abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_121177013
Ik post dit in een eigen topic omdat ik geen idee heb waar het exact thuishoort.

Mensen die me kennen zullen weten dat ik altijd op zoek ben geweest naar een vriendinnetje.

Iets meer dan een jaar geleden leerde ik via internet een meisje kennen. We raakten in gesprek over mijn problemen, ze luisterde naar me, ik begon haar te vertrouwen. Als snel groeide dat uit tot veel meer. We zagen elkaar af en toe, waren superveel met elkaar aan het kletsen op whatsapp. We spraken ook over leuke dingen.

Na een tijdje begonnen we soms te flirten en voordat ik het wist leidde dat ineens tot een zoen. Het leek er even een maandje of 2 op dat het echt serieus zou worden, maar ineens was het weer over. Zo lang het duurde was het prachtig; het verliefd op elkaar zijn, elkaars blije verliefde gezicht zien. Maar het heeft helaas niet zo lang mogen duren.

Ze had besloten dat het niet ging werken en ik was blij dat we in elk geval redelijk goed uit elkaar gingen. We konden in elk geval vrienden blijven.

Het whatsapp-contact bleef heel intensief en we hebben elkaar ook nog gezien. Ik ben blij dat we vrienden kunnen zijn en dat contact maakt mijn vrij lege leventje veel leuker dan het was.

Op een gegeven moment werd ze verliefd op een andere jongen, zo'n 2 maanden geleden ontstond daar een relatie uit. Sindsdien heeft ze nauwelijks tijd en aandacht meer voor mij en als we praten gaat het over hem.

Aan de ene kant ben ik oprecht blij voor haar. Ik wil graag dat ze blij en gelukkig is en hij maakt haar overduidelijk heel erg gelukkig.

De andere kant is dat ik toch wel jaloers ben. Wat verliefdheid betreft ben ik wel over haar heen, ik heb sinds een tijdje ook een oogje op een ander meisje, maar gevoelsmatig voel ik me toch jaloers.

Ik wil echt blij zijn en ben ook oprecht blij dat zij gelukkig is, maar waar laat het mij? Ik ben duidelijk overbodig. Mijn leven is een stuk leger en ik mis het contact.

Ik vergelijk mezelf steeds met hem als ik dingen van haar hoor. Ik denk steeds "dat wat hij nu doet had ik haar niet kunnen bieden". Wat dat betreft ben ik ook wel blij dat ze voor iemand anders gevallen is, want ik had haar zoveel wat ze nu krijgt niet kunnen geven. Ik maak me zorgen dat ik dat bij een ander meisje ook niet ga kunnen.

Elk jaar haat ik valentijnsdag, mijn verjaardag, kerst en oud&nieuw. Ik voel me dan eenzaam, verlang naar een vriendinnetje. Als het goed was gegaan, was dit mijn eerste kerst met een vriendin geweest, mijn eerste oud&nieuw met een vriendin en straks de eerste valentijnsdag en verjaardag met vriendin. Ik vraag me steeds af 'wat als?' en als ze vertelt over hoe ze die dagen heeft doorgebracht met hem geeft me dat het gevoel dat ik dat had willen hebben en dat die momenten me nu ontnomen zijn. Het jaar had zo perfect kunnen eindigen en 2013 had zo perfect kunnen beginnen en dat is niet gebeurd.

Het voelt voor mij alsof 2012 een enorme achtbaan is geweest. Ik had niets en was ongelukkig, toen had ik een vriend, ik werd vreselijk verliefd, ze wees me aanvankelijk af, ik was verdrietig, ze werd uiteindelijk toch ook verliefd, het werd toch wat, ze was heel even mijn vriendinnetje, het ging weer stuk, ik was verdrietig, we bleven vrienden, ze kreeg een vriendje en nu ben ik veel van wat ik had weer kwijt. We zijn nog wel vriendin, maar ze heeft niet eens meer de aandacht voor me die ze in het begin had en ze heeft het druk. Het voelt voor mij alsof ik in een jaar tijd alles kreeg waar ik altijd van droomde en het toen weer allemaal van me afgepakt werd.

Nu weet ik hoe een leven met hele hechte vriendschap voelt, hoe veel aandacht voelt, hoe liefde voelt, hoe knuffels voelen en nu ben ik het weer kwijt.

Ik heb niet echt een vraag, maar ik wilde dit vooral even van me afschrijven. Ik kan dit nergens kwijt, zij heeft het druk en verder heb ik niet echt iemand waarmee ik over dit soort dingen praat. Ik hoop denk ik dat mensen het herkennen en tips zijn natuurlijk wel altijd welkom.

Ik hoop dat 2013 een beter jaar voor me wordt, maar mijn hoop heeft een flinke knak gehad.
pi_121177101
Friendzone :P geen aandacht aan besteden en zorgen dat je zelf n relatie krijgt, hier veel tijd instoppen is echt nutteloos.
pi_121177105
Het is bot wat ik zeg maar de harde waarheid: Get over it. Als men al sowieso besluit om minder contact met je te gaan maken of helemaal niet, heeft dat een reden. Moet je jezelf ook niet gaan dwingen om de contact te blijven onderhouden als het telkens op niets uitloopt, het komt immers van de andere kant ;).
pi_121177245
Ze kunt blijkbaar niet omgaan met contact houden met haar, probeer meer met andere mensen dan zij contact te zoeken.
pi_121177284
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:10 schreef Bouke-p het volgende:
Friendzone :P geen aandacht aan besteden en zorgen dat je zelf n relatie krijgt, hier veel tijd instoppen is echt nutteloos.
Die friendzone is het probleem niet, het probleem is dat ik nu zelfs mijn friendzone-positie ben verloren :') :')
pi_121177492
Je geluk laten afhangen van het hebben van een relatie :')
5 Ferrari's op videoband!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:20:28 #7
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121177508
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:08 schreef benzin het volgende:
Ik kan dit nergens kwijt en verder heb ik niet echt iemand waarmee ik over dit soort dingen praat.
Niet alles af laten hangen van een vriendin maar zorgen dat je leven ook invulling heeft zonder een meid. Je leegte invullen met zaken zodat niet alles afhangt van het krijgen van een vriendin.

Niet overal klagen en zielig doen. Ballen kweken en mannelijkheid en niet over je heen laten lopen.

En dat stuk van de quote is je eigen keus of gelul. Vaak genoeg aangegeven dat je erover kan praten via dm maar je wil het niet blijkbaar. Maar dan ook niet daarover nog klagen nu.
we dan
pi_121177651
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Dit inderdaad. Ga dan eerder vrienden zoeken, daar heb je veel meer aan.
I just had to get that stress off my chest like breast reduction.
pi_121177705
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef Hiergaanwedan het volgende:

[..]

Niet alles af laten hangen van een vriendin maar zorgen dat je leven ook invulling heeft zonder een meid. Je leegte invullen met zaken zodat niet alles afhangt van het krijgen van een vriendin.

Niet overal klagen en zielig doen. Ballen kweken en mannelijkheid en niet over je heen laten lopen.
Het leven had even invulling, zelfs toen ze mijn vriendin nog niet en niet meer was. Maar nu verlies ik dat.

quote:
En dat stuk van de quote is je eigen keus of gelul. Vaak genoeg aangegeven dat je erover kan praten via dm maar je wil het niet blijkbaar. Maar dan ook niet daarover nog klagen nu.
Ik zou normaal gesproken met haar over zoiets praten.
pi_121177751
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:24 schreef benzin het volgende:

[..]

Het leven had even invulling, zelfs toen ze mijn vriendin nog niet en niet meer was. Maar nu verlies ik dat.

[..]

Ze is niet de enige bestaande persoon ter wereld he. Spreid je kansen en leer meer mensen kennen bij wie je terecht kunt, dan voel je je niet meteen verlaten als één iemand je laat vallen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 00:26:24 #11
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121177791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:24 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Ja invulling om haar ja. Niet omdat je ook maar ene drol te doen hebt verder zoals andere mensen (waar je zelf controle over hebt). Je kiest er zelf voor op den duur om je klote te voelen hoor telkens.

En ja dat heb ik door. Mag ook. Maar ja, zie hoever je dat heeft geholpen.
we dan
pi_121178353
Heb je geen school of werk TS? En wat doe je in het weekend? Zitten treuren?

Je mist niet zo zeer dat meisje, maar gewoon een iemand waarmee je de godsgruwelijke dag kan whatsappen, tot het stalkerige toe mischien? Ging het daarom uit?
5 Ferrari's op videoband!
pi_121178424
Je weet dat de helft van de populatie vrouw is? Kom op man heb een beetje respect voor jezelf en laat haar gaan en zoek iemand anders.
pi_121178482
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:38 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Heb je geen school of werk TS? En wat doe je in het weekend? Zitten treuren?

Je mist niet zo zeer dat meisje, maar gewoon een iemand waarmee je de godsgruwelijke dag kan whatsappen, tot het stalkerige toe mischien? Ging het daarom uit?
Ik werk, maar over het algemeen krijg ik op kantoor geen knuffels en lieve gesprekken he?

Ik mis specifiek dat meisje, maar ik mis inderdaad ook "iemand waarmee ik de godsgruwelijke dag kan whatsappen". Maar dat is niet de reden van de breuk, want zoals ik in mijn op schreef, daarna hebben we nog maanden intensief contact gehad as always. En dat was niet alleen van mij uit.
pi_121178688
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:41 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik werk, maar over het algemeen krijg ik op kantoor geen knuffels en lieve gesprekken he?

Ik mis specifiek dat meisje, maar ik mis inderdaad ook "iemand waarmee ik de godsgruwelijke dag kan whatsappen". Maar dat is niet de reden van de breuk, want zoals ik in mijn op schreef, daarna hebben we nog maanden intensief contact gehad as always. En dat was niet alleen van mij uit.
Dude kom op man, dat wijf wil je niet op die manier. Je denkt toch niet dat ze met jou wil whatsappen ( :') ) als ze een vriend heeft. Je denkt dat je specifiek haar mist, maar je mist gewoon een chick. Als je een nieuw iemand vindt ben je haar zo vergeten, dus leg je prioriteiten daar.

Trouwens, waarom denk je dat ze met jou altijd over hem wil praten. Ze probeert je duidelijk te maken dat haar gedachten bij hem zijn en niet bij jou. Kaboem
pi_121178867
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:46 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Dude kom op man, dat wijf wil je niet op die manier. Je denkt toch niet dat ze met jou wil whatsappen ( :') ) als ze een vriend heeft. Je denkt dat je specifiek haar mist, maar je mist gewoon een chick. Als je een nieuw iemand vindt ben je haar zo vergeten, dus leg je prioriteiten daar.

Trouwens, waarom denk je dat ze met jou altijd over hem wil praten. Ze probeert je duidelijk te maken dat haar gedachten bij hem zijn en niet bij jou. Kaboem
Want het is onmogelijk voor een meisje om vrienden te hebben terwijl ze een vriend heeft?
pi_121178888
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:50 schreef benzin het volgende:

[..]

Want het is onmogelijk voor een meisje om vrienden te hebben terwijl ze een vriend heeft?
Wel op de manier die jij voor hebt.
pi_121178920
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:50 schreef benzin het volgende:

[..]

nee maar hele dag whatsappen is dan wel weer een brug te ver
pi_121178981
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:51 schreef Zucht93 het volgende:

[..]

nee maar hele dag whatsappen is dan wel weer een brug te ver
Hoeft ook niet per se, maar soms dagen helemaal niets meer laten horen en nooit meer echt aandacht voor mij hebben vind ik te ver gaan.
pi_121179083
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:53 schreef benzin het volgende:

[..]

Hoeft ook niet per se, maar soms dagen helemaal niets meer laten horen en nooit meer echt aandacht voor mij hebben vind ik te ver gaan.
boeiend ik laat ook wel eens dagen niks van me horen naar vrienden toe; ligt aan de vriendschap zelf denk k
pi_121179096
quote:

[..]

Zelfs als ze je vriendin nog zou zijn zou een dag of twee niet whatsappen nog niet zo raar of erg zijn :P
pi_121179126
quote:

[..]

Dus je zoent een meisje bent 2 maandjes met haar samen, ze maakt het uit, krijgt een nieuwe vriend en het contact tussen jullie verwaterd.... Vind je dat echt zo vreemd??
pi_121179342
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:56 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Dus je zoent een meisje bent 2 maandjes met haar samen, ze maakt het uit, krijgt een nieuwe vriend en het contact tussen jullie verwaterd.... Vind je dat echt zo vreemd??
Ja. Voor en na die 2 maandjes zijn we bijna het hele jaar vrienden geweest met intensief contact. De verandering van intensief naar praktisch niets is waar ik me zorgen om maak.

En ja, dat vind ik vreemd.
pi_121179594
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:01 schreef benzin het volgende:

[..]

Ja. Voor en na die 2 maandjes zijn we bijna het hele jaar vrienden geweest met intensief contact. De verandering van intensief naar praktisch niets is waar ik me zorgen om maak.

En ja, dat vind ik vreemd.
Ik zal je iets vertellen, heel serieus: vrouwen zijn veel minder aanhankelijk dan mannen. Voor een vrouw is het echt niet zo moeilijk om een contact met een man te verbreken dan andersom. Dat meisje waar je nu over praat wil verder met haar leven en jij past daar niet bij... Ze heeft het niet voor niets met je uitgemaakt want ze ziet geen toekomst met jou. Ja ze zegt wel dat ze vrienden wilde blijven, maar je merkt nu wel dat ze daar niet echt heel veel van meende.
Voor een man is het vaak veel moeilijker om zoiets los te laten. Een klein voorbeeldje: mannen die hun vrouw vermoorden doen dat ALTIJD omdat ze het niet kunnen hebben dat ze hun vrouw verliezen. Vrouwen vermoorden hun man juist altijd om echt van hem af te zijn, Dit is een heel extreem voorbeeld, maar ik hoop dat je hiermee begrijpt wat ik bedoel.

Vraag die je jezelf moet stellen is, ga ik nu hier nog energie in steken of ga ik op zoek naar iemand die mn aanwezigheid wel waardeert...
pi_121179758
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:07 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Ik zal je iets vertellen, heel serieus: vrouwen zijn veel minder aanhankelijk dan mannen. Voor een vrouw is het echt niet zo moeilijk om een contact met een man te verbreken dan andersom.
Waarom?

quote:
Vraag die je jezelf moet stellen is, ga ik nu hier nog energie in steken of ga ik op zoek naar iemand die mn aanwezigheid wel waardeert...
Ik moet er energie insteken. Ze is het eerste meisje waar ik zoveel vertrouwen in had, waarmee ik alles kon delen, een van de enige meisjes op de planeet die iets om me geeft. Ik ga zoiets misschien nooit meer vinden.
pi_121179906
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:11 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom?

[..]

Ik moet er energie insteken. Ze is het eerste meisje waar ik zoveel vertrouwen in had, waarmee ik alles kon delen, een van de enige meisjes op de planeet die iets om me geeft. Ik ga zoiets misschien nooit meer vinden.
Waarom?? Ja weet ik veel, maar dat is echt zo EN JE MERKT DAT NU TOCH OOK. Ze zegt dat ze vrienden wil blijven, maar zodra ze iemand anders heeft laat ze je keihard vallen.

En gast je gaat dat echt wel weer vinden, doe alsjeblieft niet zo dramatisch. Hoeveel mensen zijn getrouwd met het 1e meisje waar ze mee samen waren?? Bijna niemand... Je moet daar alleen wel ween beetje energie in steken, dus ga erop uit en zorg dat je dat weer vindt. Nogmaals, de helft van de populatie is vrouw.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 01:20:35 #27
166093 nattermann
Waereldsjtad Gelaen
pi_121180105
Ze heeft een vriend. Jij staat op plek 2 (of misschien wel 3/4/5 etc.). Leer er maar mee leven.
Tics van je petten.
pi_121180753
Tja, je hebt sowieso je kans gehad en dat is op niks uitgelopen. Je bent inderdaad in een post-relatie friendzone belandt. :P Je kunt het haar uiteraard niet kwalijk nemen dat ze uiteindelijk op iemand anders is gevallen.

Bekijk de situatie ook eens vanuit een ander perspectief, met name dat van de betreffende meid en haar nieuwe vlam. Hoe zou jij het vinden als jouw partner nog excessief contact heeft met iemand van het andere geslacht, waarmee zij nota bene iets van een verleden / verliefdheid heeft gehad?
pi_121182557
Dit ligt echt niet alleen aan friendzone of het feit dat jij romantisch geinteresseerd in haar was. Toen ik de topic titel las, dacht ik dat de TS een vrouw zou zijn.

Hoe vaak gebeurt het niet dat twee mensen beste vrienden of vriendinnen zijn, maar dan veel minder contact hebben wanneer 1 een vriend/vriendin krijgen? Daarom zeggen jonge gasten wanneer ze vrijgezel zijn soms 'bros vs hos', hoewel dat vaak als sneeuw voor de zon verdwijnt zodra ze hoteldebotel van een meid raken.
pi_121185297
Vraagje: heb je in die 2 maanden veel seks met haar gehad?

Daarnaast: verplaats je eens in haar nieuwe vriend. Persoonlijk vind ik het ook niet relaxed als een meisje waar ik iets mee heb contact gaat onderhouden met haar ex. Zo zullen zij en hij dat ook ervaren, waardoor ze er misschien ook voor kiest om het contact af te zwakken.
pi_121185421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:19 schreef Sjacq het volgende:

verplaats je eens in haar nieuwe vriend. Persoonlijk vind ik het ook niet relaxed als een meisje waar ik iets mee heb contact gaat onderhouden met haar ex. Zo zullen zij en hij dat ook ervaren, waardoor ze er misschien ook voor kiest om het contact af te zwakken.
Het was dus beter voor mij geweest als we alleen maar vrienden waren geweest en gebleven?
pi_121185622
ik denk dat je niet steeds moet denken in..als dit.. of als dat..
zo is het nou eenmaal niet gegaan! accepteer de situatie zoals die nu is.

je zegt dat je al een oogje hebt op iemand anders..steek je energie lekker daar in.
gevoelsmatig trek je het niet eens om vrienden te blijven met haar, dat merk je nu toch?
jij verlangt van haar dingen die ze je niet kan en wilt bieden, pijnig jezelf dan niet zo!
ga verder met je leven en laat haar even met rust.. hoe kan je haar vergeten als je nog continue contact met haar wil houden?
uit het oog..uit het hart!! sterkte!!
pi_121185632
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 01:11 schreef benzin het volgende:

[..]

Jij zit veel ingewikkelder in elkaar dan op een forum toe door te dringen is. je hebt overduidelijk issues. Alles wat men redelijk gezegd kan hebben om jou iets in te laten zien is al gezegd. aan de vragen die je stelt en je reactie terug kan een ieder zien dat je echt problemen hebt met hechting, eenzaamheid en sociale vaardigheden. Bespreek dit met je huisarts.

Ik wil niet lullig zijn maar ik tussen de oren is er momenteel iets scheef bij jou maar het is op te lossen. GA NAAR JE HUISARTS. SCHRIJF JE IN BIJ EEN VERENIGING,MAAK KENNISSEN/VRIENDEN. GA NAAR BUITEN. GA LEVEN!!!!!
pi_121185633
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:31 schreef benzin het volgende:

[..]

Het was dus beter voor mij geweest als we alleen maar vrienden waren geweest en gebleven?
Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat je de gevoelens toch wel voor haar had gekregen, vroeg of laat. Nu heb je het tenminste nog 2 maanden heel leuk gehad en zijn je gevoelens door haar beantwoord...
pi_121185652
Keihard gefriendzoned, zo voelt dat.
pi_121185694
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:48 schreef Sjacq het volgende:

[..]

Nee, dat denk ik niet. Ik denk dat je de gevoelens toch wel voor haar had gekregen, vroeg of laat. Nu heb je het tenminste nog 2 maanden heel leuk gehad en zijn je gevoelens door haar beantwoord...
Op de korte termijn heb ik nu een leuke ervaring gehad ja, maar op de lange termijn ben ik daardoor de vriendschap verloren.
pi_121185725
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef benzin het volgende:

[..]

Op de korte termijn heb ik nu een leuke ervaring gehad ja, maar op de lange termijn ben ik daardoor de vriendschap verloren.
je had je ook kut gevoeld met alleen de vriendschap, omdat je had gezeten met andere gevoelens...
pi_121185735
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:52 schreef benzin het volgende:

[..]

Vriendschap is overrated.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 10:57:36 #39
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121185738
Als je hele leven leeg wordt omdat één, blijkbaar niet zo goede vriendin geen tijd meer voor je heeft, wordt het tijd om je sociale netwerk te vergroten.

Verleg je focus van haar naar anderen. Als zij je laat vallen omdat ze een vriendje heeft, is ze geen goede vriendin en is dat vertrouwen waar je over sprak best een beetje misplaatst. Hard gezegd: ze is het niet waard om achterna te lopen.
♥ || Baby catcher in training || ♥
pi_121185770
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:56 schreef Sjacq het volgende:

[..]

je had je ook kut gevoeld met alleen de vriendschap, omdat je had gezeten met andere gevoelens...
Dat is waar, maar achteraf gezien was dat beter. Ik vind het gemis van de vriendschap erger dan dat ik dat gemist zou hebben.
pi_121186058
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:57 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Vriendschap is overrated.
Het is belangrijk om iemand te hebben om mee te praten, om mee samen te zijn waarvan je ook gewoon weet dat diegene er is.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:57 schreef Yuki het volgende:
Als je hele leven leeg wordt omdat één, blijkbaar niet zo goede vriendin geen tijd meer voor je heeft, wordt het tijd om je sociale netwerk te vergroten.

Verleg je focus van haar naar anderen. Als zij je laat vallen omdat ze een vriendje heeft, is ze geen goede vriendin en is dat vertrouwen waar je over sprak best een beetje misplaatst. Hard gezegd: ze is het niet waard om achterna te lopen.
Leeg is een groot woord, maar werk is maar werk. Ik voelde me beter en gelukkiger toen ik het nog had.

Het is moeilijk om een goede vriend te vinden en dat gaat minimaal weer maanden tot jaren duren.

Ik wil vooral ook gewoon begrijpen wat er verkeerd gaat denk ik.

Ze laat me niet echt helemaal vallen, maar wat ik nodig heb, daar heet ze gewoon geen ruimte/tijd voor en dat neem ik haar ook niet echt kwalijk. Als zij gelukkig is, is er ten minste iemand gelukkig.
pi_121186166
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:47 schreef Blim het volgende:
ik denk dat je niet steeds moet denken in..als dit.. of als dat..
zo is het nou eenmaal niet gegaan! accepteer de situatie zoals die nu is.
Hoe kan ik nou iets accepteren dat ik nooit zo had gewild? Accepteren is schijnbaar een soort toverwoord; als er iets mis is, dan moet je maar net doen alsof het niet bestaat.

quote:
je zegt dat je al een oogje hebt op iemand anders..steek je energie lekker daar in.
gevoelsmatig trek je het niet eens om vrienden te blijven met haar, dat merk je nu toch?
jij verlangt van haar dingen die ze je niet kan en wilt bieden, pijnig jezelf dan niet zo!
ga verder met je leven en laat haar even met rust.. hoe kan je haar vergeten als je nog continue contact met haar wil houden?
uit het oog..uit het hart!! sterkte!!
Nja, dat meisje waar ik een oogje op heb gaat hem toch niet worden. Ik ben niet echt een ladies man.

Ik trek het gevoelsmatig niet goed, maar het is belangrijk voor me. Ik vertrouw haar, ik geef om haar en ik mis de aandacht. Ik wil sowieso gewoon al contact houden om de eerste twee redenen, maar de laatste reden lijkt ze me niet meer te kunnen bieden.

Het is niet makkelijk om iemand te vinden die die rol gaat overnemen, zeker niet op korte termijn.
pi_121186172
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:16 schreef benzin het volgende:

[..]

Het is belangrijk om iemand te hebben om mee te praten, om mee samen te zijn waarvan je ook gewoon weet dat diegene er is.
Daar heb je je nieuwe vlam voor.
pi_121186238
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:22 schreef benzin het volgende:

Nja, dat meisje waar ik een oogje op heb gaat hem toch niet worden. Ik ben niet echt een ladies man.

Ik trek het gevoelsmatig niet goed, maar het is belangrijk voor me. Ik vertrouw haar, ik geef om haar en ik mis de aandacht. Ik wil sowieso gewoon al contact houden om de eerste twee redenen, maar de laatste reden lijkt ze me niet meer te kunnen bieden.

Het is niet makkelijk om iemand te vinden die die rol gaat overnemen, zeker niet op korte termijn.
Ik, ik, ik. En zij dan? Als zij niet wil houd het toch op?
Zoals jij het beschrijft lijkt het alsof jij iemand moet hebben omdat je iemand nodig hebt, en niet omdat je er voor iemand wil zijn. Het moet van 2 kanten komen.
pi_121186307
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:26 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

Ik, ik, ik. En zij dan? Als zij niet wil houd het toch op?
Zoals jij het beschrijft lijkt het alsof jij iemand moet hebben omdat je iemand nodig hebt, en niet omdat je er voor iemand wil zijn. Het moet van 2 kanten komen.
Ik geef om haar, dat betekent ook dat ik er voor haar zou zijn als ze me nodig heeft.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:40:33 #46
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121186496
quote:

[..]

True, maar zij vervult die rol overduidelijk niet meer. Dat zal een ander moeten doen voor je en om die persoon te vinden, moet je je focus gaan verleggen.

quote:
[..]

Leeg is een groot woord, maar werk is maar werk. Ik voelde me beter en gelukkiger toen ik het nog had.
Dus je hebt je werk, en die vriendin. En die laatste heeft geen tijd meer voor je.
Dude, ik dacht dat ik een crappy sociaal leven had maar als ik dit lees...

quote:
Het is moeilijk om een goede vriend te vinden en dat gaat minimaal weer maanden tot jaren duren.
Als je met die instelling doorloopt, gaat het lang duren ja. Waarom meteen richten op een goede vriend? Dat moet groeien. Kennis - vriend - goede vriend.
Heb je geen gezellige kerels op je werk om eens een biertje mee te drinken?

quote:
Ik wil vooral ook gewoon begrijpen wat er verkeerd gaat denk ik.
Je hangt aan 1 persoon. No offense, maar ik zou ook afstand van je nemen. Het is een te grote verantwoordelijkheid om de enige vriend van iemand te zijn. Buiten haar heb je niemand... Dat kan heel benauwend werken, zeker als je in het verleden iets gehad hebt samen.

quote:
Ze laat me niet echt helemaal vallen, maar wat ik nodig heb, daar heet ze gewoon geen ruimte/tijd voor en dat neem ik haar ook niet echt kwalijk. Als zij gelukkig is, is er ten minste iemand gelukkig.
Ok. Stop met de slachtofferrol. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als je op haar gaat zitten wachten en geen enkele andere actie onderneemt, en ben je zelf schuldig aan je verdriet.

Cut your losses and move on.
pi_121186614
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:40 schreef Yuki het volgende:

Dus je hebt je werk, en die vriendin. En die laatste heeft geen tijd meer voor je.
Dude, ik dacht dat ik een crappy sociaal leven had maar als ik dit lees...
Ik heb ook nog wel een paar kennissen af en toe.

quote:
Als je met die instelling doorloopt, gaat het lang duren ja. Waarom meteen richten op een goede vriend? Dat moet groeien. Kennis - vriend - goede vriend.
Heb je geen gezellige kerels op je werk om eens een biertje mee te drinken?
Mwah, dat valt wat tegen; en voor zover die er wel zijn doe ik dat heel af en toe ook, maar dat blijft toch werk en dat groeit niet echt verder.

quote:
Je hangt aan 1 persoon. No offense, maar ik zou ook afstand van je nemen. Het is een te grote verantwoordelijkheid om de enige vriend van iemand te zijn. Buiten haar heb je niemand... Dat kan heel benauwend werken, zeker als je in het verleden iets gehad hebt samen.
Nja, misschien is dat dan de reden. Begreep ik het maar.
pi_121186652
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:30 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik geef om haar, dat betekent ook dat ik er voor haar zou zijn als ze me nodig heeft.
Daar heeft ze dus geen behoefte aan blijkbaar.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:40 schreef Yuki het volgende:

Ok. Stop met de slachtofferrol. Je bent zelf verantwoordelijk voor je eigen geluk. Als je op haar gaat zitten wachten en geen enkele andere actie onderneemt, en ben je zelf schuldig aan je verdriet.

Cut your losses and move on.
Dit :Y
  zaterdag 5 januari 2013 @ 11:59:03 #49
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121186897
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:46 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb ook nog wel een paar kennissen af en toe.
Ga daar eens werk van maken dan. Kennissen kunnen best vrienden worden, als je er een beetje energie in steekt.

quote:
[..]

Mwah, dat valt wat tegen; en voor zover die er wel zijn doe ik dat heel af en toe ook, maar dat blijft toch werk en dat groeit niet echt verder.
Heb je het echt geprobeerd?
"Het blijft toch werk" is echt een onzin argument als je het mij vraagt; ik heb meerdere goede vrienden overgehouden aan m'n vorige en huidige baan. Met collega's heb je altijd wel iets gemeen. Het ijs hoeft niet gebroken te worden, want je hebt altijd wel iets om over te praten: dingen die op je werk gebeuren. Van dat gespreksonderwerp dwaal je vanzelf genoeg af, en what do you know... Je bent ineens gezellig aan het ouwehoeren en je leert iemand kennen!

quote:
[..]

Nja, misschien is dat dan de reden. Begreep ik het maar.
Weet je... Begrijpen is niet belangrijk. Ze heeft geen behoefte (meer) om continu contact met je te houden. Wat de reden ook is, je zal het er mee moeten doen.
pi_121187079
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 11:59 schreef Yuki het volgende:

Heb je het echt geprobeerd?
Ik heb het echt geprobeerd, maar het is niet makkelijk.

quote:
Weet je... Begrijpen is niet belangrijk. Ze heeft geen behoefte (meer) om continu contact met je te houden. Wat de reden ook is, je zal het er mee moeten doen.
Dat is het wel. Iemand gaf me hierboven het advies om het te accepteren. Hoe kan ik iets accepteren dat ik niet begrijp?
pi_121187173
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:07 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Dat is het wel. Iemand gaf me hierboven het advies om het te accepteren. Hoe kan ik iets accepteren dat ik niet begrijp?
Het is niet moeilijk te begrijpen hoor. Haar vriend > jij. Zo simpel is het. De vraag is of jij dat wil accepteren.
pi_121187204
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:11 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Het is niet moeilijk te begrijpen hoor. Haar vriend > jij. Zo simpel is het. De vraag is of jij dat wil accepteren.
Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:13:21 #53
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121187221
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:07 schreef benzin het volgende:

[..]

Wat is er zo moeilijk dan?

quote:
[..]

Dat kan prima hoor.
Ze ziet het niet (meer) zitten met je. Zowel qua relatie, zoals al eerder duidelijk was, als qua vriendschap.
Meer dan dat is het niet, en daarin zal je moeten berusten.

Het heeft absoluut geen zin om een reden na te jagen als je geen invloed hebt op een situatie.
Zie onderstaand citaat.

quote:
God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And the wisdom to know the difference.
pi_121187236
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.
Wat is daar raar aan dan ? Ze is verliefd en gek op hem, en niet op jou. Je bent haar oude paar schoenen die ze nu weggeflikkerd heeft.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:14:49 #55
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121187258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Wat is er zorgelijk aan?
Meer dan spijtig kan ik t niet noemen.
pi_121187474
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:13 schreef Yuki het volgende:

[..]

Wat is er zo moeilijk dan?
Als ik dat wist dan waren dingen anders geweest. Mensen zijn gewoon lastig, vooral als het gaat om meer dan alleen maar af en toe oppervlakkig een praatje uitwisselen.

quote:
Het heeft absoluut geen zin om een reden na te jagen als je geen invloed hebt op een situatie.
Zie onderstaand citaat.
Ik kan dan in elk geval ellende in de toekomst voorkomen en het is goed voor mijn gemoedsrust.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:14 schreef Yuki het volgende:

Wat is er zorgelijk aan?
Meer dan spijtig kan ik t niet noemen.
Het is zorgelijk voor mij. Zoals ik in de OP schreef; waar laat dit mij?

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:14 schreef Scorpie het volgende:

Wat is daar raar aan dan ? Ze is verliefd en gek op hem, en niet op jou. Je bent haar oude paar schoenen die ze nu weggeflikkerd heeft.
Nja, ik ben misschien niet meer haar liefdesschoenen, maar dat maakt me niet uit. Maar ik had toch graag een rol in haar schoenenkast willen blijven spelen als vriendschoenen.

En wie zegt dat ze mij heeft weggegooid? Ze heeft het druk.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:35:31 #57
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121187699
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef benzin het volgende:

[..]

Die friendzone is het probleem niet, het probleem is dat ik nu zelfs mijn friendzone-positie ben verloren :') :')
dat is geen probleem maar een opening voor iets nieuws om je energie in te steken, een mooie kans dus
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:38:52 #58
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_121187763
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 10:31 schreef benzin het volgende:

[..]

Nope, het is beter om van deze ervaring te leren en door te gaan met je leven. Leer nieuwe mensen kennen en wie weet zit er iemand tussen waar je wel wat voor langere tijd mee op kan bouwen.
pi_121187801
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:35 schreef Re het volgende:

[..]

dat is geen probleem maar een opening voor iets nieuws om je energie in te steken, een mooie kans dus
Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.

Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had. Het heeft toen heel lang geduurd voor ik dit meisje leerde kennen.

Over een jaar of wat vind ik misschien weer iemand die me na een tijdje ook weer zal verlaten.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:43:59 #60
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121187899
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:25 schreef benzin het volgende:

[..]

Als ik dat wist dan waren dingen anders geweest. Mensen zijn gewoon lastig, vooral als het gaat om meer dan alleen maar af en toe oppervlakkig een praatje uitwisselen.
Als je begint met af en toe "oppervlakkig" een praatje maken, kom je uiteindelijk steeds iets dieper. Zowel vriendschap als vertrouwen hebben tijd nodig om te groeien. Als je er niet aan begint, komt het nooit zover.

quote:
[..]

Ik kan dan in elk geval ellende in de toekomst voorkomen en het is goed voor mijn gemoedsrust.
Zij moet met een reden over de brug komen voor JOUW toekomst en JOUW gemoedsrust?
Dit soort dingen moeten uit jezelf komen. Daar is niemand anders verantwoordelijk voor.

quote:
[..]

Het is zorgelijk voor mij. Zoals ik in de OP schreef; waar laat dit mij?
En wederom stel je een ander verantwoordelijk voor jouw rol in het leven.
Waar het jou laat? Minder, of niet belangrijk... Afhankelijk van hoe jij erin blijft staan kan je daaraan toevoegen
- ... in de wereld
- ... in haar leven, maar daarbuiten ben je een prima peer

It's all about the mindset.

quote:
[..]

Nja, ik ben misschien niet meer haar liefdesschoenen, maar dat maakt me niet uit. Maar ik had toch graag een rol in haar schoenenkast willen blijven spelen als vriendschoenen.
Dat is wat JIJ wil. Maar wat wil zij? Ze geeft toch het signaal af dat deze vriendschoenen niet zo lekker meer zitten en ze ze minder, of op den duur niet meer, wil dragen.

quote:
En wie zegt dat ze mij heeft weggegooid? Ze heeft het druk.
Een goede vriendin heeft ook nog oog voor andere dingen en mensen dan haar nieuwe vlam. Als je zegt dat ze, ALS ze al met je praat, alleen over hem kan praten... Dan is haar interesse in jou als vriend blijkbaar sterk gekelderd.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:45:44 #61
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121187950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.

Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had. Het heeft toen heel lang geduurd voor ik dit meisje leerde kennen.

Over een jaar of wat vind ik misschien weer iemand die me na een tijdje ook weer zal verlaten.
Het probleem is denk ik ook een beetje dat je dan elke keer maar 1 vriendin hebt.
En jij voor hen 1 van meerdere vrienden bent.

Al jouw energie stop je in die ene vriendschap, en ik kan me voorstellen dat dat verstikkend werkt voor de ander.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 12:48:34 #62
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121188018
quote:

[..]

Self fulfilling prophecy... :')

Denk je niet, als je dit zo leest, dat je ZELF eens aan je eigen geluk moet werken, ipv afwachten en de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen?

Als zij bevriend met je blijft ben je gelukkig.
Als zij je verlaat, blijf je ongelukkig achter met een "gat" dat weer door een ander gevuld moet worden.

Er is maar 1 persoon belangrijk genoeg om gelukkig mee te zijn, en dat ben je zelf. Je moet je hele leven met jezelf leven, dus je kan maar beter geluk in jezelf zoeken. Anderen komen en gaan... Als zij je geluk mee kunnen nemen, is er toch echt iets mis.
pi_121188262
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 12:48 schreef Yuki het volgende:

[..]

Self fulfilling prophecy... :')

Denk je niet, als je dit zo leest, dat je ZELF eens aan je eigen geluk moet werken, ipv afwachten en de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen?

Als zij bevriend met je blijft ben je gelukkig.
Als zij je verlaat, blijf je ongelukkig achter met een "gat" dat weer door een ander gevuld moet worden.

Er is maar 1 persoon belangrijk genoeg om gelukkig mee te zijn, en dat ben je zelf. Je moet je hele leven met jezelf leven, dus je kan maar beter geluk in jezelf zoeken. Anderen komen en gaan... Als zij je geluk mee kunnen nemen, is er toch echt iets mis.
Nja, ik denk erover om gewoon niet meer te hopen. Misschien ben ik gewoon geen mensen-mens en moet ik gewoon mijn werk doen en geen dingen willen die niet werken.

Tuurlijk is er wel iets mis als één persoon mijn geluk kan nemen, maar ik ben zelf niet gelukkig.

Het is stom dat ik er nu voor de tweede keer ben ingetrapt om te denken dat ik wel gelukkig kon zijn. Het stomme is dat ik gelukkig wil zijn, als ik dat niet zou willen was alles makkelijker.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:01:46 #64
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121188365
Je was toch ook gelukkig voor zolang het duurde? Maar soms eindigt dat ja om weer plaats te maken voor nieuw geluk. Dat kan langer of korter duren afhankelijk van hoeveel tijd/moeite je erin steekt.
we dan
pi_121188460
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Je was toch ook gelukkig voor zolang het duurde? Maar soms eindigt dat ja om weer plaats te maken voor nieuw geluk. Dat kan langer of korter duren afhankelijk van hoeveel tijd/moeite je erin steekt.
Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.

Dat er is weer plaats/ruimte vind ik altijd een slap excuus. Jij bent niet de eerste in dit topic die daarmee komt.

Als je je laptop/iPhone/andere dure gadget verliest dan ben je niet blij omdat er plaats is voor nieuwe gadgets. Als iemand je huis leeg komt jatten ben je ook niet blij dat er weer ruimte is voor nieuwe spullen. Als je op de beurs een miljoen verliest ben je ook niet blij dat er weer ruimte is op je bankrekening voor nieuw geld.

Waarom moet ik van jullie blij zijn met een verlies?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:09:18 #66
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121188552
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef benzin het volgende:

[..]

Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.

Dat er is weer plaats/ruimte vind ik altijd een slap excuus. Jij bent niet de eerste in dit topic die daarmee komt.

Als je je laptop/iPhone/andere dure gadget verliest dan ben je niet blij omdat er plaats is voor nieuwe gadgets. Als iemand je huis leeg komt jatten ben je ook niet blij dat er weer ruimte is voor nieuwe spullen. Als je op de beurs een miljoen verliest ben je ook niet blij dat er weer ruimte is op je bankrekening voor nieuw geld.

Je hoeft ook niet meteen blij te zijn, maar je moet door.
Als ze je huis leegroven dan richt je het toch ook weer opnieuw in.
Of blijf jij de rest van je leven treuren om je boekenkast?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:10:50 #67
262 Re
Kiss & Swallow
pi_121188595
quote:

[..]

je instelling is er een om te janken eigenlijk... Je zit met een onmogelijk denkpatroon, los dat eerst eens op
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:11:41 #68
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121188628
quote:

[..]

Je hoeft ook niet blij te zijn met de ruimte die er is, maar de ruimte niet op willen/kunnen vullen met iets nieuws of een nieuwe vriend(in) om gelukkig mee te zijn, omdat het oude er niet meer is, werkt niet.
pi_121188673
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Fuckin triest inderdaad.

Je kan pas iemand gelukkig maken als je dat zelf bent.
pi_121188677
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:09 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Je hoeft ook niet meteen blij te zijn, maar je moet door.
Als ze je huis leegroven dan richt je het toch ook weer opnieuw in.
Of blijf jij de rest van je leven treuren om je boekenkast?
Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.
pi_121188785
Als er in het verleden al een meisje was die aangaf dat ze geen energie meer voor je had..
word het echt eens tijd om naar jezelf te gaan kijken.

je vreet waarschijnlijk energie van de mensen om je heen.. je kan het geluk niet in jezelf
vinden dus je zuigt een ander maar leeg!
die dat dus niet trekken en je vervolgens laten vallen.

ga met jezelf aan het werk ofzo.. word gelukkig met jezelf en het leven dat je hebt..
een relatie met iemand moet een aanvulling zijn op je leven en niet een invulling!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:17:08 #72
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121188793
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.
Het was ook maar om aan te geven dat je verder moet he.
Niet alles zo letterlijk nemen, natuurlijk is een vriendschap/relatie wat heftiger dan een boekenkast.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:17:09 #73
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121188794
quote:

[..]

Blijf daar vooral in geloven ^O^
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:17:39 #74
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121188814
quote:

[..]

Nee daar moet je moeite voor doen. Net als dat je geld nodig hebt om je huis opnieuw in te richten. Je verdraait het trouwens ook. We zeggen niet dat je blij moet zijn met een verlies. Maar je moet toch door en weer bezig met herbouwen dan.

Wat maakt jou zo speciaal dat niks wat gezegd wordt werkt voor jou volgens jezelf?
we dan
pi_121188885
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef Blim het volgende:
Als er in het verleden al een meisje was die aangaf dat ze geen energie meer voor je had..

je vreet waarschijnlijk energie van de mensen om je heen.. je kan het geluk niet in jezelf

ga met jezelf aan het werk ofzo.. word gelukkig met jezelf en het leven dat je hebt..
een relatie met iemand moet een aanvulling zijn op je leven en niet een invulling!
Dit.

Want:

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Fuckin triest inderdaad.

Je kan pas iemand gelukkig maken als je dat zelf bent.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:21:24 #76
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_121188911
quote:

[..]

Wat nu slap excuus? :') Als er 1 manier is om goed met het uit elkaar groeien om te gaan is het wel het positieve van een nieuwe situatie in te zien en er vooral lering uit te trekken.

Dat laatste is bij jou sowieso hoogste tijd voor: je hebt al een paar keer een beste vriend verloren omdat deze het contact met je verbrak. Al die tijd wil je alleen maar al je energie op die ene persoon richten en je verwacht het zelfde terug van diegene, op zijn minst verstikkend dit gedrag.
Plus dat zelfmedelijden en een afhankelijke houding in het algemeen sowieso afstoot als een professionele poolbiljarter: Ik ben na het lezen van een paar van je posts je al redelijk zat aan het worden en ik kan me goed voorstellen dat mensen irl dat ook snel genoeg zijn als je dat gedrag ook naar hun toe vertoont. Zo zul je ook niet zo snel nieuwe vrienden maken.

Mijn advies is iig je concentreren op een hele zwik nieuwe mensen leren kennen en een hobby te zoeken waar je je ei in kwijt kan zodat je niet continue je eigenwaarde aan hun op hoeft te hangen.
pi_121188980
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef Blim het volgende:

Ik ben deze keer veel leuker en minder zwaar geweest dan dat met dat meisje in het verleden.

Ik kan inderdaad geen geluk in mezelf vinden, maar ik zuig anderen niet leeg.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:10 schreef Re het volgende:

[..]

je instelling is er een om te janken eigenlijk... Je zit met een onmogelijk denkpatroon, los dat eerst eens op
Het is geen denkpatroon; het is een observatie van hoe het werkt met een extrapolatie naar de toekomst.
pi_121188987
quote:

[..]

Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had.

Ja dat snap ik wel, dat ze op een gegeven moment geen energie meer voor je hebben.
pi_121189054
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Ja dat snap ik wel, dat ze op een gegeven moment geen energie meer voor je hebben.
Ik mijd die mensen ook tegenwoordig.

Die hebben altijd wat en moeten geen relatie zoeken, maar professionele hulp.
pi_121189056
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:23 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben deze keer veel leuker en minder zwaar geweest dan dat met dat meisje in het verleden.

[..]

Het is geen denkpatroon; het is een observatie van hoe het werkt met een extrapolatie naar de toekomst.
Ik ben het oneens met je. Jouw hele attitude jegens vrouwen en andere mensen in het algemeen is er 1 die past bij de omschrijving 'emotionele parasiet'.
pi_121189078
Jonguh! je hebt echt een bord voor je kop!
je hebt op alles een weerwoord en praat je eigen ziekelijke wanhopige gedrag goed.

ik vind je nu al irritant! dus geef die chickies groot gelijk dat ze dr geen zin meer in hadden!
pi_121189107
quote:

[..]

[..]

Je hebt een gebrek aan "self-awareness". Kans is groot dat je vriendin en haar nieuwe vriend op dit moment grappen over je maken... (geen grap)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:28:19 #83
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189129
quote:

[..]

Veel leuker, minder zwaar? Hoe beoordeel je dat?

En zuigt vast niet bewust energie, maar als je al je pijlen op één persoon richt doe je dat toch echt.

quote:
[..]

Aannames, aannames...
Dat soort patronen moet je niet extrapoleren, dan verandert er niets. Enige manier waarop het te extrapoleren valt is als je er, zoals je nu doet, een self fulfilling prophecy van maakt. Doorbreek het patroon!

En ja, dat patroon zit echt wel degelijk in jezelf.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:30:14 #84
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121189179
quote:

[..]

[..]

Hypothetisch gezien: stel dat je heel onmannelijk bent, veel klaagt, zielig doet e.d. en daardoor geen meiden krijgt. Dan kan je bijvoorbeeld denken dat onmannelijkheid 1 negatief puntje is en veel klagen 1 negatief punt en zielig doen 1 negatief punt. Dan heb je 3 negatieve punten (in je gedachtes). Vervolgens stel je van een meid krijgen hoor je te kunnen krijgen zolang je maar boven de -10 punten hebt. Allemaal waardebepalingen tot nu toe.

Vervolgens observeer jij dat je wordt afgewezen. Je geeft de schuld aan die 3 punten en hebt het gevoel dat je onjuist behandelt bent (immers boven de -10 zou het moeten kunnen lukken). Jij voert die 'observatie' door naar de toekomst.

Maar jouw denkpatroon/waardebepaling kan wel helemaal mis liggen. Misschien vinden meiden wel dat jij -30 punten hebt. Of willen meiden alleen boven de +5 punten. In dat geval zou jij ook het bovenstaande zeggen, zou je niet door hebben hoe scheef jouw beeld van meiden is en je zo onterecht behandeld voelen. Want je bent immers lief wat voor meiden bijvoorbeeld nog +1 puntje kan geven.

Je denkpatroon is juist helemaal mis naar mijn idee (wat meiden betreft). Je waardeverhouding klopt niks van denk ik.
we dan
pi_121189182
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:27 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Je hebt een gebrek aan "self-awareness". Kans is groot dat je vriendin en haar nieuwe vriend op dit moment grappen over je maken... (geen grap)
Waarom zou ze grappen over me maken? :?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:27 schreef Blim het volgende:
Jonguh! je hebt echt een bord voor je kop!
je hebt op alles een weerwoord en praat je eigen ziekelijke wanhopige gedrag goed.

ik vind je nu al irritant! dus geef die chickies groot gelijk dat ze dr geen zin meer in hadden!
Je kan ook hier weggaan als je het irritant vindt in plaats van mij te kwetsen. Dit soort reacties doen mij veel pijn.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:30:48 #86
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_121189194
quote:
Well yes you do:

quote:

Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had.
quote:
:{w.

Rationaliseer het maar zoals je wil vriend, maar het is een denkpatroon.
Ik ga naar huis.
pi_121189264
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:30 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom zou ze grappen over me maken? :?

[..]

Gewoon grappen als "Ja ik had ooit een vriendje, maar het was meer een vriendin eigenlijk, wat hij was altijd aan het zeiken." Vrouwen zijn daar vrij hard in hoor
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:34:17 #88
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189287
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:33 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Gewoon grappen als "Ja ik had ooit een vriendje, maar het was meer een vriendin eigenlijk, wat hij was altijd aan het zeiken." Vrouwen zijn daar vrij hard in hoor
QFT.
pi_121189293
quote:

[..]

Die grap die heeft helemaal geen clou? :? :')

Waarom zou ze dat doen. Ik snap niet waarom dat nodig zou zijn; zeker als dat het niveau van de grappen is.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:35:13 #90
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121189308
quote:

[..]

Ik denk inderdaad dat vrouwen daar veel harder in zijn dan mannen ja.
Ik heb mijn vrienden eigenlijk nooit negatief gehoord over exen, vriendinnen regelmatig.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:35:58 #91
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189321
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:34 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom zou ze dat doen. Ik snap niet waarom dat nodig zou zijn; zeker als dat het niveau van de grappen is.
Dude, really? :')

"hahaha, die ene vriend van mij, wat een wijf was dat, hahaha".

<grap> kan in dit geval ook gewoon <belachelijk maken> he. Als zij en d'r nieuwe vlam er maar om kunnen lachen samen.
pi_121189340
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:34 schreef benzin het volgende:

[..]

Het is maar een voorbeeld dombo. En dat is nodig omdat mensen hun frustraties over anderen altijd afreageren.
pi_121189385
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:35 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dude, really? :')

"hahaha, die ene vriend van mij, wat een wijf was dat, hahaha".

<grap> kan in dit geval ook gewoon <belachelijk maken> he. Als zij en d'r nieuwe vlam er maar om kunnen lachen samen.
Really, ik zou er niet om kunnen lachen. Het is gewoon niet grappig.

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat soort grappen over me zou maken. Ze geeft daarvoor teveel om me en ze zou zoiets niet doen. Ze heeft het gewoon druk met haar vriendje en andere dingen. En dat vind ik prima, zou gewoon graag iets meer aandacht krijgen dan ik nu krijg.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:39:37 #94
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_121189421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:30 schreef benzin het volgende:

Je kan ook hier weggaan als je het irritant vindt in plaats van mij te kwetsen. Dit soort reacties doen mij veel pijn.
Lekker makkelijk om confronterende reactie zo weg te wuifen, ik zou als ik jou was eerder naar de boodschap dan naar de toon er van gaan kijken.

Het komt er op neer dat je je te afhankelijk van 1 persoon opstelt, en zo'n beetje elk persoon op deze aardkloot zou kriegel van dat gedrag worden mochten ze die persoon zijn.

Komt dit überhaubt over?
pi_121189426
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:38 schreef benzin het volgende:

[..]

Maar ik kan me ook niet voorstellen dat ze dat soort grappen over me zou maken. Ze geeft daarvoor teveel om me en ze zou zoiets niet doen. Ze heeft het gewoon druk met haar vriendje en andere dingen. En dat vind ik prima, zou gewoon graag iets meer aandacht krijgen dan ik nu krijg.
Denk je niet dat haar nieuwe vriendje misschien tegen haar heeft gezegd "ik wil niet dat je nog met je ex-vriendje omgaat"??
pi_121189450
Joh zelfs in gewone vriendschappen , heb je soms wat minder tijd voor elkaar als je een relatie krijgt. Alleen ik word ik kriegelig hoeveel tijd je opeist als gewone vriend, dan wil ik niet weten als je echte vriendin krijgt want heel eerlijk dit is ongezond hoor.

Leer jezelf eens te vermaken in plaats van continue alle aandacht op te eisen en de energie uit mensen te zuigen.
pi_121189493
Get over it, je maakt het jezelf moeilijk. Op het obsessievelijke af.
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
pi_121189508
quote:
13s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Lekker makkelijk om confronterende reactie zo weg te wuifen, ik zou als ik jou was eerder naar de boodschap dan naar de toon er van gaan kijken.

Het komt er op neer dat je je te afhankelijk van 1 persoon opstelt, en zo'n beetje elk persoon op deze aardkloot zou kriegel van dat gedrag worden mochten ze die persoon zijn.

Komt dit überhaubt over?
Meisjes kwetsen me al genoeg, daar heb ik niet meer van nodig.

De boodschap snap ik wel, maar ik denk dat het wel meevalt. Zoals ik eerder schreef, voor haar vriendje werkte ze zelfs daar ook intensief aan mee. Het kwam toen nog niet van één kant.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:42:48 #99
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189517
quote:

[..]

Dat komt omdat jij in dit geval het mikpunt van de spot bent.

Enne... Als ze zoveel om je zou geven, zou ze je dan links laten liggen omdat ze nu een relatie heeft?
pi_121189543
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:39 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Denk je niet dat haar nieuwe vriendje misschien tegen haar heeft gezegd "ik wil niet dat je nog met je ex-vriendje omgaat"??
Ik weet het niet. Wie weet weet hij dat wel helemaal niet, ze hebben elkaar pas ontmoet nadat wij iets hebben gehad. Maar dan nog, alleen de vriendschap was nog over, ik zou mijn vriendin niet verbieden om met haar vrienden om te gaan.
pi_121189591
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:42 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dat komt omdat jij in dit geval het mikpunt van de spot bent.
Ook als het over iemand anders ging was het niet grappig. Het is een onlogische bewering die niet volgt en het eindigt ook niet met een punchline die de onlogische bewering logisch maakt.

quote:
Enne... Als ze zoveel om je zou geven, zou ze je dan links laten liggen omdat ze nu een relatie heeft?
Ze heeft het druk met haar vriendje, studie en hobby. Het is begrijpelijk dat die dingen eerst komen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:46:39 #102
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189613
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet het niet. Wie weet weet hij dat wel helemaal niet, ze hebben elkaar pas ontmoet nadat wij iets hebben gehad. Maar dan nog, alleen de vriendschap was nog over, ik zou mijn vriendin niet verbieden om met haar vrienden om te gaan.
Dat zeg je nu. En al zou het zo zijn, niet iedereen denkt daar zo over.

Ik zou het ook niet tof vinden als mijn hypothetische vriend veel contact had met zijn claimerige, afhankelijke (ex) vriendin. Of dat nou een relatie geweest is, of gewone vriendschap.
pi_121189624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:45 schreef benzin het volgende:

[..]

Ook als het over iemand anders ging was het niet grappig. Het is een onlogische bewering die niet volgt en het eindigt ook niet met een punchline die de onlogische bewering logisch maakt.

[..]

Ze heeft het druk met haar vriendje, studie en hobby. Het is begrijpelijk dat die dingen eerst komen.
Je snapt dat ze je gewoon ontwijkt?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:47:09 #104
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121189626
quote:

[..]

[..]

Dit is dus precies het gedrag wat jou zo vermoeiend maakt.
Nu ga je zelfs een voorbeeld van een grap helemaal kapot analyseren.
pi_121189673
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:46 schreef Yuki het volgende:

Ik zou het ook niet tof vinden als mijn hypothetische vriend veel contact had met zijn claimerige, afhankelijke (ex) vriendin. Of dat nou een relatie geweest is, of gewone vriendschap.
Waarom niet?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je snapt dat ze je gewoon ontwijkt?
Nee, ze zegt dat ze het druk heeft.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:48:41 #106
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189682
quote:

[..]

Dude. Echt. Focus niet zo op het woord grap.
En het is misschien niet eens grappig, maar wel een hele normale manier van frustratie afreageren.

quote:
[..]

Als je het zo goed begrijpt, ga je er dan niet over op lopen vreten en ga op zoek naar andere dingen/mensen om tijd en energie in te steken.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:48:41 #107
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_121189683
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef Royco1 het volgende:
Dit wou ik dus typen, maar het stond er al.

qft.
Ik ga naar huis.
pi_121189692
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:43 schreef benzin het volgende:

[..]

Maar jij bent natuurlijk ook haar ex-vriend. Nogmaals, zij wil gelukkig worden met haar nieuwe vlam en ze heeft besloten dat jij daar niet tussen past. Als je haar zou bellen en haar dit zou vragen garandeer ik je dat ze dat zal bevestigen.
Je denkt dat jij zo'n goeie jongen bent en dat mensen jou slecht behandelen maar het is precies andersom. Jij wilt haar niet loslaten zodat ze al haar energie kan steken in relaties die voor haar veel belangrijker zijn. "If you love something, let it go"
pi_121189731
quote:

[..]

Je overanalyseert alles maar hebt totaal geen realiteitsbesef?

Gevoelens gaan na verloop van tijd weg als iemand je leegzuigt, dan ben je blij dat ze uit je leven zijn.
pi_121189739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:48 schreef benzin het volgende:

ZE LIEGT sukkel, als ze echt zou willen dan zou ze echt wel 2 uurtjes per week voor je vrij kunnen maken.
pi_121189763
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:50 schreef dude1960 het volgende:

[..]

ZE LIEGT sukkel
Precies, om jou niet te kwetsen.

En omdat vrouwen moeilijk de waarheid kunnen vertellen.
pi_121189785
ik zeg ook weleens dat ik t druk heb tegen bepaalde mensen waar ik dat moment ff helemaal geen zin in heb!!

En mensen die ik wel graag wil spreken.. maak ik graag wat tijd voor vrij ook al heb ik t druk!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:52:30 #113
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189812
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:48 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom niet?

[..]

Een vriendin die alle tijd en energie van mijn lief opeist? Nee, daar ben ik niet van gecharmeerd. Bij dat soort types is het vaak: geef ze één vinger, en ze grijpen je hele hand.
Als het erop neer gaat komen dat hij één keer per x periode met haar afspreekt, en zij hem meer en meer gaat claimen waardoor mijn tijd met hem eronder gaat lijden... Dan protesteer ik wel.

Het respecteren van de situatie moet van beide kanten komen. Als je in een relatie zit, moet je ook respecteren dat je elkaar af en toe niet ziet omdat je met vrienden afspreekt. Aan de andere kant moeten vrienden ook kunnen accepteren dat je af en toe met je (vriend)in wil zijn. Claimerige types doen dat niet.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:53:17 #114
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189839
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:51 schreef Blim het volgende:
ik zeg ook weleens dat ik t druk heb tegen bepaalde mensen waar ik dat moment ff helemaal geen zin in heb!!

En mensen die ik wel graag wil spreken.. maak ik graag wat tijd voor vrij ook al heb ik t druk!
Dit.
pi_121189841
Weet je Benzin dit is misschien heel moeilijk voor je om te begrijpen maar mensen hebben ook een leven naast jou.
Niemand is 24 uur beschikbaar en ik vind eigenlijk dat je heel asociaal omgaat met haar, je kan zelfs niet inzien dat iemand iemand dus nu een ander in haar leven is die schijnbaar specialer is dan jou en vind nog steeds dat je dezelfde rechten hebt.
Een vriendje veranderd een heleboel en dan heb je andere prioriteiten dan steeds de vriendschappen bijhouden.

Maar ga vooral door met zaniken en zeuren dan kun je de vriendschap ook wel vergeten
pi_121189860
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:26 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik mijd die mensen ook tegenwoordig.

Die hebben altijd wat en moeten geen relatie zoeken, maar professionele hulp.
pi_121189874
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:48 schreef Yuki het volgende:

Als je het zo goed begrijpt, ga je er dan niet over op lopen vreten en ga op zoek naar andere dingen/mensen om tijd en energie in te steken.
Ik begrijp dat ik niet op de eerste plekken kom, maar ik zou toch wel op een net iets hoger plekje willen dan waar ik nu terecht ben gekomen.

quote:

[..]

ZE LIEGT sukkel, als ze echt zou willen dan zou ze echt wel 2 uurtjes per week voor je vrij kunnen maken.
Dat laatste deel zit wel wat in; en dat is eigenlijk precies wat ik wil. Maar misschien is ze zelfs voor die 2 uur te druk. Ik heb ook weleens hectische weken door werk en dingen die ik moet regelen.

Waarom zou zij tegen me liegen?

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:51 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Precies, om jou niet te kwetsen.
Dat zou ik me kunnen voorstellen, aan de andere kant zou ik blij zijn als ze eerlijk tegen me was en ik denk dat ze zelfs in dat geval eerlijk zou zijn.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:54:59 #118
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_121189894
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:51 schreef Blim het volgende:

Checkness.

Iedereen doet dat, en in principe hoeft dat helemaal niet het einde van je contact te betekenen mits je maar niet je hele ziel en zaligheid aan die vriendschap ophangt.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:56:21 #119
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121189927
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik begrijp dat ik niet op de eerste plekken kom, maar ik zou toch wel op een net iets hoger plekje willen dan waar ik nu terecht ben gekomen.
"Ik zou willen dat ik belangrijker voor haar ben"

quote:
[..]

Dat laatste deel zit wel wat in; en dat is eigenlijk precies wat ik wil. Maar misschien is ze zelfs voor die 2 uur te druk. Ik heb ook weleens hectische weken door werk en dingen die ik moet regelen.

"Ik wil dat ze tijd voor me vrijmaakt"

quote:
[..]

Dat zou ik me kunnen voorstellen, aan de andere kant zou ik blij zijn als ze eerlijk tegen me was en ik denk dat ze zelfs in dat geval eerlijk zou zijn.
"Ik wil dat ze eerlijk tegen me is"

Heb je wel eens gedacht aan wat ZIJ wil?
pi_121189959
quote:

[..]

Omdat ze medelijden met je heeft en niet rechtstreeks durft te zeggen dat ze je zat is, wat hoogstwaarschijnlijk wel een beetje zo is.
pi_121189961
quote:

[..]

[..]

[..]

Ze heeft er geen zin meer in om energie in jou te steken op wat voor manier dan ook.

Ik heb een ex gehad die ook zoals jou in het leven stond (was wel een meid dan ;) ). Daar wil ik niks meer mee te maken hebben, al dat negatieve gedoe..

Waarom zoek je geen hulp in de vorm van zelfvertrouwen opkrikken etc.?
pi_121189969
quote:

[..]

[..]

Wat doet ze precies, studeert ze nog, of werkt ze full-time? En wat studeert ze...

Ze liegt tegen je omdat ze je niet wil kwetsen en omdat ze bang is je de waarheid te vertellen. Ze hoopt denk ik gewoon dat je de hints wel opvangt en daar de juiste conclusies uit trekt, maar dat doet je overduidelijk niet.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 13:57:55 #123
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121189974
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

[..]

[..]

Geef het maar op Yuki, Benzin is volgens eigen zeggen zo'n beetje de aardigste persoon ter wereld maar toch gaan zijn posts altijd alleen maar over wat hij wil.
pi_121189998
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:57 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Geef het maar op Yuki, Benzin is volgens eigen zeggen zo'n beetje de aardigste persoon ter wereld maar toch gaan zijn posts altijd alleen maar over wat hij wil.
En toch denkt hij dat hij alles voor andere over heeft, maar hij heeft niet in de gaten dat dat is om zichzelf te pleasen.
pi_121190019
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:56 schreef Yuki het volgende:

[..]

[..]

[..]

Ze zegt tegen mij dat ze het druk heeft. Ik geloof haar.
pi_121190026
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:54 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Checkness.

Iedereen doet dat, en in principe hoeft dat helemaal niet het einde van je contact te betekenen mits je maar niet je hele ziel en zaligheid aan die vriendschap ophangt.
Nou nee , soms heb ik het echt druk met van alles en iedereen en dan weet ik dat de momentjes komen wel weer voor degene die ik zie.

Ik denk meer dat Benzin niet snapt dat andere mensen ook een leven hebben en niet altijd tijd voor hem hebben en juist op eist. Hij is veel te claimerig.

Ik denk zelfs dat als ze gewoon met vriendinnen uit ging hangen en even lekker daarmee de gang gaat hij ook al moeilijk gaat doen.

Overigens snap ik niet als bij een vriendin al eerder de vriendschap eindigde vanwege dit soort gedrag hij er niets van leert.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:00:27 #127
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190036
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:59 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat vroeg ik niet. Wat zou ZIJ willen?

Tevens: woei, cirkeltje *O*

quote:

[..]

pi_121190046
quote:

[..]

Het is dat ik je al zo lang zie posten, anders had ik niet geloofd dat iemand zo naief en afhankelijk kan zijn.
pi_121190066
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef Yuki het volgende:

[..]

Tevens: woei, cirkeltje *O*

[..]

Cirkeltje ?? Ik mis iets
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:02:01 #130
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_121190074
quote:

[..]

Trolololololo! Respect voor alle moeite die je in deze thread stopt, je kan nu gewoon niet serieus zijn.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:02:30 #131
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:01 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Cirkeltje ?? Ik mis iets
Hij heeft al eerder gezegd dat ze het druk heeft, en toen hebben anderen al geconcludeerd dat ze liegt. Hij komt nu toch weer terug op dat ze het druk zou hebben. Ergo, cirkeltje.
pi_121190098
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Trashcanman het volgende:

[..]

Trolololololo! Respect voor alle moeite die je in deze thread stopt, je kan nu gewoon niet serieus zijn.
Ik denk serieus dat TS het meent.

Dit is juist het erge eraan, hoe oud is TS en de meid?
pi_121190135
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Yuki het volgende:

[..]

Hij heeft al eerder gezegd dat ze het druk heeft, en toen hebben anderen al geconcludeerd dat ze liegt. Hij komt nu toch weer terug op dat ze het druk zou hebben. Ergo, cirkeltje.
Ahh volgens mij woont die in een vicieuze cirkel , en het ligt allemaal anderen en nooit is aan hem. Want stel is voor dat andere een eigen leven kregen en niet constant aan hem denken , dat is rampzalig :'(
pi_121190186
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Ik denk serieus dat TS het meent.

Dit is juist het erge eraan, hoe oud is TS en de meid?
Die zijn 22.

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik hoop dat zij mijn vriendschap waardeert. Maar hoe moet ik nou weten wat ze wil, zeker als ze (volgens jullie) zou liegen?

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:02 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik hoop gewoon dat ze eerlijk tegen me is. Dat is beter dan liegen uit medelijden.
pi_121190274
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:06 schreef benzin het volgende:

[..]

Die zijn 22.

[..]

Ik hoop dat zij mijn vriendschap waardeert. Maar hoe moet ik nou weten wat ze wil, zeker als ze (volgens jullie) zou liegen?

[..]

Ik hoop gewoon dat ze eerlijk tegen me is. Dat is beter dan liegen uit medelijden.
Wat heeft ze aan een vriendschap met jou?

Zij weet dat jij haar wilt en dat schrikt haar af, afstand nemen is de enige oplossing.
pi_121190280
Als de Twin Towers van hetzelfde materiaal gemaakt zouden zijn als de plaat voor de kop van TS, dan zouden ze er nu nog gestaan hebben......
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:10:22 #137
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190316
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:06 schreef benzin het volgende:

[..]

Die zijn 22.

[..]

[..]

Ik wil, ik hoop... |:(

Als je het écht wil weten, vraag het haar. Op de man vrouw af.
Maar dan niet janken als ze inderdaad tegen je zegt dat ze je zat is.
pi_121190379
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:57 schreef dude1960 het volgende:

Ze liegt tegen je omdat ze je niet wil kwetsen en omdat ze bang is je de waarheid te vertellen. Ze hoopt denk ik gewoon dat je de hints wel opvangt en daar de juiste conclusies uit trekt, maar dat doet je overduidelijk niet.
Ze kwetst me veel meer met een leugen. Ik zou als de waarheid is zoals jullie zeggen echt maanden mezelf shit voelen, maar nu voel ik me al maanden half-shit en als de waarheid is zoals jullie zeggen dan zou die klap ook alsnog komen. Het rekt alleen de milde pijn en en verschuift de grote klap.

Waarom doen vrouwen dan altijd zo sneaky in plaats van gewoon te zeggen hoe het is.

Ze geeft teveel om me om te liegen.
pi_121190393
Okee genoeg gehuild, slotje??
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:14:19 #140
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_121190440
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:00 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Nou nee , soms heb ik het echt druk met van alles en iedereen en dan weet ik dat de momentjes komen wel weer voor degene die ik zie.

Ik denk meer dat Benzin niet snapt dat andere mensen ook een leven hebben en niet altijd tijd voor hem hebben en juist op eist. Hij is veel te claimerig.

Ik denk zelfs dat als ze gewoon met vriendinnen uit ging hangen en even lekker daarmee de gang gaat hij ook al moeilijk gaat doen.

Overigens snap ik niet als bij een vriendin al eerder de vriendschap eindigde vanwege dit soort gedrag hij er niets van leert.
Volgens mij moet ik mijn uitspraak lichtelijk nuanceren. Als ik tijd genoeg heb maak ik voor iedereen waar ik mee om ga wel tijd vrij om wat te doen. In veel drukkere periodes zullen mensen waar ik dan even niet zo veel zin in heb toch moeten wijken voor bijvoorbeeld een avond voor mezelf als ik daar behoefte aan heb. Wanneer iemand daar problemen over maakt dan gaat dat wel ten koste van het contact ja. En ik heb het dus dan niet over mensen waar ik jaren mee omga of anderzijds een hele goede band mee heb, dat is een ander verhaal.
pi_121190442
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Ze kwetst me veel meer met een leugen. Ik zou als de waarheid is zoals jullie zeggen echt maanden mezelf shit voelen, maar nu voel ik me al maanden half-shit en als de waarheid is zoals jullie zeggen dan zou die klap ook alsnog komen. Het rekt alleen de milde pijn en en verschuift de grote klap.

Waarom doen vrouwen dan altijd zo sneaky in plaats van gewoon te zeggen hoe het is.

Serieuze vraag TS: Hoe ga jij om met iemand om wie je veel geeft?? Geef daar eens een voorbeeld van
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:14:25 #142
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190443
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:12 schreef benzin het volgende:

[..]

Nee. Je wil graag dat ze te veel om je geeft om te liegen. Ik heb echter nog geen bewijs gezien.
pi_121190494
goh in plaat van te zeiken van oh ze heeft nooit tijd voor me en de vriendschap is over kan je ook denken .

Goh wat leuk voor haar dat ze nu eindelijk iemand gevonden heeft waar ze gelukkig mee is. Dat is namelijk de basis voor vriendschap . Het beste voor een ander willen , maar schijnbaar is dit geen echte vriendschap en geef je alleen maar om je eigen ego en kan je het geen bom schelen hoe zij zich voelt
pi_121190552
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef formerjellybean het volgende:
goh in plaat van te zeiken van oh ze heeft nooit tijd voor me en de vriendschap is over kan je ook denken .

Goh wat leuk voor haar dat ze nu eindelijk iemand gevonden heeft waar ze gelukkig mee is. Dat is namelijk de basis voor vriendschap . Het beste voor een ander willen , maar schijnbaar is dit geen echte vriendschap en geef je alleen maar om je eigen ego en kan je het geen bom schelen hoe zij zich voelt
Heb je de OP wel gelezen? :) Ik ben blij voor haar.
pi_121190600
Mooi ook dat het alleen maar gaat om wat TS wilt, niet wat zij wilt. Zij heeft maar te schikken :')
pi_121190604
Daa
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:18 schreef benzin het volgende:

[..]

Heb je de OP wel gelezen? :) Ik ben blij voor haar.
Daar laat anders weinig zien in gedrag naar haar toe.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:20:56 #147
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190630
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:16 schreef formerjellybean het volgende:

Nee, nee... Hij wil dat zij gelukkig is:

quote:

[..]

Als zij gelukkig is, is er ten minste iemand gelukkig.
Boehoe, dan is iig één van ons gelukkig :'(
Want ja, in dezelfde post beschrijft hij dat zij geen tijd heeft om hem te geven wat hij nodig heeft.

:')
pi_121190683
Professionele hulp TS voor wat inzicht in je eigen denkpatroon te krijgen?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:24:28 #149
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190723
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:23 schreef Smack10 het volgende:
Professionele hulp TS?
Dit, en dan vooral om diepgewortelde denk- en gedragspatronen te leren doorbreken.
pi_121190731
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:19 schreef tjoptjop het volgende:
Mooi ook dat het alleen maar gaat om wat TS wilt, niet wat zij wilt. Zij heeft maar te schikken :')
Dat bedoelde ik dus ook , vriendschap is een wisselwerking , en gaat het niet alleen om wat hij wil. Allen krijg ik het vermoeden dat het bij de vriendschap bij hem alleen om hem draait en wat een ander wilt boeit hem niet , want ze kunnen maar beter schikken.
En ja dan lopen vriendschappen stuk want zo werkt het niet
pi_121190760
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:24 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dit, en dan vooral om diepgewortelde denk- en gedragspatronen te leren doorbreken.
Joh je wil niet weten hoelang mensen in de als versieren niet zo makkelijk gaat hem daarop in praten maar nee daar wil die niets van weten
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:26:31 #152
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190791
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:24 schreef formerjellybean het volgende:

[..]

Dat bedoelde ik dus ook , vriendschap is een wisselwerking , en gaat het niet alleen om wat hij wil. Allen krijg ik het vermoeden dat het bij de vriendschap bij hem alleen om hem draait en wat een ander wilt boeit hem niet , want ze kunnen maar beter schikken.
En ja dan lopen vriendschappen stuk want zo werkt het niet
Ik denk niet dat hij dit bewust doet, ik denk oprecht dat hij het beste voor heeft met die meid. Maar er zit blijkbaar iets in hem, in zijn persoonlijkheid zo je wil, dat hem doodsbang maakt om haar vriendschap (en daarmee zijn geluk) te verliezen en daarmee eenzaam en alleen achter te blijven.

Die angst, daar moet hij vanaf. Dan volgt gelijk een stuk luchtiger gedrag en hebben vriendschappen en liefdes meer kans van slagen.

Maar ja, ik denk wel dat daar professionele hulp voor nodig is
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:28:25 #153
261943 SonicVolcano
Hotter than hell
pi_121190861
Alles gelezen. En alles is eigenlijk al gezegd. Klinkt misschien cru, maar hier komt het: verminder of breek het contact met haar. Dit is voor jou niet gezond. Je bent duidelijk nog lang niet over haar heen en ze heeft je in de macht. Je loopt als een hondje achter haar aan. Ze heeft het niet druk. Ze heeft een nieuwe jongen in haar leven; ze is verliefd en dus is het logisch dat ze daar het meeste van haar tijd in steekt. Je bent enorm naïef als je dit niet inziet. Je denkt te veel na, analyseert werkelijk alles. Daar moet je mee ophouden. Zoek het geluk elders. Er lopen nog zo veel leuke vrouwen rond, maar laat je geluk daar niet van af hangen. Dat zou enorm zonde zijn. Al die energie en tijd kun je beter in andere dingen stoppen.

'How can you love somebody if you don't even love yourself?' kwam tevens bij me op. Je moet echt aan je instelling werken. Aan jezelf dus. Let her go.
The ordinary teacher tells. The good teacher explains. The superior teacher demonstrates. The best teacher inspires.
pi_121190868
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:26 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik denk niet dat hij dit bewust doet, ik denk oprecht dat hij het beste voor heeft met die meid. Maar er zit blijkbaar iets in hem, in zijn persoonlijkheid zo je wil, dat hem doodsbang maakt om haar vriendschap (en daarmee zijn geluk) te verliezen en daarmee eenzaam en alleen achter te blijven.

Die angst, daar moet hij vanaf. Dan volgt gelijk een stuk luchtiger gedrag en hebben vriendschappen en liefdes meer kans van slagen.

Maar ja, ik denk wel dat daar professionele hulp voor nodig is
En AUB niet van een psycholoog, aangezien er dan weer een topic komt dat de hulp niet helpt.

Psychiaters :Y
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:30:39 #155
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121190942
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:28 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En AUB niet van een psycholoog, aangezien er dan weer een topic komt dat de hulp niet helpt.

Psychiaters :Y
Niet mee eens. Eerstelijns psychologische zorg is niet voldoende, maar een psychiater gaat ook niet helpen. Psychiaters doen in de regel niet veel meer dan pillen voorschrijven. Dat bestrijdt symptomen, niet het probleem. Ze praten wel wat, maar dat is geen therapie.

Psychotherapie heeft hij nodig, van een psycholoog die verder geleerd heeft dus :Y
pi_121190965
Misschien moet TS eens vrouwen niet op zo'n voetstuk plaatsen.

Het zijn geen almachtige geluksgeneratoren. De meeste zijn zelfs vrij vervelend ~O>
pi_121191012
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:30 schreef Yuki het volgende:

[..]

Niet mee eens. Eerstelijns psychologische zorg is niet voldoende, maar een psychiater gaat ook niet helpen. Psychiaters doen in de regel niet veel meer dan pillen voorschrijven. Dat bestrijdt symptomen, niet het probleem. Ze praten wel wat, maar dat is geen therapie.

Psychotherapie heeft hij nodig, van een psycholoog die verder geleerd heeft dus :Y
Psychiaters doen niet veel meer dan pillen voorschrijven? Dit is niet waar.

Overigens generaliseerde ik ook, maar er zijn veel psychologen zonder levenservaring etc.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:40:35 #158
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121191286
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Psychiaters doen niet veel meer dan pillen voorschrijven? Dit is niet waar.

Overigens generaliseerde ik ook, maar er zijn veel psychologen zonder levenservaring etc.
Ik generaliseerde ook, maar een psychiater is er in de eerste plaats om pillen voor te schrijven. Het is een arts die gespecialiseerd is in de biologische kant van psychische problematiek en hoe dit bestreden kan worden met psychofarmaca. Er zijn wel psychiaters die zich bekwaamd hebben in psychotherapeutische technieken, maar dat zijn er relatief weinig.

Psychotherapeuten richten zich hoofdzakelijk op gedachten, gevoel en gedrag, en bestrijden "onaangepaste", inadequate vormen hiervan met psychotherapeutische technieken. Om psychotherapeut te worden zit je minimaal 9-10 jaar in de schoolbanken na je VWO diploma. Tel daar nog eens de tijd bij op die je moet wachten op je vervolgopleidingen, en je komt tot aardig wat jaren waarin je veel (levens)ervaring op kan doen.

Bovendien weet je vast wel welk type mensen psycholoog of -therapeut willen worden he? Juist, de mensen die zelf enig soort psychologisch lijden hebben doorgemaakt :+

Maar, we dwalen af.
pi_121191552
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:40 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik generaliseerde ook, maar een psychiater is er in de eerste plaats om pillen voor te schrijven. Het is een arts die gespecialiseerd is in de biologische kant van psychische problematiek en hoe dit bestreden kan worden met psychofarmaca. Er zijn wel psychiaters die zich bekwaamd hebben in psychotherapeutische technieken, maar dat zijn er relatief weinig.

Psychotherapeuten richten zich hoofdzakelijk op gedachten, gevoel en gedrag, en bestrijden "onaangepaste", inadequate vormen hiervan met psychotherapeutische technieken. Om psychotherapeut te worden zit je minimaal 9-10 jaar in de schoolbanken na je VWO diploma. Tel daar nog eens de tijd bij op die je moet wachten op je vervolgopleidingen, en je komt tot aardig wat jaren waarin je veel (levens)ervaring op kan doen.

Bovendien weet je vast wel welk type mensen psycholoog of -therapeut willen worden he? Juist, de mensen die zelf enig soort psychologisch lijden hebben doorgemaakt :+

Maar, we dwalen af.
We dwalen inderdaad af, maar om te sluiten (omdat het wel belangrijk is):

TS moet dus wel zorgen dat hij de verwijzing krijgt naar de juiste persoon.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 14:50:23 #160
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121191590
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

We dwalen inderdaad af, maar om te sluiten (omdat het wel belangrijk is):

TS moet dus wel zorgen dat hij de verwijzing krijgt naar de juiste persoon.
Absoluut waar.

TS, ga naar je huisarts en laat je verwijzen naar een tweedelijns psycholoog (aka klinisch psycholoog, psychotherapeut).
pi_121191632
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:47 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dit.
pi_121191675
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:51 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dit.
Maar zijn eigen gedrag analyseren, tja daar heeft die geen zin in.
pi_121191833
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:26 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad doodsbang ja.
pi_121191974
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 14:57 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben inderdaad doodsbang ja.
Vertel eens wat over jezelf TS, wat je doet wat je interesses zijn, wat je gestudeerd hebt. Even zodat wij een indruk krijgen met wie we te maken hebben
pi_121192042
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 13:10 schreef Re het volgende:

[..]

zo gaat het al jaren met benzin, en vooral het laatste jaar of wat in de reeks avnmg.

ook hier weer worden antwoorden genegeerd door benzin, waar hij eigenlijk echt eens iets mee zou moeten doen; professionele hulp zoeken.

het begint echt dood en doodvermoeiend te worden dit. serieus. :{

nog 1 keer maar: benzin, ga professionele hulp zoeken, asap.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:08:19 #166
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121192180
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:03 schreef dawg het volgende:

[..]

zo gaat het al jaren met benzin, en vooral het laatste jaar of wat in de reeks avnmg.

ook hier weer worden antwoorden genegeerd door benzin, waar hij eigenlijk echt eens iets mee zou moeten doen; professionele hulp zoeken.

Ik ken hem maar uit 1 topic en ik ben nu al doodmoe van m.
pi_121192198
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:08 schreef Yuki het volgende:

[..]

Waardoor maak ik je zo moe?
pi_121192226
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:01 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Vertel eens wat over jezelf TS, wat je doet wat je interesses zijn, wat je gestudeerd hebt. Even zodat wij een indruk krijgen met wie we te maken hebben
Dat zijn lastige vragen, zeker omdat ik een beetje anoniem probeer te blijven.

Ik ben een soort elite-informaticus. Ik heb vooral interesse in technische systemen en heb daarbij vooral iets gedaan met grootschalige kunstmatige intelligentie. Ik doe tegenwoordig zelf onderzoek.

Ik lees graag, ben dol op muziek; ik speel ook al een paar jaar gitaar. Vind het prachtig om ingewikkelde technische problemen op te lossen en mijn werk en vrije tijd hebben dan ook de neiging om wat door elkaar te lopen soms.
pi_121192258
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:03 schreef dawg het volgende:

[..]

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:08 schreef Yuki het volgende:

[..]

Waarom heeft TS nog geen hulp gezocht als hij zich zo slecht voelt?

Blijkbaar stelt hij zich dus aan.
pi_121192283
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:08 schreef benzin het volgende:

[..]

Moeilijk te omschrijven. Het heeft te maken met de manier waarop je reageert en over dingen denkt.
pi_121192336
Woon je nog thuis?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:13:14 #172
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121192358
quote:

[..]

Dit soort vragen. :')

Alle goede adviezen worden weggewuifd met "ja maar", je bent nergens bereid om hand in eigen boezem te steken. Je hebt zo'n enorm bord voor je kop dat je niet in wilt of kunt zien wat je moet veranderen. Ik heb geprobeerd om dat bord door te zagen, maar het lukt niet.

Bovendien analyseer je alles kapot waardoor je alle gevoel voor realiteit en perspectief kwijt bent.

En dat maakt je bijzonder vermoeiend om mee te praten.
pi_121192389
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 00:08 schreef benzin het volgende:

Nu weet ik hoe een leven met hele hechte vriendschap voelt, hoe veel aandacht voelt, hoe liefde voelt, hoe knuffels voelen en nu ben ik het weer kwijt.

Dit zou juist een motivatie voor je moeten zijn ;)
pi_121192466
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:09 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat zijn lastige vragen, zeker omdat ik een beetje anoniem probeer te blijven.

Ik ben een soort elite-informaticus. Ik heb vooral interesse in technische systemen en heb daarbij vooral iets gedaan met grootschalige kunstmatige intelligentie. Ik doe tegenwoordig zelf onderzoek.

Ik lees graag, ben dol op muziek; ik speel ook al een paar jaar gitaar. Vind het prachtig om ingewikkelde technische problemen op te lossen en mijn werk en vrije tijd hebben dan ook de neiging om wat door elkaar te lopen soms.
Perfectionistische mensen nemen zichzelf te serieus waardoor ze overspannen raken.

Voel je je echt zo slecht? Waarom heb je dan nog geen hulp gezocht?
pi_121192481
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:13 schreef Yuki het volgende:

Alle goede adviezen worden weggewuifd met "ja maar", je bent nergens bereid om hand in eigen boezem te steken. Je hebt zo'n enorm bord voor je kop dat je niet in wilt of kunt zien wat je moet veranderen. Ik heb geprobeerd om dat bord door te zagen, maar het lukt niet.
Het zijn geen adviezen die voor mij werken.

Ik ben bereid om het toe te geven als ik een fout maak of als iets echt aan mij ligt. Ik heb nooit gezegd dat ik vrij ben van fouten. Alleen dit soort sociale dingen is sowieso een soort magie en lijkt een kwestie van mazzel hebben (en dat heb ik kennelijk niet).

Vertel me wat ik fout doe en ik geef het zo toe.

quote:
Bovendien analyseer je alles kapot waardoor je alle gevoel voor realiteit en perspectief kwijt bent.
Ik analyseer soms misschien teveel ja, maar ik wil gewoon graag begrijpen wat er gebeurt. Ik heb het gevoel dat ik nog met twee benen in de realiteit sta.
pi_121192496
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:13 schreef Yuki het volgende:

[..]

Dit soort vragen. :')

En dat maakt je bijzonder vermoeiend om mee te praten.
Ik ben een beetje verliefd op jou, je praat zo rationeel en overwogen voor een meisje :@
pi_121192544
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:17 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben bereid om het toe te geven als ik een fout maak of als iets echt aan mij ligt. Ik heb nooit gezegd dat ik vrij ben van fouten. Alleen dit soort sociale dingen is sowieso een soort magie en lijkt een kwestie van mazzel hebben (en dat heb ik kennelijk niet).

[..]

Ik analyseer soms misschien teveel ja, maar ik wil gewoon graag begrijpen wat er gebeurt. Ik heb het gevoel dat ik nog met twee benen in de realiteit sta.
Je hebt alle sociale handicaps voor een autistische aandoening.
pi_121192571
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:10 schreef Smack10 het volgende:

Waarom heeft TS nog geen hulp gezocht als hij zich zo slecht voelt?

Blijkbaar stelt hij zich dus aan.
Daar heb ik mijn redenen voor. Ik heb dit over de jaren heen hier al verschillende keren geprobeerd uit te leggen en dat leidt altijd tot dezelfde discussies waarin het uiteindelijk een welles-nietesdiscussie blijft Het gaat om de redenen die ik heb absoluut niet gebeuren. Al zou het het laatste zijn wat ik kon doen, het gebeurt niet. Wat mij betreft is die discussie klaar, want ik heb daar de afgelopen jaren uren ingestoken en niemand hier lijkt het te begrijpen.

Dit topic gaat niet over professionele hulp; dit topic gaat ook over een ander probleem dan waar ik in dat andere topic over praat. (dit specifieke verlies van vriendschap vs problemen met versieren)

Ik wil troost, oplossingen, dingen die ik nu echt kan doen en niet worden weggewuifd omdat ik volgens jullie schijnbaar gek ben.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:19:49 #179
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121192574
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:17 schreef benzin het volgende:

[..]

[..]

Hoe weet je nu of adviezen voor jou werken als je er geen 1 probeert?
pi_121192624
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:19 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Hoe weet je nu of adviezen voor jou werken als je er geen 1 probeert?
Ik heb niets concreets gehoord dat ik nu kan doen om de situatie op te lossen. Ik ben meer dan bereid om het te proberen als ik die wel krijg.
pi_121192627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:19 schreef benzin het volgende:

[..]

Daar heb ik mijn redenen voor. Ik heb dit over de jaren heen hier al verschillende keren geprobeerd uit te leggen en dat leidt altijd tot dezelfde discussies waarin het uiteindelijk een welles-nietesdiscussie blijft Het gaat om de redenen die ik heb absoluut niet gebeuren. Al zou het het laatste zijn wat ik kon doen, het gebeurt niet. Wat mij betreft is die discussie klaar, want ik heb daar de afgelopen jaren uren ingestoken en niemand hier lijkt het te begrijpen.

Dit topic gaat niet over professionele hulp; dit topic gaat ook over een ander probleem dan waar ik in dat andere topic over praat. (dit specifieke verlies van vriendschap vs problemen met versieren)

Ik wil troost, oplossingen, dingen die ik nu echt kan doen en niet worden weggewuifd omdat ik volgens jullie schijnbaar gek ben.
Dat zeg ik, je hebt een hoop klassieke trekjes voor een stoornis in het autistische spectrum.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:21:37 #182
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121192635
quote:

[..]

En er is al meerdere keren aangegeven dat professionele hulp de enige manier is om jou te helpen, wij kunnen dat niet meer.
Dus of je gaat hulp zoeken, of je blijft de rest van je leven met je problemen lopen, een andere oplossing is er niet.
pi_121192637
quote:

[..]

je analyseert werkelijk waar alles kapot.
je negeert iedereen die met een antwoord komt wat jou niet aanstaan of wat je niet wilt
je zelfmedelijden wat van je afdruipt
het ontkennen dat mensen het beste met je voor hebben en je oprecht willen helpen
je luistert niet naar wat er gezegd wordt
je blijft in kringetjes hangen
je vraagt veel te veel bevestiging
etc
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:22:08 #184
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121192655
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:21 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik heb niets concreets gehoord dat ik nu kan doen om de situatie op te lossen. Ik ben meer dan bereid om het te proberen als ik die wel krijg.
Wat is er in jouw ogen niet concreet aan de woorden "professionele hulp"?
pi_121192657
quote:

[..]

Dit probleem en andere problemen komen voort uit jouw denkwijze.

Als jij niet geholpen wil worden omdat je te koppig bent dan wens ik je veel plezier in je leven, maar dan ga je geen plezier krijgen..

Ben je al eens bij een psychiater geweest?
pi_121192719
trouwens; ondanks dat ik ook denk dat een psycholoog/psychiater het beste voor je zou zijn, hebben we in de avnmg-reeks ook vaak geopperd om eens een andere vorm van hulp te zoeken; coaching, praatgroepen, etc. daar al eens wat mee gedaan?
pi_121192753
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:22 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Wat is er in jouw ogen niet concreet aan de woorden "professionele hulp"?
Dat is geen concreet advies, dat is een dooddoener. Het voelt voor mij alsof dat gewoon een woord is waarmee je mensen die je zat bent weg stuurt.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:26:17 #188
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121192794
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:25 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat is geen concreet advies, dat is een dooddoener. Het voelt voor mij alsof dat gewoon een woord is waarmee je mensen die je zat bent weg stuurt.
Dus als iemand tandpijn heeft en die stuur je naar de tandarts dan is dat gewoon wegsturen?
pi_121192802
quote:

[..]

maar als zoveel mensen dat tegen je zeggen krijg je nooit eens het idee dat zij wellicht toch een punt hebben?
pi_121192820
quote:

[..]

Heb jij enig idee hoeveel mensen in Nederland coaching/advies krijgen?

Van mensen in de top van het bedrijfsleven tot verkrachte vrouwen, omdat juist een andere visie/reflecteren goed is voor je eigen ontwikkelingen. :Y

Mensen gaan op je in, maar zodra ze zeggen dat anderen je beter kunnen helpen wijs je het af.

Er is niets zo erg dan wat je jezelf aandoet..
pi_121192836
quote:

[..]

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:26 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Dus als iemand tandpijn heeft en die stuur je naar de tandarts dan is dat gewoon wegsturen?
TS voelt zich natuurlijk afgewezen.
pi_121192874
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:24 schreef dawg het volgende:
trouwens; ondanks dat ik ook denk dat een psycholoog/psychiater het beste voor je zou zijn, hebben we in de avnmg-reeks ook vaak geopperd om eens een andere vorm van hulp te zoeken; coaching, praatgroepen, etc. daar al eens wat mee gedaan?
Googlen op coaching en praatgroepen levert niet echt iets op waarvan ik denk dat het mij helpt.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:26 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Nee, dat is logisch en niemand kan dat op afstand oplossen. Ik ben niet gek en ik heb geen hersenoperatie nodig dus ik heb geen "professional" nodig.

Dit topic gaat helemaal van de rails af, dit is een heel ander onderwerp.
pi_121192902
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:29 schreef benzin het volgende:

[..]

Googlen op coaching en praatgroepen levert niet echt iets op waarvan ik denk dat het mij helpt.

[..]

Nee, dat is logisch en niemand kan dat op afstand oplossen. Ik ben niet gek en ik heb geen hersenoperatie nodig dus ik heb geen "professional" nodig.

Jij denkt dat je slim bent maar ziet het grote geheel niet?
pi_121192910
quote:

[..]

je hebt toch ook contact met die ene user, die had je toch een dm gestuurd? toch?

misschien weet zij wat concreets op dat gebied? al eens gevraagd?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:31:18 #195
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121192939
quote:

[..]

[..]

Maar toch ben je geestelijk niet helemaal in orde
pi_121192966
quote:

[..]

[..]

Je hebt wel degelijk iets wat een psych voor je kan diagnostiseren. Niemand zegt dat je gek bent.
pi_121193004
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:30 schreef dawg het volgende:

je hebt toch ook contact met die ene user, die had je toch een dm gestuurd? toch?
Dat had ik ja, maar dat eindigde net zo als nu dit topic eindigt. Zodra mensen het zat zijn dan moet ik "professionele hulp" zoeken.

Ik wil gewoon gelukkig zijn, ik wil een oplossing voor een aantal van mijn problemen. Het probleem in dit topic is daar één van, maar in plaats daarvan wil iedereen me afschuiven.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:34:48 #198
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121193037
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:33 schreef benzin het volgende:

[..]

Dat had ik ja, maar dat eindigde net zo als nu dit topic eindigt. Zodra mensen het zat zijn dan moet ik "professionele hulp" zoeken.

Ik wil gewoon gelukkig zijn, ik wil een oplossing voor een aantal van mijn problemen. Het probleem in dit topic is daar één van, maar in plaats daarvan wil iedereen me afschuiven.
Je snapt het echt niet he.
De enige oplossing voor jou is professionele hulp.
Wij hebben geen oplossingen voor jouw problemen, en jij zelf ook niet.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:37:20 #199
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121193114
quote:

[..]

Hier is een oplossing: zit er niet zo mee. Zoek een ander maatje en wees gelukkig.
The love you take is equal to the love you make.
pi_121193131
quote:

[..]

het begint bijna stuitend te worden benzin. hoe jij mensen wegzet terwijl een aantal je echt willen helpen.

alleen is het punt dus dat jouw problemen allemaal met elkaar te maken hebben, waarschijnlijk ver teruggaan naar je vroege jeugd en het te complex is voor ons, waardoor we je niet kunnen helpen.

maar ga niet roepen dat niemand je wil helpen want dat is echt de grootste onzin.
pi_121193183
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:37 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hier is een oplossing: zit er niet zo mee. Zoek een ander maatje en wees gelukkig.
Dat is geen concrete oplossing.

• Hoe kan ik er niet mee zitten? Dat zit ik namelijk wel.
• Een ander maatje zoeken wil ik dolgraag, maar dat is ziekelijk moeilijk en niemand vertelt me hoe.
• Wees gelukkig? Als ik wist hoe ik dat moest doen waren al die andere dingen niet eens nodig; dan was ik gelukkig.
pi_121193238
quote:

[..]

Okee TS wat dacht je van dit advies:

Bel je vriendin op en vraag of ze een keer met je af wilt spreken. Ze zegt natuurlijk dat ze geen tijd heeft, maar zeg dat het dringend is en belangrijk is. Je gaat naar haar toe en legt de situatie uit, je vindt het vervelend dat ze je geen aandacht geeft. Vraag haar of de vriendschap nog zin heeft of dat ze misschien liever het contact verbreekt. Met dat antwoord neem je dan genoegen.

Is dat een idee??
pi_121193276
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:39 schreef benzin het volgende:

[..]

• Een ander maatje zoeken wil ik dolgraag, maar dat is ziekelijk moeilijk en niemand vertelt me hoe.
• Wees gelukkig? Als ik wist hoe ik dat moest doen waren al die andere dingen niet eens nodig; dan was ik gelukkig.
Waarom reageer je niet op mijn posts?

Maar goed, wat heb je zelf aan om alles te analyseren? Niet alles is te analyseren/begrijpen.

Dat maakt het leven juist zo mooi.

Je kan als je vanavond over straat loopt gewoon de liefde van je leven tegenkomen :Y

Als je er maar voor openstaat.
pi_121193393
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:40 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Okee TS wat dacht je van dit advies:

Bel je vriendin op en vraag of ze een keer met je af wilt spreken. Ze zegt natuurlijk dat ze geen tijd heeft, maar zeg dat het dringend is en belangrijk is. Je gaat naar haar toe en legt de situatie uit, je vindt het vervelend dat ze je geen aandacht geeft. Vraag haar of de vriendschap nog zin heeft of dat ze misschien liever het contact verbreekt. Met dat antwoord neem je dan genoegen.

Is dat een idee??
Dat advies had ik zelf al bedacht. Toen jullie beweerden dat ze liegt heb ik dat bedacht; want ik wil de waarheid.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:41 schreef Smack10 het volgende:

Waarom reageer je niet op mijn posts?

Maar goed, wat heb je zelf aan om alles te analyseren? Niet alles is te analyseren/begrijpen.

Dat maakt het leven juist zo mooi.

Je kan als je vanavond over straat loopt gewoon de liefde van je leven tegenkomen :Y

Als je er maar voor openstaat.
Omdat er heel snel achter elkaar op me geschoten word en ik probeer op elk punt maar één keer te antwoorden, zelfs als meerdere mensen het maken.

Ik heb er niet per se iets aan om alles te analyseren. Het geeft me gemoedsrust en ik wil de situatie begrijpen. Maar ik weet dat het niet altijd goed werkt, maar ik weet niet wat ik anders moet doen. Het is hoe ik problemen oplos en zolang het niet met mensen te maken heeft, of alleen met mensen in een zakelijke omgeving werkt het perfect. Ik weet niet hoe ik anders problemen moet oplossen.

Dat zou kunnen als je mazzel hebt ja.
pi_121193396
quote:

[..]

Hoe weet jij zo zeker dat die 'andere dingen' jou wel gelukkig gaan maken?

Wat wil je eigenlijk met dit topic?
pi_121193419
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:45 schreef benzin het volgende:

Dat advies had ik zelf al bedacht. Toen jullie beweerden dat ze liegt heb ik dat bedacht; want ik wil de waarheid.

Dus, ga je dat doen??
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:47:04 #207
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121193436
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:17 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ik ben een beetje verliefd op jou, je praat zo rationeel en overwogen voor een meisje :@
:@
pi_121193467
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:46 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Dus, ga je dat doen??
Ik wil de waarheid, maar ik ga er wel vanuit dat ze niet liegt. Ik hoop dat jullie ongelijk hadden toen jullie dat zeiden.
pi_121193495
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:48 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik wil de waarheid, maar ik ga er wel vanuit dat ze niet liegt. Ik hoop dat jullie ongelijk hadden toen jullie dat zeiden.
Dus.... Ga je haar bellen om af te spreken??
pi_121193512
Heb je een oogje op een meisje van internet?
pi_121193528
quote:

[..]

Accepteer de situatie nu gewoon zoals het is.

Je komt over als een controlfreak die alles wil weten.

Wat geeft jou het recht om alles van haar te weten? Niets.
pi_121193542
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:47 schreef Yuki het volgende:

[..]

:@
Ja echt :@
pi_121193560
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:48 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Dus.... Ga je haar bellen om af te spreken??
Ik ga bewijzen dat jullie geen gelijk hadden ja.

quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:49 schreef Zucht93 het volgende:
Heb je een oogje op een meisje van internet?
Nee, een meisje waar ik op het moment een tijdje via mijn werk mee te maken heb.
pi_121193589
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:50 schreef benzin het volgende:

Ik ga bewijzen dat jullie geen gelijk hadden ja.

Dus je gaat haar bellen om af te spreken en je verhaal doen?
pi_121193671
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:51 schreef dude1960 het volgende:

[..]

Dus je gaat haar bellen om af te spreken en je verhaal doen?
En zij zegt in een gesprek een excuus/leugen om TS niet te kwetsen en dan gaat TS proberen dat te begrijpen.

Dat lukt hem uiteraard niet, omdat hij de context niet snapt.
pi_121193679
Waarom bel je haar nu niet meteen even, dan weet je waar je aan toe bent. Geen reden om het uit te stellen lijkt me
pi_121193717
als je gaat bellen om dat te vragen, bedenk dan dat ze je niet wilde kwetsen, dus tot op zekere hoogte zal ze heus wel wat om je geven/gegeven hebben.

probeer niet al te verwijtend etc te zijn.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:57:04 #218
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121193796
En TS, genoeg concrete adviezen gezien. Je wil er alleen niets mee. Je maakt mij echt niet wijs dat je alles al tot in den treuren geprobeerd hebt en het desondanks toch niet werkt.
Het moeilijk vinden is een slap excuus; je zult echt je eigen angsten onder ogen moeten komen als je wil dat er iets verandert in je leven.

Biertje drinken met collega's, hobby zoeken (dan vermaak je je met iets dat jouw interesse heeft én doe je nieuwe contacten op), sporten... En niet te vergeten: zoek hulp.

Ik denk dat de enige reden is dat jij weigert een coach, praatgroep, maatschappelijk werker, psycholoog, psychiater of psychotherapeut te bezoeken is omdat je doodsbang bent om jezelf te confronteren met al je angsten en tekortkomingen.
Natuurlijk is dat moeilijk, maar als je dat niet doet kom je er nooit helemaal uit. Dit is zo complex, dat kan je niet alleen. En Fok! kan je ook maar tot op zekere hoogte helpen en inmiddels is wel gebleken dat we daar ook niet erg in slagen. Dat is geen afwijzing, dat is de realiteit inzien en je verwijzen naar de juiste hulp.

Doe iets, of stop met janken over alles wat fout gaat in je leven.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 15:58:15 #219
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121193830
quote:

[..]

Ik wil...
pi_121193854
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:58 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik wil...
Daar vind ik in dit geval niets mis mee, als vrienden heb je gewoon recht op de waarheid. Ik zou dat andersom ook niet meer dan eerlijk vinden.
pi_121193880
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:59 schreef benzin het volgende:

[..]

Daar vind ik in dit geval niets mis mee, als vrienden heb je gewoon recht op de waarheid. Ik zou dat andersom ook niet meer dan eerlijk vinden.
Heb je al gebeld? Ik denk dat je de waarheid alleen wilt als die jou uitkomt.
pi_121193899
quote:

[..]

Jij snapt niet als mensen uit elkaar gaan altijd zeggen dat ze vrienden blijven, dat is net zoiets als "doei" zeggen als je ergens weggaat.

Is geen garantie, maar beleefdheid.

Snap je dit echt niet? :{
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:02:46 #223
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121194006
quote:

[..]

Natuurlijk. Maar in dit topic horen we niet anders dan wat jij wil voor jezelf. Als je irl net zo bent, met jezelf allerlei rechten toekennen (ergo: anderen plichten toewijzen), dan lijk je me geen fijne vriend.

En je kan wel denken dat je recht hebt op de waarheid, maar degene die jou die waarheid moet verschaffen kan daar om legio redenen heel anders over denken.
pi_121194012
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Jij snapt niet als mensen uit elkaar gaan altijd zeggen dat ze vrienden blijven, dat is net zoiets als "doei" zeggen als je ergens weggaat.

Die chick vindt het gewoon wel nice. Ze had kunnen weten dat deze jongen een jankbal is en hier niet mee om zou kunnen gaan.
pi_121194073
quote:

[..]

8)7

Ik snap werkelijk niet waarom je dit topic begonnen bent als je het toch zo goed weet.

Je bent geen vrienden meer met haar, en zelfs al zou dat wel zo zijn heb je nog nergens recht op. Zo werkt dat gewoon niet.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:02 schreef Yuki het volgende:

[..]

Natuurlijk. Maar in dit topic horen we niet anders dan wat jij wil voor jezelf. Als je irl net zo bent, met jezelf allerlei rechten toekennen (ergo: anderen plichten toewijzen), dan lijk je me geen fijne vriend.
Dat postte ik op pagina 1 al, ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen waarom iemand afstand neemt van TS.

[ Bericht 0% gewijzigd door Miracle_Drug op 05-01-2013 16:14:19 ]
pi_121194085
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:02 schreef Zucht93 het volgende:

[..]

Die chick vindt het gewoon wel nice. Ze had kunnen weten dat deze jongen een jankbal is en hier niet mee om zou kunnen gaan.
Ja maar even serieus, als je TS mee hebt gemaakt is elke vent toch een verademing?
pi_121194131
Heel eerlijk ik denk dat Benzin zich totaal niet kan inleven in anderen en daarom zo veel eisend is. Op een bepaalde manier kan die zelf niet verder kijken dan zichzelfname en ik denk heel eerlijk dat je namelijk wel naar hulp moet gaan zoeken want dat is een teken van een psychische stoornis
pi_121194141
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:05 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Ja maar even serieus, als je TS mee hebt gemaakt is elke vent toch een verademing?
Zulke kerels laat ik mij niet vrijwillig mee in dus ik kan hier geen uitspraken over doen.
pi_121194147
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:00 schreef Smack10 het volgende:

[..]

juist. of vragen hoe het gaat als je iemand weer eens ziet. willen ze ook niet echt weten hoe het gaat, het is meer een soort groet, of een opening tot een kort gesprekje.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:07:45 #230
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121194167
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:04 schreef Miracle_Drug het volgende:

[..]

8)7

Ik snap werkelijk niet waarom je dit topic begonnen bent als je het toch zo goed weet.

Je bent vrienden meer met haar, en zelfs al zou dat wel zo zijn heb je nog nergens recht op. Zo werkt dat gewoon niet.

[..]

Dat postte ik op pagina 1 al, ik kan me eerlijk gezegd wel voorstellen waarom iemand afstand neemt van TS.
Ik ook, en heb dat ook al gepost.

Ook precies wat ik nu ga doen denk ik. I have tried, maar hoeveel TS ook wil... Van advies is hij niet gediend.
pi_121194304
quote:
19s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:07 schreef dawg het volgende:

[..]

juist. of vragen hoe het gaat als je iemand weer eens ziet. willen ze ook niet echt weten hoe het gaat, het is meer een soort groet, of een opening tot een kort gesprekje.
Vriendschap kan wel maar vaak gaat daar een hele geschiedenis aan vooraf en inderdaad juist het ook elkaar gunnen om weer gelukkig te worden met een ander en ja dat is de clou , hij blijft zich vaststaren op iets wat er niet meer is.

Het enige wat die eigenlijk moet doen is geen drama maken eigen ding doen en gewoon verder gaan en juist door dit jankballerige gedrag is inderdaad straks ook de vriendschap over en sta je met niets.

Overigens ik zou ook niet staan te springen als een vriend zo veeleisend is, en al helemaal niet als ik een vriend zou hebben .
pi_121194335
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:07 schreef Yuki het volgende:

[..]

Ik ook, en heb dat ook al gepost.

Ook precies wat ik nu ga doen denk ik. I have tried, maar hoeveel TS ook wil... Van advies is hij niet gediend.
TS kan beter gaan onderzoeken hoe de oerknal heeft kunnen plaatsvinden, waar het allemaal begon. Dan heeft die evenveel kans om achter de waarheid te komen.

Er is geen absolute waarheid, hooguit een perceptie.
pi_121194515
- Ontopic blijven in je eigen topic eh. -

[ Bericht 94% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 16:29:38 ]
pi_121194572
- Offtopic. -

[ Bericht 96% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 16:29:49 ]
pi_121194833
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:24 schreef benzin het volgende:

[..]

Heb je al gebeld?

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 16:30:12 ]
pi_121195016
Slowchat verwijderd.

benzin, wel on-topic blijven in je eigen topic... Die discussie mag je gerust voeren in W&T bijvoorbeeld.

[ Bericht 25% gewijzigd door #ANONIEM op 05-01-2013 16:31:19 ]
pi_121195039
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:30 schreef zarGon het volgende:
Slowchat verwijderd.

benzin, wel on-topic blijven in je eigen topic...
Ik ging er vanuit dat hij een punt probeerde te maken dat nog kwam.

Sorry.
pi_121195056
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:31 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ging er vanuit dat hij een punt probeerde te maken dat nog kwam.

Sorry.
Punt is dat je alles gaat analyseren, maar opeens met "toeval" komt als je het niet snapt?
pi_121195157
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Punt is dat je alles gaat analyseren, maar opeens met "toeval" komt als je het niet snapt?
Soms is toeval de reden dat dingen gebeuren. In de off-topic discussie die we voerden zijn er redenen om aan te nemen dat zo'n kleinschalig stukje toeval deze effecten heeft. Op grotere schaal verdwijnt dat toeval.

Maar on-topic; ik analyseer inderdaad alles, maar als ik het echt niet snap, dan snap ik het niet. Dit topic had bijvoorbeeld niet bestaan als ik het had gesnapt.
pi_121195204
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:34 schreef benzin het volgende:

[..]

Soms is toeval de reden dat dingen gebeuren. In de off-topic discussie die we voerden zijn er redenen om aan te nemen dat zo'n kleinschalig stukje toeval deze effecten heeft. Op grotere schaal verdwijnt dat toeval.

Maar on-topic; ik analyseer inderdaad alles, maar als ik het echt niet snap, dan snap ik het niet. Dit topic had bijvoorbeeld niet bestaan als ik het had gesnapt.
En stel je nu eens voor dat ze gaat zeggen dat ze tijdens de relatie met jou is vreemdgegaan.

Ga je dat dan proberen te begrijpen? Zo ja, waarom?
pi_121195258
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:36 schreef Smack10 het volgende:

[..]

En stel je nu eens voor dat ze gaat zeggen dat ze tijdens de relatie met jou is vreemdgegaan.

Ga je dat dan proberen te begrijpen? Zo ja, waarom?
Dan wil ik dat proberen te begrijpen, maar ik denk dat ik dat niet kan.

Maar dat is helemaal niet aan de orde, dat duurde niet zo lang allemaal, dus ik ga er niet vanuit dat zoiets gebeurd zou kunnen zijn. Dat slaat nergens op.
pi_121195363
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Dan wil ik dat proberen te begrijpen, maar ik denk dat ik dat niet kan.

Maar dat is helemaal niet aan de orde, dat duurde niet zo lang allemaal, dus ik ga er niet vanuit dat zoiets gebeurd zou kunnen zijn. Dat slaat nergens op.
Luister, als iemand je de het waard vindt om de tijd mee door te brengen, dan doen ze dat :Y

Als iemand dat niet doet, dan ga je verder met je leven.

Het is 2013, morgen is weer een dag en elke dag kan je leuke dingen doen.

Waarom pijnig je jezelf met je gedachten?

Je maakt jezelf letterlijk gek.
pi_121195371
Soms zijn dingen niet te snappen en heb je ze gewoon te accepteren.
Want ja het gesprek die ga je doen en dan inderdaad vanalles erbij halen waarom zij weiniger contact met je heeft.
Nou dat punt is al heel duidelijk ze heeft nu een vriend , en ja dat maakt een boel anders en dan zie je of hoor je weleens wat minder van elkaar accepteer dat gewoon in plaats van dit gezeur , want op kort termijn heb je de aandacht door je gezeur.
Op lang termijn ben je de vriendschap kwijt omdat je dingen zoals ze zijn niet los kan laten en anderen helemaal gek maakt met vragen erover .
Ons maar waarschijnlijk ook haar . Is dat je nou echt waard.
pi_121195526
Ik heb het idee dat TS denkt dat hij alles weet, maar in wezen zichzelf niet eens kent.
pi_121195566
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:46 schreef Smack10 het volgende:
Ik heb het idee dat TS denkt dat hij alles weet, maar in wezen zichzelf niet eens kent.
Ik weet heel veel niet. Dat ik mezelf niet ken is maar een van de vele dingen die ik niet weet.
pi_121195605
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:47 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik weet heel veel niet. Dat ik mezelf niet ken is maar een van de vele dingen die ik niet weet.
Wat heb je aan de vriendschap met die meid eigenlijk?
pi_121195612
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:47 schreef benzin het volgende:

[..]

Als je jezelf neit kent, waarom dan zo stellig beweren dat er niks mis met je is?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:49:06 #248
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121195653
quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Als je jezelf neit kent, waarom dan zo stellig beweren dat er niks mis met je is?
_O_
  zaterdag 5 januari 2013 @ 16:49:10 #249
25794 Detroit
Per aspera ad astra
pi_121195657
Jammer dat "elite informaticus" Benzin nog steeds geen stappen vooruit heeft gezet en het geluk nog altijd zo zoekt in het hebben van een relatie in plaats van aan zichzelf te werken.
So, if you're frightened of dying and... and you're holding on, you'll see devils tearing your life away. But if you've made your peace, then the devils are really angels...
pi_121195712
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:49 schreef Yuki het volgende:

[..]

_O_
Door middel van deze soort vragen probeer ik TS te laten reflecteren op zichzelf.

Waarschijnlijk zal dat niet makkelijk voor hem zijn.
pi_121195886
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:48 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Wat heb je aan de vriendschap met die meid eigenlijk?
Het gevoel dat ik mezelf kan zijn, iemand kan vertrouwen, ik vind het fijn om samen te zijn, het geeft mijn leven een klein stukje invulling. Maar ik ben ook om haar gaan geven.

quote:
7s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:48 schreef Scorpie het volgende:

[..]

Dat lijkt me normaal, het zou me meer verbazen als iemand zichzelf wel kent.

Tuurlijk weet ik wat ik doe en hoe ik ben, maar wat ik wil en wie ik ben zijn lastige vragen.
pi_121195950
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:55 schreef benzin het volgende:

[..]

Het gevoel dat ik mezelf kan zijn, iemand kan vertrouwen, ik vind het fijn om samen te zijn, het geeft mijn leven een klein stukje invulling. Maar ik ben ook om haar gaan geven.

[..]

Dat lijkt me normaal, het zou me meer verbazen als iemand zichzelf wel kent.

Tuurlijk weet ik wat ik doe en hoe ik ben, maar wat ik wil en wie ik ben zijn lastige vragen.
Je kan zonder haar jezelf niet zijn?

Heb je überhaupt vrienden IRL? (no offence ofzo)
pi_121195994
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Je kan zonder haar jezelf niet zijn?

Heb je überhaupt vrienden IRL? (no offence ofzo)
Nee, want alleen hier en tegen haar ben ik dat, de rest van de tijd doe ik gewoon mijn werk.

Ik heb haar IRL :)

Edit: En uiteraard heb ik nog wel wat andere mensen, maar ik denk dat vrienden daarvoor een te groot woord is.
pi_121196153
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 16:58 schreef benzin het volgende:

[..]

Nee, want alleen hier en tegen haar ben ik dat, de rest van de tijd doe ik gewoon mijn werk.

Ik heb haar IRL :)

Edit: En uiteraard heb ik nog wel wat andere mensen, maar ik denk dat vrienden daarvoor een te groot woord is.
Ik denk dat je beter wat mensen kan gaan zoeken IRL om daar leuke dingen mee te doen.

Dan heb je niet een relatie nodig om je gewaardeerd te voelen en ben je ook niet eenzaam.

Dan ben je een vrolijker mens en trek je vanzelf een leuke meid aan. :Y

Waarom weinig vrienden?
pi_121196239
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:02 schreef Smack10 het volgende:

Waarom weinig vrienden?
Zoals ik schreef, het is niet gemakkelijk iemand te vinden en zo'n band mee op te bouwen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:06:26 #256
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121196265
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:05 schreef benzin het volgende:

[..]

Zoals ik schreef, het is niet gemakkelijk iemand te vinden en zo'n band mee op te bouwen.
Als je je daardoor tegen laat houden en dus geen enkele moeite doet, zeker.
pi_121196303
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:05 schreef benzin het volgende:

[..]

Klopt, maar wil jij dan alles wat makkelijk is?

Je bent toch een elite informatica ofzoiets? Ik dacht dat die wel van een uitdaging hielden..
pi_121196338
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:07 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Klopt, maar wil jij dan alles wat makkelijk is?

Je bent toch een elite informatica ofzoiets? Ik dacht dat die wel van een uitdaging hielden..
Ik hou van uitdagingen, maar wel uitdagingen die ik daadwerkelijk kan oplossen. Mensen zijn niet zo mijn ding.
pi_121196403
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:08 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik hou van uitdagingen, maar wel uitdagingen die ik daadwerkelijk kan oplossen. Mensen zijn niet zo mijn ding.
Dan zou ik maar eens aan je sociale vaardigheden gaan werken, want daar valt nog wel wat te winnen denk ik.

En dan ben je ook niet meteen van slag als iemand geen contact meer met je wilt.
pi_121196692
Dus dat is een optie TS?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:19:08 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121196743
quote:

[..]

Vandaar de psycholoog.
pi_121197082
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:17 schreef Smack10 het volgende:
Dus dat is een optie TS?
Tuurlijk is dat een optie. Ben dat met je eens, maar wie zegt dat ik dat niet al doe?

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:19 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Vandaar de psycholoog.
Want een psycholoog kan wel vertellen hoe je gelukkig moet zijn? Waarom deelt dan niemand die informatie met de buitenwereld? :)
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:29:59 #263
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121197276
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:25 schreef benzin het volgende:

[..]

Tuurlijk is dat een optie. Ben dat met je eens, maar wie zegt dat ik dat niet al doe?

[..]

Want een psycholoog kan wel vertellen hoe je gelukkig moet zijn? Waarom deelt dan niemand die informatie met de buitenwereld? :)
Gelukkig zijn is je doel, en om dat te bereiken zul je wat problemen moeten oplossen. En daar kan een psycholoog je hopelijk mee helpen. En dat kan die beste man of vrouw echt niet in 1 uur. Daar zal hij je voor moeten analyseren, en er samen met jou een manier voor moeten zoeken.

Wij kunnen dat hier niet, en jij zelf kunt dat ook niet.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:30:42 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121197318
quote:

[..]

[..]

Dat is een proces en daar kan een psycholoog je bij begeleiden.
pi_121197481
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geen psycholoog, maar een psychotherapeut/psychiater.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:36:54 #266
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121197590
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:34 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Geen psycholoog, maar een psychotherapeut/psychiater.
Ik bedoel natuurlijk geen arbeidspsycholoog.
pi_121197637
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:30 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Geef me een goede reden waarom ik dat proces niet zelf zou kunnen?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:39:20 #268
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121197698
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Hoe zijn de tot nu toe behaalde resultaten?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:40:05 #269
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121197739
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:37 schreef benzin het volgende:

[..]

Omdat jij een it-er bent en geen psycholoog.
pi_121197786
quote:

[..]

[..]

Kan een psycholoog jouw werk ? Nee? Waarom zou jij zijn werk dan wel kunnen ?
pi_121197801
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:39 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Hoe zijn de tot nu toe behaalde resultaten?
Niet echt goed, maar dat komt omdat ik niet weet wat ik doe. Als ik dat wel zou weten zou dat anders zijn.

quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:40 schreef Royco1 het volgende:

[..]

Omdat jij een it-er bent en geen psycholoog.
Misschien moet ik gaan kijken wat voor boeken psychologen gebruiken als lesboek en leren hoe ik het zelf moet doen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:42:40 #272
327059 Royco1
I AM THE LAW!!
pi_121197845
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:41 schreef benzin het volgende:

[..]

Niet echt goed, maar dat komt omdat ik niet weet wat ik doe. Als ik dat wel zou weten zou dat anders zijn.

[..]

Misschien moet ik gaan kijken wat voor boeken psychologen gebruiken als lesboek en leren hoe ik het zelf moet doen.
Ik geef het op.
Kan dit topic niet gewoon dicht als je het zelf toch allemaal zo goed weet.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:43:33 #273
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121197883
quote:

[..]

[..]

Jezelf al pratende tot inzichten brengen? Veel succes!
pi_121197973
Waarom reageren mensen eigenlijk nog op hem?
pi_121198088
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:43 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Jezelf al pratende tot inzichten brengen? Veel succes!
Ik moet wat. Jullie lijken te denken dat het de enige oplossing is, die oplossing is niet mogelijk, dus dan moet ik proberen om het te benaderen.

Ik wil gewoon gelukkig zijn.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:51:01 #276
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121198175
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:48 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik moet wat. Jullie lijken te denken dat het de enige oplossing is, die oplossing is niet mogelijk, dus dan moet ik proberen om het te benaderen.

Waarom is dat niet mogelijk?
pi_121198240
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:48 schreef benzin het volgende:

[..]

Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een excuus.
pi_121198300
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:51 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Waarom is dat niet mogelijk?
Ik ben niet gek, het is niets voor mij, ik wil mijn ouders niet teleur stellen.
pi_121198363
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 15:45 schreef benzin het volgende:

[..]

Dit heb ik even gemist denk ik, waarover heeft ze (mogelijk) gelogen?
  zaterdag 5 januari 2013 @ 17:55:25 #280
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_121198367
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef benzin het volgende:

[..]

Och arme, wat zit jij vast! Wat een treurnis!
pi_121198421
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:55 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Dit heb ik even gemist denk ik, waarover heeft ze (mogelijk) gelogen?
Ze beweren dat ze me eigenlijk helemaal uit haar leven wil hebben maar zegt dat ze vrienden wil blijven.
pi_121198745
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef benzin het volgende:

[..]

Ze beweren dat ze me eigenlijk helemaal uit haar leven wil hebben maar zegt dat ze vrienden wil blijven.
Maak je overal zo'n enorm punt van als je dit al als liegen beschouwd?

Ik deel de mening van 'ze' wel overigens. Puur uit aardigheid zegt ze dat ze wel vrienden wilt blijven, misschien meent ze het ook gewoon. Maar je zult zien dat het flink gaat verwateren tot er op een gegeven moment niets meer is.
pi_121198939
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Maak je overal zo'n enorm punt van als je dit al als liegen beschouwd?

Ik deel de mening van 'ze' wel overigens. Puur uit aardigheid zegt ze dat ze wel vrienden wilt blijven, misschien meent ze het ook gewoon. Maar je zult zien dat het flink gaat verwateren tot er op een gegeven moment niets meer is.
Ik ben niet degene die met het woord liegen kwam. Maar ze hebben waarschijnlijk ongelijk :)
pi_121199070
quote:

[..]

Je bent niet gek, je hebt issues. Als je als hoogopgeleide ITer dat verschil niet kan benoemen zie ik het somber voor je in.
pi_121199112
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:08 schreef benzin het volgende:

[..]

Ik ben niet degene die met het woord liegen kwam. Maar ze hebben waarschijnlijk ongelijk :)
O ja? Laat eens twee weken niks van je horen, kijken of ze uit zichzelf wat van zich laat horen.
pi_121199281
quote:
1s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:12 schreef Scorpie het volgende:

[..]

O ja? Laat eens twee weken niks van je horen, kijken of ze uit zichzelf wat van zich laat horen.
dit
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:22:56 #287
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121199452
quote:

[..]

En dáár, dames en heren, zou de psycholoog/-therapeut van pas komen.

quote:
[..]

Epic :')_!

Ja hoor, ga jij jezelf maar 10 jaar aan studie aanleren. Succes he!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:25:37 #288
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121199525
quote:

[..]

Ja, want eenieder die een psychotherapeut is gek.
En je hebt het natuurlijk al geprobeerd, dus je kan goed beoordelen of het iets voor je is.
Bovendien hebben je ouders vast liever dat je ongelukkig weg zit te kwijnen, dan dat je een wetenschappelijk geschoold hulpverlener raadpleegt.

Als dit jouw gedachtengang is, dan ben je nog verknipter dan ik dacht.
pi_121199580
PAK HEM YUKI
pi_121199713
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 17:52 schreef sjanszon het volgende:

[..]

Precies, we kunnen zeggen wat we willen maar meneer gaat liever zelf voor psychiater leren dan dat hij van iemand iets aanneemt.

Als het echt een probleem is/een belemmering in het leven van TS dan gaat hij inderdaad een weg zoeken die hem helpt.

Zo niet, dan stelt TS zich gewoonweg aan. :Y
pi_121199760
quote:

[..]

Dus mensen in de top van het bedrijfsleven die een coach hebben waarmee ze één keer per maand praten zijn gek?
pi_121199836
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

Dus mensen in de top van het bedrijfsleven die een coach hebben waarmee ze één keer per maand praten zijn gek?
Het is best ironisch, het gedrag wat hij nu tentoonspreid over dat hij niet gek is wordt in duizenden boeken beschreven als zijnde een psychische stoornis.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:36:11 #293
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121199915
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef Smack10 het volgende:

[..]

In de ogen van TS wel.
Evenals iemand die een groot verlies te verwerken heeft, of een trauma...

Laat staan degenen met een depressie, angst- of eetstoornis! Allemaal gekken!
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:40:50 #294
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121200113
Hij wil gewoon gelukkig zijn en een lief vriendinnetje. Jullie begrijpen hem gewoon niet
we dan
pi_121200252
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:40 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Hij wil gewoon gelukkig zijn en een lief vriendinnetje. Jullie begrijpen hem gewoon niet
Klopt. En ik wil de vriendschap met dit meisje terug.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:47:04 #296
342349 Hiergaanwedan
Komt hier komt gaan
pi_121200384
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:44 schreef benzin het volgende:

[..]

Klopt. En ik wil de vriendschap met dit meisje terug.
Nou dan haar wat opbellen en wat vaker whatsappen. Misschien gaat het binnenkort ook wel uit met haar vriend en dan zal ze sowieso wel meer reageren weer. En anders alsnog de kans dat ze je meer whatsapped gewoon als je initiatief laat zien en haar wat vraagt naar haar dag.

En als ze het als stalken gaat zien dan weet je dat het geen echte vriendin was want die zijn er voor je. En dan kan je het loslaten, want je wil geen vriendin die niet zo is als dat je dacht toch?
we dan
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:47:15 #297
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121200395
Ik wil, ik wil, ik wil *O*

Sorry hoor, het wordt nu slapstick :')
pi_121200488
joh! je wilt niet weten wat ik allemaal wel niet wil!!
pi_121200592
quote:
10s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:47 schreef Yuki het volgende:
Ik wil, ik wil, ik wil *O*

Sorry hoor, het wordt nu slapstick :')
Waarom zou ik niet gelukkig mogen zijn? Ik vraag geen miljoen, geen groot huis; ik wil gewoon een klein beetje geluk.
pi_121200627
quote:
0s.gif Op zaterdag 5 januari 2013 18:51 schreef benzin het volgende:

[..]

Waarom zou ik niet gelukkig mogen zijn? Ik vraag geen miljoen, geen groot huis; ik wil gewoon een klein beetje geluk.
Je wilt er alleen niks voor doen.
  zaterdag 5 januari 2013 @ 18:52:46 #301
50430 Yuki
Student Midwife
pi_121200642
Slotje!

Goddank _O_

Oh, en laatste post van Scorpie is waarheid. O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop: