abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:15:52 #176
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121201667
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:14 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dus figuren zoals jij zaten er naast, en figuren zoals ik (die dit standpunt al lang hadden, ruim voordat het modieus werd) hadden gelijk? :)
Dat weet ik dus niet, misschien wel.
Is nu moeilijk na te gaan, hoewel ik geneigd ben te geloven dat we ons misschien wat minder onderdanig hadden moeten opstellen en best wat vaker met de vuist op tafel hadden mogen slaan ja
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:17:13 #177
89730 Drugshond
De Euro. Mislukt vanaf dag 1.
pi_121201730
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:07 schreef Flow3r het volgende:
Het zou heel star geweest zijn, zo zonder begrip voor andere culturen, maar misschien was het beter geweest?
Goede vraag.
Ik denk dat we dan een stuk minder mensen met andere geloven in nederland hadden, mensen zouden dan hun vrouw en kinderen niet zo snel over laten komen, geen gezinnen stichten, en de genen die dat wel zouden doen zouden al volledig vernederlandsd zijn.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:19:36 #179
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121201814
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:15 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

:') :D _O-

Knap hoor, het niet snappen.
Je hebt nooit vernomen dat meisjes met hoofddoek lastig gevallen worden. Ik stel dus dat dat klopt, dat ze slechts die meisjes lastig vallen die geen hoofddoek dragen en te verwesterd raken in hun ogen.
Waarmee ik dus denk dat dat komt omdat ' wij' in het verleden teveel aandacht en respect hebben gehad voor die andere cultuur, nu geloven die jochies zelf ook dat ze speciaal zijn en dat iedereen maar voor ze moeten buigen.
Eigenlijk hebben we die meiden gruwelijk in de kou laten staan met onze tolerantie :{
pi_121201897
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:19 schreef Flow3r het volgende:

Eigenlijk hebben we die meiden gruwelijk in de kou laten staan met onze tolerantie :{
En ons zelf, waar het nederlandse volk ook altijd moest buigen, zitten we nu vast in geknielde positie, zonder kans om nog op te staan.

"Eigen volk eerst" is natuurlijk fout, maar "ander volk eerst" is minimaal even fout.
pi_121201977
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:15 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Dat weet ik dus niet, misschien wel.
Is nu moeilijk na te gaan, hoewel ik geneigd ben te geloven dat we ons misschien wat minder onderdanig hadden moeten opstellen en best wat vaker met de vuist op tafel hadden mogen slaan ja
Vind je dat trouwens niet een radicale ommekeer, tov dit "de politiek correcte bomen groeien immer tot aan de hemel!" jaren '90 argument wat je eerder mee kwam? :')

quote:
[quote]2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef Flow3r het volgende:
Ik vind het allemaal kletskoek :')

Ik geloof er niks van dat Marokkaan zijn, islam, moslim , niet-westers, allochtoon etc er iets mee te maken heeft.

" Vroeger" hadden we zogenaamd last van Antillianen, Molukkers of Surinamers, vertel me eens wat er Marokkaans is aan die groepen :?

Ik denk eerder dat het te maken heeft met behoren tot een minderheid, ook als zodanig gezien en behandeld worden, het sterk voelen binnen de eigen groep en tegen de rest enz...

Als je het gevoel hebt er niet bij te horen, ga je je vanzelf afzetten.

Met andere groepen is het ook goed gekomen, dus ik hou goede hoop :Y
Want blijkbaar gaat het niet vanzelf goed komen, en zullen wij oa. met onze vuist op tafel moeten slaan..? :)
Seculier-Fundamentalistisch
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:24:24 #182
13042 KreKkeR
Waddap homie
pi_121202024
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:05 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Ow, jij denkt van niet?

Dus kinderen die door kaalkopjes op worden gevoed, elke dag te horen krijgen dat niet blanken vuilnis zijn, wat, die houden daar warme gevoelens voor de gekleurde medemens aan over? :')
Maar krijgen die straatcrimineeltjes thuis te horen dat niet-moslims vuil zijn, krijgen ze te horen dat niet-marokkanen vuil zijn, of krijgen ze iets anders of juist niks te horen?

quote:
[..]

Niet 1 op 1, maar wel bijna. Je weet dat alle moslims in NL grofweg oververtegenwoordigd zijn in de misdaadscijfers?
Volgens mij zijn de verschillen tussen de verschillende moslimgroepen toch best groot en zijn de verschillen met andere groepen niet Islamitische allochtonen daarnaast te klein om te kunnen stellen dat er een sterke samenhang is met de Islam.

Maar goed, ik moet er even vandoor.
Krekker is de bom!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:24:41 #183
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121202038
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:09 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Weet je een in het oog springend voorbeeld?

Nog nooit vernomen van hoofddoekjes die na ge'psst werden namelijk.
btw, Peunage stelde dat ze ook moslims, Marokkanen en Arabieren lastig vallen en dat klopt dus wel met wat ik zeg, zie die reportage Rauw; die meiden daar zijn ook moslims en Marokkanen en toch krijgen ze last van dat straatschorem.
  Moderator zaterdag 5 januari 2013 @ 19:25:11 #184
249559 crew  Lavenderr
pi_121202065
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:21 schreef Murdera het volgende:

[..]

En ons zelf, waar het nederlandse volk ook altijd moest buigen, zitten we nu vast in geknielde positie, zonder kans om nog op te staan.

"Eigen volk eerst" is natuurlijk fout, maar "ander volk eerst" is minimaal even fout.
Precies. De balans is zoek.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:25:14 #185
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121202066
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:21 schreef Murdera het volgende:

[..]

ja, ben ik het wel mee eens :Y
pi_121202132
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef Flow3r het volgende:

[..]

btw, Peunage stelde dat ze ook moslims, Marokkanen en Arabieren lastig vallen en dat klopt dus wel met wat ik zeg, zie die reportage Rauw; die meiden daar zijn ook moslims en Marokkanen en toch krijgen ze last van dat straatschorem.
En werd ineens muisstil toen we ook om maar 1 voorbeeld vroegen... :)

En je snapt het wederom niet als je het reduceert tot alleen marokkaan ja/nee. Want dat filmpje gaat overduidelijk over zich niet aan de norm conformerende marokkanen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:27:51 #187
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121202183
quote:
Vind je dat trouwens niet een radicale ommekeer, tov dit "de politiek correcte bomen groeien immer tot aan de hemel!" jaren '90 argument wat je eerder mee kwam? :')
Niet helemaal want ik geloof nog steeds niet dat het geloof of afkomst er iets mee te maken heeft.
Ik geloof wel dat het onze eigen schuld is; als je buigt voor iemand moet je niet raar opkijken dat die persoon over je heen loopt.

Dus al waren het Noren geweest; als wij buigen voor de Noorse mentaliteit krijg je Noorse prinsjes die hier de dienst uit gaan maken
pi_121202192
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:24 schreef KreKkeR het volgende:

[..]

Maar krijgen die straatcrimineeltjes thuis te horen dat niet-moslims vuil zijn, krijgen ze te horen dat niet-marokkanen vuil zijn, of krijgen ze iets anders of juist niks te horen?
Ik ben geen maroc, de exacte bewoording weet ik niet. Dat het niet louter positieve verhalen zijn, lijkt me genoegzaam bekend.
pi_121202252
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:27 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Niet helemaal want ik geloof nog steeds niet dat het geloof of afkomst er iets mee te maken heeft.
Ik geloof wel dat het onze eigen schuld is; als je buigt voor iemand moet je niet raar opkijken dat die persoon over je heen loopt.
Dus ik heb gelijk, het komt niet vanzelf goed, we zullen op moeten houden met buigen? :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:30:17 #190
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121202304
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:29 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Dus ik heb gelijk, het komt niet vanzelf goed, we zullen op moeten houden met buigen? :)
Ik vind van wel ja.
Het wordt tijd dat we gaan eisen dat bepaalde zaken hier niet gewenst zijn.

Maar hoe keren we het tij, dat is de belangrijkste vraag
pi_121202455
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:30 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ik vind van wel ja.
Het wordt tijd dat we gaan eisen dat bepaalde zaken hier niet gewenst zijn.

Maar hoe keren we het tij, dat is de belangrijkste vraag
Duidelijk. Dank u :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:37:00 #192
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121202597
Ik denk om te beginnen die straatschoffies nou eens niet te behandelen vanuit de ' jullie zijn Marokkanen hoek' , maar ze te behandelen als ieder ander hier in Nederland.

Het zijn immers ook Nederlanders, hier geboren en getogen en dus horen ze er bij.
Door steeds de nadruk te leggen op het ' Marokkaan zijn' maak je ze speciaal, specialer dan ze eigenlijk zijn want in de kern zijn het dus ook maar gewone boerenlullen en dat willen ze nou net niet weten :P
Ze willen zich apart voelen, ze willen bij die aparte groep horen.
Wat nu als die groep niet meer apart behandeld wordt maar ze gewoon mee moeten draaien met de rest?

Ik denk dat we dan al veel gewonnen hebben.
pi_121202612
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:27 schreef Flow3r het volgende:

Dus al waren het Noren geweest; als wij buigen voor de Noorse mentaliteit krijg je Noorse prinsjes die hier de dienst uit gaan maken
Ook zoiets, want dit had ook zomaar met Noren kunnen gebeuren?

Want die hebben ook een cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken?

Maar ik geef het nog 20 jaar, voor we die invloed allemaal durven te erkennen.

Kunnen mensen zoals jij tot die tijd ophouden aan ons verwante volkeren in de hoek te trappen omdat jij nog niet zover bent om het beestje bij de naam te noemen? ;)

Want we weten allemaal dondersgoed dat dit met Noren nooit had gebeurt.

:)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:37:24 #194
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121202619
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:33 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Duidelijk. Dank u :)
Maar je hebt geen antwoord op die belangrijke vraag? :P
pi_121202679
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef SeculasStatius het volgende:
Goede vraag.
Hoe zou het zijn gegaan met een volk dat we exact hetzelfde bejegenden, maar die niet de racisme kaart speelden?

Of zijn dat de aziaten, waar je echt noooit iets negatiefs over hoort?
pi_121202701
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Maar je hebt geen antwoord op die belangrijke vraag? :P
Ik ben bescheiden. Dat jij ruiterlijk the error of your ways toegeeft... deed politiek NL dat maar.

Maar ik ben benieuwd, vertel :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 19:39:37 #197
255257 Flow3r
Forever in my life O(+>
pi_121202721
quote:
11s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef SeculasStatius het volgende:

[..]

Want die hebben ook een cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken?

Maar ik geef het nog 20 jaar, voor we die invloed allemaal durven te erkennen.

Kunnen mensen zoals jij tot die tijd ophouden aan ons verwante volkeren in de hoek te trappen omdat jij nog niet zover bent om het beestje bij de naam te noemen? ;)

Want we weten allemaal dondersgoed dat dit met Noren nooit had gebeurt.

:)
Marokkanen hebben ook geen cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken hoor, ga er eens op vakantie en kom er zelf achter?
Het zijn die klotejochies die hier in Nederland een eigen cultuurtje hebben ontwikkeld en dat zou zeker ook wel kunnen gebeuren met Noren ja, ben ik van overtuigd.
pi_121202827
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:37 schreef Flow3r het volgende:
Ik denk om te beginnen die straatschoffies nou eens niet te behandelen vanuit de ' jullie zijn Marokkanen hoek' , maar ze te behandelen als ieder ander hier in Nederland.

Het zijn immers ook Nederlanders, hier geboren en getogen en dus horen ze er bij.
Door steeds de nadruk te leggen op het ' Marokkaan zijn' maak je ze speciaal, specialer dan ze eigenlijk zijn want in de kern zijn het dus ook maar gewone boerenlullen en dat willen ze nou net niet weten :P
Ze willen zich apart voelen, ze willen bij die aparte groep horen.
Wat nu als die groep niet meer apart behandeld wordt maar ze gewoon mee moeten draaien met de rest?

Ik denk dat we dan al veel gewonnen hebben.
Juist 'em. _O_
pi_121202872
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:39 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Marokkanen hebben ook geen cultuur die anderen voor rotte vis uitmaken hoor, ga er eens op vakantie en kom er zelf achter?
Het zijn die klotejochies die hier in Nederland een eigen cultuurtje hebben ontwikkeld en dat zou zeker ook wel kunnen gebeuren met Noren ja, ben ik van overtuigd.
Dus het had met elk volk kunnen gebeuren?
pi_121202873
quote:
2s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 19:39 schreef Flow3r het volgende:

[..]

Ja, andersgelovigen negatief bejegenen is niet slim voor je toeristische industrie.

Ik refereerde aan het superioriteitsdenken wat inherent is aan die religie.

quote:
:D

Ze hadden vanzelf eenzelfde soort vrouwonvriendelijkheid ontwikkeld en vrouwen na gaan psssst'en. Zomaar.

Op dit punt verliest jou ratio het weer van je politiek correcte indoctrinatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')