Het is niet moeilijk te begrijpen hoor. Haar vriend > jij. Zo simpel is het. De vraag is of jij dat wil accepteren.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb het echt geprobeerd, maar het is niet makkelijk.
[..]
Dat is het wel. Iemand gaf me hierboven het advies om het te accepteren. Hoe kan ik iets accepteren dat ik niet begrijp?
Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:11 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Het is niet moeilijk te begrijpen hoor. Haar vriend > jij. Zo simpel is het. De vraag is of jij dat wil accepteren.
Wat is er zo moeilijk dan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:07 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik heb het echt geprobeerd, maar het is niet makkelijk.
Dat kan prima hoor.quote:[..]
Dat is het wel. Iemand gaf me hierboven het advies om het te accepteren. Hoe kan ik iets accepteren dat ik niet begrijp?
quote:God, grant me the serenity to accept the things I cannot change,
The courage to change the things I can,
And the wisdom to know the difference.
Wat is daar raar aan dan ? Ze is verliefd en gek op hem, en niet op jou. Je bent haar oude paar schoenen die ze nu weggeflikkerd heeft.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.
Wat is er zorgelijk aan?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:12 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat snap ik en vind ik prima. Maar het gaat ineens van elke dag heel veel contact naar eigenlijk bijna geen contact. Dat is de zorgelijke verandering. Dat schreef ik hierboven ook al een paar keer overigens.
Als ik dat wist dan waren dingen anders geweest. Mensen zijn gewoon lastig, vooral als het gaat om meer dan alleen maar af en toe oppervlakkig een praatje uitwisselen.quote:
Ik kan dan in elk geval ellende in de toekomst voorkomen en het is goed voor mijn gemoedsrust.quote:Het heeft absoluut geen zin om een reden na te jagen als je geen invloed hebt op een situatie.
Zie onderstaand citaat.
Het is zorgelijk voor mij. Zoals ik in de OP schreef; waar laat dit mij?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:14 schreef Yuki het volgende:
Wat is er zorgelijk aan?
Meer dan spijtig kan ik t niet noemen.
Nja, ik ben misschien niet meer haar liefdesschoenen, maar dat maakt me niet uit. Maar ik had toch graag een rol in haar schoenenkast willen blijven spelen als vriendschoenen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:14 schreef Scorpie het volgende:
Wat is daar raar aan dan ? Ze is verliefd en gek op hem, en niet op jou. Je bent haar oude paar schoenen die ze nu weggeflikkerd heeft.
dat is geen probleem maar een opening voor iets nieuws om je energie in te steken, een mooie kans dusquote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:14 schreef benzin het volgende:
[..]
Die friendzone is het probleem niet, het probleem is dat ik nu zelfs mijn friendzone-positie ben verloren![]()
Nope, het is beter om van deze ervaring te leren en door te gaan met je leven. Leer nieuwe mensen kennen en wie weet zit er iemand tussen waar je wel wat voor langere tijd mee op kan bouwen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 10:31 schreef benzin het volgende:
[..]
Het was dus beter voor mij geweest als we alleen maar vrienden waren geweest en gebleven?
Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:35 schreef Re het volgende:
[..]
dat is geen probleem maar een opening voor iets nieuws om je energie in te steken, een mooie kans dus
Als je begint met af en toe "oppervlakkig" een praatje maken, kom je uiteindelijk steeds iets dieper. Zowel vriendschap als vertrouwen hebben tijd nodig om te groeien. Als je er niet aan begint, komt het nooit zover.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Als ik dat wist dan waren dingen anders geweest. Mensen zijn gewoon lastig, vooral als het gaat om meer dan alleen maar af en toe oppervlakkig een praatje uitwisselen.
Zij moet met een reden over de brug komen voor JOUW toekomst en JOUW gemoedsrust?quote:[..]
Ik kan dan in elk geval ellende in de toekomst voorkomen en het is goed voor mijn gemoedsrust.
En wederom stel je een ander verantwoordelijk voor jouw rol in het leven.quote:[..]
Het is zorgelijk voor mij. Zoals ik in de OP schreef; waar laat dit mij?
Dat is wat JIJ wil. Maar wat wil zij? Ze geeft toch het signaal af dat deze vriendschoenen niet zo lekker meer zitten en ze ze minder, of op den duur niet meer, wil dragen.quote:[..]
Nja, ik ben misschien niet meer haar liefdesschoenen, maar dat maakt me niet uit. Maar ik had toch graag een rol in haar schoenenkast willen blijven spelen als vriendschoenen.
Een goede vriendin heeft ook nog oog voor andere dingen en mensen dan haar nieuwe vlam. Als je zegt dat ze, ALS ze al met je praat, alleen over hem kan praten... Dan is haar interesse in jou als vriend blijkbaar sterk gekelderd.quote:En wie zegt dat ze mij heeft weggegooid? Ze heeft het druk.
Het probleem is denk ik ook een beetje dat je dan elke keer maar 1 vriendin hebt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.
Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had. Het heeft toen heel lang geduurd voor ik dit meisje leerde kennen.
Over een jaar of wat vind ik misschien weer iemand die me na een tijdje ook weer zal verlaten.
Self fulfilling prophecy...quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik zie het als een gat tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten, zodat er weer een gat is tot ik weer iemand vind die mij vervolgens ook weer zal verlaten etc.. Het is een oneindige lus.
Een paar jaar geleden had ik ook een goede vriendin (waar ik niets mee heb gehad, voor de duidelijkheid). Zij heeft op een gegeven moment zelfs redelijk hard aangegeven dat ze geen energie meer voor me had. Het heeft toen heel lang geduurd voor ik dit meisje leerde kennen.
Over een jaar of wat vind ik misschien weer iemand die me na een tijdje ook weer zal verlaten.
Nja, ik denk erover om gewoon niet meer te hopen. Misschien ben ik gewoon geen mensen-mens en moet ik gewoon mijn werk doen en geen dingen willen die niet werken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:48 schreef Yuki het volgende:
[..]
Self fulfilling prophecy...
Denk je niet, als je dit zo leest, dat je ZELF eens aan je eigen geluk moet werken, ipv afwachten en de verantwoordelijkheid bij een ander te leggen?
Als zij bevriend met je blijft ben je gelukkig.
Als zij je verlaat, blijf je ongelukkig achter met een "gat" dat weer door een ander gevuld moet worden.
Er is maar 1 persoon belangrijk genoeg om gelukkig mee te zijn, en dat ben je zelf. Je moet je hele leven met jezelf leven, dus je kan maar beter geluk in jezelf zoeken. Anderen komen en gaan... Als zij je geluk mee kunnen nemen, is er toch echt iets mis.
Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:01 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Je was toch ook gelukkig voor zolang het duurde? Maar soms eindigt dat ja om weer plaats te maken voor nieuw geluk. Dat kan langer of korter duren afhankelijk van hoeveel tijd/moeite je erin steekt.
Je hoeft ook niet meteen blij te zijn, maar je moet door.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.
Dat er is weer plaats/ruimte vind ik altijd een slap excuus. Jij bent niet de eerste in dit topic die daarmee komt.
Als je je laptop/iPhone/andere dure gadget verliest dan ben je niet blij omdat er plaats is voor nieuwe gadgets. Als iemand je huis leeg komt jatten ben je ook niet blij dat er weer ruimte is voor nieuwe spullen. Als je op de beurs een miljoen verliest ben je ook niet blij dat er weer ruimte is op je bankrekening voor nieuw geld.
Waarom moet ik van jullie blij zijn met een verlies?
je instelling is er een om te janken eigenlijk... Je zit met een onmogelijk denkpatroon, los dat eerst eens opquote:Op zaterdag 5 januari 2013 12:40 schreef benzin het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet blij te zijn met de ruimte die er is, maar de ruimte niet op willen/kunnen vullen met iets nieuws of een nieuwe vriend(in) om gelukkig mee te zijn, omdat het oude er niet meer is, werkt niet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Tuurlijk, maar het duurde veel te kort, vooral het stukje waarin ik echt heel erg gelukkig was.
Dat er is weer plaats/ruimte vind ik altijd een slap excuus. Jij bent niet de eerste in dit topic die daarmee komt.
Als je je laptop/iPhone/andere dure gadget verliest dan ben je niet blij omdat er plaats is voor nieuwe gadgets. Als iemand je huis leeg komt jatten ben je ook niet blij dat er weer ruimte is voor nieuwe spullen. Als je op de beurs een miljoen verliest ben je ook niet blij dat er weer ruimte is op je bankrekening voor nieuw geld.
Waarom moet ik van jullie blij zijn met een verlies?
Fuckin triest inderdaad.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 00:20 schreef Ferrari_Tape het volgende:
Je geluk laten afhangen van het hebben van een relatie
Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:09 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Je hoeft ook niet meteen blij te zijn, maar je moet door.
Als ze je huis leegroven dan richt je het toch ook weer opnieuw in.
Of blijf jij de rest van je leven treuren om je boekenkast?
Het was ook maar om aan te geven dat je verder moet he.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.
Blijf daar vooral in gelovenquote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is veel minder erg. Ik zou er van balen als een stekker, zeker als ze ook al mijn boeken meenemen. Ik zou er weken, misschien maanden ziek van zijn. Maar een nieuwe boekenkast is zo gekocht, een boekenkast weer vullen is ook niet moeilijk. Vriendschap, vertrouwen en een klik is nergens te koop en dit was misschien de laatste keer dat ik dat had.
Nee daar moet je moeite voor doen. Net als dat je geld nodig hebt om je huis opnieuw in te richten. Je verdraait het trouwens ook. We zeggen niet dat je blij moet zijn met een verlies. Maar je moet toch door en weer bezig met herbouwen dan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef benzin het volgende:
[..]
Dit.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:16 schreef Blim het volgende:
Als er in het verleden al een meisje was die aangaf dat ze geen energie meer voor je had..
word het echt eens tijd om naar jezelf te gaan kijken.
je vreet waarschijnlijk energie van de mensen om je heen.. je kan het geluk niet in jezelf
vinden dus je zuigt een ander maar leeg!
die dat dus niet trekken en je vervolgens laten vallen.
ga met jezelf aan het werk ofzo.. word gelukkig met jezelf en het leven dat je hebt..
een relatie met iemand moet een aanvulling zijn op je leven en niet een invulling!
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 13:13 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Fuckin triest inderdaad.
Je kan pas iemand gelukkig maken als je dat zelf bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |