Dan wil ik dat proberen te begrijpen, maar ik denk dat ik dat niet kan.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:36 schreef Smack10 het volgende:
[..]
En stel je nu eens voor dat ze gaat zeggen dat ze tijdens de relatie met jou is vreemdgegaan.
Ga je dat dan proberen te begrijpen? Zo ja, waarom?
Luister, als iemand je de het waard vindt om de tijd mee door te brengen, dan doen ze datquote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:37 schreef benzin het volgende:
[..]
Dan wil ik dat proberen te begrijpen, maar ik denk dat ik dat niet kan.
Maar dat is helemaal niet aan de orde, dat duurde niet zo lang allemaal, dus ik ga er niet vanuit dat zoiets gebeurd zou kunnen zijn. Dat slaat nergens op.
Ik weet heel veel niet. Dat ik mezelf niet ken is maar een van de vele dingen die ik niet weet.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:46 schreef Smack10 het volgende:
Ik heb het idee dat TS denkt dat hij alles weet, maar in wezen zichzelf niet eens kent.
Wat heb je aan de vriendschap met die meid eigenlijk?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:47 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet heel veel niet. Dat ik mezelf niet ken is maar een van de vele dingen die ik niet weet.
Als je jezelf neit kent, waarom dan zo stellig beweren dat er niks mis met je is?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:47 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik weet heel veel niet. Dat ik mezelf niet ken is maar een van de vele dingen die ik niet weet.
quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je jezelf neit kent, waarom dan zo stellig beweren dat er niks mis met je is?
Door middel van deze soort vragen probeer ik TS te laten reflecteren op zichzelf.quote:
Het gevoel dat ik mezelf kan zijn, iemand kan vertrouwen, ik vind het fijn om samen te zijn, het geeft mijn leven een klein stukje invulling. Maar ik ben ook om haar gaan geven.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:48 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Wat heb je aan de vriendschap met die meid eigenlijk?
Dat lijkt me normaal, het zou me meer verbazen als iemand zichzelf wel kent.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:48 schreef Scorpie het volgende:
[..]
Als je jezelf neit kent, waarom dan zo stellig beweren dat er niks mis met je is?
Je kan zonder haar jezelf niet zijn?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:55 schreef benzin het volgende:
[..]
Het gevoel dat ik mezelf kan zijn, iemand kan vertrouwen, ik vind het fijn om samen te zijn, het geeft mijn leven een klein stukje invulling. Maar ik ben ook om haar gaan geven.
[..]
Dat lijkt me normaal, het zou me meer verbazen als iemand zichzelf wel kent.
Tuurlijk weet ik wat ik doe en hoe ik ben, maar wat ik wil en wie ik ben zijn lastige vragen.
Nee, want alleen hier en tegen haar ben ik dat, de rest van de tijd doe ik gewoon mijn werk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:57 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Je kan zonder haar jezelf niet zijn?
Heb je überhaupt vrienden IRL? (no offence ofzo)
Ik denk dat je beter wat mensen kan gaan zoeken IRL om daar leuke dingen mee te doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 16:58 schreef benzin het volgende:
[..]
Nee, want alleen hier en tegen haar ben ik dat, de rest van de tijd doe ik gewoon mijn werk.
Ik heb haar IRL
Edit: En uiteraard heb ik nog wel wat andere mensen, maar ik denk dat vrienden daarvoor een te groot woord is.
Als je je daardoor tegen laat houden en dus geen enkele moeite doet, zeker.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Zoals ik schreef, het is niet gemakkelijk iemand te vinden en zo'n band mee op te bouwen.
Klopt, maar wil jij dan alles wat makkelijk is?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:05 schreef benzin het volgende:
[..]
Zoals ik schreef, het is niet gemakkelijk iemand te vinden en zo'n band mee op te bouwen.
Ik hou van uitdagingen, maar wel uitdagingen die ik daadwerkelijk kan oplossen. Mensen zijn niet zo mijn ding.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:07 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Klopt, maar wil jij dan alles wat makkelijk is?
Je bent toch een elite informatica ofzoiets? Ik dacht dat die wel van een uitdaging hielden..
Dan zou ik maar eens aan je sociale vaardigheden gaan werken, want daar valt nog wel wat te winnen denk ik.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:08 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik hou van uitdagingen, maar wel uitdagingen die ik daadwerkelijk kan oplossen. Mensen zijn niet zo mijn ding.
Vandaar de psycholoog.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:39 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat is geen concrete oplossing.
• Hoe kan ik er niet mee zitten? Dat zit ik namelijk wel.
• Een ander maatje zoeken wil ik dolgraag, maar dat is ziekelijk moeilijk en niemand vertelt me hoe.
• Wees gelukkig? Als ik wist hoe ik dat moest doen waren al die andere dingen niet eens nodig; dan was ik gelukkig.
Tuurlijk is dat een optie. Ben dat met je eens, maar wie zegt dat ik dat niet al doe?quote:
Want een psycholoog kan wel vertellen hoe je gelukkig moet zijn? Waarom deelt dan niemand die informatie met de buitenwereld?quote:
Gelukkig zijn is je doel, en om dat te bereiken zul je wat problemen moeten oplossen. En daar kan een psycholoog je hopelijk mee helpen. En dat kan die beste man of vrouw echt niet in 1 uur. Daar zal hij je voor moeten analyseren, en er samen met jou een manier voor moeten zoeken.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een optie. Ben dat met je eens, maar wie zegt dat ik dat niet al doe?
[..]
Want een psycholoog kan wel vertellen hoe je gelukkig moet zijn? Waarom deelt dan niemand die informatie met de buitenwereld?
Dat is een proces en daar kan een psycholoog je bij begeleiden.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:25 schreef benzin het volgende:
[..]
Tuurlijk is dat een optie. Ben dat met je eens, maar wie zegt dat ik dat niet al doe?
[..]
Want een psycholoog kan wel vertellen hoe je gelukkig moet zijn? Waarom deelt dan niemand die informatie met de buitenwereld?
Geen psycholoog, maar een psychotherapeut/psychiater.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is een proces en daar kan een psycholoog je bij begeleiden.
Ik bedoel natuurlijk geen arbeidspsycholoog.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:34 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Geen psycholoog, maar een psychotherapeut/psychiater.
Geef me een goede reden waarom ik dat proces niet zelf zou kunnen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:30 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dat is een proces en daar kan een psycholoog je bij begeleiden.
Hoe zijn de tot nu toe behaalde resultaten?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:37 schreef benzin het volgende:
[..]
Geef me een goede reden waarom ik dat proces niet zelf zou kunnen?
Omdat jij een it-er bent en geen psycholoog.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:37 schreef benzin het volgende:
[..]
Geef me een goede reden waarom ik dat proces niet zelf zou kunnen?
Kan een psycholoog jouw werk ? Nee? Waarom zou jij zijn werk dan wel kunnen ?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:25 schreef benzin het volgende:
[..]
[..]
Niet echt goed, maar dat komt omdat ik niet weet wat ik doe. Als ik dat wel zou weten zou dat anders zijn.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:39 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Hoe zijn de tot nu toe behaalde resultaten?
Misschien moet ik gaan kijken wat voor boeken psychologen gebruiken als lesboek en leren hoe ik het zelf moet doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:40 schreef Royco1 het volgende:
[..]
Omdat jij een it-er bent en geen psycholoog.
Ik geef het op.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Niet echt goed, maar dat komt omdat ik niet weet wat ik doe. Als ik dat wel zou weten zou dat anders zijn.
[..]
Misschien moet ik gaan kijken wat voor boeken psychologen gebruiken als lesboek en leren hoe ik het zelf moet doen.
Jezelf al pratende tot inzichten brengen? Veel succes!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Niet echt goed, maar dat komt omdat ik niet weet wat ik doe. Als ik dat wel zou weten zou dat anders zijn.
[..]
Misschien moet ik gaan kijken wat voor boeken psychologen gebruiken als lesboek en leren hoe ik het zelf moet doen.
Ik moet wat. Jullie lijken te denken dat het de enige oplossing is, die oplossing is niet mogelijk, dus dan moet ik proberen om het te benaderen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:43 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Jezelf al pratende tot inzichten brengen? Veel succes!
Waarom is dat niet mogelijk?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:48 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik moet wat. Jullie lijken te denken dat het de enige oplossing is, die oplossing is niet mogelijk, dus dan moet ik proberen om het te benaderen.
Ik wil gewoon gelukkig zijn.
Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een excuus.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:48 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik moet wat. Jullie lijken te denken dat het de enige oplossing is, die oplossing is niet mogelijk, dus dan moet ik proberen om het te benaderen.
Ik wil gewoon gelukkig zijn.
Dit heb ik even gemist denk ik, waarover heeft ze (mogelijk) gelogen?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 15:45 schreef benzin het volgende:
[..]
Dat advies had ik zelf al bedacht. Toen jullie beweerden dat ze liegt heb ik dat bedacht; want ik wil de waarheid.
Och arme, wat zit jij vast! Wat een treurnis!quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben niet gek, het is niets voor mij, ik wil mijn ouders niet teleur stellen.
Ze beweren dat ze me eigenlijk helemaal uit haar leven wil hebben maar zegt dat ze vrienden wil blijven.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:55 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Dit heb ik even gemist denk ik, waarover heeft ze (mogelijk) gelogen?
Maak je overal zo'n enorm punt van als je dit al als liegen beschouwd?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:56 schreef benzin het volgende:
[..]
Ze beweren dat ze me eigenlijk helemaal uit haar leven wil hebben maar zegt dat ze vrienden wil blijven.
Ik ben niet degene die met het woord liegen kwam. Maar ze hebben waarschijnlijk ongelijkquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:04 schreef tjoptjop het volgende:
[..]
Maak je overal zo'n enorm punt van als je dit al als liegen beschouwd?
Ik deel de mening van 'ze' wel overigens. Puur uit aardigheid zegt ze dat ze wel vrienden wilt blijven, misschien meent ze het ook gewoon. Maar je zult zien dat het flink gaat verwateren tot er op een gegeven moment niets meer is.
Je bent niet gek, je hebt issues. Als je als hoogopgeleide ITer dat verschil niet kan benoemen zie ik het somber voor je in.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef benzin het volgende:
[..]
O ja? Laat eens twee weken niks van je horen, kijken of ze uit zichzelf wat van zich laat horen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:08 schreef benzin het volgende:
[..]
Ik ben niet degene die met het woord liegen kwam. Maar ze hebben waarschijnlijk ongelijk
ditquote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:12 schreef Scorpie het volgende:
[..]
O ja? Laat eens twee weken niks van je horen, kijken of ze uit zichzelf wat van zich laat horen.
En dáár, dames en heren, zou de psycholoog/-therapeut van pas komen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:41 schreef benzin het volgende:
[..]
Epicquote:[..]
Ja, want eenieder die een psychotherapeut is gek.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Precies, we kunnen zeggen wat we willen maar meneer gaat liever zelf voor psychiater leren dan dat hij van iemand iets aanneemt.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:52 schreef sjanszon het volgende:
[..]
Wie wil zoekt een mogelijkheid, wie niet wil zoekt een excuus.
Dus mensen in de top van het bedrijfsleven die een coach hebben waarmee ze één keer per maand praten zijn gek?quote:Op zaterdag 5 januari 2013 17:54 schreef benzin het volgende:
[..]
Het is best ironisch, het gedrag wat hij nu tentoonspreid over dat hij niet gek is wordt in duizenden boeken beschreven als zijnde een psychische stoornis.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus mensen in de top van het bedrijfsleven die een coach hebben waarmee ze één keer per maand praten zijn gek?
In de ogen van TS wel.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:32 schreef Smack10 het volgende:
[..]
Dus mensen in de top van het bedrijfsleven die een coach hebben waarmee ze één keer per maand praten zijn gek?
Klopt. En ik wil de vriendschap met dit meisje terug.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:40 schreef Hiergaanwedan het volgende:
Hij wil gewoon gelukkig zijn en een lief vriendinnetje. Jullie begrijpen hem gewoon niet
Nou dan haar wat opbellen en wat vaker whatsappen. Misschien gaat het binnenkort ook wel uit met haar vriend en dan zal ze sowieso wel meer reageren weer. En anders alsnog de kans dat ze je meer whatsapped gewoon als je initiatief laat zien en haar wat vraagt naar haar dag.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:44 schreef benzin het volgende:
[..]
Klopt. En ik wil de vriendschap met dit meisje terug.
Waarom zou ik niet gelukkig mogen zijn? Ik vraag geen miljoen, geen groot huis; ik wil gewoon een klein beetje geluk.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:47 schreef Yuki het volgende:
Ik wil, ik wil, ik wil
Sorry hoor, het wordt nu slapstick
Je wilt er alleen niks voor doen.quote:Op zaterdag 5 januari 2013 18:51 schreef benzin het volgende:
[..]
Waarom zou ik niet gelukkig mogen zijn? Ik vraag geen miljoen, geen groot huis; ik wil gewoon een klein beetje geluk.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |