet mee. Stond er ook mooi voor een dichte deur afgelopen maandag ![]() | |
EchteZwareVanNelle | vrijdag 11 januari 2013 @ 14:48 |
Je zou als ambtenaar maar eens moeten werken. ![]() | |
Kletters | maandag 14 januari 2013 @ 10:56 |
Zo, beetje late reactie.. Is dus een retourtje Rijswijk - Alkmaar geworden. Was inderdaad om het in- en uitvoegen te oefenen, inhalen... Beetje feeling. Snelweg is nog mijn enige verbeterpunt nu, deze week gaan we weer een examen plannen ![]() Instructeur is in ieder geval een stuk relaxter, geen spijt van overstappen tot zover. Nu maar hopen dat ie niet té chill blijkt, haha. | |
no1uknow | maandag 14 januari 2013 @ 11:45 |
Rijbewijs was vrijdag al binnen inderdaad, hele weekend al gereden, al flink wat kilometers gemaakt. Heerlijk dat rijden, vooral in je eentje ![]() | |
EchteZwareVanNelle | maandag 14 januari 2013 @ 14:34 |
Gaaf hé. ![]() | |
Actaeon | maandag 14 januari 2013 @ 15:47 |
Ik vond de eerste keer ook eng gewoon. ![]() | |
Sneeuwvlok_2 | maandag 14 januari 2013 @ 16:00 |
Ik mag vrijdag voor de 2e keer examen doen, vorige keer gezakt dat was op 20 December, daarna geen 1 les gehad en vanavond pas weer een les. Wil nu echt slagen..! | |
EchteZwareVanNelle | maandag 14 januari 2013 @ 16:10 |
Ja eigenlijk ik ook wel een beetje, dan ben je je er ook van bewust dat er niemand kan ingrijpen. ![]() | |
Actaeon | maandag 14 januari 2013 @ 16:14 |
In het begin zeker wel ja. Na een tijdje is autorijden een soort van automatisme en dan maakt het allemaal niet zoveel meer uit waar je in zit of hoelang en waar je moet rijden. In het begin was ik ook na een uurtje ofzo helemaal kapot. | |
EchteZwareVanNelle | maandag 14 januari 2013 @ 16:17 |
In het begin was ik inderdaad ook helemaal kapot, alles hééél voorzichtig doen. Nu wordt inderdaad het meeste gewoon een automatisme en kost het je ook weinig tot geen aandacht | |
Actaeon | maandag 14 januari 2013 @ 16:18 |
Jij bent ook al heel lang terug geslaagd toch? | |
DX11 | maandag 14 januari 2013 @ 16:18 |
De eerste keer dat ik zelf reed was toen ik mijn auto ophaalde, 2 uur rijden van mijn huis af. En hij sloeg maar 1x af! haha ![]() ![]() | |
Actaeon | maandag 14 januari 2013 @ 16:20 |
Toe maar. Meteen rondscheuren. | |
DX11 | maandag 14 januari 2013 @ 16:21 |
Je moet toch even testen wat je in huis hebt gehaald he ![]() ![]() ![]() | |
Actaeon | maandag 14 januari 2013 @ 16:24 |
Toch oppassen in het begin. ![]() | |
EchteZwareVanNelle | maandag 14 januari 2013 @ 16:28 |
15 December ben ik geslaagd, dus morgen een maand. ![]() | |
Actaeon | maandag 14 januari 2013 @ 16:32 |
Ooh haha kreeg de indruk dat het langer geleden was ![]() Ik post en lees hier nog wel maar niet altijd even vaak dus ik mis nog weleens iets. ![]() | |
EchteZwareVanNelle | maandag 14 januari 2013 @ 16:39 |
Ik lurkte eigenlijk meestal, begin nu pas een beetje actief te worden. ![]() | |
Actaeon | maandag 14 januari 2013 @ 16:42 |
Haha. Het is in beide gevallen wel een leuk topic ja. Zowel in de tijd dat je nog lest als daarna. | |
EchteZwareVanNelle | maandag 14 januari 2013 @ 16:45 |
Ik vind het topic nu zelfs iets leuker omdat alles nog zo herkenbaar is. ![]() | |
erythropoeet | maandag 14 januari 2013 @ 22:27 |
Ik moet woensdagmorgen afrijden. Voorzichtig komen de zenuwen nu ook de hoek om steken. Nu bedenk ik me ineens dat ik eigenlijk nog nooit de ruitenwisser nodig heb gehad tijdens de rijlessen. Ik weet de hendel wel te vinden, maar vrees een beetje dat ik hem juist nodig heb bij het examen en dan de juiste functie niet kan vinden. Kun je daar op zakken? | |
Sneeuwvlok_2 | maandag 14 januari 2013 @ 22:31 |
Net rijles gehad, zag weer iemand op het zebrapad niet dus een ingreep. En Vrijdag weer examen, vorige examen had ik precies het zelfde.. Ook het parkeren ging niet helemaal lekker.. Woensdag gelukkig nog 2 uren les. Wil het Vrijdag echt gaan halen!! | |
Nafi | maandag 14 januari 2013 @ 22:45 |
Ik volgende week vrijdag! Ik zie ook vaak mensen te laat op zebrapaden waardoor ik op het laatste moment rem. Instructeur grijpt niet in maar zegt dat de examinator dat wel doet in zulke gevallen ![]() Parkeren gaat bij mij ook niet lekker maar mijn instructeur doet daar makkelijk over, als je maar goed kijkt zegt hij... Ik neem toch 2 à 3 lessen dus wil dat nog wel even gaan oefenen. Succes vrijdag ![]() | |
Hartm | maandag 14 januari 2013 @ 23:27 |
Heb nu gemerkt dat wanneer je met je hoofd bij hele andere dingen zit op een vreselijke rotdag dat ik met rijles gewoon te veel fouten maakte. Zal niet lang meer duren tot ik examen kan doen dus hopelijk wordt dat een goede dag! ![]() | |
Nagelschaartje | maandag 14 januari 2013 @ 23:28 |
Ik denk vooral dat je jezelf ontzettend afleidt als je zit te klooien ermee. Dus ik zou even voor het examen kijken welke standen het hendeltje heeft. Mocht het gaan regenen dan weet je vanzelf wel welke stand je nodig hebt. Dat is namelijk simpel. Zie je niks door de regen op je ruit? Standje hoger ![]() | |
no1uknow | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:41 |
Ik vond de eerste keer zo ongelooflijk vet, zo'n ultiem gevoel van vrijheid ![]() Net lekker de halve ochtend in de sneeuw gereden, dat is ook tof! Af en toe lekker gas intrappen en spinnen, wel met winterbandjes natuurlijk, in de auto van m'n ouders, Golf V, 2.0 FSI met 150 pk ![]() | |
tuut-chips | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:45 |
Gewoon 1 tikje omhoog is in 90% van de gevallen prima. Bijna alle lesautos doen het inmiddels ook automatisch op de goede snelheid. Mocht de hele Atlantische Oceaan naar beneden komen zeilen, duw je hem gewoon helemaal omhoog. | |
no1uknow | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:46 |
En vraag aan je instructeur of hij nog ff het dashboard met je door wilt nemen, bij mij ging ze vragen wat ik moest doen als de ruiten zouden beslaan en of airco nou goed of slecht voor het verbruik is. | |
tuut-chips | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:57 |
Airco is natuurlijk goed voor je verbruik, de auto zuigt lucht aan aan de voorkant en daardoor ga je sneller! | |
Sie_scheitern_Epos | dinsdag 15 januari 2013 @ 12:58 |
![]() | |
EchteZwareVanNelle | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:01 |
Dat vrijheid gevoel is inderdaad zo vet de eerste keer. ![]() Ik ga vandaag ook maar een beetje spelen in de sneeuw. Met een Ford Mondeo zónder winterbanden. ![]() Lijkt me met een Golf V geen straf though. ![]() | |
tuut-chips | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:04 |
Wat voor mondeo? | |
no1uknow | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:07 |
Ja precies dat zei ik ook, 'goed geantwoord' zei mijn, trouwens appetijtelijke examinatrice. | |
no1uknow | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:08 |
Ja heerlijke auto, als je op de 2000/2500 toeren in welke versnelling dan ook zit en je geeft gast, schiet ie vooruit, best veel power. | |
EchteZwareVanNelle | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:13 |
Mondeo MK2 1.8 16 kleppert benzine. 110 PK en niet veel meer koppel. ![]() | |
EchteZwareVanNelle | dinsdag 15 januari 2013 @ 13:15 |
Voor z'n leeftijd toch wel een verassend snel blok, boven de 2000/2500 heeft 'ie inderdaad al het vermogen en wil 'ie echt wel vooruit. Maar je kan er ook heerlijk lui mee rijden, in z'n 3 door bochten, rotondes etc. Hij trekt zelfs al aardig vanaf 1500 toeren. ![]() Voordeel van een atmosferisch blok | |
erythropoeet | woensdag 16 januari 2013 @ 09:08 |
Nog twee uur, dan moet ik afrijden. Als het doorgaat... Wel bizar om met zo'n pak sneeuw te rijden. Ik heb nog nooit sneeuw meegemaakt tijdens de lessen. Gelukkig heb ik nog een lesje vooraf geprikt, dan kan ik tenminste nog even voelen hoe het gaat. | |
-Erick- | woensdag 16 januari 2013 @ 13:13 |
En geslaagd?! | |
Kletters | woensdag 16 januari 2013 @ 13:55 |
Is het uberhaupt wel doorgegaan? Heb niks meer vernomen over het annuleren van rijexamens door het CBR vandaag, maar zie ook weinig lesauto's rijden... Ik heb gisteravond rijles gehad in de sneeuw, liever met mijn instructeur naast me lopen pielen dan straks in mijn eigen auto & alleen ![]() | |
erythropoeet | woensdag 16 januari 2013 @ 15:28 |
Op het laatste moment afgelast. Wel de rijles laten doorgaan, die ging hartstikke goed. Mijn vorige les ging heel slecht, dus voor het zelfvertrouwen was dit niet verkeerd maar had toch liever gewoon examen gedaan vandaag. Mijn rij-instructeur vond het ook flauwekul dat het examen was afgelast, er was geen plek te vinden die moeilijk of gevaarlijk reed. Hij heeft er winterbanden onder zitten, we gingen op een grote lege parkeerplaats proberen in een slip te komen om dat eens mee te maken maar dat kregen we gewoon niet voor elkaar. | |
themole | woensdag 16 januari 2013 @ 17:19 |
Jammer dat zo'n examen niet doorgaat idd. | |
Pizza_Boom | woensdag 16 januari 2013 @ 17:23 |
ESP enzo uitzetten. | |
Scootermuisje | woensdag 16 januari 2013 @ 22:05 |
Morgen rijbewijs ophalen ![]() 37 lessen, 1x theorie 1x praktijk, niet slecht voor een vrouw dacht ik zo. Lessen in VW Polo. | |
Keukendrol | woensdag 16 januari 2013 @ 22:40 |
Netjes inderdaad. ![]() | |
Kletters | donderdag 17 januari 2013 @ 11:06 |
Ah, dat heb je netjes gedaan inderdaad! Ik tot nog toe al 46 lessen, heb er nog 12 over uit mijn pakketje, theorie wel in 1x maar ga eerdaags voor de tweede keer op voor praktijk... Waar heb je gelest? | |
Dr_Flash | donderdag 17 januari 2013 @ 23:52 |
Hei Elei Kuck Elei ![]() Ik heb al heul lang een gewoon B-rijbewijs, maar al een tijd niet meer gereden. Dus ik wil binnenkort weer eens een dagje een auto gaan huren om gewoon wat rond te rijden. Nou heb ik op de wat langere termijn mijn oog laten vallen op een apparaat waar je een vrachtwagenrijbewijs voor nodig hebt. ALleen daar zitten ook meteen zoooooo veel papieren aan vast ![]() | |
krokdown | vrijdag 18 januari 2013 @ 00:34 |
195 aangetikt in mijn eerste rit ![]() alleen dat was wel opzettelijk ![]() | |
Nafi | vrijdag 18 januari 2013 @ 00:42 |
Stoer man ![]() | |
krokdown | vrijdag 18 januari 2013 @ 00:48 |
Had toen waarschijnlijk al meer ervaring en controle over mijn voertuig dat jij nu hebt. En ik reed een auto die gemaakt is om hard mee te rijden. En het was in Duitsland. | |
Sneeuwvlok_2 | vrijdag 18 januari 2013 @ 12:43 |
Mag ik in de openingspost.... IK BEN NAMELIJK GESLAAGD!!!! Wel raar dat ik rijinstructeur zei dat ik tijdens het 1e examen beter reed. | |
no1uknow | vrijdag 18 januari 2013 @ 13:01 |
Gefeliciteerd! ![]() Wel leuk trouwens dat ik de eerste van 2013 ben ![]() | |
pietkanarie | vrijdag 18 januari 2013 @ 14:04 |
Vandaag kennis gemaakt met de snelweg. Leuk! Klein stukje en ook geen 130 gereden nog ![]() Ik dacht dat ik dat die snelweg nog lang niet zou komen, maar de instructeur had afgelopen keren al wel een beetje laten weten dat we dat binnenkort gingen doen. | |
Scootermuisje | vrijdag 18 januari 2013 @ 16:00 |
Frank Schuurman, in Apeldoorn. In totaal 4,5 maand over gedaan. En een leuke instructeur ![]() | |
Proletariaat | zondag 20 januari 2013 @ 14:30 |
Vraagje hè; Van mijn instructeur moet ik zoveel mogelijk gebruik maken van het "rollend vermogen" van de auto, logisch want dit hoort bij het nieuwe rijden. Wanneer stoplichten op rood staan dus bijvoorbeeld gewoon op tijd het gas loslaten, door laten rollen en eventueel bijremmen, logisch allemaal. Maar nou zijn er ook situaties zoals deze: ![]() ![]() Ik wil dus linksaf (rood licht) en bepaalde mensen achter mij willen rechtdoor (groen licht). Van mijn instructeur moet ik al voor het voorsorteervak gas loslaten en gebruik maken van het rollend vermogen, maar dit is toch ongelooflijk vervelend voor bestuurders achter mij die rechtdoor willen? Wat hebben jullie hier aangeleerd? Pas beginnen met remmen wannneer je op de voorsorteerstrook zit (ook al moet je dan soms wat meer gebruik maken van de rem) of al van tevoren gas loslaten en zo weinig mogelijk remmen? | |
Gezicht | zondag 20 januari 2013 @ 14:35 |
Mijn instructeur heeft me altijd geleerd pas vaart te minderen in het voorsorteervak in de situatie zoals jij die beschrijft... | |
Sneeuwvlok_2 | zondag 20 januari 2013 @ 14:46 |
Dat dus. | |
themole | zondag 20 januari 2013 @ 14:52 |
Wat de mensen boven mij zeggen. Het nieuwe rijden is leuk, maar doorstroming is ook belangrijk. | |
princess-a | zondag 20 januari 2013 @ 14:55 |
Dat inderdaad. ![]() Ik heb net voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb alleen gereden. Echt, wat is dat leuk! ![]() | |
themole | zondag 20 januari 2013 @ 15:00 |
Pas na anderhalve maand? De dag nadat ik mijn rijbewijs had opgehaald stond ik al bij mijn ouders op de stoep om hun auto te jatten.... | |
padlarf | zondag 20 januari 2013 @ 15:06 |
Ik ben afgelopen week ook weer begonnen. (ik was in 2008 ook al begonnen, maar ben toen tussentijds afgehaakt omdat ik mn theorie moest halen en er steeds iets tussen kwam. Oerstom, maar goed). Ik had eerst een intake om te bepalen op hoeveel lessen ik ongeveer moest rekenen, en toen leek toch heel veel kennis te zijn weggezakt, waardoor er toch een hoog getal uitkwam (40+). Echter, bij de eerste rijles bleek het allemaal toch wat soepeler te gaan. Lekker door de sneeuw, stukje snelweg meegepakt, goed te doen. Ik heb er wel vertrouwen in ![]() | |
Sneeuwvlok_2 | zondag 20 januari 2013 @ 15:07 |
Ik gister ook, naja niet alleen maar wel zonder instructeur en zonder dat er in kon worden gegrepen. Auto was wel even wennen en viel 2 keer voor stoplicht uit... ![]() | |
princess-a | zondag 20 januari 2013 @ 15:39 |
Moet je ouder wel een auto hebben ![]() | |
Hartm | zondag 20 januari 2013 @ 16:07 |
Morgen weer rijles ![]() En als het goed is komt hier vanavond een dikke pak sneeuw dus dat wordt ook weer een rijles in de sneeuw! ![]() | |
HeetBoven | zondag 20 januari 2013 @ 19:34 |
nx aan, je kan niet harder dan 40 :p, maar evengoed succes natuurlijk! | |
Bankpasje | zondag 20 januari 2013 @ 19:53 |
shiiiitt, TTT is ingepland, en ben pas 7 maart aan de beurt! Volgens mij is het op dit moment spits uur bij het CBR? | |
Keukendrol | zondag 20 januari 2013 @ 19:57 |
Ohhh, shiii... | |
Keukendrol | zondag 20 januari 2013 @ 19:57 |
Vreemde situatie wel. | |
Sneeuwvlok_2 | zondag 20 januari 2013 @ 20:14 |
Morgen naar het gemeentehuis en het rijbewijs aanvragen, denk dat ik spoed ga doen. Hoelang gaat het dan duren ? | |
princess-a | zondag 20 januari 2013 @ 20:17 |
Waarom kies je voor spoed? Volgens mij duurt het dan 1 of 2 werkdagen, ipv 5. Maar uit mijn omgeving merk ik dat die 5 werkdagen wel heel ruim gerekend zijn, als je eerder even langs het gemeentehuis gaat kan het rijbewijs er best al zijn | |
Sneeuwvlok_2 | zondag 20 januari 2013 @ 20:18 |
Woensdag vrij en dan wil ik eigenlijk gewoon even lekker legaal gaan rijden, En voor 30 euro extra ben ik wel zeker dat dat kan, maar twijfel ook nog wel een beetje hoor. | |
princess-a | zondag 20 januari 2013 @ 20:29 |
Ah ja, als je een vrije dag hebt is dat wel heel leuk om even te doen ![]() Wel logisch hoor, dat je even moet wennen aan de auto. Ging dat een beetje? Ik check vaak even in welke versnelling ik heb hem gezet, en wat in mijn lesauto 'ver naar voren voelde', dus 1, 3 en 5, waren hier juist de versnellingen aan de onderkant, dus 2 en 4. Daardoor moest ik een paar keer echt kijken naar de pook om te zien in welke versnelling ik de auto had gezet, dat was lang geleden! Verder niet uit laten vallen dus dat gaf wel zelfvertrouwen, ik was de afgelopen 6 weken een beetje schijterig geworden ![]() | |
Hartm | zondag 20 januari 2013 @ 20:31 |
Heb al eens in de sneeuw gereden, hoefde niet echt langzaam te rijden, gewoon goed uitkijken. Is altijd mooi meegenomen met rijlessen een paar keer ![]() | |
HeetBoven | zondag 20 januari 2013 @ 20:36 |
het ziet er naar uit dat er geen buien meer komen, dus vannacht zullen de wegen wel weer begaanbaar zijn. Heb vandaag nog even gereden, maar kwam niet boven een Cantasnelheid uit ![]() | |
Hartm | zondag 20 januari 2013 @ 20:38 |
Hier is er nog helemaal niks gevallen, ondanks dat ze zoveel voorspelt hadden ![]() | |
HeetBoven | zondag 20 januari 2013 @ 20:40 |
trouwens een leuk stukje op 2 nu over rijbewijzen in India ![]() | |
Bankpasje | zondag 20 januari 2013 @ 21:00 |
is het normaal om tijdens deze periode 7 weken op de TTT moet wachten? | |
Sneeuwvlok_2 | zondag 20 januari 2013 @ 21:20 |
Nou goed beetje de spanning heeft ook wel meegespeeld, mag officieel de weg nog niet op en als die dan 2 keer uitvalt nadat je net een politieauto hebt gespot. Maar koppeling punt voelde ik niet heel goed aan leek wel of het punt in de les auto veel hoger/langer was om zo maar te zeggen. Voor de rest ging het wel lekker, uurtje gereden ongeveer. Merk wel dat ik een sportieve rijstijl heb en de dooie hoek heb ik ook maar enkele keren gecheckt ![]() | |
DX11 | maandag 21 januari 2013 @ 12:06 |
Dat is heel normaal hoor elke auto heeft dat verschillend, afhankelijk van de slijtage van de koppeling. Mijn auto heeft hem echt heel hoog zitten helaas dus ik ben spoedig aan een nieuwe koppeling toe ![]() | |
Nagelschaartje | maandag 21 januari 2013 @ 14:11 |
Ik had hem op woensdag aangevraagd en toen ik vrijdag even langsging bleek hij al klaar te zijn. Zonder spoedprocedure.. Maar ze kunnen dat natuurlijk niet garanderen. | |
Sneeuwvlok_2 | maandag 21 januari 2013 @ 14:55 |
Vandaag nog niet aangevraagd ze waren net dicht nadat ik met veel moeite op de scooter er heen ben gereden. Morgen avond zijn ze open en morgen ochtend, als ik met spoed doe zou ik hem dan de volgende dag al op kunnen halen ? | |
padlarf | maandag 21 januari 2013 @ 15:19 |
Ik heb het gezien ja. Zou niet graag in India rijden. | |
Hartm | maandag 21 januari 2013 @ 16:47 |
Vanochtend weer een rijlesje gehad in de sneeuw, wat een chaos zeg, met 60/70 over de snelweg. Maar toch eindelijk een keer zonder fouten gereden en dan heb je zo'n leuke rij instructeur die plotseling (expres) aan de handrem trekt in de bocht ![]() Maar toch lukte het de auto recht te houden ![]() | |
Nafi | donderdag 24 januari 2013 @ 22:42 |
Morgenochtend afrijden! Grote kans dat ze het afschaffen, zijstraten liggen nog vol sneeuw. Aan de ene kant voel ik me een beetje ziekjes, aan de andere kant wacht ik al 2 maanden... Hoorde ook van een vriend dat ze hem niet lieten parkeren i.v.m. de sneeuw, zou wel fijn zijn als ze dat ook bij mij zouden doen ![]() | |
no1uknow | donderdag 24 januari 2013 @ 23:32 |
In je eentje rijden als je net je rbw hebt, vooral zonder instructeur ernaast is zoooo relaxt. Succes nafi! | |
Sneeuwvlok_2 | donderdag 24 januari 2013 @ 23:52 |
Morgen officieel bij mij, morgenochtend rijbewijs ophalen ![]() | |
Nafi | vrijdag 25 januari 2013 @ 00:38 |
Dat geloof ik maar al te graag ![]() Welke auto rijd je? En thanks! | |
no1uknow | vrijdag 25 januari 2013 @ 09:18 |
M'n pa rijdt een Golf V 2.0 FSI ![]() Gehaald? | |
Nafi | vrijdag 25 januari 2013 @ 10:40 |
Vet ![]() Ik moet het straks doen met een gare Nissan Sunny. Examen is niet doorgegaan. Ze zijn een nieuwe proef begonnen zeiden ze, hij vroeg als eerst of we winterbanden hadden. Zonder mag je niet rijden. Daarna vroeg hij of ik zelf wel wilde rijden. Het weer is geen reden om minder te rijden, we verwachten vlotheid en dat je gewoon inspeelt op eventuele situaties door het weer. Als ik nee had gezegd kreeg ik een uitstelregeling maar ik zei laten we het maar doen. Eenmaal aangekomen bij de auto keek hij naar het profiel van de banden en die bleken niet diep genoeg te zijn. Afgelast dus ![]() Ik twijfelde erg toen hij vroeg of ik wilde rijden, vooral omdat ik nog steeds ziekjes ben van de afgelopen dagen. Achteraf zei de examinator dat dit wellicht beter was, omdat ik zo onzeker oogde. Misschien had dat wel een rol gespeeld in zijn beoordeling dus ik vind het niet erg ![]() | |
#ANONIEM | vrijdag 25 januari 2013 @ 11:20 |
Niet voldoende profiel? Wat is dat voor rijschool? | |
Nafi | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:13 |
Tja, ik weet het ook niet. 2 weken geleden kwam de auto wel door de APK-keuring met dezelfde banden, misschien is het eerder hun fout ![]() | |
Pizza_Boom | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:52 |
bijna gladde banden, met 1,6 mm profiel, worden gewoon goedgekeurd met aanbeveling tot vervanging. Echter wil je daar niet mee in de sneeuw rijden. Winter banden zijn ook onder de 4mm afgeschreven. | |
Pizza_Boom | vrijdag 25 januari 2013 @ 12:58 |
Het heeft voordelen. Schade maakt minder uit, je moet rijden zonder stuurbekrachtiging en andere hulpmiddelen, waar je van profiteert in latere auto s omdat je alles nog zelf moet doen en op jezelf moet vertrouwen. | |
Sneeuwvlok_2 | vrijdag 25 januari 2013 @ 13:04 |
Rijbewijs zojuist opgehaald, vanavond in onderstaande auto de eerste km's gaan maken ![]() ![]() | |
Kletters | vrijdag 25 januari 2013 @ 13:15 |
Leuk auto'tje! Blij dat het gaat dooien volgende week, geen gezeik meer met sneeuw enz... Gewoon weer lekker normaal rijden ![]() Ik mag over 3 weken weer op examen... Wil 'm zooooo graag hebben XD | |
Sneeuwvlok_2 | vrijdag 25 januari 2013 @ 13:20 |
Ja het is geen snelheidsduivel maar ben blij dat ik er gebruik van kan gaan maken. De wegen zijn er allemaal redelijk schoon behalve in de dorpen kan het nog wel wat glad zijn etc. Jij vast veel succes, 1e keer ? | |
no1uknow | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:10 |
Wel bizar, een rijschool hoort toch z'n zaakjes op orde te hebben! Maargoed, heb je al een nieuwe datum dan? | |
no1uknow | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:10 |
Op die Golf zit een all-risk verzekering gelukkig wat schade betreft ![]() | |
Nafi | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:25 |
Nog niet. Waarschijnlijk ergens binnen 2 weken zei de examinator. Wel mooi dat het volgende week gaat dooien dus ![]() | |
no1uknow | vrijdag 25 januari 2013 @ 19:44 |
Ja dat zou wel lekker zijn inderdaad, ben je wat meer opgeknapt en iets minder sneeuw. Hoewel sneeuwrijden best tof is hoor, had pas een weekje m'n rijbewijs toen ik die dinsdag dat er net 20 cm sneeuw was gevallen zowat de hele ochtend heb gereden, gewoon goed opletten, afstand houden en voorzichtig zijn. Maar een examen is natuurlijk een heel ander verhaal, dat wel. | |
Pizza_Boom | vrijdag 25 januari 2013 @ 21:06 |
Kost je alsnog je ER. Daarbij, zoals ik zei, je leert in een oude auto rijden zonder parkeersensoren, dode hoek alarmen, stuurbekrachtiging en dergelijke. Je leert veel beter een auto aanvoelen. | |
Sneeuwvlok_2 | zaterdag 26 januari 2013 @ 06:54 |
Zo vandaag voor het eerst gereden, eerst alleen stuk gereden. Kwam ik tot de ontdekking dat die al enkele kilometers op de handrem had gereden... Dat was het eerste wat mis ging. Daarna een vriend van me opgehaald, naar de winkel gegaan... Lampen aan laten staan, accu leeg en dus moesten er start kabels worden gevonden gelukkig kwamen we een aardige meneer tegen en kon de oude opel corsa weer verder... Toen ik alleen reed wel erg zenuwachtig en had eigenlijk een soort gevoel dat ik iets verkeerd deed, bijvoorbeeld rijden zonder rijbewijs ![]() ![]() | |
Keukendrol | zaterdag 26 januari 2013 @ 09:19 |
"Leuk autootje" ![]() Kom nou, het is gewoon een barrel. ![]() | |
Pizza_Boom | zaterdag 26 januari 2013 @ 12:17 |
Ja, dus? Beter rijd je na je examens in een barrel dan in een nieuw hok. 1. Je premie is nog te betalen 2. TL is nieuwe halen voor weinig. 3. Schade is sloop bezoeken en nieuw onderdeel voor weinig. | |
Pizza_Boom | zaterdag 26 januari 2013 @ 12:19 |
Dan zou ik je handrem eens nakijken of in het vervolg strakker aantrekken. Het is niet gezond dat je kan wegrijden met de handrem erop. Oja, accu leeg en met zijn 2en? 1 duwen, ander erin zitten, koppeling ingedrukt houden, bak in zijn 2 en zodra hij je afduwt plots de koppeling op laten komen. | |
Keukendrol | zaterdag 26 januari 2013 @ 12:57 |
Hoho, ik beweer nergens dat het 'slecht' of ' ![]() | |
mitchelll0181 | zaterdag 26 januari 2013 @ 14:50 |
Ik kan mijn e46 in mn eentje starten alstie leeg is ... op een vlakke weg ![]() | |
Sneeuwvlok_2 | zaterdag 26 januari 2013 @ 16:27 |
Startkabels lijken mij dan handiger maar inderdaad dat was optie B geweest. En over de handrem volgensmij kun je meestal nog wel gewoon wegrijden, in lesauto ook regelmatig gehad. Ik ga zo maar weer even een blokje om ![]() | |
no1uknow | zaterdag 26 januari 2013 @ 18:52 |
Eens, ik heb ik m'n lesauto parkeersensoren gehad maar nu heb ik die niet meer, is nog best wel lastig afstand inschatten. | |
Pizza_Boom | zaterdag 26 januari 2013 @ 22:20 |
Startkabels zijn, als je ze verkeerd gebruikt (zoals de meesten), funest voor de hulpauto. Verder kan ik NIET wegrijden met de handrem erop, zowel autohandrem als handrem van een aanhanger. | |
Pizza_Boom | zaterdag 26 januari 2013 @ 22:21 |
Extragratis tip: doe het op je spiegels, heb je later profijt van omdat je in lang niet iedere auto met over je schouders kijken genoeg ziet. Een blik over je schouder of achterom is soms even handig om de afstand beter in te schatten, maar op je spiegels kan altijd. Met busjes, aanhangers, alles. | |
Sneeuwvlok_2 | zondag 27 januari 2013 @ 21:45 |
' Viel me anders niet tegen hoe die reed, begon alleen bij de 120 wel te trillen.. ![]() | |
no1uknow | maandag 28 januari 2013 @ 11:06 |
Leuk, de Golf waar ik in rijd is naar schade herstelbedrijfje en we hebben een Aygo als leenauto gekregen, zo maar is een rondje rijden ![]() Gister stuk gereden in zo'n ding: ![]() Mitsubishi Pajero, diesel, wat een bak zeg. En had totaal geen zicht op m'n dode hoek omdat er achterin geen ramen waren, dat rijdt ook apart zeg. | |
Pizza_Boom | maandag 28 januari 2013 @ 21:02 |
Daar heb je spiegels voor. And didn't I told you so?
| |
Nafi | maandag 28 januari 2013 @ 21:34 |
Hoe doe je dat dan? Ik vind fileparkeren met binnenspiegel en omkijken al een beetje gissen. Alleen met buitenspiegels zou ik af en toe wel lichtelijk een bumpertje meepakken denk ik ![]() | |
Pizza_Boom | maandag 28 januari 2013 @ 22:20 |
Op je spiegels leren vertrouwen en weten hoeveel afstand je nog hebt. Mooie oefening: Zet enkele pionnen neer, rijdt een rondje en probeer hem vervolgens zo strak mogelijk op en pion te krijgen. Stap dan eens uit en kijk hoeveel ruimte je nog hebt. Met aanhanger leer je ook zoiets. Stap uit hoeveel ruimte je nog hebt als je het niet meer lekker kan zien en stap dit vervolgens vanaf je stoel uit. Kijk daar naar een fatsoenlijk herkenningspunt (bijvoorbeeld boom, verkeersbord, tak, put). Met een enkele cabine op een bestelbusje heb je simpelweg geen keuze. Schouderchecken kan niet makkelijk (B stijl in de weg), binnenspiegel is niet aanwezig dus je bent volledig aangewezen op je twee zijspiegels. | |
Kletters | dinsdag 29 januari 2013 @ 08:35 |
In ieder geval is de gladheid nu wel weg ![]() Helaas niet mijn eerste keer, dat was in november met na < 5 min. een ingreep ![]() | |
Pizza_Boom | dinsdag 29 januari 2013 @ 09:58 |
Met spoed is echt zonde geld, zeker omdat het meestal in een paar dagen even goed af is. | |
no1uknow | dinsdag 29 januari 2013 @ 10:27 |
![]() | |
Kletters | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:01 |
Denk je dat als je m op dinsdag aanvraagt, dat je m dan op vrijdag al op kan halen? | |
EchteZwareVanNelle | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:05 |
Waarschijnlijk kun je m donderdag al ophalen. | |
Bankpasje | dinsdag 29 januari 2013 @ 12:55 |
7 maart tussen tijdse toets, duurt lang. | |
Pizza_Boom | dinsdag 29 januari 2013 @ 20:45 |
Zegt hij die net zijn rijbewijs heeft... | |
tuut-chips | dinsdag 29 januari 2013 @ 21:31 |
Denk het wel. Ik had hem maandag gehaald en hij was woensdag al binnen. Dus als je geluk hebt donderdag of vrijdag. Het is sowieso wel de moeite waard om even langs te gaan als je in de buurt bent. | |
no1uknow | woensdag 30 januari 2013 @ 00:34 |
Ach man pleur toch op met je geheven vingertje, 'kijk mij eens gelijk hebben'. Nog even lekker jezelf quoten, de egostreling zal wel lekker zijn geweest zeker. Daarom ![]() | |
Pizza_Boom | woensdag 30 januari 2013 @ 00:43 |
Niets geheven vingertje. Ik geef een tip en jij komt bijna direct daarna met een opmerking betreffende die tip. Categorie: Didn't I told you so. En aangezien er over het algemeen slecht gelezen wordt, nog maar eens mijn bericht gequote. | |
EchteZwareVanNelle | woensdag 30 januari 2013 @ 11:26 |
![]() | |
Nagelschaartje | woensdag 30 januari 2013 @ 11:28 |
Ik dacht dat de ![]() ![]() | |
Kletters | woensdag 30 januari 2013 @ 15:16 |
Ah, kan ik van het weekend een auto uitzoeken XD Gister nog een lesje gehad, ging echt lekker soepel. Kan niet wachten! | |
Kletters | woensdag 30 januari 2013 @ 15:16 |
Whaha ik dacht dat ik de enige grammarnazi was die daarop lette XD | |
Kletters | woensdag 30 januari 2013 @ 15:18 |
Waarom heb je dan ook gekozen voor een TTT? Ik zie daar het nut niet zo van in, en als je het echte examen niet in 1x haalt is het geld van je TTT ook weggegooid :/ Hartstikke zonde! | |
Pizza_Boom | woensdag 30 januari 2013 @ 17:53 |
Nee, het verschil is dat een examen niet wordt uitgereden, terwijl een TTT gewoon uitgereden wordt, ook na een ingreep. | |
DX11 | woensdag 30 januari 2013 @ 17:58 |
Ik heb toch al meerdere keren gehoord dat examens ook gewoon worden uitgereden na een ingreep en/of beslissing van zakken. | |
Nagelschaartje | woensdag 30 januari 2013 @ 18:13 |
Hiervoor hoef je geen nazi te zijn ![]() Maar wat betreft TTT, ik blijf erbij dat dat ding een nut heeft. (discussie komt eens in de zoveel tijd op, heb dit ook al eens eerder gezegd). En de reden die ik heb is heel simpel: Ik had een pakket met rijbewijsgarantie. Ik betaalde een vast bedrag en daarvoor kreeg ik alle lessen en rijexamens die ik nodig zou hebben. Het was dus in het belang van mijn instructeur om mij zo goedkoop mogelijk te laten slagen, want het geld dat ik hem betaalde zou niet veranderen. Toch heb ik een TTT gehad. Als de TTT geen nut zou hebben, zou de instructeur hem toch niet ingezet hebben. Het zat standaard bij het pakket trouwens, dus het lag ook niet aan mij persoonlijk. Ik vond zelf de TTT ook prettig. Vooral omdat je een heel duidelijk beeld krijgt van waar je nog aan moet werken. Daar hebben we hem ook voor gebruikt, na de TTT hebben we ons vooral gericht op de punten die daaruit naar voren kwamen. | |
Sneeuwvlok_2 | woensdag 30 januari 2013 @ 18:52 |
Heb je een baan of een goeie bijbaan dan, zou het zelf niet kunnen betalen ![]() | |
Sneeuwvlok_2 | woensdag 30 januari 2013 @ 19:37 |
Te koop : | |
EchteZwareVanNelle | woensdag 30 januari 2013 @ 20:34 |
Eigen auto hebben is baas. ![]() ![]() | |
TristanDJ | woensdag 30 januari 2013 @ 20:43 |
Hallooo, ik volg dit topic al een tijdje, nu besloten om me ook eens in de gesprekken te mengen ![]() Volg rijles sinds augustus '12, nu 10 lessen erop zitten. Na 7 lessen geswitched van rijschool. Rij in Gouda e.o. Om meteen maar een vraag op tafel te leggen; Ik kan de koppeling van m'n lesauto niet op laten komen als ik m'n hak in de mat hou.. dan komt de neus van m'n schoen tegen de bovenkant aan om 't zo maar te zeggen. Dus til ik m'n hele voet op, en dat gaat wel, maar met hak in de mat lijkt me toch een stuk stabieler. In m'n moeders auto lukt het wel gewoon met hak in de mat. Iemand anders ervaring mee? Ik les in een VW Polo Bluemotion. | |
EchteZwareVanNelle | woensdag 30 januari 2013 @ 21:18 |
Als je enigszins grote voeten hebt kom je inderdaad tegen de bovenkant aan. Had ik ook problemen mee. Ik schoof zeg maar mijn voet naar achter, met de hak nog in de mat. | |
TristanDJ | woensdag 30 januari 2013 @ 21:29 |
Mmhm, ja is een idee. Ben alleen bang dat ik dan ga knoeien. Maar goed, dat is nog even zoeken dus. Morgen weer rijles ![]() | |
Nafi | woensdag 30 januari 2013 @ 21:30 |
Heb hetzelfde probleem ook. Wat ik doe is voet ver naar achter zodat niet mijn hele voet op de koppeling ligt maar slechts de punt. Dan kan je hem omhoog doen zonder dat je je hak van de mat haalt. Laten glijden vind ik niet soepel gaan dus vind dit wel prima. | |
EchteZwareVanNelle | woensdag 30 januari 2013 @ 22:03 |
Zal in het begin misschien een beetje kut gaan, maar daar wen je wel aan. En met een beetje oefenen kun je ook helemaal je hak van de mat afhalen. | |
Keukendrol | woensdag 30 januari 2013 @ 23:21 |
Domme vraag misschien, maar wat is de 3e rijstrook? In mn theorie staat namelijk dat samenstellen > 7meter niet op de 3e rijstrook mogen rijden. | |
EchteZwareVanNelle | woensdag 30 januari 2013 @ 23:45 |
In het geval van drie rijstroken is de derde rijstrook de meest linkse. Auto's met aanhangers, vrachtwagens en bussen mogen daar dus niet komen | |
DX11 | woensdag 30 januari 2013 @ 23:46 |
Ik ga lachen als de volgende vraag is wat de 4e rijstrook is ![]() | |
Bankpasje | donderdag 31 januari 2013 @ 00:49 |
Die TTT doe ik omdat deze in mijn pakket zit, baal er alleen van dat ik ruim 7 weken moet wachten om deze te doen! Dit terwijl ik van mijn 30 lessen pakket al op les 28 ofzo zit. Ga iniedergeval vragen of hij ook alvast examen in kan plannen. | |
D0808 | donderdag 31 januari 2013 @ 04:14 |
Meest rechtse. | |
vannelle | donderdag 31 januari 2013 @ 05:46 |
Als je je als expert of kenner voordoet zou het handig zijn als je het goed vertelt. De rijstroken worden geteld vanaf de middelste geleiderail, de meest linkse is dus de 1e rijstrook. Logisch ook eigenlijk, anders zou je van te voren moeten weten hoeveel stroken een rijbaan telt voor je weet welke er precies bedoeld wordt. | |
Keukendrol | donderdag 31 januari 2013 @ 08:51 |
Kerel. ![]() ![]() | |
Keukendrol | donderdag 31 januari 2013 @ 08:53 |
De rijstrook waar 2 rijstroken, tussen de 3e en de middenvangrail zitten dus. Bedankt. | |
vannelle | donderdag 31 januari 2013 @ 09:07 |
Haal dat "Keuken" er maar af....... | |
Kletters | donderdag 31 januari 2013 @ 09:10 |
Ik ben 2 jaar geleden afgestudeerd, en heb (wonder boven wonder) een fulltime baan, en mijn vriend ook. Zijn al een tijdje aan het sparen en hebben 5000 opzij gelegd voor een degelijke auto. We hebben ook niemand in de omgeving met een rbw en/of auto, dus als er eens iets gedaan moet worden met de auto is dat bijna onmogelijk en lastig... Zou alles dus eindeloos veel makkelijker maken ![]() | |
Kletters | donderdag 31 januari 2013 @ 09:12 |
Ik heb kleine voeten en red het ook niet om mijn hak op de mat te houden bij de koppeling... Eerste instructeur heeft het me geprobeerd aan te leren, maar als de koppeling omhoog komt floept ie er zo bovenuit. Na een tijdje krijg je ook 'zwevend' wel controle. | |
DX11 | donderdag 31 januari 2013 @ 09:16 |
Overigens dacht ik altijd dat rijstroken van rechts geteld worden, maar ik zocht het net op en het is dus inderdaad vanaf de middenberm. In België bijvoorbeeld weer wel van rechts. | |
Keukendrol | donderdag 31 januari 2013 @ 09:35 |
Want? | |
vannelle | donderdag 31 januari 2013 @ 10:23 |
Omdat je gewoon een drol bent met zulke uitspraken, als je wat te zeggen hebt doe het gewoon goed. | |
EchteZwareVanNelle | donderdag 31 januari 2013 @ 11:38 |
![]() Doe ik me voor als expert of kenner dan? Beetje last van je ochtendhumeur? ![]() | |
vannelle | donderdag 31 januari 2013 @ 11:48 |
Je komt nogal stellig over, alsof je het zeker weet. Daardoor kunnen mensen je gaan geloven terwijl je het zelf hartstikke fout hebt en dat is niet de bedoeling. Daarom ook: Wees zeker van je zaak voor je wat roept want anders bijt Sounddragon in je kont! | |
Tamashii | donderdag 31 januari 2013 @ 13:17 |
Examen wordt wel gewoon uitgereden met een ingreep hoor. Heb 3 x examen gedaan en 2 x een ingreep. Zelfs een ingreep in mijn laatste examen en die heb ik dus gehaald. Het was maar een kleine, dus verder geen probleem. Het ligt er gewoon heel erg aan welke examinator je hebt. | |
Sneeuwvlok_2 | donderdag 31 januari 2013 @ 14:13 |
Ah, dan snap ik het. Veel plezier dan alvast, het uitzoeken van een auto is natuurlijk ook erg leuk om te doen ![]() ![]() | |
Keukendrol | donderdag 31 januari 2013 @ 16:02 |
Welke uitspraken? Je bent in de war denk ik. Ik vind jou meer een idioot met zulke insinuaties:
| |
Nafi | donderdag 31 januari 2013 @ 17:35 |
Watvoor ingreep was dat bij die laatste dan? | |
Keukendrol | donderdag 31 januari 2013 @ 19:44 |
Geslaagd voor theorie vandaag trouwens!! ![]() In één keer. ![]() | |
EchteZwareVanNelle | donderdag 31 januari 2013 @ 22:03 |
Gefeliciteerd. ![]() | |
Keukendrol | donderdag 31 januari 2013 @ 23:20 |
Dank. | |
no1uknow | vrijdag 1 februari 2013 @ 11:00 |
![]() | |
Kletters | vrijdag 1 februari 2013 @ 11:05 |
Goed bezig keukendrol! Nog een beetje door de gevaarherkenning heen gekomen?Ben een beetje huiverig voor het uitzoeken zelf... Zoals zoveel vrouwen niet zo technisch aangelegd, en je hebt altijd de kans dat je andermans ellende koopt. Vaste lasten kunnen we nog wel opbrengen, maar niet als we eén of andere horrorbak op de kop tikken die maar bij de monteur blijft logeren ![]() | |
D0808 | vrijdag 1 februari 2013 @ 11:55 |
Dat valt best mee, gewoon ietsjes meer gas geven bij het wegrijden uit stilstand en waarom je hortend en stotend zou remmen zie ik niet zo? | |
pietkanarie | vrijdag 1 februari 2013 @ 13:24 |
Volgende week rijles in de spits en dus ook in het donker. Hoe groot is de overgang van rijden in het licht naar rijden in het donker? En hoe ervaren jullie rijles in de spits? Veel moeilijker dan op een rustig tijdstip? | |
DX11 | vrijdag 1 februari 2013 @ 13:46 |
Ugh.. Koppeling voet kramp ![]() Al is dat meer file dan spits.. | |
karton2 | vrijdag 1 februari 2013 @ 14:01 |
Mijn eerste keer spits was toen ik richting Eindhoven reed (kwam vanuit het zuiden). Beide stroken helemaal vol en het was donker (was in een december). Op een snelweg tijdens de spits is totaal anders omdat aan élke kant van je auto een andere weggebruiker zit. Ik vond het een stuk moeilijker. Ik weet nog dat ik naar een andere strook wilde gaan terwijl er een doorgetrokken streep lag... gelukkig lette mijn instructrice wel goed op. Daar leer je past écht hoe belangrijk het is om goed over beide schouders te kijken. Vooral motorrijders zie je dan pas echt heel laat. | |
Gezicht | vrijdag 1 februari 2013 @ 14:02 |
Spits rijde vind ik geen ramp, je moet alleen in de meeste situaties wat geduldiger zijn. Voor het eerst in het donker rijden vond ik zelf een ramp. Heb sowieso slechte ogen en als het dan donker is zie ik nog slechter. ![]() Als je echter gewoon goed zicht hebt lijkt me dat er niet veel aan het handje is. | |
Sneeuwvlok_2 | vrijdag 1 februari 2013 @ 16:51 |
Zal vast wel 1 keer of 2 keer afslaan, geen schande is mij ook gebeurd. En ik ging ook van benzine naar diesel. | |
Keukendrol | vrijdag 1 februari 2013 @ 16:56 |
Danku, ja gevaarherkenning was piece of cake. 19/25 | |
Tamashii | vrijdag 1 februari 2013 @ 19:51 |
Wilde langs een vrachtwagen, maar zag dat het niet paste en remde. Examinator remde toen even mee, maar dat was niet nodig geweest volgens haar uiteindelijk. | |
pietkanarie | vrijdag 1 februari 2013 @ 20:13 |
Bedankt voor jullie reacties over het rijden in de spits en in het donker. Op zich heb ik goede ogen maar het continu kijken en anticiperen vind ik nog best lastig. Begint inmiddels wat beter te gaan, maar moet ook nog beter. Dus ik ben benieuwd. Geduld is ook nog wel een aandachtspuntje. We gaan het zien, moet het toch leren. | |
Pizza_Boom | zaterdag 2 februari 2013 @ 01:12 |
Ach, donderdag liet ik hem op een op en neertje Antwerpen bij een stoplicht ook afslaan... Kwestie van in zijn 3 in plaats van in zijn 1. Tsja, shit happens. | |
fonkeymonkey | maandag 4 februari 2013 @ 11:21 |
Zojuist theorie gehaald ![]() | |
Kletters | maandag 4 februari 2013 @ 13:48 |
Tjezus, zo kort op elkaar?! Duimen voor je ![]() Wat betreft auto uitzoeken: het afslaan op zich is niet zo erg, alleen gaan er nu een paar kerels met me mee om de auto technisch te controleren voor me. Had niet zo erg geweest, als het niet typische kerels waren geweest mbt hun houding jegens vrouwen in de auto, die ook nog eens weinig vertrouwen in me hebben ![]() ![]() En wat betreft rijden in de spits: ik heb altijd al mijn lessen in de spits gehad. Ik heb 1 keer om 1 uur smiddags een uurtje les gehad, en dat vond ik echt verschrikkelijk. In de spits zit je vaak op de weg met met no-nonsense mensen die iedere dag dezelfde route rijden, geen fratsen uithalen en geen domme fouten maken waardoor jij in de problemen komt. Die keer overdag zag ik in 1 uurtje tijd meer rare fratsen en fouten dan in al mijn 35 lessen daarvoor. In dat opzicht is overdag rijden leerzamer, en vond ik de overgang van spits naar overdag erg *****. | |
Proletariaat | maandag 4 februari 2013 @ 17:42 |
Geslaagd ![]() ![]() Morgen ophalen ![]() | |
Keukendrol | maandag 4 februari 2013 @ 18:52 |
GEFELICITEERD! ![]() | |
BobW | dinsdag 5 februari 2013 @ 17:18 |
Lessen gaat erg goed, vorige week tussentijdse toets paar foutjes maar heb vertrouwen in mijn examen volgende week....blijkt dat ik met een nieuwe auto moet rijden want mijn vertrouwde auto wordt deze week ingeleverd. Ik heb één keer met zo'n nieuwe auto gezeten, maar daar zit de koppeling heel anders, die moet je veel meer op laten komen terwijl die oude auto al gelijk ging rijden. Die les ging ook erg slecht. Ik kan nog wel een keer lessen in die nieuwe auto, hopelijk heb ik het dan onder de knie. Iemand nog tips hiervoor? ![]() | |
Keukendrol | dinsdag 5 februari 2013 @ 18:01 |
Wat de fuck is dit voor kutstreek van je rijschool? | |
DX11 | dinsdag 5 februari 2013 @ 18:11 |
Ik vind het echt NIET kunnen dat 1 week voor het examen de auto word gewisseld. Ik zou ze hier echt op aanspreken en EISEN het examen te verplaatsen, op hun kosten uiteraard. | |
-Erick- | dinsdag 5 februari 2013 @ 18:32 |
Dat de auto af zou slaan, daar zak je niet zo snel op. Eigenlijk mag een andere auto niet zoveel uitmaken aangezien er van je verwacht wordt in iedere auto te kunnen rijden als je je rijbewijs hebt. Toen ik in een benzine auto ging rijden had ik altijd moeite met heuveltjes voor stoplichten, in de lesauto kon ik de rem inhouden en de koppeling op laten komen zodat ik niet achteruit ging rollen. Nu heb ik de rem niet meer nodig en kan ik hem op de koppeling laten staan met een klein tikkeltje gas. Bij stilstand heb ik de auto eigenlijk altijd op het aangrijpingspunt van de koppeling staan, ik hoef enkel wat gas te geven en de koppeling los te laten... Misschien even een lesje hellingproof doen op die manier, dat je de koppeling wat beter onder controle krijgt? Maar ik ben natuurlijk geen instructeur. Als ik in andere auto's zit, zit ik altijd met de koppeling te spelen. | |
Bankpasje | dinsdag 5 februari 2013 @ 22:36 |
binnekort TTT, ik weet van mezelf dat ik puur door de spanningen moeite heb om in slaap te komen, heeft hier iemand tips voor? | |
EchteZwareVanNelle | woensdag 6 februari 2013 @ 01:35 |
Op een helling stil blijven staan door je koppeling met gas vast te houden is killing voor je koppelingsplaten. Binnen no time verbrand je de koppelingsplaten, kun je een paar honderd euro aftikken voor een reparatie. | |
Sneeuwvlok_2 | woensdag 6 februari 2013 @ 01:49 |
Wat vroeger naar bed gaan, en dan maar kijken hoelaat je in slaap valt ? Of een jointje of slaaptabletten nemen. Al denk ik dat beide niet ten goede komt voor je TTT. | |
Jiang153 | woensdag 6 februari 2013 @ 09:36 |
Iemand enig idee wat dubbel naar links/rechts is? | |
Gedachtenstroom | woensdag 6 februari 2013 @ 09:36 |
Potje valeriaantabletten kopen á 4 euro bij AH. Werken prima als ultra-licht kalmeringsmiddel. | |
Gedachtenstroom | woensdag 6 februari 2013 @ 09:37 |
2 keer links/rechts afslaan achter elkaar? | |
Jiang153 | woensdag 6 februari 2013 @ 09:42 |
ik dacht 2x voorsorteren op linkerrijstrook, maar weet niet zeker. Nog tips want hebt dalijk om 10:45 examen en om 10 word ik opgehaald voor voorrijden | |
Pizza_Boom | woensdag 6 februari 2013 @ 09:43 |
Je maakt een grapje? Ja toch? ![]() ![]() | |
Gezicht | woensdag 6 februari 2013 @ 10:09 |
Heb ik ook gebruikt rond m'n examen. Ben dan ook enorm snel zenuwachtig en kneep 'm toen alsnog maar heb toch alles goed en in 1 keer gehaald. Beetje zenuwen kunnen geen kwaad, zolang het maar niet de overhand krijgt. | |
Jiang153 | woensdag 6 februari 2013 @ 11:47 |
Shit ben gezakt ![]() | |
Keukendrol | woensdag 6 februari 2013 @ 12:26 |
![]() | |
pietkanarie | woensdag 6 februari 2013 @ 12:29 |
Jammer!!! Op welke punten vooral? | |
EchteZwareVanNelle | woensdag 6 februari 2013 @ 12:51 |
Denk het niet. ![]() Je zult je verbazen hoeveel mensen dit doen. Arme koppeling ![]() | |
AeroxV8 | woensdag 6 februari 2013 @ 13:16 |
Lol...Seriously?? | |
Jiang153 | woensdag 6 februari 2013 @ 13:49 |
Inhalen van 3 vrachtwagens omdat ik op een gegeven moment 120 reed. Ook was er een matrixbord met rood kruis maar ik kon niet opschuiven dus reed gwn op verboden weg ![]() | |
no1uknow | woensdag 6 februari 2013 @ 14:01 |
Bedoelt ie nou dat ie dus niet de rem gebruikt maar constant gas blijft geven om de hellingproef te kunnen doen? | |
Gezicht | woensdag 6 februari 2013 @ 14:09 |
Dit snap ik niet helemaal, ik neem aan dat je op de snelweg dan 3 vrachtwagens ging inhalen waar je maar 100 mocht? Dan had je gewoon iets rustiger aan moeten doen en iets langer de tijd moeten nemen om ze in te halen... Kwestie van goed vooruit kijken en je tijdig bedenken waar je heen kunt... | |
Proletariaat | woensdag 6 februari 2013 @ 14:14 |
Net voor het eerst alleen gereden, stiekem vond ik dat wel echt cool ![]() | |
-Erick- | woensdag 6 februari 2013 @ 17:51 |
Nee, gewoon zo natuurlijk ![]() | |
Gezicht | woensdag 6 februari 2013 @ 18:35 |
Om te huilen dit. ![]() | |
karton2 | woensdag 6 februari 2013 @ 18:48 |
Het is geen examen maar een rijlesXL Er gaat gewoon iemand anders naast je zitten (instructeur achterin) die gewoon gaat kijken waar nog aan gewerkt dient te worden. Iemand anders ziet weer andere zwakke punten dan je instructeur. Samen met je instructeur ga je die zwakke punten bijwerken zodat je echt klaar bent voor het afrijden. Iedereen heeft zwakke punten, dus ben blij dat ze jou willen vertellen waar nog aan gewerkt moet worden... dus extra zenuwen zijn niet nodig. Ook gewoon tegen je instructeur zeggen welke punten jijzelf nog eens extra wilt oefenen, jij wordt daar alleen maar beter van. | |
Gezicht | woensdag 6 februari 2013 @ 18:51 |
Dit inderdaad, examen had ik overigens een beetje hetzelfde gevoel. | |
tuut-chips | woensdag 6 februari 2013 @ 19:08 |
Oh en over je speciale verrichtingen hoef je je geen zorgen te maken; die zijn echt belachelijk simpel. Echt letterlijk iedereen haalt ze. | |
Gedachtenstroom | woensdag 6 februari 2013 @ 19:16 |
"Dan mag u hier parkeren" *Rijdt achteruit een parkeerplaats op* "Okay, u mag weer verder". "U mag hier ergens in de straat keren." (Het zal ze werkelijk worst wezen of je dat doet met steken, vanaf een opritje, halve cirkel draaien etc. Als je maar oplet en het kunt ![]() En ook wel eens iets van een hellingproef, wat je met koppeling en rem mag doen, of puur met handrem. Er is idd echt werkelijk niks moeilijks aan. | |
DX11 | woensdag 6 februari 2013 @ 19:21 |
Mits je ze uitgelegd worden ja. Fileparkeren? Oh ja laten we dat ook maar eens proberen. In de laatste les. Nadat IK er op om vroeg. Pffff |