Ga in een moskee/kerk/synagoge staan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:57 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb moeite met mensen die onzin uitkramen.
Nee dank je, maar wanneer moslims of religieuzen hier op FOK! onzin verkondigen en er niet al meteeen 1000 andere users zijn die ze daarop hebben aangevallen, doe ik het met alle plezier. Ik ga alleen niet iets herhalen wat al door 1000 andere users is gezegd.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:03 schreef Die_Hofstadtgruppe het volgende:
[..]
Ga in een moskee/kerk/synagoge staan.
Nee knul. ik vertelde jou alleen dat de cijfers die wilders opnoemde positiever waren dan die hij had kunnen gebruiken, jij stoorde je aan wat hij zei en niet aan de daadwerkelijke cijfers; je mist het oorspronkelijke probleem, typisch allochtonengedrag, je daarna meerdere keren op de kast laten jagen bevestigd dat beeld nog meerquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:03 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat jij nu doet is eigenlijk redelijk vergelijkbaar als hetgeen sommige users doen wanneer iemand feitelijke kritiek heeft op allochtonen, moslims, etc. Ze plakken zo'n persoon gelijk het labeltje 'racist' (of iets dergelijks) op.
Jij (en met jou nog een aantal) doen iets vergelijkbaars. Iemand die graag bij de feiten blijft en daarom graag onzinfeitjes die worden geroepen rechtzet, die plakken jullie het labeltje 'Marokkaan' en/of 'moslim' op. (Je weet wel, zo eentje die gewoon te snel op zijn pikkie is getrapt net als de rest van die Marokkanen en moslims -dat was Dr.Nikita, niet jij-)
Want de wereld is natuurlijk zwart-wit en wanneer iemand a zegt plakken we hem dat labetje op en wanneer hij b zegt, dan zal het er wel zo eentje.
Trieste manier van discussieren hier.
Ik verkondig dus geen onzin. Jij grijpt notabene 1 zin uit een postje aan om te zeggen: JA JE HAD HET OVER WILDERS!, en ik zeg zelfs: wmb liever niet, om weer over die leijer te beginnen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef KreKkeR het volgende:
En als jij of anderen doorgaan met het verkondigen van onzin, dan blijf ik er dus op ingaan.
De onzin waar ik het in jouw geval over heb, is in dit geval de beschuldiging dat ik een obsessie zou hebben. Maar goed, genoeg hierover, bekijk mijn postgeschiedenis er maar op na om zelf te zien dat hetgeen jij zei mbt een obsessie de grootste onzin is die je maar kan bedenken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:06 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik verkondig dus geen onzin. Jij grijpt notabene 1 zin uit een postje aan om te zeggen: JA JE HAD HET OVER WILDERS!, en ik zeg zelfs: wmb liever niet, om weer over die leijer te beginnen.
En dan erg verongelijkt als ik zeg dat je een obsessie hebt.
Nogmaals; ik hoef het niet over hem te hebben.
En nu ga jij weer potsierlijk: JA, MAAR IK REAGEERDE HIER OP <postjes van uren terug, alsof er in de tussentijd niets gezegd is>
We waren hier KreKkeR:quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:06 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
De onzin waar ik het in jouw geval over heb, is in dit geval de beschuldiging dat ik een obsessie zou hebben. Maar goed, genoeg hierover, bekijk mijn postgeschiedenis er maar op na om zelf te zien dat hetgeen jij zei mbt een obsessie de grootste onzin is die je maar kan bedenken.
Want 100x roepen wat andere mensen al hebben geroepen "we moeten ze harder aanpakken", etc, etc dat heeft lekker veel toegevoegde waarde in zo'n topic?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:06 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Nee knul. ik vertelde jou alleen dat de cijfers die wilders opnoemde positiever waren dan die hij had kunnen gebruiken, jij stoorde je aan wat hij zei en niet aan de daadwerkelijke cijfers; je mist het oorspronkelijke probleem, typisch allochtonengedrag, je daarna meerdere keren op de kast laten jagen bevestigd dat beeld nog meer
Ik ga niet kiezen op basis van een of andere foute veronderstelling van jou mbt religie en cultuur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:13 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
We waren hier KreKkeR:
- Marokkanen zijn toevallig buitensporig crimineel
- Marokkanen zijn genetisch crimineel
- Het aard in hun cultuur dat ze zo buitensporig crimineel zijn
En (GOED LEZEN voor bepaalde te dom om te poepen mensen) er valt tussen of iets religie is, of cultuur geen onderscheid te maken. Zolang die opperwezens niet in de natuur aan te wijzen zijn, lijkt het er op dat religie is bedacht door mensen, en is het derhalve cultuur (TE DOM OP TE POEPEN MENSEN: dit laat natuurlijk onverlet dat culturen an sich niet gelijk (TE DOM OM TE POEPEN MENSEN DISCLAIMER NIET GELIJK IS NIET HETZELFDE. WAT ANDERS DAN GELIJKWAARDIG) zijn.
Dus wederom: kies maar
Ik zou erom durven wedden, maar dat terzijde.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:16 schreef KreKkeR het volgende:
Omdat ik onzin beschuldigingen (zoals dat ik Marokkaan/moslim zou zijn) ontkracht?
Dat zegt meer over jouw tunnelvisie dan over de werkelijkheid.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:18 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ik zou erom durven wedden, maar dat terzijde.
FWIW: het doet er natuurlijk niet toe. Het betekent niets. Maar ik geloof je niet
Misschien toch mijn post lezen karimquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:16 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Want 100x roepen wat andere mensen al hebben geroepen "we moeten ze harder aanpakken", etc, etc dat heeft lekker veel toegevoegde waarde in zo'n topic?
Verder was ik niet eens op die post van jou ingegaan mbt die opgenoemde cijfers die zogenaamd positiever waren omdat ik geen zin had offtopic over tig verschillende onderwerpen te praten.
maar ook jouw post was weer een goed voorbeeld van het verdraaien v/d feiten.
En allochtonengedrag? Omdat ik onzin beschuldigingen (zoals dat ik Marokkaan/moslim zou zijn) ontkracht? Gaan we nu al die kant op? Dat we mensen die onwaarheden ontkrachten 'typisch allochtonengedrag verkondigen'?
We gaan het dus gewoon allemaal omdraaien. Niet de mensen die onwaarheden verkondigen en op de man spelen zijn fout, maar de mensen die de onwaarheden ontkrachten?
Maar dat valt onder het kopje cultuur.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:18 schreef KreKkeR het volgende:
Wel denk ik dat Marokkanen buitensporig zijn hoofdzakelijk vanwege gebrek aan opvoeding icm de cultuurverschillen tussen de Marokkaanse en Nederlandse cultuur.
Weinig met tunnelvisie te maken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zegt meer over jouw tunnelvisie dan over de werkelijkheid.
Klopt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:27 schreef Wokkel het volgende:
Religie is natuurlijk wel belangrijk om naar te kijken, het vormt immers de cultuur.
• Het strafrecht. Flik zoiets eens in Singapore.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef UpsideDown het volgende:
Laten we er een quiz van maken, het is de schuld van:
- De PVV
- De moslim
- De linkse politiek
- Het multiculturele succes
- Het eigen volk eerst-beleid
- Badr Hari
Uiteraard, kijk alleen al naar het racisme dat het Marokkaanse tuig elke dag tentoon spreidt. Het is bijna nooit iemand uit de eigen groep die wordt beroofd, nagescholden of wat dan ook maar altijd de 'ongelovigen'.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Klopt.
Dus in die zin heeft de islam wel een plek in deze discussies.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Uiteraard, kijk alleen al naar het racisme dat het Marokkaanse tuig elke dag tentoon spreidt. Het is bijna nooit iemand uit de eigen groep die wordt beroofd, nagescholden of wat dan ook maar altijd de 'ongelovigen'.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Je kan de mening toegedaan zijn dat een zich misplaats superieur opstellend gedachtegoed als de islam drempelverlagend werkt om misdaden te plegen, richting die maatschappij van ongelovigen.
Ook al zit dit antwoord er niet bij, het is wel de juiste.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
• Het strafrecht. Flik zoiets eens in Singapore.
Ik heb dat die discussie niet meer gevolgd. Religie zou gezien kunnen worden als vorm van cultuur. Dat wil niet zeggen dat het precies hetzelfde is als we kijken naar de culturen en religies die we kennen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:21 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Maar dat valt onder het kopje cultuur.
Dank
En religie is daar slechts een onderdeel van. En behalve die dombo heb ik nog geen gram inhoudelijk weerwoord daarop gehad ook.
De enige die dat kan ontkennen, is iemand die gelovig is. Want die gelooft in het opperwezen. Die kan het niet eens bewijzen, die gelooft het.
Nee, je was teveel bezig met je obsessie met Wildersquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:34 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ik heb dat die discussie niet meer gevolgd.
Ondanks dat je maar door blijft gaan met het trollen/op de man spelen probeer ik keer op keer serieus en inhoudelijk op je te reageren. Ook ik kan lekker makkelijk zeggen dat ik mijn info direct van het cbs haal zonder verdere bronverwijzing. Lekker makkelijk om even te roepen dat hetgeen in NRC staat onzin is, maar hetgeen jij post zonder directe link naar het CBS wel klopt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:20 schreef Life2.0 het volgende:
[..]
Misschien toch mijn post lezen karim
Dat post ik niet ali...
Ik haal mijn info direct van het cbs, ik heb geen krantjes nodig, bronnen, feiten, geen aannamens rachid...
ga maar panisch over wilder doen; je verdient het
Je blijft maar doorgaan. Jammer.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:36 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Nee, je was teveel bezig met je obsessie met Wilders
Waarom zou ik jou neit trollen, jij leest mijn posts niet eens als jij denk dat iemand het niet met jou eens isquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:36 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ondanks dat je maar door blijft gaan met het trollen/op de man spelen probeer ik keer op keer serieus en inhoudelijk op je te reageren. Ook ik kan lekker makkelijk zeggen dat ik mijn info direct van het cbs haal zonder verdere bronverwijzing. Lekker makkelijk om even te roepen dat hetgeen in NRC staat onzin is, maar hetgeen jij post zonder directe link naar het CBS wel klopt.
Maar goed ik geef het op aangezien je maar blijft trollen met je 'karim, ali', etc.
Dat zou je denken inderdaad, ware het niet dat er in Singapore ook een totaal andere cultuur heerst.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef Drugshond het volgende:
[..]
• Het strafrecht. Flik zoiets eens in Singapore.
- De Rabobankquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef UpsideDown het volgende:
- De PVV
- De moslim
- De linkse politiek
- Badr Hari
Wat?quote:
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Uiteraard, kijk alleen al naar het racisme dat het Marokkaanse tuig elke dag tentoon spreidt. Het is bijna nooit iemand uit de eigen groep die wordt beroofd, nagescholden of wat dan ook maar altijd de 'ongelovigen'.
Ja, dat Marokkaanse tuig is altijd heel erg gelovig. Overdag mensen beroven en lastigvallen en in de avonden zitten ze in de moskee.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:29 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Jij weet niet waar je over praat. Cultuur en religie zijn 2 verschillende dingen. Ze staan vaak genoeg tegenover elkaar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat?
Je geeft zelf toe, dat dingen die je echt had kunnen lezen gemist hebt. En waarom heb je die gemist? Waar was je dan mee bezig?
En je kunt religie een cultuur element noemen. Alle culturen beïnvloed door de islam delen oa. die misplaatste superioriteit richting andersgelovigen.
Want van Indonesië, via Nigeria, tot aan Egypte kunnen de Christenen rennen voor hun leven. Terwijl de resp. landen hun culturen genoeg verschillen.
Dus ja; de islam heeft ermee te maken. Weer een waar die blonde roeptoeter gelijk heeft.
En soms komen ze zo dicht bij elkaar te staan dat buitenstaanders het verschil moeilijk herkennen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:45 schreef Peunage het volgende:
Ze staan vaak genoeg tegenover elkaar.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat Marokkaanse tuig is altijd heel erg gelovig. Overdag mensen beroven en lastigvallen en in de avonden zitten ze in de moskee.
http://ejbron.wordpress.c(...)t-schuld-bij-ouders/quote:“Mijn moeder zei altijd ‘Wij Arabieren zijn geboren om joden te haten’. Dit heb ik mijn hele kindertijd moeten horen”, zegt Abdelghani volgens Belgische media in de documentaire. Souad daarentegen vertelt hoe trots ze is op haar broer Mohammed.
Als je iets verder doordenkt dan die dooddoener was je er misschien zelf achter gekomen, maar als de religie de cultuur vormt betekent dat niet dat iedereen streng in de leer is maar wel dezelfde basisbeginselen hanteert.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
[..]
Ja, dat Marokkaanse tuig is altijd heel erg gelovig. Overdag mensen beroven en lastigvallen en in de avonden zitten ze in de moskee.
Helaas.quote:
Ja hier wel. Best makkelijk, toch, om het gezapige onkerkelijkte NL over heel de globe te projecteren?quote:Cultuur en religie zijn 2 verschillende dingen. Ze staan vaak genoeg tegenover elkaar.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je iets verder doordenkt dan die dooddoener
Salah Edin is een koning.quote:
Ik had simpelweg geen zin in 10 verschillende discussies tegelijk en vond het om eerlijk te zijn iets belangrijker om de onzin jegens mij als users, ercht te zetten.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:43 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wat?
Je geeft zelf toe, dat dingen die je echt had kunnen lezen gemist hebt. En waarom heb je die gemist? Waar was je dan mee bezig?
Oh er zijn wel degelijk problemen met religies en op dit moment lijken de problemen met de Islam het grootst. Dat wil echter niet zeggen dat je dergelijke problemen kan koppelen aan de problematiek met de Marokkaanse jongeren/criminelen, waarvan het nog maar de vraag is in hoeverre ze daadwerkelijk religieus is.quote:En je kunt religie een cultuur element noemen. Alle culturen beïnvloed door de islam delen oa. die misplaatste superioriteit richting andersgelovigen.
Want van Indonesië, via Nigeria, tot aan Egypte kunnen de Christenen rennen voor hun leven. Terwijl de resp. landen hun culturen genoeg verschillen.
Dus ja; de islam heeft ermee te maken. Weer een waar die blonde roeptoeter gelijk heeft.
Tjah, dat is het probleem van die buitenstaanders.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:46 schreef Murdera het volgende:
[..]
En soms komen ze zo dicht bij elkaar te staan dat buitenstaanders het verschil moeilijk herkennen.
Misschien dat niet iedereen zo opgevoed wordt als in jouw voorbeeldquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:47 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
[..]
http://ejbron.wordpress.c(...)t-schuld-bij-ouders/
Misschien dat opgevoed worden in een sfeer waar andersdenkenden consequent minder zijn zo zijn impact kan hebben?
of gelovig..quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Zo is het in Nederland heel gewoon om een ander niet aan te doen wat je zelf niet zou willen, maar toch is lang niet iedereen een kerkganger.
Absoluut. Maar er is wel degelijk een essentieel verschil tussen de twee.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:46 schreef Murdera het volgende:
[..]
En soms komen ze zo dicht bij elkaar te staan dat buitenstaanders het verschil moeilijk herkennen.
Dat is geen excuus om te roven en te vandaliseren. Zoiets werkt niet echt mee aan het imago.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:52 schreef betyar het volgende:
Geef ze eerst maar eens een eerlijke kans op de arbeidsmarkt..............
Owjee, ze zijn niet allemaal zo. Dooddoener nummer 2quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:52 schreef Peunage het volgende:
Misschien dat niet iedereen zo opgevoed wordt als in jouw voorbeeld
Zie je dat er kan staat? Niet 'zal'?quote:Misschien dat opgevoed worden in een sfeer waar andersdenkenden consequent minder zijn zo zijn impact kan hebben?
Het geld moet ergens vandaan komen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:53 schreef UpsideDown het volgende:
[..]
Dat is geen excuus om te roven en te vandaliseren. Zoiets werkt niet echt mee aan het imago.
En laat dit nu net een voorbeeld zijn van een daad van een geloofsextremist. Een heel ander type dan de Marokkaanse straatcrimineeltjes.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:47 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
[..]
http://ejbron.wordpress.c(...)t-schuld-bij-ouders/
Misschien dat opgevoed worden in een sfeer waar andersdenkenden consequent minder zijn zo zijn impact kan hebben?
Jij doet een aanname, dat de Islam de cultuur van 'Marokkaans tuig' bepaalt. Maar als jij je ogen open doet en wat langer kijkt dan je neus lang is zou je weten dat hun gedrag niet 'de norm' is. Niet in Marokko(daar wordt het gedrag wat je hier ziet niet geaccepteerd) en ook niet in andere Arabische of Islamitische landen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:50 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Als je iets verder doordenkt dan die dooddoener was je er misschien zelf achter gekomen, maar als de religie de cultuur vormt betekent dat niet dat iedereen streng in de leer is maar wel dezelfde basisbeginselen hanteert.
Zo is het in Nederland heel gewoon om een ander niet aan te doen wat je zelf niet zou willen, maar toch is lang niet iedereen een kerkganger.
Ik kies voor de PVV en Badr Hari.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef UpsideDown het volgende:
- De PVV
- De moslim
- De linkse politiek
- Badr Hari
Waarom niet?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:52 schreef KreKkeR het volgende:
Dat wil echter niet zeggen dat je dergelijke problemen kan koppelen aan de problematiek met de Marokkaanse jongeren/criminelen, waarvan het nog maar de vraag is in hoeverre ze daadwerkelijk religieus is.
En de vraag die de kern aansnijd comfy negeren?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:55 schreef KreKkeR het volgende:
quote:Misschien dat opgevoed worden in een sfeer waar andersdenkenden consequent minder zijn zo zijn impact kan hebben?
Oh, jij hebt het nu over 1 specifiek geval(jouw voorbeeld)?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:54 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Owjee, ze zijn niet allemaal zo. Dooddoener nummer 2
[..]
Zie je dat er kan staat? Niet 'zal'?
Tijden zijn niet meer wat het geweest isquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:56 schreef Specularium het volgende:
Waarom is dit niet al deel 2, of 3, of 4?
Wie zal het zeggen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:56 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh, jij hebt het nu over 1 specifiek geval(jouw voorbeeld)?
quote:Misschien dat opgevoed worden in een sfeer waar andersdenkenden consequent minder zijn zo zijn impact kan hebben?
Ik mis de Rabobankquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef UpsideDown het volgende:
- De PVV
- De moslim
- De linkse politiek
- Badr Hari
Ja, maar niet eens met jouw antwoord.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:55 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Waarom niet?
Over dat religieuze, al beantwoord.
Linkse mensen zijn geband door de rechtse mods.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:56 schreef Specularium het volgende:
Waarom is dit niet al deel 2, of 3, of 4?
Tjah, jij bent degene die er over begon, niet ik. Dus het lijkt me logisch dat jij het zal zeggen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:57 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Wie zal het zeggen?
Nog een keer, maar doe wederom je best om de essentie te negeren:
[..]
Waar je mee omgaat word je mee besmet. Verkeer je dus continu onder (semi) gelovigen, staat bij je thuis continu een tv-zender uit Al Wallalië te schelden op de verfoeide Westerse wereld en wordt je door 1000 ogen in de gaten gehouden of je wel overal even halalquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:52 schreef Peunage het volgende:
Misschien dat niet iedereen zo opgevoed wordt als in jouw voorbeeld
Ik zeg dat religie een cultuur vormt, niet bepaalt. De religie heeft dus invloed op de cultuur maar uiteraard niet bepalend anders was het geen cultuur maar religie.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:55 schreef Peunage het volgende:
[..]
Jij doet een aanname, dat de Islam de cultuur van 'Marokkaans tuig' bepaalt. Maar als jij je ogen open doet en wat langer kijkt dan je neus lang is zou je weten dat hun gedrag niet 'de norm' is. Niet in Marokko(daar wordt het gedrag wat je hier ziet niet geaccepteerd) en ook niet in andere Arabische of Islamitische landen.
Hoe word je dan precies?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:59 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Waar je mee omgaat word je mee besmet. Verkeer je dus continu onder (semi) gelovigen, staat bij je thuis continu een tv-zender uit Al Wallalië te schelden op de verfoeide Westerse wereld en wordt je door 1000 ogen in de gaten gehouden of je wel overal even halalin bent dan word je ook zo.
Met de echte beleving van die religie heeft het geen reet te maken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:58 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Ja, maar niet eens met jouw antwoord.
En waarom niet?
Omdat de geloofsextremisten handelen uit naam van hun geloof. Ze trekken ten strijde tegen andersdenkenden uit naam van hun geloof (in werkelijkheid waarschijnlijk niks anders dan machtspelletjes van leiders die het domme volk opjutten).
De Marokkaanse straatcrimineeltjes handelen niet uit naam van hun geloof. Dit is simpelweg tuig wat zelf lekker makkelijk rijk wil worden, lekker loopt te treiteren vanwege gebrek aan opvoeding.
Dat zou kunnen, maar ik denk eerder van niet. Dit omdat je dezelfde vormen van straatcriminaliteit niet bij andere moslimjongeren terug ziet. Ook daar zijn problemen, en net zoals bij bepaalde niet-religieuze groepen allochtonen zijn de criminaliteitscijfers hoger dan bij autochtonen. Maar niet zoals bij de Marokkaanse straatcriminelen. Daarnaast komen Antilliaanse criminelen (die doorgaans geen moslim zijn) qua cijfers juist weer in de buurt van de Marokkaanse straatcriminelen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:56 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
En de vraag die de kern aansnijd comfy negeren?
[..]
Hoe 'vormt' de Islam de cultuur van dat Marokkaanse tuig precies?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:01 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ik zeg dat religie een cultuur vormt, niet bepaalt. De religie heeft dus invloed op de cultuur maar uiteraard niet bepalend anders was het geen cultuur maar religie.
Vandaag ff geen zin in spelletjes met met dooddoener smijtende figuren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Tjah, jij bent degene die er over begon, niet ik. Dus het lijkt me logisch dat jij het zal zeggen.
Ah leuk, cirkeltjes. Zoals gezegd, één van de elementen die ik zie is dat alleen andersdenkenden het slachtoffer zijn van hun criminele gedrag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:02 schreef Peunage het volgende:
[..]
Hoe 'vormt' de Islam de cultuur van dat Marokkaanse tuig precies?
Ow, jij denkt van niet?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:02 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Dat zou kunnen, maar ik denk eerder van niet.
Niet 1 op 1, maar wel bijna. Je weet dat alle moslims in NL grofweg oververtegenwoordigd zijn in de misdaadscijfers?quote:Dit omdat je dezelfde vormen van straatcriminaliteit niet bij andere moslimjongeren terug ziet.
En dat is dus simpelweg niet waar. Ze vallen ook moslims lastig. Ook Marokkanen. Ook Arabieren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:05 schreef Wokkel het volgende:
[..]
Ah leuk, cirkeltjes. Zoals gezegd, één van de elementen die ik zie is dat alleen andersdenkenden het slachtoffer zijn van hun criminele gedrag.
Natuurlijk pakken ze alleen de elementen uit de Islam die hun goed uitkomen, wanneer ze gepakt worden vragen ze immers niet om een Sharia rechter.
- het Nederlandse beleid.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:28 schreef UpsideDown het volgende:
- De PVV
- De moslim
- De linkse politiek
- Badr Hari
Absoluut niet in gelijke mate. Noem mij 1 voorbeeld dat een belangrijk Islam moment à la Dodenherdenking werd verstoord? Welke Islamitische rouwstoet is bekogeld en uitgejouwd?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is dus simpelweg niet waar. Ze vallen ook moslims lastig. Ook Marokkanen. Ook Arabieren.
Weet je een in het oog springend voorbeeld?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:06 schreef Peunage het volgende:
[..]
En dat is dus simpelweg niet waar. Ze vallen ook moslims lastig. Ook Marokkanen. Ook Arabieren.
Dus figuren zoals jij zaten er naast, en figuren zoals ik (die dit standpunt al lang hadden, ruim voordat het modieus werd) hadden gelijk?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:07 schreef Flow3r het volgende:
Ik vond dat toen heel normaal om rekening te houden met anderen, er was me niets anders geleerd en met mij vele anderen, en eigenlijk vind ik dat nu nog steeds, maar stel dat we kost wat kost hadden gewild dat de Nederlandse cultuur voorop moest staan en dat iedereen zich daar maar vanaf dag 'een aan had moeten aanpassen...
Ze vallen hun 'eigen' meisjes ook lastig, controleren ze en bedreigen ze als ze geen hoofddoekje dragen bijvoorbeeld.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:09 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Weet je een in het oog springend voorbeeld?
Nog nooit vernomen van hoofddoekjes die na ge'psst werden namelijk.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:14 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ze allen hun 'eigen' meisjes ook lastig, controleren ze en bedreigen ze als ze geen hoofddoekje dragen bijvoorbeeld.
Dat weet ik dus niet, misschien wel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:14 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus figuren zoals jij zaten er naast, en figuren zoals ik (die dit standpunt al lang hadden, ruim voordat het modieus werd) hadden gelijk?
Goede vraag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:07 schreef Flow3r het volgende:
Het zou heel star geweest zijn, zo zonder begrip voor andere culturen, maar misschien was het beter geweest?
Je hebt nooit vernomen dat meisjes met hoofddoek lastig gevallen worden. Ik stel dus dat dat klopt, dat ze slechts die meisjes lastig vallen die geen hoofddoek dragen en te verwesterd raken in hun ogen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:15 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]![]()
![]()
![]()
Knap hoor, het niet snappen.
En ons zelf, waar het nederlandse volk ook altijd moest buigen, zitten we nu vast in geknielde positie, zonder kans om nog op te staan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:19 schreef Flow3r het volgende:
Eigenlijk hebben we die meiden gruwelijk in de kou laten staan met onze tolerantie
Vind je dat trouwens niet een radicale ommekeer, tov dit "de politiek correcte bomen groeien immer tot aan de hemel!" jaren '90 argument wat je eerder mee kwam?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:15 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Dat weet ik dus niet, misschien wel.
Is nu moeilijk na te gaan, hoewel ik geneigd ben te geloven dat we ons misschien wat minder onderdanig hadden moeten opstellen en best wat vaker met de vuist op tafel hadden mogen slaan ja
Want blijkbaar gaat het niet vanzelf goed komen, en zullen wij oa. met onze vuist op tafel moeten slaan..?quote:[quote]Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het allemaal kletskoek![]()
Ik geloof er niks van dat Marokkaan zijn, islam, moslim , niet-westers, allochtoon etc er iets mee te maken heeft.
" Vroeger" hadden we zogenaamd last van Antillianen, Molukkers of Surinamers, vertel me eens wat er Marokkaans is aan die groepen![]()
Ik denk eerder dat het te maken heeft met behoren tot een minderheid, ook als zodanig gezien en behandeld worden, het sterk voelen binnen de eigen groep en tegen de rest enz...
Als je het gevoel hebt er niet bij te horen, ga je je vanzelf afzetten.
Met andere groepen is het ook goed gekomen, dus ik hou goede hoop
Maar krijgen die straatcrimineeltjes thuis te horen dat niet-moslims vuil zijn, krijgen ze te horen dat niet-marokkanen vuil zijn, of krijgen ze iets anders of juist niks te horen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:05 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ow, jij denkt van niet?
Dus kinderen die door kaalkopjes op worden gevoed, elke dag te horen krijgen dat niet blanken vuilnis zijn, wat, die houden daar warme gevoelens voor de gekleurde medemens aan over?
Volgens mij zijn de verschillen tussen de verschillende moslimgroepen toch best groot en zijn de verschillen met andere groepen niet Islamitische allochtonen daarnaast te klein om te kunnen stellen dat er een sterke samenhang is met de Islam.quote:[..]
Niet 1 op 1, maar wel bijna. Je weet dat alle moslims in NL grofweg oververtegenwoordigd zijn in de misdaadscijfers?
btw, Peunage stelde dat ze ook moslims, Marokkanen en Arabieren lastig vallen en dat klopt dus wel met wat ik zeg, zie die reportage Rauw; die meiden daar zijn ook moslims en Marokkanen en toch krijgen ze last van dat straatschorem.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:09 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Weet je een in het oog springend voorbeeld?
Nog nooit vernomen van hoofddoekjes die na ge'psst werden namelijk.
Precies. De balans is zoek.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
En ons zelf, waar het nederlandse volk ook altijd moest buigen, zitten we nu vast in geknielde positie, zonder kans om nog op te staan.
"Eigen volk eerst" is natuurlijk fout, maar "ander volk eerst" is minimaal even fout.
ja, ben ik het wel mee eensquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:21 schreef Murdera het volgende:
[..]
En ons zelf, waar het nederlandse volk ook altijd moest buigen, zitten we nu vast in geknielde positie, zonder kans om nog op te staan.
"Eigen volk eerst" is natuurlijk fout, maar "ander volk eerst" is minimaal even fout.
En werd ineens muisstil toen we ook om maar 1 voorbeeld vroegen...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef Flow3r het volgende:
[..]
btw, Peunage stelde dat ze ook moslims, Marokkanen en Arabieren lastig vallen en dat klopt dus wel met wat ik zeg, zie die reportage Rauw; die meiden daar zijn ook moslims en Marokkanen en toch krijgen ze last van dat straatschorem.
Niet helemaal want ik geloof nog steeds niet dat het geloof of afkomst er iets mee te maken heeft.quote:Vind je dat trouwens niet een radicale ommekeer, tov dit "de politiek correcte bomen groeien immer tot aan de hemel!" jaren '90 argument wat je eerder mee kwam?
Ik ben geen maroc, de exacte bewoording weet ik niet. Dat het niet louter positieve verhalen zijn, lijkt me genoegzaam bekend.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Maar krijgen die straatcrimineeltjes thuis te horen dat niet-moslims vuil zijn, krijgen ze te horen dat niet-marokkanen vuil zijn, of krijgen ze iets anders of juist niks te horen?
Dus ik heb gelijk, het komt niet vanzelf goed, we zullen op moeten houden met buigen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:27 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Niet helemaal want ik geloof nog steeds niet dat het geloof of afkomst er iets mee te maken heeft.
Ik geloof wel dat het onze eigen schuld is; als je buigt voor iemand moet je niet raar opkijken dat die persoon over je heen loopt.
Ik vind van wel ja.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Dus ik heb gelijk, het komt niet vanzelf goed, we zullen op moeten houden met buigen?
Duidelijk. Dank uquote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:30 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Ik vind van wel ja.
Het wordt tijd dat we gaan eisen dat bepaalde zaken hier niet gewenst zijn.
Maar hoe keren we het tij, dat is de belangrijkste vraag
Ook zoiets, want dit had ook zomaar met Noren kunnen gebeuren?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:27 schreef Flow3r het volgende:
Dus al waren het Noren geweest; als wij buigen voor de Noorse mentaliteit krijg je Noorse prinsjes die hier de dienst uit gaan maken
Goede vraag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef SeculasStatius het volgende:
Ook zoiets, want dit had ook zomaar met Noren kunnen gebeuren?
Ik ben bescheiden. Dat jij ruiterlijk the error of your ways toegeeft... deed politiek NL dat maar.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Maar je hebt geen antwoord op die belangrijke vraag?
Marokkanen hebben ook geen cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken hoor, ga er eens op vakantie en kom er zelf achter?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef SeculasStatius het volgende:
[..]
Ook zoiets, want dit had ook zomaar met Noren kunnen gebeuren?
Want die hebben ook een cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken?
Maar ik geef het nog 20 jaar, voor we die invloed allemaal durven te erkennen.
Kunnen mensen zoals jij tot die tijd ophouden aan ons verwante volkeren in de hoek te trappen omdat jij nog niet zover bent om het beestje bij de naam te noemen?
Want we weten allemaal dondersgoed dat dit met Noren nooit had gebeurt.
Juist 'em.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef Flow3r het volgende:
Ik denk om te beginnen die straatschoffies nou eens niet te behandelen vanuit de ' jullie zijn Marokkanen hoek' , maar ze te behandelen als ieder ander hier in Nederland.
Het zijn immers ook Nederlanders, hier geboren en getogen en dus horen ze er bij.
Door steeds de nadruk te leggen op het ' Marokkaan zijn' maak je ze speciaal, specialer dan ze eigenlijk zijn want in de kern zijn het dus ook maar gewone boerenlullen en dat willen ze nou net niet weten![]()
Ze willen zich apart voelen, ze willen bij die aparte groep horen.
Wat nu als die groep niet meer apart behandeld wordt maar ze gewoon mee moeten draaien met de rest?
Ik denk dat we dan al veel gewonnen hebben.
Dus het had met elk volk kunnen gebeuren?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Marokkanen hebben ook geen cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken hoor, ga er eens op vakantie en kom er zelf achter?
Het zijn die klotejochies die hier in Nederland een eigen cultuurtje hebben ontwikkeld en dat zou zeker ook wel kunnen gebeuren met Noren ja, ben ik van overtuigd.
Ja, andersgelovigen negatief bejegenen is niet slim voor je toeristische industrie.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 19:39 schreef Flow3r het volgende:
[..]
Marokkanen hebben ook geen cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken hoor, ga er eens op vakantie en kom er zelf achter?
quote:Het zijn die klotejochies die hier in Nederland een eigen cultuurtje hebben ontwikkeld en dat zou zeker ook wel kunnen gebeuren met Noren ja, ben ik van overtuigd.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |